|
|
|
VVout
|
|
|
| Wat een gelul allemaal, we krabbelen in zijn geheel op uit een diep gat. Enige waar we nu terug vallen ofwel het seizoen nog niet voorbij is, is het technich vlak. We hebben echt een groepje die kickt op onrust zaaien lijkt het wel, zo extreem komt het gelijk weer uit de hoek. Je kan ook gewoon het probleem bemoemen zonder gelijk moord en brand te schreeuwen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Overigens. Er staat dat Ruijl aangewezen wordt als niet voldoende en dat er gedacht wordt aan een TD. Dat kan ook betekenen dat Ruijl niet voldoet om de technische zaken volledig uit handen van te DtK te nemen, wat de bedoeling was en DtK slechts eindverantwoordelijk en dat er daarom gezocht wordt naar een TD boven Ruijl.
En dan niet te vergeten dat we speculeren aan de hand van 1 journalist |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Het kan ook zijn dat DTK niet zo goed is en er voor gezorgd heeft dat van de Linden en Schuiteman vertrokken na het vreemde einde van Arnesen bij Feyenoord. Nu heeft hij een halfjaartje van Ruijl onder zich meer verantwoording gegeven met zijn goedkeuren en dan zou van Ruijl niet voldoen. Nee Dennis voldoet zelf niet . Heeft ook allemaal van die dikke ballen om hem heen als die op de buhne zit. Altijd als ik hem op tv ziet in een interview heeft hij de uitstraling dat hij zelf ook zijn eigen woorden niet geloofd. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Alles kan. Maar wij zullen. T nooit zeker weten |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op woensdag 24 december 2025 - 11:05 schreef VVout het volgende:Wat een gelul allemaal, we krabbelen in zijn geheel op uit een diep gat. Enige waar we nu terug vallen ofwel het seizoen nog niet voorbij is, is het technich vlak. We hebben echt een groepje die kickt op onrust zaaien lijkt het wel, zo extreem komt het gelijk weer uit de hoek. Je kan ook gewoon het probleem bemoemen zonder gelijk moord en brand te schreeuwen. Wanneer zijn we volledig uit dat diepe dal dan?
Er is nog nooit zoveel geinvesteerd in de selectie en er werd uitgesproken dat er dit seizoen zo lang mogelijk om het kampioenschap gespeeld zou moeten worden.
Lijkt me toch aardig dat we al een tijdje niet meer in een dal zitten en de ambities hoger reiken dan 15 jaar geleden.
Feyenoord springt er alleen maar al te graag weer in.
Het probleem benoemen doet niks zonder er ook een oplossing voor aan te dragen. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
| Het lijkt mij dat die te Kloese er verantwoordelijk voor is en nu een makkelijk slachtoffer heeft gevonden om zijn eigen macht niet op te geven. Deze man zal nooit een sterke TD naast zich dulden want dan valt hij volledig door de mand. Hele rare keuzes zijn er gemaakt afgelopen jaren en hoe deze keuzes gemaakt zijn zullen we nooit echt weten. Wel vind ik de talentherkenning en scouting van een dramatisch niveau dus er moet sowieso iets gebeuren. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
We hebben hier imo een barbertje moet hangen verhaal. Is wel heel bijzonder dat Ruijl nu opeens niet meer voldoet en per direct t veld ruimt. Terwijl de problemen waar we nu voor het 2e seizoen mee kampen zijn ontstaan in het tijdvak dat DtK besloot dat het een prima idee was om 2 verschillende petten op zn kop te zetten. Of zie ik hier iets over het hoofd ? Ik word er best wel pissig van, in strijd met de kerstgedachte. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op woensdag 24 december 2025 - 17:49 schreef tomson het volgende:We hebben hier imo een barbertje moet hangen verhaal. Is wel heel bijzonder dat Ruijl nu opeens niet meer voldoet en per direct t veld ruimt. Terwijl de problemen waar we nu voor het 2e seizoen mee kampen zijn ontstaan in het tijdvak dat DtK besloot dat het een prima idee was om 2 verschillende petten op zn kop te zetten. Of zie ik hier iets over het hoofd ? Ik word er best wel pissig van, in strijd met de kerstgedachte. Je kan gewoon dadelijk de vergader verslagen lezen. Bij de nieuwjaarsborrel komt ook veel info. |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op woensdag 24 december 2025 - 17:49 schreef tomson het volgende:We hebben hier imo een barbertje moet hangen verhaal. Is wel heel bijzonder dat Ruijl nu opeens niet meer voldoet en per direct t veld ruimt. Terwijl de problemen waar we nu voor het 2e seizoen mee kampen zijn ontstaan in het tijdvak dat DtK besloot dat het een prima idee was om 2 verschillende petten op zn kop te zetten. Of zie ik hier iets over het hoofd ? Ik word er best wel pissig van, in strijd met de kerstgedachte. Prima samenvatting.
