|
|
Eide
|
|
|
Patrick van Aanholt is nog altijd transfervrij. Nu zit Ajax vrij ruim in de verdedigers, maar mocht Tagliafico en/of Martinez vertrekken is hij wel een optie. Ik weet niet hoe groot de interesse in onze Copa America-winnaars is. Een ervaren vent als Alderweireld is op zich altijd welkom, maar Ajax zit daar best goed met de bezetting die we hebben natuurlijk.
Op het middenveld zie ik eigenlijk nauwelijks redenen om spelers te halen. Met Alvarez, Gravenberch en Klaassen heb je een dijk van een middenveld. Daarachter heb je Kudus... en dan wordt het wel magerder, maar er loopt wel veel eigen aanwas. Daar zou een speler bij kunnen of je leunt op de jeugd. Beide valt best wat voor te zeggen.
Voorin vind ik de lastigste linie. Achter Tadic is er heel lang niets en kom je uit bij Unuvar en Van Axel Dongen. Beide zijn onbewezen en Unuvar heeft als prof nog geen moment overtuigd. De spitspositie is dubbel bezet met in Tadic en Labyad nog twee jongens die in extremis ook op 9 kunnen spelen. Rechtsbuiten is hartstikke dik bezet met Antony, Neres en Berghuis. Daar zit je uitstekend, zelfs als Neres vertrekt.
Ofwel; ik zie niet echt een 100% reden nog meer spelers te kopen. Tegelijkertijd is een versterking her of der ook niet onbespreekbaar. Lastig en misschien is dit vooral een scenario waarbij Overmars uitkijkt naar buitenkansjes zonder veel druk te hebben op het transferbeleid. |
|
|
|
|
Sjaakgroen
|
|
|
Niet vergeten dat martinez en blind ook op het middenveld uit de voeten kunnen. Verder hopen dat Taylor, Fitz Jim en unuvar doorbreken, zij zijn 18 en 19 dus het hoeft nog niet. Een aanvallende middenvelder zou niet mis zijn dus, maar is ook niet heel nodig met klaassen en kudus. Voorin inderdaad wellicht een linksbuiten als neres vertrekt voor achter tadic tenzij van axel dongen doorbreekt. Spits Haller Danilo erachter, ik denk niet dat Danilo goed genoeg is voor Ajax. |
|
|
|
|
Sjaakgroen
|
|
|
Niet vergeten dat martinez en blind ook op het middenveld uit de voeten kunnen. Verder hopen dat Taylor, Fitz Jim en unuvar doorbreken, zij zijn 18 en 19 dus het hoeft nog niet. Een aanvallende middenvelder zou niet mis zijn dus, maar is ook niet heel nodig met klaassen en kudus. Voorin inderdaad wellicht een linksbuiten als neres vertrekt voor achter tadic tenzij van axel dongen doorbreekt. Spits Haller Danilo erachter, ik denk niet dat Danilo goed genoeg is voor Ajax. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ik zie Patrick van Aanholt geen toegevoegde waarde,je kan daar altijd switzen met Rench/Mazraoui. |
|
|
|
|
Guus Til
|
|
|
Danilo achter haller (met ook nog tadic als optie) lijkt me prima, echter enkel bij contractverlenging, zodat hij volgende zomer goed verkocht kan worden. Wil hij niet verlengen dan deze zomer verkopen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Zijn er al plannen voor een topic voor komend seizoen ?
Ben erg benieuwd. Tadic op links... weer een dagje ouder en hopen dat deze topper niet geblesseerd raakt. Zeker niet wanneer Neres verdwijnt... Op rechts Anthony in concurrentie met Berghuis.... Ik weet niet waar ik hen moet plaatsen op CL niveau... Vond Anthony vaak erg tegenvallen in de topwedstrijden.
Iedereen viel deze zomer over Weghorst, maar is Haller dan zoveel beter? In werklust overtreft hij Weghorst zeker niet en volgens mij ook niet op doeltreffendheid in een topcompetitie...
