BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 29 april 2021 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 23:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Nope.. maar mochten niemand op uiterlijk/overkomen beoordelen toch ;) Kluivert weet ik overigens niet.. deed met jong Twente dacht ik wel goed toch ?
Hij wil de stap naar het hoofdtrainerschap graag maken. Hij heeft nu alleen een tijd lang wat anders gedaan. Wat mij betreft eerst op Jong Ajax zetten met afspraken over doorgroeien als hij bepaalde doelstellingen haalt.

Hetzelfde kan je misschien ook wel met Reiziger doen hoor. Wie weet. Verder zie ik weinig beschikbare Nederlandse trainers met voldoende kwaliteit die bovendien bij Ajax passen.
Eide
 Eide - donderdag 29 april 2021 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 23:14 schreef p111 het volgende:
Geen Reiziger geen Bogarde aub -je kan ook Jonk misschien proberen of Jans of Bosz .
De relatie tussen Jonk en Van der Sar/Overmars en de RvC (Blind) is veel te gebrouilleerd voor een terugkeer van Jonk bij Ajax.
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 april 2021 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 22:09 schreef Eide het volgende:

[..]

En nu dus wel een zeer gewaardeerde en degelijke centrale verdediger in de zwaarste competitie ter wereld. En in Nederland maar neergesabeld worden. Veltman speelt alles bij Brighton in een ploeg die juist berucht is om z'n verdedigende klasse (en waardeloze aanval). Je bevestigd met dit voorbeeld eigenlijk precies wat ik bedoel.
Ik snap dat je voor jouw gevoel een punt hebt Eide, maar voor mij is en blijft het tegendeel waar. Dat hij nu overeind blijft binnen een verdedigend ingesteld team zegt mij niets. Behalve dan dat het makkelijker is dan bij Ajax.

Hoe dan ook, Veltman speelde bij Ajax, dus kan hij voetballen. Maar voor Ajax vond ik hem na een heel sterk debuut en goede start, echt minder en minder. In den beginne was ik fan van hem omdat hij zo lekker fel op de bal verdedigde. Later werd alles minder en minder. Statistieken zeggen mij persoonlijk niets. Ik ga af op wat ik zelf heb waargenomen. En verder fijn dat hij het goed doet, ik gun hem dat uiteraard... Voor zover hem dit aan zijn reet zal roesten. :-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 april 2021 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 22:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik waar Ten Hag niet vrij van kritiek. Je doet nu net alsof ik geen enkele vorm van kritek heb op de man. Echter, hij wordt ook geregeld onterecht weggezet. Er zijn zelfs idioten die hem als trainer afserveren omdat hij niet zo camerageniek is. Je zal toch met mij eens zij dat dat je reinste drogredenen zijn?

Erik ten Hag is gewoon een prima trainer die het uitstekend doet. En hij heeft inderdaad ook ruimte voor groei, maar laten we alsjeblieft niet net doen alsof het maar een beetje behelpen is met EtH.

Edit: daarmee wil ik jou of anderen hier niets in de mond leggen, maar dat is wel een teneur die je her en der leest.
Camerageniek is niet nodig, maar is dat wat je bedoelt? Hij begon natuurlijk met een bullshit verhaal dat zijn wedstrijd tegen utrecht waar hij notabene vandaan kwam, geen extra spanning bij opleverde. Dat is dus grote onzin en maakte hem een slappe ouwehoer. Hierbij opgeteld kwam natuurlijk zijn manier van praten dat niet echt overtuigend, zelfverzekerd en goed overkwam. Anyway er zijn plussen en minnen wat mij betreft. Ik heb mij overwegend kapot geërgerd aan hem, zijn opstellingen, zijn wissels, zijn persmomenten waarin hij soms je reinste onzin verkocht. Maar de laatste tijd heb ik ook mooi voetbal gezien met logische opstellingen.

tot slot en dan hou ik erover op, Overmars maakte niet voor niets een opmerking dat "Erik" de juiste poppetjes op de juiste plek moest zetten... Toch.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 april 2021 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 10:01 schreef Eide het volgende:
IK maak mij echt geen zorgen over Haller. Spitsen leven van rendement en goals. Dat zit wel snor met hem. De ploeg om hem heen speelt momenteel ook niet geweldig, hij lijkt uit vorm. Ik denk dat als hij zelf beter in vorm komt, en de ploeg om hem heen dat ook doet, het wel goed komt met Haller.
Krijgt alleen te weinig goede voorzetten. Tadic en Antony deden dat in het begin iets vaker en zaten dan vaak wel. Toch mis ik bij hem het plezier en de inzet.
Misschien net als met Alvarez die ook zijn gezin moest missen en daarna veel beter voor de dag kwam.

