BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 15 maart 2021 - 23:12   quote  deeplink  
Blind geeft Ajax zekerheid en tekent bij tot medio 2023

Daley Blind heeft zijn contract bij Ajax met een jaar verlengd, tot juli 2023. De 31-jarige international tekent een sterk verbeterd contract in Amsterdam.

De multifunctionele speler kan zowel op het middenveld als in de verdediging uit de voeten. Blind speelde dit seizoen de meeste wedstrijden als linkercentraleverdediger. De laatste weken speelde hij vooral als linksback en op het middenveld in het elftal van trainer Erik ten Hag.

Blind doorliep de jeugdopleiding van Ajax en maakte in 2008 zijn debuut in de hoofdmacht. Hij speelde in totaal al 265 officiële duels voor de Amsterdammers, waarin hij elf keer scoorde.

In 2014 vertrok hij na vier opeenvolgende landstitels met Ajax naar Manchester United. Daar speelde hij vier jaar, voordat hij in 2018 terugkeerde.

Eind vorig jaar gaf Blind al aan open te staan voor een langer verblijf in Amsterdam. "Laat duidelijk zijn dat ik het hier heel erg naar mijn zin heb en wie weet sluit ik hier wel af", vertelde hij aan de NOS.

Hartproblemen
Blind heeft sinds 2019 een defibrillator, die een schok afgeeft bij een hartritmestoornis. Hij kreeg het apparaatje geïmplanteerd nadat hij tijdens een Champions League-duel in elkaar was gezakt door een ontstoken hartspier.

Vorig jaar ging hij tijdens een oefenduel met Hertha BSC naar de grond toen zijn defibrillator af was gegaan. Blind vertelde afgelopen december dat het geen moment door zijn hoofd is geschoten om te stoppen. "Ik kreeg groen licht. Dat geeft voor mij aan dat ik gewoon veilig ben."

Bron
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 maart 2021 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 09:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Omdat Traore het ook gewoon beter deed bij Jong Ajax dan Brobbey!
Ja kan wezen maar heeft ook gewoon weken mogen kloten in de spits.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 maart 2021 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 10:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Niks, let maar op!
Want zowel Raiola als ook Brobbey kijken alleen maar naar de knaken, Brobbey laat zich echt niet meer om lullen...
Ik vind dat je Brobbey eigenlijk niet meer moet gebruiken.
Maar heeft toch al 2x beslissende doelpunten gemaakt EL.
Dus wat is wijsheid. Zodra kampioen en uit de EL zou ik hem aan de kant schuiven.

Als snap ik ook wel dat Red Bull perspectief biedt en een vorstelijk salaris.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 16 maart 2021 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 maart 2021 - 08:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik vind dat je Brobbey eigenlijk niet meer moet gebruiken.
Maar heeft toch al 2x beslissende doelpunten gemaakt EL.
Dus wat is wijsheid. Zodra kampioen en uit de EL zou ik hem aan de kant schuiven.

Als snap ik ook wel dat Red Bull perspectief biedt en een vorstelijk salaris.
Van mij mag hij gewoon spelen. Hij wilde ook bijtekenen blijkt nu, maarja toen deed RB een aanbieding die niemand kan weerstaan
remco k
 remco k - dinsdag 16 maart 2021 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 maart 2021 - 20:12 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Van mij mag hij gewoon spelen. Hij wilde ook bijtekenen blijkt nu, maarja toen deed RB een aanbieding die niemand kan weerstaan
Dan wilde hij dus toch niet bijtekenen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 maart 2021 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 maart 2021 - 20:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Als hij het graag wilde had hij het al gedaan voor de aanbieding van Red Bull.
p111
 p111 - woensdag 17 maart 2021 - 16:22   quote  deeplink  
Gewoon gelul,dat gezin is nu binnen voor de rest van hun leven,en dat is toch heel verleidelijk.Dus bijtekenen was volgens mij echt niet aan de orde.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 17 maart 2021 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 maart 2021 - 16:22 schreef p111 het volgende:
Gewoon gelul,dat gezin is nu binnen voor de rest van hun leven,en dat is toch heel verleidelijk.Dus bijtekenen was volgens mij echt niet aan de orde.
Nee Raiola heeft het gewoon zo lang mogelijk gerekt voor de beste aanbieding.
Neem het Brobbey dan eens kwalijk. 2 miljoen extra per jaar en alsnog een club met een goed plan.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 18 maart 2021 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 maart 2021 - 20:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja, hij wilde bijtekenen, maar toen RB dat hoorde zeiden ze, nou dan geven wij 2 miljoen netto voor 4 of 5 jaar. Zaakwaanemer belt hem op en zegt, tja hier ben je nu financieel onafhankelijk en je krijgt kan op speeltijd. Daarbij krijgt de zaakwaarnemer waarschijnlijk een extra bonus, dus die zegt Brobbey jij gaat voor RB tekenen.

