|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Mazraoui vandaag voor het eerst meegetraint met de groep op het veld. Nous draagt nu een bril zoals Nico die eerder dit seizoen ook droeg. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 12 april 2021 - 16:56 schreef Eide het volgende:Mazraoui vandaag voor het eerst meegetraint met de groep op het veld. Nous draagt nu een bril zoals Nico die eerder dit seizoen ook droeg. Hij deed zaterdag al mee met de training. Vandaar ook mijn opmerking in het topic van RKC. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 12 april 2021 - 16:56 schreef Eide het volgende:Mazraoui vandaag voor het eerst meegetraint met de groep op het veld. Nous draagt nu een bril zoals Nico die eerder dit seizoen ook droeg. Goed om te horen, maakte me echt zorgen. gezichtsvermogen is iets dat niet makkelijk hersteld |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Nu wie weet zien we hem snel weer in de basis. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Het raiolaspel rondom Gravenberch lijkt te zijn begonnen...
Juventus zou ik een gerucht niet kunnen tippen aan de vraagprijs van Ajax die zou liggen op 40mln.
40 mln lijkt me nogal weinig voor een Europese topspeler in de dop...
Maar het spel is op gang gebracht maar zal uiteraard door raiola ontkent worden richting Gravenberch en anderen. Maar het opzetje met juve is een feit.
Die wandelt komend jaar voor 20mln de deur uit richting juventus waar hij uiteraard zal mislukken. Maar who cares behalve Ajax... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 april 2021 - 18:05 schreef AkaS het volgende:Het raiolaspel rondom Gravenberch lijkt te zijn begonnen... Juventus zou ik een gerucht niet kunnen tippen aan de vraagprijs van Ajax die zou liggen op 40mln. 40 mln lijkt me nogal weinig voor een Europese topspeler in de dop... Maar het spel is op gang gebracht maar zal uiteraard door raiola ontkent worden richting Gravenberch en anderen. Maar het opzetje met juve is een feit. Die wandelt komend jaar voor 20mln de deur uit richting juventus waar hij uiteraard zal mislukken. Maar who cares behalve Ajax... Nog maar 2 jaar contract. Dat maakt het lastig. Ik eindig al toen hij bijtekende. Vrijwel geen van de spelers uit de Raiola groep tekenen na hun debuut in het eerste elftal nog een tweede keer een contract. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Nou ik hoop dat Ajax heeft geleerd van Brobby en hem zeker laat tekenen deze zomer anders verkopen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 april 2021 - 19:03 schreef p111 het volgende:Nou ik hoop dat Ajax heeft geleerd van Brobby en hem zeker laat tekenen deze zomer anders verkopen. Eens, maar ik hoop ook dat ajax dan eerder inspeelt en alvast opvolgers haalt als ze nog niet in de gelederen zijn. Eigenlijk wat ze nu ook bij Brobbey hebben gedaan met Haller. Hoewel Brobbey nog geen basisplaats had en Gravenbergh duidelijk wel al basisspeler is...
Echt ontzettend jammer dat Haller niet is ingeschreven...... (per ongeluk expres vergeten? Complot theorie, in de hoop dat Brobbey alsnog zou tekenen....??) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 april 2021 - 19:42 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Eens, maar ik hoop ook dat ajax dan eerder inspeelt en alvast opvolgers haalt als ze nog niet in de gelederen zijn. Eigenlijk wat ze nu ook bij Brobbey hebben gedaan met Haller. Hoewel Brobbey nog geen basisplaats had en Gravenbergh duidelijk wel al basisspeler is... Echt ontzettend jammer dat Haller niet is ingeschreven...... (per ongeluk expres vergeten? Complot theorie, in de hoop dat Brobbey alsnog zou tekenen....??) Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit met opzet is vergeten aan te vinken. Dan zou Ajax zich nadrukkelijk in de eigen voet hebben geschoten. Dat geloof ik echt niet. Het was wel een bizarre blunder van meneertje Siemerink en de man (of vrouw) die dat moest controleren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 14 april 2021 - 16:54 schreef Pietje het volgende:[..] Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit met opzet is vergeten aan te vinken. Dan zou Ajax zich nadrukkelijk in de eigen voet hebben geschoten. Dat geloof ik echt niet. Het was wel een bizarre blunder van meneertje Siemerink en de man (of vrouw) die dat moest controleren. Dat geloof ik ook niet. Overigens hebben verschillene mensen die gebruik maken van UEFA-systemen al vaker aangegeven dat het systeem niet erg intuitief is en dat het heel makkelijk is om fouten te maken. Zo heeft er wel eens een journalist bij een stadion gestaan waar bleek dat hij alleen een parkeerkaart maar geen perskaart voor toegang had vanwege dat vinkjessysteem.
