|
|
freakie
|
|
|
quote: In deze context ook? Er werd gezegd dat Promes niet kan spelen omdat er interesse is(of bijna rond). Ik zei dat er donderdag ook interesse was. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 16:46 schreef freakie het volgende:[..] In deze context ook? Er werd gezegd dat Promes niet kan spelen omdat er interesse is(of bijna rond). Ik zei dat er donderdag ook interesse was. Clubs gaan pas spelers sparen daarin zodra een akkoord nabij is |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ajax lijkt Idrissi te gaan huren. Dit als opvolger van Promes.
Idrissi voor mij vorig jaar de beste speler van AZ, dit seizoen bij Sevilla was niks.
Het lijkt een verhuur met optie tot koop. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
'Ajax huurt Idrissi van Sevilla als vervanger van Promes'
Ajax heeft zich vlak voor het verstrijken van de winterse transferperiode nog versterkt met een aanvaller. Oussama Idrissi komt op huurbasis over van Sevilla, melden De Telegraaf en VI zondag. De Amsterdammers hebben ook een optie tot koop bedongen. Met de 24-jarige Idrissi haalt Ajax een vervanger voor Quincy Promes, die op het punt staat om terug te keren naar Spartak Moskou. Die onderhandelingen zijn in een vergevorderd stadium.
Idrissi stapte in oktober voor 12 miljoen euro over van AZ naar Sevilla, maar de buitenspeler kreeg amper speeltijd in Spanje. Hij staat pas op drie competitieduels voor de nummer drie van La Liga. Zaterdag zat hij niet in de selectie voor het uitduel met Eibar (0-2-zege).
De aanvaller kwam voor FC Groningen en AZ tot 127 duels in de Eredivisie. Daarin was hij goed voor 36 treffers en 27 assists. Vorig seizoen kwam hij in 42 officiële wedstrijden voor AZ tot zeventien treffers en tien assists.
Promes, die nog een contract tot medio 2024 heeft bij Ajax, bleef zondag op de bank in het uitduel met AZ (0-3-zege). Spartak Moskou zou zo'n 10 miljoen euro willen betalen voor de vleugelspeler. De Russische transfermarkt sluit pas eind februari. Nederlandse clubs kunnen tot en met maandag spelers halen.
Ajax-trainer Erik ten Hag zei na de wedstrijd tegen AZ dat hij Promes het liefst wil behouden. "Maar er spelen allerlei factoren mee rond een transfer. Ik wilde Noa Lang afgelopen zomer ook niet kwijt. We hadden hem zeker in december met al die blessures goed kunnen gebruiken." Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax gaat naar verluid akkoord met een transfersom tussen de 7,5 en 10 miljoen euro voor Promes. Daar maakt Ajax dus fors verlies op, want Promes werd gehaald voor 16 miljoen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:41 schreef Eide het volgende:Ajax gaat naar verluid akkoord met een transfersom tussen de 7,5 en 10 miljoen euro voor Promes. Daar maakt Ajax dus fors verlies op, want Promes werd gehaald voor 16 miljoen. best vreemd... zou toch het vermeende incident ermee temaken kunnen hebben ? en dan doel ik op, stel het is waar... dan vang je er helemaal geen drol meer voor lijkt me.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Idrissi speelde dus seizoen trouwens nog twee Europese wedstrijden voor AZ voordat hij naar Sevilla vertrok. Daar speelde met nog geen 450 minuten dit seizoen. Vanwege de veranderde regel ivm Covid-19 mag Idrissi wel Europees uitkomen voor Ajax ondanks dat hij al voor twee andere clubs Europees voetbal speelde. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:43 schreef nummer10 het volgende:[..] best vreemd... zou toch het vermeende incident ermee temaken kunnen hebben ? en dan doel ik op, stel het is waar... dan vang je er helemaal geen drol meer voor lijkt me.. Denk eerder dat Ajax kiest voor de ruimte in het salarishuis. Laten we wel wezen, Promes kwam als een grote meneer en zal navernant goed betaald worden. Ik denk dat dit er eentje in de catagorie is "weten wanneer je moet stoppen". |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:11 schreef Loetje het volgende:Ajax lijkt Idrissi te gaan huren. Dit als opvolger van Promes. Idrissi voor mij vorig jaar de beste speler van AZ, dit seizoen bij Sevilla was niks. Het lijkt een verhuur met optie tot koop. Lijkt wel een steek naar AZ.. als die de vorm van az weer kan halen zou ik hem heel rap linksbuiten zetten tot dat neres 100% is en tadic naar de punt.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:45 schreef Eide het volgende:[..] Denk eerder dat Ajax kiest voor de ruimte in het salarishuis. Laten we wel wezen, Promes kwam als een grote meneer en zal navernant goed betaald worden. Ik denk dat dit er eentje in de catagorie is "weten wanneer je moet stoppen". zou ook heel goed kunnen indd.. anyway, blij dat tenhag hem geen minuten meer kan gunnen :) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:45 schreef nummer10 het volgende:[..] Lijkt wel een steek naar AZ.. als die de vorm van az weer kan halen zou ik hem heel rap linksbuiten zetten tot dat neres 100% is en tadic naar de punt.. Neuh, die wordt stand-in voor Tadic op links. Er is 22 miljoen betaald voor Haller die i 6 wedstrijden op 2 goals en 4 assists staat. Bovendien is Tadic juist beter in vorm aan het komen op links.
