BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (zondag 14 augustus 2022, 14:30); 6 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 14 augustus 2022 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 17:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Als je nooit probeert weet je het niet... Misschien gaat het dan nog wel weer veel beter...
Hij is een paar jaar weggeweest. Toen geen enkele keer kampioen. Met Blind vrijwel ieder jaar kampioen.
AkaS
 AkaS - zondag 14 augustus 2022 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 21:14 schreef Eide het volgende:
En zo vind ik het belachelijk dat de tegengoal in de schoenen van Blind wordt geschoven terwijl overduidelijk is dat Timber en Wijndal daar ook grove fouten maken. Timber staat diep ingestapt om aan te vallen en laat daarmee totaal onnodig een één op één ontstaan omdat beide backs en de CVM ook diep staan.

Ajax faalt daar collectief en de fout in de schoenen van één speler schuiven is kortzichtig opportunisme.
jahoor Eide, tis goed met je. Blind is een topverdediger, een echte geweldenaar. heeft alles wat een topverdediger moet hebben. not! Sorry Eide maar echt hilarisch!
AkaS
 AkaS - zondag 14 augustus 2022 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 19:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat is dus de reden dat ik gestopt ben het te benoemen! Ik zou het team weleens willen zien zonder Blind en dan gewoon een verdediger die als kerntaak verdedigen heeft en niet aanvallen.
Ik ook, zooo graag. Hoe triest als je als topclub in de opbouw niet zonder Daley Blind kan functioneren...
Scout2
 Scout2 - zondag 14 augustus 2022 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 22:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

jahoor Eide, tis goed met je. Blind is een topverdediger, een echte geweldenaar. heeft alles wat een topverdediger moet hebben. not! Sorry Eide maar echt hilarisch!
De waarheid zal in het midden liggen, Eide heeft gelijk dat anderen ook steken laten vallen net als jij die zegt dat Blind te traag is.

Beide hebben gelijk.

Die twee problemen zorgen voor defensieve problemen en dienen opgelost te worden.
Eide
 Eide - zondag 14 augustus 2022 - 22:14   quote  deeplink  
Goed verhaal, maar als je niets beters hebt bewijs je precies wat ik zeg. Dat mag jij hilarischvinden. Het boeit mij geen zak of je het met mij eens bent of niet. Feit is dat er veel meer mis gaat daar dan alleen Blind die een sprintduel verliest. Daar veranderd slap geroeptoeter niets aan.
AkaS
 AkaS - zondag 14 augustus 2022 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 21:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is een paar jaar weggeweest. Toen geen enkele keer kampioen. Met Blind vrijwel ieder jaar kampioen.
Hahaha clown die je bent. De Ligt, Frenkie de Jong, Tadic, Ziyech, Nico, Onana.... Maar nee, de kampioenschappen komen op het conto van DAley Blind... Hahahahaha Weltrusten Remco.
Scout2
 Scout2 - zondag 14 augustus 2022 - 22:15   quote  deeplink  
Tegen Groningen kom je ermee weg, tegen het zwaarder geschut ga je op je smoel.
Scout2
 Scout2 - zondag 14 augustus 2022 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 22:12 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ook, zooo graag. Hoe triest als je als topclub in de opbouw niet zonder Daley Blind kan functioneren...
Blind is opbouwend een klasse apart, daar kan je niet omheen.
AkaS
 AkaS - zondag 14 augustus 2022 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 22:13 schreef Scout2 het volgende:

[..]

De waarheid zal in het midden liggen, Eide heeft gelijk dat anderen ook steken laten vallen net als jij die zegt dat Blind te traag is.

Beide hebben gelijk.

Die twee problemen zorgen voor defensieve problemen en dienen opgelost te worden.
Ik vind Blind een hele goede voetballer, technisch en in de passing meer dan prima. Maar in het huidige topvoetbal moet je defensie simpelweg duelkracht, kopkracht en snelheid hebben. In geval dat je een type Blind wilt opstellen moet de rest zo extreem goed zijn en functioneren dat je hem volledig vrijlaat voor de opbouw... Maar zodra het allemaal even niet 100% in balans is, is hij direct de persoon die het team in gevaar brengt omdat hij het niet kan belopen.