Maar goed, dat mag geen excuus zijn. De selectie opgeven is essentieel en dat moet desnoods door 10 mensen gecontroleerd worden. Dat mag niet fout gaan. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 april 2021 - 16:59 schreef Eide het volgende:[..] Dat geloof ik ook niet. Overigens hebben verschillene mensen die gebruik maken van UEFA-systemen al vaker aangegeven dat het systeem niet erg intuitief is en dat het heel makkelijk is om fouten te maken. Zo heeft er wel eens een journalist bij een stadion gestaan waar bleek dat hij alleen een parkeerkaart maar geen perskaart voor toegang had vanwege dat vinkjessysteem. Maar goed, dat mag geen excuus zijn. De selectie opgeven is essentieel en dat moet desnoods door 10 mensen gecontroleerd worden. Dat mag niet fout gaan. En toch vind ik het meer dan bizar dat zo'n lijstje niet tussentijds aangepast mag worden. Democratischer zou zijn om zo'n lijstje per wedstrijd in te vullen en in te leveren. Dan zou een vergeten speler slechts één wedstrijd hoeven missen. Maar ja, die voetbalbonden zijn ook niet democratisch.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 april 2021 door Pietje -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 14 april 2021 - 17:37 schreef Pietje het volgende:[..] En toch vind ik het meer dan bizar dat zo'n lijstje niet tussentijds aangepast mag worden. Democratischer zou zijn om zo'n lijstje per wedstrijd in te vullen en in te leveren. Dan zou een vergeten speler slechts één wedstrijd hoeven missen. Maar ja, die voetbalbonden zijn ook niet democratisch. Helemaal mee eens;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 14 april 2021 - 17:37 schreef Pietje het volgende:[..] En toch vind ik het meer dan bizar dat zo'n lijstje niet tussentijds aangepast mag worden. Democratischer zou zijn om zo'n lijstje per wedstrijd in te vullen en in te leveren. Dan zou een vergeten speler slechts één wedstrijd hoeven missen. Maar ja, die voetbalbonden zijn ook niet democratisch. Dat zou ik competitie vervalsing vinden. Dan kan een rijke club een selectie maken met 35 spelers en om en om de boel inschrijven.
Het moet gewoon simpeler gemaakt worden. Deadline datum van inleveren, bevestiging krijgen van de uefa met de mogelijkheid om aan te passen en daarna klaar. Misschien de mogelijkheid inbouwen om een of tweemaal te ruilen met een andere contractspeler. Dan kan je zo’n fout als nu gemaakt ook rechtzetten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 14 april 2021 - 18:54 schreef remco k het volgende:[..] Dat zou ik competitie vervalsing vinden. Dan kan een rijke club een selectie maken met 35 spelers en om en om de boel inschrijven. Hoezo? Dat veranderd toch niets aan de transfer- en inschrijfperiodes van de verschillende voetbalbonden? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 april 2021 - 18:54 schreef remco k het volgende:[..] Dat zou ik competitie vervalsing vinden. Dan kan een rijke club een selectie maken met 35 spelers en om en om de boel inschrijven. Het moet gewoon simpeler gemaakt worden. Deadline datum van inleveren, bevestiging krijgen van de uefa met de mogelijkheid om aan te passen en daarna klaar. Misschien de mogelijkheid inbouwen om een of tweemaal te ruilen met een andere contractspeler. Dan kan je zo’n fout als nu gemaakt ook rechtzetten. Dat kan natuurlijk ook, maar de term "competitievervalsing" zie ik niet. Het gaat er bij mij alleen maar om, dat een spelerslijst niet voor een aantal wedstrijden vast moet komen te staan. Die brede selecties zijn et nu eenmaal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 14 april 2021 - 18:55 schreef Eide het volgende:[..] Hoezo? Dat veranderd toch niets aan de transfer- en inschrijfperiodes van de verschillende voetbalbonden? Als je iedere wedstrijd een nieuwe lijst mag maken verander je wel de inschrijf periode voor een europees toernooi.
En als een rijke club dan 35 contract spelers heeft kan hij rouleren in zijn ingeschreven spelers.
Wederom een voordeel voor de clubs met meer geld. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2021 - 10:45 schreef remco k het volgende:[..] Als je iedere wedstrijd een nieuwe lijst mag maken verander je wel de inschrijf periode voor een europees toernooi. En als een rijke club dan 35 contract spelers heeft kan hij rouleren in zijn ingeschreven spelers. Wederom een voordeel voor de clubs met meer geld. Ik vind ook dat het best wat anders kan, ik bedoel het aanpassen van 1 of 2 spelers moet niet te ingewikkeld zijn. Maar de complexiteit is natuurlijk dat de lijst die je indiend aan vrij veel regels moet voldoen.
Je moet x% aantal spelers inschrijven die uit de jeugdopleding van je club komen, bij transfers mogen de spelers niet al actief zijn geweest in een andere europese beker competitie, en weet ik veel wat ze nog meer aan regels hebben. Met de huidige technologie moeten ze toch wel iets kunnen maken dat dit meteen kan valideren, waardoor je ook dingen per maand kan aanpassen mochten er problemen zich voordoen.