Van der Sar heeft het over een reis naar de top, maar mijn inziens mag er dan wel aanvallend de knip getrokken worden...!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 20:19 schreef AkaS het volgende:Zijn er al plannen voor een topic voor komend seizoen ? Ben erg benieuwd. Tadic op links... weer een dagje ouder en hopen dat deze topper niet geblesseerd raakt. Zeker niet wanneer Neres verdwijnt... Op rechts Anthony in concurrentie met Berghuis.... Ik weet niet waar ik hen moet plaatsen op CL niveau... Vond Anthony vaak erg tegenvallen in de topwedstrijden. Iedereen viel deze zomer over Weghorst, maar is Haller dan zoveel beter? In werklust overtreft hij Weghorst zeker niet en volgens mij ook niet op doeltreffendheid in een topcompetitie... Van der Sar heeft het over een reis naar de top, maar mijn inziens mag er dan wel aanvallend de knip getrokken worden...!!! Dit is toch het topic over volgend seizoen?
Haller 15 goals in 2180 minuten Bundesliga 145 minuten per goal
Weghorst 20 in 2950. Minuten Bundesliga. 148 minuten per goal.
Die ontlopen elkaar dus amper in deze competitie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vind Ajax tegen Anderlecht een sterke indruk maken.
Taylor Jensen en kudus combineren af en toe erg makkelijk.
En Haller maakt er twee tot nu toe. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
De Telegraaf: Ajax wees openingsbod van achttien miljoen euro op Álvarez af Gepubliceerd: Vr 16-07-2021 om 18:57
Stade Rennes heeft zich bij Ajax gemeld voor Edson Álvarez, meldt De Telegraaf. De ambitieuze Franse club bracht een fors bod uit, maar de 23-jarige Mexicaan mag niet weg.
Stade Rennes zit achter Teun Koopmeiners aan en kaapt Kamaldeen Sulemana voor de neus van Ajax weg. De nummer zes van de Ligue 1 meldde zich ook in Amsterdam. "Ze hebben ook een enorm bod gedaan op Edson Álvarez", zegt Mike Verweij in de voetbalpodcast van de krant. "Een prijs waarvan je denkt, moet je dat niet overwegen als Ajax? Ik hoorde rond de achttien miljoen euro. En dat was een openingsbod."
De Amsterdammers besloten echter niet mee te werken. "Álvarez heeft zich knap in de basis van Ajax geknokt. Waar hij in het begin niet in de plannen van Ten Hag voorkwam, is hij nu blijkbaar onmisbaar. Die verkoop is niet bespreekbaar", stelt de clubwatcher. "Dit zou wel eens een 'Nicolai Jörgensentje' kunnen worden. Aan de andere kant: er was wel meer belangstelling voor Álvarez. Op de Gold Cup is hij nu ook vaste basisspeler bij Mexico, dat is geen misselijke nationale ploeg."
Álvarez veroverde samen met Lisandro Martínez een basisplaats in de Johan Cruijff Arena. De Argentijn ontpopte zich in de tweede seizoenshelft eveneens tot steunpilaar, maar een nieuwe aanbieding kreeg hij nog niet. Dat zou steken bij de Argentijns international. "Er wordt met nieuwe contracten gestrooid. Steven Berghuis gaat heel veel verdienen en Dusan Tadic tekent een nieuw contract, maar bij Martínez zijn ze nog niet zo scheutig."
"Daar is wel verbazing over, omdat hij nog op zijn eerste contract zit. Die jongen is speler van het Argentijnse nationale elftal en ik denk dat hij ook wel een salarisverhoging verdient", aldus Verweij. De 23-jarige verdediger ligt nog twee jaar vast, met een optie voor een extra seizoen.
----------------------------------------------------------------- Dit werd ook net door Sierd de Vos gemeld tijdens Anderlecht- Ajax
Ajax die overigens sterk speelt tegen Anderlecht dat volgende week al aan de competitie begint in België.
