BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Santiago Giménez///HELD-topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 04 maart 2023 - 20:26   quote  deeplink  
Strakke pass weer
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 04 maart 2023 - 20:27   quote  deeplink  
Bijna
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 04 maart 2023 - 20:45   quote  deeplink  
Eindelijk een goede pass ,maar had moeten zitten
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 04 maart 2023 - 22:00   quote  deeplink  
Toch best wat ballen gehad waar hij iets meer mee had kunnen doen.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 maart 2023 - 12:09   quote  deeplink  
De prestaties van Santiago Gimenez bij Feyenoord trekken de aandacht in het buitenland. Volgens de Mexicaanse krant Marca MX is Sevilla één van de clubs met interesse in de trefzekere spits (21).

Sevilla ziet in Gimenez een geschikte versterking, maar Feyenoord zou niet voor minder dan vijftien miljoen euro willen onderhandelen. Mogelijk ligt de vraagprijs nog een stuk hoger. Gimenez kwam afgelopen zomer voor vier miljoen over van Cruz Azul.

Van een formeel Sevilla-bod is nog geen sprake. In zijn debuutseizoen was Gimenez al goed voor twaalf doelpunten. Mede daardoor gaat Feyenoord aan kop in de Eredivisie, staat het in de halve finale van de KNVB Beker én in de achtste finale van de Europa League.

Sevilla zou niet de enige buitenlandse club zijn die Gimenez volgt, maar volgens vader Christian - een bekende oud-voetballer in Midden- en Zuid-Amerika - is een transfer op dit moment niet aan de orde. "We willen dat hij bij Feyenoord blijft", laat Gimenez senior optekenen.

"We zijn blij met Feyenoord. Het is een grote club", vervolgt hij. "Santiago voelt de steun en de trainer houdt van hem. Hij moet nog groeien, dat weten we. We hebben geen haast om grote sprongen te maken. Het is belangrijk om niet te gaan zweven."
MightyAce
 MightyAce - woensdag 08 maart 2023 - 13:31   quote  deeplink  
35 M en geen burrito minder!
VVout
 VVout - woensdag 08 maart 2023 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 maart 2023 - 13:31 schreef MightyAce het volgende:
35 M en geen burrito minder!
Je zal maar 35M burrito's aan de man moeten brengen 😁
R()b
 R()b - woensdag 08 maart 2023 - 15:51   quote  deeplink  
Verstandige papa?
MMM
 MMM - vrijdag 10 maart 2023 - 08:15   quote  deeplink  
Hamstring, uit voorzorg. Afwachten of hij zondag mee kan doen.
VVout
 VVout - vrijdag 10 maart 2023 - 09:51   quote  deeplink  
Hopelijk blijft hij heel en blijft het bij voorzorg.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 10 maart 2023 - 11:29   quote  deeplink  
Duimen..!!!
van geil
 van geil - vrijdag 10 maart 2023 - 17:02   quote  deeplink  
ik miste hem
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 10 maart 2023 - 17:24   quote  deeplink  
Ik wist niet dat een hamstring die op springen staat door rust kan genezen
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 10 maart 2023 - 17:30   quote  deeplink  
Rust en oefening
VVout
 VVout - vrijdag 10 maart 2023 - 17:45   quote  deeplink  
En wat voedingssupplementen die herstel bevorderen, een kleinigheidje kan net het verschil maken tussen een blessure of herstel als je niet over de grens gaat.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 12 maart 2023 - 22:07   quote  deeplink  
Weer beslissend. Toch ook knap dat hij ook telkens zelf zijn kansen bij elkaar kan voetballen.
van geil
 van geil - zondag 12 maart 2023 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 22:07 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Weer beslissend. Toch ook knap dat hij ook telkens zelf zijn kansen bij elkaar kan voetballen.
Eens, ik vond m de eerste helft niet zo goed.
Maar hoe hij t dan weer flikt,klasse.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 12 maart 2023 - 22:54   quote  deeplink  
Klasse gedaan weer, na mindere eerste helft weer beslissend bij de 2 goals.
coenjo
 coenjo - zondag 12 maart 2023 - 23:01   quote  deeplink  
als hij betere ballen krijgt en niet van die indraaiende voorzetten op een halve meter van de keeper zie je gelijk resultaat
zou nu van szymanski een rechtsbuiten/ vrije rol maken die gimenez moet bedienen van steekballen en bullaude gewoon op 10 laten. dan zie je dat er voetbal in komt en hij veel beter rendeert
en dan verdedigend met geert op rechts en trauner in het centrum voor meer veiligheid achterin

