|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 12:03 schreef nummer10 het volgende:Erik ten Hag is zeer tevreden over de optredens van Sébastien Haller en Dusan Tadic in het Eredivisie-duel van Ajax met PEC Zwolle. De Servische aanvoerder was belangrijk met een fraai doelpunt, maar de Ivoriaanse spits miste een grote kans en kreeg de nodige kritiek. "Ik denk dat ze het uitstekend hebben gedaan. Sébastien heeft het voordeel dat hij dit systeem kent, want zo hebben we vaak bij FC Utrecht gespeeld", vertelt Ten Hag op de persconferentie. De trainer kan zich niet vinden in de kritiek van onder meer ESPN-analist Kees Kwakman. "Ik vond hem eerlijk gezegd goed spelen. Ik weet dat die goals wel weer gaan komen. Die ervaring heb ik met hem. Het eerste uur vond ik hem heel behoorlijk spelen, als aanspeelpunt en bij het positie kiezen. Is die man serieus of is dit sarcasme? Weet dat die vaker gekke uitspraken doet maar deze... Een spits moet je nooit afvallen, ze hebben altijd periodes dat het minder gaat, dat de bal er niet in wil. Je moet dan een spits niet direct bij het grofvuil zetten.
Ze missen dan zelfvertrouwen, de neeste trainers laten hem dan juist staan.
Dit kenmerkt juist de betere trainer.
Jij valt alles bij Ajax direct af bij een mindere periode, de trainer en de spits hebben het dan gedaan, is kortzichtig |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 12:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Een spits moet je nooit afvallen, ze hebben altijd periodes dat het minder gaat, dat de bal er niet in wil. Je moet dan een spits niet direct bij het grofvuil zetten. Ze missen dan zelfvertrouwen, de neeste trainers laten hem dan juist staan. Dit kenmerkt juist de betere trainer. Jij valt alles bij Ajax direct af bij een mindere periode, de trainer en de spits hebben het dan gedaan, is kortzichtig Dit heeft niks meer met zelf vertrouwen temaken of dat de bal er niet in wil.. alleen zijn instelling al op het veld.. vorm is kansen krijgen en niet afmaken, kan gebeuren natuurlijk maar het hele voetballende gedeelte is waardeloos bij haller en de doelpuntjes, merendeel intikkertjes verbloemde veel.. en ja als Ajax weer 20 kansen creëert zal die er indd ongetwijffelt weer wat in tikken, maar jij ook ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 mei 2022 door nummer10 -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Het was achteraf gelukkig minder billenknijpen dan ik verwachtte... Mooi om die jonge gasten van de Toekomst te zien! Gewoon een prima overwinning en weer een finale gewonnen!! Nog 3 te gaan...Volgende week gelijkspelletje bij AZ en Pisvee ten onder in de Kuip. Schaaltje omhoog na Heerenveen thuis!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 12:52 schreef nummer10 het volgende:[..] Dit heeft niks meer met zelf vertrouwen temaken of dat de bal er niet in wil.. alleen zijn instelling al op het veld.. vorm is kansen krijgen en niet afmaken, kan gebeuren natuurlijk maar het hele voetballende gedeelte is waardeloos bij haller en de doelpuntjes, merendeel intikkertjes verbloemde veel.. en ja als Ajax weer 20 kansen creëert zal die er indd ongetwijffelt weer wat in tikken, maar jij ook ;) Tuurlijk jij weet het, jij bent meer kenner dan welke trainer dan ook ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Maar mocht Haller en Brobbey vertrekken dan heb ik hier geen moeite mee, een type Kluivert of Suarez ergens in Zuid Amerika oppikken zou niet verkeerd zijn |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 13:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Tuurlijk jij weet het, jij bent meer kenner dan welke trainer dan ook ;-) Menig trainer? Ik zie wel of iemand een goede techniek heeft of niet, en daadwerkelijk een bal aan kan nemen... En een instelling ligt echt niet aan vorm, kan je wel om rennen en fanatiek zijn toch? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 13:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:Maar mocht Haller en Brobbey vertrekken dan heb ik hier geen moeite mee, een type Kluivert of Suarez ergens in Zuid Amerika oppikken zou niet verkeerd zijn Suarez voor nog een jaartje, word met 2 vingers in de neus nog topscorer en zou brobbey daar achter kunnen groeien en veel leren... Mjah of dit gaat gebeuren, zou wel wat zijn.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Die Mazraoui is ook een man van glas. Blij dat die niet verlengd heeft en weg gaat! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 12:03 schreef nummer10 het volgende:Erik ten Hag is zeer tevreden over de optredens van Sébastien Haller en Dusan Tadic in het Eredivisie-duel van Ajax met PEC Zwolle. De Servische aanvoerder was belangrijk met een fraai doelpunt, maar de Ivoriaanse spits miste een grote kans en kreeg de nodige kritiek. "Ik denk dat ze het uitstekend hebben gedaan. Sébastien heeft het voordeel dat hij dit systeem kent, want zo hebben we vaak bij FC Utrecht gespeeld", vertelt Ten Hag op de persconferentie. De trainer kan zich niet vinden in de kritiek van onder meer ESPN-analist Kees Kwakman. "Ik vond hem eerlijk gezegd goed spelen. Ik weet dat die goals wel weer gaan komen. Die ervaring heb ik met hem. Het eerste uur vond ik hem heel behoorlijk spelen, als aanspeelpunt en bij het positie kiezen. Is die man serieus of is dit sarcasme? Weet dat die vaker gekke uitspraken doet maar deze... Zou bijna denken dat jij zijn zoon bent. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Kale kop, baard, Twents accent.. had zomaar gekund haha.. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 13:18 schreef bertus bikkel het volgende:Het was achteraf gelukkig minder billenknijpen dan ik verwachtte... Mooi om die jonge gasten van de Toekomst te zien! Gewoon een prima overwinning en weer een finale gewonnen!! Nog 3 te gaan...Volgende week gelijkspelletje bij AZ en Pisvee ten onder in de Kuip. Schaaltje omhoog na Heerenveen thuis!! nee hoor we winnen bij az |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 13:36 schreef nummer10 het volgende:[..] Suarez voor nog een jaartje, word met 2 vingers in de neus nog topscorer en zou brobbey daar achter kunnen groeien en veel leren... Mjah of dit gaat gebeuren, zou wel wat zijn.. Gaat niet gebeuren vermoed ik, die verdwijnt naar een club in de States |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik verwacht Suarez ook absoluut niet. Die kan echt nog wel ergens ordinair veel geld gaan verdienen in inderdaad de VS of iets dergelijks. Ik zie Suarez ook nog wel zomaar richting de Serie A gaan trouwens. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 22:25 schreef Eide het volgende:Ik verwacht Suarez ook absoluut niet. Die kan echt nog wel ergens ordinair veel geld gaan verdienen in inderdaad de VS of iets dergelijks. Ik zie Suarez ook nog wel zomaar richting de Serie A gaan trouwens. Zou ook heel goed kunnen Eide! Zelf denk ik dat Ajax het goed ziet met Bergwijn, gauw oppikken voordat ten Hag hem haalt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 mei 2022 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 23:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zou ook heel goed kunnen Eide! Zelf denk ik dat Ajax het goed ziet met Bergwijn, gauw oppikken voordat ten Hag hem haalt Vorige keer vroeg die veel te veel geld wat ik zo heb gelezen.. en koste die veel te veel.. dan zou ik het igg niet doen.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 mei 2022 - 23:23 schreef nummer10 het volgende:[..] Vorige keer vroeg die veel te veel geld wat ik zo heb gelezen.. en koste die veel te veel.. dan zou ik het igg niet doen.. Hij flirt openlijk met Ajax heb ik begrepen, wie weet is er een opening |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Nou ik vrees dat het een heftige zomer gaat worden met veel uitgaande en hopelijk ingaande transfers en uiteraard een nw trainer. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Wat ik ook hoop dat ze Nico kunnen overhalen om te blijven(nw contract),het blijft genieten van deze zuidamer/speler. Een acterhoede van Nico/Martinez/Timber en Rensh ? en ja Blind dat wordt nog een dingetje volgend seizoen denk ik. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Nico blijft gewoon goed en was zaterdag weer een genot om naar te kijken. Die gezonde vechtlust mis ik bij veel anderen. Martinez zou ook zomaar een transfer kunnen maken en dan zitten we met Per achterin niet best... Wordt een vreemde zomer denk ik... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 02 mei 2022 - 09:16 schreef p111 het volgende:Wat ik ook hoop dat ze Nico kunnen overhalen om te blijven(nw contract),het blijft genieten van deze zuidamer/speler. Een acterhoede van Nico/Martinez/Timber en Rensh ? en ja Blind dat wordt nog een dingetje volgend seizoen denk ik. Gravenbergh gaat weg, en Blind was in principe een middenvelder. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Of gewoon Eriksen oppikken |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Als je Mazra/Gravenberch/Nico/Martinez/Timber allemaal kwijtraakt dan zie ik het somber in volgend seizoen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 02 mei 2022 - 17:16 schreef p111 het volgende:Als je Mazra/Gravenberch/Nico/Martinez/Timber allemaal kwijtraakt dan zie ik het somber in volgend seizoen. Je vergeet Haller en Antony nog.. Nee maar denk je nou echt dat Ajax zo veel spelers laat vertrekken?