Let maar op, die mag vooral invallen als Ajax voor staat of ald Tadic rust krijgt. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:53 schreef Eide het volgende:[..] Neuh, die wordt stand-in voor Tadic op links. Er is 22 miljoen betaald voor Haller die i 6 wedstrijden op 2 goals en 4 assists staat. Bovendien is Tadic juist beter in vorm aan het komen op links. Let maar op, die mag vooral invallen als Ajax voor staat of ald Tadic rust krijgt. ja de cijfers zijn prima... voetballend echt weinig van gezien en vind de aannames echt een ramp voor zoon dure speler.. assist vandaag reken ik overigens niet mee, zelfs die ging nog bijna fout |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:43 schreef nummer10 het volgende:[..] best vreemd... zou toch het vermeende incident ermee temaken kunnen hebben ? en dan doel ik op, stel het is waar... dan vang je er helemaal geen drol meer voor lijkt me.. Wat dacht je gewoon van vorm? Als dit in een Feyenoord shirt gebeurde, was die nog geen 2 miljoen waard. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:58 schreef Loetje het volgende:[..] Wat dacht je gewoon van vorm? Als dit in een Feyenoord shirt gebeurde, was die nog geen 2 miljoen waard. hahaha dat klopt... mjah als het vorm was hadden ze wel gehoopt dat de vorm weer terug kwam toch ? vandaar denk ik ook dat ajax nog pakt wat het pakken kan.. of het zo is nummer 2 natuurlijk :) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 23:00 schreef nummer10 het volgende:[..] hahaha dat klopt... mjah als het vorm was hadden ze wel gehoopt dat de vorm weer terug kwam toch ? vandaar denk ik ook dat ajax nog pakt wat het pakken kan.. of het zo is nummer 2 natuurlijk :) Is al 10 maanden uit vorm. Ik zou 8 miljoen al idioot veel vinden. Wat speelt die gozer slecht |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:41 schreef Eide het volgende:Ajax gaat naar verluid akkoord met een transfersom tussen de 7,5 en 10 miljoen euro voor Promes. Daar maakt Ajax dus fors verlies op, want Promes werd gehaald voor 16 miljoen. Eerlijk gezegd zie ik dit wel als een vooraankondiging dat ProMES schuldig is aan hetgeen hem tenlaste is gelegd anders zou Ajax hem niet laten gaan lijkt mij... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 01 februari 2021 - 00:40 schreef AkaS het volgende:[..] Eerlijk gezegd zie ik dit wel als een vooraankondiging dat ProMES schuldig is aan hetgeen hem tenlaste is gelegd anders zou Ajax hem niet laten gaan lijkt mij... Weet ik niet gap.
Is uit vorm, je wordt hier hoe dan ook veroordeeld (ook als je niks gedaan hebt beschuldigingen ze je) en wordt daar op handen gedragen
Nou, Rusland heeft gewoon een uitleveringsverdrag met Nederland.
Dus dat is te voorbarig, denk ik |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat lijkt mij ook, temeer omdat Ajax gen rol speelt in het onderzoek en dus ook geen inhoudelijke kennis heeft over dit vermeende incident anders dan wat er in de media speelt.