En Brobbey doet dat. Dus geld en de zaakwaarnemer zette hem op andere gedachte.

Heel eerlijk gezegd, kan ik het hem niet kwalijk nemen. Ook al baal ik enorm, net als Overmars want die baalt ook. Maar om nu tegen Brobbey te zeggen, bij Ajax krijg je hetzelfde... dan schept Overmars een precedent
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 18 maart 2021 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 maart 2021 - 19:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee Raiola heeft het gewoon zo lang mogelijk gerekt voor de beste aanbieding.
Neem het Brobbey dan eens kwalijk. 2 miljoen extra per jaar en alsnog een club met een goed plan.
Precies, daarom neem ik het hem ook niet kwalijk
remco k
 remco k - donderdag 18 maart 2021 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 maart 2021 - 17:44 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja, hij wilde bijtekenen, maar toen RB dat hoorde zeiden ze, nou dan geven wij 2 miljoen netto voor 4 of 5 jaar. Zaakwaanemer belt hem op en zegt, tja hier ben je nu financieel onafhankelijk en je krijgt kan op speeltijd. Daarbij krijgt de zaakwaarnemer waarschijnlijk een extra bonus, dus die zegt Brobbey jij gaat voor RB tekenen.

En Brobbey doet dat. Dus geld en de zaakwaarnemer zette hem op andere gedachte.

Heel eerlijk gezegd, kan ik het hem niet kwalijk nemen. Ook al baal ik enorm, net als Overmars want die baalt ook. Maar om nu tegen Brobbey te zeggen, bij Ajax krijg je hetzelfde... dan schept Overmars een precedent
Dan wilde hij dus niet bijtekenen. Er kwam een nog hoger bod binnen.
Eide
 Eide - vrijdag 19 maart 2021 - 05:53   quote  deeplink  
De zaakwaarnemer van Onana heeft laten weten in gesprek te zijn met Ajax over een contractverlenging.
remco k
 remco k - vrijdag 19 maart 2021 - 07:36   quote  deeplink  
Zou toch mooi zijn Onana nog een seizoen bij Ajax te zien.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 19 maart 2021 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 maart 2021 - 08:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja kan wezen maar heeft ook gewoon weken mogen kloten in de spits.
Ja, want we slachtofferen iemand gewoon gelijk na een paar mindere wedstrijden? Je ziet wat vertrouwen doet met spelers.