Ruijl is gewoon een makkelijk slachtoffer voor zowel DtK als de RvC. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
''Er moet eigenlijk iemand van buitenaf zijn die dit zakelijk kan beoordelen''
In de laatste dagen van 2025 staat de AD Voetbalpodcast dagelijks stil bij het afgelopen voetbaljaar. In de aflevering over Feyenoord blikken Mikos Gouka en Maarten Wijffels terug op het eerste jaar van Robin van Persie bij zijn jeugdliefde. Van Persie werd in februari aangesteld na het ontslag van Brian Priske, die halverwege het seizoen moest vertrekken. De start onder de nieuwe trainer bood perspectief en zelfs kampioensambities werden uitgesproken, maar inmiddels is de achterstand op koploper PSV opgelopen tot elf punten en kijkt Feyenoord eerder naar beneden dan naar boven.
Mikos Gouka plaatst stevige kanttekeningen bij het beeld dat rondom Feyenoord is ontstaan. ''In De Kuip krijg je wel eens het idee dat het allemaal crescendo verloopt, tot mijn grote verbijstering. Je mag de cijfers niet maar hard op noemen, maar we hebben het over twaalf wedstrijden en daar win je er maar drie van. Dan heb je het over Telstar, PEC Zwolle en Volendam. Zet Dick Lukkien of Melvin Boel in De Kuip, die winnen ook van die clubs. Het is heel slecht, maar dankzij de status van Van Persie zijn er heel veel mensen in de media die er vele lichtpunten in zien. De trainer zelf voorop.''
De club wilde na het vertrek van Arne Slot vasthouden aan dezelfde voetbalvisie, maar volgens Maarten Wijffels is dat nauwelijks gelukt. ''Slot was heel erg bezig met zijn buitenspelers, die moesten het verschil maken. Als je zeker de eerste seizoenshelft ziet: Hadj Moussa doet dat op momenten, maar doet het regelmatig ook niet. Aan de linkerkant heb je toch helemaal niks gezien? Het verschil tussen PSV en Feyenoord ligt heel erg op de vleugels. Ook als je de backs ziet, dat is nogal een verschil. Bij Slot was dat een van de sterke punten.''
Het uitblijven van een nieuwe linksbuiten wordt regelmatig aangehaald als gemiste kans. Gouka nuanceert dat. ''Je kunt Te Kloese van alles verwijten, maar ze hebben het traject van Paixão voor ogen. Sauer moet naar dat niveau toegroeien. Je kon ervoor kiezen om een speler voor hem te kopen en dan Sauer daarachter zijn minuten te laten maken, maar die heeft hij bij NAC gemaakt. Het was niet onlogisch na een goed seizoen bij NAC dat hij zijn kans zou krijgen, die heeft hij niet gepakt. Iedereen zegt wel: hij krijgt veel vertrouwen, maar ik heb hem ook heel vaak in de rust gewisseld zien worden. Dat is ook geen kwestie van vertrouwen geven. Je ziet dat het een jongen is die worstelt. Hij probeert alles eruit te halen, maar hikt tegen dingen aan. Dat heeft ook met druk te maken.''