Ik vind het eenmalig van tevoren inschrijven van spelers zonder de mogelijkheid om veranderingen te maken aan de lijst een beetje achterhaald. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2021 - 10:45 schreef remco k het volgende:[..] Als je iedere wedstrijd een nieuwe lijst mag maken verander je wel de inschrijf periode voor een europees toernooi. En als een rijke club dan 35 contract spelers heeft kan hij rouleren in zijn ingeschreven spelers. Wederom een voordeel voor de clubs met meer geld. In competitieverband kan dat ook en vinden we het geen competitievervalsing. Bovendien blijkt dat ohne ende rouleren in de praktijk vaak niet tot positieve resultaten leidt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2021 - 16:22 schreef Eide het volgende:[..] In competitieverband kan dat ook en vinden we het geen competitievervalsing. Bovendien blijkt dat ohne ende rouleren in de praktijk vaak niet tot positieve resultaten leidt. Ik denk dat juist het perspectief van de kleinere clubs op die manier kleiner zal worden.
Zo moeilijk hoeft het toch niet gemaakt te worden met het inleveren van een lijst met spelers. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2021 - 10:45 schreef remco k het volgende:[..] Als je iedere wedstrijd een nieuwe lijst mag maken verander je wel de inschrijf periode voor een europees toernooi. En als een rijke club dan 35 contract spelers heeft kan hij rouleren in zijn ingeschreven spelers. Wederom een voordeel voor de clubs met meer geld. Wat is dit nu weer voor flauwekul. Je hoeft helemaal geen nieuwe lijst aan te leveren, want je mag zo veel contract spelers inschrijven als je maar wil. PSV had dit seizoen 67(!) spelers ingeschreven voor de wedstrijden tegen Olympiakos (1/16e finale). |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 april 2021 - 23:53 schreef pth het volgende:[..] Wat is dit nu weer voor flauwekul. Je hoeft helemaal geen nieuwe lijst aan te leveren, want je mag zo veel contract spelers inschrijven als je maar wil. PSV had dit seizoen 67(!) spelers ingeschreven voor de wedstrijden tegen Olympiakos (1/16e finale). We hebben het erover hoe het beter zou kunnen of anders zou kunnen dan nu... Wat ik stel is dus niet op basis van hoe het nu is, maar op wat een ander forum lid voorstelt hoe het zou kunnen zijn.
Wat jij zegt heeft daar niet zo veel mee te maken, ik wist overigens niet dat je onbeperkte hoeveelheid spelers mag inschrijven, toch weer wat geleerd.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Overmars over situatie Onana: ‘Jammer dat we er niet uitgekomen zijn’
André Onana wil zijn contract bij Ajax niet verlengen. Dat maakte technisch directeur Marc Overmars bekend bij ESPN in aanloop naar de bekerfinale tegen Vitesse.
Sportredactie 18-04-21, 17:31 Laatste update: 18:38
,,We komen er niet uit met hem en zijn kamp, helaas. Wat dat betekent? Dat we zijn gestopt met de onderhandelingen. Of hij volgend jaar transfervrij vertrekt? Dat zou kunnen. Misschien probeert hij in juli al een transfer te maken. Maar hij heeft ook het recht om nog jaar uit te zitten en dan transfervrij te vertrekken. Het is heel jammer dat we er niet uitgekomen zijn", zei Overmars in gesprek met Hans Kraaij junior. Ajax had de intentie om het contract van Onana te verlengen tot medio 2025, maar de keeper uit Kameroen lijkt dus andere plannen te hebben voor zijn carrière.
Onana heeft in Amsterdam nog een contract tot de zomer van 2022. De 25-jarige doelman uit Kameroen speelde op 31 januari tegen AZ (0-3 winst) zijn laatste wedstrijd voor Ajax. Op 5 februari 2021 legde de UEFA Onana een jaar schorsing op vanwege een dopingovertreding.
Ajax-coach Erik ten Hag werd op ESPN ook gevraagd naar de situatie van Onana. ,,Vooralsnog komen we er niet uit, dat klopt. We zullen zien hoe het loopt met zijn zaak die dient bij het CAS. Dan is er voor hem en voor ons meer duidelijkheid. Ik heb een goede band met André en wil hem graag bij Ajax houden, dat lijkt me duidelijk. Dit is zijn keuze. Maar als Marc zegt dat het niet meer gaat lukken zou dat zo kunnen zijn, hij houdt zich met die zaken bezig", zei Ten Hag een halfuur voor de bekerfinale tegen Vitesse.
De 1,90 meter lange doelman had gebruik gemaakt van het op de dopinglijst staande middel Furosemide. Onana verklaarde dat hij het tabletje per ongeluk had genomen en hij eigenlijk een pijnstiller wilde nemen, maar de verpakking van de pijnstillers en de verpakking met de tabletten met Furosemide erg op elkaar lijken. De doelman is samen met Ajax een zaak begonnen tegen de schorsing. De uitkomst hiervan is tot op heden nog onbekend.
