|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 10:38 schreef p111 het volgende:Het lijkt mij beter om Timber is te proberen,Schuurs gaat mij nu ook al in de eredivisie tegen vallen.Klaiber is verdedigend beter als Mazro die bij de eerste goal weer alleen op de bal lette en zijn man weer is niet zag.Ook de snelheid van Blind was weer schrikken pff. Ook helemaal waar. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Net even de herhaling gekeken. Mooi gebaar van Tadic die daarmee ook wel aantoont gevoel te hebben voor spelers die het moeilijk hebben. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 10:36 schreef AkaS het volgende:................. Onana .................. .... Schuurs ... Blind ... Martinez .... Mazzraoui ........................ Nico ...... Klaassen ... Gravenberch ....... .............. Tadic ................... ... Anthony ............ Neres ......... Ik weet het is tegen mijn stokpaardje om niet steeds te veranderen van samenstelling, maar het is duidelijk dat ons centrale duo niet de kwaliteiten heeft om ons in topwedstrijden naar een goed resultaat te begeleiden. Daarom een andere tactiek met meer defensieve zekerheden... Maar dan wel het seizoen ermee afmaken en niet de ene week zus en de andere zo! Ik denk dat we dan idd verdedigend meer zerheden hebben, dit is een C.L. waardige achterhoede. Wel moeten ze dan beter communiceren, Blind moet dan gezien zijn status de leiding nemen... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 10:38 schreef p111 het volgende:Het lijkt mij beter om Timber is te proberen,Schuurs gaat mij nu ook al in de eredivisie tegen vallen.Klaiber is verdedigend beter als Mazro die bij de eerste goal weer alleen op de bal lette en zijn man weer is niet zag.Ook de snelheid van Blind was weer schrikken pff. Het was heel amateuristisch, we zijn nu aan het schuiven met spelers die nauwelijks internationale ervaring hebben, dit gaat ons opbreken. Dit mag Overmars, ten Hag zich toch aan rekenen, Botman en Veltman die elders hun brood gingen verdienen, daar is alleen Klaiber voor terug gekomen die zich ook nog moet bewijzen. Eigenlijk zijn ze t.o.v van vorig jaar alleen maar verdedigend zwakker geworden. Ik geloof echt niet in overwintering in de C.L. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Wat ik ook wel kwijt wil is dat ik overal lees dat fortuna meer verdiend en onterechte strafschoppen tegen kreeg.Maar als we alle kansen gaan bekijken de hoekschoppen tussen Ajax en Fortuna dan is het gewoon een terechte uitslag.De eerste helft 2 honderd procent kansen van Ekkelenkamp en 1 honderd procent kans van Klaasen de eerste strafschop was een terechte strafschop ,als je in de herhaling terug kijkt dan zie je dat Troure gehaakt word,en daarna een prima Goal van Klaasen.De tweede helft heeft ook Promes 2 prima kansen weer laten liggen Dan de strafschop met die handsbal ja dat blijven discussies maar ze worden overal gegeven springen met je armen wijd wat die fortunees ook deed is misschien lullig maar ze geven nu daar overal een strafschop voor.Daar t/o staan 1 countergoal van Fortuna en een afstand schot die hij nooit meer maakt en 2 counter momenten van Flemming en die Duitse spits.Voor de rest was het Ajax wat druk zette en de baas was,maar niet scherp genoeg in de 16. Dus geen goede wedstrijd maar zeker een verdiende overwinning. Achterhoede Mazraoui een 5/ Schuurs een 5/ Blind een 5,5/ Martinez een 5,5/Middenveld Gravenberch een 6/ Klaasen 7/ Ekkelenkamp een 5 / Voorhoede Antoni een 5,5/ Troure een 6,5 en Neres 5,5 .Invallers Klaiber een 6/ Tadic een 6,5/ Promes een 5/ Brobbey een 5,5 . Al met al een matige wedstrijd die wel verdiend is gewonnen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 09:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Onze verdediging was idd bedroevend, centraal lieten ze tegen die amateurs nog al wat steken vallen, het zijn beiden ook geen praters. Hoe gaat ten Hag dit oplossen, ze communiceren niet Blind zie ik constant praten.
