BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dennis te Kloese topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 10 maart 2026 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 13:20 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Weet je iets van vergaderen ?
Dan weet je dat dit had gekund, ik weet niet wat de deadline is , voor het indienen van een agenda punt ?
Of anders bij 'Wat Verder Ter Tafel Komt', of als opgeworpen puntje in de Rondvraag....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 maart 2026 door netsurfer --
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 10 maart 2026 - 13:43   quote  deeplink  
Hier worden geen hamerstukken beslist.
Sorry leuker kan k het niet maken
Wat wel kan is een spoed vergadering uitroepen met dit als enige agenda punt .
En dat is ????!!!!? Gedaan ?????

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 maart 2026 door piet de paler --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2026 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 13:43 schreef piet de paler het volgende:
Hier worden geen hamerstukken beslist.
Sorry leuker kan k het niet maken
Wat wel kan is een spoed vergadering uitroepen met dit als enige agenda punt .
En dat is ????!!!!? Gedaan ?????
Piet, wat je zegt klopt niet helemaal.
Ja je moet van te voren aangeven voor een vergadering, juist op directieniveau, welke onderwerpen er ter tafel dienen te komen. En waar over besloten moet worden.
Maar er is altijd ruimte voor spoed. Dat wordt dan gewoon ter plekke geagendeerd en eventueel zaken die kunnen wachten naar een volgende vergadering.
Of inderdaad wordt daar een separate vergadering voor neergezet, maar als je toch al zit is dat natuurlijk niet nodig.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2026 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 13:18 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Volgens Driesen gaat de Stico en vvf helemaal niet over de aanstelling of ontslag van een trainer .
Dat lijkt mij ook logisch .
De vergadering ging ook over de uitkoop van de vvf die waarschijnlijk
een bommetje hebben opgegooit omdat zij hun macht aan het verliezen zijn .
Ergens zien we allemaal het grote plaatje wel maar het is lastig te accepteren
als er sportief zo'n bende van gemaakt is .
Dennis is wel goed in de algehele structuur en om het voor hem
overzichtelijk te houden heeft hij denk ik twee petten op .
Die van AD en TD .
Dat werkt gewoon niet lekker maar als hij stand houd en alles voor elkaar krijgt,
heeft hij meer voor de club betekend dan elk ander de afgelopen 50 jaar ofzo.
Doordat dingen niet transperant zijn krijgt hij de schijn tegen wat misschien niet terecht is.
Feyenoord is bestuurlijk de grootste ramp van alle clubs in Nederland .
Als hij dat niet rap voor elkaar krijgt gaat hij de boeken als slechtste AD ooit.
Dit maakt t voor iedereen ook zo lastig Leon. Wat er gesteld wordt klopt, dat STICO en VvF er niet overgaan. Maar t leuke is, dat doen ze dus al jaren wel! Door de macht die ze op andere vlakken hebben en daarvoor een bepaald veto kunnen uitspreken (onder t mom van, als jij niet dit dan ik niet dat enz.). En dan heb je ook nog Stadion, amateurtak enz.

Dit is een erfenis die DtK gekregen heeft van jarenlang (wan)-beleid en verschillende belangen binnen de club. Hier is al veel vaker hier ook over geschreven. Ik hoop nog steeds dat DtK bezig is om dit op orde te krijgen. En dat hier ook de middelen voor gebruikt worden. (stadion in eigendom, structuur naar RVC controlerend, dagelijkse sturing: Directie - Managementlaag - Operationeel)