Onana maakte in januari 2015 de overstap van FC Barcelona (onder 19) naar Ajax. Hij keepte tot op heden 204 wedstrijden voor Ajax, waarin hij 180 tegengoals kreeg te verwerken. ************************************************************************************
Dit bericht had ik niet verwacht, ik hoop echt dat hij zich nog bedenkt! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De tering. Dat is wel een hele serieuze domper op vandaag zeg. Godsamme.
En wat doet Onana voor mij gigantisch af in deze. Hij benadeeld Ajax gigantisch en wil dat niet goedmaken met een jaar langer blijven.
Als ik Ajax was zou ik eens kijken of ze aanspraak kunnen maken op het niet uitbetalen van zijn salaris.
Dit vind ik echt schandalig van hem. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 18 april 2021 - 21:00 schreef remco k het volgende:De tering. Dat is wel een hele serieuze domper op vandaag zeg. Godsamme. En wat doet Onana voor mij gigantisch af in deze. Hij benadeeld Ajax gigantisch en wil dat niet goedmaken met een jaar langer blijven. Als ik Ajax was zou ik eens kijken of ze aanspraak kunnen maken op het niet uitbetalen van zijn salaris. Dit vind ik echt schandalig van hem. Ja ik ook geen wedstrijd meer laten keepen. 2de keeper maken en een goede halen deze zomer. Hij maakt een fout Ajax neemt hem in genade aan. Lekker ondankbaar. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 18 april 2021 - 21:00 schreef remco k het volgende:De tering. Dat is wel een hele serieuze domper op vandaag zeg. Godsamme. En wat doet Onana voor mij gigantisch af in deze. Hij benadeeld Ajax gigantisch en wil dat niet goedmaken met een jaar langer blijven. Als ik Ajax was zou ik eens kijken of ze aanspraak kunnen maken op het niet uitbetalen van zijn salaris. Dit vind ik echt schandalig van hem. Volledig eens !!! Ondankbare hond als die dit flikt..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 april 2021 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ondanks alle onzin, gaat Onana gewoon bijtekenen, geloof me en anders geloof me niet ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 april 2021 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 april 2021 - 10:22 schreef Ajax we love you het volgende:Ondanks alle onzin, gaat Onana gewoon bijtekenen, geloof me en anders geloof me niet ;-) Las ergens dat de rvc gelijk antwoord wil, wat ik wel begrijp.. en nog iets over loon wat ik niet begrijp, krijgt gewoon een jaar lang zijn loon zonder wat te doen, en dan beginnen over loonsverhoging ? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 april 2021 - 10:34 schreef nummer10 het volgende:[..] Las ergens dat de rvc gelijk antwoord wil, wat ik wel begrijp.. en nog iets over loon wat ik niet begrijp, krijgt gewoon een jaar lang zijn loon zonder wat te doen, en dan beginnen over loonsverhoging ? Dus we geloven weer eens klakkeloos wat een zaakwaarnemer in de media roept? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik denk dat trouwens de laatste die eisen moet stellen, het kamp Onana is. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 april 2021 - 10:34 schreef nummer10 het volgende:[..] Las ergens dat de rvc gelijk antwoord wil, wat ik wel begrijp.. en nog iets over loon wat ik niet begrijp, krijgt gewoon een jaar lang zijn loon zonder wat te doen, en dan beginnen over loonsverhoging ? IK weet de details niet en ga niet zomaar klakkeloos alles aannemen wat er geschreven wordt in de media. Ik ken ook het contract niet dat Anana heeft getekend, ik neem aan dat dit allang juridisch is afgetikt en na het definitieve besluit van CAS en de contract onderhandelingen kan ajax er altijd voor kiezen om hem geen salaris te geven voor de geleden schade. Ik zal je nog sterker vertellen, wellicht kan Ajax zelfs een claim neerleggen. De zaakwaarnemer weet neem ik aan wat de juridische gevolgen kunnen zijn en wat Ajax zou kunnen doen. Uiteindelijk zal hij Overmars zijn voorstel accepteren, anders komt de zaakwaarnemer niet meteen terug met zo'n antwoord in de pers |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Ik zei ik las ergens.. zeg nergens dat ik het geloof.. echter zou ik het van de rvc wel begrijpen.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Knap, blijkbaar heeft iedereen tijdens de onderhandelingen aan de tafel gezeten. Waarom wordt de speler toch altijd als de verkeerde persoon weggezet? Wie zegt mij niet dat Ajax iets wilde wat gewoon onmogelijk was? Ik lees dan alweer dat iedereen hem een geldwolf of ondankbare hond noemt. |
|
|
|
|
wvb
|
|
|
Het wordt voor clubs in het algemeen een steeds groter probleem: muitende spelers, schimmige zaakwaarnemers. Het wordt steeds meer schering en inslag. Beiden partijen ruiken het "grote geld", soms laag opgeleid, zowel makelaars, als speler. Soms afkomstig uit een andere cultuur, met andere normen en waarden. Voetbalmakelaar, ook een beroep, waar je maar weinig, of helemaal geen diploma's voor nodig hebt. Iedereen kan zomaar voetbalmakelaar worden: broer Kees, vader Jan, ome Piet, neef Arie, de buurman. Ze ruiken allemaal hetzelfde: "pegels". Fatsoensnormen kunnen snel afbrokkelen, als er (veel) geld in het spel is. Op alle niveaus, op alle terreinen komt dit voor, als er geld in het spel komt, zijn mensen soms niet meer vertrouwen. Getalenteerde voetballers, ze verdienen vaak een godsvermogen, vergeleken met generatiegenoten, welke een normale reguliere baan hebben. Spelers