En dan kan je Eide of Remco heten en een miljoen berichten hebben gepost en vriendjes hier op het forum hebben. Maar ik heb zelf gevoetbald en niet zo heel slecht en ik weet heel goed wat ik in mijn team zou willen hebben. En dat is geen speler die nooit echt beslissend is maar waar het hele team voor moet compenseren!!!
Scout2
 Scout2 - zondag 14 augustus 2022 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 22:19 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik vind Blind een hele goede voetballer, technisch en in de passing meer dan prima. Maar in het huidige topvoetbal moet je defensie simpelweg duelkracht, kopkracht en snelheid hebben. In geval dat je een type Blind wilt opstellen moet de rest zo extreem goed zijn en functioneren dat je hem volledig vrijlaat voor de opbouw... Maar zodra het allemaal even niet 100% in balans is, is hij direct de persoon die het team in gevaar brengt omdat hij het niet kan belopen.

En dan kan je Eide of Remco heten en een miljoen berichten hebben gepost en vriendjes hier op het forum hebben. Maar ik heb zelf gevoetbald en niet zo heel slecht en ik weet heel goed wat ik in mijn team zou willen hebben. En dat is geen speler die nooit echt beslissend is maar waar het hele team voor moet compenseren!!!
Klopt wel, maar je moet dan ook beter hebben lopen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 14 augustus 2022 - 22:59   quote  deeplink  
6-1
Scout2
 Scout2 - zondag 14 augustus 2022 - 23:06   quote  deeplink  
3-5

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 augustus 2022 door Scout2 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 14 augustus 2022 - 23:14   quote  deeplink  
Heren, heel de verdediging is niet Champions League proof.

Tot aan de kwart finale hoog uit.

Niet alleen Blind, ook Wijndal en Timber en Rensch niet.

Ik vind eerlijk gezegd Wijndal nog de minste.

Verdedigend en opkomend is Timber nog het verste

Laten we hopen dat er aan gewerkt wordt, wie weet straks met Bassey en Kaplan

Voor nu 6-1 tegen een Groningen waar we in het verleden zelfs niet van konden winnen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 augustus 2022 door Jack Huntelaar --
AkaS
 AkaS - zondag 14 augustus 2022 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 22:14 schreef Eide het volgende:
Goed verhaal, maar als je niets beters hebt bewijs je precies wat ik zeg. Dat mag jij hilarischvinden. Het boeit mij geen zak of je het met mij eens bent of niet. Feit is dat er veel meer mis gaat daar dan alleen Blind die een sprintduel verliest. Daar veranderd slap geroeptoeter niets aan.
en het interesseert mij geen zak wat jij vindt. Moet er eigenlijk alleen maar om lachen. Ik moet je eigenlijk bedanken omdat je zo komisch bent en jezelf hier op het forum als een kenner presenteert maar je er eigenlijk geen reet verstand van blijkt te hebben als je niet ziet dat Blind zijn traagheid voor defensieve problemen zorgt in omschakelmomenten. En dan wijzen naar anderen omdat ze zijn tekortkoming niet hebben kunnen compenseren. Kostelijk eigenlijk wel.
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 00:02   quote  deeplink  
Ik lees kritiek op Wijndal. Natuurlijk moet hij zijn draai nog vinden, maar sommigen doen nu net alsof er een of andere nitwit is aangekocht. Speelde hij vorig seizoen niet Antony tot twee keer toe volledig uit de wedstrijd... Volgens mij wel.

Je zal moeten kiezen, ga je voor voetballende verdedigers, verdedigende verdedigers of een mix. Maar hoe dan ook als je op CL niveau wilt presteren ben je niet altijd de bovenliggende partij en zal je moeten anticiperen op de omschakeling en heb je simpelweg snelheid nodig, duelkracht en kopkracht.