Promes is grootverdiener, zit op een dood spoor en wordt alleen maar minder waard. Bovendien is de speler met Spartak gaan praten zonder de club hiervan op de hoogte te stellen dus ik denk dat Overmars het wel prima vindt zo. Promes via de voordeur naar buiten, het verlies beperken en ruimte maken in het salarishuis voor nieuwe spelers.
Daarnaast zal de vermeende steekpartij absoluut dwars zitten bij Ajax. Ik ben er van overtuigd dat het zeker wel een rol speelt. Nederlandse clubs zijn afhankelijk van sponsorinkomsten en dan kan je dat soort vermeende misdragingen missen als kiespijn. Uiteindelijk denk ik alleen niet dat Ajax Promes had verkocht als hij de sterren van de hemel had gespeeld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 februari 2021 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax slaat toe en huurt Idrissi van Sevilla
Oussama Idrissi verruilt Sevilla voor Ajax. De Amsterdammers huren de 24-jarige buitenspeler voor de rest van het seizoen en spelen daarmee in op het vertrek van Quincy Promes naar Spartak Moskou. Ajax heeft daarmee zijn selectie compleet voor de strijd om de landstitel, de KNVB-beker en de Europa League, waarin de ploeg het Franse Lille treft.
Ajax' technisch directeur Marc Overmars rondde zondag de laatste details af van de komst van Idrissi. Tegelijk voerde hij onderhandelingen met Spartak Moskou, dat de laatste uren steeds verder bewoog richting de transfersom die Ajax voor Promes in gedachte heeft. Idrissi op zijn beurt krijgt in Amsterdam kans op speeltijd. Sinds zijn vertrek van AZ naar Sevilla, afgelopen zomer, voor twaalf miljoen euro, speelde hij slechts drie wedstrijden in La Liga. Ajax heeft een optie tot koop afgedwongen bij de huurdeal.
De komst van Idrissi staat overigens los van Kamaldeen Sulemana. Ajax heeft de buitenspeler van Nordsjælland nog steeds in het vizier, maar een transfer lag deze window ingewikkeld. De verwachting is dat de Amsterdammers komende zomer een nieuwe poging zullen gaan ondernemen. Bron |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 januari 2021 - 11:42 schreef Eide het volgende:[..] Ajax speelt onder Erik ten Hag heel herkenbaar voetbal. Ajax, in goede doen, speelt aanvallend en attractief voetbal met veel goals. Dat Ten Hag met een hele goede selectie mag werken is de verdienste van Overmars en Van der Sar, maar de prestaties op het veld zijn toch echt voor conto van Ten Hag, inclusief dus die halve finale in de CL. Tegelijkertijd zijn trainers normaliter passanten die niet oneindig lang bij een club blijven. Dat Erik ten Hag verder kijkt is logisch, net zoals dat Ajax ook steeds wil investeren in het eerste elftal, waar de technische staf gewoon bijhoort. Ik zou alleen niet weten waar Ajax een geschikte opvolger voor Erik ten Hag gaat vinden. Ik verwacht niet dat Peter Bosz te verleiden is tot een terugkeer nu het zo goed gaat in Duitsland. Dat is een luchtkasteel war sommige fans in lijken te geloven maar wat ik niet snel zie gebeuren. Ik dacht altijd aan Slot, maarja dat is nu ook een gepasseerd station. Dan toch maar Jonk doen ;-) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:41 schreef Eide het volgende:Ajax gaat naar verluid akkoord met een transfersom tussen de 7,5 en 10 miljoen euro voor Promes. Daar maakt Ajax dus fors verlies op, want Promes werd gehaald voor 16 miljoen. Toch jammer dat Ajax Noa Lang had verkocht ipv verhuurd met een nieuw contract. Nu moet je weer geld neerleggen voor een speler. Ik vind het verlies op Promes niet zo erg. Hij is in salaris duur en ook al bijna 30. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:45 schreef nummer10 het volgende:[..] Lijkt wel een steek naar AZ.. als die de vorm van az weer kan halen zou ik hem heel rap linksbuiten zetten tot dat neres 100% is en tadic naar de punt.. Alsof Ajax Haller op de bank gaat plaatsen.
Haller speelt overigens niet geweldig, maar we creeren met hem 2 keer zoveel kansen als dat Ajax deed in December. Bij veel van deze kansen is Haller betrokken...