met enige regelmaat, helemaal over het paard getild, soms op jeugdige leeftijd, onderhouden ze al een hele familie, van hun salaris. Met voetballers en makelaars, gaat het zoals ook hier in Nederland, de huizenmarkt en de makelaars, de idiote prijsontwikkeling is identiek bijna. Clubs moeten proberen zich beter in te gaan dekken middels clausules en juristen. Eventueel zelf een jurist in dienst nemen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 april 2021 door wvb -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ajax heeft voldoende juristen in dienst.Het blijft ten alle tijden vrij voor een speler om wel of niet bij tetekenen.En dat is ook terecht je moet als persoon toch zelf kunnen bepalen of je wil blijven of wil weg gaan. Alleen Onana ligt toch even anders deze man heeft een blunder begaan waar hijzelf maar zeker ook Ajax de dupe van is.Dus vind ik het niet meer als fatsoen om als persoon je club tegemoet te komen in deze situatie.Wat ik lees dat hij een contract wil tot juni 2023 en Ajax wil tot juni 2024.Nou volgens mij zitten er wat meer addertjes onder het gras,anders zouden ze daar zeker wel uitkomen misschien een dikke loonsverhoging en een lage transfersom enz enz .Ik hoop dat ze er uit komen en anders hoop ik dat ze hem nog kunnen verkopen deze zomer,dat zal wel een kutprijs worden omdat hij nog geschorst is. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
1. Ajax heeft voldoende juristen en advocaten in dienst. Ik bedoel, in de RvC zit een advocaat en een lid van de Raad van Advies van de Nederlandse Orde van Advocaten. Denk je echt dat Ajax geen vaste lijnen heeft met juristen?
2. Een speler is een werknemer met alle rechten van dien. Een speler heeft dus het recht om van werkgever te wisselen na beëindiging van een rechtsgeldig contract. Dat heeft niets met fatsoen te maken, dat zijn de wederzijdse rechten en plichten in een arbeidsrelatie. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 21 april 2021 - 09:58 schreef Eide het volgende:1. Ajax heeft voldoende juristen en advocaten in dienst. Ik bedoel, in de RvC zit een advocaat en een lid van de Raad van Advies van de Nederlandse Orde van Advocaten. Denk je echt dat Ajax geen vaste lijnen heeft met juristen? 2. Een speler is een werknemer met alle rechten van dien. Een speler heeft dus het recht om van werkgever te wisselen na beëindiging van een rechtsgeldig contract. Dat heeft niets met fatsoen te maken, dat zijn de wederzijdse rechten en plichten in een arbeidsrelatie. Zou Ajax dan niet het recht hebben dat als hij niet verlengd zijn loon stop te zetten ? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 21 april 2021 - 11:37 schreef nummer10 het volgende:[..] Zou Ajax dan niet het recht hebben dat als hij niet verlengd zijn loon stop te zetten ? Ik meen gelezen te hebben dat Ajax zijn slaaris, of een deel daarvan, mag inhouden omdat hij geen daadwerkelijke arbied verricht. De vraag is natuurlijk wat je daar als werkgever mee wilt doen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 21 april 2021 - 11:40 schreef Eide het volgende:[..] Ik meen gelezen te hebben dat Ajax zijn slaaris, of een deel daarvan, mag inhouden omdat hij geen daadwerkelijke arbied verricht. De vraag is natuurlijk wat je daar als werkgever mee wilt doen. Als die niet tekent zou ik het doen... Mjah |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 21 april 2021 - 07:52 schreef wvb het volgende:Het wordt voor clubs in het algemeen een steeds groter probleem: muitende spelers, schimmige zaakwaarnemers. Het wordt steeds meer schering en inslag. Beiden partijen ruiken het "grote geld", soms laag opgeleid, zowel makelaars, als speler. Soms afkomstig uit een andere cultuur, met andere normen en waarden. Voetbalmakelaar, ook een beroep, waar je maar weinig, of helemaal geen diploma's voor nodig hebt. Iedereen kan zomaar voetbalmakelaar worden: broer Kees, vader Jan, ome Piet, neef Arie, de buurman. Ze ruiken allemaal hetzelfde: "pegels". Fatsoensnormen kunnen snel afbrokkelen, als er (veel) geld in het spel is. Op alle niveaus, op alle terreinen komt dit voor, als er geld in het spel komt, zijn mensen soms niet meer vertrouwen. Getalenteerde voetballers, ze verdienen vaak een godsvermogen, vergeleken met generatiegenoten, welke een normale reguliere baan hebben. Spelers met enige regelmaat, helemaal over het paard getild, soms op jeugdige leeftijd, onderhouden ze al een hele familie, van hun salaris. Met voetballers en makelaars, gaat het zoals ook hier in Nederland, de huizenmarkt en de makelaars, de idiote prijsontwikkeling is identiek bijna. Clubs moeten proberen zich beter in te gaan dekken middels clausules en juristen. Eventueel zelf een jurist in dienst nemen. Eindelijk iemand die iets zinnigs neerzet hier :-)
Alle makkelaars zijn schimmige lui, en zijn ook lui. Maar idd de huizenprijzen, de makelaars spelen allemaal onder 1 hoedje en spelermakkelaars zijn nog veel erger. Er moet gewoon een goede regelgeving komen. Daarbij vind ik ook dat je niet mag investeren in vastgoed om dat daarna te verhuren voor belachelijke prijzen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 april 2021 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Mino is ook weer aan de leur voor Matthijs de Ligt, tja... was hij maar destijds met Frenkie meegegaan... Mino weet alles beter. Maarja wie gaat hem 12m per jaar betalen na de Corona crisis, wie kan dat nog betalen?
