|
|
MMM
|
|
|
EL: Feyenoord - AS Roma (donderdag 13 april 2023, 18:45 uur)
Datum & tijdstip: Donderdag 13 april 2023, 18:45 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: José María Sánchez (Esp) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Het wordt 1-1, met een hoeveelheid theater dat zelfs de neuzen overdreven vinden. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Gelukkig deze keer weer door MMM aangemaakt, dikke winst dus :) |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Deze ploeg is omgeven door slechte herinneringen. Meerdere wedstrijden zelfs, Turpin in de Kuip, Mourinho in Tirana... Tijd om die vieze smaak weg te spoelen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 april 2023 door tomson -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Hopelijk gaan we niet weer gooien |
|
|
|
|
Joboo50
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dat je de tyfus geniet.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hij heeft een punt haha |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Ben stiekem best wel optimistisch voor de 2 wedstrijden tegen Roma, grote kans op n gooi:) naar de overwinning, voetballend zijn we zeker niet minder, ik denk 3-1, voor komen meest ideale, dan kunnen ze nie non stop achterover leunen en irriteren
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 april 2023 door bijft007 -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Appelsapje klapwiek ;-) |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En een lol dat we hebben😡😡 |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
We zijn niet slim genoeg wat tijdens de klasieker wel weer duidelijk werd. Ik hoop een kleine overwinning maar ik ben er bang voor tegen die uitgekookte italianen. |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
De 2 wedstijden tegen AS Roma gaan er voor zorgen dat niet langer Mourinho een trauma van Slot is, maar Slot het trauma van Mourinho.
Thuis 2-0, uit 1-1.
En dan -weer- naar Leverkusen!! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Iedereen fit behalve Timber. Bijlow zal morgen bij de selectie zitten en is de eerste doelman. Of hij ook speelt.. waarschijnlijk wel. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Georginio Wijnaldum neemt het donderdagavond met AS Roma op tegen Feyenoord in De Kuip. De middenvelder kijkt uit naar het duel tegen de club waar hij zijn profcarrière begon. Wijnaldum is lovend over de ploeg van trainer Arne Slot en hoopt dat de landstitel definitief wordt gepakt.
''Ik ben er echt niet de hele dag mee bezig of zo, maar je denkt er weleens aan hoe het zal zijn om daar het veld op te lopen als tegenstander'', vertelt Wijnaldum in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Ik ben in het shirt van PSV natuurlijk ooit al teruggekeerd naar de Kuip. Toen waren de mensen niet blij met me. Maar dat is allemaal zo lang geleden. Ik heb bij Feyenoord in de jeugd gespeeld, ik debuteerde jong in het eerste elftal. Ik ben Rotterdammer. Met Oranje speelde ik wel in de Kuip. Laatst nog tegen Gibraltar, maar dit is iets compleet anders. Iets speciaals.''
Feyenoord had liever een andere tegenstander geloot in Europa. Wijnaldum kreeg hetzelfde gevoel in Italië. ''In Rome reageerden ze ook niet erg enthousiast op de loting. Ze hebben de finale van de Conference League gewonnen, maar iedereen weet dat Feyenoord revanche wil nemen. Daarnaast is er dat verhaal uit 2015 waar het voor de wedstrijd niet goed is gegaan in de binnenstad van Rome. Dat krijgt dan weer aandacht. De burgemeester wilde ook geen supporters van Feyenoord meer in zijn stad hebben.''
José Mourinho Wijnaldum kon weinig vertellen over het huidige elftal van de Rotterdammers. ''José Mourinho kwam na de loting meteen naar mij toe. Hij wist natuurlijk dat ik bij Feyenoord heb gespeeld. Maar echt tips had ik niet voor hem, daarvoor heb ik Feyenoord te weinig zien spelen. Of heb ik de club niet intensief genoeg gevolgd, zo moet ik het zeggen. Wat ik Mourinho wél kon vertellen, is wat je kunt verwachten als je in een volle Kuip speelt. Dat is speciaal. Al is dit voor mij ook de eerste avondwedstrijd tegen Feyenoord in Rotterdam. Mourinho is vrij goed in het analyseren van teams, dus hij komt er trouwens ook wel uit zonder tips van mij, hoor.'' |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 12 april 2023 - 14:52 schreef Stylzz het volgende:Iedereen fit behalve Timber. Bijlow zal morgen bij de selectie zitten en is de eerste doelman. Of hij ook speelt.. waarschijnlijk wel. Laat Bijlow zondag maar zijn eerste minuten maken. Ik zou morgen nog met Wellenreuther starten. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
José Mourinho heeft in De Kuip vooruitgeblikt op de wedstrijd tegen Feyenoord in de kwartfinale van de Europa League. De trainer van AS Roma kreeg op de persconferentie de vraag hoe het kan dat hij Nederlandse trainers altijd weet te verslaan. Mourinho was het daar niet mee eens en is de wedstrijd tegen Giovanni van Bronckhorst niet vergeten.
''Dat is niet waar, ik heb in het verleden al eens verloren van Feyenoord'', vertelt Mourinho. ''Feyenoord heeft op dit moment weer een geweldig team. Ze zullen over een paar weken landskampioen worden. Als je het sterkste team bent, betekent dit dat je veel doelpunten scoort. We zijn niet het sterkste team in Italië en zelfs niet het sterkste team in de Europa League, maar we spelen met wat we hebben en proberen een goede balans te vinden.''