Maar wordt wel steeds moeilijker dit geloof te houden.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 10 maart 2026 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 13:53 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Piet, wat je zegt klopt niet helemaal.
Ja je moet van te voren aangeven voor een vergadering, juist op directieniveau, welke onderwerpen er ter tafel dienen te komen. En waar over besloten moet worden.
Maar er is altijd ruimte voor spoed. Dat wordt dan gewoon ter plekke geagendeerd en eventueel zaken die kunnen wachten naar een volgende vergadering.
Of inderdaad wordt daar een separate vergadering voor neergezet, maar als je toch al zit is dat natuurlijk niet nodig.
Het is een grote organisatie met veel belangen.
Zoals jij het schetst ken ik het wel van kleinere ondernemingen. Maar niet bij hele grote.
VVout
 VVout - dinsdag 10 maart 2026 - 14:50   quote  deeplink  
Ook wel eens bij een humanitaire organisatie gewerkt waar iedereen een mooie auto rijdt en een royaal salaris had. Veel mensen hadden er wat te zeggen en het liep op de klippen omdat er effectief niets gebeurde.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2026 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 14:47 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Het is een grote organisatie met veel belangen.
Zoals jij het schetst ken ik het wel van kleinere ondernemingen. Maar niet bij hele grote.
Zo werkt t juist bij grote ondernemingen ook. Overal is een calamiteit-/spoedprocedure.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2026 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 14:50 schreef VVout het volgende:
Ook wel eens bij een humanitaire organisatie gewerkt waar iedereen een mooie auto rijdt en een royaal salaris had. Veel mensen hadden er wat te zeggen en het liep op de klippen omdat er effectief niets gebeurde.
Precies dit bij onze club
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 10 maart 2026 - 15:01   quote  deeplink  
Het beroemde verhaal van de brugwachter.
Er was eens een brugwachter in een gemeente die zelfstandig werkte.
Dat vond de gemeente niets en zette er een manager boven.
De manager kreeg een secretaresse
Maar ja er moest controle komen dus werd er een financieel manager op gezet .
Deze laatste vond dat er bezuinigd moest woden.
En de brugwachter werd ontslagen
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 10 maart 2026 - 15:01   quote  deeplink  
Het beroemde verhaal van de brugwachter.
Zo werkt het tegenwoordig in dit soort structuren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 maart 2026 door piet de paler --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 maart 2026 - 15:33   quote  deeplink  
Pffffff
VVout
 VVout - dinsdag 10 maart 2026 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 15:33 schreef RenatoBos het volgende:
Pfffffft
Dat topic is geloten door B 😁
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 maart 2026 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 13:59 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dit maakt t voor iedereen ook zo lastig Leon. Wat er gesteld wordt klopt, dat STICO en VvF er niet overgaan. Maar t leuke is, dat doen ze dus al jaren wel! Door de macht die ze op andere vlakken hebben en daarvoor een bepaald veto kunnen uitspreken (onder t mom van, als jij niet dit dan ik niet dat enz.). En dan heb je ook nog Stadion, amateurtak enz.

Dit is een erfenis die DtK gekregen heeft van jarenlang (wan)-beleid en verschillende belangen binnen de club. Hier is al veel vaker hier ook over geschreven. Ik hoop nog steeds dat DtK bezig is om dit op orde te krijgen. En dat hier ook de middelen voor gebruikt worden. (stadion in eigendom, structuur naar RVC controlerend, dagelijkse sturing: Directie - Managementlaag - Operationeel)

Maar wordt wel steeds moeilijker dit geloof te houden.
Word nu nog moeilijker om vol te houden.

Feyenoord overweegt lening bij Duitse bank voor terugkoop aandelen'
vandaag, 15:29 170 reacties
Feyenoord onderzoekt de mogelijkheid om een deel van de aandelen van de Vrienden van Feyenoord terug te kopen. De clubleiding sprak maandagavond met de investeerdersgroep over een plan waarbij Feyenoord de helft van hun aandelen wil overnemen. Voor de financiering van deze stap wil de club mogelijk een lening afsluiten bij een Duitse bank. Dit meldt het Algemeen Dagblad.

De Vrienden van Feyenoord zijn al jaren betrokken bij de club en beschikken over een aanzienlijk aandelenpakket. Met het terugkopen van een deel van deze aandelen wil Feyenoord de zeggenschap binnen de clubstructuur anders inrichten.

Volgens betrokkenen is het geen toeval dat de directie juist nu werk wil maken van deze constructie. Binnen de club bestaat de wens om meer ruimte te krijgen om zelfstandig beslissingen te nemen over het beleid.

