BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 19 mei 2021 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2021 - 09:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Las het ook inderdaad maar zou je denken ?
Ja natuurlijk. Dat gebeurt toch altijd bij Raiola.
AkaS
 AkaS - woensdag 19 mei 2021 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2021 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Dat gebeurt toch altijd bij Raiola.
Remco, die uitspraak kwam mij bekend voor. Sowieso Kluivert en ook Brobbey had de intentie om te blijven. Raiola is echt de absolute puppet master. Een psychologische strateeg.

Hij laat ze dit roepen. Dan denkt Ajax, dat is leuk nog een jaar knallen maar dan moeten we wel het contract even verlengen anders loopt hij over een jaar met een beperkte transferwaarde de deur uit.

En dan komt meneer Raiola om de hoek zeilen...

De club die de speler heeft opgeleid en groot heeft gemaakt vangt bot. En die hond vult zijn zakken.

Vraag me af of die spelers zich dat realiseren. Kan er gewoon woest van worden als ik aan dit onrecht en dergelijke ondankbaarbeid denk.

Echt onbegrijpelijk dat die Raiola door niemand wordt aangepakt. Geen enkele club of bond doet iets!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 19 mei 2021 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 mei 2021 - 01:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Kan Alvarez ook niet.. en blijkbaar hoef je geen top voetballer te zijn tegenwoordig bij Ajax en je basis techniek te beheersen.. anders hadden er wel een paar andere spelers ingestaan ;)
Die heeft hij echt wel zijn basis techniek, oke hij is niet technisch maar hij brengt zoveel meer. Hij is voor mij de revelatie van dit seizoen.
Is niet meer weg te denken als verdedigende middenvelder bij Ajax

Zou niet blij zijn indien Valencia hem wegkaapt, is het niet als basisspeler is hij heel goed te gebruiken als stand-inn.
Hij behoeft niet technisch te zijn, daar zijn anderen voor

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 mei 2021 door Jack Huntelaar --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 19 mei 2021 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2021 - 10:45 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, die uitspraak kwam mij bekend voor. Sowieso Kluivert en ook Brobbey had de intentie om te blijven. Raiola is echt de absolute puppet master. Een psychologische strateeg.

Hij laat ze dit roepen. Dan denkt Ajax, dat is leuk nog een jaar knallen maar dan moeten we wel het contract even verlengen anders loopt hij over een jaar met een beperkte transferwaarde de deur uit.

De club die de speler heeft opgeleid en groot heeft gemaakt vangt bot. En die hond vult zijn zakken.

Vraag me af of die spelers zich dat realiseren. Kan er gewoon woest van worden als ik aan dit onrecht en dergelijke ondankbaarbeid denk.

Echt onbegrijpelijk dat die Raiola door niemand wordt aangepakt. Geen enkele club of bond doet iets!!!
Zolang de Uefa niet ingrijpt met zaakwaarnemers en de maximale commissie die ze krijgen, zal dit niet gaan veranderen. Hij zorgt ervoor dat vooral de sub europese topclubs (zoals Ajax) meer moet betalen dan ze eigenlijk kunnen betalen om spelers te houden. De spelers krijgen het maximale salaris en verder zal het hem worst zijn of ze het wel of niet halen. Alles is op de korte termijn gebasseerd, maar de spelers weten dit en die denken ook, tja morgen kan het over zijn en laten zich leiden door zo'n pizza bakker. Dit tot grootte frustratie van de fans. Helaas kan je niet zeggen, Raiolla doen we geen zaken mee, want alle talentvolle spelers zitten bij hem.

Als de bonden en clubs niets doen, dan is het misschien aan de fans om iets te doen.
Pietje
 Pietje - woensdag 19 mei 2021 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2021 - 10:45 schreef AkaS het volgende:

[..]

Vooropgesteld AkaS, ik denk net zo over die rioolrat, maar in principe doet hij niks illegaals. Hij is een sluwe vos, die precies weet waar zijn grenzen tot het toelaatbare liggen. Hij is dus niet aan te pakken en vult zijn zakken op een ongegeneerde manier.

