BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ECL FINALE: AS Roma - Feyenoord (woensdag 25 mei, 21:00 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - maandag 16 mei 2022 - 10:00   quote  deeplink  
ECL Finale: AS Roma - Feyenoord (woensdag 25 mei, 21:00 uur)

romfey.jpg

Datum & tijdstip: Woensdag 25 mei, 21:00 uur
Scheidsrechter: Istvan Kovacs (Roe)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 mei 2022 - 11:00   quote  deeplink  
Tyfus Romeinen 0-5..
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 mei 2022 - 11:07   quote  deeplink  
1-5, Karsdorp goaltje.
MightyAce
 MightyAce - maandag 16 mei 2022 - 12:00   quote  deeplink  
Mede dankzij pipo geen goed gevoel over de finale.
kenny
 kenny - maandag 16 mei 2022 - 12:03   quote  deeplink  
ik denk dat ze stiekem bijlow klaar stomen
kenny
 kenny - maandag 16 mei 2022 - 12:03   quote  deeplink  
MMM
 MMM - maandag 16 mei 2022 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 mei 2022 - 12:03 schreef kenny het volgende:
Laten we het hopen.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 mei 2022 - 13:13   quote  deeplink  
Inderdaad
MMM
 MMM - maandag 16 mei 2022 - 14:18   quote  deeplink  
Droomde trouwens vannacht al over deze wedstrijd, maar het was niet heel realistisch.

Hakje Hendrix als assist, goal Linssen. Bleef 0-1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2022 door MMM --
ar
 ar - maandag 16 mei 2022 - 16:00   quote  deeplink  
Ik droomde dat Marciano de beslissende penalty pakte, en Feyenoord zegevierde..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 mei 2022 - 16:26   quote  deeplink  
Ik droomde dat er 72 maagden op me zitten te wachten..
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 mei 2022 - 16:27   quote  deeplink  
Was je ontploft? Ouwe haatbaard
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 mei 2022 - 16:30   quote  deeplink  
Wollah was jou probleem..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 mei 2022 - 16:31   quote  deeplink  
Nu de competitie er voor Feyenoord op zit, is het aftellen geblazen richting de Conference League-finale tegen AS Roma. Intussen worden de verrichtingen van de tegenstander nauwlettend in de gaten gehouden, want de Serie A is nog niet afgelopen. De analisten van Studio Voetbal keken alvast naar wat Feyenoord kan verwachten.

De vraag hoe de Rotterdammers de finale tactisch moeten benaderen, is volgens Ibrahim Afellay geen lastige. "Zoals Feyenoord het hele seizoen eigenlijk al speelt. Roma kwam vroeg op achterstand (tegen Venezia FC, red.) en als ze één ding niet kunnen, is het het spel maken. Je kunt ze gerust aan de bal laten. Dan zie je dat ze daarin heel beperkt zijn." Hij waarschuwde Feyenoord echter ook. "De omschakeling, dat is waar ze je pijn kunnen doen."

Pierre van Hooijdonk zag zijn zoon Sydney in de eerste seizoenshelft met Bologna tegen Roma spelen. Ook hij kwam met een waarschuwing voor de ploeg van Arne Slot. "De valkuil ligt 'm erin dat je denkt dat het allemaal wel meevalt. Het is een typisch Mourinho-elftal, ze raken niet in paniek als de tegenstander veel meer de bal heeft. Ze spelen een systeem dat Feyenoord eigenlijk niet zo goed ligt. De punten die Feyenoord heeft verloren, waren regelmatig tegen ploegen die met vijf achterop speelden. Dat doet Roma ook."

Daarnaast wees hij op enkele sterkhouders van de Italianen. "Ze spelen met twee spitsen, waarvan Tammy Abraham de gevaarlijkste is. Hij is fysiek enorm sterk, snel en kan geweldig koppen. Dan hebben ze een creatieve speler in Lorenzo Pellegrini. Die vormt het grootste probleem voor Feyenoord." Ook de standaardsituaties van laatstgenoemde kunnen een probleem worden. "Ze hebben zeventien goals gemaakt uit vrije trappen en corners, het meest van de Serie A. Hij heeft een geweldige traptechniek en het is een geweldige middenvelder." Tot slot wees hij op de dreiging van wingbacks Leonardo Spinazzola en Rick Karsdorp.

