|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 17:18 schreef remco k het volgende:Wat een schandalige vertoning van Ajax. Geen enkele lijn in het spel. Alles en iedereen doet individueel maar wat. Geen enkele druk op de bal. Ik heb oprecht een heel hard hoofd in het slagen van Schreuder met dit Ajax. Hadden we vorig seizoen ook niet dit soort wedstrijden onder ten Hag... Is gewoon niet tot het gaatje willen gaan, gemakzucht!
Ik kan het niet zien maar Het is wel frappant dat er na rust direct 2x gescoord wordt, wie weet toch op conto van Schreuder |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 17:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hadden we vorig seizoen ook niet dit soort wedstrijden onder ten Hag... Is gewoon niet tot het gaatje willen gaan, gemakzucht! Ik kan het niet zien maar Het is wel frappant dat er na rust direct 2x gescoord wordt, wie weet toch op conto van Schreuder Nee zoals de eerste helft heb ik het vorig jaar geen seconde gezien. Toen was het gewoon slecht maar zag je wel duidelijk de intentie van spelen |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Logisch neerzetten van de poppetjes helpt wel...en door!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax geweldig gestart de tweede helft. Dan heeft Schreuder het gewoon goed gedaan door de wissels en blijkbaar wat zaken duidelijk gemaakt. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Davy Klaassen, lijmt het elftal toch aan elkaar. Klasse hoor. Zo belangrijk die gozer |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Ondertussen 1-3, scheelt inderdaad een heel eind of je een echte spits neerzet of Tadic. Viel mij vorige week al op er wordt krampachtig gezocht naar een mogelijkheid om Tadic en Blind op te stellen, terwijl er op ‘hun posities’ nu gewoon betere opties zijn. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Zo kan het wel zoals het nu staat. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 17:54 schreef remco k het volgende:[..] Nee zoals de eerste helft heb ik het vorig jaar geen seconde gezien. Toen was het gewoon slecht maar zag je wel duidelijk de intentie van spelen Oke, balen dan... Klopt niet in de eerste wedstrijd vh seizoen |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 17:55 schreef remco k het volgende:Ajax geweldig gestart de tweede helft. Dan heeft Schreuder het gewoon goed gedaan door de wissels en blijkbaar wat zaken duidelijk gemaakt. Blij dat het niet meteen een zeperd lijkt te worden, maar geweldig met dit materiaal durf ik het niet te noemen. Hopelijk nog wat opstart problemen en komen de structuur en automatismen snel voor elkaar. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Nu oppassen voor de Turkse tank!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 17:55 schreef remco k het volgende:Ajax geweldig gestart de tweede helft. Dan heeft Schreuder het gewoon goed gedaan door de wissels en blijkbaar wat zaken duidelijk gemaakt. Mooi, en wie weet helpt een echte spits zoals Brobbey |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Is Berghuis er af dan? |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Yup. Berghuis en Schuurs er af voor Brobbey en Klaassen en nu Mallejan erin voor Rensch. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Zullen we het erop houden dat Schreuder vorige week tactisch een fout maakt, die ons grotendeels de wedstrijd heeft gekost en hij vandaag de wedstrijd wat om weet te draaien?
Maar die eerste helft.... Was niet best he |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Mooi, is weer een bevestiging dat Berghuis vreselijk wisselvallig is en wat betreft Schuurs was bekend. En Rensch wordt binnenkort door die Mexicaan naar de bank verwezen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 augustus 2022 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
We hebben misschien een paar wedstrijden nodig voordat het pas echt staat |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Helaas....wordt gewoon weer billenknijpen |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Waarom in godsnaam ook Magallan???? Die zat toch in het vliegtuig.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Tsja, dan wordt het toch weer spannend.