Verder -en dat had ik al eerder geschreven- snap ik de rol van de ouders van al die (jonge) spelers niet. Die ouders moeten hun kinderen ook adviseren om niet zo vroeg naar het buitenland te gaan. In het belang van hun kind. Maar wellicht doen die ouders dat niet i.v.m. armoede?? Veel te veel van die jonge jongens hebben dan wel een goed gevulde portemonnee, maar komen (bijna) stuk voor stuk op de reservebank of op de tribune terecht en kwijnen daar weg.

Geloof me: ik ben net zo woest als jij!
Eide
 Eide - woensdag 19 mei 2021 - 16:31   quote  deeplink  
Ajax en Go Ahead gaan de aankomende dagen in onderhandeling over doelman Jay Gorter. Een RTV Oost verslaggever weet dat GAE liefst Gorter nog een jaartje wil huren van Ajax maar Ajax wil Gorter stallen bij Jong Ajax en laten trainen met de ervaren doelmannen Stekelenburg en Pasveer. De verkoop van Gorter zou voor DAE betekenen dat de begroting voor aankomend seizoen rond is en er verder niet verkocht hoeft te worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 19 mei 2021 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2021 - 13:21 schreef Pietje het volgende:

[..]

Vooropgesteld AkaS, ik denk net zo over die rioolrat, maar in principe doet hij niks illegaals. Hij is een sluwe vos, die precies weet waar zijn grenzen tot het toelaatbare liggen. Hij is dus niet aan te pakken en vult zijn zakken op een ongegeneerde manier.

Verder -en dat had ik al eerder geschreven- snap ik de rol van de ouders van al die (jonge) spelers niet. Die ouders moeten hun kinderen ook adviseren om niet zo vroeg naar het buitenland te gaan. In het belang van hun kind. Maar wellicht doen die ouders dat niet i.v.m. armoede?? Veel te veel van die jonge jongens hebben dan wel een goed gevulde portemonnee, maar komen (bijna) stuk voor stuk op de reservebank of op de tribune terecht en kwijnen daar weg.

Geloof me: ik ben net zo woest als jij!
Raiola of geen Raiola geloof me of je nou 1 miljoen of 4 miljoen per jaar gaat verdienen met daarnaast een prachtige villa tot je beschikking dan zou ik er ook voor open staan...

Een voetballer heeft een jaar of 10 om zoveel mogelijk geld binnen te harken, de verleiding is groot als er door de club zelf met beloftes wordt gesmeten.
remco k
 remco k - woensdag 19 mei 2021 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2021 - 17:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Raiola of geen Raiola geloof me of je nou 1 miljoen of 4 miljoen per jaar gaat verdienen met daarnaast een prachtige villa tot je beschikking dan zou ik er ook voor open staan...

Een voetballer heeft een jaar of 10 om zoveel mogelijk geld binnen te harken, de verleiding is groot als er door de club zelf met beloftes wordt gesmeten.
Die beloftes worden vaak gemaakt doordat de zaakwaarnemer die clubs uitmelkt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 19 mei 2021 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2021 - 19:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Die beloftes worden vaak gemaakt doordat de zaakwaarnemer die clubs uitmelkt.
Tja dat zal altijd zo blijven want het blijven makelaars. En een makelaar probeert het huis(club) aan de man te brengen.

Raiola runt in principe een uitzendbureau.

Spelers/ ouders kloppen bij hem aan voor money, voor Raiola zonder dat ze de consequenties zien.