En dat met zo veel invallers |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Uitblinkers zijn met name Tadic en Kudus |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Alvarez absoluut niet laten vertrekken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens speelt Magalan echt een hele goede 60 minuten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 20:47 schreef remco k het volgende:Ik vind Ajax tegen Anderlecht een sterke indruk maken. Taylor Jensen en kudus combineren af en toe erg makkelijk. En Haller maakt er twee tot nu toe. Mwah, Ajax met veel Jong Ajaxsspelers. Martinez, Alvarez, Blind, Timber, Van de Beek, Antony en Neres er allemaal niet bij. Dat is bijna een basiselftal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Kudus vind ik wel meevallen eerlijk gezegd. Hij doet ook niet veel verkeerd hoor maar echt als uitblinker. Ik vind Taylor beter spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 20:51 schreef Eide het volgende:[..] Mwah, Ajax met veel Jong Ajaxsspelers. Martinez, Alvarez, Blind, Timber, Van de Beek, Antony en Neres er allemaal niet bij. Dat is bijna een basiselftal. Van de Beek speelt al even niet bij ons. Je zal Klaassen bedoelen vermoed ik.
Maar mooi dat die er niet zijn. Dat doet toch niets af aan deze prima oefenwedstrijd van de jongens die er nu staan? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 20:52 schreef remco k het volgende:[..] Kudus vind ik wel meevallen eerlijk gezegd. Hij doet ook niet veel verkeerd hoor maar echt als uitblinker. Ik vind Taylor beter spelen. Taylor ook goed, zelfs Schuurs Maar ik kijk later, ik zit nu aan de 32e minuut
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 juli 2021 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 20:53 schreef remco k het volgende:[..] Van de Beek speelt al even niet bij ons. Je zal Klaassen bedoelen vermoed ik. Maar mooi dat die er niet zijn. Dat doet toch niets af aan deze prima oefenwedstrijd van de jongens die er nu staan? Ze doen het helemaal niet verkeerd! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 20:53 schreef remco k het volgende:[..] Van de Beek speelt al even niet bij ons. Je zal Klaassen bedoelen vermoed ik. Maar mooi dat die er niet zijn. Dat doet toch niets af aan deze prima oefenwedstrijd van de jongens die er nu staan? Blond, nummer 10. Kip, konijn. :) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik moet het missen.
Kunnen jullie mij deze keer bijpraten? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hahaha. Ja heel begrijpelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wat ik al schreef. Eigenlijk iedereen echt wel behoorlijk. Veel jonge gasten die makkelijk combineren en Haller die twee keer scoort.
Nu wat meer wissels en dat maakt het rommelig. Maar echt een prima pot dit. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 21:09 schreef remco k het volgende:[..] Wat ik al schreef. Eigenlijk iedereen echt wel behoorlijk. Veel jonge gasten die makkelijk combineren en Haller die twee keer scoort. Nu wat meer wissels en dat maakt het rommelig. Maar echt een prima pot dit. Zeer zeker makkelijk combineren, maar bij mij is het nog 0-1...50e minuut |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het is Jong Ajax met Tadic, Kudus, Haller (uurtje) en Mazraoui tegen Anderlecht. Eigenlijk blijft Ajax kinderlijk eenvoudig overeind. Anderlecht deed de eerste helft af en toe aardig mee maar was de tweede helft nergens meer. Ajax verre van groots, maar wint eenvoudig en had echt wel wat ,eer goals kunnen maken.