Een actie van Haller waar ik me echt aan stoor is in de bal komen en dan gaan liggen. Voor zo een grote kerel ligt hij veel te vaak.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 april 2021 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 10:01 schreef Eide het volgende:
IK maak mij echt geen zorgen over Haller. Spitsen leven van rendement en goals. Dat zit wel snor met hem. De ploeg om hem heen speelt momenteel ook niet geweldig, hij lijkt uit vorm. Ik denk dat als hij zelf beter in vorm komt, en de ploeg om hem heen dat ook doet, het wel goed komt met Haller.
Krijgt alleen te weinig goede voorzetten. Tadic en Antony deden dat in het begin iets vaker en zaten dan vaak wel. Toch mis ik bij hem het plezier en de inzet.
Misschien net als met Alvarez die ook zijn gezin moest missen en daarna veel beter voor de dag kwam.

Een actie van Haller waar ik me echt aan stoor is in de bal komen en dan gaan liggen. Voor zo een grote kerel ligt hij veel te vaak.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 30 april 2021 - 10:37   quote  deeplink  
Stoor ik me ook aan soms, hij ligt te vaak omdat hij ergens te veel mee voetbalt.
Hij zou meer in positie moeten komen.

Helemaal terecht dat hij te weinig goede voorzetten krijgt, roep al langer dat goede voorzetten heel schaars zijn vanaf de zijkanten, daar mag wel meer op getraind worden.Vraag me af of Haller wel het juiste neusje voor de goal heeft zoals bijvoorbeeld Huntelaar?

Mocht ten Hag vertrekken bij Ajax is het idee om Patrick Kluivert aan te stellen zoals Eide aan gaf helemaal niet verkeerd, dit zou een verrijking kunnen zijn voor onze voorhoede, met name onze spitsen. Daarnaast de assistenten Reiziger en Bogarde gewoon aanhouden
nummer10
 nummer10 - vrijdag 30 april 2021 - 11:29   quote  deeplink  
Einde discussie... Tenhag heeft verlengd tot 2023...
Eide
 Eide - vrijdag 30 april 2021 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 11:29 schreef nummer10 het volgende:
Reken dus op een jaar extra en afspraken over een vertrek na volgend seizoen. Dat geeft Ajax de kans om ruim op tijd op zoek te gaan naar een vervanger.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 30 april 2021 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 11:29 schreef nummer10 het volgende:
Tja we zullen er mee moeten doen voorlopig, ik zeg niet verkeerd hoor!
Eide
 Eide - vrijdag 30 april 2021 - 12:36   quote  deeplink  
Overmars heeft aangegeven ook in gesprek te zijn over een nieuw contract en dat dat wel goed komt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 30 april 2021 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 12:36 schreef Eide het volgende:
Overmars heeft aangegeven ook in gesprek te zijn over een nieuw contract en dat dat wel goed komt.
Klopt las het ook, het zou daarnaast niet verkeerd zijn om Patrick Kluivert binnen te hengelen in eerste instantie als spitsentrainer, zodat hij later ten Hag op kan volgen..
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 april 2021 - 12:52   quote  deeplink  
Dat is dan helder. Nog een jaar ten Hag!

Er gaat niet eens een negatieve gedachte door mij heen. Slechts hoop. Hoop dat hij dit keer vanaf het begin de juiste poppetjes op de juiste plek zet.

Hoop echt op een verrassende aankoop voor de spits positie.

Met het inbrengen van Brobbey hebben we gezien hoe belangrijk het is om een tweede spits te kunnen brengen om iets te forceren.

Hoop op een mooi en wederom succesvol CL jaar!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 30 april 2021 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 12:52 schreef AkaS het volgende:

Er gaat niet eens een negatieve gedachte door mij heen. Slechts hoop. Hoop dat hij dit keer vanaf het begin de juiste poppetjes op de juiste plek zet.

