|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 17:00 schreef van geil het volgende:[..] Ja maar wie bepaald dat? Slechte voeding is ziektemaker een, wat doen we daaraan dan. Obesitas. Alle chips,mac snoep aanpakken??? Gaat allemaal wel ver hoor. En meestal meer als melkkoe gebruikt. Ik vind alcohol en tabak prima zaken. Net als bij de energiedrank |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Je hebt cynische posten, en serieuze . Deze wel scheiden he BBQ meeuw. Net als afval.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 september 2024 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Ik zou het steunen als die taks naar de zorg ging. Nu vind ik het gaten dichten,met mooie praatjes. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Lig jij nu op t strand hier te lezen of zo? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 15:55 schreef RenatoBos het volgende:[..] In België zijn bepaalde producten nog wel goedkoper, maar inderdaad het scheelt allemaal niet zoveel meer. Kleine flesjes water die zijn er gratis voor ons. Je betaald er daar geen statiegeld voor en hier krijg je dat wel. Luxemburg gaan er veel naar toe voor tabak, drank en brandstof.. Luxemburg wel ,me schoonzus gaat 1x in de maand sigaretten halen . Maar ik haal alleen pecorino Siciliano op de markt . En brood bij de bakker ,ik zie verders weinig dat goedkoper is. Peuken haal ik bij mijn Turkse supermarkt om de hoek haha |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Iemand moet jou in de gaten houden geile..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 september 2024 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 17:27 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Luxemburg wel ,me schoonzus gaat 1x in de maand sigaretten halen . Maar ik haal alleen pecorino Siciliano op de markt . En brood bij de bakker ,ik zie verders weinig dat goedkoper is. Peuken haal ik bij mijn Turkse supermarkt om de hoek haha Daar gaan ze snel wat aan doen vermoed ik, echt veel mensen gaan naar Luxemburg, begreep dat ermomenteel 25% van alle tabak geen accijns over betaald worden sinds ze zoduur zijn geworden. Zijn de peuken bij die turk zo goedkoop dan? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 17:33 schreef RenatoBos het volgende:[..] Daar gaan ze snel wat aan doen vermoed ik, echt veel mensen gaan naar Luxemburg, begreep dat ermomenteel 25% van alle tabak geen accijns over betaald worden sinds ze zoduur zijn geworden. Zijn de peuken bij die turk zo goedkoop dan? Ja lijkt mij ook normaal ,krijgen een hoop extra bezoekers idd. Bij de Turk is een pakkie 6.50 maar ik moet alleen gezegelde uit Turkije of uit Polen . Hij heeft ze ook van 5 euro maar die mot ik niet ,ga je nog eerder dood van 😂😂 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Vroeger was dat, uit de gaten. Nostalgie |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik ga maandelijks naar Duitsland, kom er toch langs. Kattenvoer en grit scheelt me zeker 100 per maand. Shag 300. Drogist producten pak m beet 100. Is gewoon geld. voor 15 minuten stoppen/shoppen |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 17:41 schreef van geil het volgende:Ik ga maandelijks naar Duitsland, kom er toch langs. Kattenvoer en grit scheelt me zeker 100 per maand. Shag 300. Drogist producten pak m beet 100. Is gewoon geld. voor 15 minuten stoppen/shoppen Doe je goed man |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kranenburg,net achter berg en dal. Je weet niet wat je ziet. Meerdere shoparena's , alleen maar Nederlanders. soms wel 4 karren. En gewoon alle Nederlandse merken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Ja toch. Mooi ritje ook nog,zevenheuvelenweg . En ik moet er toch heen (Groesbeek 6km of zo) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Engeland is dichterbij voor mij Geile alleen me waterfiets gaat niet zo snel |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ja snap ik. Je moet ook gunstig wonen voor die dingen. Harder trappen :) |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Als we dit alleen voor Renato invoeren zijn alle begrotingstekorten al opgelost. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hahaha ja onze vakantieman 😂 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En voor de schatkist verhogen we de Taks op appelsap met 200 procent. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 17:41 schreef van geil het volgende:Ik ga maandelijks naar Duitsland, kom er toch langs. Kattenvoer en grit scheelt me zeker 100 per maand. Shag 300. Drogist producten pak m beet 100. Is gewoon geld. voor 15 minuten stoppen/shoppen Je kat op de bbq gooien bespaar je nog meer.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
🤣 Op de bbq. En t zijn er 2 he.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 september 2024 door van geil -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 17:38 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Ja lijkt mij ook normaal ,krijgen een hoop extra bezoekers idd. Bij de Turk is een pakkie 6.50 maar ik moet alleen gezegelde uit Turkije of uit Polen . Hij heeft ze ook van 5 euro maar die mot ik niet ,ga je nog eerder dood van 😂😂 Ik koop ze hier aan boord, originele betaal ik 3€ voor pakje Marlboro.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Das helemaal super goedkoop maar vanaf maandag ga ik stoppen en dan kost het me gelukkig niks meer haha |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 18:10 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Das helemaal super goedkoop maar vanaf maandag ga ik stoppen en dan kost het me gelukkig niks meer haha Zakje winegums per dag 3,75, |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hahaha nee pakkie kauwgom word het |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 17:10 schreef van geil het volgende:[..] Ik zou het steunen als die taks naar de zorg ging. Nu vind ik het gaten dichten,met mooie praatjes. T boeit me niet waar de taks heen gaat. T moet zo duur worden dat t nauwelijks taks oplevert. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ja, maar is alleen maar taks.De tabak zelf kost amper iets in verhouding. Kijk,als je er echt van af wilt, dan moet je de tabaksindustrie verbieden. Maar ik blijf het onzinnig vinden. Zijn zelfs al mensen die eigen tabak roken.Zonder chemie erin. Er zijn zoveel dingen die slecht zijn, en voor veel grotere groepen. Voeding is vele malen belangrijker.Goede voeding.