Volgens Wijffels is bovendien de speelwijze zelf steeds verder af komen te staan van het succesvolle Slot-tijdperk. ''Het is nu ook weer een thema dit seizoen. De enorme ruimtes waarin tegenstanders kunnen spelen. Je zag het tegen Twente en Heerenveen, die staken in twee, drie passes het hele middenveld over. De aanvallers moeten dan weer zestig meter terug. En dan vinden ze het gek dat ze veel blessures hebben? Ik vind het helemaal niet gek als je ziet hoeveel onnodige meters ze moeten maken in een wedstrijd. Bij Feyenoord is dat heel duidelijk.''
Gouka ziet daar een duidelijke verantwoordelijkheid voor de technische staf. ''Dit is wel iets wat trainers moeten oplossen. Veldbezetting, organisatie, het goed afjagen van de tegenstander, noem alles maar op. Dat zijn trainingsvormen.'' De journalist stoort zich ook aan de manier waarop Van Persie zijn werk verdedigt. ''Ik ben geen supporter van Feyenoord en moet het neutraal beoordelen, maar als ik er al moe van word, dan kan ik me voorstellen dat als je hele leven om Feyenoord draait, je dat soort woorden in je verkeerde keelgat schieten. Mensen willen gewoon zien dat Twente bij de strot wordt gegrepen, zoals het in de jaren bij Slot gebeurde. Gedeeltelijk ook nog wel onder Priske. De nederlaag tegen PSV is eigenlijk het begin van het einde geworden.''
Wijffels wijst daarnaast op het wegvallen van de status van Feyenoord in topwedstrijden. De Rotterdammers wonnen onder Van Persie geen enkele grote wedstrijd. ''Feyenoord had toch iets opgebouwd, een aura is misschien overdreven. Maar de topwedstrijden… Ze wonnen bijvoorbeeld in de Arena, maar wie is er nu nog bang voor Feyenoord in topwedstrijden? Op dit moment helemaal niemand. Dat heb je zelf vergooid, de angst van tegenstanders. Het moet wel snel terug, want als je geen topwedstrijden wint, dan ga je ook geen prijzen winnen.''
De journalist plaatst ook bredere vraagtekens bij het aanstellen van clubiconen met beperkte trainerservaring. ''Als Robin van Persie geen Feyenoord-verleden had, dan kijkt de directie naar hem als trainer die bij Heerenveen geen succes heeft gehad en het nog maar moet bewijzen. Dan kijken ze zo naar hem. Maar omdat hij een Feyenoord-verleden heeft, kijken ze anders.''
Vertrouwen blijft ondanks kritische evaluatie Feyenoord heeft recent geëvalueerd en kiest vooralsnog niet voor drastische ingrepen. Van Persie behoudt het vertrouwen, zo stelt Gouka. ''Ze willen allemaal dat het in deze constellatie door kan gaan en verwachten dat het uiteindelijk wel gaat lukken. Hoe het is gegaan is wel Feyenoord in een notendop. Het wordt geëvalueerd door Te Kloese, die in februari Priske heeft weggestuurd, dat heeft miljoenen gekost. Alle miljoenen die aan Slot waren verdiend, waren toen al weer uitgegeven. En die moet nu, eigenlijk eerder dan vorig seizoen, alweer over een trainer beslissen. Dan is de neiging – en dat is heel menselijk – om het toch voort te zetten en te kijken of het lukt.''
''Dan heb je Sjaak Troost en Toon van Bodegom,” vervolgt de Feyenoord-watcher zijn verhaal. Hij verwijt dat het sentiment meespeelt en dat men per se wil dat een clubicoon in De Kuip slaagt. ''Het zijn allemaal mensen die heel graag in de top zitten en niet het vermogen hebben om Van Persie weg te sturen. Er moet eigenlijk iemand van buitenaf zijn die dit zakelijk kan beoordelen. Uiteindelijk gaat Feyenoord wel weer winnen, want ze hebben een prima selectie. Alleen worden ze steeds minder kritisch. Er wordt gecommuniceerd dat ze eigenlijk wel tevreden zijn met plek twee. Het is allemaal niet hoopgevend voor de toekomst.''