Blind bijvoorbeeld is een goede voetballer, dat zie ik ook heus wel. Maar zijn grote probleem is snelheid en in het huidige topvoetbal is snelheid toch wel heel belangrijk tenzij je de creme de la creme om je heen hebt. En dat heeft Ajax niet. Ik lees Ramos en Pique dat dit ook niet de snelste zijn, maar wat presteert Barca dan lately??? En Ramos heeft wel verdedigende skills en duelkracht en is sneller dan Blind...

Maar door de belachelijke tegenwind van het niet te ontkennen feit dat Blind in de omschakeling snelheid tekort komt, maakt het alles veel harder. Ik heb niets tegen Blind, vind het technisch gewoon een goede voetballer, maar zijn inbreng is niet beslissend op zijn sterke punten, maar zijn zwakte brengt weldegelijk problemen. Ontken het wat je wilt, maar wanneer je je ogen uit je zak haalt kan je niet anders dan zien wat ik zie en dat is dat hij helaas als verdediger alleen opbouwende kwaliteiten heeft. Geen duelkracht, geen snelheid en geen kopkracht. Dus als je witl beweren dat dit geen noodzakelijke eigenschappen zijn voor een verdediger anno nu, dan kan ik je gewoonweg niet serieus nemen PUNT

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 augustus 2022 door AkaS --
Eide
 Eide - maandag 15 augustus 2022 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 23:52 schreef AkaS het volgende:

[..]

en het interesseert mij geen zak wat jij vindt. Moet er eigenlijk alleen maar om lachen. Ik moet je eigenlijk bedanken omdat je zo komisch bent en jezelf hier op het forum als een kenner presenteert maar je er eigenlijk geen reet verstand van blijkt te hebben als je niet ziet dat Blind zijn traagheid voor defensieve problemen zorgt in omschakelmomenten. En dan wijzen naar anderen omdat ze zijn tekortkoming niet hebben kunnen compenseren. Kostelijk eigenlijk wel.
Keurig, lekker op de man spelen. Meer heb je ook niet. Dag knul.
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 00:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Keurig, lekker op de man spelen. Meer heb je ook niet. Dag knul.
Slaap lekker Eide.
AkaS
 AkaS - maandag 15 augustus 2022 - 00:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 23:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Heren, heel de verdediging is niet Champions League proof.

Tot aan de kwart finale hoog uit.

Niet alleen Blind, ook Wijndal en Timber en Rensch niet.

Ik vind eerlijk gezegd Wijndal nog de minste.

Verdedigend en opkomend is Timber nog het verste

Laten we hopen dat er aan gewerkt wordt, wie weet straks met Bassey en Kaplan

Voor nu 6-1 tegen een Groningen waar we in het verleden zelfs niet van konden winnen
kwartfinale... zoals het nu gaat is de kwartfinale echt niet haalbaar. Maar het positieve is dat we nog in het begin van het seizoen zijn en er nog veel te verbeteren valt. Laten we hopen dat dit gebeurd.

Als Blind blijft staan hoop ik dat hij zijn ervaring laat spreken en ervoor zorgt dat hij zichzelf niet meer in de positie laat brengen waarin hij snelheid nodig heeft wat hij niet heeft. Hij als ervaren man zou Timber niet zover moeten laten inschuiven, hij zou dat moeten doen en Timber als slot op deur moeten laten zijn met zijn snelheid. Wat heb je aan een ervaren speler als deze op dergelijke momenten geen toegevoegde waarde brengt...
p111
 p111 - maandag 15 augustus 2022 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 22:14 schreef Eide het volgende:
Dat doelpunt was overduidelijk de SCHULD van Wijndal,laat al die Blind haters even terug kijken meneer Wijndal zijn man liep 5 meter achter hem en hij sukkelde op zijn gemak terug tot die man hem inhaalde en hij dacht verrek ik moet ook nog verdedigen en daardoor te laat kwam.
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 09:16 schreef p111 het volgende:

[..]