Met het inbrengen van Brobbey hebben we gezien hoe belangrijk het is om een tweede spits te kunnen brengen om iets te forceren.

Ik sluit me bij jou aan Akas
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 20:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ? Iedereen die een beetje verder kijkt weet ook hoe dit tot stand is gekomen... Met name de halve finale cl... Was dat nu echt tenhag ? Kwart finale el welke tegenstanders en door wat uitgeschakeld ? Gewoon onnodig.. vond de el finale halen na tig jaar anti voetbal de boer en minder materiaal en meer jeugd een knappere prestatie.. maar goed ieder zijn mening daarin..
Mooi dat je zelf gewoon voor de volle 100% bevestigd wat ik stel, terwijl je het juist probeert te ontkrachten..
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 21:21 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ja. En volgens de statistieken was Veltman een regelrechte topper!!!

Alleen gek dat hij aan de straatstenen niet te slijten was.

Kwaliteit van de concurrentie. Kwaliteit van eigen selectie op eredivisie niveau even meetellen. Vorig jaar eerste, maar wil niet weten als er geen coronastop was geweest. We zaten in een vrije val.

Ieder jaar opnieuw pas heel laat de juiste poppetjes op de juiste posities en ieder jaar onnodig uitgeschakeld op Europees niveau.

Tja, wat wil je zien...

Hou eens op om te voeden en doen alsof de mensen met kritiek op ten Hag zeiken om niets.

Desalniettemin ben ik net zo blij als jij met het aanstaande kampioenschap maar doe aub niet alsof deze man zo geweldig was. Meerdere malen moesten externe krachten of blessures hem dwingen tot logische keuzes te komen!
Hou jij dan eens op te doen alsof iedereen die ten Hag wel prima vind presteren knettergek is??
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 20:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ? Iedereen die een beetje verder kijkt weet ook hoe dit tot stand is gekomen... Met name de halve finale cl... Was dat nu echt tenhag ? Kwart finale el welke tegenstanders en door wat uitgeschakeld ? Gewoon onnodig.. vond de el finale halen na tig jaar anti voetbal de boer en minder materiaal en meer jeugd een knappere prestatie.. maar goed ieder zijn mening daarin..
Selectie nu herbergt 16 spelers die door ajax zijn opgeleid.

Peter Bosz had er in 2016/17 ook 16 die door ajax zelf zijn opgeleid.

Tegen United stonden er 5 spelers die in de ajax opleiding hebben gespeeld in de basis
Tegen Roma stonden er 5 spelers die in de ajax opleiding hebben gespeeld in de basis

Alle spelers die in de opleiding van AJax hebben gespeeld hebben bij Bosz opgeteld bij elkaar 28052 minuten gemaakt.

Dit seizoen exclusief afgelopen weekend maakten alle spelers die in de opleiding van Ajax hebben gezet bij elkaar 24419 speelminuten.

Peters Bosz 56 wedstrijden gespeeld in dat seizoen.
We hebben dit seizoen tot en met nu 47 wedstrijden gespeeld.

24419 minuten delen door47 wedstrijden is 519 minuten gemiddeld per wedstrijd 519 minuten maal 56 wedstrijden is 29095 minuten op basis van verwachting als ajax dit seizoen ook 56 wedstrijden zou hebben gespeeld.

Ten Hag gebruikt dus de jeugd op basis van een kleine aanname bijna 1000 minuten meer dan Bosz over 56 wedstrijden die Ajax dit seizoen dus niet maakt.

Nu gaat me dit niet om mijn gelijk te krijgen, maar jij stelt dat het wel heel makkelijk is om even verder te kijken, neemt daarin een aantal stellingen in die dus bij de eerste de beste die ik uitzoek, gewoon niet klopt..

En Bosz had minder materiaal?

Welke spelers die er nu nog lopen gaan boven de 40 miljoen verkocht worden??

Bosz had frenkie de ligt sanchez ziyech van de beek tot zijn beschikking..