Eigenlijk zeggen we het zelfde... ;-)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 20 mei 2021 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2021 - 16:31 schreef Eide het volgende:
Ajax en Go Ahead gaan de aankomende dagen in onderhandeling over doelman Jay Gorter. Een RTV Oost verslaggever weet dat GAE liefst Gorter nog een jaartje wil huren van Ajax maar Ajax wil Gorter stallen bij Jong Ajax en laten trainen met de ervaren doelmannen Stekelenburg en Pasveer. De verkoop van Gorter zou voor DAE betekenen dat de begroting voor aankomend seizoen rond is en er verder niet verkocht hoeft te worden.
Vriendendienst? Is die van Sparta niet beter?
remco k
 remco k - donderdag 20 mei 2021 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 09:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vriendendienst? Is die van Sparta niet beter?
Nee joh, die van Go Ahead is echt een goede keeper..
Pietje
 Pietje - donderdag 20 mei 2021 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 mei 2021 - 17:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat kan wel kloppen, Jack, maar wat heb je eraan om niet aan spelen toe te komen op die leeftijd. Kijk eens naar het ontevreden gezicht van Donny van de Beek... Een vette bankrekening is leuk, maar niet alles. Kijk, als je pakweg 35 jaar bent is het andere koek. Ik vind dat zaakwaarnemers daar eerlijk in moeten zijn en wat minder moeten denken aan hun eigen portemonnee.
remco k
 remco k - donderdag 20 mei 2021 - 14:59   quote  deeplink  
AJax dus bekend gemaakt dat ze in gesprek zijn om de Arena te kopen..
Pietje
 Pietje - donderdag 20 mei 2021 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 14:59 schreef remco k het volgende:
Daar was toch al eens eerder sprake van? Maar het ging niet door. Geen idee waarom niet. Waarom nu wel?
Eide
 Eide - donderdag 20 mei 2021 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 16:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Daar was toch al eens eerder sprake van? Maar het ging niet door. Geen idee waarom niet. Waarom nu wel?
Volgens mij was tot dusver steeds de reactie dat Ajax daar geen intentie toe had.
Pietje
 Pietje - donderdag 20 mei 2021 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 16:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens mij was tot dusver steeds de reactie dat Ajax daar geen intentie toe had.
Ja, is best mogelijk, Eide.
Eide
 Eide - donderdag 20 mei 2021 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 16:39 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja, is best mogelijk, Eide.
Gelukkig zijn intenties uiterst veranderlijk. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan in de kostenbatenanalyse is veranderd dat men nu wel nadenkt over de koop van het stadion.
Eide
 Eide - donderdag 20 mei 2021 - 16:49   quote  deeplink  
Kik Pieri blijft naar verluidt nog een jaar bij Twente.
Pietje
 Pietje - donderdag 20 mei 2021 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 16:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Gelukkig zijn intenties uiterst veranderlijk. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan in de kostenbatenanalyse is veranderd dat men nu wel nadenkt over de koop van het stadion.
Dat ben ik beslist met je eens. Met diezelfde vraag liep ik ook rond!
Ik denk zelfs dat de financieel directeur door alle corona-maatregelen en dus een leeg stadion, minder euro's heeft te besteden dan de vorige keer. En ook ik ben benieuwd wat die nieuwe inzichten zijn waarom het nu wel aantrekkelijk zou zijn? Ajax zal er binnenkort wel mee naar buiten komen.
Eide
 Eide - donderdag 20 mei 2021 - 17:35   quote  deeplink  
Even zitten lezen; het schijnt vooral om extra baten uit horeca- en parkeerinkomsten te gaan. Daar schijnt Ajax nauwelijks iets aan over te houden. Het stadion draait echter nagenoeg quitte, dus wegen die inkomsten dan op tegen de uitgaven die erbij komen.

Interessant.
Pietje
 Pietje - donderdag 20 mei 2021 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 17:35 schreef Eide het volgende:
Even zitten lezen; het schijnt vooral om extra baten uit horeca- en parkeerinkomsten te gaan. Daar schijnt Ajax nauwelijks iets aan over te houden. Het stadion draait echter nagenoeg quitte, dus wegen die inkomsten dan op tegen de uitgaven die erbij komen.

Interessant.
Beslist! Wachten dus maar of en wanneer Ajax met nieuws en argumenten komt.
Aan de andere kant, Ajax is een miljoenenbedrijf en zouden inkomsten uit horeca en parking echt heel veel uitmaken om zo'n investering te rechtvaardigen?
Eide
 Eide - donderdag 20 mei 2021 - 17:43   quote  deeplink  
Volgens Fabrizio Romano, de best ingevoerde voetbaljournalist van Europa, heeft Ajax een formeel bod uitgebracht bij FC Nordsjaelland voor Kamaldeen Sulemana. Manchester United zou ook serieus zijn maar nog geen bod hebben gedaan.
Eide
 Eide - donderdag 20 mei 2021 - 19:00   quote  deeplink  
Daan Reiziger, keeper van de O19 en Jong Ajax vertrekt transfervrij naar Vitesse.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 20 mei 2021 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 14:50 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat kan wel kloppen, Jack, maar wat heb je eraan om niet aan spelen toe te komen op die leeftijd. Kijk eens naar het ontevreden gezicht van Donny van de Beek... Een vette bankrekening is leuk, maar niet alles. Kijk, als je pakweg 35 jaar bent is het andere koek. Ik vind dat zaakwaarnemers daar eerlijk in moeten zijn en wat minder moeten denken aan hun eigen portemonnee.
Ze leren er niet van Pietje, vaak wonen ze nog thuis dan heeft het hele gezin baat bij een overstap.