Maar Schuurs mist gewoon van alles iets om goed genoeg te zijn.
Timber of Alvarez naast Blind. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 10:36 schreef AkaS het volgende:................. Onana .................. .... Schuurs ... Blind ... Martinez .... Mazzraoui ........................ Nico ...... Klaassen ... Gravenberch ....... .............. Tadic ................... ... Anthony ............ Neres ......... Ik weet het is tegen mijn stokpaardje om niet steeds te veranderen van samenstelling, maar het is duidelijk dat ons centrale duo niet de kwaliteiten heeft om ons in topwedstrijden naar een goed resultaat te begeleiden. Daarom een andere tactiek met meer defensieve zekerheden... Maar dan wel het seizoen ermee afmaken en niet de ene week zus en de andere zo! Nee sorry man. Als we zo gaan spelen ga ik geen Ajax meer kijken.
Gewoon Schuurs eraf en Timber of Alvarez daar gaan proberen.
Je gaat toch niet het hele elftal en de hele tactiek op de kop zetten omdat Schuurs niet voldoet. En die vervolgens wel te laten staan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 12:47 schreef remco k het volgende:[..] Blind zie ik constant praten. Maar Schuurs mist gewoon van alles iets om goed genoeg te zijn. Timber of Alvarez naast Blind. Je kan ook nooit concluderen over communicatie. Wij zijn er niet bij he.
Kan ook kwaliteit van Schuurs en Mazraoui zijn |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 11:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Het was heel amateuristisch, we zijn nu aan het schuiven met spelers die nauwelijks internationale ervaring hebben, dit gaat ons opbreken. Dit mag Overmars, ten Hag zich toch aan rekenen, Botman en Veltman die elders hun brood gingen verdienen, daar is alleen Klaiber voor terug gekomen die zich ook nog moet bewijzen. Eigenlijk zijn ze t.o.v van vorig jaar alleen maar verdedigend zwakker geworden. Ik geloof echt niet in overwintering in de C.L. Botman speelde al niet bij Ajax.
Dest is vertrokken en daarvoor is Klaiber terug gekomen die mij echt positief verrast. Veltman is niet vervangen omdat Timber echt is doorgeschoven.
En welke internationale ervaring had Ajax met Schone de Ligt Frenkie Sanchez enzovoorts dan? Toch ook helemaal niets?
De enige die nog geen seconde op welk niveau dan ook heeft aangetoond mee te kunnen met dit Ajax is Perr Schuurs. Dan moet je daar gewoon een andere speler gaan proberen.
Overigens een jongen waarvoor Veltman vorig seizoen volgens dit halve forum het veld had moeten ruimen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Dan zie ik het liefst Timber, kijken wat dat doet... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 11:53 schreef p111 het volgende:Wat ik ook wel kwijt wil is dat ik overal lees dat fortuna meer verdiend en onterechte strafschoppen tegen kreeg.Maar als we alle kansen gaan bekijken de hoekschoppen tussen Ajax en Fortuna dan is het gewoon een terechte uitslag.De eerste helft 2 honderd procent kansen van Ekkelenkamp en 1 honderd procent kans van Klaasen de eerste strafschop was een terechte strafschop ,als je in de herhaling terug kijkt dan zie je dat Troure gehaakt word,en daarna een prima Goal van Klaasen.De tweede helft heeft ook Promes 2 prima kansen weer laten liggen Dan de strafschop met die handsbal ja dat blijven discussies maar ze worden overal gegeven springen met je armen wijd wat die fortunees ook deed is misschien lullig maar ze geven nu daar overal een strafschop voor.Daar t/o staan 1 countergoal van Fortuna en een afstand schot die hij nooit meer maakt en 2 counter momenten van Flemming en die Duitse spits.Voor de rest was het Ajax wat druk zette en de baas was,maar niet scherp genoeg in de 16. Dus geen goede wedstrijd maar zeker een verdiende overwinning. Achterhoede Mazraoui een 5/ Schuurs een 5/ Blind een 5,5/ Martinez een 5,5/Middenveld Gravenberch een 6/ Klaasen 7/ Ekkelenkamp een 5 / Voorhoede Antoni een 5,5/ Troure een 6,5 en Neres 5,5 .Invallers Klaiber een 6/ Tadic een 6,5/ Promes een 5/ Brobbey een 5,5 . Al met al een matige wedstrijd die wel verdiend is gewonnen. Traore houd zeg eerst vast en maakt de eerste overtreding. Ik vind dat absoluut geen penalty.