Nee joh, gewoon lekker onze aanval laten staan zoals hij nu is, en laat men maar aan elkaar wennen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Hij scoort nog niet zoveel maar is irritant lastig voor onze tegenstanders,waardoor andere aanvallers meer ruimte krijen en hij heeft zeker oog voor zijn medesppelers.Gaat goed komen met Haller. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 31 januari 2021 - 22:55 schreef nummer10 het volgende:[..] ja de cijfers zijn prima... voetballend echt weinig van gezien en vind de aannames echt een ramp voor zoon dure speler.. assist vandaag reken ik overigens niet mee, zelfs die ging nog bijna fout Assist tel je niet mee en ging bijna fout? Hij geeft die bal gewoon goed aan Anthony mee, prima pass en prima assist waar echt niet bijna iets mis ging. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
die ging indd bijna fout.. meer als in december waarbij het hele elftal niet liep... dus die zegt me niet zoveel.. ik zie geen topspeler (niet in sit systeem in elk geval) zie enkel zijn aannames, is toch gewoon niet goed ? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 01 februari 2021 - 15:46 schreef nummer10 het volgende:die ging indd bijna fout.. meer als in december waarbij het hele elftal niet liep... dus die zegt me niet zoveel.. ik zie geen topspeler (niet in sit systeem in elk geval) zie enkel zijn aannames, is toch gewoon niet goed ? Huh? Hij neemt die bal aan, draait en speelt hem op Anthony, daar ging in de verste verte niet iets fout.
Je bent gewoon aan het zoeken man, zoals altijd..
En of hij een top speler is heeft hier in ieder geval niets mee te maken.
Dit is gewoon een goede assist. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
mag jij vinden, ik vond het een slecht bal op anthony, tehard en anthony kon gelukkig aannemen met buitenkant links..
voetballend vind ik hem gewoon niet goed genoeg voor nu, en ondanks zijn cijfers heeft die nog weinig toegevoegde waar... neem de bal van tadic op klaassen, wie loopt daar nog bijna in de weg... jij mag het zoeken vind, ik vind hem niet passen (vooralsnog) in dit ajax
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 februari 2021 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 01 februari 2021 - 13:06 schreef p111 het volgende:Hij scoort nog niet zoveel maar is irritant lastig voor onze tegenstanders,waardoor andere aanvallers meer ruimte krijen en hij heeft zeker oog voor zijn medesppelers.Gaat goed komen met Haller. Vind hem minder dynamisch als in zijn Utrecht tijd. Afstemming met medespelers mag ook nog wat beter. 25 miljoen is veel maar dat komt ook omdat je halverwege het seizoen koopt.
Cijfers zijn goed zijn spel nog niet top. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Die Russen krabbelen al terug met eerst huur. Willen denk ik eerst zien of dat Promes weer in vorm kan raken.
Idrissi 18 miljoen mocht hij goed bevallen. Half jaartje huur ipv Promes lijkt me al prima. Benieuwd of hij minuten krijgt en hoe hij bevalt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 01 februari 2021 - 17:52 schreef nummer10 het volgende:mag jij vinden, ik vond het een slecht bal op anthony, tehard en anthony kon gelukkig aannemen met buitenkant links.. voetballend vind ik hem gewoon niet goed genoeg voor nu, en ondanks zijn cijfers heeft die nog weinig toegevoegde waar... neem de bal van tadic op klaassen, wie loopt daar nog bijna in de weg... jij mag het zoeken vind, ik vind hem niet passen (vooralsnog) in dit ajax Anthony hield zelf iets in. Maar goed. Waarom reageer ik überhaupt. Jij bent gewoon aan het zoeken. Niets meer of minder. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 01 februari 2021 - 18:25 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vind hem minder dynamisch als in zijn Utrecht tijd. Afstemming met medespelers mag ook nog wat beter. 25 miljoen is veel maar dat komt ook omdat je halverwege het seizoen koopt. Cijfers zijn goed zijn spel nog niet top. Dit is precies wat het is. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
laten we het hopen.. ik zie een beperkte voetballer voor nu, maar wat niet is kan nog komen.. hoop ik |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 01 februari 2021 - 19:44 schreef nummer10 het volgende:laten we het hopen.. ik zie een beperkte voetballer voor nu, maar wat niet is kan nog komen.. hoop ik Met deze cijfers is hij nu al gewoon goud waard. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 01 februari 2021 - 12:56 schreef remco k het volgende:[..] Alsof Ajax Haller op de bank gaat plaatsen. Haller speelt overigens niet geweldig, maar we creeren met hem 2 keer zoveel kansen als dat Ajax deed in December. Bij veel van deze kansen is Haller betrokken... Nee joh, gewoon lekker onze aanval laten staan zoals hij nu is, en laat men maar aan elkaar wennen. Idd gewoon laten staan, veel spelers worden na een paar wedstrijden de grond in geboord ongelooflijk. Kijk naar Alvarez die begint ook pas de laatste weken meer uit te blinken. Sommige spelers hebben nu eenmaal meer tijd nodig om te wennen, zich aan te passen aan het spel van Ajax. Tot nu toe wordt hij vaak betrokken en laat hij anderen scoren.
