BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Atalanta Bergamo (woensdag 9 december, 18.55 uur) Champions League 0-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - woensdag 09 december 2020 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:28 schreef pth het volgende:

[..]

Grote kans dat je hierin gelijk hebt, hoeveel pijn dat ook doet. Het grote geld regeert en dat lijkt alleen maar erger te gaan worden. Dus in die zin moet ik er misschien maar vrede mee hebben, maar dat valt mij ontzettend zwaar (ik haat verliezen en al helemaal als het Ajax betreft). Maar de kans is groot dat dit team het in de nationale competitie ook moeilijk gaat krijgen en dat is oprecht een schande gegeven de middelen die Ajax t.o.v. anderen heeft.
Aan de andere kant zou dit ook wel een les moeten zijn, dat je niet ongestraft in één seizoen zoveel basisspelers kunt verkopen en vervolgens maar moet afwachten of en hoe nieuwe aankopen direct een versterking zijn. Geld alleen mag niet zaligmakend zijn.
Pietje
 Pietje - woensdag 09 december 2020 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:34 schreef pth het volgende:

[..]

Dan is Overmars ondanks een hoop goede dingen die hij voor Ajax gedaan heeft net zo ongeschikt als een kale flapdrol. Dat het heel moeilijk gaat worden snapt denk ik iedereen wel, maar als je niet de ambitie uitspreekt om er alles aan te doen om wel aansluiting te vinden dan kun je beter wat anders gaan doen. De ambitie zou minimaal moeten zijn jaarlijks overwinteren in de CL en ja dan zal een halve finale of meer niet heel vaak voorkomen. Nee nu moeten we al blij zijn met overwinteren in de EL en accepteren dat het een tussenjaar zou zijn. Was verleden jaar zeker ook al een tussenjaar ...
Maar wat is het alternatief? Dan zou je spelers moeten verbieden om naar een grotere competitie te verkassen. Er dwars voor gaan liggen. Dan krijg je ontevreden spelers die aan het eind van hun contract niet zullen verlengen en gratis en voor niks de ArenA gaan verlaten. Kijk ook eens in dat geval naar Messi bij Barcelona. Hij is voor mij een voorbeeld hoe het niet zou moeten. Voor mij mist hij op dit moment duidelijk motivatie.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 december 2020 - 21:40   quote  deeplink  
Ze hebben als een stel bejaarden gespeeld, als angsthazen de bal ging tergend langzaam rond, ongecontroleerde voorzetten etc.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 december 2020 door Jack Huntelaar --
pth
 pth - woensdag 09 december 2020 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Aan de andere kant zou dit ook wel een les moeten zijn, dat je niet ongestraft in één seizoen zoveel basisspelers kunt verkopen en vervolgens maar moet afwachten of en hoe nieuwe aankopen direct een versterking zijn. Geld alleen mag niet zaligmakend zijn.
Of de kruideniers mentaliteit loslaten, dus niet voor 10-tallen miljoenen Ziyech en van de Beek verkopen (en de Ligt en de Jong voor nog veel meer) en dan bijvoorbeeld voor 5-6 miljoen een prakker als Klaiber binnenhalen. Er moet voor 15-20 miljoen toch wel beter spul te vinden zijn. Gaat mij niet om Klaiber hoor, die gozer kan er ook niks aan doen dat Ajax graag geld door de plee spoelt. Het gaat mij er om dat er een goed plan B moet zijn als er spelers verkocht worden. Dus niet een 8+ verkopen en dan met een 3-tje op de proppen komen. Dan toch graag een 6 waar een 7 of 8 van te maken valt.
pth
 pth - woensdag 09 december 2020 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:39 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar wat is het alternatief? Dan zou je spelers moeten verbieden om naar een grotere competitie te verkassen. Er dwars voor gaan liggen. Dan krijg je ontevreden spelers die aan het eind van hun contract niet zullen verlengen en gratis en voor niks de ArenA gaan verlaten. Kijk ook eens in dat geval naar Messi bij Barcelona. Hij is voor mij een voorbeeld hoe het niet zou moeten. Voor mij mist hij op dit moment duidelijk motivatie.
Zorgen dat je je scouting echt op orde hebt en je voor alle posities bij voorkeur een plan B t/m D op de plank hebt liggen. Natuurlijk ga je er altijd op achteruit als de echte goede spelers vertrekken, maar het verval zou minder moeten zijn dan dat het nu is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 december 2020 door pth --
Pietje
 Pietje - woensdag 09 december 2020 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:41 schreef pth het volgende:

[..]

Of de kruideniers mentaliteit loslaten, dus niet voor 10-tallen miljoenen Ziyech en van de Beek verkopen (en de Ligt en de Jong voor nog veel meer) en dan bijvoorbeeld voor 5-6 miljoen een prakker als Klaiber binnenhalen. Er moet voor 15-20 miljoen toch wel beter spul te vinden zijn. Gaat mij niet om Klaiber hoor, die gozer kan er ook niks aan doen dat Ajax graag geld door de plee spoelt. Het gaat mij er om dat er een goed plan B moet zijn als er spelers verkocht worden. Dus niet een 8+ verkopen en dan met een 3-tje op de proppen komen. Dan toch graag een 6 waar een 7 of 8 van te maken valt.
Maar ook een speler die wel voor 10 of 15 miljoen wordt gehaald moet je maar afwachten of die in het systeem van Ajax past. Je hebt nooit een garantie dat als je veel geld
uitgeeft je een adequate vervanger hebt.
pth
 pth - woensdag 09 december 2020 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar ook een speler die wel voor 10 of 15 miljoen wordt gehaald moet je maar afwachten of die in het systeem van Ajax past. Je hebt nooit een garantie dat als je veel geld
uitgeeft je een adequate vervanger hebt.
Heb je absoluut gelijk in, maar het moet toch echt beter kunnen dan nu? Komt overigens ook de eigen opleiding bij. Het is wat mij betreft niet te filmen dat er sinds Kluivert geen fatsoenlijke spits meer is afgeleverd. Brobbey ga ik nog niets van vinden overigens want die heeft nog nauwelijks gespeeld.
JohnBlues
 JohnBlues - woensdag 09 december 2020 - 21:52   quote  deeplink  
Een keertje winnen in de 93ste minuut?
Ik denk dat je de geschiedenisboeken maar een moet open slaan en je roze bril afzetten
AkaS
 AkaS - woensdag 09 december 2020 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 20:57 schreef Pietje het volgende:
Ajax: inspiratieloos, risicoloos, ambitieloos, tempoloos, kleurloos, fantasieloos, tandeloos, vormloos, waardeloos. Gewoon helemaal niks. Ajax-onwaardig, opnieuw door de ondergrens. Veel te veel spelers gaven niet thuis.

December, daar gaan we weer.
Zou er soms wat loos zijn Pietje..?
Pietje
 Pietje - woensdag 09 december 2020 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:43 schreef pth het volgende:

[..]

Zorgen dat je je scouting echt op orde hebt en je voor alle posities bij voorkeur een plan B t/m D op de plank hebt liggen. Natuurlijk ga je er altijd op achteruit als de echte goede spelers vertrekken, maar het verval zou minder moeten zijn dan dat het nu is.
Volgens mijn bescheiden mening voldoet de scouting van Ajax goed. Zuid-Amerika en Scandinavië zijn daar voorbeelden van. De directie van Ajax (Overmars en van der Sar) kijken wat er in Nederland als potentieel rondloopt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het zeker met je eens dat het huidige niveau en het steeds weer zakken door de ondergrens niet mag en niet kan als je pretendeert een topclub te zijn en aansluiting wil bij de Europese top.

Ik zat ook met kromme tenen en een gespannen bilnaad vanavond naar Ajax te kijken. Tadic was de laatste weken aardig in vorm aan het komen, maar ook hij was vanavond geen top. Wat was er ineens met Klaassen aan de hand? Uitermate zwak! En zo kan ik er nog wel een aantal noemen. Ze kunnen wel, dat hebben ze vaak genoeg laten zien. Maar niet vanavond. Is dat de schuld van Overmars? Van Ten Hag?

Het hier bekritiseerde "rouleren" van spelers begrijp ik ook nog wel door het drukke programma en de vele blessures. Juist om nog meer blessures te voorkomen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 december 2020 door Pietje --
Pietje
 Pietje - woensdag 09 december 2020 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:49 schreef pth het volgende:

[..]

Heb je absoluut gelijk in, maar het moet toch echt beter kunnen dan nu? Komt overigens ook de eigen opleiding bij. Het is wat mij betreft niet te filmen dat er sinds Kluivert geen fatsoenlijke spits meer is afgeleverd. Brobbey ga ik nog niets van vinden overigens want die heeft nog nauwelijks gespeeld.
Daar geef ik jou weer gelijk in!
Pietje
 Pietje - woensdag 09 december 2020 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:54 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik vrees het wel AkaS.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 december 2020 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat hij geblesseerd is misschien?
sws de wissel bedoelde ik met 0-1 de laatste 4 min timber brengen...
pth
 pth - woensdag 09 december 2020 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:54 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ja en het heeft een naam .... Erik mafklappertje ten Hag. De koekwous wist er net nog wat positiefs uit te halen: ze waren er dichtbij geweest!
Daarnaast te veel kwalitatief uitermate teleurstellende spelers in de selectie. Het is niet anders, zaterdag maar weer hopen op een klinkende overwinning op PEC.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 december 2020 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:15 schreef remco k het volgende:
Wat is er gebeurt met accepteren dat dit een tussenjaar is?
tussenjaar is bullshit man... je maakt mij niet wijs als je CL gewoon kan halen, wat makkelijk had gekund, je dit gaat skippen.. leek me meer iets om tenhag in te dekken, net zoals hij zei dat tenhag dan nog wel de poppetjes op de juiste plek moest zetten.. misschien zei overmars dit juist omdat hij de makke van tenhag zag aankomen en het daarom maar als tussenjaar ging bestempelen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 december 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - woensdag 09 december 2020 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:28 schreef pth het volgende:

[..]

Grote kans dat je hierin gelijk hebt, hoeveel pijn dat ook doet. Het grote geld regeert en dat lijkt alleen maar erger te gaan worden. Dus in die zin moet ik er misschien maar vrede mee hebben, maar dat valt mij ontzettend zwaar (ik haat verliezen en al helemaal als het Ajax betreft). Maar de kans is groot dat dit team het in de nationale competitie ook moeilijk gaat krijgen en dat is oprecht een schande gegeven de middelen die Ajax t.o.v. anderen heeft.
Ajax heeft het tot nu toe gewoon heel erg goed gedaan dit seizoen in de eredivisie.

Ajax moet nu juist niet in paniek raken.

We hebben echt de beste selectie van Nederland en ze moeten zich nu echt gaan herpakken. Een goede overwinning zal daarbij helpen.
remco k
 remco k - woensdag 09 december 2020 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:34 schreef pth het volgende:

[..]

Dan is Overmars ondanks een hoop goede dingen die hij voor Ajax gedaan heeft net zo ongeschikt als een kale flapdrol. Dat het heel moeilijk gaat worden snapt denk ik iedereen wel, maar als je niet de ambitie uitspreekt om er alles aan te doen om wel aansluiting te vinden dan kun je beter wat anders gaan doen. De ambitie zou minimaal moeten zijn jaarlijks overwinteren in de CL en ja dan zal een halve finale of meer niet heel vaak voorkomen. Nee nu moeten we al blij zijn met overwinteren in de EL en accepteren dat het een tussenjaar zou zijn. Was verleden jaar zeker ook al een tussenjaar ...
Ajax heeft de ambitie ook dit jaar om in de cl te overwinteren gehad. Men budgetteert er alleen niet op en dat is terecht.

Ajax heeft ook gewoon het geld niet om structureel op meer te begroten dan overwintering Europa league. Dat is overigens ook totaal geen schande.
remco k
 remco k - woensdag 09 december 2020 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 22:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

sws de wissel bedoelde ik met 0-1 de laatste 4 min timber brengen...
Omdat Martinez geblesseerd eraf ging misschien?
Pietje
 Pietje - woensdag 09 december 2020 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 22:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Klopt. Met een van pijn vertrokken gezicht ging hij eraf. Helaas. Tagliafico en Timber idem dito.
pth
 pth - woensdag 09 december 2020 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 22:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax heeft het tot nu toe gewoon heel erg goed gedaan dit seizoen in de eredivisie.

Ajax moet nu juist niet in paniek raken.

We hebben echt de beste selectie van Nederland en ze moeten zich nu echt gaan herpakken. Een goede overwinning zal daarbij helpen.
We gaan het zien. Wedstrijden zoals tegen Groningen en Twente beloven niet veel goeds. Wedstrijden tegen VVV, Emmen, etc. zeggen mij echt helemaal niets. Tot nu heeft alleen de wedstrijd tegen Vitesse mij het idee gegeven dat er meer in zit dan dat er nu uitkomt.
pth
 pth - woensdag 09 december 2020 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 22:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax heeft de ambitie ook dit jaar om in de cl te overwinteren gehad. Men budgetteert er alleen niet op en dat is terecht.

Ajax heeft ook gewoon het geld niet om structureel op meer te begroten dan overwintering Europa league. Dat is overigens ook totaal geen schande.
We hebben vanavond verloren van Atalanta Bergamo! Niet van Juventus, Inter Milaan, As Roma ... nee van fucking Atalanta Bergamo een vereniging waar Hans Hateboer en Marten de Roon wekelijks in de basis mogen klooien. Fatsoenlijke doelstelling voor Ajax: jaarlijks overleven van de poulefase van de CL en daarna zien we wel weer. Loslaten van dergelijke ambities betekent afglijden naar de totale vergetelheid binnen een jaar of tien. Ik weiger de droom op te geven ...
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 december 2020 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 22:10 schreef remco k het volgende:

[..]

dan ga ik bij deze mijn fout toegeven.. niet meegekregen en was ik wss net een biertje pakken uit frustratie
Pietje
 Pietje - woensdag 09 december 2020 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 22:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dan ga ik bij deze mijn fout toegeven.. niet meegekregen en was ik wss net een biertje pakken uit frustratie
Het is je vergeven :-)
wvb
 wvb - woensdag 09 december 2020 - 22:38   quote  deeplink  
Een tamelijk fantasieloze en weinig gedurfde opstelling vanavond wederom.
Ajax speelde zoals de afgelopen weken, slaapverwekkend, als een natte krant.
Daarom had er een iets ander team moeten staan.
Verrassings tactiek.
Een klein beetje agressie, inzet, talent en durf van de tegenstander, is genoeg om onze landskampioen te bedwingen, of van de mat te spelen.
Geen openingen, geen spits, lekkende verdediging.
Martinez deed het nog niet eens heel slecht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 december 2020 door wvb --
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 december 2020 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 22:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het is je vergeven :-)
goddank.. dan nog maar 1.. flink de pee erin... net als iedereen hier zo te zien... eigenlijk gewoon weggeven bij atalanta uit 2-0 voor wat nooit mag..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 december 2020 - 22:51   quote  deeplink  
De teleurstelling heerst, is begrijpelijk want dan roepen de meeste supporters direct dat de trainer weg moet.
Dit gebeurd niet alleen bij Ajax maar in de hele wereld.

Maar had het met een andere trainer anders gelopen?
Dat zal altijd de vraag blijven....

Heel Atalanta graafde zich in tegen een niet compleet Ajax, kijkt naar het aantal spelers uit vorm, geblesseerden of die zieke. (Kudus, Neres, Blind)

Dit gedegradeerd elftal moest tegen een muur van spelers één doelpunt maken en geen tegen krijgen.

Dit elftal miste een rechter centrale verdediger die mee kan in de C.L. en een spits met alure en een leider die zijn mouwen opstroopt zoals bijvoorbeeld Mathijs de Ligt, één iemand die de spelers mee op sleeptouw neemt.

Dit elftal had geen potten gebakken in de C.L. met of zonder ten Hag.
Overmars zorgt alsjeblieft voor minimaal 1 rechtercentrale verdediger en een spits, op deze manier worden we ook geen kampioen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 december 2020 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - woensdag 09 december 2020 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 22:18 schreef pth het volgende:

[..]

We hebben vanavond verloren van Atalanta Bergamo! Niet van Juventus, Inter Milaan, As Roma ... nee van fucking Atalanta Bergamo een vereniging waar Hans Hateboer en Marten de Roon wekelijks in de basis mogen klooien. Fatsoenlijke doelstelling voor Ajax: jaarlijks overleven van de poulefase van de CL en daarna zien we wel weer. Loslaten van dergelijke ambities betekent afglijden naar de totale vergetelheid binnen een jaar of tien. Ik weiger de droom op te geven ...
Financieel lang niet groot genoeg om die doelstelling en begroting te hebben en maken.

De ambities die Ajax heeft zijn al hoger dan andere jaren evenals de begroting.
pth
 pth - woensdag 09 december 2020 - 23:11   quote  deeplink  
Wel weer leuke verrassingen in de CL ... of wacht even 4x DUI, 4x SPA, 3x ENG, 3x ITA, 1x FRA en 1x POR ... oh nee dat is ongeveer hetzelfde als vorig jaar en het jaar er voor en het jaar daarvoor :-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 09 december 2020 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 21:15 schreef remco k het volgende:
Wat is er gebeurt met accepteren dat dit een tussenjaar is?
Ik heb die woorden nooit geaccepteerd! Jij blijkbaar wel!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 09 december 2020 - 23:25   quote  deeplink  
Ok, toch nog een keer omdat ik gewoon klaar ben met hem!!

Ten Hag rot op! Ten Hag rot op! Ten Hag Ten Hag Ten Hag rot op!!
p111
 p111 - woensdag 09 december 2020 - 23:27   quote  deeplink  
Onana 4
Mazraoui 4
Schuurs 4
Nico 5
Gravenberch 4
Klaasen 4
Labyad 3
Antoni 5
Tadic 5
Brobby 5
wissels
Promes 3.5
Ekkelenkamp 5
Huntelaar 4
Loetje
 Loetje - donderdag 10 december 2020 - 00:33   quote  deeplink  
We zouden in de EL Krasnodar, Salzburg, Shakthar of Kiev kunnen loten. Hopelijk toch een 'mindere'
p111
 p111 - donderdag 10 december 2020 - 09:06   quote  deeplink  
Hateboer de middelmatige back van Atalanta sprak het goed uit van de 90 minuten had Onana veruit het meeste balbezit en speelde onze achterhoede een eigen rondo achterin zo,n driekwart van de wedstrijd,deze angsthazen waren alleen maar aan het terugspelen op Onana en een tikkie breed met elkaar,daar heb je volgens mij bijna de halve wedstrijd naar zitten kijken en Onana begint daar mee constant het tempo er uit te halen, en een Labyad die voor de zoveelstekeer niet thuis geeft in de CL dus gewoon met 10 man in de CL dan kan je ook niet winnen.Dit is toch echt de verantwoording van deze kuttrainer.Overmars/v de Sar aub actie.
Loetje
 Loetje - donderdag 10 december 2020 - 09:10   quote  deeplink  
Om eerlijk te zijn, baalde ik gister als een stekker maar heb er geen minuut wakker van gelegen.

We zijn gewoon overall genomen niet goed genoeg geweest deze campagne en gister al helemaal niet. Niet goed genoeg is ook het geval wanneer je enorme kansen mist.

Tevens is er gewoon een kwaliteitsgebrek op bepaalde posities, zo eerlijk moet je zijn.

Het gaat nog lastig zat worden om überhaupt kampioen te worden, zeker voor de winterstop zie ik nog veel mis gaan om de kopie van vorig jaar compleet te maken.

En dan is het aan Overmars of er wat bij kan, in alle andere gevallen kun je alleen maar duimen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 10 december 2020 - 11:26   quote  deeplink  
Wat een klote zooi, en wat valt die Labyad door de mand, die kan het gewoon niet aan en daar moet je afscheid van nemen.
Ik zou Klaassen gewoon op die plek opstellen en Martinez op de plek van Klaassen. Kan niet wachten tot Kudus terig komt. Begin me ook steeds meer te irriteren aan Tadic op links. Die moet gewoon gaan zwerven in de spits en van mij mag Promes gewoon links spelen zolang Neres niet fit is, laat hem maar kloten tot hij zijn vorm terug heeft. Nu zijn er veel te veel wisselingen.

Maar we gaan wel de EL winnen!!!
Misschien een slotje goed contract aanbieden, zodat Feijenoord achter het net vist en wij Ten Hag kunnen bedanken
Loetje
 Loetje - donderdag 10 december 2020 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 11:26 schreef Ajax we love you het volgende:
Wat een klote zooi, en wat valt die Labyad door de mand, die kan het gewoon niet aan en daar moet je afscheid van nemen.
Ik zou Klaassen gewoon op die plek opstellen en Martinez op de plek van Klaassen. Kan niet wachten tot Kudus terig komt. Begin me ook steeds meer te irriteren aan Tadic op links. Die moet gewoon gaan zwerven in de spits en van mij mag Promes gewoon links spelen zolang Neres niet fit is, laat hem maar kloten tot hij zijn vorm terug heeft. Nu zijn er veel te veel wisselingen.

Maar we gaan wel de EL winnen!!!
Misschien een slotje goed contract aanbieden, zodat Feijenoord achter het net vist en wij Ten Hag kunnen bedanken
Heb je die ploegen gezien in de EL?

Als Ajax niet beter gaat spelen, liggen ze er ook nu direct weer uit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 december 2020 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 11:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Heb je die ploegen gezien in de EL?

Als Ajax niet beter gaat spelen, liggen ze er ook nu direct weer uit.
Mocht Kudus, Neres en Blind terug zijn, kunnen we best nog ver komen mits ze natuurlijk versterkingen binnen halen, zoals Danilo want die moeten ze als 1e halen
Loetje
 Loetje - donderdag 10 december 2020 - 12:39   quote  deeplink  
Dus alle druk op Danilo? Aangezien de rest er werkelijk geen flikker van bakt!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 december 2020 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 12:39 schreef Loetje het volgende:
Dus alle druk op Danilo? Aangezien de rest er werkelijk geen flikker van bakt!
Eerder alle druk op de rest, en Danilo schopt ze er dan in.
Op Labyad na, die mag naar VVV, en Kudus op 10
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 10 december 2020 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 december 2020 - 22:01 schreef pth het volgende:

[..]

Ja en het heeft een naam .... Erik mafklappertje ten Hag. De koekwous wist er net nog wat positiefs uit te halen: ze waren er dichtbij geweest!
Daarnaast te veel kwalitatief uitermate teleurstellende spelers in de selectie. Het is niet anders, zaterdag maar weer hopen op een klinkende overwinning op PEC.
Een resultaat halen thuis tegen PEC....klinkt als vanzelfsprekend maar met Ajax in de huidige decembervorm(net als vorig jaar) is zelfs dat lastig. Met ons spelers materiaal zou dat een makkie moeten zijn maar dat vraag ik me nu echt af. Ongelooflijk dat we niks geleerd hebben van een jaar geleden....zucht. Echt heel klote dit...
Loetje
 Loetje - donderdag 10 december 2020 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 12:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eerder alle druk op de rest, en Danilo schopt ze er dan in.
Op Labyad na, die mag naar VVV, en Kudus op 10
Dus Danilo slaagt hoe dan ook bij Ajax?

Knap weer hoor, applausje.

Ik geef die jongen eerst graag een kans waarbij die nog een keer op zijn bek mag gaan en er iemand voor of achter zit die hem op kan vangen, of hij hem
p111
 p111 - donderdag 10 december 2020 - 17:04   quote  deeplink  
Danillo gewoon bij Twente laten, kijken hoe hij het dit seizoen doet,die 2 spitsen die we hebben zijn goed genoeg voor de eredivisie.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 december 2020 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 13:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dus Danilo slaagt hoe dan ook bij Ajax?

Knap weer hoor, applausje.

Ik geef die jongen eerst graag een kans waarbij die nog een keer op zijn bek mag gaan en er iemand voor of achter zit die hem op kan vangen, of hij hem
Ik niet, gooi hem voor de leeuwen..
Wie weet doet hij het beter, en worden we daardoor misschien wel kampioen.
Je kan ook afwachten maar ik denk dat hij zich graag wil bewijzen bij Ajax, heeft het niet gewerkt dan haal je na het seizoen een spits van buiten..
Mooie testcase toch?
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 december 2020 - 18:01   quote  deeplink  
De supportersclub is ook niet tevreden met de houding van Ten Hag. "Die doodleuk overwinteren in de Champions League een bonus noemt en de Europa League een mooi evenement vindt. Met zo'n mentaliteit kom je in Rotterdam of Eindhoven misschien nog weg, maar zo werkt het hier niet."

De supportersclub sluit af met een duidelijk bericht. "Maandag is de loting voor Europees voetbal, maar dan wel voor de Europa League. 'Een mooi evenement', rot toch op man!"

hier sluit ik me dan ook maar bij aan...

maar goed, niet terug te draaien helaas...
remco k
 remco k - donderdag 10 december 2020 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 17:04 schreef p111 het volgende:
Danillo gewoon bij Twente laten, kijken hoe hij het dit seizoen doet,die 2 spitsen die we hebben zijn goed genoeg voor de eredivisie.
Juist.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 december 2020 - 19:12   quote  deeplink  
Na het seizoen Danilo terug laten komen en volgend seizoen er achter komen dat hij te kort schiet voor het eerste?

Dan loop je weer net als nu achter de feiten aan, lig je er weer uit in de C.L. mochten we daar in uitkomen.

Ik denk dat Danilo wel graag tussen de andere Brazilianen wilt spelen, die gaan elkaar wel verstaan

Denk overigens dat Overmars hem nog niet op kan pikken anders zal hij dit wel doen in de winterstop.
Die wilt straks weten of hij voor volgend seizoen een spits moet halen voor 30 miljoen of niet..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 december 2020 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - donderdag 10 december 2020 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 18:01 schreef nummer10 het volgende:
De supportersclub is ook niet tevreden met de houding van Ten Hag. "Die doodleuk overwinteren in de Champions League een bonus noemt en de Europa League een mooi evenement vindt. Met zo'n mentaliteit kom je in Rotterdam of Eindhoven misschien nog weg, maar zo werkt het hier niet."

De supportersclub sluit af met een duidelijk bericht. "Maandag is de loting voor Europees voetbal, maar dan wel voor de Europa League. 'Een mooi evenement', rot toch op man!"

hier sluit ik me dan ook maar bij aan...

maar goed, niet terug te draaien helaas...
Gewoon realistisch.

Een hoop supporters zijn ergens de laatste 5 jaar de weg kwijtgeraakt.

Dat begon toen supporters Ajax weer een Europese topclub gingen noemen, toen met Ajax het bayern van Nederland ging noemen nog voordat daar de prestaties voor waren.

Newsflash.

De afgelopen 8 edities van de cl waaraan Ajax heeft meegedaan werd Ajax in 7 stuks in de groepsfase al uitgeschakeld, Ajax heeft het in de Europa league deze eeuw slechts twee keer gepresteerd om verder te komen dan de eerste ronde na de winterstop.

Dus of de bewierrookte van der Sar en Overmars kunnen er in werkelijkheid helemaal niks van. Of de supporters van Ajax hebben ergens een onrealistische kijk op onze club gekregen en een veel te hoog verwachtingspatroon.

Ajax kan in Europa af en toe ver komen. En we zullen in Nederland ook gewoon top moeten zijn om veel titels te winnen.
remco k
 remco k - donderdag 10 december 2020 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 19:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Na het seizoen Danilo terug laten komen en volgend seizoen er achter komen dat hij te kort schiet voor het eerste?

Dan loop je weer net als nu achter de feiten aan, lig je er weer uit in de C.L. mochten we daar in uitkomen.

Ik denk dat Danilo wel graag tussen de andere Brazilianen wilt spelen, die gaan elkaar wel verstaan

Denk overigens dat Overmars hem nog niet op kan pikken anders zal hij dit wel doen in de winterstop.
Die wilt straks weten of hij voor volgend seizoen een spits moet halen voor 30 miljoen of niet..
Of hem te vroeg terug halen terwijl als hij blijft presteren hij dan misschien wel goed genoeg is.

En 30 miljoen? Dat gaat Ajax niet uitgeven.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 december 2020 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 19:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Of hem te vroeg terug halen terwijl als hij blijft presteren hij dan misschien wel goed genoeg is.

En 30 miljoen? Dat gaat Ajax niet uitgeven.
Je zegt het goed, misschien.
20 miljoen dan, wat er voor blind en Antony betaald is, weliswaar oplopend.
Zou toch te gek zijn mocht hij goed genoeg zijn want ze moeten misschien nog geld uitgeven voor een goede verdediger.

Aan de andere kant kan hij nog verder rijpen bij Twente, ook wel iets voor te vinden maar dan blijft het toch afwachten
remco k
 remco k - donderdag 10 december 2020 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 20:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je zegt het goed, misschien.
20 miljoen dan, wat er voor blind en Antony betaald is, weliswaar oplopend.
Zou toch te gek zijn mocht hij goed genoeg zijn want ze moeten misschien nog geld uitgeven voor een goede verdediger.

Aan de andere kant kan hij nog verder rijpen bij Twente, ook wel iets voor te vinden maar dan blijft het toch afwachten
Het voetbal bestaat uit misschien.

Want welke zekerheid heb je als je hem terughaalt?

Nu speelt hij bij een elftal dat veel ruimtes krijgt en die krijg je niet bij Ajax.

En dan ga je voor 20 wat kopen. En dat kan niet misgaan?

Je doet net alsof de zakken van Ajax oneindig diep zijn.

Heb je ook meegekregen dat Ajax meer dan 40 miljoen verlies heeft geleden?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5997
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Atalanta Bergamo (woensdag 9 december, 18.55 uur) Champions League 0-1

0.0103850