|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord - FC Emmen (zaterdag 27 augustus 2022, 20:00 uur)
Datum & tijdstip: Zaterdag 27 augustus 20:00uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter:Bas Nijhuis
Feyenoord krijgt tegen FC Emmen steun van een uitverkochte Kuip. Alle beschikbare kaarten voor de thuiswedstrijd in de Eredivisie zijn verkocht.
Zaterdagavond staat niet alleen in het teken van het duel met de ploeg uit Emmen, maar ook van het afscheid van Jens Toornstra. Voorafgaand aan de thuiswedstrijd wordt de aanvoerder van afgelopen seizoen in het zonnetje gezet en bedankt voor acht jaar dienstverband.
Supporters van Feyenoord zijn direct aan de slag gegaan om een mega spandoek te maken. FSV De Feijenoorder werkt met tientallen vrijwilligers op het voorplein van De Kuip om alles voor de wedstrijd tegen FC Emmen klaar te hebben, zo meldt RTV Rijnmond.
Trainer Arne Slot heeft er alles aan gedaan om Toornstra langer te behouden. "Ik heb de afgelopen periode veel gesprekken met hem gehad, net als andere mensen binnen de club die graag hadden gezien dat Jens zou blijven. We probeerden hem ervan te overtuigen dat hij ook dit seizoen weer veel aan spelen zou toekomen, niet in de laatste plaats omdat Fredrik Aursnes is vertrokken.''
Een basisplaats was echter minder waarschijnlijk. "Die garantie kon ik hem niet geven... Ik zeg niet dat hij bij Utrecht wel die garantie heeft, maar hij zal de inschatting hebben gemaakt dat de kans daar iets groter is. Toen hebben we de afweging moeten maken of we een speler tegen zijn zin willen behouden, het is duidelijk dat ik daar niet in geloof.''
Voor de wedstrijden tegen Sparta, FC Twente en Fortuna Sittard zijn nog voldoende kaarten beschikbaar. Kaarten bestellen kan gemakkelijk en snel via de Online Ticketshop.
Marcos López moet zijn debuut voor Feyenoord nog even uitstellen. De aanwinst van de Rotterdammers zit morgen niet bij de wedstrijdselectie van Feyenoord voor het thuisduel tegen FC Emmen. López heeft een lichte blessure overgehouden aan het oefenduel met Willem II.
Mats Wieffer keert ook nog niet terug bij Feyenoord. De middenvelder speelde afgelopen week nog wel mee met de Rotterdammers in het besloten oefenduel, maar heeft daar klachten aan overgehouden. Danilo Pereira da Silva kreeg op de training nog een schop. ''Het is afwachten of hij morgen kan spelen'', vertelde Slot.
Dávid Hancko is wel klaar voor zijn eerste minuten in het shirt van Feyenoord. De verdediger is fit en behoort dan ook tot de wedstrijdselectie. ''Hij heeft niet de problematiek van een visum, dus die is gelijk speelklaar. Paixão verwacht ik straks op het trainingscomplex met zijn visum. Hij moet alleen nog wachten op een pasje. Dus hij is niet inzetbaar.''
Trainer Arne Slot gaat wijzigingen doorvoeren in de basisopstelling van Feyenoord. De trainer heeft tegen RKC Waalwijk te veel spelers laten starten die niet in staat waren om de negentig minuten vol te maken. Voor de thuiswedstrijd tegen FC Emmen is de fitheid van een speler een belangrijk argument voor een plek aan de aftrap.
Quilindschy Hartman kon de wedstrijd tegen RKC Waalwijk niet volledig uitspelen. Ook Sebastian Szymański, Oussama Idrissi, Orkun Kökçü en Danilo werden gewisseld. Slot lijkt te gaan kiezen voor Dávid Hancko boven Hartman. ''Ik vind dat Hartman het uitstekend heeft gedaan. Het is wel zo dat Dávid Hancko er ook is bijgekomen, die ook op de linksback positie uit de voeten kan.''
