|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 30 mei 2021 - 17:43 schreef p111 het volgende:[..] Die problemen komen vaak ook uit irritatie bij Feyenoord,want volgens mij had hij bij AZ toch weinig problemen.Maar mee voetballend zou hij echt enorm bij Ajax passen en het is een koopje voor een ned/elftal speler . Klopt beetje heetgebakerd alleen niet heel veel kaarten gepakt in zijn carrière. Bij Feyenoord veruit de beste speler. Kan bij ons ook wel mee. Vraag me alleen af of hij niet lastig wordt als hij niet de vedette is en op de bank zit. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 30 mei 2021 - 17:30 schreef Pietje het volgende:[..] Poeh... Dat zijn er nogal wat. Niet allemaal basisspelers, maar toch wel opvallend. Dan zullen er ook wel de nodige aankopen gedaan worden mag ik aannemen. Niet alles is door jeugdspelers op te vangen. Zullen er vast komen. Ben blij dat ze doorselecteren is ook wel eens anders geweest. Ook durven ze de portemonnee te trekken en doen ze vaker gerichte aankopen. Houden ook eindelijk de selectie in balans met duurdere jongens of meer ervaren zoals Blind, Tadic, Klaasen, Haller enz. Staan er momenteel gewoon goed voor. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 30 mei 2021 - 22:32 schreef Hummel10 het volgende:[..] Zullen er vast komen. Ben blij dat ze doorselecteren is ook wel eens anders geweest. Ook durven ze de portemonnee te trekken en doen ze vaker gerichte aankopen. Houden ook eindelijk de selectie in balans met duurdere jongens of meer ervaren zoals Blind, Tadic, Klaasen, Haller enz. Staan er momenteel gewoon goed voor. Ik ben er ook niet bang voor, hoor. Erik ten Hag en Marc Overmars doen het gewoon goed en gaven al eerder blijk van prima anticiperen op uitgaande transfers. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
John Heitinga is de nieuwe trainer van Jong Ajax en maakt dus promotie. Van der Gaag wordt assistent van Ten Hag. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Volgens mij helemaal niet verkeerd! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 mei 2021 - 17:30 schreef Pietje het volgende:[..] Poeh... Dat zijn er nogal wat. Niet allemaal basisspelers, maar toch wel opvallend. Dan zullen er ook wel de nodige aankopen gedaan worden mag ik aannemen. Niet alles is door jeugdspelers op te vangen. Maar twee basis spelers. Onana wordt vervangen door Stekelenburg die dat geruisloos deed. Rensch en timber echt prima voor Schuurs en Mazraoui.
Neres zal wat voor worden aangetrokken.
De rest verwacht ik Danilo en andere jeugdexponenten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Schuurs vandaag verdedigend ijzersterk voor Jong Oranje. Echt een pak beter dan Botman.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 mei 2021 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 31 mei 2021 - 14:07 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben er ook niet bang voor, hoor. Erik ten Hag en Marc Overmars doen het gewoon goed en gaven al eerder blijk van prima anticiperen op uitgaande transfers. Nou ze zijn er wel een stuk beter in geworden inderdaad. Durven ook gewoon geld uit te geven en te versterken waar nodig. Is wel eens anders geweest. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Hoe kan van der Gaag nu naar Ajax 1 gaan dan met promotie...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 mei 2021 door nummer10 -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Omdat het een goede trainer is. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik snap hem ook niet helemaal, maar denk dat hij op een zeker moment het stokje moet gaan overnemen van Ten Hag.
Ik vond hem dit seizoen bij Jong Ajax niet tactisch erg sterk eigenlijk. Veel wedstrijden verloren, die we niet hadden hoeven te verliezen. Natuurlijk weet ik dat Ajax 1 het belangrijkste is, maar ik vind de resultaten van Jong Ajax ook belangrijk. En die lagen echt mijlenver achter. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Optie 1 is dat hij weggepromoveerd wordt. Optie 2 is dat dit altijd al afgesproken was met het oog op Heitinga. Optie 3 is dat EtH Van der Gaag gewoon bij zijn staf wil. Optie 4 misschien dat Van der Gaag even geen hoofdtrainer wil zijn... enzovoorts. Ik denk dat ik lachend tot een stuk of tien plausibele oorzaken kan komen.
