BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 juni 2021 - 18:21   quote  deeplink  
Ik las op een website, dat Ajax zich officieel bij Feyenoord gemeld heeft om Steven Berghuis over te nemen, die in zijn contract heeft staan dat hij voor € 4 miljoen mag vertrekken. Dat bedrag geldt voor een buitenlandse transfer, maar ook voor een binnenlandse transfer.

Mocht dat doorgaan, dan zou Ajax meewerken om David Neres te laten gaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 juni 2021 - 18:50   quote  deeplink  
De Telegraaf en BN/DeStem melden dit, is dus vrij serieus.
4 miljoen is een koopje, maar zitten we hier op te wachten?
AkaS
 AkaS - dinsdag 22 juni 2021 - 19:18   quote  deeplink  
Als aankoop voor de breedte prima. Maar niet echt een logische aankoop om de ambities voor CL overwintering te onderstrepen!
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 juni 2021 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 18:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Het gaat om het waarschijnlijke vertrek van David Neres op te vangen, heb ik begrepen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 juni 2021 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 19:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het gaat om het waarschijnlijke vertrek van David Neres op te vangen, heb ik begrepen.
Oke maar op rechts staat over het algemeen Antony, Berghuis komt puur over rechts...
Neres ook wel maar de laatste tijd Antony
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 juni 2021 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 20:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Oke maar op rechts staat over het algemeen Antony, Berghuis komt puur over rechts...
Neres ook wel maar de laatste tijd Antony
Dat is beslist waar wat je schrijft. Toch heb ik dat gelezen. We wachten maar af. Voor hetzelfde geld gaat het allemaal niet door.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 20:45   quote  deeplink  
Ook dit hoop ik echt niet.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 18:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik absoluut niet.

Niet omdat hij van de Kakkies komt, maar gewoon als speler zelf.

Hele slechte discipline, vind hem erg wisselvallig en is zeker niet beter dan we hebben in mijn optiek.

Gefrustreerd ventje die als een van de eerste verzaakt als het niet loopt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 juni 2021 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 20:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik absoluut niet.

Hele slechte discipline, vind hem erg wisselvallig en is zeker niet beter dan we hebben in mijn optiek.

Kan misschien doordat hij zo wisselend is de sfeer verzieken binnen een elftal
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 21:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Kan misschien doordat hij zo wisselend is de sfeer verzieken binnen een elftal
Nou nee, spelers die wisselvallig zijn zijn niet eens vervelend.

Hij is vervelend als het even niet loopt. Kost je schorsingen en valt uit de discipline. Daar moet je ook voor 4 miljoen keihard nee tegen zeggen
Eide
 Eide - dinsdag 22 juni 2021 - 22:36   quote  deeplink  
Overigens wordt over Berghuis gemeld dat ook PSV en Wolfsburg (Van Bommel) voor hem in de markt zijn. Gezien de gevoeligheid van een binnenlandse overstap en de aantrekkingskracht van het buitenland neem ik aan dat Berghuis eerder voor Wolfsburg zal kiezen dan Ajax of PSV, tenzij hij kiest voor prijzen winnen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 22:52   quote  deeplink  
Ik denk PSV en ik hoop het, daar wil die al langer heen.

Laat hem alsjeblieft, echt alsjeblieft wegblijven.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 juni 2021 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 19:18 schreef AkaS het volgende:
Als aankoop voor de breedte prima. Maar niet echt een logische aankoop om de ambities voor CL overwintering te onderstrepen!
Vrij goedkope international....1 a 2 jaartjes voor de breedte en met winst verkopen.. wel een enorme steek naar de kakkies.. maar van mij mag die weg blijven..
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 19:18 schreef AkaS het volgende:
Dit ben ik totaal met je eens.
p111
 p111 - woensdag 23 juni 2021 - 00:00   quote  deeplink  
Ik vind Berghuis een prima speler,en dan kijk ik alleen naar zijn voetbal capiciteiten.Dat hij af en toe uit de bocht vliegt is de frustatie van het Feyenoord spel.Hij heeft een geweldige linkerpoot,techn/prima en scoort ook regelmatig en een Nederlandse intern.En je neemt ook zijn relatief lage transfersom dan zou ik dat een prima aankoop vinden.
remco k
 remco k - woensdag 23 juni 2021 - 13:51   quote  deeplink  
Al speelt hij geen minuut, ik zou het gewoon doen al dacht ik daar eerder anders over.

Je haalt de beste speler bij je concurrent weg, voor een bedrag waar ze niks voor terug kunnen kopen, en je zorgt ervoor dat PSV meer geld moet gaan uitgeven voor een speler met deze kwaliteiten, want hoe je het ook went of keert, Berghuis is een koopje.