En welk feit zou je aanbrengen dat Brobbey het dan wel zou laten zien?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 maart 2021 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zondag 21 maart 2021 - 23:07   quote  deeplink  
Timber niet naar het EK met Jong Oranje. Schijnt, net als Haller, een coronabesmetting te pakken te hebben. Van Antony is niet bekend waarom hij er niet bij was, maar aanzien "normale" blessures eigenlijk altijd worden gemeld lijkt de kans op een positieve testuitslag groot.
nummer10
 nummer10 - zondag 21 maart 2021 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 maart 2021 - 23:07 schreef Eide het volgende:
Timber niet naar het EK met Jong Oranje. Schijnt, net als Haller, een coronabesmetting te pakken te hebben. Van Antony is niet bekend waarom hij er niet bij was, maar aanzien "normale" blessures eigenlijk altijd worden gemeld lijkt de kans op een positieve testuitslag groot.
Had dat bij ADO al aangegeven... Ajax heeft nooit echt gemeld als het om corona ging.. waarom.dit nu wel bij timber en haller gebeurt vind ik raar.. en al helemaal als Anthony het ook heeft..
Eide
 Eide - maandag 22 maart 2021 - 06:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 maart 2021 - 23:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Had dat bij ADO al aangegeven... Ajax heeft nooit echt gemeld als het om corona ging.. waarom.dit nu wel bij timber en haller gebeurt vind ik raar.. en al helemaal als Anthony het ook heeft..
Dat heeft Ajax niet gedaan. VI (het magazijn) meldt dat. Journalisten gaan bellen met clubs, zaakwaarnemers, spelers, mensen in officiële en minder officiële functies bij clubs en komen zo achter heel veel dingen.
nummer10
 nummer10 - maandag 22 maart 2021 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 maart 2021 - 06:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat heeft Ajax niet gedaan. VI (het magazijn) meldt dat. Journalisten gaan bellen met clubs, zaakwaarnemers, spelers, mensen in officiële en minder officiële functies bij clubs en komen zo achter heel veel dingen.
Die snap ik, echter in het verleden is dat nooit echt vermeld.. maakt ook geen zak uit verder, en dat hele privacy verhaal mbt corona vind ik zwaar overdreven maar goed, als het nu om een soa ging vind ik het anders haha.. maar goed dat is slechts een mening..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 maart 2021 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 maart 2021 - 07:36 schreef remco k het volgende:
Zou toch mooi zijn Onana nog een seizoen bij Ajax te zien.
Wat mij betreft nog miminaal 4 seizoenen zolang er geen andere club komt. Maar krijg toch het idee dat hij naar een andere league wil en dat snap ik ook, want hij doet 99% van de tijd niets in het veld, daar wordt je niet beter van.
Eide
 Eide - dinsdag 30 maart 2021 - 21:54   quote  deeplink  
Godver, dit ziet er op het oog uit als een verveende blessure voor Blind. De linkerknie draait daar heel naar.
nummer10
 nummer10 - woensdag 31 maart 2021 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 maart 2021 - 21:54 schreef Eide het volgende:
Godver, dit ziet er op het oog uit als een verveende blessure voor Blind. De linkerknie draait daar heel naar.
Blijkt om zijn enkel te gaan.... Leek toch echt knie, dus hopelijk valt het mee..
Eide
 Eide - woensdag 31 maart 2021 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 maart 2021 - 00:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blijkt om zijn enkel te gaan.... Leek toch echt knie, dus hopelijk valt het mee..
Laten we hopen dat het slechts verzwikt if of zo en geen bandenschade is.
p111
 p111 - woensdag 31 maart 2021 - 09:25   quote  deeplink  
Nou als je niet meer kan lopen,dan maak ik mij ernstig zorgen.Daley is echt de pechvogel van het jaar,ik hoop zo dat het meevalt en dat in zo,n kut wedstrijd.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 31 maart 2021 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 maart 2021 - 09:25 schreef p111 het volgende:
Nou als je niet meer kan lopen,dan maak ik mij ernstig zorgen.Daley is echt de pechvogel van het jaar,ik hoop zo dat het meevalt en dat in zo,n kut wedstrijd.
En dan ook nog eens in het einde van je seizoen terwijl je nog voor 3 prijzen speelt.
Hoop dat het meevalt
Eide
 Eide - woensdag 31 maart 2021 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 maart 2021 - 09:25 schreef p111 het volgende:
Eens, maar soms kan het dan nog meevallen. Laten we hopen dat het een kwestie van een paar weken is en niet meer dan een half jaar.
Eide
 Eide - woensdag 31 maart 2021 - 13:22   quote  deeplink  
"Gelukkig" heeft Ajax met Martinez en Gravenberch wel puike alternatieven op de posities van Blind. Je gaat de opbouw van Blind wel missen, maarhe wint aan defensief vermogen en duelkracht. De grootste verliezen, naast Daley zelf, is de breedte van de selectie.
p111
 p111 - woensdag 31 maart 2021 - 13:40   quote  deeplink  
Klopt,hopelijk komen ze naar buiten wat hij mankeerd,en wat de verwachting is.Tegenwoordig krijg je bijna geen info meer.
remco k
 remco k - woensdag 31 maart 2021 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 maart 2021 - 13:22 schreef Eide het volgende:
"Gelukkig" heeft Ajax met Martinez en Gravenberch wel puike alternatieven op de posities van Blind. Je gaat de opbouw van Blind wel missen, maarhe wint aan defensief vermogen en duelkracht. De grootste verliezen, naast Daley zelf, is de breedte van de selectie.
En de ervaring en rust die hij brengt in het defensieve deel van de organisatie.