Waar Afellay en Van Hooijdonk de sterke punten van Roma benadrukte, zag Theo Janssen juist vooral kansen voor Feyenoord. "Ik heb ze twee keer aan het werk gezien en ik vind het geen wonderploeg. Je krijgt heel veel ruimte om te voetballen en ze laten ook best veel ruimtes tussen de linies. Achterin, de laatste twintig, dertig meter voor de eigen goal, verdedigen ze wel met alles wat ze hebben. Dat doen ze behoorlijk goed", benoemde hij toch ook de kracht van de nummer zes van de Serie A.

"Maar voetballend is het erg matig. Ze hebben Chris Smalling centraal achterin staan, die slaan ze gewoon over in balbezit. Die krijgt geen bal en als hij 'm krijgt, dan ramt 'ie 'm naar voren. Als ik Feyenoord was, zou ik zeggen: Smalling, hier heb je de bal, doe je ding en daar gaan we op het juiste moment druk op zetten. Dan weet ik zeker dat ze een goede kans maken om die wedstrijd te winnen. Ik vind het geen wonderploeg", herhaalde hij tot slot. "Absoluut niet."
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 mei 2022 - 16:33   quote  deeplink  
Feyenoord krijgt in de Conference League-finale tegen Feyenoord mogelijk niet te maken met AS Roma-sterkhouder Henrikh Mkhitaryan. De Armeense vedette miste de afgelopen drie wedstrijden vanwege een hamstringblessure en ook de wedstrijd in Tirana is daardoor in gevaar. Italiaanse media noemden de kans op zijn beschikbaarheid in die finale klein.

De 33-jarige Mkhitaryan, voormalig speler van onder meer Borussia Dortmund, Manchester United en Arsenal, is ook dit seizoen een belangrijke speler voor Roma. In de Serie A speelde hij op vijf wedstrijden na (een coronabesmetting, een schorsing en zijn huidige blessure) alles en was hij goed voor vijf goals en zes assists. Mkhitaryan is momenteel de enige afwezige in de selectie van trainer José Mourinho.

Spinazzola
Overigens was er dit weekend ook minder gunstig nieuws voor de Rotterdammers in aanloop naar die finale. De Italiaanse smaakmaker Leonardo Spinazzola lijkt in Tirana namelijk wel in actie te gaan komen. De linksachter, die afgelopen zomer nog een belangrijke rol speelde in de EK-campagne van kampioen Italië, lag er bijna het hele seizoen uit door een blessure die hij toen in de kwartfinale opliep. Inmiddels heeft hij zijn eerste minuten echter weer gemaakt en stond hij tegen Venezia FC voor het eerst weer in de basis. Hij speelde één helft en lijkt dus ook tegen Feyenoord in actie te gaan komen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 mei 2022 - 17:10   quote  deeplink  
Lekker ritme zal die gast hebben
van geil
 van geil - dinsdag 17 mei 2022 - 19:00   quote  deeplink  
1-6
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 mei 2022 - 13:16   quote  deeplink  
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2022 door RenatoBos --
piet de paler
 piet de paler - donderdag 19 mei 2022 - 09:19   quote  deeplink  
Ze moeten toch nog 1 competitie wedstrijd spelen, dit weekend?
Een 5 mans verdediging wordt wel een klus,om deze te doorbreken
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 19 mei 2022 - 09:30   quote  deeplink  
Denk ik ook, Mourinho heeft daar patent op.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 19 mei 2022 - 09:38   quote  deeplink  
Zat net wel te lezen dat als, AS roma dit weekend wint in hun competitie,feyenoord zelfs bij verlies zich rechtstreeks plaatst voor groepsfase EL?
MMM
 MMM - donderdag 19 mei 2022 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2022 - 09:38 schreef piet de paler het volgende:
Zat net wel te lezen dat als, AS roma dit weekend wint in hun competitie,feyenoord zelfs bij verlies zich rechtstreeks plaatst voor groepsfase EL?
Klopt, als Roma 6e word heeft Feyenoord gegarandeerd groepsfase EL.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 19 mei 2022 - 15:13   quote  deeplink  
Op de training gaat Feyenoord 11 tegen 11 spelen. Bijlow keept bij het basisteam met verder. Geertruida, Trauner, Senesi, Malacia, Aursnes, Kokcu , Til, Nelson , Dessers en Sinisterra .
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 19 mei 2022 - 17:43   quote  deeplink  

https://youtu.be/zrjKL5jydAM
Bowie
 Bowie - donderdag 19 mei 2022 - 19:01   quote  deeplink  
Dit gaat 'm worden beste Kameraden.
Grootste vraag bij mij zat 'm in Marciano, aardige kerel maar onbetrouwbare doelman.
Maar nu zelfs met Bylow terug, kan het eigenlijk niet meer mis gaan.
Heb groot vertrouwen in Slot die een code tegen Mourinho gaat verzinnen, en heb zelfs nog groter vertrouwen in de spelersgroep die gewoon tegen die Romeinen gaat aantonen dat we beter zijn.
Ik gok op 0-2 of 1-3, maar wordt een afgetekende winst, wél met zweetmomenten, maar daarom is het zó belangrijk dat Bylow terug is.