Dus al is het maar om je machtspositie wat meer kracht bij te zetten...

En heel eerlijk, Feyenoord verkoopt Berghuis niet aan een concurrent he, dan zouden ze hem naar Utrecht of Groningen moeten laten vertrekken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juni 2021 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 22:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nou nee, spelers die wisselvallig zijn zijn niet eens vervelend.

Hij is vervelend als het even niet loopt. Kost je schorsingen en valt uit de discipline. Daar moet je ook voor 4 miljoen keihard nee tegen zeggen
Ik bedoel dan ook die wisselvalligheid die jij noemt, hij kan soms zo vreemd te keer gaan zo maar ineens een rode kaart pakken zonder dat er iets op doet...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juni 2021 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juni 2021 - 13:51 schreef remco k het volgende:
Al speelt hij geen minuut, ik zou het gewoon doen al dacht ik daar eerder anders over.

Je haalt de beste speler bij je concurrent weg, voor een bedrag waar ze niks voor terug kunnen kopen, en je zorgt ervoor dat PSV meer geld moet gaan uitgeven voor een speler met deze kwaliteiten, want hoe je het ook went of keert, Berghuis is een koopje.

En heel eerlijk, Feyenoord verkoopt Berghuis niet aan een concurrent he, dan zouden ze hem naar Utrecht of Groningen moeten laten vertrekken.
Hier mee heb je wel een punt, maar hij zal dan toch Antony uit het elftal moeten spelen, in 1e instantie niet omdat hij in de olympische ploeg zit
Pietje
 Pietje - woensdag 23 juni 2021 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juni 2021 - 13:51 schreef remco k het volgende:

Exact dit. Hier denk ik net zo over. Je concurrent verzwakken is al jaren de tactiek van bijvoorbeeld Bayern München. En voor dat genoemde bedrag zou ik het zeker doen. Het mes snijdt dan van twee kanten. Ik had vandaag echter begrepen, dat er signalen zijn, dat hij voor Wofsburg zal gaan kiezen. Die zijn met het meest aantrekkelijke bod gekomen en daarnaast zou hij het wel zien zitten in hun nieuwe trainer Mark van Bommel. Kortom: wordt vervolgd...
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juni 2021 - 14:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik bedoel dan ook die wisselvalligheid die jij noemt, hij kan soms zo vreemd te keer gaan zo maar ineens een rode kaart pakken zonder dat er iets op doet...
Exact. En als Wolfsburg hem koopt, is de concurrentie nog steeds verzwakt en het heeft je geen cent gekost.

Nee, alsjeblieft géén Steven Bergkneus!
Scout2
 Scout2 - woensdag 23 juni 2021 - 16:59   quote  deeplink  
Psv zijn zich aardig aan het versterken, Ajax moet oppassen en niet gemakzuchtig worden. PS: Feyenoord is op dit moment geen concurent van Ajax men hoeft ze dan ook niet te verzwakken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juni 2021 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juni 2021 - 15:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Exact. En als Wolfsburg hem koopt, is de concurrentie nog steeds verzwakt en het heeft je geen cent gekost.

Nee, alsjeblieft géén Steven Bergkneus!
Hahahaha en anders op de reservebank zetten!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juni 2021 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juni 2021 - 16:59 schreef Scout2 het volgende:
Psv zijn zich aardig aan het versterken, Ajax moet oppassen en niet gemakzuchtig worden. PS: Feyenoord is op dit moment geen concurent van Ajax men hoeft ze dan ook niet te verzwakken.
PSV is flink aan het inkopen, dit wil overigens niet zeggen dat de aankopen een gevaar vormen.
Er gaan misschien ook nog goede spelers weg...
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juni 2021 - 17:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

PSV is flink aan het inkopen, dit wil overigens niet zeggen dat de aankopen een gevaar vormen.
Ik wil al zeggen, ik moet het nog maar zien daar.

PSV haalt weer een aantal spelers uit Duitsland, maar als vaste Bundesliga volger vind ik de aankopen verre van geweldig achterin.

Het midden worden Van Ginkel en Propper. De ene is eeuwen geblesseerd geweest en de ander heeft amper nog gespeeld, dat moet ik dus nog maar zien.

Echter, krijgt PSV die laatste 2 weer op de rails, dan is PSV vooralsnog zowel op het midden en voorin gruwelijk goed.
Scout2
 Scout2 - woensdag 23 juni 2021 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juni 2021 - 17:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

We wachten af :)
p111
 p111 - woensdag 23 juni 2021 - 20:51   quote  deeplink  
De mogelijkheid bij PSV is ook dat Dumfries en misschien ook Malen zomaar weg ekocht worden.Dat is ook een flinke aderlating.
pth
 pth - woensdag 23 juni 2021 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 20:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik absoluut niet.

