|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
ras
|
|
|
Slap gepraat allemaal van we waren niet scherp dit en dat en al die verhalen. Leer eens een keer van het verleden en weet dat je tegen de zogenaamde "kleine clubs" al jaren punten heb laten liggen. Als je wint tegen PSV en je speelt een week later tegen nummer laatst in de eredivisie verliest Feyenoord normaal gesproken weer net zo makkelijk, de geschiedenis herhaalt zich weer en je verliest vandaag niet maar wel 1 punt verdiend in een thuisduel.Ga eerst maar eens stabiel presteren, maar vandaag was het zwaar onder de maat en weer dure punten verlies. Pfff... |
|
|
|
|
ras
|
|
|
Elke wedstrijd moet je scherp zijn. Dat moet Feyenoord voor ogen houden. Hand in Hand kameraden. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Hoge cijfers bij VI , hoe dan ? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Nog steeds geïrriteerd door deze pot |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Maar los van dit alles, wat een mooie omhaal ( voorzet) van Marcos |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ik had liever gehad dat hij die 2 fouten niet had gemaakt achterin |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
In termen van expected goals hadden wij er ruim 5 en RKC minder dan 1. Er ging een hoop fout bij ons, maar het zat ook niet mee. Al is kansen benutten ook kwaliteit natuurlijk. |
|
|
|
|
Peter V.
|
|
|
Ik heb nog niets gehoord/gelezen over het "meegaan" van Justin Bijlow in de blessuretijd en weet ook niet goed wat ik er van moet vinden. Het was apart, maar had natuurlijk heel erg fout af kunnen lopen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Columnist Willem van Hanegem kan in een ‘belangrijke week’ voor Feyenoord niet anders dan constateren dat het na een prima start in Rotterdam allemaal minder is geworden. ‘Tegen Union Berlin moet de ploeg eigenlijk winnen om op koers te blijven voor de knock-outfase en dan komt Cambuur uit.’
Ook ik vond de start van Feyenoord dit seizoen leuk. Misschien twijfelden de mensen daaraan omdat ik de laatste weken ook aangaf dat ik het allemaal minder en minder vond worden. Dan vrees je voor worstelingen tegen een club als RKC en helaas is dat bewaarheid.
Als je dit seizoen tegen Feyenoord speelt, weet je dat een achterstand niet onoverkomelijk is. De ploeg blijft namelijk naar voren rennen en als dat met iets minder energie wordt uitgevoerd, krijgen de tegenstanders toch nog kansen. Dat het soms met minder energie gaat, vind ik overigens niet zo gek. Het vreet kracht wat ze doen.
Maar in mijn ogen is het soms verstandiger om het in fases te doen. Een beetje gedoseerd. Bij 1-0 voor bijvoorbeeld, dan is het woord toch ook een beetje aan de tegenstander zou je zeggen, maar zo denkt dit Feyenoord niet, die willen maar blijven gaan.
Er gaat nog veel mis helaas. Marcos Senesi heeft opeens een eigen documentaire, maar als hij echt verder wil komen, moet hij nu wel veel scherper worden. Tegen Vitesse gaf hij een doelpunt cadeau aan Loïs Openda en de manier waarop hij zaterdag Jens Odgaard verdedigde bij de 1-1, dat kan natuurlijk niet. In aanvallend opzicht zag ik Cyriel Dessers door het ijs zakken. Te weinig agressie en geen enkele scherpte voor de goal. Ik vond het ook jammer dat Bryan Linssen, die het als spits goed deed, moest uitwijken naar links. Aan de zijlijn heeft hij niets te zoeken.
En dan concluderen wij dat Noa Lang en Arnaut Danjuma wereldsterren in wording zijn
Deze week is toch meteen wel belangrijk voor Feyenoord. Tegen Union Berlin moet de ploeg eigenlijk winnen om op koers te blijven voor de knock-outfase en dan komt Cambuur uit. Feyenoord is al acht punten kwijt en dus moeten de punten nu echt worden gepakt om een beetje bij te blijven. Anders is iedereen de frisse en veelbelovende start snel weer vergeten. Dat zou jammer zijn, want in de zomer liet de ploeg zien waar het toe in staat is. Maar dat heb ik de laatste wedstrijden voor het laatst gezien in de eerste helft tegen Slavia Praag.
Dat ik al eerder benoemde wat ik mis bij dit Feyenoord, dat werd mij soms verweten. In die fase zit Oranje nu ook. Daar mag je alleen maar in de polonaise aansluiten en anders ben je een zeurpiet. Maar ik vind 6-0 tegen Gibraltar echt helemaal niets bijzonders. Met Frank de Boer wonnen we uit zelfs nog met 0-7. Gibraltar, dat is niet eens het niveau van IJsselmeervogels van mijn goede vriend Jaan de Graaf.
Gibraltar had een centrumverdediger van 38 en invaller-spits Lee Casciaro is zelfs 40 jaar. En dan concluderen wij na afloop dat Noa Lang en Arnaut Danjuma wereldsterren in wording zijn. Dat kan hoor, maar niet op basis van een wedstrijd of invalbeurtje tegen de nummer 194 van de wereld. Dat is jezelf in de maling nemen en daar houd ik niet van.
Je moet het in topwedstrijden laten zien. En dat is Ajax tegen Borussia Dortmund dinsdag in Amsterdam. Ajax zal aanvallen en Erling Haaland zal de ruimte achter de defensie krijgen waar hij zo naar snakt. Als Ajax dat weet op te lossen, dan mag je met complimenten strooien. Niet als je een paar keer scoort tegen Gibraltar, want die konden er nog minder van dan Jut en Jul. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dat doseren vooral, scherp blijven verdedigen als ze een bepaalde linie bereiken en de tegenstander in slaap sussen, om er vervolgens op momenten er over heen te lopen. |
|
|
|