Als je voor Raiola kiest dan kiest je voor geld, dat weet de wereld ondertussen.

Ook de ouders van spelers zien de meeste voetballers falen in het buitenland, als ze dan voor Raiola kiezen dan kiezen ze niet voor de lange termijn naar voor money, een andere reden zie ik niet...

hij haalt het onderste uit de kan, jaren geleden hadden we het hier al over Snake Raiola
remco k
 remco k - vrijdag 21 mei 2021 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 19:00 schreef Eide het volgende:
Daan Reiziger, keeper van de O19 en Jong Ajax vertrekt transfervrij naar Vitesse.
Dat had ik niet verwacht. Die is toch goed bezig geweest dacht ik.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 21 mei 2021 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2021 - 11:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Puur doorselecteren lijkt me. Reiziger is een talent, maar niet uitzonderlijk. Zou het niet redden bij Ajax, denk ik.

Met Scherpen en Kotarski verhuurd/verkocht en met het aantrekken van Gorter, zullen Gorter en Raatsie uitmaken wie 1ste keeper wordt van Jong Ajax. Setford met 17 jaar zat ook al een paar keer op de bank bij Jong, dus die kunnen we komend jaar ook al in actie zien denk ik. Zou me namelijk ook niet verbazen als Raatsie wordt verkocht, omdat die ook al 19 is (even oud als Reiziger).
Eide
 Eide - vrijdag 21 mei 2021 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2021 - 11:53 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Puur doorselecteren lijkt me. Reiziger is een talent, maar niet uitzonderlijk. Zou het niet redden bij Ajax, denk ik.

Met Scherpen en Kotarski verhuurd/verkocht en met het aantrekken van Gorter, zullen Gorter en Raatsie uitmaken wie 1ste keeper wordt van Jong Ajax. Setford met 17 jaar zat ook al een paar keer op de bank bij Jong, dus die kunnen we komend jaar ook al in actie zien denk ik. Zou me namelijk ook niet verbazen als Raatsie wordt verkocht, omdat die ook al 19 is (even oud als Reiziger).
Met keepers betekent verhuur toch vaak de etalage. Ik denkt dat het doek wel is gevallen voor Scherpen en Kotarski. Ajax heeft nu twee ervaren en bewezen keepers en Onana natuurlijk om de achtergrond. Raatsie is een leuke keeper, maar Reiziger werd gezien als het grotere talent volgens mij. realistisch gezien moet vooral Setford gezien worden als de keeper voor de t(T)oekomst, en heb je met Gorter iemand als tussenpaus die nog eens een verrassing van ewelste kan worden (of niet).
Eide
 Eide - vrijdag 21 mei 2021 - 13:19   quote  deeplink  
Rensch is opgenomen in de selectie van Jong Oranje. De 18-jarige back zit pas voor het eerste bij Jong Oranje maar kon natuurlijk niet worden overgeslagen na zijn seizoen bij Ajax.

Verder zitten de Ajacieden Scherpen, Schuurs en Ekkelenkamp bij de seelectie, plus natuurlijk een sloot aan oud-Ajacieden in Brobbey, Dilrosun, Kluivert, Lang, Zeefuik, Doekhi, Botman en Bakker.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 mei 2021 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 21 mei 2021 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 14:59 schreef remco k het volgende:
Ik hoop dat ze dit snel voor elkaar kunnen krijgen, dan gaan ze echt veel meer geld genereren, al zijn de kosten ook hoger natuurlijk. Ik vraag me wel af wat de arena moet gaan kosten
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 21 mei 2021 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 mei 2021 - 17:35 schreef Eide het volgende:

Interessant.
De Horeca inkomsten zijn echt enorm en Ajax houdt er niets aan over, ze hoeven geen huur meer te betalen en krijgen ook geld natuurlijk uit andere evenementen. De reden dat de Arena quitte speelt, komt omdat ze nog steeds veel rente betalen aan banken en gemeente. Ajax kan dit in 1x afbetalen, waardoor de kosten naar beneden gaan.
Uiteindelijk gaat Ajax daardoor denk ik een 5-10 miljoen extra verdienen per jaar.

Vergeet niet dat als je het eigen stadion in eigen beheer hebt, zoals andere grote clubs (Tottenham, Bayern Munchen, etc) je ook makkelijker meer sponsorgeld kan binnenhalen. Ik denk dat juist dat gedeelte echt veel geld gaat genereren. Daar was al eerder sprake van, Ajax had meer sponsors kunnen hebben die meer betaalden als ze rechten konden kopen/huren in de Arena, maar de Arena zat Ajax dwars. Je kan zelfs je stadion naam aanpassen naar Johna Cruijff Unibet Arena. In de afspraak met de naamswijziging is er volgens mij ook een clausule dat er naast Johna Cruijff ook een sponsor naam mag komen.
p111
 p111 - vrijdag 21 mei 2021 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2021 - 11:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Prima actie van Ajax deze jongen gaat nooit de top halen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 21 mei 2021 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2021 - 13:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Met keepers betekent verhuur toch vaak de etalage. Ik denkt dat het doek wel is gevallen voor Scherpen en Kotarski. Ajax heeft nu twee ervaren en bewezen keepers en Onana natuurlijk om de achtergrond. Raatsie is een leuke keeper, maar Reiziger werd gezien als het grotere talent volgens mij. realistisch gezien moet vooral Setford gezien worden als de keeper voor de t(T)oekomst, en heb je met Gorter iemand als tussenpaus die nog eens een verrassing van ewelste kan worden (of niet).
Vandaar dat het mij niet zou verbazen als Raatsie ook nog vertrekt. Ik verwacht Gorter als eerste doelman bij Jong, dus dan zou je Setford als tweede doelman kunnen hebben.

Zijn broertje Tommy Setford (15 jaar) is trouwens ook doelman bij Ajax. Weet alleen niet of die ook zo talentvol is.
Eide
 Eide - vrijdag 21 mei 2021 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2021 - 13:54 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De Horeca inkomsten zijn echt enorm en Ajax houdt er niets aan over, ze hoeven geen huur meer te betalen en krijgen ook geld natuurlijk uit andere evenementen. De reden dat de Arena quitte speelt, komt omdat ze nog steeds veel rente betalen aan banken en gemeente. Ajax kan dit in 1x afbetalen, waardoor de kosten naar beneden gaan.
Uiteindelijk gaat Ajax daardoor denk ik een 5-10 miljoen extra verdienen per jaar.

Dit is makkelijk gezegd, maar moeilijk te onderbouwen hoor.

Ik kan maar moeilijk recente jaarcijfers van de JC ArenA vinden. De meest recente die ik kan vonden zijn van 2016/16 waar de ArenA een netto-opbrengst van € 33,2 miljoen in de bokeen zet met een resultaat na belastingen van net iets meer dan een half miljoen. De netto-opbrengst is de jaren ervoor min of meer hetzelfde. Het resultaat na belastingen fluctueerd tussen de anderhalf en half miljoen.

Nu gaan de opbrengsten van de parkeergelegenheid onder het stadion naar de gemeente Amsterdam. Deze staan dus waarschijnlijk niet op de jaarafrekening. Al het andere we. Als Ajax het stadion koopt betaald het niet langer huur, maar het het stadion kan de inkomsten van de huur ook niet meer op de rekening zetten. Het scheelt misschien iets in af te dragen belastingen, maar echt veel zal dat niet zijn.

