BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Excelsior (zondag 16 oktober 2022, 20:00); 7 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 21:16   quote  deeplink  
Alvarez ook echt goed vandaag.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 21:17   quote  deeplink  
Oh wat mis ik Suarez, die had die keeper eenvoudig gepasseerd.
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 21:17   quote  deeplink  
Hoppa. Weer een heerlijke goal.
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 21:18   quote  deeplink  
Ook een prima assist van Bergwijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 21:18   quote  deeplink  
Goed weg gelegd door Bergwijn heerlijk afgemaakt door Brobbey
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 21:20   quote  deeplink  
Tadic echt weer ouderwets goed
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 21:23   quote  deeplink  
Hopppppaaaa.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 21:28   quote  deeplink  
Goed voor het zelfvertrouwen, nu door drukken
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 21:33   quote  deeplink  
Hoppa. Prachtige goal van Bergwijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 21:37   quote  deeplink  
En door!!!
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 21:40   quote  deeplink  
Ook weer een prachtige aanval dit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 21:41   quote  deeplink  
En doorrrrr
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 21:45   quote  deeplink  
Klaassen speelt ook een prima wedstrijd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 21:40 schreef remco k het volgende:
Ook weer een prachtige aanval dit.
Ach nog altijd 1 meer dan Pisvee hahahaha
Eide
 Eide - zondag 16 oktober 2022 - 21:50   quote  deeplink  
Conseicao is een leuke voetballer maar z'n rendement is voorlopig nul.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 21:50 schreef Eide het volgende:
Is nog te jeugdig enthousiast, leuk om te zien maar komt er wel
Eide
 Eide - zondag 16 oktober 2022 - 22:11   quote  deeplink  
Tadic MotM voor mij. Blij dat Brobbey na een stroeve start aardig op dreef was. Prima overwinning zonder bovenmatige inspanning.
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 21:16 schreef remco k het volgende:
Alvarez ook echt goed vandaag.
En erg veel verkeerde passes... Zoals velen
AkaS
 AkaS - maandag 17 oktober 2022 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 21:50 schreef Eide het volgende:
vind je? Ik vind van niet. Hij wordt een geweldige voetballer en mijns inziens zou hij nu ook al een vaste waarde kunnen zijn. Nu valt hij laat in met een grote stand op het scorebord en is lastig om je te onderscheiden, maar dat weet jij als kenner ook vast wel.

Bovendien is hij zeer balvaardig en snel. En dus zet hij de verdediging in beweging waardoor er gaten ontstaan waar anderen van profiteren.

Heb je het interview van Schreuder gezien?

Ik vind het een goedkoop lulverhaal. Bovendien hoop ik niet dat deze uitslag weer iedereen zand in de ogen strooit want ik vond het niveau van Ajax ondanks de 7 goals toch wel weer erg slecht. Het is dat Excelsior zo bedroevend slecht was...
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 22:11 schreef Eide het volgende:
Tadic MotM voor mij. Blij dat Brobbey na een stroeve start aardig op dreef was. Prima overwinning zonder bovenmatige inspanning.
Tegen een zeer matige tegenstander en waarbij er bij ons ook ngo erg veel fout ging.. natuurlijk een mooie overwinning maar zegt mij eerlijk gezegd nog niks..

En een Schreuder die zichzelf totaal voor paal zet tijdens een persconferentie, want ja het is heel normaal dat zaakwaarnemers zich bemoeien met aankopen van de club en scouting enzo om te helpen..
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 00:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

vind je? Ik vind van niet. Hij wordt een geweldige voetballer en mijns inziens zou hij nu ook al een vaste waarde kunnen zijn. Nu valt hij laat in met een grote stand op het scorebord en is lastig om je te onderscheiden, maar dat weet jij als kenner ook vast wel.

Bovendien is hij zeer balvaardig en snel. En dus zet hij de verdediging in beweging waardoor er gaten ontstaan waar anderen van profiteren.

Ik vind het een goedkoop lulverhaal. Bovendien hoop ik niet dat deze uitslag weer iedereen zand in de ogen strooit want ik vond het niveau van Ajax ondanks de 7 goals toch wel weer erg slecht. Het is dat Excelsior zo bedroevend slecht was...
Ok wauw en precies tegelijk geplaatst lol
AkaS
 AkaS - maandag 17 oktober 2022 - 00:27   quote  deeplink  
Wat ik zie is dat onze Portugese vriend alle tekenen vertoont van een serieuze topper. Als hij een wedstrijd of tien de kans krijgt gaat hij er nooit meer uit.