Met timber rensch Martinez Gravenberg en Alvarez en Tagliafico loopt het niet over van ervaring.

Steek staat daarentegen weer voor een heleboel ervaring.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 31 maart 2021 - 16:20   quote  deeplink  
Ik heb nog niets gelezen over de ernst van de blessure, maar oh wat ben ik blij dat het niet zijn knie is. Idd hopen op weken ipv maanden
remco k
 remco k - woensdag 31 maart 2021 - 16:23   quote  deeplink  
Een enkel kan uiteindelijk er net zo slecht aan toe zijn als een knie.
Ook dit kan zomaar een paar maanden duren. En ook vaak zat bij zowel knie blessures die ogenschijnlijk erg kijken te zijn als hij enkel blessures, dat ze zomaar twee weken later op het veld staan.

Voor ons heel moeilijk om de echte ernst in te schatten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 31 maart 2021 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 maart 2021 - 16:23 schreef remco k het volgende:
Een enkel kan uiteindelijk er net zo slecht aan toe zijn als een knie.
Ook dit kan zomaar een paar maanden duren. En ook vaak zat bij zowel knie blessures die ogenschijnlijk erg kijken te zijn als hij enkel blessures, dat ze zomaar twee weken later op het veld staan.

Voor ons heel moeilijk om de echte ernst in te schatten.
Dat klopt, maar een kruisbandje is vaak klein jaar, ernsige enkelbandscahde vaak enkele maanden, tenzij je Van Basten heet.
Eide
 Eide - woensdag 31 maart 2021 - 18:10   quote  deeplink  
Blind is niet meteen naar het ziekenhuis gegaan op Gibraltar. Het is dus niet een dusdanig trauma dat er meteen medische aandacht nodig is. Vandaag en/of morgen onderzoek doen naar de kwetsuur is dus kennelijk voldoende. Dat suggereert dat men denkt dat operatief ingrijpen of iets dergelijks dus niet nodig is.
AkaS
 AkaS - woensdag 31 maart 2021 - 18:30   quote  deeplink  
Zal vandaag vast een foto of mri gemaakt zijn.
Hopelijk valt het mee.
Eide
 Eide - woensdag 31 maart 2021 - 23:08   quote  deeplink  
Ajax heeft naar verluid nog geen duidelijkheid over de blessure van Blind. Misschien volgt er morgen nieuws.
remco k
 remco k - donderdag 01 april 2021 - 15:42   quote  deeplink  
Blind zelf vandaag uitsluitsel gegeven.

Hij wordt volgende week geopereerd en zijn seizoen bij Ajax zit erop, hij hoopt het Ek nog wel te halen.