Meer ruimte voor clubleiding
De Vrienden van Feyenoord hebben traditioneel een duidelijke stem in de koers van de club en laten regelmatig hun mening horen over sportieve en bestuurlijke keuzes. Door een deel van de aandelen terug te kopen hoopt Feyenoord de invloed van de investeerdersgroep te verkleinen en de clubleiding meer vrijheid te geven om het beleid te bepalen
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 10 maart 2026 - 16:01   quote  deeplink  
Ze willen dus af van het gezeik. Dat snap ik wel. Maar om daar nou een andere externe lening voor af te sluiten....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 maart 2026 - 16:03   quote  deeplink  
Dat ze na al die glorie jaren een lening moeten afsluiten om een lening af
te betalen is dat niet raar .
En dan gaat het ook nog maar om de helft van de aandelen.
R()b
 R()b - dinsdag 10 maart 2026 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 16:03 schreef Leon FR1908 het volgende:
Inderdaad het eerste wat in je op komt.
VVout
 VVout - dinsdag 10 maart 2026 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Is toch niet raar, is geld en dat moet ergens vandaan komen. Dat ze dat geld uit Duitsland halen is ook niet zo gek, want ze bieden in Duitsland veel betere rentes aan. Dit scheelde toendertijd bij mij ook 4%. Ik kreeg van de ABN-AMRO een aanbod van 5,9% en in Duitsland een aanbod van 1,95% wat ik ronduit bizar vond. Verder bemoeit de bank zich niet met je bedrijf, zolang je de betalingsvoorwaarden na komt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 maart 2026 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 17:16 schreef VVout het volgende:

[..]

Is toch niet raar, is geld en dat moet ergens vandaan komen. Dat ze dat geld uit Duitsland halen is ook niet zo gek, want ze bieden in Duitsland veel betere rentes aan. Dit scheelde toendertijd bij mij ook 4%. Ik kreeg van de ABN-AMRO een aanbod van 5,9% en in Duitsland een aanbod van 1,95% wat ik ronduit bizar vond. Verder bemoeit de bank zich niet met je bedrijf, zolang je de betalingsvoorwaarden na komt.
Speler Nieuwe Club Bedrag (indicatie)
Santiago Giménez Nottingham Forest €33 - 35 miljoen
Igor Paixão Olympique Marseille €30 - 35 miljoen
Mats Wieffer Brighton & Hove Albion €30 - 32 miljoen
Dávid Hancko Atlético Madrid €26 - 35 miljoen
Orkun Kökçü Benfica €25 - 30 miljoen
Lutsharel Geertruida RB Leipzig €20 - 25 miljoen
Antoni Milambo Brentford FC €20 - 25 miljoen
Quinten Timber Olympique Marseille € 8 miljoen
Quilindschy Hartman Burnley FC €9 - 12 miljoen

Heb ik Sinistera Senesi en nog een aantal niet eens meegerekend.
Samen een opbrengst van 210 miljoen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 maart 2026 door Leon FR1908 --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 maart 2026 - 17:24   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 maart 2026 door Leon FR1908 --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2026 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Dat hangt ervan af. Als je ook de Kuip in handen wil krijgen?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 maart 2026 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 17:24 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af. Als je ook de Kuip in handen wil krijgen?
Maak niet uit ,als je het legioen verteld het worden wat mindere jaren waarin
we creatief moeten zijn omdat we 60 miljoen hebben gereseveerd om de vvf
uit te kopen en de aandelen .
Dan hadden de meeste er vrede mee gehad.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 maart 2026 - 17:29   quote  deeplink  
Het idee is goed maar koop ze dan volledig uit
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2026 - 17:32   quote  deeplink  
Misschien moet de club eens gaan communiceren want dit is echt gedoemd te ontploffen nu

Wie lekt dit ook is de vraag en wat is t belang daarvan
Waarom zou je dat doen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 maart 2026 door Stylzz --
VVout
 VVout - dinsdag 10 maart 2026 - 17:33   quote  deeplink  
Je gaat er niet op achteruit zo wat ik kan vaststellen 3% dividend eventuele bonus, daar zou je bij een Duitse bank aardig in de buurt kunnen komen nu. Waarom zou je dan het huidige geld niet in je stadion steken en een reserve beschikbaar houden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 maart 2026 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 17:32 schreef Stylzz het volgende:
Misschien moet de club eens gaan communiceren want dit is echt gedoemd te ontploffen nu
Dat is het Roony ,laat ze iets verduidelijken mensen hebben
meer begrip voor de situatie als dat zij denken.
Of ze maken fouten die ze niet aan de grote klok willen hangen.
VVout
 VVout - dinsdag 10 maart 2026 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 17:32 schreef Stylzz het volgende:

Wie lekt dit ook is de vraag en wat is t belang daarvan
Waarom zou je dat doen
Kan me voorstellen dat het van een aandeelhouder komt die het graag ziet ontploffen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 maart 2026 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 17:33 schreef VVout het volgende:
Je gaat er niet op achteruit zo wat ik kan vaststellen 3% dividend eventuele bonus, daar zou je bij een Duitse bank aardig in de buurt kunnen komen nu. Waarom zou je dan het huidige geld niet in je stadion steken en een reserve beschikbaar houden.
Dit vind ik wel realistisch inderdaad
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 10 maart 2026 - 17:52   quote  deeplink  
Huiberts na dit seizoen weg bij AZ...het zou toch niet?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 10 maart 2026 - 18:11   quote  deeplink  
Lijkt me niet, die heeft zijn vertrek al een tijd terug aangekondigd, dus als zijn komt realistisch is, dan ga je niet zo nadrukkelijk met Van Wonderen praten zou je zeggen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 maart 2026 - 18:16   quote  deeplink  
Ja die komt alleen als zijn vrouw gaat zeggen ik heb liever
dat je weer gaat werken .
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 10 maart 2026 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 18:11 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Lijkt me niet, die heeft zijn vertrek al een tijd terug aangekondigd, dus als zijn komt realistisch is, dan ga je niet zo nadrukkelijk met Van Wonderen praten zou je zeggen.
Klopt, dat was in november. Huiberts gaat overigens wat afstand nemen van de voetballerij, zo is het verhaal. Al weet je nooit voor hoe lang dat gaat zijn. Nu heeft Huiberts daar ook fouten gemaakt, vooral rondom Slot, maar goed.

Grootste punt vind ik: Huiberts geeft in november aan dat hij van de zomer gaat stoppen. Op 10 maart heeft AZ een nieuwe TD gevonden. Overigens nog een prima TD, denk ik ook. Maar onze directeur kan al 3 jaar geen TD vinden? Slap gelul natuurlijk. Hij wil helemaal niet.

Vandaag weer bijzondere verhalen over het aangaan van een lening voor het uitkopen van de VvF.. waar is het geld allemaal gebleven? En waarom nu ineens een lening? Dat had je dan ook al jaren eerder kunnen doen.. ik vind de timing wel heel bijzonder. Ik vrees dat het zondag niet echt gezellig gaat worden. Voor Van Persie, als speler toch wel een clublegende, kan het weleens heel genant worden. Voor Te Kloese zullen ook wel wat spandoeken of spreekkoren zijn. Al hebben ze dat helemaal over zichzelf afgeroepen. Ik hoop alleen wel dat het niet gewelddadig wordt.

De club staat in de fik.. al een aantal maanden. Van Persie wordt, terecht, stevig ondervraag door de journalisten. Van Persie zegt op sommige punten dat ze die vraag niet aan hem moeten stellen. Maar waar is Te Kloese al die maanden? Waarom geeft de directeur nooit een interview in al die maanden? De pers wordt angstvallig gemeden door Te Kloese.

Helaas kun je bijna niet zoveel mensen tegelijk vervangen. Maar het liefst zou ik Eenhoorn aanstellen als AD. Dan een TD zoeken. En voor komende zomer alvast een nieuwe trainer gaan benaderen (Schreuder of Correia?). Al had RvP natuurlijk gisteren ontslagen moeten worden en er een interim-trainer aangesteld moeten zijn. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat ze echt erop gokken dat plek 2 met alle geluk van de wereld behaald gaat worden.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 10 maart 2026 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 22:42 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Klopt, dat was in november. Huiberts gaat overigens wat afstand nemen van de voetballerij, zo is het verhaal. Al weet je nooit voor hoe lang dat gaat zijn. Nu heeft Huiberts daar ook fouten gemaakt, vooral rondom Slot, maar goed.