Ik vind overigens dat de balcirculatie bij Ajax echt niet goed is. Er wordt te lang gewacht en teveel gelopen met de bal. Vooral Bergwijn viel mij hierbij op. En het passen naar elkaar mag van mij ook wat harder en strakker.

En wat doet Timber in de spits terwijl het daar al overvol is???

Kudus toonde duidelijk aan dat hij met alle aanvallers die we al hebben, dat hij op het middenveld zou moeten spelen. Duels winnen, sterk in de duel, kort en explosief wegdraaiend. Aanspeelbaar, ook in de dekking. Goede passes in de diepte, combinaties aangaand. En scorend vermogen.

Ik zie in hem echt de mogelijkheid om hem de Frenkie rol te vervullen. En met het pluspunt dat hij ook scoort.
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 01:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 00:27 schreef AkaS het volgende:
Wat ik zie is dat onze Portugese vriend alle tekenen vertoont van een serieuze topper. Als hij een wedstrijd of tien de kans krijgt gaat hij er nooit meer uit.

Ik vind overigens dat de balcirculatie bij Ajax echt niet goed is. Er wordt te lang gewacht en teveel gelopen met de bal. Vooral Bergwijn viel mij hierbij op. En het passen naar elkaar mag van mij ook wat harder en strakker.

Kudus toonde duidelijk aan dat hij met alle aanvallers die we al hebben, dat hij op het middenveld zou moeten spelen. Duels winnen, sterk in de duel, kort en explosief wegdraaiend. Aanspeelbaar, ook in de dekking. Goede passes in de diepte, combinaties aangaand. En scorend vermogen.

Ik zie in hem echt de mogelijkheid om hem de Frenkie rol te vervullen. En met het pluspunt dat hij ook scoort.
Pasveer
Sanchez timber bassey wijndal
Alvarez Kudus
Berghuis
Bergwijn Brobbey tadic (als die zo blijft spelen)

Op deze manier bedoel je ?
Jaccio
 Jaccio - maandag 17 oktober 2022 - 07:20   quote  deeplink  
Persco van Schreuder.. gaat er keihard in en bijt eindelijk van zich af. Wat vinden jullie daar nou van?

Verbazingwekkend genoeg scoort hij hier toch wel wat puntjes mee bij mij. Al is het maar na Excelsior thuis.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 07:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 01:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Pasveer
Sanchez timber bassey wijndal
Alvarez Kudus
Berghuis
Bergwijn Brobbey tadic (als die zo blijft spelen)

Op deze manier bedoel je ?
Mooi hè. Bij Tadic er specifiek bij schrijven dat hij zo moet blijven spelen terwijl hij zowel gisteren als vorige week bij de twee beste spelers hoorde.
Wijndal maar weer opstellen terwijl hij gisteren weer geen druk op een bal geeft bij een voorzet bij de tegengoal, hij werd er zelfs met bal door zijn tegenstander uitgelopen en daar geen woord over.

Sanchez beviel prima maar was tegen Napoli de minste van het veld, Rensch is juist prima bezig de laatste tijd.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 07:26   quote  deeplink  
Ik denk dat Taylor en Kudus kind van de rekening zijn en dat Bergwijn gewoon vast vanaf rechts moet gaan leren spelen omdat Ajax een beter team is met Tadic vanaf links.
Concencao lijkt me een topper in wording, en als Bergwijn niet gaat presteren moet hij vervangen worden, Bergwijn was gisteren wederom matig, liep slecht en stond regelmatig verkeerd, eigenlijk blijkt hij gewoon een echte momenten voetballer te zijn, en daar hebben we eigenlijk niks aan aangezien het ook niet zo is dat hij constant twee man bezig houdt.

