|
|
kenny
|
|
|
te kloese slaagt er jaar in jaar uit om veel geld uit te geven aan middelmaat , dan krijg je vanzelf resultaten als gisteravond
wat duidelijk is geworden dat je een goede spits moet gaan halen ueda en tengstedt komen beide duidelijk te kort , voor steijn heb je 13 milj voor betaald en is laat ik het netjes zeggen is een matige speler lotomba en bos zijn matige backs , borgas had ik toch meer van verwacht maar schrok gisteren wel van hem valente is een goede aankoop evenals de 2 centrales |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 - 10:21 schreef MMM het volgende:[..] 3 spitsen waarvan 2 ver ondermaats zijn en de derde op een jaar Rosenborg na nergens gepresteerd heeft. 2 linksbuitens waarvan 1 geen inhoud heeft voor überhaupt 90 minuten en de ander pas een jaar prof is. Sterkte.. Dank je, ik denk dat t wel meevalt in onze speeltuin competitie |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 - 09:25 schreef MMM het volgende:Back-up LCV Een 6 Linksbuiten Spits Pure noodzaak. Laat ik de rechtsbuiten positie nog even buiten beschouwing helaas omdat daar al teveel spelers lopen.. Een 6 zou al 2 transferwindows bovenaan mijn lijst staan wanneer je het grootste talent dat we hebben op 6 verhuurd.
Het is ook een kunst om keer op keer de verkeerde posities aan te vullen als TD. We kunnen ondertussen 9 middenvelders opstellen waarvan er geen 1 een echte "6" is. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Vergat ook nog een rechtsback. Daar zijn de problemen ook gigantisch. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|

36 spelers is bizar. Wat een zooi.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 augustus 2025 door MMM -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Je hebt er drie man hou op. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Ja in kwantiteit zit het goed. Laten we het niet over kwaliteit hebben. Zoals op heel veel posities. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 - 18:32 schreef MMM het volgende:[..] Ja in kwantiteit zit het goed. Laten we het niet over kwaliteit hebben. Zoals op heel veel posities. . Jij wil op elke positie drie CL spelers
Dat is onmogelijk. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Absoluut niet. Maar Lotomba vind ik als back-up eigenlijk al onvoldoende en Nieuwkoop is altijd geblesseerd.
Het geeft in mijn optiek aan dat de selectie qua aantallen goed zit (moeten er nog veel weg, 36 spelers nu) maar er kwalitatief een hoop problemen zijn. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Read is je 1. Nieuwkoop en Lotomba zijn in principe minder Maar niet zo veel minder Oké Lotomba had gisteren echt een hele slechte dag. Maar normaal voor ons een redelijke backup. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ik kan me nog herinneren hoe Slot ooit begon bij Feyenoord.... Dat was echt geen topselectie...Moesten nog maar zien wat dat ging worden...
Afloop weten we. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik denk oprecht dat wij te verwend geraakt zijn door de periode Slot en verwachte dat wel even structureel te kunnen zien Helaas zo werkt t niet |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 - 18:53 schreef FR-Henk het volgende:Ik kan me nog herinneren hoe Slot ooit begon bij Feyenoord.... Dat was echt geen topselectie...Moesten nog maar zien wat dat ging worden... Afloop weten we. Ik zie weinig van Slot in RvP. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Over 30 jaar is dat anders |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 - 18:53 schreef FR-Henk het volgende:Ik kan me nog herinneren hoe Slot ooit begon bij Feyenoord.... Dat was echt geen topselectie...Moesten nog maar zien wat dat ging worden... Afloop weten we. Dat is ook meteen de enige overeenkomst. Het begin is beide matig en daar houden de overeenkomsten wel op. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Totaal niets, terwijl dat de nieuwe norm is. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote: inderdaad , hankco , hartman en paixoa verkopen kunnen we allemaal , een goede TD weet ook je afvallers weg te zetten
begrijp wel dat hij in paniek weer een spits wil gaan halen maar dat wist hij weken terug toch ook al ?? en waarom haal je tengstedt ?? ook al weer niet goed genoeg gevonden ??
valt geen touw aan vast te knopen van dit beleid , aankoop beleid is gewoon ruk , de 2 nieuwe centrales zijn goede aankopen valente ook van de rest moet je het maar weer gaan hopen |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 - 11:06 schreef kenny het volgende:[..] inderdaad , hankco , hartman en paixoa verkopen kunnen we allemaal , een goede TD weet ook je afvallers weg te zetten begrijp wel dat hij in paniek weer een spits wil gaan halen maar dat wist hij weken terug toch ook al ?? en waarom haal je tengstedt ?? ook al weer niet goed genoeg gevonden ?? valt geen touw aan vast te knopen van dit beleid , aankoop beleid is gewoon ruk , de 2 nieuwe centrales zijn goede aankopen valente ook van de rest moet je het maar weer gaan hopen Eens En een goede TD had er eventueel wat betere deals van kunnen maken.