Na deze finale kent iedere Europese voetballiefhebber die markante kale coach, die even markante kale verdediger mét pleister en die linksbuiten met dat mooie dansje.....
VVout
 VVout - donderdag 19 mei 2022 - 19:24   quote  deeplink  
Allemaal verhalen, maar ik wacht op het moment en weet zeker dat ik tot dan geen rust in mijn donder heb.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 19 mei 2022 - 20:54   quote  deeplink  
Alle twijfelgevallen zijn de training goed doorgekomen, was een fysiek zware training, zo zei Slot, om te blijven prikkelen. Tis afwachten, er kan iemand een tikkie krijgen of er kan een terugslag komen, maar er lijkt een redelijke kans dat we met de sterkste elf aan kunnen treden in de finale.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 mei 2022 door T-FeYeN00rD --
van geil
 van geil - donderdag 19 mei 2022 - 21:38   quote  deeplink  
Wordt een makkie.
Afslachting.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 19 mei 2022 - 21:41   quote  deeplink  
Ik ben ook niet onder de indruk van Eoma. Die potjes Vitesse weet ik ook nog
MMM
 MMM - vrijdag 20 mei 2022 - 07:42   quote  deeplink  
Maar Mourinho kan altijd iets uit zijn hoge hoed toveren.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 20 mei 2022 - 07:45   quote  deeplink  
Ja. Drie bussen
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 20 mei 2022 - 16:54   quote  deeplink  
Luis Sinisterra kijkt reikhalzend uit naar de finale van de Conference League tegen AS Roma. De buitenspeler van Feyenoord komt daar een oude bekende tegen. Rick Karsdorp en Sinisterra speelden nog een jaar samen in De Kuip.

''Ja, ik zal veel uitkomen tegen Rick Karsdorp, die ik uiteraard ken van onze gezamenlijke periode bij Feyenoord'', vertelt Sinisterra in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Een geweldige jongen en een prima speler. Het gaan mooie duels worden. De aanloop naar die grote wedstrijd toe, dat is al zo mooi om mee te mogen maken. De Conference League is een schitterend avontuur geworden voor ons.''

In Colombia kijkt men met veel trots naar spelers die het in Europa goed doen. Ook Sinisterra is onderwerp van gesprek. ''Mijn landgenoot Rafael Borré scoorde in de finale van de Europa League en won met Eintracht Frankfurt die beker. Ik hoop dat volgende week met Feyenoord te doen en dan speelt Luis Díaz nog met Liverpool tegen Real Madrid in de finale van de Champions League. We gaan er alles aan doen om te zorgen dat wij aan de goede kant staan in Tirana. Daar kunnen ze in Rotterdam, maar ook in Colombia op rekenen.''
R()b
 R()b - zaterdag 21 mei 2022 - 08:50   quote  deeplink  
Dan had Mourinho al die verliespartijen ook wat uit zijn hoed kunnen toveren, denk ik dan maar...
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 21 mei 2022 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 mei 2022 - 08:50 schreef R()b het volgende:
Dan had Mourinho al die verliespartijen ook wat uit zijn hoed kunnen toveren, denk ik dan maar...
Woensdag gaan ze in extreme Mourinho/Italiaans voetbal modus. Zuigen, treiteren en intimideren.
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 21 mei 2022 - 09:03   quote  deeplink  
José Mourinho heeft vrijdagavond ondanks een uitstekend optreden van AS Roma geweigerd met de pers te spreken. De oefenmeester liet verstek gaan op de persconferentie na afloop van de zege op Torino. In aanloop naar de Conference League-finale tegen Feyenoord wilde de Portugees nergens iets over los laten.

Spel begint op weg naar Tirana:

Mourinho weigert met pers te spreken
José Mourinho heeft vrijdagavond ondanks een uitstekend optreden van AS Roma geweigerd met de pers te spreken. De oefenmeester liet verstek gaan op de persconferentie na afloop van de zege op Torino. In aanloop naar de Conference League-finale tegen Feyenoord wilde de Portugees nergens iets over los laten.