Klaassen Berghuis en Alvarez hebben het gisteren goed gedaan en verdienen na een goede wedstrijd niet om weer gewisseld te worden.
Kudus en Taylor dan maar even banken.
Eide
 Eide - maandag 17 oktober 2022 - 07:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 00:27 schreef AkaS het volgende:

Ik zie ook een hele goede voetballer in Conceição, maar hij doet vooralsnog helemaal niets met de ballen die hij krijgt. Zo eerlijk moet je wel zijn. Ik ben ontzettend blij dat jongens als Conceição en Baas mogen invallen in plaats van bijvoorbeeld Ocampos. Die jongens moeten tijd en vertrouwen krijgen. Ik wil echter wel een keer rendement zien, want daar draait het uiteindelijk om.

Verder eens dat Ajax slordig is. Dat is het verschil met vorig seizoen. Zo veel passes die gewoon niet goed zijn of waar iemand zich helemaal voor moet strekken waardoor doorcombineren al uitgesloten is.

Kudu viel goed in. Ik denk dat hij concureert met Klaassen en Taylor. Klaassen is iets multifunctioneler. Taylor is opbouwend misschien wat sterker maar Kudus brengt wel veel power en schwung. Ik vind het lastig hoor, want die anderen verdienen eigenlijk ook gewoon die basisplaats.
Eide
 Eide - maandag 17 oktober 2022 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 00:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nee, ik kijk nooit naar het geneuzel van "analisten" en journalisten achteraf. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan het slap gelul op TV rond voetbalwedstrijden.

Ik heb wel vanochtend er het een en ander over gelezen. Enerzijds ben ik blij dat Schreuder van zich afbijt. Dat verhaal van de zaakwaarnemer is wel bizar hoor. Dat is vragen om belangenverstrengeling.
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 07:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Mooi hè. Bij Tadic er specifiek bij schrijven dat hij zo moet blijven spelen terwijl hij zowel gisteren als vorige week bij de twee beste spelers hoorde.
Wijndal maar weer opstellen terwijl hij gisteren weer geen druk op een bal geeft bij een voorzet bij de tegengoal, hij werd er zelfs met bal door zijn tegenstander uitgelopen en daar geen woord over.

Sanchez beviel prima maar was tegen Napoli de minste van het veld, Rensch is juist prima bezig de laatste tijd.
Klopt Volendam en Excelsior.. Nu de rest nog.. wijndal ga ik niet eens afrekenen gezien die totaal 0 wedstrijd ritme heeft, Sanchez was een debuut in een niet lopend Ajax tegen Napoli..
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 08:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, ik kijk nooit naar het geneuzel van "analisten" en journalisten achteraf. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan het slap gelul op TV rond voetbalwedstrijden.

Ik heb wel vanochtend er het een en ander over gelezen. Enerzijds ben ik blij dat Schreuder van zich afbijt. Dat verhaal van de zaakwaarnemer is wel bizar hoor. Dat is vragen om belangenverstrengeling.
de hulp van zijn zaakwaarnemer Milos Malenovic in de voorbije, 'extreme' transferzomer. Als de clubleiding niet tevreden over hem is, zei Schreuder zelfs te zullen vertrekken.

Dit vind ik echt heel kwalijk... Niet dat die weg zou gaan, maar dat die zaakwaarnemer zoon vinger in de pap heeft en tadic dus ook..

En maar zeuren over de Turken bij Fortuna Haha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2022 door nummer10 --
jodocus
 jodocus - maandag 17 oktober 2022 - 09:17   quote  deeplink  
als ik dan toch ff mag zeiken , de eerste 20 minuten , ontzettend veel balverlies
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 09:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt Volendam en Excelsior.. Nu de rest nog.. wijndal ga ik niet eens afrekenen gezien die totaal 0 wedstrijd ritme heeft, Sanchez was een debuut in een niet lopend Ajax tegen Napoli..
En dan verdient sanchez een basis plaats boven de prima spelende rensch?
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 09:02 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de hulp van zijn zaakwaarnemer Milos Malenovic in de voorbije, 'extreme' transferzomer. Als de clubleiding niet tevreden over hem is, zei Schreuder zelfs te zullen vertrekken.

Dit vind ik echt heel kwalijk... Niet dat die weg zou gaan, maar dat die zaakwaarnemer zoon vinger in de pap heeft en tadic dus ook..