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 maart 2023 door coenjo --
MightyAce
 MightyAce - zondag 12 maart 2023 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 23:01 schreef coenjo het volgende:
als hij betere ballen krijgt en niet van die indraaiende voorzetten op een halve meter van de keeper zie je gelijk resultaat
zou nu van szymanski een rechtsbuiten/ vrije rol maken die gimenez moet bedienen van steekballen en bullaude gewoon op 10 laten. dan zie je dat er voetbal in komt en hij veel beter rendeert
en dan verdedigend met geert op rechts en trauner in het centrum voor meer veiligheid achterin
Geert rb ging hiervoor niet heel best...
tomson
 tomson - zondag 12 maart 2023 - 23:10   quote  deeplink  
ESPN man van het weekend
coenjo
 coenjo - zondag 12 maart 2023 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 23:07 schreef MightyAce het volgende:

[..]

nee maar pedersen voegt vrij weinig toe, het rent en het vliegt naar fatsoenlijke ballen geven blijft een probleem. en trauner vind ik altijd in de basis thuis horen en hancko ook
MMM
 MMM - zondag 12 maart 2023 - 23:14   quote  deeplink  
Tweede helft ijzersterk.
VVout
 VVout - zondag 12 maart 2023 - 23:33   quote  deeplink  
Strijder, ging helemaal los.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 13 maart 2023 - 07:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 23:07 schreef MightyAce het volgende:

[..]

6 of 7 doelpunten toen hij vorig seizoen nog back was voor Pedersen
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 maart 2023 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 07:53 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

6 of 7 doelpunten toen hij vorig seizoen nog back was voor Pedersen
Geert op RB is een verkapte extra middenvelder
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 13 maart 2023 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 07:55 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Geert op RB is een verkapte extra middenvelder
Ja en dat werkt echt het beste in de veldbezetting van dit team.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 maart 2023 - 10:08   quote  deeplink  
Gimenez: ''We zijn in staat om voor drie prijzen te spelen''

FD60-FBCC-A625-434-B-B98-E-3653-B5-CB2720.webp

Duidelijk uitgeput van een zware wedstrijd verscheen doelpuntenmaker Santiago Gimenez voor de camera om zijn verhaal te doen aan de aanwezige pers in De Kuip. Nadat de Mexicaan afgelopen donderdag heeft moeten toekijken, stond hij vandaag wel weer in de basis. Voor menigeen wellicht een verrassing, maar zijn partner als aanvallende middenvelder was tegen FC Volendam Danilo. Daar kijkt de spits op terug tijdens de persconferentie.

De eerste vraag, van RTV Rijnmond, gaat direct over het treffen met Ajaks van aankomende zondag. Gimenez wil daar echter niets van weten en negeert de Amsterdammers: ''We weten dat we tegen Ajaks moeten, maar eerst spelen we in de Europa League. We zijn in staat om voor drie prijzen te spelen. Dus eerst focussen we ons op Shakhtar.''

Vervolgens grijpt de verslaggever naar een opvallende statistiek. In de competitie was het namelijk al heel lang geleden dat de voorhoedespeler het net had gevonden in de eigen Kuip. Sinds zijn goal tegen Sparta afgelopen september had hij alleen maar in uitwedstrijden gescoord. ''Ik heb er niet over nagedacht. Ik weet niet eens meer wanneer de laatste keer was dat ik in De Kuip scoorde.''

Nadat hij uit voorzorg gewisseld werd in Polen was het verrassend dat de Mexicaans international de volledige wedstrijd kon spelen. ''We waren aan het verliezen dus ik wilde negentig minuten spelen om doelpunten te maken. Donderdag stond mijn hamstring een beetje strak. Als je dan toch gaat spelen, kun je geblesseerd raken en kun je helemaal niet meer spelen. Daardoor was ik nu ook klaar om de hele wedstrijd te spelen.''

Ten slotte vroeg Willem Vissers van de Volkskrant nog naar de samenwerking met Danilo. De Braziliaanse spits was vandaag de bliksemafleider van Gimenez in de eerste helft. Iets wat niet veel succes sorteerde. ''Ze speelden met 5 verdedigers. Danilo en ik waren aan het zoeken naar ruimte, maar die konden we niet vinden. Maar ik vind het fijn om met hem samen te spelen, wij zijn heel gevaarlijk met zijn tweeën. Ze verdedigden vandaag heel sterk'', beargumenteert Gimenez.

RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 maart 2023 - 10:11   quote  deeplink  
''Gimenez is de beste spits van de Nederlandse velden''

44342-C84-C023-42-F0-BFD6-B83-BC7577-E93.webp

Direct na de overwinning van Feyenoord op FC Volendam begon de analyse van de wedstrijd in Dit was het weekend. Bij ESPN passeerde met name doelpuntenmaker Santiago Gimenez uitgebreid de revue. Analisten Kenneth Perez en Marciano Vink zijn lyrisch, en dat is zacht uitgedrukt.

''Het is een kwaliteit om zo goed je lichaam te gebruiken. Hij is niet super lang en niet super breed. Maar hij is bonkig en gebruikt de verdediger als draaischijf. Gimenez is de beste spits van de Nederlandse velden. Hij is gehaaid. Hij weet hoe hij moet bewegen als een echte spits. Timing is alles als je naar de eerste of tweede paal loopt. Als verdediger twijfel je continu of je moet ingrijpen bij Gimenez. Ze zijn gewoon bang om een penalty weg te geven'', steekt Perez de loftrompet.

Vink gaat met name in op de enorme onverzettelijkheid. ''Slot had meer mensen op het middenveld gezet. Met die drie wissels druk je Volendam meer tegen de eigen zestien aan. Ze pakken elke afvallende bal en hebben veel lopende mensen richting het strafschopgebied. Ze zetten het om, zodat ze Volendam bij de strot kunnen grijpen. Ze krijgen veel rode kaarten mee, omdat tegenstanders in paniek raken. Ze hebben het vermogen om wedstrijden om te draaien.''

In de studio gaan ze nog een stap in het enthousiasme. De bijnaam Comeback Kings wordt onder andere gebruikt: ''Tegen Feyenoord moet je al je kansen benutten, want je hebt echt een marge nodig. Ook bij 3-0 moet ik het nog zien, zelfs dan is het nog niet veilig. Ze zijn in staat om zoveel druk te genereren.'' Perez sluit af met een ongekende glimlach: ''Ik heb zin in donderdag, maar ik heb zo'n zin in zondag.''
piet de paler
 piet de paler - maandag 13 maart 2023 - 13:18   quote  deeplink  
Valencia heeft al contact opgenomen met zijn zaakwaarnemer ...ben bang dat we hem in de zomer kwijtraken
Leuv
 Leuv - maandag 13 maart 2023 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 13:18 schreef piet de paler het volgende:
Valencia heeft al contact opgenomen met zijn zaakwaarnemer ...ben bang dat we hem in de zomer kwijtraken
Valencia? Die degraderen gewoon. Waarom zou hij daarheen willen? Bovendien heeft hij gewoon een contract dus onder de 50M€ hoeft niemand te komen praten.
MMM
 MMM - maandag 13 maart 2023 - 15:18   quote  deeplink  
Sevilla was het. Maar daar gaat het ook niet goed mee.
VVout
 VVout - maandag 13 maart 2023 - 16:02   quote  deeplink  
We spelen CL volgend jaar als het goed is en de mooiste club die er is, heeft geen haast nog.
piet de paler
 piet de paler - maandag 13 maart 2023 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 15:18 schreef MMM het volgende:
Sevilla was het. Maar daar gaat het ook niet goed mee.
Dank voor de rectificatie
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 maart 2023 - 17:49   quote  deeplink  
Z’n pa zei: se quedará al menos un año más..
MightyAce
 MightyAce - maandag 13 maart 2023 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 17:49 schreef RenatoBos het volgende:
Z’n pa zei: se quedará al menos un año más..
Gevolgd door "la forma en que es ahora es una locura"
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 maart 2023 - 18:19   quote  deeplink  
Zo ist VV, mooie vent die pa..
ar
 ar - maandag 13 maart 2023 - 20:07   quote  deeplink  
Dit is wel een sterke spits hoor.
van geil
 van geil - donderdag 16 maart 2023 - 21:24   quote  deeplink  
Prima.
Schitterende actie,goal.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - donderdag 16 maart 2023 - 21:26   quote  deeplink  
Prima goal weer, zeker hoe die zich vrij maakt!

