|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Rotterdammers ontvingen niet eerder zoveel geld voor de deelname aan een Europees toernooi. In het afgelopen seizoen harkte Feyenoord 34,9 miljoen euro bij elkaar in de groepsfase van het miljardenbal. Dit bedrag is de Stadionclub met 45,7 miljoen euro inmiddels ruimschoots gepasseerd. Bovendien speelt Feyenoord nog wedstrijden tegen Bayern München (thuis) en LOSC Lille (uit). Verder lonkt mogelijk nog de tussenronde, waardoor het record alleen maar verder aangescherpt kan worden.
Hoe zijn de Champions League-inkomsten opgebouwd? De inkomsten van de Champions League zijn opgebouwd uit verschillende elementen. Het startbedrag van het miljardenbal bedraagt 18,62 miljoen euro. Daarnaast is er voor Feyenoord zo’n negentien miljoen euro afkomstig uit de zogenaamde Value Pillar. Dit bedrag is nog een schatting, aangezien de UEFA dit nog niet bekend heeft gemaakt.
Een overwinning in de competitiefase van de Champions League levert clubs 2,1 miljoen euro op, terwijl een gelijkspel goed is voor 700.000 euro. Feyenoord won deze Champions driemaal (Girona-uit, Benfica-uit en Sparta Praag-thuis) en speelde eenmaal gelijk (Manchester City-uit). Tegen Bayer Leverkusen en Red Bull Salzburg werd een nederlaag geleden. Deze drie zeges en het gelijke spel leverden de club van trainer Brian Priske zeven miljoen euro op.
Naar verluidt heeft Feyenoord zo’n acht miljoen euro aan recettes ontvangen. Hier moeten echter nog diverse kosten van worden afgetrokken. Dat maakt het moeilijk om in te schatten wat Feyenoord onderaan de streep overhoudt aan de recettes. Reken je de bruto-inkomsten uit de recettes mee, dan heeft Feyenoord liefst 53,7 miljoen euro verdiend aan de Champions League.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 december 2024 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Europees doen we het al met al echt wel boven verwachting,, echt al aardig wat potten waar je denkt van daar kun je thuis mee komen🔥🥳 |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De Cl kan de reddingsboei zijn. Een hoge klassering tikt enorm door. Punten pakken. en een ronde verder komen.Kwartfinale dus. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Beste 24 moet lukken, dan nog tussenronde, dan 1/16e finale en dan pas kwartfinale. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Hoe dan. We hebben allemaal kut spelers? |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Vandaag was t kut, maar met een Hwang er weer bij, scheelt een stuk.
Kwartfinale lijkt me nog wat ver weg liggen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Als iedereen er is, en fit, zomaar mogelijk. De rest is ook helemaal niet zo goed. Een top 8 uitgezonderd. Daarom moet je ook hoog eindigen, dan is je tussenronde makkelijker, en de kwartfinale haalbaar. Plus de miljoenen die je voor elke plek hoger ontvangt. De tussenronde is al bereikt normaliter Cruz, dus een ronde verder is kwartfinale. Ik zei in t begin van het seizoen al, pieken in de CL wordt makkelijker dan tweede worden over een serie van 34 wedstrijden met zo'n kleine selectie. Hetzelfde als vroeger de beker.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2024 door van geil -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Nee geile, denk dat je vergeet dat na de tussenronde er eerst nog de 16e finale is, en dan pas kwartfinale. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Zo is het ja. Is ook logisch want er gaan 24 ploegen door. Na de tussenronde blijven er 16 over. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 21:45 schreef Cruzcontrol het volgende:Vandaag was t kut, maar met een Hwang er weer bij, scheelt een stuk. Kwartfinale lijkt me nog wat ver weg liggen. Zo lijkt t niet. T is hier alsof we met een G team spelen |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Lijkt alleen zo omdat je niet onder de druk uit kon spelen. Daardoor komt voor individuele spelers de moeilijkheidsgraad veel hoger te liggen dan normaal.