En maar zeuren over de Turken bij Fortuna Haha
Hoezo heeft Tadic daardoor ook een dikke vinger in de pap dan?
p111
 p111 - maandag 17 oktober 2022 - 09:38   quote  deeplink  
Het was een mooie overwinning ondanks de zoveelste Ajax misser van Bas Nijhuis en het was echt niet allemaal gladjes en mooi,maar voor de sfeer en het zelfvertrouwen is dit prima.Ik ben benieuwd naar de wat grotere wedstrijden o.a tegen die pisboeren of die kakkerlakken.
p111
 p111 - maandag 17 oktober 2022 - 09:41   quote  deeplink  
Ik hoop wel dat die Schreuder wel inziet dat met Brobbey in de spits er veel meer dreiging van uit gaat voorin.En Kudus op het middenveld sterker voor de dag komt,dus Schreuder stop met die onzin dat Kudus een spits is.
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 09:21 schreef remco k het volgende:

[..]

En dan verdient sanchez een basis plaats boven de prima spelende rensch?
Rensch heeft me verdedigend echt nog 0 keer wat laten zien
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 09:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo heeft Tadic daardoor ook een dikke vinger in de pap dan?
Volgens mij heeft akas dit al een keer erg mooi uitgelegd
AkaS
 AkaS - maandag 17 oktober 2022 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 07:26 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat Taylor en Kudus kind van de rekening zijn en dat Bergwijn gewoon vast vanaf rechts moet gaan leren spelen omdat Ajax een beter team is met Tadic vanaf links.
Concencao lijkt me een topper in wording, en als Bergwijn niet gaat presteren moet hij vervangen worden, Bergwijn was gisteren wederom matig, liep slecht en stond regelmatig verkeerd, eigenlijk blijkt hij gewoon een echte momenten voetballer te zijn, en daar hebben we eigenlijk niks aan aangezien het ook niet zo is dat hij constant twee man bezig houdt.

Klaassen Berghuis en Alvarez hebben het gisteren goed gedaan en verdienen na een goede wedstrijd niet om weer gewisseld te worden.
Kudus en Taylor dan maar even banken.
Op basis waarvan moet Kudus banken ?

Zie je dan niet dat hij de potentie heeft om een Europese topper te worden op het middenveld. Kudus wordt helaas ondergewaardeerd. Zo jammer dat er zo met hem wordt omgesprongen. Hij heeft werkelijk alles in huis. Echt deze man gaat straks voor een veel te lage transfersom teleurgesteld weg en gaat ergens anders de pannen van het dak spelen. Let maar op.
AkaS
 AkaS - maandag 17 oktober 2022 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 07:51 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik zie ook een hele goede voetballer in Conceição, maar hij doet vooralsnog helemaal niets met de ballen die hij krijgt. Zo eerlijk moet je wel zijn. Ik ben ontzettend blij dat jongens als Conceição en Baas mogen invallen in plaats van bijvoorbeeld Ocampos. Die jongens moeten tijd en vertrouwen krijgen. Ik wil echter wel een keer rendement zien, want daar draait het uiteindelijk om.

Verder eens dat Ajax slordig is. Dat is het verschil met vorig seizoen. Zo veel passes die gewoon niet goed zijn of waar iemand zich helemaal voor moet strekken waardoor doorcombineren al uitgesloten is.

Kudu viel goed in. Ik denk dat hij concureert met Klaassen en Taylor. Klaassen is iets multifunctioneler. Taylor is opbouwend misschien wat sterker maar Kudus brengt wel veel power en schwung. Ik vind het lastig hoor, want die anderen verdienen eigenlijk ook gewoon die basisplaats.
Individueel 1 op 1 ingezoomd op zijn individuele actie kwam daar geen goal uit. Maar vergeet hierbij niet dat hij erg weinig kansen krijgt en zich daarom te graag wil profileren. Er stond reeds een dikke stand op het scorebord en dus de algehele gedrevenheid van Ajax was stukken minder. En toch ... Gezien zijn balvaardigheid en snelheid bij ook mislukte acties geven wel een signaal af dat je als tegenstander voorzichtig moet zijn.

Tegen Liverpool, Napoli en zelfs AZ werd al heel snel duidelijk dat hun verdediging niets te vrezen had van Ajax en gingen ze massaal heel hoog druk zetten. Dat doen ze niet als ze een paar keer een counter op snelheid met snelle korte combinaties om de oren krijgen....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2022 door AkaS --
AkaS
 AkaS - maandag 17 oktober 2022 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 07:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Sanchez beviel prima maar was tegen Napoli de minste van het veld, Rensch is juist prima bezig de laatste tijd. Waarbij het aanvallende rendement ook best tegenvalt.
Daar tik je nu precies aan Remco waarom types als Tagliafico belangrijk zijn voor Ajax en de voorkeur zouden moeten krijgen boven een type als Blind, Wijndal of Rensch.....

