BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heerenveen (woensdag 11 mei 2022, 20:00); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - vrijdag 13 mei 2022 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2022 - 17:57 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]
Hier heb ik niks aan toe te voegen! :)
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 mei 2022 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2022 - 18:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Ten Hag kiest echt niet willens en wetens voor een mindere oplossing. Nico heeft, net als Blind, duidelijke en vervelende tekortkomingen. Hij stort zich met heel z'n ziel en zaligheid in duels wat hem uiterst populair maakt. Dat neemt niet weg dat Blind gewoon een veel betere voetballer is die het opbouwend vermogen heeft dat Martinez en Tagliafico niet hebben.

Er is niet perse een plek gevonden voor Blind. Blind is gewoon een betere en completere voetballer. Zuiver als mandekker is Nico natuurlijk beter, maar voetbal is zoveel meer dan dat.
Een speler die het van opbouwen en verdelen moet hebben op linksback... Dan had die simpel weg ergens in de as moeten spelen..

Dat bondscoaches voor hem kiezen is ook puur uit armoede omdat er weinig goede linksbacks lopen als Nederlander, met name de afgelopen jaren.. er komt nu enigszins wat aan
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 mei 2022 - 18:49   quote  deeplink  
Te beginnen met de opbouw via de backs. Dat is echt een basisfout. Een back doet mee met de aanval, maar niet in de opbouw.’ ‘Maar waarom komt Ajax dan wel goed uit de verf tegen Milan, Barcelona en Celtic? Dat zijn elftallen die beter zijn en het initiatief nemen. Het probleem ontstaat zodra zelf het tempo moet worden bepaald en de tegenstander dan besluit om druk te zetten. Zoals Ajax tegen Salzburg overkwam. In de Eredivisie kom je er mee weg, internationaal niet’, besluit Cruijff.

Is dit niet de reden waar tenhag de fout in is gegaan, precies zoals Cruijff in 2014 al zei.. en ja in de eredivisie met veruit de beste selectie kom je er mee weg.. maar dus niet tegen ploegen waar wij veel moeite mee hebben gehad en wij de mist bij ingingen.. vandaar ook mijn reden van blind op linksback bij Ajax..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 mei 2022 door nummer10 --
Eide
 Eide - vrijdag 13 mei 2022 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2022 - 18:49 schreef nummer10 het volgende:
Te beginnen met de opbouw via de backs. Dat is echt een basisfout.
Bel Guardiola even. Die doet niet anders.

Edit: Elke coach die modern aanvallend voetbal speelt trouwens, inclusief Nagelsmann en Ten Hag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 mei 2022 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 mei 2022 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2022 - 21:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Bel Guardiola even. Die doet niet anders.

Edit: Elke coach die modern aanvallend voetbal speelt trouwens, inclusief Nagelsmann en Ten Hag.
Die heeft ook wel heel wat andere spelers dan tenhag, en wel heel raar dat we er precies zo uitvliegen elke keer zoals daar beschreven.. en wat er al staat, in de eredivisie..
Eide
 Eide - vrijdag 13 mei 2022 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2022 - 23:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Die heeft ook wel heel wat andere spelers dan tenhag, en wel heel raar dat we er precies zo uitvliegen elke keer zoals daar beschreven.. en wat er al staat, in de eredivisie..
Mazraoui. Bayern. Blind. WK finale. Bepaald geen prutsers anders.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 mei 2022 - 23:56   quote  deeplink  
Bayern vermoed ik bank, blind is eeuwen terug ;) maar ging me meer om.het feit dat we precies op die manier eruit zijn gevlogen met die speelwijze Europees tegen mindere tegenstanders..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 mei 2022 door nummer10 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 mei 2022 - 08:26   quote  deeplink  
Echt, ik blijf lachen om de positieve tendens rondom Blind. Laten we gewoon concluderen dat het nachtkaarsje van Blind langzaam aan het doven is en dat hij er snel gewoon zelf een punt achter moet zetten voordat het echt zielig begint te worden. Leuk hoor, dat hij een goede pass heeft maar verdedigend in de tegenstoot is het gewoon zielig om te zien dat hij het niet meer kan bijbenen en dat hij 9 van de 10 keer een stap of 3 te laat komt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 mei 2022 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
[ afbeelding ]
Dus nu moeten we concluderen dat we de titels dankzij Blind hebben??
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 mei 2022 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 08:26 schreef Ajax Warrior het volgende:
Echt, ik blijf lachen om de positieve tendens rondom Blind. Laten we gewoon concluderen dat het nachtkaarsje van Blind langzaam aan het doven is en dat hij er snel gewoon zelf een punt achter moet zetten voordat het echt zielig begint te worden. Leuk hoor, dat hij een goede pass heeft maar verdedigend in de tegenstoot is het gewoon zielig om te zien dat hij het niet meer kan bijbenen en dat hij 9 van de 10 keer een stap of 3 te laat komt.
Precies dit..
p111
 p111 - zaterdag 14 mei 2022 - 09:23   quote  deeplink  
Blind is qua opbow geweldig,maar inderdaad qua verdediging gaat zijn trage snelheid hem opbreken.Waar ik hem nog wel in wil zien is het middenveld,volgens mij zou hij daar nog beter tot zijn recht komen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 mei 2022 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 09:23 schreef p111 het volgende:
Blind is qua opbow geweldig,maar inderdaad qua verdediging gaat zijn trage snelheid hem opbreken.Waar ik hem nog wel in wil zien is het middenveld,volgens mij zou hij daar nog beter tot zijn recht komen.
Kijk, en hier ben ik het mee eens. Gebruiken waar zijn kracht ligt zodat zijn negatieve punten niet tot uiting komen. Verdedigend is hij gewoon matig tot slecht in het omschakelen. Zeker met het risicovolle spel wat Ajax vaak speelt.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 mei 2022 - 09:53   quote  deeplink  
Word die daar ook niet te traag voor met een Alvarez ernaast die ook niet erg snel is.. schone werd toen ook verweten dat die te traag werd en niet meer kon op het middenveld, en volgens mij is schone echt wel sneller dan blind..