Godsamme wat een klote verhaal zeg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 01 april 2021 - 16:23   quote  deeplink  
Ik had daar al rekening mee gehouden. Wel zonde dat de club wederom op deze manier de dupe is van die tyfus tering interlands! Lekker de agenda blijven vullen met dit soort nietszeggende kwalificatiewedstrijden en zeker tijdens een coronajaar waarbij al het uiterste van de spelers gevraagd werd!! Lekker ook dat de KNVB, maar ook de andere bonden, meedachten met de spelers die nog op 3 vlakken voor de prijzen speelden. En ze dan ook gelijk 3 wedstrijden laten spelen.
Eide
 Eide - donderdag 01 april 2021 - 16:30   quote  deeplink  
Gescheurde enkelband. Het EK lijkt mij hoog gegrepen. Hier staat normaal gesproken minimaal een maand of 3 herstel op.
p111
 p111 - donderdag 01 april 2021 - 17:19   quote  deeplink  
Mijn god wat een ellende voor die gozer !!!! en uiteraard voor Ajax.
nummer10
 nummer10 - donderdag 01 april 2021 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 april 2021 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik had daar al rekening mee gehouden. Wel zonde dat de club wederom op deze manier de dupe is van die tyfus tering interlands! Lekker de agenda blijven vullen met dit soort nietszeggende kwalificatiewedstrijden en zeker tijdens een coronajaar waarbij al het uiterste van de spelers gevraagd werd!! Lekker ook dat de KNVB, maar ook de andere bonden, meedachten met de spelers die nog op 3 vlakken voor de prijzen speelden. En ze dan ook gelijk 3 wedstrijden laten spelen.
Niks aan toe te voegen..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 02 april 2021 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 maart 2021 - 09:01 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja, want we slachtofferen iemand gewoon gelijk na een paar mindere wedstrijden? Je ziet wat vertrouwen doet met spelers.

En welk feit zou je aanbrengen dat Brobbey het dan wel zou laten zien?
Bij Ajax heb je gewoon minder tijd. Of vond jij Traore goed genoeg?
p111
 p111 - vrijdag 02 april 2021 - 20:28   quote  deeplink  
Traore zit een beetje teveel in de gym.
Eide
 Eide - zaterdag 03 april 2021 - 09:09   quote  deeplink  
Maarten Stekelenburg kreeg deze week z'n ontslagbrief. Dat is een verplichting bij aflopende verbintenissen. Hij gaat echter nog een jaar door. Stekelenburg en Ajax zijn in gesprek over een contractverlenging voor één jaar.
wvb
 wvb - zondag 04 april 2021 - 08:40   quote  deeplink  
Ik zou Huntelaar er nog een jaartje bijhalen als reserve.
Hij is nog te goed, om nu al te stoppen.
Verder een prima gast om de jonge gasten te begeleiden en als spitsentrainer te beginnen.
Hij heeft altijd, drive, motivatie, neemt zijn vak serieus, een heeft een heel goede staat van dienst.
Eide
 Eide - zondag 04 april 2021 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 08:40 schreef wvb het volgende:
Ik zou Huntelaar er nog een jaartje bijhalen als reserve.
Hij is nog te goed, om nu al te stoppen.
Verder een prima gast om de jonge gasten te begeleiden en als spitsentrainer te beginnen.
Hij heeft altijd, drive, motivatie, neemt zijn vak serieus, een heeft een heel goede staat van dienst.
Niet meer als speler denk ik, maar KJH als (spitsen)trainer wel denk ik.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 april 2021 - 09:47   quote  deeplink  
Barcelona heeft Martinez op het oog, het gerucht gaat dat Barcelona zelfs al contact heeft opgenomen met Overmars.

Hij zou rond de 25 miljoen moeten gaan kosten
Martinez op dit moment een held in de verdediging zie ik niet graag vertrekken.

Ik hoop van harte dat het bij een gerucht blijft, is dit niet zo dan hoop ik dat Overmars hem niet zo maar laat gaan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 april 2021 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - zondag 04 april 2021 - 10:01   quote  deeplink  
Als hij naar Barca kan is dat natuurlijk een mooie kans voor hem,maar niet voor een habbekras.
Eide
 Eide - zondag 04 april 2021 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 09:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Barcelona heeft Martinez op het oog, het gerucht gaat dat Barcelona zelfs al contact heeft opgenomen met Overmars.

Hij zou rond de 25 miljoen moeten gaan kosten
Martinez op dit moment een held in de verdediging zie ik niet graag vertrekken.