Geduld is een schone zaak, niet aan jou gericht Remco
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 februari 2021 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: haha huntelaar en brobbey bedoel je in deze ? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: 2 goals en 4 assists. Tja echt waardeloos. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: En nog maar net begonnen.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: zoals ik al zei, cijfers leuk.. voetballend gewoon niet goed en geen meerwaarde voor het team vooralsnog.. maar dat zie jezelf ook toch dat je grotendeels met 10 man speelt en hij 9 van de 10 keer verkeerd staat en loopt als zoon topspits ? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 01 februari 2021 - 23:25 schreef nummer10 het volgende:[..] zoals ik al zei, cijfers leuk.. voetballend gewoon niet goed en geen meerwaarde voor het team vooralsnog.. maar dat zie jezelf ook toch dat je grotendeels met 10 man speelt en hij 9 van de 10 keer verkeerd staat en loopt als zoon topspits ? Voetballend ‘nog’ niet goed genoeg. Speelt nu 4/5 wedstrijden met het basis team. Az(beker) reken ik daar niet bij mee. En dan wel zulke statistieken neerzetten. Tsja is inderdaad nog te weinig betrokken lijkt het. Maar kan ook komen omdat al tijden de nummer 10 positie nauwelijks indruk maakt. (Labyad en Promes). Ik hoop dat Klaassen hier meer aan kan doen.
Grappig ook dat je zegt dat Statistieken niet belangrijk zijn maar als bijvoorbeeld Huntelaar er 2 in legt, moet hij elke wedstrijd spelen. Terwijl Huntelaar nog veel minder betrokken word bij het hele voetballen. Trouwens niet dat jij dat zegt over huntelaar maar ik las het toen op meerdere plekken. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Idrissi geen optie tot koop. Dan zal ik hem ook alleen maar laten spelen als het echt nodig is. Neres lekker voorrang geven op links. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Dat zijn goede statistieken Remco, maar had jij ook niet meer verwacht van 22.5 mln? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Vergeet niet dat zijn prijs ook zo hoog is omdat het halverwege het seizoen is. Hij 50 miljoen gekost heeft en 26 jaar is. Normaal komt dit soort spits nu niet eens naar de Eredivisie.
Ja valt me nog tegen minder dynamisch als zijn Utrecht tijd. Afstemming met medespelers ook niet goed.
Hij brengt wel iets wat Ajax mistte: duidelijkheid op 9. Geen probeersels meer, houd 2 man bezig, sterk in de lucht, Vind nog wel eens een medespeler en pikt een goaltje mee.