Welke 40 miljoen plus spelers heeft ten Hag dit jaar?
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 april 2021 - 22:27 schreef Eide het volgende:
Misschien Patrick Kluivert terughalen nu die bedankt gaat worden bij Barcelona als de geruchten kloppen. Zal nog geen man voor het eerste zijn, maar misschien wel iemand voor de toekomst?
Dat vermoed ik niet, hij is in iedere functie weggestuurd bij de clubs waar hij werkzaam is geweest..
remco k
quote:
Geen Reiziger geen Bogarde aub -je kan ook Jonk misschien proberen of Jans of Bosz .
Jonk zou ik een hele mooie optie vinden
remco k
quote:
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 12:52 schreef AkaS het volgende:

Ik ben het helemaal met je eens..

Bij mij gaan er niet eens hele blije gedachten door me heen met het verlengen.

En ik hoop ook dat hij sneller logischere keuzes maakt, wetenede dat dit ook niet altijd even makkelijk is.
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 april 2021 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 14:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Hou jij dan eens op te doen alsof iedereen die ten Hag wel prima vind presteren knettergek is??
Sterker nog, ten Hag is een van de slechtste trainers die we in jaren hebben gehad. Hij heeft gezien de kwaliteit die hen vanuit de club wordt aangereikt zeker niet het maximale rendement uit de selectie gehaald.

Maar hee, ik weet hoe de wereld werkt en gezien de beker en aanstaand kampioenschap ben ik een roepende in de woestijn.

Ieder jaar is het hetzelfde liedje met onze kale knakker.

Wie zou er in godsnaam niet presteren met de selecties die hij tot zijn beschikking heeft gehad. En ondanks dat weet hij telkens uitgeschakeld te raken in Europa en tekens had dit zeer zeker niet gehoeven!

Ten Hag sucks Remco :-)
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 15:19   quote  deeplink  
Wat ik overigens het mooiste vind aan de verlenging is niet eens dat hij blijft.

Maar dat hij blijkbaar super loyaal is, hij had nu echt wel naar andere grotere clubs gekund waar hij meer had kunnen verdienen. Maar men wacht al die gesprekken helemaal niet af, en tekend gewoon bij..

Even buiten de hele persoon en functionaris ten Hag, zegt dit wel een hoop over ten Hag en nog meer over de huidige status van de club.
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 april 2021 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien dit jaar een herstel van de relatie met Jonk. En dan volgend jaar de opvolger van ten Hag. Of wellicht met de kerst al...
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sterker nog, ten Hag is een van de slechtste trainers die we in jaren hebben gehad. Hij heeft gezien de kwaliteit die hen vanuit de club wordt aangereikt zeker niet het maximale rendement uit de selectie gehaald.

Maar hee, ik weet hoe de wereld werkt en gezien de beker en aanstaand kampioenschap ben ik een roepende in de woestijn.

Wie zou er in godsnaam niet presteren met de selecties die hij tot zijn beschikking heeft gehad. En ondanks dat weet hij telkens uitgeschakeld te raken in Europa en tekens had dit zeer zeker niet gehoeven!

En toch ben je niet rouwig dat hij blijft...

Hmmm..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 30 april 2021 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Selectie nu herbergt 16 spelers die door ajax zijn opgeleid.

Peter Bosz had er in 2016/17 ook 16 die door ajax zelf zijn opgeleid.

Tegen United stonden er 5 spelers die in de ajax opleiding hebben gespeeld in de basis
Tegen Roma stonden er 5 spelers die in de ajax opleiding hebben gespeeld in de basis

Alle spelers die in de opleiding van AJax hebben gespeeld hebben bij Bosz opgeteld bij elkaar 28052 minuten gemaakt.

Dit seizoen exclusief afgelopen weekend maakten alle spelers die in de opleiding van Ajax hebben gezet bij elkaar 24419 speelminuten.

Peters Bosz 56 wedstrijden gespeeld in dat seizoen.
We hebben dit seizoen tot en met nu 47 wedstrijden gespeeld.

24419 minuten delen door47 wedstrijden is 519 minuten gemiddeld per wedstrijd 519 minuten maal 56 wedstrijden is 29095 minuten op basis van verwachting als ajax dit seizoen ook 56 wedstrijden zou hebben gespeeld.

Ten Hag gebruikt dus de jeugd op basis van een kleine aanname bijna 1000 minuten meer dan Bosz over 56 wedstrijden die Ajax dit seizoen dus niet maakt.