Dat Ajax verdient heeft gewonnen ben ik met je eens hoor. Desalniettemin gewoon een hele slechte vertoning. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Precies, pingel een en twee zijn ronduit belachelijk, Neres kan rood krijgen en je kan een penalty tegen krijgen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 12:52 schreef Loetje het volgende:[..] Je kan ook nooit concluderen over communicatie. Wij zijn er niet bij he. Kan ook kwaliteit van Schuurs en Mazraoui zijn Je hoort nu toch best veel moet ik eerlijk zeggen.
Bij Blind zie je ook wel dat hij ermee bezig is en hij staat er ook om bekend.
Schuurs is nog niet goed genoeg en dit was wel zijn echte moment om die kans te pakken. Ik vermoed ook niet dat hij gaat aanhaken.
Wat ik me wel afvraag is hoelang het gaat duren voordat ten Hag gaat ingrijpen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Of het koppel Alvarez en Martinez. En dan Blind naast Klaassen en Gravenberg maar even banken |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 12:53 schreef remco k het volgende:[..] Botman speelde al niet bij Ajax. Dest is vertrokken en daarvoor is Klaiber terug gekomen die mij echt positief verrast. Veltman is niet vervangen omdat Timber echt is doorgeschoven. En welke internationale ervaring had Ajax met Schone de Ligt Frenkie Sanchez enzovoorts dan? Toch ook helemaal niets? De enige die nog geen seconde op welk niveau dan ook heeft aangetoond mee te kunnen met dit Ajax is Perr Schuurs. Dan moet je daar gewoon een andere speler gaan proberen. Overigens een jongen waarvoor Veltman vorig seizoen volgens dit halve forum het veld had moeten ruimen. Botman werd in 1e instantie terug gehaald tot er ineens een club interesse had. In principe was hij voor de breedte, misschien zelfs voor de eerste 11.
Wat betreft de internationale ervaring heb je wel een punt in de geschiedenis, maar heb voor nu voor die positie graag een ervaren speler gezien, omdat hij als jonkie nu nog te kort schiet.
Nou ja omdat Schuurs het vorig jaar soms niet verkeerd deed wanneer hij in de ploeg kwam, nu hij meer speeltijd krijgt laat hij meer steekjes vallen waar we niet op zitten te wachten.
Overigens heb ik nooit om Schuurs geroepen, ik zie het meer zitten in Timber maar ook dat is afwachten omdat hij misschien ook nog niet zo ver is.
Vandaar mijn roep om een international. Ik vind gewoon dat je 2 sterke centrale verdedigers moet hebben staan die elkaar goed verstaan ;-) Onze verdediging is nog niet bijster ingespeeld, iets wat ten Hag zich ergens mag aanrekenen.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
In Drenthe had ik -lekker ouderwets- niet de beschikking over een tv, dus heb ik er niks van gezien. Ik kon alleen de uitslag (tussenstanden) via teletekst op mijn smartphone volgen.
Wat betreft Perr Schuurs, is dat dezelfde die in de voorbereiding zo goed speelde? Wat is er dan met hem aan de hand? Hij is nog heel jong en moet nog veel leren (van Daley Blind). Ik dacht dat hij wel degelijk stappen had gemaakt. Maar niet dus? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 13:25 schreef Pietje het volgende:In Drenthe had ik -lekker ouderwets- niet de beschikking over een tv, dus heb ik er niks van gezien. Ik kon alleen de uitslag (tussenstanden) via teletekst op mijn smartphone volgen. Wat betreft Perr Schuurs, is dat dezelfde die in de voorbereiding zo goed speelde? Wat is er dan met hem aan de hand? Hij is nog heel jong en moet nog veel leren (van Daley Blind). Ik dacht dat hij wel degelijk stappen had gemaakt. Maar niet dus? Ook bij jonge spelers zie je of er wel of geen talent is gap.
Vorig jaar was het aardig, maar altijd die ene cruciale fout. Voorbereiding was prima, maar dat zegt eigenlijk vrijwel nooit iets. Nu heeft die zijn kans en maakt die niet alleen die ene fout, maar regelmatig de ene na de andere.
Zou het kunnen dat Schuurs gewoon net tekort komt? Of een tussenstap beter was geweest? Hij heeft zijn stappen gemaakt, maar het lijkt hier te blijven hangen en dat is niet goed genoeg. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 13:28 schreef Loetje het volgende:[..] Ook bij jonge spelers zie je of er wel of geen talent is gap. Vorig jaar was het aardig, maar altijd die ene cruciale fout. Voorbereiding was prima, maar dat zegt eigenlijk vrijwel nooit iets. Nu heeft die zijn kans en maakt die niet alleen die ene fout, maar regelmatig de ene na de andere. Zou het kunnen dat Schuurs gewoon net tekort komt? Of een tussenstap beter was geweest? Hij heeft zijn stappen gemaakt, maar het lijkt hier te blijven hangen en dat is niet goed genoeg. Een jonge speler is bijna altijd een garantie voor wisselvalligheid. Een enkele uitzondering daargelaten. Maar je hebt zeker gelijk, dat Ajax het zich niet kan permitteren als een speler, zeker een verdediger, grossiert in fouten. Dan heb jij zonder meer gelijk: dan komt die speler simpelweg tekort op dit niveau en moet er worden ingegrepen. Hoe sneu dat ook is voor die jongen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 13:37 schreef Pietje het volgende:[..] Een jonge speler is bijna altijd een garantie voor wisselvalligheid. Een enkele uitzondering daargelaten. Maar je hebt zeker gelijk, dat Ajax het zich niet kan permitteren als een speler, zeker een verdediger, grossiert in fouten. Dan heb jij zonder meer gelijk: dan komt die speler simpelweg tekort op dit niveau en moet er worden ingegrepen. Hoe sneu dat ook is voor die jongen. Uiteindelijk is hij nu basisspeler, dat betekent dat de trainer denkt dat je talent eruit komt en je in staat moet zijn redelijk stabiel te kunnen zijn. Nou, dat is die helaas totaal niet. En nu heeft die wel degelijk zijn kans gap.
Aanvallers kunnen nu eenmaal wisselvalliger zijn, verdedigers kosten je goals dan he |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 13:41 schreef Loetje het volgende:[..] Uiteindelijk is hij nu basisspeler, dat betekent dat de trainer denkt dat je talent eruit komt en je in staat moet zijn redelijk stabiel te kunnen zijn. Nou, dat is die helaas totaal niet. En nu heeft die wel degelijk zijn kans gap. Aanvallers kunnen nu eenmaal wisselvalliger zijn, verdedigers kosten je goals dan he Misschien zou Daley Blind Perr Schuurs wat meer/beter moeten coachen in het veld? Maar je hebt gelijk hoor: hij heeft nu de kans om zich te laten zien, zich waar te maken. En lukt dat niet, dan heeft hij pech gehad en moet hij toch weer gaan banken. Voetbal is een hard bedrijf! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 13:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Botman werd in 1e instantie terug gehaald tot er ineens een club interesse had. In principe was hij voor de breedte, misschien zelfs voor de eerste 11. Wat betreft de internationale ervaring heb je wel een punt in de geschiedenis, maar heb voor nu voor die positie graag een ervaren speler gezien, omdat hij als jonkie nu nog te kort schiet. Nou ja omdat Schuurs het vorig jaar soms niet verkeerd deed wanneer hij in de ploeg kwam, nu hij meer speeltijd krijgt laat hij meer steekjes vallen waar we niet op zitten te wachten. Overigens heb ik nooit om Schuurs geroepen, ik zie het meer zitten in Timber maar ook dat is afwachten omdat hij misschien ook nog niet zo ver is. Vandaar mijn roep om een international. Ik vind gewoon dat je 2 sterke centrale verdedigers moet hebben staan die elkaar goed verstaan ;-) Onze verdediging is nog niet bijster ingespeeld, iets wat ten Hag zich ergens mag aanrekenen.. De eerste elf sowieso niet. Ten Hag gaat niet met twee linksbenige speler starten in het centrum. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 13:44 schreef Pietje het volgende:[..] Misschien zou Daley Blind Perr Schuurs wat meer/beter moeten coachen in het veld? Maar je hebt gelijk hoor: hij heeft nu de kans om zich te laten zien, zich waar te maken. En lukt dat niet, dan heeft hij pech gehad en moet hij toch weer gaan banken. Voetbal is een hard bedrijf! Daley is een jongen die meermaals heeft gezegd zich niet als een leider te zien. Dat is iets wat je in je moet hebben zoals een Klaassen en bijvoorbeeld Heitinga had.
Je kan wel zeggen dat die of die moet roepen en het zal vast 5% helpen, de rest moet je zelf doen. Er gaat veel mis bij Perr. Hij leest de situatie niet waardoor het positie kiezen niet goed is. 1 op 1 duels worden wel erg veel verloren en ook het doordenken gaat hem niet goed af, dat wat vorig jaar nog redelijk tot goed was. Dan verlies je dus alle facetten die een verdediger moet hebben. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 13:51 schreef Loetje het volgende:[..] Daley is een jongen die meermaals heeft gezegd zich niet als een leider te zien. Dat is iets wat je in je moet hebben zoals een Klaassen en bijvoorbeeld Heitinga had. Je kan wel zeggen dat die of die moet roepen en het zal vast 5% helpen, de rest moet je zelf doen. Er gaat veel mis bij Perr. Hij leest de situatie niet waardoor het positie kiezen niet goed is. 1 op 1 duels worden wel erg veel verloren en ook het doordenken gaat hem niet goed af, dat wat vorig jaar nog redelijk tot goed was. Dan verlies je dus alle facetten die een verdediger moet hebben. Dat is beslist waar, Loet, maar ik vind toch wel dat een Blind, met zijn ervaring iets meer dan een doorsnee-voetballer mag zijn. Daarvoor hoef je niet per se een leider te zijn. Ik vind het sneu voor Perr Schuurs, maar nogmaals het is een harde business. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 13:54 schreef Pietje het volgende:[..] Dat is beslist waar, Loet, maar ik vind toch wel dat een Blind, met zijn ervaring iets meer dan een doorsnee-voetballer mag zijn. Daarvoor hoef je niet per se een leider te zijn. Ik vind het sneu voor Perr Schuurs, maar nogmaals het is een harde business. Maar hiermee leg je het falen van Schuurs wel steeds nadrukkelijk bij Daley neer gap.
En Daley zelf gaat volgens mij ook nog steeds niet vrijuit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
En dat het sneu is, eens. Maar hij doet het wel echt zelf. Een aanvaller is geen verdediger |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
En dat het sneu is, eens. Maar hij doet het wel echt zelf. Een aanvaller is geen verdediger |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 13:57 schreef Loetje het volgende:[..] Maar hiermee leg je het falen van Schuurs wel steeds nadrukkelijk bij Daley neer gap. En Daley zelf gaat volgens mij ook nog steeds niet vrijuit. Nou nee, dat is niet mijn bedoeling om het falen van Schuurs bij Blind te parkeren. Natuurlijk doet Schuurs het helemaal zelf. Maar je kunt toch wel gebruik maken van je zeer ervaren teamgenoot? Als ik Daley Blind zou zijn, dan zou ik uit mijzelf zo'n jongen wat helpen.
En wat betreft het feit dat Blind ook niet vrijuit gaat ben ik zeker met je eens. Sinds hij met dat kastje speelt is hij (nog) niet helemaal de oude. Het lijkt wel of hij er met de rem op speelt. Toch wat angstiger dan hij wil toegeven?? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 14:12 schreef Pietje het volgende:[..] Nou nee, dat is niet mijn bedoeling om het falen van Schuurs bij Blind te parkeren. Natuurlijk doet Schuurs het helemaal zelf. Maar je kunt toch wel gebruik maken van je zeer ervaren teamgenoot? Als ik Daley Blind zou zijn, dan zou ik uit mijzelf zo'n jongen wat helpen. En wat betreft het feit dat Blind ook niet vrijuit gaat ben ik zeker met je eens. Sinds hij met dat kastje speelt is hij (nog) niet helemaal de oude. Het lijkt wel of hij er met de rem op speelt. Toch wat angstiger dan hij wil toegeven?? Het probleem is dat er rondom Daley wel meer mis gaat die waarschijnlijk allemaal gecoacht willen worden door hem. Met name de mensen voor hem. Het begint gewoon bij jezelf en dat is hier niet anders. En als de rest constant eruit wordt gehaald bij 2 matige potten, is het na een wedstrijd of 10 wel een keer klaar met Schuurs. Die kans zal die niet heel lang meer gaan krijgen namelijk en dat is terecht. Het kost goals en punten gap, veel te veel.
Blind leek de voorbereiding als vanouds, maar na het voorval weer met angst. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 14:20 schreef Loetje het volgende:[..] Het probleem is dat er rondom Daley wel meer mis gaat die waarschijnlijk allemaal gecoacht willen worden door hem. Met name de mensen voor hem. Het begint gewoon bij jezelf en dat is hier niet anders. En als de rest constant eruit wordt gehaald bij 2 matige potten, is het na een wedstrijd of 10 wel een keer klaar met Schuurs. Die kans zal die niet heel lang meer gaan krijgen namelijk en dat is terecht. Het kost goals en punten gap, veel te veel. Blind leek de voorbereiding als vanouds, maar na het voorval weer met angst. Ja, ik ben het zeker met je eens hoor gap! De tolerantie richting Perr Schuurs is niet eeuwig. Dan is Perr gewogen en te licht bevonden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 13:51 schreef Loetje het volgende:[..] Daley is een jongen die meermaals heeft gezegd zich niet als een leider te zien. Dat is iets wat je in je moet hebben zoals een Klaassen en bijvoorbeeld Heitinga had. Je kan wel zeggen dat die of die moet roepen en het zal vast 5% helpen, de rest moet je zelf doen. Er gaat veel mis bij Perr. Hij leest de situatie niet waardoor het positie kiezen niet goed is. 1 op 1 duels worden wel erg veel verloren en ook het doordenken gaat hem niet goed af, dat wat vorig jaar nog redelijk tot goed was. Dan verlies je dus alle facetten die een verdediger moet hebben. Hij zei het wel wat anders dan dat hij geen echte leider is.
Blind uitte eerder al openlijk zijn bedenkingen over de leidersrol die hem soms werd toegedicht. “Leiderschap ontwikkelt zich vanzelf, ik weet niet echt of het in me zit”, zei hij er twee jaar geleden over in NRC. Nu, in de voorjaarszon, stelt hij: “Verbaal treed ik niet naar buiten zoals Matthijs (de Ligt, red.) of Klaas-Jan (Huntelaar, red.). Van mezelf ben ik geen leiderstype, maar ik ben dat wel geworden, denk ik. Ik zie mezelf meer als een leider óp het veld. Iemand die jongens kan helpen en sturen.”
Je ziet hem ook echt wel veel coachen in het veld. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 14:33 schreef remco k het volgende:[..] Hij zei het wel wat anders dan dat hij geen echte leider is. Blind uitte eerder al openlijk zijn bedenkingen over de leidersrol die hem soms werd toegedicht. “Leiderschap ontwikkelt zich vanzelf, ik weet niet echt of het in me zit”, zei hij er twee jaar geleden over in NRC. Nu, in de voorjaarszon, stelt hij: “Verbaal treed ik niet naar buiten zoals Matthijs (de Ligt, red.) of Klaas-Jan (Huntelaar, red.). Van mezelf ben ik geen leiderstype, maar ik ben dat wel geworden, denk ik. Ik zie mezelf meer als een leider óp het veld. Iemand die jongens kan helpen en sturen.” Je ziet hem ook echt wel veel coachen in het veld. Jawel, ik weet wat die gezegd heeft. Maar Daley kan momenteel onmogelijk een leider zijn als die zoveel moet doen om zichzelf van die angst te verlossen. Daley is gewoon een andere leider en uiteindelijk, en dat is wat ik bedoel, blijft een ieder wel verantwoordelijk voor zijn eigen prestatie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 14:35 schreef Loetje het volgende:[..] Jawel, ik weet wat die gezegd heeft. Maar Daley kan momenteel onmogelijk een leider zijn als die zoveel moet doen om zichzelf van die angst te verlossen. Daley is gewoon een andere leider en uiteindelijk, en dat is wat ik bedoel, blijft een ieder wel verantwoordelijk voor zijn eigen prestatie. Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen prestaties.
Blind vind ik vrijuit voetballen. Alleen teveel bezig met het denken te moeten corrigeren van anderen waardoor hij zeg af en toe ook in de problemen komt.
Neem die goal van zapata. Hij wil duidelijk instappen omdat een ander zijn werk niet heeft gedaan. In dit geval Klaassen die te makkelijk wordt uitgespeeld en Gravenberg die te diep staat.
Als dat verdedigende deel van het middenveld goed had gestaan komt Blind helemaal niet in die twijfel te zitten.
Dat laat ons middenveld de verdediging te vaak overkomen.
En als dat soort zaken te vaak gebeuren gaat de defensie er steeds slechter uitzien.
Hoevaak hebben wij het er wel niet over gehad in de tijd dat we met de punt naar achteren speelde. Die toen enkele en nu dubbele zes is de belangrijkste posities van het veld.
Daar gaan we ook nu weer de mist in. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wiedemijer net over de hands penalty bij Ajax. En de rode kaart die Neres zou hebben moeten krijgen.
Volgens de nieuwe regels is beide goed gefloten. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Net onze VAR scheidsrechter Wiedemeyer gehoord,geen rood voor Neres te licht tikje voor rood is al twee jaar een nw regel.En de handsbal van Fortuna verdediger is een terechte strafschop ook deze regel is vanaf dit nw seizoen arm van het lichaam af is strafschop.Dus een zeer terechte overwinning. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
tjah en van ende zegt rood... die regel van zacht of hard is overigens gewoon dikke onzin dat dit zins 2 jaar is... vorige week kreeg een speler van dacht ik sparta ook rood en die raakte de speler uberhaubt niet... dat maakt het denk ik ook lastiger ene keer doen ze het wel, andere keer niet..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 november 2020 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Bekijk de rode kaart van Alvarez. Die raakt hem iets harder, maar had totaal de intentie niet om de tegenstander iets te doen. En die krijgt rood en wordt erna als terecht beschouwd. Het zit allemaal vrij krom in elkaar vandaag de dag |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 november 2020 door Loetje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 23:07 schreef p111 het volgende:Net onze VAR scheidsrechter Wiedemeyer gehoord,geen rood voor Neres te licht tikje voor rood is al twee jaar een nw regel.En de handsbal van Fortuna verdediger is een terechte strafschop ook deze regel is vanaf dit nw seizoen arm van het lichaam af is strafschop.Dus een zeer terechte overwinning. Dat het tikje van Neres geen rood is vind ik logisch. Het is geen schop of geweldadige handeling. Dan moet voortaan aan elke duw tot rood leiden.