Moet/Kan beter ben ik nog wel van overtuigd. 22 miljoen veel geld maar dat is de huidige markt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wat verwachten jullie nou na een paar wedstrijden? Wacht nou eens tot volgend seizoen.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Nu al beter dan Mohammed Kudus? Röndberg schat Sulemana nu al hoger in dan Kudus, die vorig jaar de overstap maakte van Nordsjaelland naar Ajax. Laatstgenoemde speler, die als middenvelder én aanvaller is te gebruiken, is vanwege hardnekkig blessureleed nog niet echt doorgebroken in Amsterdam. "Kudus is een geweldige speler, maar voor Kamaldeen ligt het plafond véél hoger", zo voorspelt de Deense voetbaljournalist. "Met zijn potentieel zou hij zonder meer in aanmerking komen voor de nationale ploeg van Denemarken, mocht hij op termijn de Deense nationaliteit aannemen. Daar bestaat geen twijfel over. Kamaldeen is iemand die in zijn eentje heel veel kan uitrichten voor zijn ploeg. En Kudus, hoezeer ik hem ook bewonder, kan niet wat Sulemana wél kan. Aan de andere kant doet Sulemana in niets onder voor Kudus" zo vergelijkt Röndberg, die zeer benieuwd is naar de volgende stap van het Ajax-doelwit. "Het is in ieder geval duidelijk dat hij Denemarken en Nordsjaelland snel achter zich zal laten." Er zal echter wel eerst een serieuze transfersom op tafel moeten komen. Een vraagprijs van twaalf miljoen euro is reeds geopperd. "Het zal geen goedkope kwestie worden en ik vraag me af of Ajax met een hoog openingsbod op de proppen wil komen. Dat zal gezien de lengte van zijn contract (tot 31 december 2024, red.) waarschijnlijk wél nodig zijn. Het is in ieder geval zeker dat Bayer Leverkusen hem dit jaar dolgraag naar Duitsland wil halen."
Er zijn naast de eerder genoemde verschillen ook diverse overeenkomsten tussen Kudus en Sulemana. Beide talenten maakten in hun geboorteland Ghana enige tijd deel uit van de Right to Dream Academy, dat nauwe banden onderhoudt met Nordsjaelland. Kudus speelde zich in de kijker bij Deense scouts en koos in januari 2018 uiteindelijk voor de overstap naar de club uit de Superligaen. Twee jaar later, in januari 2020, bewandelde Sulemana dezelfde route richting Nordsjaelland en het tweetal stond in totaal negen keer samen op het veld namens de club uit Denemarken. Naast de bij Ajax genoemde vleugelaanvaller hebben ook zijn landgenoten Maxwell Woledzi, Abu Francis, Isaac Atanga en Ibrahim Sadiq de befaamde academie in Ghana ingeruild voor de Deense middenmoter. "De eigenaar van Nordsjaelland is de grootste investeerder in de voetbalacademie", zo verduidelijkt Röndberg één en ander. "Het is inmiddels traditie geworden dat Nordsjaelland elke jaar verschillende spelers van de academie in Ghana op proef neemt. Dit staat ook uitgebreid beschreven in het DNA-handboek van de club." Sulemana keerde in het najaar van 2020 korte tijd terug naar Ghana voor zijn eerste twee interlands namens het Afrikaanse land, tegen Mali en Qatar. De aanvaller, die ruim een maand na zijn achttiende verjaardag debuteerde voor de Black Stars, kwam in totaal tot 74 minuten in het shirt van de Ghanese ploeg. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Als dat zou kloppen had ik die speler gekocht,en geen Indrissi |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Indrissi is niet gekocht, zelfs geen optie tot koop. wat ik gelezen heb is dat ze ver waren voor Sulemana, na het seizoen gaan ze verder met hem. Dus wie weet komt hij na dit seizoen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 februari 2021 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 01 februari 2021 - 23:25 schreef nummer10 het volgende:[..] zoals ik al zei, cijfers leuk.. voetballend gewoon niet goed en geen meerwaarde voor het team vooralsnog.. maar dat zie jezelf ook toch dat je grotendeels met 10 man speelt en hij 9 van de 10 keer verkeerd staat en loopt als zoon topspits ? Het ging toch helemaal niet over het voetballende deel maar zijn cijfers.
En ja we kennen je gezever inmiddels wel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Het geld boeit me totaal niet omdat het van veel meer factoren afhankelijk is dan alleen zijn kwaliteiten.
Ik hoef de rekening toch niet te betalen?
En als ik zie bij hoeveel kansen hij positief betrokken is, als ik zie dat Ajax meer kansen creeert dan afgelopen december, en daarbij dan zijn stats meeneem, dan is hij gewoon prima begonnen. Hij verdedigt goed terug, en werkt keihard.
En nee, ik ben helemaal niet tevreden over hem, dat heb ik ook nergens geschreven, voetballend en op het gebeid van afstemming moet het nodig veel beter en structureel goed worden.
Echter snap ik ook dat het lastig is aangezien er vrijwel niet getraind kan worden op samenspel anders dan in de wedstrijden.
Ik beoordeel hem wel over een jaar, dan hebben we veel meer informatie.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Staat toch gewoon los van elkaar |
|
|