Ik hoop van harte dat het bij een gerucht blijft, is dit niet zo dan hoop ik dat Overmars hem niet zo maar laat gaan
Ik ben benieuwd. Ik heb zelf niet het idee dat Martinez de klasse heeft voor ploegen als Bayern/Barca/Real/City hoewel het natuurlijk een geweldige speler is om erbij te hebben. Hij kan op 3 posities uit de voeten, pakt weiig nodeloze kaarten heeft ontzettend veel duelkracht.

Een hele lastige speler om te vervangen mocht dit waar zijn. Overigens vraag ik mij af waar Barcelona dat geld vandaan gaat halen, want als je de geruchten moet geloven willen ze meer dan 200 miljoen gaan platslaan terwijl de club in financiële nood zit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 april 2021 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 10:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Ik heb zelf niet het idee dat Martinez de klasse heeft voor ploegen als Bayern/Barca/Real/City hoewel het natuurlijk een geweldige speler is om erbij te hebben. Hij kan op 3 posities uit de voeten, pakt weiig nodeloze kaarten heeft ontzettend veel duelkracht.

Een hele lastige speler om te vervangen mocht dit waar zijn. Overigens vraag ik mij af waar Barcelona dat geld vandaan gaat halen, want als je de geruchten moet geloven willen ze meer dan 200 miljoen gaan platslaan terwijl de club in financiële nood zit.
Dit begrijp ik ook niet, in financiële nood en dan ziet je allerlei namen voor bij komen, al moet de pers nieuws hebben natuurlijk.

Ze willen ook Haaland die meer als 100.000000 moet kosten, dus hou ik het maar als een gerucht...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 april 2021 - 15:16   quote  deeplink  
Mundo Deportivo: struinend Barcelona zocht reeds contact met Ajax

Zondag, 4 april 2021 om 08:42 • Daniel Cabot Kerkdijk • Laatste update: 09:44

Lisandro Martínez wordt nog altijd met Barcelona in verband gebracht. Zo verzekert Mundo Deportivo in de zondageditie dat er contact heeft plaatsgevonden tussen de nieuwe directie onder leiding van voorzitter Joan Laporta en directeur voetbalzaken Marc Overmars van Ajax. Het zou vooralsnog om oriënterende belangstelling vanuit het Camp Nou gaan. Ajax zou een vraagprijs van 25 miljoen euro voor de 23-jarige Argentijn hanteren.

De veelzijdigheid van Martínez is volgens Mundo Deportivo de voornaamste reden van de interesse van Barcelona. De Argentijn kan als centrale verdediger, vleugelverdediger en middenvelder uit de voeten. Ook worden zijn kwaliteiten in zowel verdedigend als aanvallend opzicht geroemd. Ook Lionel Messi zou zich intern lovend hebben uitgesproken over zijn landgenoot, die uitkwam voor Messi's ex-jeugdclub Newell's Old Boys alvorens hij medio 2019 de overstap naar Nederland maakte.
Het artikel gaat verder onder de video

Het feit dat Martínez linksbenig is, spreekt ook in zijn voordeel. Trainer Ronald Koeman heeft slechts twee linksbenige centrumverdedigers tot zijn beschikking: Clément Lenglet en Samuel Umtiti. Laatstgenoemde lijkt geen deel uit te maken van de plannen van Barcelona voor komend seizoen, terwijl Lenglet niet altijd verzekerd is van een basisplaats. Gerard Piqué, Óscar Mingueza en Ronald Araujo zijn rechtsbenig. Martínez, die eerder met Lazio in verband werd gebracht, heeft een contract tot de zomer van 2023; een overeenkomst die nog eens met een jaar verlengd kan worden.