Aangezien 3 de nieuwe norm is van Ajax, sluit ik gezien het verleden een late 3-3 ook niet uit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Die zwakke plekken moeten eruit. Tot die tijd hou je dit. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
SCHREUDER ROT OP, SCHREUDER ROT OP, SCHREUDER SCHREUDER SCHREUDER ROT OP!!! |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Schreuder moet niet dit soort geintjes gaan uithalen, spelers in willen brengen in de laatste seconde van de blessuretijd. Was in dit geval helemaal nergens voor nodig en zorgt alleen voor onvrede |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Waarom nou dit weer???? Laat Schreuder ff zoeken naar de juiste samenstelling en geef m tijd. Eerste 3 punten zijn binnen en nu door.... |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Schamele (kut?) vertoning. Incasseren te veel en te eenvoudig tegentreffers en Schreudertje probeert iedereen een beetje blij te houden i.p.v. de juiste poppetjes op de juiste plaatsen te zetten. Heb niets tegen Tadic of Blind (ze hebben genoeg laten zien), maar waarom blijven die met hun gepruts van vandaag gewoon weer staan. Zorgwekkend dat er geen keuzes gemaakt worden. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Alle begin is moeilijk zullen we maar hopen en dat er nu inderdaad juiste keuzes gemaakt worden. Valt ook niet mee met zoveel keuze voorin en op het middenveld. Achterin is het net als voor de zomerstop. Je moet er minimaal 3 maken om te winnen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Vandaag niet kunnen kijken want op een festival. Ik geloof dat ik er niet veel aan heb gemist. Morgen maar eens de wedstrijd op het gemak kijken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Een sterk interview van Schreuder waarbij hij toegeeft zelf te leren van zijn fouten bij de initiële opstelling en tactiek. En dit in de rust anders te hebben ingedeeld. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Liever dat ze nu op gang komen en dan hopelijk in september, als de CL erbij komt, het loopt. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 19:04 schreef remco k het volgende:Een sterk interview van Schreuder waarbij hij toegeeft zelf te leren van zijn fouten bij de initiële opstelling en tactiek. En dit in de rust anders te hebben ingedeeld. Precies.. alleen die wissel in minuut 93 sloeg nergens op, idem voor het überhaupt opstellen van mallejan.. tenzij het is voor de verkoop, maar dat zou voor mij nooit een reden mogen zijn.. en verdedigend tjah.. wat heb je daar een jas uitgedaan zonder mazzraoui Martinez Nico.. een wijndal blind rensch zijn echt zwaar minder.. bassey nog maar afwachten, zie het zelf somber in achterin.. ook de eventuele nieuwe rechtsback lees je heel verschillende dingen over.. We gaan het zien allemaal |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 18:27 schreef bertus bikkel het volgende:Waarom nou dit weer???? Laat Schreuder ff zoeken naar de juiste samenstelling en geef m tijd. Eerste 3 punten zijn binnen en nu door.... Daar heb je godverdomme een hele voorbereiding voor! Opzouten met dat zoeken. Hij had zijn basiself al klaar moeten hebben, maar durft spelers niet te slachtofferen. Dus moeten ze maar op andere posities spelen om ze toch in het elftal te houden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat is ook een compleet verneukte zomer met interlands en een extra vroege start vanwege het WK. Nieuwe trainer, veel nieuwe spelers en een selectie die nog niet compleet is. Ik gun hem vooralsnog wel even tijd. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 20:04 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Daar heb je godverdomme een hele voorbereiding voor! Opzouten met dat zoeken. Hij had zijn basiself al klaar moeten hebben, maar durft spelers niet te slachtofferen. Dus moeten ze maar op andere posities spelen om ze toch in het elftal te houden. Deed tenhag toch ook, daar vielen de elftallen ook vaak pas later in elkaar dankzij blessures en dan zelfs terwijl de basis zoon beetje intact bleef of kritiek vanaf de buitenwereld.. Schreuder geeft igg een fout toe, heb ik tenhag nog nooit zien doen ;) zeg overigens niet dat ik het eens was met de keuzes in het begin.. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Warrior, mijns inziens is Schreuder niet het probleem. Het probleem zit in het machtsvacuum dat eist dat Blind altijd een plekkie moet hebben. Wanneer hij was gestart met Klaassen ipv Blind had het er al heel anders uitgezien.
