|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 mei 2021 - 16:10 schreef Eide het volgende:[..] Groningen is een ongelooflijke kutploeg om tegen te voetballen en AZ scoort niet supermakkelijk dit seizoen. Yep, je ziet aan alles de sloper Danny Buys in die ploeg.
Heel hecht, scoort moeizaam maar geeft zo weinig weg |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
ADO en VVV nu gedegradeerd. Volgende week strijden Willem II, Emmen en RKC om de 16e plaats en play-offs te ontlopen.
Emmen speelt tegen VVV, Willem II tegen Fortuna en RKC tegen Feyenoord. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Als deze tussenstanden de eindstanden worden, is het zondag nagenoeg niet spannend meer in de ED |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hoe krijgt Haller die bal niet binnen. Die vent faalt zo vaak alleen voor het doel. Die moet je alleen moeilijke ballen geven want die gaan er wel in. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 13 mei 2021 - 16:14 schreef Loetje het volgende:Als deze tussenstanden de eindstanden worden, is het zondag nagenoeg niet spannend meer in de ED De strijd om die play-off plek nog wel en de strijd om plaats 8 voor wederom play-offs maar dan voor de Conference League. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op donderdag 13 mei 2021 - 16:14 schreef Eide het volgende:Hoe krijgt Haller die bal niet binnen. Die vent faalt zo vaak alleen voor het doel. Die moet je alleen moeilijke ballen geven want die gaan er wel in. Ik hoop echt vurig op een metamorfose van Haller, volgend seizoen. Maar vooralsnog vraag ik mij echt af hoe vaak ze hen bekeken hebben en wie hem waarom heeft gehaald voor 22.5mln plus salaris. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 13 mei 2021 - 16:17 schreef AkaS het volgende:[..] Ik hoop echt vurig op een metamorfose van Haller, volgend seizoen. Maar vooralsnog vraag ik mij echt af hoe vaak ze hen bekeken hebben en wie hem waarom heeft gehaald voor 22.5mln plus salaris. Ik heb hem echt hele goede dingen zien doen. Hij lijtk ook af en toe volkomen afwezig. De wisselvallig heid is gigantisch. Z'n rendament is best heel goed, maar het had nog zo veel meer kunnen zijn. Anderzijds: hij staat wel heel vaak op de perfecte plek.
Ofwel: in potentie uitstekend, tot dusver in de uitvoering echter veel te wisselvallig. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Wel de 3 punten, en niet de 100e doelpunt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Samenvatting Eredivisie
Kampioen: Zoals bekend, Ajax is kampioen en kan bij een zege tegen Vitesse 88 punten halen. Dat aantal heeft Ajax deze eeuw nog niet gehaald. Qua punten dus nog meer dan het succesjes 2018/2019. Toen kwam Ajax op 86 punten. Het doelsaldo was toen wel beter, alleen krijgt Ajax er nu minder tegen. Ajax gaat rechtstreeks de Champions League in. Voor een plaats in pot 2 is een wonder nodig. Hoewel, de laatste 2 seizoenen in pot 2 overleefde Ajax de poulefase niet, 3 jaar geleden vanuit pot 3 wel.
2e voorronde CL Deze gaat naar PSV. Ondanks het officieus is, heeft PSV, door het puntverlies van AS in Groningen 3 punten voorsprong en 10 goals marge. Ofwel, AZ moet met 8-0 winnen van Heracles en PSV met 3-0 verliezen in Utrecht. Waarschijnlijk stroomt PSV pas in de 3e voorronde in, i.p.v in de 2e
3e plek en dus rechtstreeks Europa League Zoals hierboven al gezegd, dat wordt AZ of met hele idiote situaties PSV. Maar ga daar niet vanuit.
4e plek en dus voorronde van de nieuwe Conference League Vitesse. Het speelt gelijk tegen Fortuna en Feyenoord morst bij Heracles. Vitesse speelt dus ook nergens meer voor tegen Ajax.
Play-offs voor Conference League Feyenoord, Utrecht en Groningen zijn zeker. Sparta is vooralsnog de nummer 8, Heracles staat gelijk qua punten maar met een minder doelsaldo. Daar kan nog spanning zitten zondag, maar Heracles moet naar AZ.