Martínez wordt door de fans van Ajax geroemd om zijn inzet en duelkracht. De Argentijn heeft er de bijnaam 'Slagerij Martínez' aan te danken, maar hij is daar zelf niet tevreden mee. "Als ik op het veld sta, vergeet ik de wereld om me heen en wil ik ten koste van alles winnen. Toch klopt de vergelijking niet helemaal", vertelde Martínez aan Ajax Life. "Ik moet het ook van mijn techniek hebben. Ik zal een tegenstander nooit bewust blesseren. In Argentinië noemden ze me de pitbull. Dat dekt mijn speelstijl beter. Ik bijt me vast in mijn tegenstander."

Het is onduidelijk waar Barcelona in de komende transferperiode toe in staat is. Veel zal afhangen van uitgaande transfers, daar de financiële huishouding van de Spaanse topclub bijzonder zorgelijk is. Het heeft er alle schijn van dat bijna transfervrije voetballers als Eric García en Memphis Depay de weg naar het Camp Nou zullen bewandelen en mogelijk ook Georginio Wijnaldum. Spaanse media claimen dat naast Umtiti ook spelers als Philippe Coutinho en Ousmane Dembélé mogelijk op de transferlijst zullen worden gezet. Gesprekken met laatstgenoemde over een contract na 30 juni 2022 verlopen momenteel moeizaam.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 april 2021 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 april 2021 - 12:25   quote  deeplink  
Tagliafico onder de indruk: 'Zag ik niet eerder bij Nederlandse spelers'
06 april 2021 om 18:55 door Jesse ter Haar 25

Laatst geüpdatet vandaag om 12:10
Nicolás Tagliafico is zeer onder de indruk van het niveau dat Ryan Gravenberch, Devyne Rensch en Jurriën Timber halen, zo laat hij blijken in een gesprek met Ajax TV. Het drietal draait ogenschijnlijk moeiteloos mee in Ajax 1 en dat is niet zomaar iets.

Allereerst gaat hij in op zijn indruk van Gravenberch. 'Ik denk dat zijn persoonlijkheid hem enorm helpt. Want hoewel hij een hele jonge speler is, is hij op het veld vaak aan het roepen en doet hij dingen die je niet zou verwachten van een jonge speler. Misschien geeft dat hem een soort zelfvertrouwen. In dat opzicht is Gravenberch een heel goed voorbeeld.'

Ook Rensch verraste de Argentijn. Dat had vooral te maken met zijn veelzijdigheid. 'Toen hij met ons mee begon te trainen, was hij een linke centrale verdediger. Daarna zag ik dat hij rechts centraal werd gezet, dus ik dacht: dat is vast zijn positie. En toen begon hij ineens als rechtsback te spelen en als ik niet speelde, stond hij ineens linksback. Dat is heel knap, want regelmatig op andere posities spelen is niet makkelijk. Het is iets wat weinig spelers kunnen.'

In Timber herkent Tagliafico iets van zichzelf. Zuid-Amerikaanse verdedigers zijn hard en vastberaden en dat ziet hij bij de jonge Ajacied terug. 'Hij is een agressieve speler die zijn territorium afbakent en laat zien dat het heel moeilijk wordt om hem voorbij te komen. Dat is iets wat ik nog niet eerder had gezien bij Nederlandse spelers. Misschien zijn ze technisch wel goed, maar ze zijn meer onverschillig bij het dekken van een tegenstander. Timber is een complete speler en heeft een geweldige toekomst voor zich.'

'Het gaf mij het gevoel dat dromen werkelijkheid kunnen worden'
Tot slot kijkt hij naar wat hij en de rest van Ajax dit seizoen kunnen bereiken. Hij maakte de eindfase van een Europees toernooi al mee en dat wil hij weer. 'Dat zou geweldig zijn. De vorige keer in 2019 kon ik er echt niet bij met mijn hoofd. Ik durfde nooit te dromen van het meedoen in een halve finale. Die prestatie gaf mij echt het gevoel dat dromen werkelijkheid kunnen worden. Doe altijd je werk, geef nooit op.'

**************************************************************************************
Ten Hag is duidelijk een voorstander dat spelers op meerdere posities kunnen spelen,
dit kan weleens negatief of positief uitvallen in de uitslag

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 april 2021 door Jack Huntelaar --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

0.0355250