Sommige spelers worden echt wel aan hun contract gehouden |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 02 mei 2022 - 18:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Je vergeet Haller en Antony nog.. Nee maar denk je nou echt dat Ajax zo veel spelers laat vertrekken? Sommige spelers worden echt wel aan hun contract gehouden Maar als die speler echt perse wil en je een mooi bedrag kan krijgen ga je een speler niet met tegenzin vast houden, een ongelukkige speler die eigenlijk er niet meer wil zijn heb je niet veel meer aan..
Maar ik denk dat timber en Martinez nog wel blijven..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2022 door nummer10 -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Nou als je de geruchten leest dan zitten er veel clubs achter Timber en Martinez aan,en eerlijk dat begrijp ik wel het zijn kanjers en met Antoni er bij kun je miljoenen incaseren. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 mei 2022 - 18:11 schreef p111 het volgende:Nou als je de geruchten leest dan zitten er veel clubs achter Timber en Martinez aan,en eerlijk dat begrijp ik wel het zijn kanjers en met Antoni er bij kun je miljoenen incaseren. Klopt maar Martinez heeft aangegeven geen dromen verder op dit moment te hebben en met timber gaan ze ingesprek.. laten we hopen dat het goed uitpakt |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Stekelenburg, Mazraoui, Timber, Blind, Tagliafico, Alvarez, Klaassen, Taylor, Berghuis, Haller en Tadic.
Dan zal hem dit gaan worden, of 4-4-2 met Berghuis op 10. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Man man wat zit het toch allemaal tegen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Heeft PSV ook last van met een minder brede selectie.. hoop wel op brobbey ipv haller |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ook Martinez, Antony en Schuurs dit seizoen niet meer terug.
Het zijn zolangzamerhand wel echt veel spelers, en de meeste nog erg belangrijk ook.
Welke trainer lost dit op dan?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 mei 2022 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2022 - 18:53 schreef nummer10 het volgende:Heeft PSV ook last van met een minder brede selectie.. hoop wel op brobbey ipv haller PSV heeft een net zo sterke basis 11 als Ajax.
De breedte gaat het verschil maken dit jaar. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2022 - 19:29 schreef Loetje het volgende:[..] Ook Martinez, Antony en Schuurs dit seizoen niet meer terug. Het zijn zolangzamerhand wel echt veel spelers, en de meeste nog erg belangrijk ook. Welke trainer lost dit op dan? Ik vermoed dat dit te veel is.
Je kan achterin nu helemaal niks meer opvangen.
Pff. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Gekke is wel dat het op het oog weinig overbelasting blessures zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Tegen az hoop ik wel weer op Mazraoui. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2022 - 16:13 schreef Loetje het volgende:Stekelenburg, Mazraoui, Timber, Blind, Tagliafico, Alvarez, Klaassen, Taylor, Berghuis, Haller en Tadic. Dan zal hem dit gaan worden, of 4-4-2 met Berghuis op 10. Dit gaat hem zeker worden vermoed ik |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Maar dan mag er ook niemand meer geblesseerd raken, het zit ook niet echt mee |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2022 - 19:29 schreef Loetje het volgende:[..] PSV heeft een net zo sterke basis 11 als Ajax. De breedte gaat het verschil maken dit jaar. Ja en ik vind de breedte van Ajax sterker ook met wat er nog in jong eventueel loopt |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Brobbey ipv haller en je hebt toch nog een prima basis 11 op papier te opzichte van PSV |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hij scoort de laatste weken niet. Maar hij is mega belangrijk geweest voor ons dit seizoen. En is gewoon ruim de top scoorde van de eredivisie.