Grootste punt vind ik: Huiberts geeft in november aan dat hij van de zomer gaat stoppen. Op 10 maart heeft AZ een nieuwe TD gevonden. Overigens nog een prima TD, denk ik ook. Maar onze directeur kan al 3 jaar geen TD vinden? Slap gelul natuurlijk. Hij wil helemaal niet.

Vandaag weer bijzondere verhalen over het aangaan van een lening voor het uitkopen van de VvF.. waar is het geld allemaal gebleven? En waarom nu ineens een lening? Dat had je dan ook al jaren eerder kunnen doen.. ik vind de timing wel heel bijzonder. Ik vrees dat het zondag niet echt gezellig gaat worden. Voor Van Persie, als speler toch wel een clublegende, kan het weleens heel genant worden. Voor Te Kloese zullen ook wel wat spandoeken of spreekkoren zijn. Al hebben ze dat helemaal over zichzelf afgeroepen. Ik hoop alleen wel dat het niet gewelddadig wordt.

De club staat in de fik.. al een aantal maanden. Van Persie wordt, terecht, stevig ondervraag door de journalisten. Van Persie zegt op sommige punten dat ze die vraag niet aan hem moeten stellen. Maar waar is Te Kloese al die maanden? Waarom geeft de directeur nooit een interview in al die maanden? De pers wordt angstvallig gemeden door Te Kloese.

Helaas kun je bijna niet zoveel mensen tegelijk vervangen. Maar het liefst zou ik Eenhoorn aanstellen als AD. Dan een TD zoeken. En voor komende zomer alvast een nieuwe trainer gaan benaderen (Schreuder of Correia?). Al had RvP natuurlijk gisteren ontslagen moeten worden en er een interim-trainer aangesteld moeten zijn. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat ze echt erop gokken dat plek 2 met alle geluk van de wereld behaald gaat worden.
Als je drie jaar zoekt en je kan niemand vinden, dan gaat er iets niet goed. Nou hebben ze een tijdlang niet gezocht, heb ik het idee. Omdat ze meenden dat het goed ging. En ze hebben met oa even een soort van compromis gekozen. Maar goed, in algemene zin als je zo lang zoekt dan zijn of je selectiecriteria bizar of je zoekt niet goed. Omdat je het niet wil of omdat je het niet kunt.

En de komende wedstrijden kunnen heel vervelend gaan worden. Dat begon al in grotere vormen aan te nemen tegen NAC. En dan komen er twee thuiswedstrijden aan, waaronder de klassieker.

Ik vind ook dat de Feyenoordleiding niet zichtbaar genoeg is. Zeker Te Kloese die zichzelf een hoop petten heeft aangemeten, maar uiteindelijk zelden naar buiten treedt. En al helemaal geen kritische vragen toestaat.

Mocht Dennis zelf het veld moeten gaan ruimen, dan is Eenhoorn wel een voor de hand liggende opvolger ja. Vervelend want je moet dan opeens een hoop nieuwe mensen aan gaan stellen. Onnodig ook, want in zijn functie als AD komt Dennis een stuk beter voor de dag dan als TD. Die had nog jaren probleemloos AD kunnen zijn als hij wat assertiever was geweest. En zijn eigen beperkingen beter had ingeschat.

Qua eventuele opvolger kijk ik binnen de eredivisie vooral naar Correia. Die laat zijn team goed, verzorgd spelen. Met spelermateriaal waarin je eigenlijk rechterrijtje KKD zou moeten staan. Goede, realistische kop zit er ook op. Uiteraard heeft hij als groot nadeel zijn onervarenheid buiten Telstar. Daar zijn hele leven gevoetbald en nu trainer. Dan is het nogal een stap als je evt volgend seizoen Feyenoord naar succes moet gaan leiden, ook Europees. Dus redelijkerwijs zou AZ een logischere volgende stap zijn. Ook omdat het praktisch om de hoek bij Telstar is.

