|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 - 12:57 schreef piet de paler het volgende:Is hij nu als centrale verdediger of als rechter verdediger aangekocht ? Voor een invaller speelde hij degelijk, het tegendoelpunt was toch ( goed doelpunt) foutje van Hancko ? Hancko en Nieuwkoop |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Niet gezien Goeiemorgen eredivisie maar mooi stukje v polen over beelen:
Thomas Beelen maakte in het thuisduel met AS Roma (1-1) een prima indruk in het shirt van Feyenoord. Dat is Bram van Polen, oud-ploeggenoot van Beelen bij PEC Zwolle, niet ontgaan. "Ik sprak Kostas Lamprou een tijdje terug en hij zei: 'Ze zijn echt een monster van hem aan het maken bij Feyenoord'", zo vertelt de aanvoerder van de Zwollenaren bij Goedemorgen Eredivisie.
"Ik was wel onder de indruk van hem", begint Van Polen de lofzang over zijn voormalig teamgenoot. "Ik weet ook wel: die potentie heeft hij enorm. Hij is sterk, achterlijk snel op de eerste meters en lange afstand. Ik vind hoe die dat heeft gedaan - en die samenwerking met Dávid Hancko - echt indrukwekkend."
Beelen, die voorheen middenvelder was en p as anderhalf jaar geleden werd omgeturnd tot verdediger, legde tegen AS Roma een uitstekende pot op de mat. Na dertien minuten liep hij al tegen een gele kaart aan, maar in het restant van de wedstrijd weerde hij zich kranig tegen onder meer Romelu Lukaku en Paolo Dybala.
"Hij is ook comfortabel aan de bal. Ik sprak Kostas Lamprou een tijdje terug en die zei: 'Ze zijn echt een monster van hem aan het maken bij Feyenoord.' En hij heeft die voorwaarden ook, hij schijnt ook echt al groter te zijn geworden."
"Dan ga je verdedigend alleen maar sterker van worden. En ik denk dat hij bij Feyenoord met Hancko en Gernot Trauner ideale leermeesters heeft."
Beelen verruilde in de zomer PEC Zwolle voor Feyenoord voor een bedrag van 2,7 miljoen euro. Samen met Thomas van den Belt verkasten zij van Overijssel naar Zuid-Holland. Waar Beelen steeds nadrukkelijker op de deur klopt bij Arne Slot, geldt dat voor Van den Belt nog niet.
De nieuwe Wieffer
Hans Kraay junior beleeft een soort déjà vu-moment en trekt direct de vergelijking tussen Beelen en Mats Wieffer. "Dit is de nieuwe Wieffer, vanuit de Keuken Kampioen Divisie", stelt hij. "Ik denk dat hij echt nog wel stappen gaat zetten", antwoordt Van Polen instemmend. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Die uitstraling ook hè😂 |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Wolf in schaapskleren |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Lichtpuntje. Tegenover overschatte spelers staan er gelukkig ook onderschatte spelers op. Deze lekker erbij houden de komende seizoenen. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
Heerlijke speler. Snel en comfortabel. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Echt fijn om deze te zien als vervanger van Traunert. Jong ook en kan nog jaaaaaaaaaaaaaaaren meer, en nog beter worden dus. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ik denk dat Traunert moeite zal hebben om zich terug de basis in te vechten. Dat zeg ik met pijn in mijn hart. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ja dat gaat niet meer gebeuren inderdaad en verders ook mee eens |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Ook zoals jullie van hem genoten, eigenlijk onbegrijpelijk dat hij nooit eerder doorgebroken is vanuit jeugd, heel laat pas prof geworden gehoord, echt redelijke laatbloeier dus,, maar heeft zich definitief basis gespeeld nu en Heeft echt alles voor n moderne topverdediger
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 februari 2024 door bijft007 -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
inderdaad beelen een lichtpuntje , wat speelde hij goed tegen lukaku , trauner is zijn basis plaats zo goed als kwijt |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Aan de bal vind ik hem (nog) niet zo goed aks Trauner, maar wel lekker dat we de opvolger al on huis hebben en wat is hij snel voor zo'n lange kerel. |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 - 10:19 schreef bijft007 het volgende:Ook zoals jullie van hem genoten, eigenlijk onbegrijpelijk dat hij nooit eerder doorgebroken is vanuit jeugd, heel laat pas prof geworden gehoord, echt redelijke laatbloeier dus,, maar heeft zich definitief basis gespeeld nu en Heeft echt alles voor n moderne topverdediger Dick Schreuder halen wanneer Slot ooit weg gaat.
Was al fan van hem vorig jaar als trainer, maar lijkt echt een oog te hebben voor talent ook. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Thomas Beelen (22) tegen AS Roma:
120 minuten gespeeld 64 aanrakingen 45/49 succesvolle passes (92%) 1/1 succesvolle dribbels 1/2 lange passes 2 onderscheppingen 9x de bal veroverd 3/3 grondduels gewonnen 2/2 luchtduels gewonnen 0 overtredingen |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 - 12:57 schreef tomson het volgende:Thomas Beelen (22) tegen AS Roma: 120 minuten gespeeld 64 aanrakingen 45/49 succesvolle passes (92%) 1/1 succesvolle dribbels 1/2 lange passes 2 onderscheppingen 9x de bal veroverd 3/3 grondduels gewonnen 2/2 luchtduels gewonnen 0 overtredingen 0 overtredingen als verdediger tegen een Italiaanse ploeg die in de top bivakeert is echt abnormaal. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
En tegenover een echte topspits |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 - 11:54 schreef Arie.Klooster het volgende:Aan de bal vind ik hem (nog) niet zo goed aks Trauner, maar wel lekker dat we de opvolger al on huis hebben en wat is hij snel voor zo'n lange kerel. Eens, ik vind Trauner in balbezit, opbouw en omschakeling heel erg goed. Dat niveau heeft beelen nog niet, maar Beelen is sneller en beter in de verdediging. Tegen de laagvliegers kan je daarom nog voor Trauner kiezen, maar ik denk dat Beelen volgend seizoen basis is. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat nemen we dan maar voor lief. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
Bij hem niet te merken dat ie alweer aan de bak moest in Almere na Roma. Prima gespeeld. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Mooi Cashen dan maar. we zijn nu toch in de uitverkoop 3 miljoen of zo met max 4 ton bonus. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Denk dat deze gaat verlengen tot 2028. Vandaag announce.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 juli 2024 door Stylzz -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Nice! Weer n goeie speler voor langer binnenboord💪 en uiteraard op termijn weer een cashcow💸 |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Tof om te zien dat spelers komend vanuit een bescheiden competitie zo'n groei kunnen laten zien. Eerst Mats, en nu Thomas. Zo speel je in de KKD, en een seizoen verder ben je de natuurlijke opvolger van Trauner. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Zijn zekere bijzondere spelers ,kan je er niet genoeg van halen |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord troefde in de zomer van 2023 PSV af in de strijd om Thomas Beelen. De 23-jarige verdediger kwam voor 2,7 miljoen euro over van PEC Zwolle, waarna hij vorig seizoen uit blonk bij de Rotterdamse club. Feyenoord hield Beelen deze zomer uit handen van Wolverhampton Wanderers en dat lijkt gezien de ontwikkeling van zijn marktwaarde een goede zet geweest.
Na een succesvol seizoen met PEC in de Keuken Kampioen Divisie, waarin promotie werd afgedwongen, zette zowel PSV als Feyenoord in op de komst van Beelen. De Rotterdammers trokken uiteindelijk aan het langste eind, waarna de rechtspoot een contract tot medio 2027 tekende. Beelen ontwikkelde zich gestaag gedurende de eerste maanden, maar na de jaarwisseling raakte Gernot Trauner geblesseerd en moest de jonge stopper er staan.
Beelen maakte indruk tijdens zijn optredens als basisspeler en viel met name op in het tweeluik tegen AS Roma, waar hij Romelu Lukaku het zowel thuis als uit lastig maakte. In totaal kwam de mandekker 1.822 minuten, verdeeld over 26 wedstrijden, in actie voor Feyenoord. Hierin wist hij niet zijn naam op het socrebord te zetten, waardoor Beelen nog altijd wacht op zijn eerste doelpunt voor de Rotterdammers.
De prestaties van Beelen gingen niet onopgemerkt voorbij en deze zomer werd de verdediger in verband gebracht met een overstap naar de Premier League. Wolverhampton Wanderers werd genoemd als geïnteresseerde club. De Engelse club zou navraag hebben gedaan bij Feyenoord voor de vraagprijs van Beelen, die volgens 1908.nl twintig miljoen euro bedroeg. Een transfer naar Engeland vond uiteindelijk niet plaats.
Beelen werd wel beloond voor zijn goede prestaties door Feyenoord, dat een kleine anderhalve maand geleden bevestigde dat het contract van de centrumverdediger was opengebroken en verlengd. Beelen ligt hierdoor nu tot medio 2028 vast in De Kuip. "Vanuit Feyenoord is het een mooi gebaar om met me te willen verlengen, dus dat voelt sowieso goed,’" vertelde Beelen op de clubwebsite na zijn contractverlenging.
Feyenoord ziet de ontwikkeling van Beelen nu ook uitgedrukt worden in de ontwikkeling van diens marktwaarde. De Estimated Transfer Value (ETV) van de stopper werd bij aankomst in Rotterdam nog geschat op 1,7 miljoen euro. In het kalenderjaar 2024 is deze inmiddels enorm gestegen en na zijn eerste seizoen in het shirt van Feyenoord vertegenwoordigde Beelen volgens het algoritme van FootballTransfers een ETV van drie miljoen euro.