Onbegrijpelijk hoe makkelijk iemand afgeserveerd wordt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2022 - 20:14 schreef nummer10 het volgende:[..] Brobbey ipv haller en je hebt toch nog een prima basis 11 op papier te opzichte van PSV Kan ook inderdaad maar verwacht dat hij met Haller start en later Brobbey brengt |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2022 - 20:37 schreef remco k het volgende:Hij scoort de laatste weken niet. Maar hij is mega belangrijk geweest voor ons dit seizoen. En is gewoon ruim de top scoorde van de eredivisie. Onbegrijpelijk hoe makkelijk iemand afgeserveerd wordt. Inderdaad want hij kan er zonder meer de volgende keer zo maar 3 inleggen. Hij heeft aan getoond dat hij een goaltjesdief is |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2022 - 20:37 schreef remco k het volgende:Hij scoort de laatste weken niet. Maar hij is mega belangrijk geweest voor ons dit seizoen. En is gewoon ruim de top scoorde van de eredivisie. Onbegrijpelijk hoe makkelijk iemand afgeserveerd wordt. Zoals ik al vaker heb gezegd, in een draaiend team waarbij er tig kansen gecreëerd werden.. ook brobbey had dit voor elkaar gekregen, menig spits eigenlijk.. als een pot niet liep heb je er amper wat aangehad.. en heel eerlijk bij Ajax verwacht je technische spitsen die kunnen voetballen en een goede bal controle hebben.. dit heeft hij gewoon niet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2022 - 22:47 schreef nummer10 het volgende:[..] Zoals ik al vaker heb gezegd, in een draaiend team waarbij er tig kansen gecreëerd werden.. ook brobbey had dit voor elkaar gekregen, menig spits eigenlijk.. als een pot niet liep heb je er amper wat aangehad.. en heel eerlijk bij Ajax verwacht je technische spitsen die kunnen voetballen en een goede bal controle hebben.. dit heeft hij gewoon niet.. Bijzonder. Want er zijn veel meer teams die prima draaien waarbij de spits niet de cijfers van Haller kan overleggen
Waarom niemand bij psv en Feyenoord bijvoorbeeld?
Waarom bijna geen enkele spits in de cl? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax heeft voldoende breedt om dit op te vangen. Rensch, Tagliafico, Taylor, Kudus, Brobbey en dan lopen er ook nog gasten bij Jong die tegen Ajax 1 aanhikken. Denk aan Ünüvar, Ihattaren, Regeer en Llansana. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 mei 2022 - 09:53 schreef Eide het volgende:Ajax heeft voldoende breedt om dit op te vangen. Rensch, Tagliafico, Taylor, Kudus, Brobbey en dan lopen er ook nog gasten bij Jong die tegen Ajax 1 aanhikken. Denk aan Ünüvar, Ihattaren, Regeer en Llansana. Precies die... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 mei 2022 - 09:48 schreef remco k het volgende:[..] Bijzonder. Want er zijn veel meer teams die prima draaien waarbij de spits niet de cijfers van Haller kan overleggen Waarom niemand bij psv en Feyenoord bijvoorbeeld? Waarom bijna geen enkele spits in de cl? Iets met kansen creëeren en benutten.. denk dat Ajax cijfermatig ver uit de meeste kansen heeft gecreëerd, wat je ook al kon zien aan het doelsaldo.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 05 mei 2022 - 12:09 schreef nummer10 het volgende:[..] Iets met kansen creëeren en benutten.. denk dat Ajax cijfermatig ver uit de meeste kansen heeft gecreëerd, wat je ook al kon zien aan het doelsaldo.. Dat valt dus wel mee.
Overigens 5 goals meer dan de nummer twee in de eredivisie.
Zowel Ajax als az als Feyenoord hebben allemaal 2 spelers in de top 10 met de meeste doelpogingen. Waarbij Karlsson op plek 1 staat.
Tadic staat op 1 wat gecreëerde kansen betreft.
Ajax staat daarin iets voor op psv waarbij het bij psv met name heel veel mensen zijn.
Overigens ook mooi dat je Tadic zo vaak afzeikt. Tadic creëert bijna het dubbele aan grote kansen van de nummer teee van de eredivisie. Vrij logisch dus dat die echt altijd blijft staan. |
|
|
|