Mooie testcase voor de talenten. Jitz-Jim viel goed in. Voor mij was Martha de enige dissonant. Dan speel je een oefenwedstrijd en ga je geen duel aan. Alke bal terug... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Eigenlijk heeft Anderlecht niets te vertellen, zwak elftal |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Best schrikken als je vlak je je realiseert dat de Belgen twee weken eerder beginnen en dit Anderlecht dat een veredeld Jong Ajax er totaal niet aan te pas komt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 22:03 schreef Eide het volgende:[..] Best schrikken als je vlak je je realiseert dat de Belgen twee weken eerder beginnen en dit Anderlecht dat een veredeld Jong Ajax er totaal niet aan te pas komt. Inderdaad schrikken voor onze zuiderburen, jammer dat het scoren wat moeizaam was, terwijl het combineren zo makkelijk af ging. Misschien missen we nog een 10 die net de beslissende pass kan geven, al missen we Klaassen nog natuurlijk |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De transfer van Scherpen is ook officieel geworden. Hij zou nog 5 miljoen hebben opgebracht kennelijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 juli 2021 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 22:03 schreef Eide het volgende:[..] Best schrikken als je vlak je je realiseert dat de Belgen twee weken eerder beginnen en dit Anderlecht dat een veredeld Jong Ajax er totaal niet aan te pas komt. Inderdaad die beginnen volgend weekend al. Alleen tweede helft gezien maar stond aardig. Na al de wissels aanvallend matig maar zakelijk uitgespeeld. Anderlecht niet gezien.
De Belgen vonden Labyad niet fit ogen en slechtste man. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 23:27 schreef Eide het volgende:De transfer van Scherpen is ook officieel geworden. Hij zou nog 5 miljoen hebben opgebracht kennelijk. Wel netjes. Sulemana definitief naar Rennes. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Overigens doen meteen weer geruchten over Bergwijn de ronde. Hij zou de back-up optie achter Sulemana zijn. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 23:46 schreef Eide het volgende:[..] Overigens doen meteen weer geruchten over Bergwijn de ronde. Hij zou de back-up optie achter Sulemana zijn. Ja maar die schijnt het op dit moment heel goed te doen bij Tottenham,bis waarschijnlijk niet te halen of het is voor de hoofdprijs.
Ze zullen wel verder kijken, een jeugdspeler die later goed verkoopbaar is interessanter |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Kudus blijft een goede speler maar drijft zijn dribbels soms net efe te ver door maar is pas 20.Frits jim vind ik het grootste talent die gisteren mee deed,ook Baars zie ik een goede speler in,Taylor werkt hard maar nog geen top. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ten Hag gaf bij de oefenwedstrijd Anderlecht - Ajax aan dat Berghuis vooral ook is gehaald voor zijn creativiteit. Hij is, enigszins vergelijkbaar met Tadic, een speler met een goede traptechniek, scorend vermogen maar ook iemand die een ander kan laten scoren.
Berghuis is qua plafond niet met Tadic te vergelijken, maar ik snap wel goed waar EtH op doelt. Je haalt toch weer een speler die kansen kan creëren uit het niets. Ajax leunde daarvoor heel zwaar op Tadic. In die zin is dit echt wel een versterking voor de selectie die relatief weinig kost. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Sulemana en zijn zaakwaarnemer mogen van mij door de stront zakken! En Rennes mag van mij komend seizoen degraderen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 juli 2021 door Pietje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 - 14:19 schreef Pietje het volgende:[..] Sulemana en zijn zaakwaarnemer mogen van mij door de stront zakken! En Rennes mag van mij komend seizoen degraderen. Wij hebben gewoon onze eigen Sjakie Swart hier ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hahaha. Dat is zeker waar ;-) Maar hij is toch nog wat ouder dan ik hoor. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 - 23:46 schreef Eide het volgende:[..] Overigens doen meteen weer geruchten over Bergwijn de ronde. Hij zou de back-up optie achter Sulemana zijn. Ben benieuwd zal duur zijn vrees ik. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 - 10:56 schreef p111 het volgende:Kudus blijft een goede speler maar drijft zijn dribbels soms net efe te ver door maar is pas 20.Frits jim vind ik het grootste talent die gisteren mee deed,ook Baars zie ik een goede speler in,Taylor werkt hard maar nog geen top. Frits Jim vind ik ook weinig smaak aanzitten hoor. Vond Ekkelenkamp wel aardig invallen. Taylor mooie speler maar geeft inderdaad niet altijd thuis. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Berghuis wordt maandag gekeurd waarna hij officieel zal tekenen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 - 18:36 schreef Hummel10 het volgende:[..] Frits Jim vind ik ook weinig smaak aanzitten hoor. Vond Ekkelenkamp wel aardig invallen. Taylor mooie speler maar geeft inderdaad niet altijd thuis. Alleen denkt tenhag er weer anders over zo lijkt het.. die Jim van wat ik heb gezien bij jong was nu niet echt iemand die eruit sprong... Kan het mis hebben natuurlijk.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 juli 2021 - 01:04 schreef nummer10 het volgende:[..] Alleen denkt tenhag er weer anders over zo lijkt het.. die Jim van wat ik heb gezien bij jong was nu niet echt iemand die eruit sprong... Kan het mis hebben natuurlijk.. Die jongen heeft ook echt net pas een paar wedstrijden in Jong gespeeld.