Wijndal gaf inderdaad geen druk op de bal waardoor de goal kon vallen.
Rensch deed dit meerdere malen tegen psv om de JC schaal en telkens kwam daar een doelpunt uit.

Ze zijn meer bezig om hun handjes op de rug te doen dan druk op de bal te geven wat natuurlijk zou moeten.

Wijndal, Blind, Rensch allemaal dezelfde types waar je verdedigend geen fuck aan hebt. Tenzij je de bovenliggende dominante partij bent.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2022 door AkaS --
AkaS
 AkaS - maandag 17 oktober 2022 - 11:50   quote  deeplink  
Ik blijf maar denken aan Schreuder en ik vraag mij echt af wat zijn beoogde tactiek nu is. Misschien ligt het aan mij, maar ik kan geen structurele tactieken uit het vertoonde spel halen.

Het is geen geheim dat ik geen fan was van Ten Hag, maar bij hem zat er wel een idee achter waarvan je zag dat als hij hier en daar een ander poppetje zou opstellen dat het iets kon worden. En dat gebeurde dan ook uiteindelijk.

Ik zie geen middenveld dat in staat is om dominant te voetballen. Gevolg is dat de opbouw van achteruit heel langzaam en stroperig verloopt. Voorin ook weinig beweging. Gevolg is balletje breed, balletje terug en uiteindelijk een roei naar voren waar geen enkele lengte is om het duel aan te gaan of zelfs te winnen.

Ik heb dit meerdere wedstrijden achter elkaar gezien.

Ik heb dan geen trainersdiploma zoals meneertje Schreuder roept maar ik heb wel het vermogen om uit mijn doppen te kijken en te registreren wat er zich afspeelt op het veld.

Dus mijns inziens moet je dan je middenveld gaan aanpassen.
Een andere optie is om dan lengte in de spits te brengen.

Laten we nu heel toevallig een spits van + 2m op de bank hebben zitten....

En als die nog niet goed genoeg is, moet je dus gaan wisselen.

Maar deze kale roeptoeter doet geen moer en wisselde ook niet.

Wilde hij een punt maken naar iemand, dat het verkopen van Anthony fout was. Dat zijn aankopen niet goed genoeg zijn... Wat wilde deze man nu bereiken met zijn trainersdiploma???

En na zijn persconferentie zou ik hem ontslaan met zijn gespierde taal.

Ik wil van hem wel horen hoeveel maanden hij nodig heeft om Volendam, de nummer laatst van de eredivisie naar huis te spelen met de selectie die hij heeft. Want ongeacht wat. Met zulke zeperds zouden mijn spelers de pannen van het dak hebben gelopen tegen Volendam.

Mannetje Schreuder heeft goed blufpoker gespeeld, de juiste mannetjes en kanalen ingeschakeld en gedaan alsof hij en niet ten Hag het tactische wonder was. Maar nu is het wel pijnlijk duidelijk dat deze man helemaal niets van tactische genialiteit laat zien nu hij de kans heeft om het te laten zien!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 oktober 2022 - 12:40   quote  deeplink  
En iedereen nu weer in hosanna stemming en denkende dat we wel even kampioen worden? Nou ik niet, en zeker niet met deze trainer aan het roer!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 17 oktober 2022 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 12:40 schreef Ajax Warrior het volgende:
En iedereen nu weer in hosanna stemming en denkende dat we wel even kampioen worden? Nou ik niet, en zeker niet met deze trainer aan het roer!
Hahaha nou zo snel ben ik nog niet om, laat Ajax maar eerst echte grote wedstrijden winnen.
Ik ben nog niet van gedachte dat we kampioen worden
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 09:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Rensch heeft me verdedigend echt nog 0 keer wat laten zien
Dan moet je misschien eens een wedstrijd van Ajax daadwerkelijk gaan kijken.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 09:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft akas dit al een keer erg mooi uitgelegd
Volgens mij komen die eerste berichten hier over de invloed van die zaakwaarnemer van mij en niet van Akas.

