|
|
Eide
|
|
|
Ajax ontmoet in speelronde 3 de nummer 12 van de vaderlandse competitie. FC Groningen is ondanks de terugkeer van superster Arjen Robben bepaald niet als een komeet uit de startblokken gekomen. Ajax daarentegen heeft veel tegenslag gekend door twee rode kaarten maar heeft wel de maximale score behaald. Desondanks beloofd het zondag bepaald geen makkelijke pot te worden in een lege Euroborg.
Ajax speelde in haar historie maar liefst 112 duels tegen FC Groningen. Daarvan won Ajax er 77 en gingen er 15 verloren. 20 Duels eindigden in een gelijk spel. Van de afgelopen 10 duels won Ajax er 8, speelde het 1 maal gelijk en werd 1 maal verloren. Daarbij valt op dat wedstrijden tegen Groningen zelden of nooit tot grote uitslagen leiden. Van die voorgaande duels wist Ajax slechts één maal meer dan twee goals te maken. Veelal stond er een uitslag met slechts één goal verschil op het scorebord aan het einde van de wedstrijd. Vorig seizoen verloor Ajax met 2-1 in Groningen. Thuis werd er 2-0 gewonnen.
Onder trainer Danny Buijs is Groningen een stugge vechtmachine geworden die weinig scoort maar ook maar weinig goals weggeeft. De ploeg leunt normaliter op een solide verdediging. Typisch een ploeg waar Ajax het meestal moeilijk mee heeft. Wat dat betreft is dit seizoen wel uitzonderlijk begonnen aangezien Groningen al zes treffers heeft moeten incasseren. Gedurende het voorgaande siezoen moesten de Groningers in 26 speelrondes ook slechts 26 keer vissen. Groningen lijkt vooralsnog dus defensief wat kwetsbaarder dan voorgaande jaren.
Groningen speelt in een 4-2-3-1 formatie. Rechtsbuiten Hrustic is de grote man bij Groningen dat met Dankerlui, Matusiwa en Padt een groot Ajaxaandeel in de basis heeft. De goals kwamen tot dusver van middenvelders Messaoudi en Suslov. Vooralsnog kenmerkt het seizoen van Groningen zich door individuele fouten en kwetsbaarheden in de omschakeling.
Het grote nieuws bij Ajax kwam uit twee hoeken. Ten eerste zijn, tegen alle verwachtingen in, Tagliafico en Onana in ieder geval tot de winterstop nog te bewonderen in het Ajaxshirt. Ten tweede is de rode kaart van Alvarez geseponeerd waardoor de Mexicaan inzetbaar is. Aangezien Kudus niet wedstrijdfit is zal dit welkom nieuws zijn geweest voor Ten Hag. Daarmee lijkt de basis duidelijk. Onana op goal met voor hem Mazraoui, Schuurs, Blind en Tagliafico. Daarvoor Alavarez en Gravenberch met Promes achter de spits. Voorin lijkt er weinig reden om te twijfelen aan Tadic, Antony en de tot dusver uiterst onfortijnlijke Labyad.
De vorige ontmoeting in de Euroborg ging met 2-1 verloren. Succes met kijken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 oktober 2020 door Eide -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
geen idee, nog geen pot van groningen gezien.m maar groningen uit hebben we het meestal best lastig... 2-2 gewoon een wilde gok |
|
|
|
|
barry78
|
|
|
0-3, Groningen kan alleen maar presteren als het publiek er volledig achter gaat staan. Die zullen er amper tot niet zijn Zondag. Makkie voor Ajax. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Heerenveen heeft in ieder geval punten laten liggen, dus Ajax kan de koppositie pakken bij winst. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Mogelijk dat ver in de tweede helft de winnende doelpunt voor ons komt. Daarom hou ik het op 'n 1 - 2 overwinning. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Als er geen rode kaart valt 1-3 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat een verschrikkelijke tijd. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Timber in plaats van Schuurs is de grootste verrassing.