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 december 2025 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2025 - 10:23 schreef Leon FR1908 het volgende:''Er moet eigenlijk iemand van buitenaf zijn die dit zakelijk kan beoordelen'' In de laatste dagen van 2025 staat de AD Voetbalpodcast dagelijks stil bij het afgelopen voetbaljaar. In de aflevering over Feyenoord blikken Mikos Gouka en Maarten Wijffels terug op het eerste jaar van Robin van Persie bij zijn jeugdliefde. Van Persie werd in februari aangesteld na het ontslag van Brian Priske, die halverwege het seizoen moest vertrekken. De start onder de nieuwe trainer bood perspectief en zelfs kampioensambities werden uitgesproken, maar inmiddels is de achterstand op koploper PSV opgelopen tot elf punten en kijkt Feyenoord eerder naar beneden dan naar boven. Mikos Gouka plaatst stevige kanttekeningen bij het beeld dat rondom Feyenoord is ontstaan. ''In De Kuip krijg je wel eens het idee dat het allemaal crescendo verloopt, tot mijn grote verbijstering. Je mag de cijfers niet maar hard op noemen, maar we hebben het over twaalf wedstrijden en daar win je er maar drie van. Dan heb je het over Telstar, PEC Zwolle en Volendam. Zet Dick Lukkien of Melvin Boel in De Kuip, die winnen ook van die clubs. Het is heel slecht, maar dankzij de status van Van Persie zijn er heel veel mensen in de media die er vele lichtpunten in zien. De trainer zelf voorop.'' De club wilde na het vertrek van Arne Slot vasthouden aan dezelfde voetbalvisie, maar volgens Maarten Wijffels is dat nauwelijks gelukt. ''Slot was heel erg bezig met zijn buitenspelers, die moesten het verschil maken. Als je zeker de eerste seizoenshelft ziet: Hadj Moussa doet dat op momenten, maar doet het regelmatig ook niet. Aan de linkerkant heb je toch helemaal niks gezien? Het verschil tussen PSV en Feyenoord ligt heel erg op de vleugels. Ook als je de backs ziet, dat is nogal een verschil. Bij Slot was dat een van de sterke punten.'' Het uitblijven van een nieuwe linksbuiten wordt regelmatig aangehaald als gemiste kans. Gouka nuanceert dat. ''Je kunt Te Kloese van alles verwijten, maar ze hebben het traject van Paixão voor ogen. Sauer moet naar dat niveau toegroeien. Je kon ervoor kiezen om een speler voor hem te kopen en dan Sauer daarachter zijn minuten te laten maken, maar die heeft hij bij NAC gemaakt. Het was niet onlogisch na een goed seizoen bij NAC dat hij zijn kans zou krijgen, die heeft hij niet gepakt. Iedereen zegt wel: hij krijgt veel vertrouwen, maar ik heb hem ook heel vaak in de rust gewisseld zien worden. Dat is ook geen kwestie van vertrouwen geven. Je ziet dat het een jongen is die worstelt. Hij probeert alles eruit te halen, maar hikt tegen dingen aan. Dat heeft ook met druk te maken.'' Volgens Wijffels is bovendien de speelwijze zelf steeds verder af komen te staan van het succesvolle Slot-tijdperk. ''Het is nu ook weer een thema dit seizoen. De enorme ruimtes waarin tegenstanders kunnen spelen. Je zag het tegen Twente en Heerenveen, die staken in twee, drie passes het hele middenveld over. De aanvallers moeten dan weer zestig meter terug. En dan vinden ze het gek dat ze veel blessures hebben? Ik vind het helemaal niet gek als je ziet hoeveel onnodige meters ze moeten maken in een wedstrijd. Bij Feyenoord is dat heel duidelijk.'' Gouka ziet daar een duidelijke verantwoordelijkheid voor de technische staf. ''Dit is wel iets wat trainers moeten oplossen. Veldbezetting, organisatie, het goed afjagen van de tegenstander, noem alles maar op. Dat zijn trainingsvormen.'' De journalist stoort zich ook aan de manier waarop Van Persie zijn werk verdedigt. ''Ik ben geen supporter van Feyenoord en moet het neutraal beoordelen, maar als ik er al moe van word, dan kan ik me voorstellen dat als je hele leven om Feyenoord draait, je dat soort woorden in je verkeerde keelgat schieten. Mensen willen gewoon zien dat Twente bij de strot wordt gegrepen, zoals het in de jaren bij Slot gebeurde. Gedeeltelijk ook nog wel onder Priske. De nederlaag tegen PSV is eigenlijk het begin van het einde geworden.'' Wijffels wijst daarnaast op het wegvallen van de status van Feyenoord in topwedstrijden. De Rotterdammers wonnen onder Van Persie geen enkele grote wedstrijd. ''Feyenoord had toch iets opgebouwd, een aura is misschien overdreven. Maar de topwedstrijden… Ze wonnen bijvoorbeeld in de Arena, maar wie is er nu nog bang voor Feyenoord in topwedstrijden? Op dit moment helemaal niemand. Dat heb je zelf vergooid, de angst van tegenstanders. Het moet wel snel terug, want als je geen topwedstrijden wint, dan ga je ook geen prijzen winnen.'' De journalist plaatst ook bredere vraagtekens bij het aanstellen van clubiconen met beperkte trainerservaring. ''Als Robin van Persie geen Feyenoord-verleden had, dan kijkt de directie naar hem als trainer die bij Heerenveen geen succes heeft gehad en het nog maar moet bewijzen. Dan kijken ze zo naar hem. Maar omdat hij een Feyenoord-verleden heeft, kijken ze anders.'' Vertrouwen blijft ondanks kritische evaluatie Feyenoord heeft recent geëvalueerd en kiest vooralsnog niet voor drastische ingrepen. Van Persie behoudt het vertrouwen, zo stelt Gouka. ''Ze willen allemaal dat het in deze constellatie door kan gaan en verwachten dat het uiteindelijk wel gaat lukken. Hoe het is gegaan is wel Feyenoord in een notendop. Het wordt geëvalueerd door Te Kloese, die in februari Priske heeft weggestuurd, dat heeft miljoenen gekost. Alle miljoenen die aan Slot waren verdiend, waren toen al weer uitgegeven. En die moet nu, eigenlijk eerder dan vorig seizoen, alweer over een trainer beslissen. Dan is de neiging – en dat is heel menselijk – om het toch voort te zetten en te kijken of het lukt.'' ''Dan heb je Sjaak Troost en Toon van Bodegom,” vervolgt de Feyenoord-watcher zijn verhaal. Hij verwijt dat het sentiment meespeelt en dat men per se wil dat een clubicoon in De Kuip slaagt. ''Het zijn allemaal mensen die heel graag in de top zitten en niet het vermogen hebben om Van Persie weg te sturen. Er moet eigenlijk iemand van buitenaf zijn die dit zakelijk kan beoordelen. Uiteindelijk gaat Feyenoord wel weer winnen, want ze hebben een prima selectie. Alleen worden ze steeds minder kritisch. Er wordt gecommuniceerd dat ze eigenlijk wel tevreden zijn met plek twee. Het is allemaal niet hoopgevend voor de toekomst.'' Iemand zoals Arnesen en een bedrijf zoals sportsology bijvoorbeeld?
Ik krijg een deja vu gevoel als ik het allemaal zo lees.
"Uiteindelijk gaat Feyenoord wel weer winnen, want ze hebben een prima selectie."