En daar werd nergens gerept over de invloed van Tadic. Dat is echt weer iets wat jij jezelf in je hoofd haalt.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 11:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Op basis waarvan moet Kudus banken ?

Zie je dan niet dat hij de potentie heeft om een Europese topper te worden op het middenveld. Kudus wordt helaas ondergewaardeerd. Zo jammer dat er zo met hem wordt omgesprongen. Hij heeft werkelijk alles in huis. Echt deze man gaat straks voor een veel te lage transfersom teleurgesteld weg en gaat ergens anders de pannen van het dak spelen. Let maar op.
Omdat anderen nu eindelijk voetbal hebben laten zien wat we weken niet gezien hebben, en kudus nu een paar weken gewoon slecht speelt, weliswaar op een positie waar hij niet moet spelen, maar gisteren tijdens zijn invalbeurt op 10 vond ik hem ook niet goed.

En ik zie zijn talent echt wel, ik zie echter ook andere spelers die op dit moment beter spelen en daardoor een basis plek verdienen.

Ook Taylor is immers een groot talent wat een grote toekomst voorspelt wordt, en ook hij mag van mij even banken.

Overigens zou ik zelf nu de boel echt rigoureus veranderen en dan zou er wel plek zijn voor kudus, dat heb ik van de week ook geschreven, ik probeer echter te redeneren vanuit de gedachte van de trainer.

Vanuit mijn perspectief zou ik dit graag willen zien.

Pasveer
Timber Alvarez Bassey Wijndal
Klaassen kudus berghuis
Bergwijn Brobbey tadic.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 11:34 schreef AkaS het volgende:

[..]

Daar tik je nu precies aan Remco waarom types als Tagliafico belangrijk zijn voor Ajax en de voorkeur zouden moeten krijgen boven een type als Blind, Wijndal of Rensch.....

Wijndal gaf inderdaad geen druk op de bal waardoor de goal kon vallen.
Rensch deed dit meerdere malen tegen psv om de JC schaal en telkens kwam daar een doelpunt uit.

Ze zijn meer bezig om hun handjes op de rug te doen dan druk op de bal te geven wat natuurlijk zou moeten.

Wijndal, Blind, Rensch allemaal dezelfde types waar je verdedigend geen fuck aan hebt. Tenzij je de bovenliggende dominante partij bent.
Rensch deed dat tegen psv inderdaad heel slecht. Daarna deed hij dat juist wel goed en speelt hij echt best prima.

En dat gif wil ik zelf ook altijd in de ploeg zien, Bassey heeft dat ook naar mijn idee.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2022 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 12:40 schreef Ajax Warrior het volgende:
Even serieus. Wie is er in de hosanna stemming hier warrior?
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2022 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 18:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat anderen nu eindelijk voetbal hebben laten zien wat we weken niet gezien hebben, en kudus nu een paar weken gewoon slecht speelt, weliswaar op een positie waar hij niet moet spelen, maar gisteren tijdens zijn invalbeurt op 10 vond ik hem ook niet goed.

En ik zie zijn talent echt wel, ik zie echter ook andere spelers die op dit moment beter spelen en daardoor een basis plek verdienen.

Ook Taylor is immers een groot talent wat een grote toekomst voorspelt wordt, en ook hij mag van mij even banken.

Overigens zou ik zelf nu de boel echt rigoureus veranderen en dan zou er wel plek zijn voor kudus, dat heb ik van de week ook geschreven, ik probeer echter te redeneren vanuit de gedachte van de trainer.

Pasveer
Klaassen kudus berghuis
Bergwijn Brobbey tadic.
En als een ander vergelijkbare opstellingen roept is het te aanvallend middenveld...
AkaS
 AkaS - dinsdag 18 oktober 2022 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2022 - 18:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Pasveer
Klaassen kudus berghuis
Bergwijn Brobbey tadic.
Hoi Remco, wat schijnbaar een hoop mensen ontgaat is dat jouw opstelling zonder Daley Blind is... Dat is een behoorlijke stap die jij gezet hebt. Nu Schreuder nog hahahaha

Overigens vraag ik mij of of Baas al niet minstens gelijkwaardig is aan Wijndal ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 oktober 2022 door AkaS --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Excelsior (zondag 16 oktober 2022, 20:00); 7 - 1

0.0079982