Nu gaat me dit niet om mijn gelijk te krijgen, maar jij stelt dat het wel heel makkelijk is om even verder te kijken, neemt daarin een aantal stellingen in die dus bij de eerste de beste die ik uitzoek, gewoon niet klopt..

En Bosz had minder materiaal?

Welke 40 miljoen plus spelers heeft ten Hag dit jaar?
Goed uitgezocht zowel de namen als cijfers.
Zo zie je duidelijk dat ten Hag het helemaal zo slecht niet doet.

Hij staat ook heel goed bij de spelers aangeschreven.

De spelers gaan als een brandweerwagen voor hem, dit zegt mij meer dan supporters die elke keer weer iets negatiefs weten te vinden over hem.
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:19 schreef AkaS het volgende:

[..]

Misschien dit jaar een herstel van de relatie met Jonk. En dan volgend jaar de opvolger van ten Hag. Of wellicht met de kerst al...
Met de kerst hoop ik niet, dat betekend dat wij een slecht seizoen draaien.

Verder kan ik het alleen maar toejuichen, Jonk doet het echt prima met volendam. Ik hoop alleen dat hij als trainer de stap van opbouw trainer kan zetten naar prestatie trainer.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 30 april 2021 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Hmmm..
Snap jij het dan snap ik het ook...hahahaha
Toch grappig dat er dit soort figuren tussen zitten die elke keer weer in herhaling vallen...hahahaha
Loetje
 Loetje - vrijdag 30 april 2021 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Je weet dat ik net als jou geen fan van hem ben en ik ga het nooit worden ook.

Maar slechtste trainers, wist je dat Ajax in de superjaren 71/72/73, 95 en 98 Ajax nog meer kwaliteit had maar in punten minder punten wist te behalen?

Vanuit dat beeld kun je Ten Hag onmogelijk 'een van de slechtste' trainers noemen eigenlijk.

Ondanks ik hem ook vaak een dramatrainer vind trouwens.
Eide
 Eide - vrijdag 30 april 2021 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat vermoed ik niet, hij is in iedere functie weggestuurd bij de clubs waar hij werkzaam is geweest..
Huh? Wat roep jij nou??

Hij werd met Jong Twente landskampioen bij de beloften en ging daar toen weg omdat hij een functie als hoofdtrainer ambieerde. Hij is uit eigen beeging gestopt als assistent bij Van Gaal om dezelfde reden. Bij PSG kreg hij een andere functie aangeboden, men wilde echter een andere technisch directeur. Laporte bij Barcelona heeft aangegeven het contract van Kluivert niet te verlengen. Dit is wel een traditie bij Barca waar nieuwe voorzitters eigen mensen inbrengen.

Hij is werkelijk nergens weggestuurd. Hij heeft ook maar weinig langdurig gezeten, mar hij is eigenlijk overal uit eigen beweging opgestapt, behalve bij Barcelona als dat gerucht waar blijkt te zijn.

Kluivert deed het bij Jong Twente en Curacao uitstekend. Hij heeft met vooral Van Gaal een hele aardige mentor. Je kan een slechtere binnenhalen voor Jong Ajax bijvoorbeeld.
Eide
 Eide - vrijdag 30 april 2021 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:19 schreef AkaS het volgende:

[..]

De relatie tussen Jonk en Van der Sar/Overmars en de RvC (Blind) is veel te gebrouilleerd voor een terugkeer van Jonk bij Ajax. Ik geloof daar niet in. Jonk doet het overigens hartstikke goed bij Volendam.
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 16:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Huh? Wat roep jij nou??

Hij werd met Jong Twente landskampioen bij de beloften en ging daar toen weg omdat hij een functie als hoofdtrainer ambieerde. Hij is uit eigen beeging gestopt als assistent bij Van Gaal om dezelfde reden. Bij PSG kreg hij een andere functie aangeboden, men wilde echter een andere technisch directeur. Laporte bij Barcelona heeft aangegeven het contract van Kluivert niet te verlengen. Dit is wel een traditie bij Barca waar nieuwe voorzitters eigen mensen inbrengen.

Hij is werkelijk nergens weggestuurd. Hij heeft ook maar weinig langdurig gezeten, mar hij is eigenlijk overal uit eigen beweging opgestapt, behalve bij Barcelona als dat gerucht waar blijkt te zijn.