Grootste probleem lag op het middenveld, daar was PSV veel beter. De rest was te overzien. Blijf je daar meer in evenwicht dan hebben alle anders spelers meer tijd en mogelijkheden om wat goeds te doen, met en zonder bal. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 22:21 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Nee geile, denk dat je vergeet dat na de tussenronde er eerst nog de 16e finale is, en dan pas kwartfinale. Klopt ja, dan de 16e finale, moet kunnen! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Haha, even real Madrid enzo oprollen haha |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Nee, zonder. Met de beste 11 was het verhaal. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Die hebben nog nooit samen in t veld gestaan dus ik help t je hopen |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dit kan zomaar verkloot worden alsnog. Er is niets bijgekomen, het ziet er niet goed uit. Goals tegen en je haalt de tussenronde ook niet. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Verkloot. Tja. Ze hebben meer punten dan ik vooraf gedacht had |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Jij wel ja, en meerdere. Maar we hadden een veel makkelijkere loting dan menigeen dacht. Gerona is een lachertje, City is een half jaar van t padje, Salzburg verlies was n schande, Praag ook een laagvlieger,Benfica al lang geen echte top meer het werd allemaal zo zwaar aangezet, maar naar de feiten kijkend, was doorgaan gewoon n must, qua begroting, en ranking. En de flow van Feyenoord de laatste jaren en kijkend naar kracht van tegenstanders dit jaar,en niet hun verleden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 januari 2025 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
tja, maar aan de andere kant, zo zullen sommige van die ploegen ook wel over Feyenoord gedacht hebben.
Girona is niet de ploeg van vorig jaar en City troffen we op een gunstig moment. In beide wedstrijden zat het ook mee. Daardoor bleek de loting uiteindelijk beter te doen dan in eerste instantie gedacht. En tegen Benfica speelden we onze beste wedstrijd.
Ik telde op voorhand 8-9 punten geloof ik? Telde overwinningen tegen Salzburg en Praag en wat gelijke spelletjes tegen Girona, Benfica en Lille.
We staan op 10 en het heeft een beetje meegezeten tot nu toe denk ik. Al maak je zeker tegen Lille nog wel een redelijke kans op een resultaat. Gaat misschien ook wel nodig zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 januari 2025 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Er is overigens nog een scenario denkbaar dat wanneer Feyenoord derde zou worden dat we toch geen voorrondes hoeven te spelen. Hiervoor moet de club die Europa League wint zich via de reguliere competitie al plaatsen voor de Champions League. In dat geval schuift er een ticket door naar het hoogstgeplaatste team dat CL voorrondes speelt.
Op die lijst staan wij 5de. Dus als de clubs boven ons (PSG, Benfica, Porto en Club Brugge) zich allemaal of direct plaatsen voor de CL of helemaal niet (dus ook geen voorrondes) dan zou het ticket naar Feyenoord doorschuiven. Als Feyenoord 3rde wordt dus.
Misschien een kans van 1 op 100, maar toch.
Voor de geïnteresseerden: https://x.com/fmeetsdata/status/1878916462313680916 |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Das spijkers op laag water Zoekie, dus laten we maar vast berusten op wat er op ons afkomt. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2025 - 23:02 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Er is overigens nog een scenario denkbaar dat wanneer Feyenoord derde zou worden dat we toch geen voorrondes hoeven te spelen. Hiervoor moet de club die Europa League wint zich via de reguliere competitie al plaatsen voor de Champions League. In dat geval schuift er een ticket door naar het hoogstgeplaatste team dat CL voorrondes speelt. Op die lijst staan wij 5de. Dus als de clubs boven ons (PSG, Benfica, Porto en Club Brugge) zich allemaal of direct plaatsen voor de CL of helemaal niet (dus ook geen voorrondes) dan zou het ticket naar Feyenoord doorschuiven. Als Feyenoord 3rde wordt dus. Misschien een kans van 1 op 100, maar toch. Voor de geïnteresseerden: https://x.com/fmeetsdata/status/1878916462313680916 Interessant om in de gaten te houden. PSG hoef je geen rekening mee te houden.
Benfica staat nu op 3, dat is dan gunstig. Dan moet je hopen dat Porto kampioen word, Sporting tweede want die staan lager op de lijst.
Hopen dat Brugge of kampioen word of derde. Tweede mag dan niet.
En dan nog hopen dat een club die de EL wint direct geplaatst is voor de CL via de competitie.
Het is niet onmogelijk maar wel heel erg afhankelijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 januari 2025 door MMM -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2025 - 22:11 schreef T-FeYeN00rD het volgende:tja, maar aan de andere kant, zo zullen sommige van die ploegen ook wel over Feyenoord gedacht hebben. Girona is niet de ploeg van vorig jaar en City troffen we op een gunstig moment. In beide wedstrijden zat het ook mee. Daardoor bleek de loting uiteindelijk beter te doen dan in eerste instantie gedacht. En tegen Benfica speelden we onze beste wedstrijd. Ik telde op voorhand 8-9 punten geloof ik? Telde overwinningen tegen Salzburg en Praag en wat gelijke spelletjes tegen Girona, Benfica en Lille. We staan op 10 en het heeft een beetje meegezeten tot nu toe denk ik. Al maak je zeker tegen Lille nog wel een redelijke kans op een resultaat. Gaat misschien ook wel nodig zijn. Je hebt nu 10 punten.. Dat mag je NOOIT meer verkloten door n grote nederlaag ergens. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Misschien zelfde taktiek als fcu ....... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Zat net de CL terug te kijken, we hebben eigenlijk best wat pech gehad tegen Benfica en Girona.
2 afgekeurde goals, een zeker onterecht, n blunder van Welly. En UEDA die n pingel mist. Dan scheelt n paar belangrijke goals. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Vanavond wordt er al veel duidelijk. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Gunstig als PSV, Celtic, Club Brugge & Stuttgart verliezen. Of in ieder geval niet winnen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Idd ga hier aandachtig naar kijken |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Beter gewoon uitgeschakeld raken hoor We hebben geen speler over |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Volgens mij ben jij al een half jaar de draad kwijt. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Laten we hopen dat we in de CL nog een paar miljoen binnen halen, ga je in de competitie niet bijeen harken. Zou het niet graag nu al afscheid van nemen, wie weet waneer je weer mag. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee hoor. Wat hebben we er te zoeken? T geld is al binnen. Een rondje verder en dan alsnog eruit. Bayern is een kansloze exercitie. Lille kun je nog een poging tegen wagen, maar zal met de huidige staat van selectie ook niets opleveren.
Beter minder wedstrijden spelen zodat je niet nog meer spelers kwijtraakt door op t tandvlees te spelen |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Een historische overleving groepsfase. Nog meer bonusgelden En heel veel meer aanzien van je spelers selectie, dus waarde. Waardoor de schade een beetje beperkt blijft bij mislopen CL. Je bent nu geplaatst, dat mag je echt niet meer verkloten door je doelsaldo, |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Morgen krijgen we het antwoord! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik kan t niet zien. Heb zelf weer trainerscursus bij de KNVB. Wederom vind ik t niet erg 🤣 |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Wat niet kan dat kan niet . Ik ga wel kijken maar sta nog niet echt te springen. Soms krijg je onverwacht wat je niet gedacht had te krijgen 😅 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Even hoor🤔 Alleen Stengs en milambo van de middenvelders beschikbaar toch nu dacht ik, aangezien nadje ook iets had(wie niet nu zagjes aan) tja gelukkig niet meest belangrijke als je hem verliest,, want als ik data mense mag geloven zit je al tussenronde voor meer dan 90 procent. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Maar dat he hem verliest nu is wel zeker met een uitgekleed middenveld en de belangrijkste linie. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Monaco wint, en gaat van 10 naar 13 punten. De andere wedstrijd deed er niet toe voor ons. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja joh. Je kunt sommige spelers straks uit t gras pulken waarschijnlijk 🤣 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
PSV kwam na een kwartiertje op voorsprong. En ze scoren nu de tweede ook al. Tja,het is ook geen PEC he |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Gaat weer rete zakwlijk ja |
|
|
|