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 17:00 schreef van geil het volgende:[..] Ja maar wie bepaald dat? Slechte voeding is ziektemaker een, wat doen we daaraan dan. Obesitas. Alle chips,mac snoep aanpakken??? Gaat allemaal wel ver hoor. En meestal meer als melkkoe gebruikt. Al die 67++ is nu al niet te bekostigen en geen personeel voor vertier. Dus het één of het ander, geld blijft het probleem. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 18:28 schreef van geil het volgende:Ja, maar is alleen maar taks.De tabak zelf kost amper iets in verhouding. Kijk,als je er echt van af wilt, dan moet je de tabaksindustrie verbieden. Maar ik blijf het onzinnig vinden. Zijn zelfs al mensen die eigen tabak roken.Zonder chemie erin. Er zijn zoveel dingen die slecht zijn, en voor veel grotere groepen. Voeding is vele malen belangrijker.Goede voeding. Dekmantel-praat natuurlijk. Sec roken is kut voor je gezondheid. Goede voeding kun je kiezen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Dus gewoon regelmatig op vakantie gaan om de voorraad op peil te houden 😁 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Heel veel mensen niet Henk. Kost veel meer. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Is feit. Net zoals velen nabij armoedegrens gemiddeld veel roken. Doen ze niet voor de lol. Dus houden nog minder over. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Neem ik zo van je aan, wist ik niet. Maar dan werkt t dus helemaal niet,juist averechts voor de zorg.
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Gelukkig vorig jaar gestopt. 20 euri of meer voor pakkie shag, had je paar jaar geleden gek voor verklaard. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 18:45 schreef FR-Henk het volgende:[..] Is feit. Net zoals velen nabij armoedegrens gemiddeld veel roken. Doen ze niet voor de lol. Dus houden nog minder over. Mooie is. Jullie hebben allebei gelijk. Fruit en groente zijn duur. Voorgefabriceerd voedsel vaak goedkoop en ongezond.
Maar dat zijn wel de uitzonderingen. T is wel een grote groep mensen, daar ben ik t mee eens. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 18:48 schreef van geil het volgende:Neem ik zo van je aan, wist ik niet. Maar dan werkt t dus helemaal niet,juist averechts voor de zorg. Weet je wat ze ook vaak hebben. Huisdieren.
En dat is vaak om zich wat beter te voelen. Maar ja. Kost ook.
Beetje vicieuze cirkel |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Fruit groente etc etc in een land als Spanje echt spotgoedkoop. En veel lekkerder. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ja wij kweken hier voor t buitenland en eten groente en fruit uit het buitenland 🤯 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ja ,klopt. En fruit kost de inkopers bijna niets aan de kwekers.(groente denk ook,maar weet ik niet) Eenmaal in de supermarkt of elders gaan de prijzen ver ver over de inkoopprijs. Appeltje Elstar bijvoorbeeld is een teler dolblij met 0.45 cent de kilo gemiddeld.
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 18:50 schreef Stylzz het volgende:[..] Weet je wat ze ook vaak hebben. Huisdieren. En dat is vaak om zich wat beter te voelen. Maar ja. Kost ook. Beetje vicieuze cirkel Hahaha me buurvrouw ! Triest genoeg hoor want de bank heeft haar huis overgenomen en nu krijg ze zakgeld. Maar ze heeft het ook aan haar longen en net weer terug uit t ziekenhuis. Nu leent ze wel eens geld van me maar roken ,een hond en een kat. Het helpt allemaal niet maar toch is ze een schat van een mens en begrijp haar ook gek genoeg. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 18:10 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Das helemaal super goedkoop maar vanaf maandag ga ik stoppen en dan kost het me gelukkig niks meer haha Das nog beter vriend..wens je er oprecht succes mee.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik woon wel gunstig eigenlijk.Qua inkoop kakelvers. 20 min van het fruitgebied. en in 35 minuten in DLD. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos