|
|
pat
|
|
|
jij het tog een bedrijf?
Winst is geen omzet Uitgave belasting terug/minder betalen over winst
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 juli 2021 door pat -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Zal wel iets opleveren, wordt wel vervelender als dergelijke wedstrijden ook blessures en/door overvol programma gaat geven. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
quote: Er moet eerder geld bij dan dat het wat oplevert. Vandaar dat akkefietje met Dicky. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 - 14:21 schreef pat het volgende:jij het tog een bedrijf? Winst is geen omzet Uitgave belasting terug/minder betalen over winst Nee heb geen bedrijf... Maar ik denk dat we er een stuk minder aan overhouden als menigeen denkt na aftrek van de gemaakte kosten.. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Sportief gezien ervaring, maar dat kan ook negatief uitpakken. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 - 14:21 schreef pat het volgende:jij het tog een bedrijf? Winst is geen omzet Uitgave belasting terug/minder betalen over winst Zonder omzet geen winst ,dus winst is wel degelijk omzet |
|
|
|
|
pat
|
|
|
Over omzet betaal je minder belasting dan over wins, ik dacht zelfs helemaal niks omdat je dat kan terugvragen. Je hebt wel direct geld dat je kan investeren. Later is voor later |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Omdat winst onderdeel is van omzet. Kosten + winst is omzet.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dus heb je omzetbelasting die je vordert van de afnemer en weer moet afdragen. Daarvan hou je een netto omzet over, waarvan je alle bedrijfskosten mag aftrekken, wat overblijft is winst en mag je nog eens vennootschapsbelasting over lappen. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
Worre we nou direct rijker of niet, want ik las ook dat iemand zei dat het ons geld kost. |
|
|
|
|
Alexi
|
|
|
Niet meedoen is sowieso verlies.... |
|
|
|