Maar ach, Schreuder mag het lekker gaan bedenken en het ons laten zien en hoop met een net zoon sterke miljoenen selectie
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 mei 2022 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 09:53 schreef nummer10 het volgende:
Word die daar ook niet te traag voor met een Alvarez ernaast die ook niet erg snel is.. schone werd toen ook verweten dat die te traag werd en niet meer kon op het middenveld, en volgens mij is schone echt wel sneller dan blind..

Maar ach, Schreuder mag het lekker gaan bedenken en het ons laten zien en hoop met een net zoon sterke miljoenen selectie
Jij roept dat iedere keer, natuurlijk zal de selectie het zelfde niveau hebben, Ajax verkoopt en koopt ook weer in met daarnaast de talent(en) die door stromen.

Je bent nu al aan het indekken waarom het met Schreuder niet gaat lukken en met ten Hag wel

Het niveau zal na genoeg het zelfde blijven, Ajax strijdt altijd om het kampioenschap en het zo ver mogelijk door stromen in de Champions Leaque

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 mei 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - zaterdag 14 mei 2022 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2022 - 18:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Ten Hag kiest echt niet willens en wetens voor een mindere oplossing. Nico heeft, net als Blind, duidelijke en vervelende tekortkomingen. Hij stort zich met heel z'n ziel en zaligheid in duels wat hem uiterst populair maakt. Dat neemt niet weg dat Blind gewoon een veel betere voetballer is die het opbouwend vermogen heeft dat Martinez en Tagliafico niet hebben.

Er is niet perse een plek gevonden voor Blind. Blind is gewoon een betere en completere voetballer. Zuiver als mandekker is Nico natuurlijk beter, maar voetbal is zoveel meer dan dat.
Dit dus.

Alsof een trainer liever een minder goede speler zou laten voetballen omdat die hem aardiger vind of weet ik veel wat.

Dat iemand dat uberhaubt denkt met de belangen in het hedendaagse voetbal.
remco k
 remco k - zaterdag 14 mei 2022 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2022 - 18:49 schreef nummer10 het volgende:
Te beginnen met de opbouw via de backs. Dat is echt een basisfout. Een back doet mee met de aanval, maar niet in de opbouw.’ ‘Maar waarom komt Ajax dan wel goed uit de verf tegen Milan, Barcelona en Celtic? Dat zijn elftallen die beter zijn en het initiatief nemen. Het probleem ontstaat zodra zelf het tempo moet worden bepaald en de tegenstander dan besluit om druk te zetten. Zoals Ajax tegen Salzburg overkwam. In de Eredivisie kom je er mee weg, internationaal niet’, besluit Cruijff.

Is dit niet de reden waar tenhag de fout in is gegaan, precies zoals Cruijff in 2014 al zei.. en ja in de eredivisie met veruit de beste selectie kom je er mee weg.. maar dus niet tegen ploegen waar wij veel moeite mee hebben gehad en wij de mist bij ingingen.. vandaar ook mijn reden van blind op linksback bij Ajax..
Hahaha. Dus ten Hag maat nu ineens kinderlijke basis fouten door Blind bij de opbouw te betrekken.

Echt lachwekkend dit.
remco k
 remco k - zaterdag 14 mei 2022 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 08:26 schreef Ajax Warrior het volgende:
Waarom zouden we samen die conclusie moeten trekken als mensen het daar blijkbaar absoluut niet mee eens zijn.
remco k
 remco k - zaterdag 14 mei 2022 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 10:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jij roept dat iedere keer, natuurlijk zal de selectie het zelfde niveau hebben, Ajax verkoopt en koopt ook weer in met daarnaast de talent(en) die door stromen.