Kluivert deed het bij Jong Twente en Curacao uitstekend. Hij heeft met vooral Van Gaal een hele aardige mentor. Je kan een slechtere binnenhalen voor Jong Ajax bijvoorbeeld.
je hebt inderdaad gelijk, ik was iets te snel met oordelen.

Bij psg een andere functie aangeboden? Alleen gelezen dat ze met hem wouden stoppen als TD, net als nu bij Barca.

Twente inderdaad vergeten, maar dat is toch geen functie die mooi op je CV staat om te solliciteren als hoofdtrainer van Ajax, net zoals Curaçao dat niet is.

Van buitenaf bezit hij nu ook niets wat er mij op duid dat er een goede hoofdtrainer in hem schuil gaat.
Eide
 Eide - vrijdag 30 april 2021 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 16:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij psg een andere functie aangeboden? Alleen gelezen dat ze met hem wouden stoppen als TD, net als nu bij Barca.

Berichtje uit het Parool
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Ik heb het gelezen.

Maar dan is hij daar dus mislukt als td. Anders had hij het wel gebleven.

Maar goed. Ik zie in hem nu geen trainer voor Ajax. Dan zal hij echt ergens wat moeten gaan laten zien als trainer in de eredivisie of een andere respectabele competitie.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 30 april 2021 - 19:08   quote  deeplink  
"En Bosz had minder materiaal?

Welke 40 miljoen plus spelers heeft ten Hag dit jaar?"

Vdbeek was er niet en had enkel zijn debuut gemaakt maar geen basis, de ligt debutant, onana debutant.. frenkie was er nog niet of hooguit een inval beurt..
Sanchez nieuw en afwachten, idem voor ziyech die zich moest aanpassen.. Klaassen nog niet zover als nu... Kortom een elftal met veel debutanten en veel nieuwe mensen die door groeide onder Bosz waarvan tenhag gebruik van heeft kunnen maken later, zoals vdbeek de ligt onana dejong... dus ja Bosz zijn elftal was heel veel minder en zijn veel waard geworden door de finale el en later de CL.. daarbij is er voor heel wat geld gestoken in het elftal voor tenhag, denk aan tadic, blind alleen al..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 april 2021 door nummer10 --
Eide
 Eide - vrijdag 30 april 2021 - 19:17   quote  deeplink  
Bosz had uitstekend materiaal. Als er de afgelopen 10 jaar een trainer is geweest die optimaal heeft gepresteerd met matige spelers was het Frank de Boer.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 30 april 2021 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 19:17 schreef Eide het volgende:
Bosz had uitstekend materiaal. Als er de afgelopen 10 jaar een trainer is geweest die optimaal heeft gepresteerd met matige spelers was het Frank de Boer.
Had bosz heel veel ander materiaal dan ? Merendeel debutanten, daarbij moest de speelstijl op de schop na dat anti voetbal..
Eide
 Eide - vrijdag 30 april 2021 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 19:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Had bosz heel veel ander materiaal dan ? Merendeel debutanten, daarbij moest de speelstijl op de schop na dat anti voetbal..
Onana, Sanchez, De Ligt, De Jong, Ziyech, Klaassen, Van de Beek, Neres, Traore, Dolberg, Kluivert... Mwah, je mag het best een aardige selectie noemen. Riedewald en Tete zijn ondertussen ook weer basisspelers in sterke competitites. Qua puur talent was die selectie beter dan de huidige selectie hoor. In de huidige selectie zit meer ervaring en meer grinta, maar op pure kwaliteit was die lichting echt verschrikkelijk goed.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 30 april 2021 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 19:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Onana, Sanchez, De Ligt, De Jong, Ziyech, Klaassen, Van de Beek, Neres, Traore, Dolberg, Kluivert... Mwah, je mag het best een aardige selectie noemen. Riedewald en Tete zijn ondertussen ook weer basisspelers in sterke competitites. Qua puur talent was die selectie beter dan de huidige selectie hoor. In de huidige selectie zit meer ervaring en meer grinta, maar op pure kwaliteit was die lichting echt verschrikkelijk goed.
De jong vd beek neres Kluivert waren er nog niet eens.. hooguit hun debuutje gemaakt.. de ligt onana debutanten.. Sanchez was gewoon afwachten ook debuut jaar.. dolberg idem..
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 19:08 schreef nummer10 het volgende:
"En Bosz had minder materiaal?