Steijn, Valente, Watanabe, en Achmed zijn prima. De rest is pulp of onzekerheden. Nou die pulp die we al hadden, wordt niet verkocht dus een overschot aan pulp. We hadden beter 20 mil voor een spits neer kunnen tikken + de 4 hierboven in het verhaal. Dan waren we al veel verder dan nu. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Een TD bepaalt helemaal niet wanneer spelers verkocht worden. Kun je doen maar als er geen kopende partijen zijn, houdt t op. T restje gaat altijd het einde van de window. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 - 13:21 schreef Stylzz het volgende:Een TD bepaalt helemaal niet wanneer spelers verkocht worden. Kun je doen maar als er geen kopende partijen zijn, houdt t op. T restje gaat altijd het einde van de window. Dat is helemaal niet waar. Een TD bepaalt dit wel of hij moet zo zo’n salaris hebben gegeven dat ze niet weg willen. Dit heeft de TD dus ook veroorzaakt. Hij maakt er gewoon een puinhoop van. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Beter drie toptalenten van nl bodem kopen, dan al die gokje.
Als ja 70 miljoen plus aan transferinkpmsten hebt.
Steijn, Watanabe, Valente, prima, die Bosniër denk ik ook, en Bos evt
Maar investeer dan 35 miljoen ook nog in Bommel, Smit en Meerdink.
Ben je meteen klaar!
Maar .... blablabla...
T is nooit perfect, maar hebben nog altijd geen echte spits bijvoorbeeld.
Kan nog wel.
Ik ben gematigd positief maar 2 kwaliteits aankopen gaan een wereld van verschil maken. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 - 13:40 schreef Leuv het volgende:[..] Dat is helemaal niet waar. Een TD bepaalt dit wel of hij moet zo zo’n salaris hebben gegeven dat ze niet weg willen. Dit heeft de TD dus ook veroorzaakt. Hij maakt er gewoon een puinhoop van. Of het een groot salaris is of niet, is subjectief. Als een speler om welke reden dan ook niet weg wil kun je hoog of laag springen. Tenzij je het contract gaat ontbinden. Anderzijds, als er geen gegadigden nog zijn, is t ook moeilijk verkopen, of je moet t doen tegen dumpprijs, dat gebeurt dus vaak pas aan het einde van een window. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 - 13:54 schreef Stylzz het volgende:[..] Of het een groot salaris is of niet, is subjectief. Als een speler om welke reden dan ook niet weg wil kun je hoog of laag springen. Tenzij je het contract gaat ontbinden. Anderzijds, als er geen gegadigden nog zijn, is t ook moeilijk verkopen, of je moet t doen tegen dumpprijs, dat gebeurt dus vaak pas aan het einde van een window. Als je hem hebt gekocht zijn er dus ook anderen die hem willen kopen. Is dit niet het geval dan voer je wanbeleid. En dit niet bij 1 maar bij meerdere spelers. Welke goed nieuwsshow wil jij ervan maken ?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 augustus 2025 door Leuv -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 - 14:05 schreef Leuv het volgende:[..] Als je hem hebt gekocht zijn er dus ook anderen die hem willen kopen. Is dit niet het geval dan voer je wanbeleid. En dit niet bij 1 maar bij meerdere spelers. Welke goed nieuwsshow wil jij ervan maken ? Dit is wat ik zei en waar je op reageerde:
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 - 13:21 schreef Stylzz het volgende:Een TD bepaalt helemaal niet wanneer spelers verkocht worden. Kun je doen maar als er geen kopende partijen zijn, houdt t op. T restje gaat altijd het einde van de window. De mening die je geeft over wanbeleid, staat er los van, maar die mening mag je natuurlijk hebben! |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
Nee dat is juist het beleid dat er gevoerd wordt. Er worden veelal spelers gekocht waarbij de kansrijkheid zeer klein is dat ze slagen. Te Kloese blijft maar een beetje gokken en hopen terwijl je beter iets meer geld kunt steken in zekerheidjes. Ik gaf het eerder al aan voor ons maakt het niet uit of we CL spelen of niet. Te Kloese kan toch niet met geld omgaan dus kun je het beter niet hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 augustus 2025 door Leuv -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Eens dat de balans qua niet gelukte aankopen misschien wel negatief voor m uitslaat ja. Al ga ik dat over de aankopen van dit jaar natuurlijk nog niet zeggen, die afrekening volgt later. Voor de vorige windows waren de resultaten wisselend. |
|
|
|
|
Xapter
|
|
|
Als we altijd meedoen voor de bovenste 2 plekken en lekker meedoen in Europa, hoor je mij niet klagen over miskopen. De beste TD's hebben die, en financieel gezien staan we gewoon dik in de plus laatste jaren.