Blind is niet de beste linksback die we hebben. Blind heeft geen plek in het sterkst op te stellen middenveld. En Blind is niet de sterkste centrale verdediger!
En toch moet hij iedere keer opgesteld worden!!!
En ook Taylor is niet beter dan Berghuis, Klaassen, Alvarez of Kudus.... en toch schijnt hij onderdeel van de basis moeten zijn...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 augustus 2022 door AkaS -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Lijkt mij duidelijk dat een voorhoede met Bergwijn - Brobbey - Antony het sterkste is. Dan zou automatisch Tadic een linie naar achteren moeten...
Middenveld: Tadic Klaassen Alvarez moet het straks gaan worden denk ik.
Achterin moet er een plekie voor Bassey komen omwille van zijn fysiek, snelheid en kopkracht.
Betekent dat Blind niet meer in de basis kan en kan hij naar België...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 augustus 2022 door AkaS -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 21:22 schreef AkaS het volgende:Lijkt mij duidelijk dat een voorhoede met Bergwijn - Brobbey - Antony het sterkste is. Dan zou automatisch Tadic een linie naar achteren moeten... Middenveld: Tadic Klaassen Alvarez moet het straks gaan worden denk ik. Achterin moet er een plekie voor Bassey komen omwille van zijn fysiek, snelheid en kopkracht. Betekent dat Blind niet meer in de basis kan en kan hij naar België... En kudus achter tadic en Berghuis achter Klaassen?
Middenveld lijkt het lastigste in te vullen in een ieder geval |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
------------------ Pasveer -----------------------
-------------- Timber ------ Bassey ---------------
Rensch/aankoop ------------------------------Wijndal
------------- Alvarez ------ Tadic -----------------
------------------ Klaassen of Berghuis ------------
Antony ------------------------------------- Bergwijn
------------------------ Brobbey -------------------- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 21:27 schreef AkaS het volgende:------------------ Pasveer ----------------------- -------------- Timber ------ Bassey --------------- Rensch/aankoop ------------------------------Wijndal ------------- Alvarez ------ Tadic ----------------- ------------------ Klaassen of Berghuis ------------ Antony ------------------------------------- Bergwijn ------------------------ Brobbey -------------------- Lijkt me prima, maar zou je Klaassen of Berghuis niet naast Alvarez zetten en tadic op 10 ? Rechtsachter maak ik me gewoon zorgen om en bassey weet ik nog niks van, bij Ajax tenminste..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 augustus 2022 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 21:22 schreef AkaS het volgende:Lijkt mij duidelijk dat een voorhoede met Bergwijn - Brobbey - Antony het sterkste is. Dan zou automatisch Tadic een linie naar achteren moeten... Middenveld: Tadic Klaassen Alvarez moet het straks gaan worden denk ik. Achterin moet er een plekie voor Bassey komen omwille van zijn fysiek, snelheid en kopkracht. Betekent dat Blind niet meer in de basis kan en kan hij naar België... Mee eens roep hier al geruime tijd dat Tadic op 10 moet komen, staat bij het nationaal elftal van Servië ook op 10.
Met de punt naar voor, met 2 verdedigende middenvelders want verdedigend is Tadic niet sterk.
Bassey centraal naast Timber, en Daley niet naar Antwerp maar als linksback. Maar hij mag gewisseld worden geldt ook voor Tadic.
Schreuder moet niet het zelfde pad bewandelen als ten Hag, ook hun moeten zich blijven bewijzen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Pasveer, Sanchez, Timber, Bassey, Wijndal, Alvarez, Kudus, Taylor, Antony, Brobbey, Bergwijn.