Ondanks dat een aantal zendgemachtigden wachtten op de komst van Mourinho om toelichting op de belangrijke zege van Roma te geven, bleef The Special One achter de coulissen. Volgens de woordvoerder deed hij dat in overeenstemming met de clubleiding. Contact met de pers zou de Portugees afleiden van zijn voorbereiding op Feyenoord, liet men weten aan de Italiaanse media-kanalen Sky Sport Italia en DAZN.

De generale repetitie voor de eindstrijd in Tirana was vlekkeloos voor Mourinho. Roma won overtuigend bij Torino en verzekerde zich van een plaats in de topzes. Daardoor veroverde het een ticket voor de Europa League. Een prettige bijkomstigheid voor nota bene Feyenoord, dat hierdoor ook verzekerd is van deelname aan de groepsfase van het Europese toernooi.

Waar Mourinho verstek liet gaan, kwamen uitblinker Tammy Abraham en verdediger Gianluca Mancini wel tevoorschijn voor de camera's. Abraham liet na zijn twee treffers weten te dromen van een hoofdprijs met de Romeinen. Mancini deed een opmerkelijke onthnulling.

'We hebben Feyenoord nog niet eens bestudeerd', zei de Italiaan. Dat zou zijn vanwege de belangen die in Turijn nog op het spel stonden. 'De coach verhoogde het focusniveau op deze wedstrijd. Het was te belangrijk dat we vanavond nog wonnen.'

Mancini gaf toe zich persoonlijk al wel ingelezen te hebben. 'Ik zal niet ontkennen dat ik een paar van hun wedstrijden in de Conference League al heb gezien. Maar vanaf zondag gaan we ze pas echt bestuderen.'
VVout
 VVout - zondag 22 mei 2022 - 08:19   quote  deeplink  
Nog ff de focus zien te houden, ook al zitten vele al heel ergens anders met hun hoofd.
R()b
 R()b - zondag 22 mei 2022 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 mei 2022 - 08:52 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Woensdag gaan ze in extreme Mourinho/Italiaans voetbal modus. Zuigen, treiteren en intimideren.
Ze spugen ook ;)
Geen onbekend terrein voor ons, de messen slijpen en kom maar op!
van geil
 van geil - zondag 22 mei 2022 - 21:15   quote  deeplink  
Makkie, even de beker oppikken en feesten.
VVout
 VVout - zondag 22 mei 2022 - 23:08   quote  deeplink  
Bakkie gras voor Mourinho, leker uitmelken die dwaas.
Stylzz
 Stylzz - maandag 23 mei 2022 - 06:13   quote  deeplink  
Twee keer slapen nog
VVout
 VVout - dinsdag 24 mei 2022 - 12:05   quote  deeplink  
En nu nog een nachtje, brrrrrrrrrrrrr.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 25 mei 2022 - 06:40   quote  deeplink  
MATCHDAYYYY
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 mei 2022 - 07:05   quote  deeplink  
Nagels bijten
MMM
 MMM - woensdag 25 mei 2022 - 08:27   quote  deeplink  
COME ON!!!!!!!!!!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 mei 2022 - 09:26   quote  deeplink  
EROP EN EROVERT..
VVout
 VVout - woensdag 25 mei 2022 - 09:41   quote  deeplink  
We gaan Passata van die tomaten maken daar, de beuk er in!
piet de paler
 piet de paler - woensdag 25 mei 2022 - 11:40   quote  deeplink  
Ben alleen bang voor provocatie van Italiaanse zijde
Wij hebben wat heethoofdjes die daar in gaan trappen ......hoop het niet natuurlijk
MightyAce
 MightyAce - woensdag 25 mei 2022 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2022 - 11:40 schreef piet de paler het volgende:
Ben alleen bang voor provocatie van Italiaanse zijde
Wij hebben wat heethoofdjes die daar in gaan trappen ......hoop het niet natuurlijk
Dat deed Marseille ook Piet. Dat ging best goed van onze kant.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 25 mei 2022 - 17:48   quote  deeplink  
Ik vind Roma geen team om bang voor te hoeven zijn.
Die wedstrijden van Vitesse. Ze hadden er al uit kunnen liggen
MightyAce
 MightyAce - woensdag 25 mei 2022 - 18:40   quote  deeplink  
De spanning stijgt...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5924
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ECL FINALE: AS Roma - Feyenoord (woensdag 25 mei, 21:00 uur)

0.0075950