Aaaah ja natuurlijk Real Madrid.... die ploeg in de SL. die moest toch op zoek naar een nieuwe centrale verdediger, want Ramos gaat weg |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Lekker makkelijk! Ik wordt zo moedeloos van dit soort reacties! Wie zegt dat de eisen die Ajax stelt het tekenen van het contract niet tegenhouden? Ik krijg een beetje van die kriebels, dus omdat de onderhandelingen stop liggen verdient hij het maar gelijk om zijn loon in te laten houden. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 21 april 2021 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Lekker makkelijk! Ik wordt zo moedeloos van dit soort reacties! Wie zegt dat de eisen die Ajax stelt het tekenen van het contract niet tegenhouden? Ik krijg een beetje van die kriebels, dus omdat de onderhandelingen stop liggen verdient hij het maar gelijk om zijn loon in te laten houden. Als die überhaupt helemaal niet bij wil tekenen als het ook om loon gaat.. omdat ik dat heel erg ondankbaar zal vinden.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Negentien doelpuntenmakers en meer: de fraaie cijfers achter Ajax' dominantie
Ajax heeft de 35ste landstitel voor het grijpen. Als de Amsterdammers vanavond de inhaalwedstrijd tegen FC Utrecht winnen, kunnen ze zondag bij winst in de thuiswedstrijd tegen AZ het kampioenschap binnenslepen.
De titel is - logischerwijs - voor de club die de meeste punten behaalt en meestal ook de meeste doelpunten maakt. Ajax voldoet aan die voorwaarden, maar er zijn meer cijfers die het succes van trainer Erik ten Hag en zijn ploeg kunnen verklaren, berekende Opta Sports.
Zo maakt vrijwel iedereen in een Ajax-shirt dit seizoen wel een doelpunt en hebben de Amsterdammers veruit de meeste balcontacten in het vijandelijke strafschopgebied. We doen een greep uit de cijfers, variërend van 2 tot en met 1230.
2: het aantal nederlagen Ajax leed dit eredivisieseizoen pas twee nederlagen. Op Dierendag (4 oktober) verloren de Amsterdammers met 1-0 bij FC Groningen door een goal van basisdebutant Remco Balk, En op Sinterklaasavond (5 december) was FC Twente met 2-1 te sterk in de Johan Cruijff Arena dankzij twee goals van oud-Ajacied Queensy Menig.
De laatste keer dat een club twee keer verloor in een seizoen, was PSV in 2016/2017. Genoeg voor de titel was dat niet: de Eindhovenaren werden dankzij tien gelijke spelen derde achter Feyenoord en Ajax.
Ajax speelde tot dusver zeven eredivisieseizoenen waarin het twee keer of minder verloor. In het glorieuze seizoen 1994/1995 bleef de ploeg van toenmalig trainer Louis van Gaal zelfs helemaal ongeslagen.
8,2: passes van de tegenstander voordat Ajax ingrijpt Voor het seizoen werd er vol verwachting uitgekeken naar PSV, dat onder leiding van de nieuwe trainer Roger Schmidt het veelbesproken Vollgassfussball zou gaan spelen. Maar volgens de cijfers is het vooral Ajax dat dit seizoen agressief druk zet.
Ajax veroverde al 330 keer de bal binnen 40 meter van het doel van de tegenstander. De Amsterdammers komen met deze speelwijze tot een PDDA van 8,2. Een wat? PDDA staat voor Passes Per Defensive Action, oftewel het aantal passes dat de tegenstander gemiddeld onderneemt voordat er een vijandelijke ingreep volgt.
Het cijfer van 8,2 is het laagste van alle eredivisieploegen. Vitesse volgt als tweede met 9,5. De tegenstanders van PSV spelen de bal gemiddeld 10,5 keer over voordat de mannen van Schmidt ingrijpen.