Doen alsof het winnen van een wedstrijd een gegeven is. Diezelfde "prima" selectie heeft er 3 van de laatste 12 gewonnen.
Als je nog harder naar de statistieken kijkt dan heeft Feyenoord van de 26 officiele wedstrijden die dit seizoen gespeeld zijn er 13 gewonnen. Je zit op een winst percentage van 50%.
In de ED is het winstpercentage 64%. Wat gewoon keihard betekent dat je in de ED sowieso 1 van de 3 gespeelde wedstrijden niet wint wanneer dit patroon zich doorzet.
V.Persie, DtK & de RVC zijn gewoon compleet ongeschikt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 december 2025 door DMD -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2025 - 10:23 schreef Leon FR1908 het volgende:''Er moet eigenlijk iemand van buitenaf zijn die dit zakelijk kan beoordelen'' In de laatste dagen van 2025 staat de AD Voetbalpodcast dagelijks stil bij het afgelopen voetbaljaar. In de aflevering over Feyenoord blikken Mikos Gouka en Maarten Wijffels terug op het eerste jaar van Robin van Persie bij zijn jeugdliefde. Van Persie werd in februari aangesteld na het ontslag van Brian Priske, die halverwege het seizoen moest vertrekken. De start onder de nieuwe trainer bood perspectief en zelfs kampioensambities werden uitgesproken, maar inmiddels is de achterstand op koploper PSV opgelopen tot elf punten en kijkt Feyenoord eerder naar beneden dan naar boven. Mikos Gouka plaatst stevige kanttekeningen bij het beeld dat rondom Feyenoord is ontstaan. ''In De Kuip krijg je wel eens het idee dat het allemaal crescendo verloopt, tot mijn grote verbijstering. Je mag de cijfers niet maar hard op noemen, maar we hebben het over twaalf wedstrijden en daar win je er maar drie van. Dan heb je het over Telstar, PEC Zwolle en Volendam. Zet Dick Lukkien of Melvin Boel in De Kuip, die winnen ook van die clubs. Het is heel slecht, maar dankzij de status van Van Persie zijn er heel veel mensen in de media die er vele lichtpunten in zien. De trainer zelf voorop.'' De club wilde na het vertrek van Arne Slot vasthouden aan dezelfde voetbalvisie, maar volgens Maarten Wijffels is dat nauwelijks gelukt. ''Slot was heel erg bezig met zijn buitenspelers, die moesten het verschil maken. Als je zeker de eerste seizoenshelft ziet: Hadj Moussa doet dat op momenten, maar doet het regelmatig ook niet. Aan de linkerkant heb je toch helemaal niks gezien? Het verschil tussen PSV en Feyenoord ligt heel erg op de vleugels. Ook als je de backs ziet, dat is nogal een verschil. Bij Slot was dat een van de sterke punten.'' Het uitblijven van een nieuwe linksbuiten wordt regelmatig aangehaald als gemiste kans. Gouka nuanceert dat. ''Je kunt Te Kloese van alles verwijten, maar ze hebben het traject van Paixão voor ogen. Sauer moet naar dat niveau toegroeien. Je kon ervoor kiezen om een speler voor hem te kopen en dan Sauer daarachter zijn minuten te laten maken, maar die heeft hij bij NAC gemaakt. Het was niet onlogisch na een goed seizoen bij NAC dat hij zijn kans zou krijgen, die heeft hij niet gepakt. Iedereen zegt wel: hij krijgt veel vertrouwen, maar ik heb hem ook heel vaak in de rust gewisseld zien worden. Dat is ook geen kwestie van vertrouwen geven. Je ziet dat het een jongen is die worstelt. Hij probeert alles eruit te halen, maar hikt tegen dingen aan. Dat heeft ook met druk te maken.'' Volgens Wijffels is bovendien de speelwijze zelf steeds verder af komen te staan van het succesvolle Slot-tijdperk. ''Het is nu ook weer een thema dit seizoen. De