Maar dit jaar hebben we een berg salarissen en geen Champions League, dan kun je miskopen met een hoog salaris niet meer verbloemen met de resultaten resultaten. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 - 13:21 schreef Stylzz het volgende:Een TD bepaalt helemaal niet wanneer spelers verkocht worden. Kun je doen maar als er geen kopende partijen zijn, houdt t op. T restje gaat altijd het einde van de window. bullshit , een goede TD heeft een netwerk van clubs en zaakwaarnemers zodat je spelers kan aanbieden enof wegzetten |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Misschien eens kijken hoe de bestuurslijn loopt.( beslissingsboom ) Volgens mij is dat vrij om in te zien , |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Nog zoveel te doen. Uitgaand en inkomend.
En op bepaalde posities al verkeerd gehandeld. Zorgwekkend. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
kenny
|
|
|
amateur die maar wat doet |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Zo wil ik je niet noemen Kenny |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Zondagavond, wat moet je anders ;). Wilde voor mezelf eens in kaart brengen welke posities ik kwalitatief (on)voldoende vind.
Keepers: -
De één vanwege zijn fitheid (Bijlow) en de ander vanwege zijn kwaliteiten (Wellenreuther). Beide zijn ongeschikt als eerste doelman. Best een zorgwekkende zaak, deze positie.
Rechtsback: +-
Read onbetwist basisspeler maar is nog jong en kan dus ook nog een dipje krijgen. Dan vind ik Lotomba matig en Nieuwkoop is altijd geblesseerd en als hij wel fit is ook niet goed genoeg.
Rechter CV: +
Positie die breed bezet is en kwalitatief ook goed bezet is, mits je je op LCV serieus versterkt. Zowel Ahmedhodzic als Watanabe kunnen hier uit de voeten. Twee prima aankopen op het eerste oog. Trauner vind ik ongeschikt en zou je moeten zien te verkopen. Geen idee wat we van Mitchell moeten vinden, verhuur aannemelijk?
Linker CV: +-
Word nu natuurlijk ingevuld door Watanabe, prima. Maar ik zie het liefst toch altijd een rechts- en linkspoot centraal achterin. Gaat niet meer gebeuren dus moet ik mee leven. Moet nog wel echt een linkspoot bij voor achter Watanabe. Dan heb je met Ahmedhodzic, Watanabe en een aankoop drie spelers die centraal achterin uit de voeten kunnen. Idealiter zou daar nog wat bij moeten omdat ik Trauner en Mitchell niet zie als serieuze opties en hoop op verkoop/verhuur.
Linksback: -
Voor mij een zorgenkindje, de linksbackpositie. Vooralsnog geschrokken van Bos en Smal is voor mij de ideale back-up. Slecht gehandeld deze zomer zeg ik voor nu.
CM ‘6’: -
In mijn ogen is alleen Targhalline een echte ‘6’. Hwang vult dat nu in maar is in mijn ogen gewoon een 8. Waar we een overschot van hebben. Zou mooi zijn als er nog een ‘6’ komt maar lijkt me uitgesloten, helaas.
CM ‘8’: +
Heel sterk bezet met Timber, Moder en eventueel Valente.