Het eerste handsmoment vind ik ook geen discussie waard. Het is heel licht hoor, maar je mag handen en armen gewoon niet meer uitgestoken hebben. Ik vind vooral de eerste strafschop veel interessanter aangezien er daar volgens mij niet zo heel veel gebeurd. Traore houdt af, voelt z'n tegenstander en duikelt voorover. Laat ik het er op houden dat de pingel makkelijk gegeven was. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 01 november 2020 - 23:30 schreef nummer10 het volgende:tjah en van ende zegt rood... die regel van zacht of hard is overigens gewoon dikke onzin dat dit zins 2 jaar is... vorige week kreeg een speler van dacht ik sparta ook rood en die raakte de speler uberhaubt niet... dat maakt het denk ik ook lastiger ene keer doen ze het wel, andere keer niet.. Die v.d. Ende vervult toch geen functie bij de KNVB? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
klopt, maar wel een oud scheidsrechter die de regels nog wel kent denk ik, ook de nieuwe.. en ik moet zeggen en geen idee of er verschil inzit bestaat de regel bij ons gewoon nog zoals die was.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dan hebben die mensen niet opgelet. Er zijn gewoon een aantal regels aangepast en dit jaar is hands flink aangepast. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 02 november 2020 - 18:57 schreef remco k het volgende:Dan hebben die mensen niet opgelet. Er zijn gewoon een aantal regels aangepast en dit jaar is hands flink aangepast. hands klopt zeker maar daar had ik het ook niet over ;) ging om een trappende beweging |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ook dat is vorig seizoen veranderd werd er aangegeven. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: ja dat zeggen ze, maar word niet toegepast, enkel bij neres voor nu.. wat ik al zei wij krijgen ze ook nog gewoon.. mochten we weer mogen voetballen zal ik het uittesten :P licht tikkie verkopen haha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 02 november 2020 - 19:10 schreef nummer10 het volgende:[..] ja dat zeggen ze, maar word niet toegepast, enkel bij neres voor nu.. wat ik al zei wij krijgen ze ook nog gewoon.. mochten we weer mogen voetballen zal ik het uittesten :P licht tikkie verkopen haha Ja leuk wat ze in het amateurvoetbal doen, daar zijn ze echt veel minder goed op de hoogte gebracht en wordt men ook veel minder streng getoetst.
Ik heb me al een aantal keren verbaasd over het niet geven van die rode kaart. Het wordt dus wel degelijk toegepast. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 02 november 2020 - 20:26 schreef remco k het volgende:[..] Ja leuk wat ze in het amateurvoetbal doen, daar zijn ze echt veel minder goed op de hoogte gebracht en wordt men ook veel minder streng getoetst. Ik heb me al een aantal keren verbaasd over het niet geven van die rode kaart. Het wordt dus wel degelijk toegepast. amateurscheidsrechters worden ook getoetst door de knvb, wel op verschillende niveaus natuurlijk.. maar de regels zijn het zelfde.. probleem is gewoon en dat is met alle overtredkngen dat er wisselvallig gefloten word.. de enekeer wel en de andere keer niet.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 02 november 2020 - 20:52 schreef nummer10 het volgende:[..] amateurscheidsrechters worden ook getoetst door de knvb, wel op verschillende niveaus natuurlijk.. maar de regels zijn het zelfde.. probleem is gewoon en dat is met alle overtredkngen dat er wisselvallig gefloten word.. de enekeer wel en de andere keer niet.. Amateurscheidsrechters worden amper tot niet getest. Net even nagevraagd, maar dat is praktisch niet. Gewoon het geval wat voornamelijk zelf een test aan moet vragen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
die penalties zijn echt belachelijk, maar dat was nog niets vergeleken met de penalty die PSV kreeg. Bij Ajax kan je ze geven, al waren er 2 discutabel. Maar die van PSV!!!!! WTF!!! Een echte zwalbe en dat van iemand uit Isreal!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Penalty's waren gewoon terecht! Gaaaaaaaaap. |
|
|
|