Welke 40 miljoen plus spelers heeft ten Hag dit jaar?"

Vdbeek was er niet en had enkel zijn debuut gemaakt maar geen basis, de ligt debutant, onana debutant.. frenkie was er nog niet of hooguit een inval beurt..
Sanchez nieuw en afwachten, idem voor ziyech die zich moest aanpassen.. Klaassen nog niet zover als nu... Kortom een elftal met veel debutanten en veel nieuwe mensen die door groeide onder Bosz waarvan tenhag gebruik van heeft kunnen maken later, zoals vdbeek de ligt onana dejong... dus ja Bosz zijn elftal was heel veel minder en zijn veel waard geworden door de finale el en later de CL.. daarbij is er voor heel wat geld gestoken in het elftal voor tenhag, denk aan tadic, blind alleen al..
Je geeft geen enkel antwoord op de vraag.

Timber heeft niet de potentie van de ligt, Gravenberg niet van Frenkie en er loopt nu geen Ziyech rond. De Klaassen van toen was net zo belangrijk en goed als dat hij nu is.

En hey. Bosz heeft het prima gedaan. Maar geen prijzen weten te winnen.

Men moet niet doen alsof ten Hag een slechte trainer is. Daarvoor heeft hij simpelweg te veel gepresteerd met de ploeg.

En nogmaals. Hij maakt zat keuzes waar ik anders over denk.
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 april 2021 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Hmmm..
Hahaha ach Remco. Lekker belangrijk wat ik vind.

We kunnen niet ontkennen dat hij een meer dan prima selectie heeft. Ieder seizoen opnieuw. Dat hij kampioen wordt en de beker pakt in NL vind ik niet echt bijzonder als prestatie.

Maar volgens Overmars is hij groeiende als coach. Dan houden we ons daar maar aan vast.

Ik verheug me op een nieuw CL avontuur en hoop op nieuw succes.
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 april 2021 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:42 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je weet dat ik net als jou geen fan van hem ben en ik ga het nooit worden ook.

Maar slechtste trainers, wist je dat Ajax in de superjaren 71/72/73, 95 en 98 Ajax nog meer kwaliteit had maar in punten minder punten wist te behalen?

Vanuit dat beeld kun je Ten Hag onmogelijk 'een van de slechtste' trainers noemen eigenlijk.

Ondanks ik hem ook vaak een dramatrainer vind trouwens.
Dat onderstreept mijn mening helemaal Loetje. Betekent dat er in de jaren waaraan jij refereert meer concurrentie was.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 30 april 2021 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 20:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Je geeft geen enkel antwoord op de vraag.

Timber heeft niet de potentie van de ligt, Gravenberg niet van Frenkie en er loopt nu geen Ziyech rond. De Klaassen van toen was net zo belangrijk en goed als dat hij nu is.

En hey. Bosz heeft het prima gedaan. Maar geen prijzen weten te winnen.

Men moet niet doen alsof ten Hag een slechte trainer is. Daarvoor heeft hij simpelweg te veel gepresteerd met de ploeg.

En nogmaals. Hij maakt zat keuzes waar ik anders over denk.
Laten we volgend seizoen afwachten.. kan indd wel lullen over Bosz etc maar we hebben het met tenhag te doen... Ik hoop oprecht dat die volgend jaar niet weer van die rare dingen uitprobeert en dat we de selectie zoveel mogelijk intact kunnen laten, scheelt tenhag weer rare puzzels, en ons een bult frustratie qua rare keuzes ;)
Eide
 Eide - vrijdag 30 april 2021 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 20:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

De jong vd beek neres Kluivert waren er nog niet eens.. hooguit hun debuutje gemaakt.. de ligt onana debutanten.. Sanchez was gewoon afwachten ook debuut jaar.. dolberg idem..
Rensch, Timber, Antony, Gravenberch allemaal nieuw. Alvarez na een verloren seizoen... welk punt probeer je nu te maken want hetzelfde geldt voor dit Ajax van Ten Hag. Qua puur talent zat er gewoon veel meer voetballend vermogen in die ploeg van Bosz.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 april 2021 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 30 april 2021 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 20:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Rensch, Timber, Antony, Gravenberch allemaal nieuw. Alvarez na een verloren seizoen... welk punt probeer je nu te maken want hetzelfde geldt voor dit Ajax van Ten Hag. Qua puur talent zat er gewoon veel meer voetballend vermogen in die ploeg van Bosz.
Dat verschillen we daarin van mening en dat is prima ;)
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 april 2021 - 21:25   quote  deeplink  
Laten we vaststellen dat we allemaal willen dat Ajax wint met zoveel als mogelijk mooi voetbal.