Aanvallende middenvelder: +
Voetballend ben ik niet weg van Steijn maar als hij dat kan compenseren met 20 of meer competitietreffers is dat prima. Valente die hier nog uit de voeten kan. Vraag me af of hij er begin september nog is maar Stengs kan hier tegen de wat mindere tegenstanders misschien ook nog wel uit de voeten.
Rechtsbuiten: +-
Moeilijk te peilen nog. Heeft Hadj Moussa vorig seizoen licht gepiekt of zit hij nu in een dip? Ik had graag een aankoop gezien die boven hem zou zitten qua niveau. Borges geen goed gevoel bij, 2 goals bij Porto zegt veel. Stengs kan hier ook nog uit de voeten (mits hij blijft) en Slory ook maar die zou ik liever verhuren. Voor mijn gevoel deze positie onvoldoende echt versterkt.
Spits: -
Ueda en Carranza vind ik beide ver ondermaats, die zouden beide in de ideale wereld nog verkocht worden. Tengstedt nog te weinig van gezien maar misschien veelzeggend dat Ueda er nog in staat en er nadrukkelijk genoemd word dat hij gehaald is als tweede/derde spits.. Hier moet echt nog een hele goede bij. Kan niet anders.
Linksbuiten: -
Sauer mist nog de inhoud om drie keer per week te kunnen spelen. Diarra is pas één jaar prof. Ik vind deze positie erg krap bezet. In de ideale wereld zou je hier dus nog iemand bij moeten halen. Realistisch?
Verkopen: Bijlow Nieuwkoop Trauner Kasanwirjo Tsongui Nadje Stengs Bullaude ‘t Zand Ueda Carranza
Aankopen:
Eerste keeper Linker centrale verdediger ‘6’ Eerste spits Linksbuiten
Aan- en verkopen niet realistisch, gaat nooit allemaal gebeuren. Ik weet het. Hopen mag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2025 door MMM -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Wel wat streng voor de rechtsback denk ik. Read is een groot talent, Lotomba prima backup of zelfs meer soms. Nieuwkoop ook, maar die is vaak stuk natuurlijk. 2,5 speler, een veel betere bezetting dan dat wordt het niet denk ik. Ja de 8 is momenteel heel goed bezet, maar dat is meer uitzondering dan regel. Qua mogelijkheden.
De enige manier dat rechtsback beter wordt is daar een gearriveerde speler voor neer te zetten. Maar goed, in die rol groeit Read normaal gesproken vanzelf.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2025 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zitten veel onzekerheden in t lijstje. Leuk deze rond november nog eens door te nemen |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ik vermoed paniek op 02-09, zoals de afgelopen twee zomers. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
In januari je eerste spits verkocht. Sindsdien dus al de tijd gehad om een fatsoenlijke eerste spits te halen. En nu eind augustus hebben we nog geen goede spits. En ik heb twijfels of die nog komt. En dat zou zeer slecht nieuws zijn.
Zelfde geldt een beetje voor Hancko. Eens met Stylzz, linksbenige verdedigers zijn schaars. Maar er moet toch een lijstje zijn? Het duurt allemaal weer zo enorm lang.
Investeer nou eerst eens in je basiself voordat je breedteaankopen doet voor vele miljoenen. Het beleid is voor mij weer onnavolgbaar. En dat al 3 jaar op rij.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 augustus 2025 door MMM -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 12:21 schreef MMM het volgende:In januari je eerste spits verkocht. Sindsdien dus al de tijd gehad om een fatsoenlijke eerste spits te halen. En nu eind augustus hebben we nog geen goede spits. En ik heb twijfels of die nog komt. En dat zou zeer slecht nieuws zijn. Zelfde geldt een beetje voor Hancko. Eens met Stylzz, linksbenige verdedigers zijn schaars. Maar er moet toch een lijstje zijn? Het duurt allemaal weer zo enorm lang. Investeer nou eerst eens in je basiself voordat je breedteaankopen doet voor vele miljoenen. Het beleid is voor mij weer onnavolgbaar. En dat al 3 jaar op rij. Eens.
Zeg t al zo lang..
Kwaliteit boven kwantiteit..
En je moet t ook niet altijd zooover zoeken.
Maar ja, hij verkoopt de ketsen op de taart zoon goed.
Verkoop die andere overbodige puinhoop van 20 spelers eens.
Dan ben je pas goed bezig.