''Jacob vond ik vorige week ook een prima wedstrijd spelen'', vervolgt de trainer op de persconferentie. ''De verdediging behoorde vorige week tot het betere gedeelte van ons elftal, dus daarin hebben we keus. Daar zijn de spelers ook fit en die fitheid is een belangrijke component voor de opstelling morgen. Daarin heb ik vorige week keuzes gemaakt waarvan ik achteraf dacht 'daar had ik beter even mee kunnen wachten'.''
''Vorige week zaten er te veel spelers in de ploeg die niet in staat waren om de negentig minuten vol te maken. Op de trainingen gaven ze me wel het gevoel dat ze er fysiek klaar voor waren'', zo vertelt een eerlijke Slot. ''Vandaar dat ik aan het einde van de rit ook bijna de grote fout maakte om voor de zesde keer te wisselen. Daar kijk ik morgen wel met andere ogen naar. Dat heb ik meegenomen van vorige week.''
https://youtu.be/MZ7JZQUfdRY
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 augustus 2022 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
D’r op en erover schaamteloos 5-0.. |
|
|
|
|
Nibke 7
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: D’r op en erover schaamteloos 5-0.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Hancko linksback. Hoop dat hij straks gewoon wel centraal komt te staan.
Hou niet van lange spelers op de backpositie. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Een zwaar bevochten 7-0 dan maar, met Diemer die zich verstopt in het putje van de gras sproeierT. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Het proces is zichtbaar…4-0. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: D’r op en erover schaamteloos 5-0.. |
|
|
|
|
ras
|
|
|
|
|
|
ras
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het goede nieuws, we maken een veldgoal. Begin van het proces. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat het een eigen doelpunt zal zijn, dat is bijzaak. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Standaard spelletje van een Feyenoord supporter |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Even een paar HJ nuttigen, en dan op het gemak richting de tempel. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Zit al in zuid, waarom geeft Slot Danillo de voorkeur bivn Jimenes heb ik iets gemist ? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: 6 -0 ? Ik doe mee :-) |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Wedstrijdritme en - fitheid lijkt me |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Zou zomaar eens de juiste stand kunnen worde. Maar hoop t niet. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ja de officiële opstelling |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Hancko linksback, Geertruida op 6.
Hartman en Szymanski bank. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Hancko op linksback vind ik echt nood hoor, moet gewoon centraal. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
3 punten in eigen huis houden. Knallen!!! |
|
|
|
|
Joboo49
|
|
|
Denk weer draak van wedstrijd met 10 man verdedigend waar Feyenoord niets mee kan net als afgelopen 2 wedstrijden. |
|
|
|
|
Joboo50
|
|
|
Snap ook niet waarvoor geminez geen kans krijgt Danilo vind ik het niet echt kunnen met een tegenstander die met 10 man op de 16 bivakkeert |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 - 19:33 schreef Joboo50 het volgende:Snap ook niet waarvoor geminez geen kans krijgt Danilo vind ik het niet echt kunnen met een tegenstander die met 10 man op de 16 bivakkeert Tja dat weet je, 3 wedstrijden 3 goals. Dan wisselen ze niet snel. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 - 19:33 schreef Joboo50 het volgende:Snap ook niet waarvoor geminez geen kans krijgt Danilo vind ik het niet echt kunnen met een tegenstander die met 10 man op de 16 bivakkeert Welkom op het belangrijkste forum ter wereld!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 augustus 2022 door MightyAce -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Fijne wedstrijd iedereen, COME ON FEYENOORD..
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 - 19:33 schreef Joboo50 het volgende:Snap ook niet waarvoor geminez geen kans krijgt Danilo vind ik het niet echt kunnen met een tegenstander die met 10 man op de 16 bivakkeert Welkom, je mag uiteraard je mening geven, maar het heeft geen enkele zin. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Speech van Te Kloese was niet echt geweldig. Hoeft ook niet, als hij z’n werkt maar goed doet verder ;)
Mooi doek en afscheid verder van Jens. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Slot leest alles hier hoor |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 - 19:53 schreef MMM het volgende:Speech van Te Kloese was niet echt geweldig. Hoeft ook niet, als hij z’n werkt maar goed doet verder ;) Mooi doek en afscheid verder van Jens. Heel vet spandoek inderdaad |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Dat vermoeden heb ik wel ja. |
|
|
|