Je bent nu al aan het indekken waarom het met Schreuder niet gaat lukken en met ten Hag wel

Het niveau zal na genoeg het zelfde blijven, Ajax strijdt altijd om het kampioenschap en het zo ver mogelijk door stromen in de Champions Leaque
Dit zegt hij alleen maar om zichzelf in te dekken als schreuder faalt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 mei 2022 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 12:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Precies, hij wil het nog steeds niet toe geven dat ten Hag het grandioos gedaan heeft.
Dit noemen ze eigenwijs...hahaha
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 mei 2022 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 10:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Absoluut, maar gaan ze net zoveel investeren en gelijkwaardige of beter spelers terughalen? Iedereen weet dat het financieel best lastiger is geworden..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 mei 2022 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 12:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Als die faalt komt er een nieuwe trainer.. tjah.. maar je kan simpelweg pas een vergelijking maken als de selecties gelijkwaardig zijn.. en zoals al vaker vermeld ben ik blij met de prijzen, en zoals ook een vink zegt dankzij overmars heeft tenhag successen gehad, had die niet zoveel geld uitgegeven had tenhag dit ook niet waar kunnen maken... Niks mis mee, maar dan wel in die lijn doorgaan..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 mei 2022 door nummer10 --
remco k
 remco k - zaterdag 14 mei 2022 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 14:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Als die faalt komt er een nieuwe trainer.. tjah.. maar je kan simpelweg pas een vergelijking maken als de selecties gelijkwaardig zijn.. en zoals al vaker vermeld ben ik blij met de prijzen, en zoals ook een vink zegt dankzij overmars heeft tenhag successen gehad, had die niet zoveel geld uitgegeven had tenhag dit ook niet waar kunnen maken... Niks mis mee, maar dan wel in die lijn doorgaan..
Je vergeet even dat hij gewoon al een hele goede selectie heeft staan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 mei 2022 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 14:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Mochten ze Bergwijn kopen dan wordt hij de duurste in geschiedenis, plus zal zijn salaris hoger zijn.
Ajax zal geen mindere selectie willen want ze willen naar de top van Europa, niet in èèn keer maar in de loop der jaren, dus zal niet veel minder worden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 mei 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 mei 2022 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 16:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Als het merendeel blijft absoluut mee eens..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 mei 2022 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 16:06 schreef remco k het volgende:

[..]

remco k
 remco k - zaterdag 14 mei 2022 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 17:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ook als Blind Klaassen tadic berghuis Alvarez Martinez blijven heb je een fantastische selectie als die aangevuld zal worden met jonge gasten en een aantal aankopen die echt wel gaan komen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 mei 2022 - 06:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 09:53 schreef nummer10 het volgende:

Heel veel sneller zal Schöne ook niet zijn toch denk ik dat Blind positioneel veel sterker is. Schöne was onwennig op 6 en tegen sterke teams ging hij tegen de 16 hangen om maar te voorkomen dat hij eruit gelopen werd. Daardoor kwam je onnodig onder druk.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 15 mei 2022 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2022 - 06:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heel veel sneller zal Schöne ook niet zijn toch denk ik dat Blind positioneel veel sterker is. Schöne was onwennig op 6 en tegen sterke teams ging hij tegen de 16 hangen om maar te voorkomen dat hij eruit gelopen werd. Daardoor kwam je onnodig onder druk.
Eens
nummer10
 nummer10 - zondag 15 mei 2022 - 10:55   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dat tegen de 16 hangen weet ik niet, nooit opgevallen.. maar blind heeft ook al op het middenveld gestaan niet zolang geleden en werd ook overlopen.. dus nee denk ook niet dat blind daar een succes gaat zijn tegenwoordig en al helemaal niet met Alvarez..
nummer10
 nummer10 - zondag 15 mei 2022 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2022 - 20:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook als Blind Klaassen tadic berghuis Alvarez Martinez blijven heb je een fantastische selectie als die aangevuld zal worden met jonge gasten en een aantal aankopen die echt wel gaan komen.
Laten we gewoon hopen op net zoon mooie selectie, meer kunnen we toch niet doen..
Loetje
 Loetje - zondag 15 mei 2022 - 15:25   quote  deeplink  
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 mei 2022 door Loetje --
remco k
 remco k - zondag 15 mei 2022 - 18:13   quote  deeplink  
quote:

[..]

Heel Ajax hing niet tegen de eigen 16 aan en aangezien schone ook scoorde tegen de betere tegenstanders is dat gewoon niet correct.

Hij speelde ook maar 1 vol seizoen op die positie en dat was het jaar dat we bijna de finale cl haalde. Schone met Frenkie als controlerende middenvelders waren toen juist mega belangrijk in het hoge druk zetten.

Geen idee hoe men erbij komt dat schone tegen de eigen 16 aan ging hangen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 10 juni 2022 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
[ afbeelding ]
Hahaha, geef die man een levenslang contract! Met Blind wordt Ajax altijd kampioen, al moet hij met een rollator het veld op

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5924
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heerenveen (woensdag 11 mei 2022, 20:00); 5 - 0

0.0100190