Ik gok persoonlijk op een combinatie van optie 1 en 2. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 juni 2021 - 00:23 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik snap hem ook niet helemaal, maar denk dat hij op een zeker moment het stokje moet gaan overnemen van Ten Hag. Ik vond hem dit seizoen bij Jong Ajax niet tactisch erg sterk eigenlijk. Veel wedstrijden verloren, die we niet hadden hoeven te verliezen. Natuurlijk weet ik dat Ajax 1 het belangrijkste is, maar ik vind de resultaten van Jong Ajax ook belangrijk. En die lagen echt mijlenver achter. Selectie van Jong was ook hopeloos als ik eerlijk ben. De betere spelers uit vorm of mee met het grote Ajax. Hadden wel een paar puntjes meer moeten pakken dat zeker. Ook een aantal potjes gezien dat het behoorlijk tegen zat en flinke scheidsrechterlijke dwalingen gezien. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 31 mei 2021 - 17:29 schreef Eide het volgende:John Heitinga is de nieuwe trainer van Jong Ajax en maakt dus promotie. Van der Gaag wordt assistent van Ten Hag. Van der Gaag heeft slecht gepresteerd, heb wel vertrouwen in Heitinga |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Ik weet niet hoelang hij een contract heeft, maar ik zie het meer als een degradatie, het is maar net hoe je het ziet. Nu wordt hij een van de assistenten tot zijn contract afloopt. Heitinga moet het gaan doen dit jaar. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Morgen, 2 juni is de uitspraak van het CAS jegens André Onana. Spannend. Overigens las ik vandaag een artikel (gerucht) dat Arsenal Onana per direct wil overnemen van Ajax. Mocht Onana geschorst blijven, dan wil Arsenal € 2 miljoen voor hem betalen. Mocht zijn schorsing worden weggestreept, dan wordt het € 9 miljoen. Duidelijk is wel dat Onana zijn laatste wedstrijd voor Ajax heeft gespeeld. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 juni 2021 - 08:56 schreef Hummel10 het volgende:[..] Selectie van Jong was ook hopeloos als ik eerlijk ben. De betere spelers uit vorm of mee met het grote Ajax. Hadden wel een paar puntjes meer moeten pakken dat zeker. Ook een aantal potjes gezien dat het behoorlijk tegen zat en flinke scheidsrechterlijke dwalingen gezien. Ik ben het wel met jou eens. De "klacht" van Van der Gaag was nogal eens dat hij met steeds wisselende selecties moest werken. Ajax-1 ging (terecht) voor en zo nu en dan zaten verschillende Jong Ajax spelers bij de selectie van Ajax-1. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 juni 2021 - 09:38 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ik weet niet hoelang hij een contract heeft, maar ik zie het meer als een degradatie, het is maar net hoe je het ziet. Nu wordt hij een van de assistenten tot zijn contract afloopt. Heitinga moet het gaan doen dit jaar. Reiziger en Bogarde zijn ook doorgeschoven naar het eerste elftal, dat is toch echt gedaan vanuit het doorgroei perspectief. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax en Arsenal zouden akkoord zijn over een transfer van Onana. Ajax zou wel aanmerkelijk minder geld ontvangen als de straf van Onana niet ingekort wordt. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 juni 2021 - 15:51 schreef Eide het volgende:Ajax en Arsenal zouden akkoord zijn over een transfer van Onana. Ajax zou wel aanmerkelijk minder geld ontvangen als de straf van Onana niet ingekort wordt. Dat schreef ik hierboven al: € 2 miljoen of € 9 miljoen... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Helemaal over het hoofd gezien. Mijn excuses. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Joh, dat is helemaal niet nodig hoor! Er zijn ergere zaken in de wereld. Ik heb er ook af en toe last van dat ik ergens overheen kijk. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Volgens de Telegraaf zijn Ajax en Go Ahead Eagles eruit over de overgang van doelman Gorter naar Ajax. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 juni 2021 - 12:44 schreef Pietje het volgende:Morgen, 2 juni is de uitspraak van het CAS jegens André Onana. Spannend. Overigens las ik vandaag een artikel (gerucht) dat Arsenal Onana per direct wil overnemen van Ajax. Mocht Onana geschorst blijven, dan wil Arsenal € 2 miljoen voor hem betalen. Mocht zijn schorsing worden weggestreept, dan wordt het € 9 miljoen. Duidelijk is wel dat Onana zijn laatste wedstrijd voor Ajax heeft gespeeld. Gewoon oprotten met hem.. zelf een pil slikken om vervolgens Ajax te naaien aan alle kanten.. Ajax had gewoon zijn loon in moeten houden en hard aanpakken zulke figuren.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Echt balen was 30 waard. Goede keeper maar op deze manier wel door de achterdeur weg. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 juni 2021 - 21:09 schreef nummer10 het volgende:[..] Gewoon oprotten met hem.. zelf een pil slikken om vervolgens Ajax te naaien aan alle kanten.. Ajax had gewoon zijn loon in moeten houden en hard aanpakken zulke figuren.. Je loopt er gewoon 20 miljoen door mis. Echt een naaister indd. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 juni 2021 - 16:34 schreef Pietje het volgende:Volgens de Telegraaf zijn Ajax en Go Ahead Eagles eruit over de overgang van doelman Gorter naar Ajax. Iemand enig idee of dit wat is ? Las wel dat hij redelijk vaak zijn doel schoon heeft gehouden, maar is het een Ajax keeper? Meevoetballen etc ? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 juni 2021 - 10:17 schreef nummer10 het volgende:[..] Iemand enig idee of dit wat is ? Las wel dat hij redelijk vaak zijn doel schoon heeft gehouden, maar is het een Ajax keeper? Meevoetballen etc ? Hij is pas 20 jaar, is nu al een uitstekende doelman en kan daarnaast nog heel veel leren van Stekelenburg en Pasveer. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 juni 2021 - 08:01 schreef Hummel10 het volgende:[..] Echt balen was 30 waard. Goede keeper maar op deze manier wel door de achterdeur weg. Is zijn zaakwaarnemer familie van Raiola?? ;-) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 juni 2021 - 12:59 schreef remco k het volgende:[..] Reiziger en Bogarde zijn ook doorgeschoven naar het eerste elftal, dat is toch echt gedaan vanuit het doorgroei perspectief. ja dat klopt, maar toen gingen er ook andere assistenten weg. Wie gaat er nu weg? hij komt ze nu versterken en dan zal Ten Hag er een oordeel over vellen. Ik denk dat hij eerder wordt doorgeschoven dan dat hij zelf wilde. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: 9 miljoen is al een echt koopje. Die gozer is 20 miljoen minimaal waard. Als het 2 miljoen wordt, dan is het een enorme domper |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 juni 2021 - 21:09 schreef nummer10 het volgende:[..] Gewoon oprotten met hem.. zelf een pil slikken om vervolgens Ajax te naaien aan alle kanten.. Ajax had gewoon zijn loon in moeten houden en hard aanpakken zulke figuren.. Nou idd, zeker nu die niet zijn contract wil verlengen, zou ik toch nog even een schadeclaim neerleggen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik vermoed dat het de zaakwaarnemer van Onana is die moeilijk doet. Onana heeft alles aan Ajax te danken en dat moet die zaakwaarnemer zich ook realiseren. Ondankbaarheid troef... |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 02 juni 2021 - 11:44 schreef Pietje het volgende:Ik vermoed dat het de zaakwaarnemer van Onana is die moeilijk doet. Onana heeft alles aan Ajax te danken en dat moet die zaakwaarnemer zich ook realiseren. Ondankbaarheid troef... Alle zaakwaarnemers zijn gewoon stelletje eikels. Ik kan daar heel slecht tegen. Ik vind ze vaak respectloos, het is wat anders als hij nooit speelt, maar als een club zoveel voor hem doet, hem zo laat groeien en dat een zaakwaarnemer daar dan zo mee omgaat. Hetzelfde met die rat van een Raiola. Spelers worden opgeleid door een club, breken door en dan zorgt hij meteen dat ze weggaan.
Een regel dat zaakwaarnemers de eerste 2 jaar na doorbraak geen commissie mogen krijgen voor een verkopende speler of bij contract verlenging, dit zou misschien helpen om die honden terug te sturen.
Net als die keeper van Milaan, wat hij daar heeft gedaan is toch gewoon op een onbeschofte manier zakkenvullen. Juventus betaald elk jaar graag 100m aan zaakwaarnemers. Dat soort clubs moet met een fairplay worden gestraft. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Kan wel zijn maar als Onana niet weg wil, blijft hij... Hij bepaalt en wie wil er niet voor een Engelse topclub spelen, wie wil dat niet in zo'n topcompetitie |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 juni 2021 - 17:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:Kan wel zijn maar als Onana niet weg wil, blijft hij... Hij bepaalt en wie wil er niet voor een Engelse topclub spelen, wie wil dat niet in zo'n topcompetitie Tuurlijk is dat waar, maar ik had het over dankbaarheid. Na zo'n domme actie van Onana had Ajax ook kunnen besluiten om zijn salarisbetaling stop te zetten, maar heeft dat niet gedaan. Daar mag best iets tegenover staan: bijtekenen, om vervolgens via de voordeur naar die Engelse topclub te gaan. Onana blij en Ajax blij. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 02 juni 2021 - 18:00 schreef Pietje het volgende:[..] Tuurlijk is dat waar, maar ik had het over dankbaarheid. Na zo'n domme actie van Onana had Ajax ook kunnen besluiten om zijn salarisbetaling stop te zetten, maar heeft dat niet gedaan. Daar mag best iets tegenover staan: bijtekenen, om vervolgens via de voordeur naar die Engelse topclub te gaan. Onana blij en Ajax blij. Eens, maar doet die blijkbaar niet... Ondankbare hond is het voor nu.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 02 juni 2021 - 17:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:Kan wel zijn maar als Onana niet weg wil, blijft hij... Hij bepaalt en wie wil er niet voor een Engelse topclub spelen, wie wil dat niet in zo'n topcompetitie Onana wil al heel lang weg, maar steeds kwam er geen club die zoveel geld wilde neerleggen. Hij had bijan niets te doen Onana het hele jaar. Hij wilde keepen in een competitie waar hij meer ballen kreeg. Allen Europees moest hij aan de bak, verder kon zelfs ik op goal staan bij Ajax. 2 schoten per wedstrijd, dan moet Ajax zorgen dat ze er 3 maken ;-) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Ja idd, zo zie ik dat ook |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Sluit ik me ook bij aan.