Applausje weer! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 juli 2021 - 01:04 schreef nummer10 het volgende:[..] Alleen denkt tenhag er weer anders over zo lijkt het.. die Jim van wat ik heb gezien bij jong was nu niet echt iemand die eruit sprong... Kan het mis hebben natuurlijk.. Taylor en Fitz Jim speelden ook gewoon beiden erg goed.
Fitz Jim voetbalt juist heel simpel en is gewoon een groot talent dat er weer aan komt.
Begint dat gezeik op ten Hag nu al weer over keuzes die hij maakt in de voorbereiding.
Man man. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 juli 2021 - 11:29 schreef Loetje het volgende:[..] Die jongen heeft ook echt net pas een paar wedstrijden in Jong gespeeld. Applausje weer! Nou inderdaad. Jezus wat een niveau ook hier bij vlagen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Timber en Rensch staken er ook amper bovenuit bij Jong.
Hmm. Die deden het toch wel aardig. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 - 13:05 schreef Eide het volgende:Ten Hag gaf bij de oefenwedstrijd Anderlecht - Ajax aan dat Berghuis vooral ook is gehaald voor zijn creativiteit. Hij is, enigszins vergelijkbaar met Tadic, een speler met een goede traptechniek, scorend vermogen maar ook iemand die een ander kan laten scoren. Berghuis is qua plafond niet met Tadic te vergelijken, maar ik snap wel goed waar EtH op doelt. Je haalt toch weer een speler die kansen kan creëren uit het niets. Ajax leunde daarvoor heel zwaar op Tadic. In die zin is dit echt wel een versterking voor de selectie die relatief weinig kost. Is gewoon een hele slimme aankoop zeer zeker qua prijs. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 18 juli 2021 - 01:04 schreef nummer10 het volgende:[..] Alleen denkt tenhag er weer anders over zo lijkt het.. die Jim van wat ik heb gezien bij jong was nu niet echt iemand die eruit sprong... Kan het mis hebben natuurlijk.. Kijk is naar zijn looplijnen kijk is naar zijn techniek en kijk is naar zijn geweldige handelingssnelheid.Een heel andere speler als Ekkelenkamp.Hij is een spelverdeler en Ekkelenkamp is een type Klaasen hard werken en heel vaak in de 16 met scoorend vermogen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 juli 2021 - 11:36 schreef remco k het volgende:[..] Taylor en Fitz Jim speelden ook gewoon beiden erg goed. Fitz Jim voetbalt juist heel simpel en is gewoon een groot talent dat er weer aan komt. Begint dat gezeik op ten Hag nu al weer over keuzes die hij maakt in de voorbereiding. Man man. Ik zag Fitz Jim juist vooral opvallen door zijn handelinssnelheid.
Die jongen heeft constant overzicht vooruit. Voor mij degene die de eerste potjes juist positief op was gevallen |
|
|
|