Het enige wat ik zie waar Ajax structureel meer aan kan verdienen is die parkeergarage. Verder zie ik niet waaraan Ajax nu structureel meer gaat verdienen. Ik heb toch vooral het gevoel dat het Ajax te doen is om controle en zeggenschap, in plaats van nu steeds moeten onderhandelen als hoofdgebruiker.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 21 mei 2021 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2021 - 16:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is makkelijk gezegd, maar moeilijk te onderbouwen hoor.

Ik kan maar moeilijk recente jaarcijfers van de JC ArenA vinden. De meest recente die ik kan vonden zijn van 2016/16 waar de ArenA een netto-opbrengst van € 33,2 miljoen in de bokeen zet met een resultaat na belastingen van net iets meer dan een half miljoen. De netto-opbrengst is de jaren ervoor min of meer hetzelfde. Het resultaat na belastingen fluctueerd tussen de anderhalf en half miljoen.

Nu gaan de opbrengsten van de parkeergelegenheid onder het stadion naar de gemeente Amsterdam. Deze staan dus waarschijnlijk niet op de jaarafrekening. Al het andere we. Als Ajax het stadion koopt betaald het niet langer huur, maar het het stadion kan de inkomsten van de huur ook niet meer op de rekening zetten. Het scheelt misschien iets in af te dragen belastingen, maar echt veel zal dat niet zijn.

Het enige wat ik zie waar Ajax structureel meer aan kan verdienen is die parkeergarage. Verder zie ik niet waaraan Ajax nu structureel meer gaat verdienen. Ik heb toch vooral het gevoel dat het Ajax te doen is om controle en zeggenschap, in plaats van nu steeds moeten onderhandelen als hoofdgebruiker.
Ik denk dat de financiële mensen bij Ajax dit alles goed hebben nagekeken en een weloverwogen beslissing zullen maken.
Eide
 Eide - vrijdag 21 mei 2021 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2021 - 17:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik denk dat de financiële mensen bij Ajax dit alles goed hebben nagekeken en een weloverwogen beslissing zullen maken.
Zeker, ik ben slechts benieuwd naar de afwegingen omdat ze niet zomaar voor de hand liggen.
Eide
 Eide - zaterdag 22 mei 2021 - 00:22   quote  deeplink  
De Telegraaf meldt dat Ajax voorlopig de gesprekken met GAE over keeper Jay Gorter heeft geparkeert. Vitesse, die ook intresse hebben getoond in Gorter, zou met 750k zaken kunnen doen met GAE maar Ajax moet het drievoudige neertellen. Daar past Overmars naar verluid voor en dus zit de hele zaak in een impasse.
remco k
 remco k - zaterdag 22 mei 2021 - 10:34   quote  deeplink  
Goed van Overmars. Asociaal dat Ajax meer zou moeten betalen dan Vitesse.

Zou mooi zijn als de speler direct een standpunt in zou nemen en aangeven dat hij alleen maar Ajax wenst te vertrekken.
Eide
 Eide - zaterdag 22 mei 2021 - 11:41   quote  deeplink  
Wijndal blijft onzichtig flirten met Ajax. De linksback van AZ heeft al meermaals gezegd te gaan vertrekken bij AZ en geeft nu aan dat een vertrek uit de Eredivisie zeker niet uitgesloten is. Eén plus één is Ajax in deze, want geen enkele andere club kan Wijndal waarschijnlijk betalen. Ik neem persoonlijk aan dat het aantrekken van Wijndal afhankelijk is van het verkopen van Tagliafico.
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 mei 2021 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 mei 2021 - 00:22 schreef Eide het volgende:
De Telegraaf meldt dat Ajax voorlopig de gesprekken met GAE over keeper Jay Gorter heeft geparkeert. Vitesse, die ook intresse hebben getoond in Gorter, zou met 750k zaken kunnen doen met GAE maar Ajax moet het drievoudige neertellen. Daar past Overmars naar verluid voor en dus zit de hele zaak in een impasse.
Wat een krankzinnige opstelling van GAE. Ik denk dat ieder weldenkend mens achter Marc Overmars zal staan. Een speler heeft een bepaalde waarde, een waarde die in principe voor elke betalende club hetzelfde dient te zijn. De vraagprijs kan iets verschillen, maar pertinent niet voor de ene club drie keer meer dan voor de andere club.