Nu is t potverteren. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Maar Feyenoord heeft Ueda altijd als de opvolger gezien Daar ook in geïnvesteerd. Dat kan je ook niet zo maar aan de kant schuiven. T is niet wat ze ervan verwachten helaas |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Als iemand al 2 jaar niet voldoet moet je een nieuwe, eerste spits halen. En je verlies pakken op Ueda.
En dan geen 6/7 miljoen investeren in wéér een breedtespeler á la Tengstedt.
Kwaliteit gaat toch altijd voor kwantiteit wat betreft aankopen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 augustus 2025 door MMM -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
En we hadden ook nog Carranza en Carillo, lekker man!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 augustus 2025 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 13:28 schreef MMM het volgende:Als iemand al 2 jaar niet voldoet moet je een nieuwe, eerste spits halen. En je verlies pakken op Ueda. En dan geen 6/7 miljoen investeren in wéér een breedtespeler á la Tengstedt. Kwaliteit gaat toch altijd voor kwantiteit wat betreft aankopen? Dat iemand al twee jaar niet voldoet is in dit geval subjectief. Nu komen pas de eerst signalen naar buiten dat Feyenoord niet helemaal tevreden is over Ueda als eerste spits en er daarom iemand naast willen. Gedachte voor dit seizoen was: Carranza weg, Carrilo laten rijpen en speler achter Ueda halen. Tengstedt. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 14:05 schreef Stylzz het volgende:[..] Dat iemand al twee jaar niet voldoet is in dit geval subjectief. Nu komen pas de eerst signalen naar buiten dat Feyenoord niet helemaal tevreden is over Ueda als eerste spits en er daarom iemand naast willen. Gedachte voor dit seizoen was: Carranza weg, Carrilo laten rijpen en speler achter Ueda halen. Tengstedt. Vind je dat echt subjectief? Als je een speler koopt, ook gezien de transfersom, mag je toch meer verwachten dan dit? Hij komt eigenlijk al twee jaar lang op heel veel facetten tekort.
Ik kan me niet voorstellen dat men in mei/juni dacht dat Ueda de onbetwiste eerste man zou zijn. Die gedachte zou ik echt heel naïef vinden. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Misschien zit je op een bepaald moment zo vast door hoeveel geld er in zit, dat je wel door moet met bepaalde spelers. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 14:20 schreef MMM het volgende:[..] Vind je dat echt subjectief? Als je een speler koopt, ook gezien de transfersom, mag je toch meer verwachten dan dit? Hij komt eigenlijk al twee jaar lang op heel veel facetten tekort. Ik kan me niet voorstellen dat men in mei/juni dacht dat Ueda de onbetwiste eerste man zou zijn. Die gedachte zou ik echt heel naïef vinden. Tja. Het is subjectief, want in dit geval is t jouw mening dat hij al 2 jaar niet voldoet. Ikzelf zit er iets anders in, ik zie goede dingen en dingen waar hij de plank misslaat. Ik zie m bijvoorbeeld wel goed renderen met Steijn.
Feyenoord moet altijd rekening houden met de investering die gedaan is, dat kun je niet als criteria maar negeren, zoals Ace ook wel zegt. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 14:32 schreef MightyAce het volgende:Misschien zit je op een bepaald moment zo vast door hoeveel geld er in zit, dat je wel door moet met bepaalde spelers. Als dat een reden kan zijn, neem je dus een minder seizoen op de koop toe. Zonder fatsoenlijke spits in combinatie met buitenspelers die niet veel scoren..
Ik zou kiezen voor doorselecteren. We gaan op meerdere aankopen verlies maken, daar valt weinig meer aan te doen. En daar is Ueda er één van. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 14:41 schreef Stylzz het volgende:[..] Tja. Het is subjectief, want in dit geval is t jouw mening dat hij al 2 jaar niet voldoet. Ikzelf zit er iets anders in, ik zie goede dingen en dingen waar hij de plank misslaat. Ik zie m bijvoorbeeld wel goed renderen met Steijn. Feyenoord moet altijd rekening houden met de investering die gedaan is, dat kun je niet als criteria maar negeren, zoals Ace ook wel zegt. Vrij objectief inderdaad. Je ziet hem wekelijks klungelen. Deze kan nog niet normaal een bal aannemen. Hoe meer duidelijk wil je het hebben ? |
|
|
|