Klaiber bij de seelectie, Gravenberch en Alvarez in de basis. Taylor op de bank omdat Kudus er niet bij is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 oktober 2020 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: kijk, hier hou ik van! Ik ga met je mee ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Het is trouwens speelronde 4. Dit voor statistieken.... ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat een klotetijd... Schuurs geblesseerd?
Op naar de wedstrijd dan maar... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Haha. Even de puntjes op de i :-)
Ik ben er niet helemaal gerust op. FC Groningen weet op de een of andere manier z'n beste wedstrijden voor Ajax te bewaren. In speelronde één als makke schaapjes tegen PSV en zonder twijfels als wilde leeuwen tegen Ajax. Ik hoop op een kleine overwinning van onze jongens (1-2) maar het zal wel weer moeilijk worden! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Schuurs dus niet geblesseerd. Dan is het snel over. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En trouwens, is het vertrouwen in Perr Schuurs nu al weer opgezegd? Geblesseerd is hij kennelijk niet, want hij zit wel bij de wedstrijdselectie! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: We posten nagenoeg tegelijk dezelfde conclusie! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 04 oktober 2020 - 11:47 schreef Pietje het volgende:En trouwens, is het vertrouwen in Perr Schuurs nu al weer opgezegd? Geblesseerd is hij kennelijk niet, want hij zit wel bij de wedstrijdselectie! Timber viel heel goed in natuurlijk, terwijl Schuurs er niet heel sterk uit zag voor hij geblesseerd uit viel.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: En ondanks ik vind dat hij te vaak die ene grote fout maakt, heeft ook die nooit eens 10 wedstrijden achter elkaar mogen spelen.
En dat vind ik jammer van Ten Hag, sommige hebben eeuwige kredits, sommige echt niets. Labyad heeft bijvoorbeeld in de competitie ook niks laten zien. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 04 oktober 2020 - 11:47 schreef Pietje het volgende:En trouwens, is het vertrouwen in Perr Schuurs nu al weer opgezegd? Geblesseerd is hij kennelijk niet, want hij zit wel bij de wedstrijdselectie! belachelijk, maar timber deed het netjes |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 04 oktober 2020 - 12:00 schreef Loetje het volgende:[..] En ondanks ik vind dat hij te vaak die ene grote fout maakt, heeft ook die nooit eens 10 wedstrijden achter elkaar mogen spelen. En dat vind ik jammer van Ten Hag, sommige hebben eeuwige kredits, sommige echt niets. Labyad heeft bijvoorbeeld in de competitie ook niks laten zien. eens |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 04 oktober 2020 - 11:47 schreef Pietje het volgende:En trouwens, is het vertrouwen in Perr Schuurs nu al weer opgezegd? Geblesseerd is hij kennelijk niet, want hij zit wel bij de wedstrijdselectie! Volgens Ten Hag is Schuurs de nummer 1 op RCV, maar kiest hij uit voorzorg voor Timber vanwege de uitvalbeurt van Schuurs vorige week en de aankomende interlandperiode. Neres zou heel dicht tegen wedstrijdfitheid aanzitten waarbij men weer kan denken aan een basisplaats. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 04 oktober 2020 - 12:04 schreef Eide het volgende:[..] Volgens Ten Hag is Schuurs de nummer 1 op RCV, maar kiest hij uit voorzorg voor Timber vanwege de uitvalbeurt van Schuurs vorige week en de aankomende interlandperiode. Neres zou heel dicht tegen wedstrijdfitheid aanzitten waarbij men weer kan denken aan een basisplaats. dank voor de update, had ik niet meegekregen want kom net me bed uit na een kort nachtje haha |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 04 oktober 2020 - 12:04 schreef Eide het volgende:[..] Volgens Ten Hag is Schuurs de nummer 1 op RCV, maar kiest hij uit voorzorg voor Timber vanwege de uitvalbeurt van Schuurs vorige week en de aankomende interlandperiode. Neres zou heel dicht tegen wedstrijdfitheid aanzitten waarbij men weer kan denken aan een basisplaats. Dat lijkt me prima, interview niet gezien. Overigens sta ik er dan nog steeds hetzelfde in omtrent de kredits |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 04 oktober 2020 - 12:00 