Zondag ook!
MMM
 MMM - donderdag 16 maart 2023 - 21:27   quote  deeplink  
Waanzinnige goal!
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 17 maart 2023 - 09:46   quote  deeplink  
voor mij de mooiste goal van de avond.
VVout
 VVout - vrijdag 17 maart 2023 - 10:41   quote  deeplink  
Bekeken goal, zondag nog 3.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 maart 2023 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2023 - 09:46 schreef CobusIII het volgende:
voor mij de mooiste goal van de avond.
Eens..
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 17 maart 2023 - 13:03   quote  deeplink  
Zou hij in het rijtje Cruz, Guidetti, Pelle bij mij komen
Maar ook mooi zou zijn een goal van Danillo .......dat zou pijn doen bij Geitinga
van geil
 van geil - vrijdag 17 maart 2023 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2023 - 21:27 schreef MMM het volgende:
Waanzinnige goal!
Bij n paar spelers zie je gewoon in een of 2 potjes, dat is n speler die buitencategorie kan worden.
Hij pakte mij gelijk, wat een slimme bewegingen , echt topspits eigen.
Hetzelfde heb ik met Wieffer, en nu ook Bullaude.
Zonder onvoorziene tegenslagen, op weg naar de absolute top in mijn ogen.
Hoe mooi is dat!, om zulke spelers bij onze club te mogen zien.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 maart 2023 - 21:27   quote  deeplink  
Giménez kan opmerking Sarri waarderen: ''Begrijpelijk toch?''

686-D2-C14-0-FE0-4-F40-AEE7-6453-C336848-E.webp

Santiago Giménez voelt veel vertrouwen bij Feyenoord. De Mexicaan ontwikkeld zich stormachtig en was ook in Europa weer trefzeker voor de Rotterdammers. Giménez is zich mede dankzij de steun van de de supporters zich snel gaan thuisvoelen in Nederland.

''We zien heel veel van Nederland'', vertelt Giménez in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Het strand van Scheveningen, de molens in Kinderdijk natuurlijk. En laatst nog Volendam. Ik stap hier ook in metro, in de trein. En altijd weer gaan die duimpjes omhoog en hoor ik ‘Santi, alles goed? Todo bien?’ Prachtig toch?''

''Toen Feyenoord zich meldde, wist ik genoeg. Ik wilde naar Europa, naar Rotterdam, naar de eredivisie. Er was geen spoortje twijfel.'' Giménez zal nooit meer vergeten dat hij al heel snel Mexicaanse vlaggen zag in De Kuip. ''Dan voel je je welkom, hoor. Toch moest ik wennen. In eerste instantie denk je voortdurend aan Mexico.''

''Hoe het daar zou gaan met mijn vrienden, mijn familie, met de mensen bij Cruz Azul. Je mist het eten. Op een dag werd ik wakker en ik heb tegen mezelf gezegd: ik moet ervan af dat ik steeds met Mexico bezig ben. Ik ben nu in Nederland, ik ben nu een Rotterdammer. Hier moet ik alles uit de kast halen om te slagen. Daar heb je hulp bij nodig, maar veel moet uit jezelf komen.''

Giménez heeft niet alleen moeten wennen aan zijn omgeving ook beleven de mensen in Nederland voetbal op een andere manier. ''In Nederland houden de mensen vooral van de schoonheid van het spel, maar mijn doelpunt tegen Lazio, dat was toch vooral een kwestie van doorgaan en niet opgeven. Pas stoppen als die bal over de lijn is. Ik kreeg het idee dat de mensen die overwinning van ons op Lazio ook wel mooi vonden.''

Maurizio Sarri vond het anders minder mooi. ''Begrijpelijk toch? Hij zei dat hij met Lazio in een psychiatrische instelling had gespeeld met de naam de Kuip. Laatst nog voor de wedstrijd van AZ in Rome zei hij dat hij de aanhang van Feyenoord niet leuk vindt. Dat zijn toch ook complimenten voor onze supporters? Die steunen hun club en zijn dus tegen de tegenstander.''
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 maart 2023 - 21:27   quote  deeplink  
Mooi menneke..😃
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 18 maart 2023 - 16:40   quote  deeplink  
Als Sarri nog een keer in de Kuip komt krijg ie een hele emmer stront over zich heen.
Eigen schuld.
van geil
 van geil - zaterdag 18 maart 2023 - 19:30   quote  deeplink  
Killer

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Santiago Giménez///HELD-topic

0.0196981