1230: balcontacten in het vijandelijke strafschopgebied De dominantie van Ajax blijkt uit nog meer cijfers. Zo noteerde de ploeg dit seizoen al 1230 balcontacten in het strafschopgebied van de tegenstander. Dat zijn er 354 meer dan nummer twee PSV en 368 meer dan AZ.
Ook presteert Ajax veruit het beste op het gebied van de zogeheten Expected Goals. Dat is het aantal doelpunten dat je logischerwijs kunt verwachten op basis van de kwaliteit van de schietkansen. Het cijfer is gebaseerd op een grote database van Opta Sports.
Volgens die berekening staat Ajax op 83,6 Expected Goals, in werkelijkheid maakte de ploeg 86 goals. Wat betekent dat de Amsterdammers behoorlijk met scherp schieten. PSV is nummer twee met 63,6 verwachte en 64 echte doelpunten.
Opvallend: het doeltreffende AZ scoorde 66 keer met een Expected Goals-getal van 57,4. En FC Utrecht moet aan de afronding gaan werken met 45 goals en 60,9 Expected Goals.
19: het aantal scorende spelers Met 86 doelpunten - inclusief de 13 uit tegen VVV - maakte Ajax 20 goals meer dan AZ, de op één na productiefste club van dit seizoen. Het doelpuntenrecord in één seizoen zal dit Ajax waarschijnlijk niet meer kunnen verbeteren: dat staat met 122 goals op naam van het Ajax uit 1966/1967.
Opvallend is dat de doelpunten van Ajax zijn gemaakt door liefst 19 verschillende spelers. Van de spelers die in actie zijn gekomen, hebben alleen Noussair Mazraoui, Jurriën Timber, Sean Klaiber, Oussama Idrissi en de drie keepers nog geen doel getroffen.
Topscorer van Ajax is Dusan Tadic met tot nu toe 14 doelpunten. De aanvoerder heeft dit eredivisieseizoen ook al dertien assists afgeleverd. En om de verscheidenheid aan te geven: Sébastien Haller is de enige Ajacied die twee keer is bediend door Tadic. De andere elf assists waren voor elf verschillende andere spelers.
14: de voorsprong op de naaste achtervolgers Hoeveel beter Ajax dit seizoen is dan de rest, blijkt ook uit de ruime voorsprong. De concurrentie kon Ajax nog redelijk lang bijbenen, maar als de Amsterdammers vanavond thuis van FC Utrecht winnen, loopt de voorsprong op de nummer twee op tot 14 punten. Een getal dat de harten in Amsterdam altijd harder laat kloppen.
Drie keer eerder had een club na 29 speelrondes minstens zo'n grote voorsprong. In het seizoen 2004/2005 stond PSV 14 punten voor op Ajax, in 1998/1999 had Feyenoord een voorsprong van 16 punten op naaste belager Vitesse en een seizoen eerder stond koploper Ajax liefst 18 punten los van achtervolger PSV. Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nog een aardige; Daley Blind is in z'n laatste zeven seizoenen als Ajacied zeven keer eerste geworden in de Eredivisie (zes keer landskampioen plus het coronaseizoen 19/20). |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 22 april 2021 - 07:08 schreef Eide het volgende:Nog een aardige; Daley Blind is in z'n laatste zeven seizoenen als Ajacied zeven keer eerste geworden in de Eredivisie (zes keer landskampioen plus het coronaseizoen 19/20). Contract voor het leven |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 21 april 2021 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Lekker makkelijk! Ik wordt zo moedeloos van dit soort reacties! Wie zegt dat de eisen die Ajax stelt het tekenen van het contract niet tegenhouden? Ik krijg een beetje van die kriebels, dus omdat de onderhandelingen stop liggen verdient hij het maar gelijk om zijn loon in te laten houden. Hij is een jaar geschorst door eigen keuzes Ajax betaald zijn loon door. Ajax is er bijgebaat om hem een jaar langer te laten tekenen om hem te kunnen verkopen voor de prijs die hij waard was voor zijn schorsing. Clubs gaan geen 30 meer betalen eerder 10 of minder. Dus ja niet bijtekenen Onana 2de keeper maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Tsja, dan doet ten Hag het zo slecht nog niet met de ploeg.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Nou duidelijk wie de beste ploeg is dit seizoen. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 22 april 2021 - 07:02 schreef Eide het volgende:Negentien doelpuntenmakers en meer: de fraaie cijfers achter Ajax' dominantieAjax heeft de 35ste landstitel voor het grijpen. Als de Amsterdammers vanavond de inhaalwedstrijd tegen FC Utrecht winnen, kunnen ze zondag bij winst in de thuiswedstrijd tegen AZ het kampioenschap binnenslepen. De titel is - logischerwijs - voor de club die de meeste punten behaalt en meestal ook de meeste doelpunten maakt. Ajax voldoet aan die voorwaarden, maar er zijn meer cijfers die het succes van trainer Erik ten Hag en zijn ploeg kunnen verklaren, berekende Opta Sports. Zo maakt vrijwel iedereen in een Ajax-shirt dit seizoen wel een doelpunt en hebben de Amsterdammers veruit de meeste balcontacten in het vijandelijke strafschopgebied. We doen een greep uit de cijfers, variërend van 2 tot en met 1230. 