Al je argumenten zijn beter dan de mijne, want ik moet niet denken aan deze transfer juist omdat het een kakkerlak is en blijft. Lekker dumpen in de Maas maar niet in het mooie Amsterdam.
pth
 pth - woensdag 23 juni 2021 - 23:32   quote  deeplink  
Sulemana schijnt in Amsterdam te zijn. Zal vast niet als toerist zijn.
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 juni 2021 - 00:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juni 2021 - 18:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik wil al zeggen, ik moet het nog maar zien daar.

PSV haalt weer een aantal spelers uit Duitsland, maar als vaste Bundesliga volger vind ik de aankopen verre van geweldig achterin.

Het midden worden Van Ginkel en Propper. De ene is eeuwen geblesseerd geweest en de ander heeft amper nog gespeeld, dat moet ik dus nog maar zien.

Echter, krijgt PSV die laatste 2 weer op de rails, dan is PSV vooralsnog zowel op het midden en voorin gruwelijk goed.
Maar dat kost teveel tijd voor PSV.. en al helemaal hoe de trainer wil spelen, volgens mij past dat helemaal niet bij hun..
Loetje
 Loetje - donderdag 24 juni 2021 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 juni 2021 - 00:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar dat kost teveel tijd voor PSV.. en al helemaal hoe de trainer wil spelen, volgens mij past dat helemaal niet bij hun..
Daarom ook steeds meer spelers die dat wel kunnen nu.

Van Ginkel en Propper in goede doen zijn natuurlijk meester als het om druk zetten gaat
Eide
 Eide - vrijdag 25 juni 2021 - 18:11   quote  deeplink  
Carel Eiting lijkt op weg naar KRC Genk. Mazraoui en Labyad hebben nog maar een contract voor een jaar en lijken derhalve ook in de etalage te gaan. Ajax zou Ekkelenkamp willen verlengen of verkopen.
remco k
 remco k - vrijdag 25 juni 2021 - 19:15   quote  deeplink  
Met Mazraoui is er toch ook geprobeerd te verlengen. Dit is alleen stuk gelopen
Eide
 Eide - vrijdag 25 juni 2021 - 20:42   quote  deeplink  
En bevestigd: Eiting voor 4 jaar naar KRC Genk.
Pietje
 Pietje - vrijdag 25 juni 2021 - 21:42   quote  deeplink  
Doelman Joey Roggeveen van Volendam naar Ajax. Nog een keeper dus. Nog even wachten en dan hebben we een elftal met alleen maar doelmannen. Wat zou Ajax beogen met al die keepers?
Pietje
 Pietje - vrijdag 25 juni 2021 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juni 2021 - 20:42 schreef Eide het volgende:
En bevestigd: Eiting voor 4 jaar naar KRC Genk.
Is KRC Genk niet de club van John v/d Brom?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 26 juni 2021 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juni 2021 - 21:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Is KRC Genk niet de club van John v/d Brom?
Ja is de club van John
Eide
 Eide - zaterdag 26 juni 2021 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juni 2021 - 21:42 schreef Pietje het volgende:
Doelman Joey Roggeveen van Volendam naar Ajax. Nog een keeper dus. Nog even wachten en dan hebben we een elftal met alleen maar doelmannen. Wat zou Ajax beogen met al die keepers?
Ajax geeft nu Stekelenburg en Pasveer als eerste een tweede keeper. Gorter is de beoogde keeper voor Jong Ajax en 3e keeper en deze gast is voor één seizoen aangetrokken.

Kotarski is verhuurd, Scherpen wordt verkocht of verhuurd, Reiziger is verkocht aan Vitesse en Raatsie is geen keeper voor de Toekomst. Dat is Charlie Setford, de 17-jarig doelman van Ajax O19.

Ofwel, zo gek is het niet.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 26 juni 2021 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juni 2021 - 08:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax geeft nu Stekelenburg en Pasveer als eerste een tweede keeper. Gorter is de beoogde keeper voor Jong Ajax en 3e keeper en deze gast is voor één seizoen aangetrokken.

Kotarski is verhuurd, Scherpen wordt verkocht of verhuurd, Reiziger is verkocht aan Vitesse en Raatsie is geen keeper voor de Toekomst. Dat is Charlie Setford, de 17-jarig doelman van Ajax O19.