enorme ruimtes waarin tegenstanders kunnen spelen. Je zag het tegen Twente en Heerenveen, die staken in twee, drie passes het hele middenveld over. De aanvallers moeten dan weer zestig meter terug. En dan vinden ze het gek dat ze veel blessures hebben? Ik vind het helemaal niet gek als je ziet hoeveel onnodige meters ze moeten maken in een wedstrijd. Bij Feyenoord is dat heel duidelijk.'' Gouka ziet daar een duidelijke verantwoordelijkheid voor de technische staf. ''Dit is wel iets wat trainers moeten oplossen. Veldbezetting, organisatie, het goed afjagen van de tegenstander, noem alles maar op. Dat zijn trainingsvormen.'' De journalist stoort zich ook aan de manier waarop Van Persie zijn werk verdedigt. ''Ik ben geen supporter van Feyenoord en moet het neutraal beoordelen, maar als ik er al moe van word, dan kan ik me voorstellen dat als je hele leven om Feyenoord draait, je dat soort woorden in je verkeerde keelgat schieten. Mensen willen gewoon zien dat Twente bij de strot wordt gegrepen, zoals het in de jaren bij Slot gebeurde. Gedeeltelijk ook nog wel onder Priske. De nederlaag tegen PSV is eigenlijk het begin van het einde geworden.'' Wijffels wijst daarnaast op het wegvallen van de status van Feyenoord in topwedstrijden. De Rotterdammers wonnen onder Van Persie geen enkele grote wedstrijd. ''Feyenoord had toch iets opgebouwd, een aura is misschien overdreven. Maar de topwedstrijden… Ze wonnen bijvoorbeeld in de Arena, maar wie is er nu nog bang voor Feyenoord in topwedstrijden? Op dit moment helemaal niemand. Dat heb je zelf vergooid, de angst van tegenstanders. Het moet wel snel terug, want als je geen topwedstrijden wint, dan ga je ook geen prijzen winnen.'' De journalist plaatst ook bredere vraagtekens bij het aanstellen van clubiconen met beperkte trainerservaring. ''Als Robin van Persie geen Feyenoord-verleden had, dan kijkt de directie naar hem als trainer die bij Heerenveen geen succes heeft gehad en het nog maar moet bewijzen. Dan kijken ze zo naar hem. Maar omdat hij een Feyenoord-verleden heeft, kijken ze anders.'' Vertrouwen blijft ondanks kritische evaluatie Feyenoord heeft recent geëvalueerd en kiest vooralsnog niet voor drastische ingrepen. Van Persie behoudt het vertrouwen, zo stelt Gouka. ''Ze willen allemaal dat het in deze constellatie door kan gaan en verwachten dat het uiteindelijk wel gaat lukken. Hoe het is gegaan is wel Feyenoord in een notendop. Het wordt geëvalueerd door Te Kloese, die in februari Priske heeft weggestuurd, dat heeft miljoenen gekost. Alle miljoenen die aan Slot waren verdiend, waren toen al weer uitgegeven. En die moet nu, eigenlijk eerder dan vorig seizoen, alweer over een trainer beslissen. Dan is de neiging – en dat is heel menselijk – om het toch voort te zetten en te kijken of het lukt.'' ''Dan heb je Sjaak Troost en Toon van Bodegom,” vervolgt de Feyenoord-watcher zijn verhaal. Hij verwijt dat het sentiment meespeelt en dat men per se wil dat een clubicoon in De Kuip slaagt. ''Het zijn allemaal mensen die heel graag in de top zitten en niet het vermogen hebben om Van Persie weg te sturen. Er moet eigenlijk iemand van buitenaf zijn die dit zakelijk kan beoordelen. Uiteindelijk gaat Feyenoord wel weer winnen, want ze hebben een prima selectie. Alleen worden ze steeds minder kritisch. Er wordt gecommuniceerd dat ze eigenlijk wel tevreden zijn met plek twee. Het is allemaal niet hoopgevend voor de toekomst.'' eigenlijk komt het neer wat de meesten hier al jaren roepen , troost en bodegem zitten er voor zichzelf maar zijn totaal ongeschikt ,
en dan te kloese ; hoe is het toch mogelijk dat deze man zoveel spelers binnen heeft gehaald die het niveau niet hebben of waar een krasje aan zit omdat ze zo blessure gevoelig zijn zonder dat vragen oproept bij de RvC
dan stelt hij eerst priske aan nadat hij deze aandachtig heeft gevolgd en bestudeerd ( nou dan moest je toch weten dat hij geen 4-3-3 wil spelen ) vervolgens stelt hij een onervaren trainer aan die hij 6 maanden daarvoor niet goed genoeg vind en die vervolgens alles verkeerd heeft gedaan bij heerenveen
van enig beleid of een visie is werkelijk totaal niks van terug te zien , en dan komt de evaluatie die de drie over zichzelf doen , en ja hoor zij doen het goed en laten wij onze handjes schoon wassen en we geven mark ruijl gewoon de schuld
het is werkelijk te triest voor woorden dat deze drie onze club aardig naar de kloten helpen , ja ze verschuilen zich achter de goede verkopen , maar deze zijn te danken aan de goede jaren onder slot waar spelers zich goed ontwikkelden
ik hoop op een mooi 2026 waar we kunnen genieten van ons feyenoord en dat we die 2e plaats weten te pakken maar vrees het ergste
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 december 2025 door kenny -- |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2025 - 12:58 schreef kenny het volgende:[..] eigenlijk komt het neer wat de meesten hier al jaren roepen , troost en bodegem zitten er voor zichzelf maar zijn totaal ongeschikt , en dan te kloese ; hoe is het toch mogelijk dat deze man zoveel spelers binnen heeft gehaald die het niveau niet hebben of waar een krasje aan zit omdat ze zo blessure gevoelig zijn zonder dat vragen oproept bij de RvC dan stelt hij eerst priske aan nadat hij deze aandachtig heeft gevolgd en bestudeerd ( nou dan moest je toch weten dat hij geen 4-3-3 wil spelen ) vervolgens stelt hij een onervaren trainer aan die hij 6 maanden daarvoor niet goed genoeg vind en die vervolgens alles verkeerd heeft gedaan bij heerenveen van enig beleid of een visie is werkelijk totaal niks van terug te zien , en dan komt de evaluatie die de drie over zichzelf doen , en ja hoor zij doen het goed en laten wij onze handjes schoon wassen en we geven mark ruijl gewoon de schuld het is werkelijk te triest voor woorden dat deze drie onze club aardig naar de kloten helpen , ja ze verschuilen zich achter de goede verkopen , maar deze zijn te danken aan de goede jaren onder slot waar spelers zich goed ontwikkelden ik hoop op een mooi 2026 waar we kunnen genieten van ons feyenoord en dat we die 2e plaats weten te pakken maar vrees het ergste Er zit niets op dan volledig revolutie. Dit roep ik trouwens al een jaar of 3. |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
Begin volgend jaar zal Max Huiberts gepresenteerd worden als nieuwe TD denk ik. Dan zal Dennis zich met de Kuip gaan bezig houden. En als dat dossier is afgerond, binnen 3 jaar, dan adieu en Eenhoorn kent dan de TD al als nieuwe directeur. Cirkel dan rond in veel opzichten. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2025 - 15:07 schreef Bowie het volgende:Begin volgend jaar zal Max Huiberts gepresenteerd worden als nieuwe TD denk ik. Dan zal Dennis zich met de Kuip gaan bezig houden. En als dat dossier is afgerond, binnen 3 jaar, dan adieu en Eenhoorn kent dan de TD al als nieuwe directeur. Cirkel dan rond in veel opzichten. Ik help het je hopen. |
|
|
|
|
|