Mourinho wil niet prijsgeven of hij aanpassingen gaat doen in zijn opstelling. ''Ik denk wedstrijd na wedstrijd en stel het team op waarvan ik denk dat het op dat moment het beste is. Het hangt ook af van de uitdaging die we tegenkomen. Iedereen is klaar om te spelen als dat nodig is. Vooraf wijzigingen doorvoeren is niet onze manier van werken. Het hangt allemaal af van hoe de spelers zich op dat moment in een wedstrijd voelen."
''Feyenoord in de Conference League finale zal niet hetzelfde team zijn als morgen. Die wedstrijd is verleden tijd. Wij zijn een groep die alles tot in detail analyseert en probeert de sterke en zwakke punten van onze tegenstanders te begrijpen. Feyenoord is een geweldig team, maar ze zullen anders zijn dan tijdens de finale in Tirana. Ze spelen met veel agressie en weten hoe ze goed voetbal moeten spelen en weten hoe ze hoog druk moeten zetten.'' |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote: Brings back memories |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
quote:Op woensdag 12 april 2023 - 20:03 schreef MMM het volgende:[..] Laat Bijlow zondag maar zijn eerste minuten maken. Ik zou morgen nog met Wellenreuther starten. Zou het ook nooit doen, want vorige keer na lange afwezigheid was het zn mindere periode in tijden, het risico uitsluiten, wellereuter keept ook gewoon prima, lekker opt gemaksje Cambuur uit |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dus dan volgend seizoen maar weer inzetten? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Prachtige filmpjes de laatste jaren van het mediateam. Dit is er weer één. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Geloven jullie dat Slot Bijlow gaat inzetten vanavond ? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Eigenlijk is er geen beter boegbeeld dan de Wolf. De brug tussen de bobo, de ruwe rand en de fan. Eigenlijk iedereen kan zich met John identificeren.
Mooi. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Daar heb je zeker gelijk in lange.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ook al heb ik trouwens onwijs veel zin in deze tweeluik vind ik de komende vier competitie wedstrijden wel relevanter. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Ik ben bang voor het gemis aan ritme ......... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vind dat bij een keeper niet echt een ding |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Wellenreuther is toch wel een mooi voorbeeld van ritme nodig hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 april 2023 door MMM -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Daar zat nogal een verschilletje in. Een hele Wellenreuther is altijd nog maar 80% Bijlow. Vind ik. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op donderdag 13 april 2023 - 14:26 schreef Stylzz het volgende:[..] Daar zat nogal een verschilletje in. Een hele Wellenreuther is altijd nog maar 80% Bijlow. Vind ik. Zeker, maar wel een Bijlow die 100% fit is en wedstrijdritme heeft.
Maar ik denk ook dat Slot kiest voor Bijlow inderdaad. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Valentijn zei hetzelfde als jou.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Super dit, wat een bikkel die John en wat zou het mooi zijn. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Justin Bijlow begint direct in de basis tijdens de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen AS Roma. Trainer Arne Slot heeft de 25-jarige doelman niet alleen opgenomen in de wedstrijdselectie na zijn blessure, maar geeft hem ook direct de voorkeur boven de Duitser Timon Wellenreuther.
Bijlow stond vanwege een blessure aan zijn pols veertien wedstrijden aan de kant. Hij raakte begin februari geblesseerd op de training in aanloop naar de topper tegen PSV. Wellenreuther bleek een uitstekende vervanger te zijn, maar Slot heeft er nooit een geheim van gemaakt dat Bijlow de nummer 1 doelman is van Feyenoord.
Naast Bijlow keert ook Alireza Jahanbakhsh terug in de basis bij Feyenoord. De 29-jarige aanvaller moest de wedstrijd tegen RKC Waalwijk van afgelopen weekend aan zich voorbij laten gaan vanwege een blessure. Jahanbakhsh kon echter de hele week voluit meetrainen en is klaar om te starten in de kwartfinale van de Europa League. Igor Paixão neemt weer plaats op de bank.
Verder kiest Slot voor de gebruikelijke namen tijdens de kraker tegen AS Roma in De Kuip. Quinten Timber is vanwege een blessure niet beschikbaar. Bij Feyenoord ontbreekt ook Patrik Walemark. Het duel begint om 18:45 uur en is live te bekijken op Veronica en ESPN2. Ook is de tussenstand te volgen in het liveblog van FR12.nl.
Opstelling Feyenoord Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymański, Kökcü; Jahanbakhsh, Gimenez, Idrissi.
Wissels Feyenoord Marciano, Wellenreuther, Kasanwirjo, Rasmussen, Lopez, Bullaude, Taabouni, Dilrosun, Danilo, Pedersen, Paixão, Milambo. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Mourinho maakt er wel weer een zaadpot van. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Bier koud, weekend. Klaar voor de show. 5-1 |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
kom aan boys!!! ik ga voor een nette 3-1 overwinning, al lijkt me dat vrij veel goals tegen n mourinho team., dus zat wel ff 2 keer te knipperen ogen toen ik glaze bol keek:)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 april 2023 door bijft007 -- |
|
|
|