Nacompetitie Daar ligt nog spanning. RKC, Emmen en Willem II winnen en kunnen alle 3 nog de Nacompetitie in. Hierin wachten mogelijk De Graafschap, Almere City, Volendam, NEC, NAC of Roda JC. RKC staat op 30 punten 14e, Willem II 15e met 28 punten en Emmen 16e met 27. RKC wel een fors beter doelsaldo dan Emmen maar die moeten naar Feyenoord. Maar RKC lijkt nagenoeg zeker. Willem II tegen Fortuna en VVV - Emmen worden interessant.
Promotie en degradatie ADO en VVV zijn rechtstreeks gedegradeerd, Cambuur en op het laatste moment Go Ahead promoveren. Ofwel, de Eredivisie krijgt voetballend wel een impuls.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 mei 2021 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Opvallend, VVV levert wel de topscorer van de ED af. Die maakt 26 van hun 43 goals. Dat is ongekend |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 13 mei 2021 - 16:12 schreef Eide het volgende:ADO en VVV nu gedegradeerd. Volgende week strijden Willem II, Emmen en RKC om de 16e plaats en play-offs te ontlopen. Emmen speelt tegen VVV, Willem II tegen Fortuna en RKC tegen Feyenoord. Voordeel voor RKC is dat ze een voorsprong van 13 doelpunten hebben op Emmen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 13 mei 2021 - 16:56 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Voordeel voor RKC is dat ze een voorsprong van 13 doelpunten hebben op Emmen. Zeker, en dat zal ze normaliter wel gaan redden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 13 mei 2021 - 16:06 schreef Eide het volgende:Knappe actie van Kudus. Vecht zich langs 3 man en schiet van 16 meter hard en laag binnen. Toppertje hoor, gaan we nog veel plezier mee beleven... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooie samenvatting! Boks ouwe |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 13 mei 2021 - 16:17 schreef AkaS het volgende:[..] Ik hoop echt vurig op een metamorfose van Haller, volgend seizoen. Maar vooralsnog vraag ik mij echt af hoe vaak ze hen bekeken hebben en wie hem waarom heeft gehaald voor 22.5mln plus salaris. Je weet toch waar die wegkomt ? Labyad, klaiber ook even 2 voorbeelden.. ohja en promes vanaf nog daarvoor.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 13 mei 2021 - 16:20 schreef Eide het volgende:[..] Ik heb hem echt hele goede dingen zien doen. Hij lijtk ook af en toe volkomen afwezig. De wisselvallig heid is gigantisch. Z'n rendament is best heel goed, maar het had nog zo veel meer kunnen zijn. Anderzijds: hij staat wel heel vaak op de perfecte plek. Ofwel: in potentie uitstekend, tot dusver in de uitvoering echter veel te wisselvallig. Meer slechte als goede dingen, verprutst enorm veel ballen en ligt meer op de grond dan wat anders... En rendement.. ik denk dat heel veel willekeurige spitsen ongeveer aldaniet meer rendement hadden gehad als je ziet hoeveel kansen de mede spelers creƫeren.. want wat is bijv het rendement van zelfs een traore of Huntelaar ? En dan bedoel ik de vergelijking in aantal doelpunten en speelminuten met de heren.. maar goed, haller onze eerste spits volgend seizoen.. laat het hem maar waar maken.. maar dan niet enkel doelpunten.. ook hoe die mee voetbalt zoals er verwacht mag worden van een Ajax spits..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 mei 2021 door nummer10 -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Wisselvallig en dat op eredivisie niveau.... ik hoop echt dat we volgend seizoen een ander niveau van hem voorgeschoteld krijgen Anders is het echt een hele zure miskoop en of een hele dure pinchhitter |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 13 mei 2021 - 18:27 schreef nummer10 het volgende:[..] Je weet toch waar die wegkomt ? Labyad, klaiber ook even 2 voorbeelden.. ohja en promes vanaf nog daarvoor.. Je zou eens iets anders moeten drinken als azijn |
|
|
|