Als je kiest voor Ajax, kies je voor het instituut Ajax, je wordt opgeleid bij een, zoniet de beste club ter wereld in dit genre. Dan moet je ze ook een transfersom gunnen om het instituut te handhaven voor de volgende generatie.
Nu valt Ajax natuurlijk niet om, maar je hebt het over arrogante broekie Kluivert, laatst meneer Brobbey en nu weer Onana die vertrekt met opgestoken middelvinger als dank.
Bij elkaar een hoop centen... En dan hou ik mijn hart vast wat die Italiaanse hond met Gravenberch gaat uithalen. Ik vrees het ergste...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 juni 2021 door AkaS -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 02 juni 2021 - 11:44 schreef Pietje het volgende:Ik vermoed dat het de zaakwaarnemer van Onana is die moeilijk doet. Onana heeft alles aan Ajax te danken en dat moet die zaakwaarnemer zich ook realiseren. Ondankbaarheid troef... Inderdaad daarom achterdeur. En Onana is de schuldige en dupeert Ajax flink. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Idrissi is weer bedankt voor nauwelijks bewezen diensten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Amourricho van Axel Dongen is pas 16, maar al uitgeroepen tot grootste talent in de opleiding. Hij speelde dit seizoen twee wedstrijden voor Jong Ajax en wordt aankomend seizoen definitief speler van Jong Ajax. Ultra jong, zelfs voor Ajaxbegrippen. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: JA dat was puur een verzekering omdat ze bang waren dat er te weinig spelers op de flanken konden spelen, achteraf niet nodig geweest en ook geen indruk gemaakt op mij |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 03 juni 2021 - 13:17 schreef Eide het volgende:Amourricho van Axel Dongen is pas 16, maar al uitgeroepen tot grootste talent in de opleiding. Hij speelde dit seizoen twee wedstrijden voor Jong Ajax en wordt aankomend seizoen definitief speler van Jong Ajax. Ultra jong, zelfs voor Ajaxbegrippen. Maar ik vind hem ook echt goed!! Zal wel in de stal zitten van onze riooolrat... NU al een 5 jarig contract aanbieden met optie op nog 3 jaar. Iets wat ze Ajax nooit doet, oh en een afkoopsom van 400 miljoen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jeugdspelers mogelijk maximaal maar voor drie jaar tekenen. Is gewoon wetgeving. Logisch dus dat Ajax dat niet doet want het kan en mag helemaal niet. 5+3 mag evenmin, het is maximaal vijf jaar voor volwassenen, en niet meer. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 03 juni 2021 - 16:31 schreef Eide het volgende:Jeugdspelers mogelijk maximaal maar voor drie jaar tekenen. Is gewoon wetgeving. Logisch dus dat Ajax dat niet doet want het kan en mag helemaal niet. 5+3 mag evenmin, het is maximaal vijf jaar voor volwassenen, en niet meer. Ik wist niet dat 3 jaar het max was. Ik zie wel vaker idd 5 jaar max bij volwassenen, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Hoezo max 5 jaar? of max 3 jaar. Rare wetgeving als dat zo is. Dat is ook niet in het belang van de speler. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 03 juni 2021 - 16:42 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ik wist niet dat 3 jaar het max was. Ik zie wel vaker idd 5 jaar max bij volwassenen, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Hoezo max 5 jaar? of max 3 jaar. Rare wetgeving als dat zo is. Dat is ook niet in het belang van de speler. Er is een alternatief, namelijk een vaste aanstelling voor onbepaalde tijd . Tel maar na wat de uitdaging binnen profvoetbal daarbij is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 juni 2021 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 juni 2021 - 21:09 schreef nummer10 het volgende:[..] Gewoon oprotten met hem.. zelf een pil slikken om vervolgens Ajax te naaien aan alle kanten.. Ajax had gewoon zijn loon in moeten houden en hard aanpakken zulke figuren.. Hoezo naaien? Leg dat eens uit? |
|
|
|