Vind Schreuder minder logisch. Ja hij doet het goed met NEC, maar het is wel een beetje kamizake voetbal. En als je echt helemaal bovenin mee wil doen, moet je team wel wat stabieler zijn. En bovendien speelt hij in een ander systeem dan Feyenoord wil. Maar goed, hij wordt ook wel een beetje beperkt door het spelersmateriaal, dus wie weet.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 10 maart 2026 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 23:11 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Als je drie jaar zoekt en je kan niemand vinden, dan gaat er iets niet goed. Nou hebben ze een tijdlang niet gezocht, heb ik het idee. Omdat ze meenden dat het goed ging. En ze hebben met oa even een soort van compromis gekozen. Maar goed, in algemene zin als je zo lang zoekt dan zijn of je selectiecriteria bizar of je zoekt niet goed. Omdat je het niet wil of omdat je het niet kunt.

En de komende wedstrijden kunnen heel vervelend gaan worden. Dat begon al in grotere vormen aan te nemen tegen NAC. En dan komen er twee thuiswedstrijden aan, waaronder de klassieker.

Ik vind ook dat de Feyenoordleiding niet zichtbaar genoeg is. Zeker Te Kloese die zichzelf een hoop petten heeft aangemeten, maar uiteindelijk zelden naar buiten treedt. En al helemaal geen kritische vragen toestaat.

Mocht Dennis zelf het veld moeten gaan ruimen, dan is Eenhoorn wel een voor de hand liggende opvolger ja. Vervelend want je moet dan opeens een hoop nieuwe mensen aan gaan stellen. Onnodig ook, want in zijn functie als AD komt Dennis een stuk beter voor de dag dan als TD. Die had nog jaren probleemloos AD kunnen zijn als hij wat assertiever was geweest. En zijn eigen beperkingen beter had ingeschat.

Qua eventuele opvolger kijk ik binnen de eredivisie vooral naar Correia. Die laat zijn team goed, verzorgd spelen. Met spelermateriaal waarin je eigenlijk rechterrijtje KKD zou moeten staan. Goede, realistische kop zit er ook op. Uiteraard heeft hij als groot nadeel zijn onervarenheid buiten Telstar. Daar zijn hele leven gevoetbald en nu trainer. Dan is het nogal een stap als je evt volgend seizoen Feyenoord naar succes moet gaan leiden, ook Europees. Dus redelijkerwijs zou AZ een logischere volgende stap zijn. Ook omdat het praktisch om de hoek bij Telstar is.

Vind Schreuder minder logisch. Ja hij doet het goed met NEC, maar het is wel een beetje kamizake voetbal. En als je echt helemaal bovenin mee wil doen, moet je team wel wat stabieler zijn. En bovendien speelt hij in een ander systeem dan Feyenoord wil. Maar goed, hij wordt ook wel een beetje beperkt door het spelersmateriaal, dus wie weet.
Mee eens hoor, ik denk ook dat ze lange tijd helemaal niet hebben gezocht. Van Wonderen kwam denk ik vooral in beeld om de onrust van buitenaf te sussen. Als je echt serieus had gezocht, had je al lang een TD gevonden.

Te Kloese had zijn eigen positie best veilig kunnen stellen door eerder een TD aan te stellen. Nu is er al zoveel gebeurd, en hij heeft zolang gewacht met ingrijpen, dat ik denk dat de onrust rondom hem niet meer gaat verdwijnen. Dan is het lastig om het uiteindelijk uit te zingen. Al weet ik niet wat de mogelijke veranderingen in de RvC daar nog in gaan betekenen nu ze de VvF deels willen uitkopen.

Correia vind ik een hele interessante trainer. Qua spelsysteem inderdaad minder grote veranderingen dan met Schreuder zou zijn. Schreurder is inderdaad kamikaze, maar na dit seizoen zou ik al heel blij zijn met de entertainment. Voor Correia moet je wel heel snel handelen, denk ik. Ik vermoed dat de nieuwe TD van AZ daar al heel snel werk van gaat maken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dennis te Kloese topic

0.0766789