Ik ben het eens met Overmars en ook met Remco: laat doelman Gorter zich hierover maar uiten, dat hij graag naar Amsterdam komt!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 22 mei 2021 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 mei 2021 - 00:22 schreef Eide het volgende:
Bovendien vond Vitesse de 750k ook nog eens te veel voor Gorter.
Eide
 Eide - zaterdag 22 mei 2021 - 15:50   quote  deeplink  
Wat wel een beetje zuur is is dat deze jongen tussen 2010 en 2014 al voor Ajax uitkwam. Hij is destijds echter te licht bevonden en verloor de concurrentiestrijd van El Maach. Tussentijds zijn Kotarksi en Scherpen gehaald, beide in die leeftijdscategorie, en Daan Reiziger is transfervrij vertrokken naar Vitesse nadat de Arnhemmers El Maach aftestte afgelopen april.
Eide
 Eide - zondag 23 mei 2021 - 01:01   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 mei 2021 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 23 mei 2021 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2021 - 19:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker, ik ben slechts benieuwd naar de afwegingen omdat ze niet zomaar voor de hand liggen.
Er zijn de laatste jaren al vaker gesprekken geweest omtrent de overname van het stadion. Er zit veel meer winst in vermoed ik zo. Mogelijk ook bij eventuele verbouwingen rondom het stadion vermoed ik zo. Ze hebben namelijk als tegenhanger het terrein van De Toekomst. Rondom de ArenA willen ze echt een Ajax gebied creëren. Denk dat daar de koop van het stadion bij hoort. Creëer je het eerst dan loopt de waarde van het stadion op en moetber straks meer betaald worden.
Eide
 Eide - zondag 23 mei 2021 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 mei 2021 - 14:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Er zijn de laatste jaren al vaker gesprekken geweest omtrent de overname van het stadion. Er zit veel meer winst in vermoed ik zo. Mogelijk ook bij eventuele verbouwingen rondom het stadion vermoed ik zo. Ze hebben namelijk als tegenhanger het terrein van De Toekomst. Rondom de ArenA willen ze echt een Ajax gebied creëren. Denk dat daar de koop van het stadion bij hoort. Creëer je het eerst dan loopt de waarde van het stadion op en moetber straks meer betaald worden.
De gemeente Amsterdam wil op de Toekomst huizen bouwen. Het idee is dat Ajax dan verhuisd naar het terrein van de golfbaan die daar naast ligt. Ik zien niet wat er verder aan dat gebied ontwikkeld kan worden. Als de golfbaan weg is, is het daar echt gewoon vol.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 mei 2021 - 11:44   quote  deeplink  
Ben benieuwd of we die nieuwe Sulamana kunnen binnenharken deze zomer en wie van de buitenspelers er dan weg gaat.
remco k
 remco k - woensdag 26 mei 2021 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 mei 2021 - 11:44 schreef Ajax we love you het volgende:
Ben benieuwd of we die nieuwe Sulamana kunnen binnenharken deze zomer en wie van de buitenspelers er dan weg gaat.
Ik vermoed dat er niemand voor vertrekt. Alle posities dubbel bezet..
Eide
 Eide - woensdag 26 mei 2021 - 12:58   quote  deeplink  
Neres, Tagliafico en Onana staan natuurlijk uitdrukkelijk in de etalage. Onana vant Ajax initieel op met Steek en Pasveer. Tagliafico wordt opgevangen via Timber, Blind en jeugd en Neres door Antony en jeugd. Een aankoop is dus extra.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 mei 2021 - 14:44   quote  deeplink  
Ik denk dat ze deze speler toch wel zien als eentje van de buitencategorie, waarom zou je anders een bod doen van 12 miljoen op deze speler
Eide
 Eide - woensdag 26 mei 2021 - 16:11   quote  deeplink  
Timber, Gravenberch, Blind, Klaassen en Stekelenburg zitten allen bij de definitieve selectie van het Nederlands elftal voor het aanstaande EK. Vooral voor Timber echt een bekroning op zijn seizoen.
remco k
 remco k - woensdag 26 mei 2021 - 17:36   quote  deeplink  
Wat verwachten jullie. Dat Gravenberg een basis speler gaat worden dit ek?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

0.0412909