En we willen allemaal dat ten Hag de beste trainer van de wereld en voor Ajax is.

Ik weet verder zeker dat niemand hier ten Hag afzeikt om het afzeiken.

Tis maar net waar je op let, waar je waarde aan hecht en dus waar je je aan irriteert.

Iedereen heeft het recht op zijn eigen blik en visie omtrent het functioneren van een trainer.

En verder kunnen we toch wel toegeven dat statistieken verneukeratief kunnen zijn.

Alle opgesomde successen zijn behaalde feiten en duiden op een succesvol functioneren. Maar als je verder inzoomt kan je afhankelijk hoe je naar ten Hag kijkt zeggen dat de behaalde successen dankzij ten Hag zijn behaald of ondanks...

Dat dus!
remco k
 remco k - vrijdag 30 april 2021 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 20:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat verschillen we daarin van mening en dat is prima ;)
Dus jij denkt dat timber meer potentie heeft dan een de Ligt en een Gravenberg meer potentie heeft dan een frenkie en dat een Neres of Anthony meer brengt dan een Ziyech?

En je vindt Haller kut. Dus dolberg was vele malen beter.

Oké top.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 april 2021 door remco k --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 30 april 2021 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 21:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat timber meer potentie heeft dan een de Ligt en een Gravenberg meer potentie heeft dan een frenkie en dat een Neres of Anthony meer brengt dan een Ziyech?

En je vindt Haller kut. Dus dolberg was vele malen beter.

Oké top.
Voorhoede bosz

Traore dolberg younnes

VS tenhag

Anthony/neres haller nu dan en tadic europees en tadic

Verschil van hoeveel miljoen en kwaliteit ?

Middenveld Bosz

Schone een mindere Klaassen dan nu en een ziyech die moest wennen

VS het succes jaar tenhag

De jong schone vdbeek...

Achterin

Veltman Sanchez debuut de ligt debuut riedewald

VS succes jaar tenhag

Mazz de ligt gegroeid blind taqi

En dan hebben we onana nog van debutant waar risico aanzat naar een enorm gegroeide keeper..
Ik vind het nogal een verschil..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 april 2021 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - vrijdag 30 april 2021 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 20:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat onderstreept mijn mening helemaal Loetje. Betekent dat er in de jaren waaraan jij refereert meer concurrentie was.
Denk je? Realiseer even dat in 98 bijvoorbeeld Roda de nummer 2 werd.

Ik denk dat wij allebij helemaal niets met de trainer Ten Hag hebben vanwege vreemde opstellingen, wissels, voorkomen etc en we toch soms de resultaten voorbij gaan.

Ik denk ook steeds, en dit staat bij ons voor de groep en dan realiseer ik me even wat we presteren. Dan hebben we eigenlijk gewoon deels onze bek te houden, ondanks ik je helemaal volg trouwens
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 april 2021 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 22:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Denk je? Realiseer even dat in 98 bijvoorbeeld Roda de nummer 2 werd.

Ik denk dat wij allebij helemaal niets met de trainer Ten Hag hebben vanwege vreemde opstellingen, wissels, voorkomen etc en we toch soms de resultaten voorbij gaan.

Ik denk ook steeds, en dit staat bij ons voor de groep en dan realiseer ik me even wat we presteren. Dan hebben we eigenlijk gewoon deels onze bek te houden, ondanks ik je helemaal volg trouwens
Roda had toen kortstondig een geweldig elftal dat normaliter kampioen had geweest met het aantal behaalde punten dat ze toen behaald hadden.

Ik heb verder niets tegen ten Hag zolang hij geen slappe ouwehoer verhalen ophangt, niet opzichtig liegt en de juiste spelers op de juiste positie opstelt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

0.0417749