Dat doelpunt was overduidelijk de SCHULD van Wijndal,laat al die Blind haters even terug kijken meneer Wijndal zijn man liep 5 meter achter hem en hij sukkelde op zijn gemak terug tot die man hem inhaalde en hij dacht verrek ik moet ook nog verdedigen en daardoor te laat kwam.
Blind doet totaal niks tegen die spits... Krijgt alle ruimte om überhaupt die pass te geven.. tuurlijk start wijndal telaat maar dan ook toch rensch en timber die nergens te bekennen zijn ? Nee sorry blind word eruit gelopen als dat niet gebeurd hoeft wijndal überhaupt die sprint niet nogmaals te maken
p111
 p111 - maandag 15 augustus 2022 - 09:30   quote  deeplink  
Ik begrijp de discussie wel over Blind hij is ook minder geworden na zijn dramatische hart stoornis.Gisteren was hij de eerste helft gewoon matig,ook zijn verdediging t/o Sam Larsen was niet er sterk maar als Wijndal gewoon zijn taak had gedaan dan had Larsen nooit die bal kwijt gekunt en had had je geen tegendoelpunt gehad.
p111
 p111 - maandag 15 augustus 2022 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 09:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blind doet totaal niks tegen die spits... Krijgt alle ruimte om überhaupt die pass te geven.. tuurlijk start wijndal telaat maar dan ook toch rensch en timber die nergens te bekennen zijn ? Nee sorry blind word eruit gelopen als dat niet gebeurd hoeft wijndal überhaupt die sprint niet nogmaals te maken
Blind was helemaal mee gelopen met Sam naar de rechterkant zijlijn,Sam kon geen kant op en toen kwam de man van Wijndal helemaal vvan zijn eigen helft aangelopen met een slapende Wijndal die niet oplette en als een pupil alleen oog voor de bal had en zijn man gewoon liet lopen en die scoorde.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 15 augustus 2022 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 09:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blind werd er helemaal niet uitgelopen, greep alleen niet in.

Mijn vraag aan jou waar waren Rensch en Timber?

Blind moest naar de rechterkant terwijl zijn positie links is

Wijndal stond veel te hoog en reageerde veel te laat, had allang terug moeten zijn.

Blind deed voor de rest niets verkeerd, vaak werden ballen bij hem ingeleverd omdat hij vaak de oplossing vond.

Hij moet gewoon weer naar de linksback positie, daar stond hij vorig seizoen en in het Nederlands Elftal.

Wijndal hadden ze nooit moeten kopen, mis Tagliafico overigens

Oh en dat Ajax 6 x scoorde, is dat niet positief ?
p111
 p111 - maandag 15 augustus 2022 - 09:55   quote  deeplink  
AChterhoede.
Rensch-Timber-Bassie-Blind
Dit zou ik wel is willen zien hoe dit zou lopen.
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 09:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Blind werd er helemaal niet uitgelopen, greep alleen niet in.

Mijn vraag aan jou waar waren Rensch en Timber?

Blind moest naar de rechterkant terwijl zijn positie links is

Wijndal stond veel te hoog en reageerde veel te laat, had allang terug moeten zijn.

Blind deed voor de rest niets verkeerd, vaak werden ballen bij hem ingeleverd omdat hij vaak de oplossing vond.

Hij moet gewoon weer naar de linksback positie, daar stond hij vorig seizoen en in het Nederlands Elftal.

Wijndal hadden ze nooit moeten kopen, mis Tagliafico overigens

Oh en dat Ajax 6 x scoorde, is dat niet positief ?
Blind legde de sprint zeker wel af... En ik gaf ook al aan dat het niet enkel wijndal zijn schuld is gezien timber en rensch nergens te bekennen waren.. Maar dat blind totaal niks doet als verdediger vind ik veel erger met al zijn ervaring..

Qua doelpunten en spel, volgens mij niet geklaagd toch? Ook al zou ik wel kudus een keer op 10 willen zien ipv tadic
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 22:15 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahaha clown die je bent. De Ligt, Frenkie de Jong, Tadic, Ziyech, Nico, Onana.... Maar nee, de kampioenschappen komen op het conto van DAley Blind... Hahahahaha Weltrusten Remco.
Nu ben je er weer zoals we je kennen. Dingen veronderstellen die een ander helemaal niet schrijft.