Op basis van vorm. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Pasveer Sanchez Timber Bassey Wijndal Alvarez Tdic Klaassen Antony Brobbey Bergwijn
Zo kan Klaassen vechten met Berghuis voor 1 plek En alvarez kan het uitvechten met Taylor
In grote lijnen staat het zo wel prima. Alles dubbel bezet. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 21:19 schreef AkaS het volgende:[..] Warrior, mijns inziens is Schreuder niet het probleem. Het probleem zit in het machtsvacuum dat eist dat Blind altijd een plekkie moet hebben. Wanneer hij was gestart met Klaassen ipv Blind had het er al heel anders uitgezien. Blind is niet de beste linksback die we hebben. Blind heeft geen plek in het sterkst op te stellen middenveld. En Blind is niet de sterkste centrale verdediger! En toch moet hij iedere keer opgesteld worden!!! En ook Taylor is niet beter dan Berghuis, Klaassen, Alvarez of Kudus.... en toch schijnt hij onderdeel van de basis moeten zijn... En dat is dus de reden dat ik nu al klaar met hem ben. Die vent heeft geen ballen, blijft spelers opstellen die ook vorig seizoen al lang en breed op de bank hadden gemoeten. Gaat vervolgens met Tadic in de spits spelen terwijl je 2 nieuwe spitsen heb binnen gehaald waarvan 1 inzetbaar was. Stelt een berghuis op die werkelijk onzichtbaar is. Zelfde met het opstellen van Gorter in de JCS terwijl je weet dat hij gewoon nog tekort komt. Ik vraag me soms echt af wat voor debiele trainers wij elke keer krijgen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 21:22 schreef AkaS het volgende:Lijkt mij duidelijk dat een voorhoede met Bergwijn - Brobbey - Antony het sterkste is. Dan zou automatisch Tadic een linie naar achteren moeten... Middenveld: Tadic Klaassen Alvarez moet het straks gaan worden denk ik. Achterin moet er een plekie voor Bassey komen omwille van zijn fysiek, snelheid en kopkracht. Betekent dat Blind niet meer in de basis kan en kan hij naar België... Ik breng hem op de fiets en dump hem direct over de grens. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 augustus 2022 - 20:43 schreef Eide het volgende:Dat is ook een compleet verneukte zomer met interlands en een extra vroege start vanwege het WK. Nieuwe trainer, veel nieuwe spelers en een selectie die nog niet compleet is. Ik gun hem vooralsnog wel even tijd. Sorry gap, maar hij heeft al sinds het vetrek van Ten Hag en zijn aanstelling beelden kunnen terugkijken en aan een basis kunnen werken. Vind het ongelooflijk dat we daar aan de start van een seizoen nog mee bezig moeten zijn. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Tuurlijk heb je met het vertrek van Martinez, Gravenberch en Mazraoui een gat geslagen, maar laten we eerlijk wezen dat eigenlijk alleen Martinez onomstreden was. Mazrsoui was vaak geblesseerd en Gravenberch was grotendeels onzichtbaar in wedstrijden. |
|
|
|
|
JV
|
|
|
interessant niemand hier ziet nog rol voor blind, eventueel nog linksback maar wijndal zal beter worden blind middenveld en centraal nu wel duidelijk geworden dat dat niet meer werkt en schreuder heeft nu ook gezegd dat taylor het daar beter deed |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Hopelijk is Ajax er nu wel van overtuigd dat elk aannemelijk bod op Schuurs ja graag te zeggen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Blind word een discussiepunt dit seizoen,gisteren was hij nou niet bepaald op zijn niveau op de 6 positie.En als linksback zie ik hem Wijndal niet uit de basis verdrijven.Ondanks dat vind ik Blind nog steeds een geweldige voetballer,maar is gewoon na zijn hart/probl echt minder geworden. |
|
|
|