Inmiddels lijkt er geen maat te staan op Beelen en zijn marktwaarde. Mede door zijn contractverlenging en zijn nieuwe rol bij Feyenoord is zijn ETV vergeleken met de transfersom die er vorig jaar betaald werd, gestegen naar 6,3 miljoen euro. Dat is een stijging van meer dan 133 procent tegenover vorig jaar en een verdubbeling van zijn marktwaarde in vergelijking met twee maanden geleden. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Zeker weten +1 Ik hoop dat hij zich nog verder doorontwikkeld en gewoon nog heel lang bij ons blijft. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Idd Leon, topper in wording. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Thomas Beelen wil bij Feyenoord vooral werken aan zijn fysiek. De verdediger heeft daarin al stappen gemaakt en wil de komende maanden nog meer spiermassa aankomen om sterker te zijn in de duels. Beelen neemt daardoor deel aan de Breakfast Club en werkt een krachtschema af.
"Vorig jaar ben ik veel aangekomen, toen ik niet speelde", vertelt Beelen in de podcast van Feyenoord. "Dan heb je de tijd er ook voor. Bij mij gaat het er helaas ook weer makkelijk af. Toen ik weer ging spelen, ben je iets meer met de dingen eromheen bezig en vaak aan het herstellen als je dubbele wedstrijden speelt. Dus ging het er ook weer een beetje af."
Beelen krijgt daarbij vooral veel motivatie van David Hancko. De Slowaak is een van de sterkhouders die er alles aan doet om beter te worden en discipline toont. "Ik denk dat hij een van de jongens is die het meest bezig is met het voetballer zijn. Dat straalt hij wel uit. Hancko is er heel erg mee bezig om echt elke dag het beste uit zichzelf te halen."
"Er zijn heel vaak veel gasten, daar ben ik zelf wel eens schuldig aan. Je hebt je training gedaan en that’s it. Voor mijn gevoel staat Hancko elke training echt aan en is hij bezig om echt beter te worden. Dat valt op bij veel jongens'', vervolgt de 23-jarige centrale verdediger. ''Dan heb je de wedstrijden waarin hij heel goed speelt en dat helpt ook om hem als voorbeeld te zien."
Beelen wil ook op tactisch gebied stappen maken, maar heeft zich sinds zijn komst van PEC Zwolle hierin al flink weten te verbeteren. "De Keuken Kampioen Divisie was veel minder tactisch. Bij Feyenoord was het zoveel meer dat ik moest nadenken over hoe ik ging voetballen. Normaal voetbalde ik op gevoel en nu moest ik veel meer nadenken over bijvoorbeeld het drukzetten. Dat was lastig aan het begin."
"Het verdedigen voor de goal kan ik nog beter doen. Sowieso in het verdedigen één-op-één, wanneer iemand een actie maakt. Het eruit halen van voorzetten van de zijkant vond ik voor mijn gevoel heel slecht gaan. Dan maakte ik vaak niet eens contact met de spits, en daar heb ik vorig jaar aan gewerkt. Dat deed ik echt niet goed.'' |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Hancko, voorbeeld in alles! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dat blijkt…vind enkel die opmerking van hem “ Je hebt je training gedaan en that’s it.” niet echt getuigen van topsport mentaliteit.. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op donderdag 12 september 2024 - 12:02 schreef RenatoBos het volgende:[..] Dat blijkt…vind enkel die opmerking van hem “ Je hebt je training gedaan en that’s it.” niet echt getuigen van topsport mentaliteit.. Ja daarom, velen zouden Hancko als voorbeeld kunnen nemen. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op donderdag 12 september 2024 - 12:02 schreef RenatoBos het volgende:[..] Dat blijkt…vind enkel die opmerking van hem “ Je hebt je training gedaan en that’s it.” niet echt getuigen van topsport mentaliteit.. Het feit dat hij zich er van bewust is en het lef heeft om zichzelf daarmee publiek te bekritiseren geven hem in mijn ogen een hele berg verzachtende omstandigheden. Het is een hele jonge gast die een jaar terug nog bij PEC rondliep he .. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Bij PEC wordt ook nog gewoon een 3e helft gespeeld en das bij Feyenoord ook nog niet zo lang geleden. De laatste jaren word je al gevierendeeld als je een broodje kroket gaat halen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Trauner tegen Leverkusen. Veelbelovend na vanavond |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Al niet fit begonnen? Speelde niet best. Zijn vervanger ook niet, maar die had al weg moeten zijn. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Scheer a.u.b. je kop kaal. |
|
|
|