schreef Loetje het volgende:[..] En ondanks ik vind dat hij te vaak die ene grote fout maakt, heeft ook die nooit eens 10 wedstrijden achter elkaar mogen spelen. En dat vind ik jammer van Ten Hag, sommige hebben eeuwige kredits, sommige echt niets. Labyad heeft bijvoorbeeld in de competitie ook niks laten zien. Ik ben het volledig met je eens, gap! |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Sorry, ik heb de KNVB nog gebeld namens Ajax met het verzoek 3 wedstrijden schorsing waarvan 1 voorwaardelijk om te zetten in 31 wedstrijden onvoorwaardelijk. Geen succes, dus mogen we weer genieten van die Mexicaanse prutser. Kan niet anders dan dat ze hopen dat er een blinde en doofstomme scout van een G-team op de tribune zit, zodat hij voor de transfer deadline nog opgehaald wordt. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 04 oktober 2020 - 12:04 schreef Eide het volgende:[..] Volgens Ten Hag is Schuurs de nummer 1 op RCV, maar kiest hij uit voorzorg voor Timber vanwege de uitvalbeurt van Schuurs vorige week en de aankomende interlandperiode. Neres zou heel dicht tegen wedstrijdfitheid aanzitten waarbij men weer kan denken aan een basisplaats. Oké, dank voor je uitleg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Timber speelde in de minuten die hij speelt beter dan Schuurs en heeft veel meer snelheid.
De betere speelt. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Lees daarna wat ten Hag erover zegt. Ook prima dan toch. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Nou nog niet gescoord...? Ligt weer aan die kut Alvarez he |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Blind heel matig begonnen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Die zit er nu al een aantal keren prima tussen. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Zit je nou te trollen :-) Niet scoren zal niet snel aan Alvarez liggen, want daarvoor moet je kunnen voetballen. En je kan veel van Alvarez zeggen, maar dat niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 oktober 2020 door pth -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die bal moet er gewoon in. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die kans komt overigens door de goede opening van Alvarez |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Als sommige mensen alleen maar het negatieve van 1 bepaalde speler benoemen krijg je dat vanzelf. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Had Labyad trouwens wel meer mee mogen doen. Genoeg beweging vooralsnog. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Alvarez in Oranje! Oh nee, dat kan natuurlijk niet ... gelukkig maar |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 04 oktober 2020 - 12:19 schreef pth het volgende:[..] Zit je nou te trollen :-) Niet scoren zal niet snel aan Alvarez liggen, want daarvoor moet je kunnen voetballen. En je kan veel van Alvarez zeggen, maar dat niet. Ik schijt echt in mijn broek als Ajax vandaag met 0-1 wint door een goal van onze Edson. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op zondag 04 oktober 2020 - 12:21 schreef remco k het volgende:[..] Als sommige mensen alleen maar het negatieve van 1 bepaalde speler benoemen krijg je dat vanzelf. Had mijn reactie al aangepast met een smiley anders wordt het allemaal zo serieus gap. Maar als er 1 is die niets te bieden heeft aan Ajax 1 dan is het dit excuus voor een voetballer wel. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Voorlopig is het nog niet dat snelle en mooie voetbal uit de voorbereiding. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Je ziet wel aan alles de verdediger Danny Buijs he. Gewoon 10 man achter de bal. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ook wel eens gehoord dat in de voorbereiding iedereen vol op de aanval speelde en dit Groningen zich volledig ingraaft bij balbezit Ajax?
Tikkie-takka is dan sowieso al vrijwel onmogelijk. Gaat nu vooral om beweging. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
alvarez eerste 10 min prima, iedereen eigenlijk wel.. maar wat laf voetballen dat groningen |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Ze weten daar ook wel dat als ze niet twee bussen parkeren, ze geslacht gaan worden. Voor het kijkspel is het dan helaas geen feestje. |
|
|
|