Ofwel, zo gek is het niet.
Charlie Setford heeft iets met de dochter van een vriendin van ons. Schijnt wel een groot talent te zijn.
Eide
 Eide - zaterdag 26 juni 2021 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juni 2021 - 13:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Charlie Setford heeft iets met de dochter van een vriendin van ons. Schijnt wel een groot talent te zijn.
Jongen met een Engelse vader en een Nederlandse moeder. Hij komt uit Noord-Holland (Bennebroek, Haarlem). Hij heeft als jeugdinternational voor Nederland gespeeld maar komt momenteel uit voor Engeland. Hij mag kiezen tot hij ergens A-international kan worden... klinkt hele buitenlands dus, maar het is feitelijk gewoon een Nederlandse jongen (of Engelse jongen, net hoe je het bekijkt).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 juni 2021 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 26 juni 2021 - 14:39   quote  deeplink  
De transfer van Sulemana zou onzeker zijn geworden. De zaakwaarnemer is nadat Ajax een akkoord had gesloten met Nordsjaelland nog een keer langs allerlei clubs gegaan waardoor een "Richarlisonnetje" dreigt.
remco k
 remco k - zaterdag 26 juni 2021 - 16:17   quote  deeplink  
Overmars zou absoluut niet akkoord willen gaan met de bonus voor de zaakwaarnemer.
Eide
 Eide - zaterdag 26 juni 2021 - 16:37   quote  deeplink  
United zou ook een akkoord hebben met Nordsjaelland waardoor het gaat om de wensen van de speler. Financieel kan Ajax natuurlijk niet tegen United op dus dan lijkt het te gaan over welk belang prevaleert.
remco k
 remco k - zaterdag 26 juni 2021 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juni 2021 - 16:37 schreef Eide het volgende:
United zou ook een akkoord hebben met Nordsjaelland waardoor het gaat om de wensen van de speler. Financieel kan Ajax natuurlijk niet tegen United op dus dan lijkt het te gaan over welk belang prevaleert.
Jammer. Daar valt voor Ajax niet tegenop te boksen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 juni 2021 - 07:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juni 2021 - 13:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Jongen met een Engelse vader en een Nederlandse moeder. Hij komt uit Noord-Holland (Bennebroek, Haarlem). Hij heeft als jeugdinternational voor Nederland gespeeld maar komt momenteel uit voor Engeland. Hij mag kiezen tot hij ergens A-international kan worden... klinkt hele buitenlands dus, maar het is feitelijk gewoon een Nederlandse jongen (of Engelse jongen, net hoe je het bekijkt).
Ja las het. Wist al wel dat hij voor Engeland had gekozen maar inderdaad toch grotendeels Nederlands. Ben benieuwd of hij het redt.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 juni 2021 - 07:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juni 2021 - 16:37 schreef Eide het volgende:
Hij wilde graag naar Ajax maar geld maakt ook gelukkig. Hoop wel dat hij komt.
Eide
 Eide - zondag 27 juni 2021 - 12:19   quote  deeplink  
Statistiekje op Twitter over Dusan Tadic: 149 wedstrijden, 76 goals en 70 assists. Wat een waanzinnig rendement.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 juni 2021 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 juni 2021 - 13:40   quote  deeplink  
Opzouten met die schijtluis!! Donder op, geen smerige hypocriete teringkakkerlak als hem bij Ajax!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 juni 2021 door Ajax Warrior --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 juni 2021 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 juni 2021 - 13:40 schreef Ajax Warrior het volgende:
Opzouten met die schijtluis!! Donder op, geen smerige hypocriete teringkakkerlak als hem bij Ajax!!
Ik wist het, hahahaha...het was het wachten op ..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 juni 2021 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 juni 2021 - 15:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik wist het, hahahaha...het was het wachten op ..
Hypocriete homo die nog niet zo lang geleden gefrustreerd een bal het publiek in schoot bij Ajax - F. Ik snap werkelijk niet dat er maar 1 Ajacied blij zou zijn met die komst van dat hoerenjong! Niks, maar dan ook helemaal niks zegt mij dat hij een versterking is voor ons! En een kakkerlak is nog geen euro waard, dus 4 miljoen is veel te veel!
Loetje
 Loetje - zondag 27 juni 2021 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juni 2021 - 16:17 schreef remco k het volgende:
Overmars zou absoluut niet akkoord willen gaan met de bonus voor de zaakwaarnemer.
Mocht het zo zijn...

Die zaakwaarnemers beginnen of beter gezegd, zijn een ware hel in het voetbal.

Teveel van die gasten denken louter nog aan hun eigen zak.

Te krankzinnig voor woorden

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

0.0546360