2: het aantal nederlagenAjax leed dit eredivisieseizoen pas twee nederlagen. Op Dierendag (4 oktober) verloren de Amsterdammers met 1-0 bij FC Groningen door een goal van basisdebutant Remco Balk, En op Sinterklaasavond (5 december) was FC Twente met 2-1 te sterk in de Johan Cruijff Arena dankzij twee goals van oud-Ajacied Queensy Menig. De laatste keer dat een club twee keer verloor in een seizoen, was PSV in 2016/2017. Genoeg voor de titel was dat niet: de Eindhovenaren werden dankzij tien gelijke spelen derde achter Feyenoord en Ajax. Ajax speelde tot dusver zeven eredivisieseizoenen waarin het twee keer of minder verloor. In het glorieuze seizoen 1994/1995 bleef de ploeg van toenmalig trainer Louis van Gaal zelfs helemaal ongeslagen. 8,2: passes van de tegenstander voordat Ajax ingrijptVoor het seizoen werd er vol verwachting uitgekeken naar PSV, dat onder leiding van de nieuwe trainer Roger Schmidt het veelbesproken Vollgassfussball zou gaan spelen. Maar volgens de cijfers is het vooral Ajax dat dit seizoen agressief druk zet. Ajax veroverde al 330 keer de bal binnen 40 meter van het doel van de tegenstander. De Amsterdammers komen met deze speelwijze tot een PDDA van 8,2. Een wat? PDDA staat voor Passes Per Defensive Action, oftewel het aantal passes dat de tegenstander gemiddeld onderneemt voordat er een vijandelijke ingreep volgt. Het cijfer van 8,2 is het laagste van alle eredivisieploegen. Vitesse volgt als tweede met 9,5. De tegenstanders van PSV spelen de bal gemiddeld 10,5 keer over voordat de mannen van Schmidt ingrijpen. 1230: balcontacten in het vijandelijke strafschopgebiedDe dominantie van Ajax blijkt uit nog meer cijfers. Zo noteerde de ploeg dit seizoen al 1230 balcontacten in het strafschopgebied van de tegenstander. Dat zijn er 354 meer dan nummer twee PSV en 368 meer dan AZ. Ook presteert Ajax veruit het beste op het gebied van de zogeheten Expected Goals. Dat is het aantal doelpunten dat je logischerwijs kunt verwachten op basis van de kwaliteit van de schietkansen. Het cijfer is gebaseerd op een grote database van Opta Sports. Volgens die berekening staat Ajax op 83,6 Expected Goals, in werkelijkheid maakte de ploeg 86 goals. Wat betekent dat de Amsterdammers behoorlijk met scherp schieten. PSV is nummer twee met 63,6 verwachte en 64 echte doelpunten. Opvallend: het doeltreffende AZ scoorde 66 keer met een Expected Goals-getal van 57,4. En FC Utrecht moet aan de afronding gaan werken met 45 goals en 60,9 Expected Goals. 19: het aantal scorende spelersMet 86 doelpunten - inclusief de 13 uit tegen VVV - maakte Ajax 20 goals meer dan AZ, de op één na productiefste club van dit seizoen. Het doelpuntenrecord in één seizoen zal dit Ajax waarschijnlijk niet meer kunnen verbeteren: dat staat met 122 goals op naam van het Ajax uit 1966/1967. Opvallend is dat de doelpunten van Ajax zijn gemaakt door liefst 19 verschillende spelers. Van de spelers die in actie zijn gekomen, hebben alleen Noussair Mazraoui, Jurriën Timber, Sean Klaiber, Oussama Idrissi en de drie keepers nog geen doel getroffen. Topscorer van Ajax is Dusan Tadic met tot nu toe 14 doelpunten. De aanvoerder heeft dit eredivisieseizoen ook al dertien assists afgeleverd. En om de verscheidenheid aan te geven: Sébastien Haller is de enige Ajacied die twee keer is bediend door Tadic. De andere elf assists waren voor elf verschillende andere spelers. 14: de voorsprong op de naaste achtervolgersHoeveel beter Ajax dit seizoen is dan de rest, blijkt ook uit de ruime voorsprong. De concurrentie kon Ajax nog redelijk lang bijbenen, maar als de Amsterdammers vanavond thuis van FC Utrecht winnen, loopt de voorsprong op de nummer twee op tot 14 punten. Een getal dat de harten in Amsterdam altijd harder laat kloppen. Drie keer eerder had een club na 29 speelrondes minstens zo'n grote voorsprong. In het seizoen 2004/2005 stond PSV 14 punten voor op Ajax, in 1998/1999 had Feyenoord een voorsprong van 16 punten op naaste belager Vitesse en een seizoen eerder stond koploper Ajax liefst 18 punten los van achtervolger PSV. Bron Heerlijk om al die statistieken te zien, dat had je vroeger niet. Wel ziek dat iemand dit allemaal bijhoudt :-) |
|
|
|