En weer lekker persoonlijk worden. Toppertje ben je.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 22:19 schreef AkaS het volgende:

[..]

En je denkt dat je hier de enige bent die op een beetje niveau gespeeld heeft?

En volgens mij zijn de grootste gekken in ons analisten team dat Nederland rijk is ook gewoon ex profvoetballers die haaks op elkaar staan. Dus wat is dat in hemelsnaam waard?
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 23:52 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kerel wat laat jij je weer kennen man.

Het ging zo goed met je.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 00:02 schreef AkaS het volgende:
Ik lees kritiek op Wijndal. Natuurlijk moet hij zijn draai nog vinden, maar sommigen doen nu net alsof er een of andere nitwit is aangekocht. Speelde hij vorig seizoen niet Antony tot twee keer toe volledig uit de wedstrijd... Volgens mij wel.

Je zal moeten kiezen, ga je voor voetballende verdedigers, verdedigende verdedigers of een mix. Maar hoe dan ook als je op CL niveau wilt presteren ben je niet altijd de bovenliggende partij en zal je moeten anticiperen op de omschakeling en heb je simpelweg snelheid nodig, duelkracht en kopkracht.

Blind bijvoorbeeld is een goede voetballer, dat zie ik ook heus wel. Maar zijn grote probleem is snelheid en in het huidige topvoetbal is snelheid toch wel heel belangrijk tenzij je de creme de la creme om je heen hebt. En dat heeft Ajax niet. Ik lees Ramos en Pique dat dit ook niet de snelste zijn, maar wat presteert Barca dan lately??? En Ramos heeft wel verdedigende skills en duelkracht en is sneller dan Blind...

Maar door de belachelijke tegenwind van het niet te ontkennen feit dat Blind in de omschakeling snelheid tekort komt, maakt het alles veel harder. Ik heb niets tegen Blind, vind het technisch gewoon een goede voetballer, maar zijn inbreng is niet beslissend op zijn sterke punten, maar zijn zwakte brengt weldegelijk problemen. Ontken het wat je wilt, maar wanneer je je ogen uit je zak haalt kan je niet anders dan zien wat ik zie en dat is dat hij helaas als verdediger alleen opbouwende kwaliteiten heeft. Geen duelkracht, geen snelheid en geen kopkracht. Dus als je witl beweren dat dit geen noodzakelijke eigenschappen zijn voor een verdediger anno nu, dan kan ik je gewoonweg niet serieus nemen PUNT
Hahaha. Ook PUNT schrijven alsof alleen jij er verstand van hebt. Je bent toch geen elf of wel??

Maar waarom hoor ik je niet over de snelheid die Wijndal gisteren te kort kwam bij de goal?

Ik neem hem dat overigens niet kwalijk hoor, hopelijk gaat hij 100x beter worden als Blind en wordt het de beste back van de wereld. Maar dat laat hij de eerste twee wedstrijden nog niet zien.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 00:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

kwartfinale... zoals het nu gaat is de kwartfinale echt niet haalbaar. Maar het positieve is dat we nog in het begin van het seizoen zijn en er nog veel te verbeteren valt. Laten we hopen dat dit gebeurd.

Als Blind blijft staan hoop ik dat hij zijn ervaring laat spreken en ervoor zorgt dat hij zichzelf niet meer in de positie laat brengen waarin hij snelheid nodig heeft wat hij niet heeft. Hij als ervaren man zou Timber niet zover moeten laten inschuiven, hij zou dat moeten doen en Timber als slot op deur moeten laten zijn met zijn snelheid. Wat heb je aan een ervaren speler als deze op dergelijke momenten geen toegevoegde waarde brengt...
Dus het teveel diep gaan van Timber is per definitie niet zijn schuld maar die van Blind?

Oke.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 10:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blind legde de sprint zeker wel af... En ik gaf ook al aan dat het niet enkel wijndal zijn schuld is gezien timber en rensch nergens te bekennen waren.. Maar dat blind totaal niks doet als verdediger vind ik veel erger met al zijn ervaring..

Qua doelpunten en spel, volgens mij niet geklaagd toch? Ook al zou ik wel kudus een keer op 10 willen zien ipv tadic
Hij doet juist wel wat. Hij vertraagt die aanval om mensen terug te laten komen in positie. Dat is juist iets goeds. Dat Wijndal op snelheid dat duel niet wint hoor je vervolgens niemand over.
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 10:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij doet juist wel wat. Hij vertraagt die aanval om mensen terug te laten komen in positie. Dat is juist iets goeds. Dat Wijndal op snelheid dat duel niet wint hoor je vervolgens niemand over.
5 meter achterstand en haalde hem nog bijna in dus valt mee.. blind vertraagde de aanval maar niet op een manier die je zou moeten zien, staan 1.5 meter bij zijn man vandaan waardoor die erg makkelijk de pass kon geven.. maar goed niks meer aan te veranderen maar hoop wel dat bassey basis word en wijndal nog wat sterker word.. moet wel ff erbij zeggen dat pasveer er ook niet goed uitzag
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - maandag 15 augustus 2022 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 09:55 schreef p111 het volgende:
AChterhoede.
Rensch-Timber-Bassie-Blind
Dit zou ik wel is willen zien hoe dit zou lopen.
Kan ik prima mee leven. Met Sanchez, Wijndal achter de hand ziet de verdediging er prima uit lijkt me. Zou op zich een nieuwe keeper niet verkeerd vinden. Pasveer ging wel erg langzaam naar de grond bij die goal..
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - maandag 15 augustus 2022 - 11:45   quote  deeplink  
Volgens mij was het collectief falen van verdediging + keeper bij die goal van Groningen. Niemand zag er daar echt lekker uit. Geen ramp overigens als je er zelf 6 scoort, maar het moge duidelijk zijn dat Blind niet een heel seizoen lcv moet gaan spelen.
Yerdas Selzavon
 Yerdas Selzavon - maandag 15 augustus 2022 - 11:55   quote  deeplink  
quote:

[..]

Eens. Tadic = held, maar Kudus verdient de kans. Tegen een sterkere tegenstander heb je denk ik ook meer aan zijn power en duelkracht bij hoog drukzetten.
p111
 p111 - maandag 15 augustus 2022 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 10:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Lees even mijn commentaar over Blind en Wijndal duidelijker kan ik het niet schrijven.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 15 augustus 2022 - 12:42   quote  deeplink  
quote:

[..]

Waar blijf je met Tadic dan?
Die heeft de meeste assists en nog lang niet afgeschreven, maar goed Kudus doet het ook aardig dat heeft hij zeker bewezen.

Schreuder kan in de Nederlandse competitie toe werken naar zijn beste elftal om straks met zijn beste 11 te verschijnen in de Champions Leaque
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 15 augustus 2022 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 10:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahaha. Ook PUNT schrijven alsof alleen jij er verstand van hebt. Je bent toch geen elf of wel??

Maar waarom hoor ik je niet over de snelheid die Wijndal gisteren te kort kwam bij de goal?

Ik neem hem dat overigens niet kwalijk hoor, hopelijk gaat hij 100x beter worden als Blind en wordt het de beste back van de wereld. Maar dat laat hij de eerste twee wedstrijden nog niet zien.
Eens dit is tot dusver de zwakste schakel
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 15 augustus 2022 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 10:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Nu ben je er weer zoals we je kennen. Dingen veronderstellen die een ander helemaal niet schrijft.

En weer lekker persoonlijk worden. Toppertje ben je.
Je doet precies hetzelfde.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 15 augustus 2022 - 12:50   quote  deeplink  
Rensch en Wijndal zijn opkomende backs, die horen dus diep te spelen. Centrale verdedigers als Blind en Timber horen juist meer naar achteren te spelen. Als je dus als Blind zijnde weet dat je manco ligt bij je snelheid ga je dus niet te diep spelen. Maar ja, dan ligt het telkens aan anders. Dat was net als Ziyech toen Ajax diep wilde spelen en hij elke keer dom balverlies leed op het middenveld. Toen was het ook steeds een ander zijn schuld. Zo worden sommigen hier standaard het handje boven het hoofdje gehouden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 15 augustus 2022 - 12:50   quote  deeplink  
En een Blind als opkomende back is ook niet slim aangezien hij geen snelheid bezit om bij een tegenaanval terug te keren.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 12:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Waar blijf je met Tadic dan?
Die heeft de meeste assists en nog lang niet afgeschreven, maar goed Kudus doet het ook aardig dat heeft hij zeker bewezen.

Schreuder kan in de Nederlandse competitie toe werken naar zijn beste elftal om straks met zijn beste 11 te verschijnen in de Champions Leaque
Dat heeft kudus nog niet bewezen. Die is een paar keer leuk ingevallen en speelde een leuke voorbereiding. Meer niet en dat is echt wat anders dan je bewezen hebben.

Tadic heeft de afgelopen jaren en ook afgelopen jaar bewezen met ruime afstand de allerbeste speler te zijn van de eredivisie.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 12:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Je doet precies hetzelfde.
Nee totaal niet zelfs. Ik val hem niet aan om z’n mening. Ik ben het niet eens met die mening. En dan ben je direct van alles en nog wat. En zou je belangen hebben of weet ik veel wat er allemaal geroepen wordt.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 12:50 schreef Ajax Warrior het volgende:
Rensch en Wijndal zijn opkomende backs, die horen dus diep te spelen. Centrale verdedigers als Blind en Timber horen juist meer naar achteren te spelen. Als je dus als Blind zijnde weet dat je manco ligt bij je snelheid ga je dus niet te diep spelen. Maar ja, dan ligt het telkens aan anders. Dat was net als Ziyech toen Ajax diep wilde spelen en hij elke keer dom balverlies leed op het middenveld. Toen was het ook steeds een ander zijn schuld. Zo worden sommigen hier standaard het handje boven het hoofdje gehouden.
Als die verder achteruit gaan staan maak je het veld veel te lang en kom je gewoon zwaar te kort overal en kun je geen druk meer zetten.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 12:50 schreef Ajax Warrior het volgende:
En een Blind als opkomende back is ook niet slim aangezien hij geen snelheid bezit om bij een tegenaanval terug te keren.
Net zoals Wijndal gisteren dat niet kon belopen bedoel je?
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Net zoals Wijndal gisteren dat niet kon belopen bedoel je?
Blind had een voorsprong en word eruit gelopen... Wijndal had een achterstand en haalde hem nog bijna in.. vind het wel een verschil..
nummer10
 nummer10 - maandag 15 augustus 2022 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat heeft kudus nog niet bewezen. Die is een paar keer leuk ingevallen en speelde een leuke voorbereiding. Meer niet en dat is echt wat anders dan je bewezen hebben.

Tadic heeft de afgelopen jaren en ook afgelopen jaar bewezen met ruime afstand de allerbeste speler te zijn van de eredivisie.
Tadic heeft credits absoluut en is onze aanvoerder, maar dat betekend toch niet dat je heilig bent en een ander geen kans mag krijgen?
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blind had een voorsprong en word eruit gelopen... Wijndal had een achterstand en haalde hem nog bijna in.. vind het wel een verschil..
Lul niet man. Wijndal had een meter of twee voorsprong bij de 16 van de tegenstander toen die pass werd gegeven en komt gewoon tekort in die sprint. Zo simpel is het.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2022 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 15:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tadic heeft credits absoluut en is onze aanvoerder, maar dat betekend toch niet dat je heilig bent en een ander geen kans mag krijgen?
Als hij slecht zou spelen moet ie gewisseld worden. Hij speelde gisteren echter gewoon een dijk van een wedstrijd.
Eide
 Eide - maandag 15 augustus 2022 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2022 - 18:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Als hij slecht zou spelen moet ie gewisseld worden. Hij speelde gisteren echter gewoon een dijk van een wedstrijd.
De eerste helft wel. De tweede helft vond ik hem veel minder zichtbaar.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (zondag 14 augustus 2022, 14:30); 6 - 1

0.0094439