|
|
remco k
|
|
|
Weer een bijzondere opstelling.
Medic viel defensief prima in afgelopen week, dan is Sutalo niet fit en ga je de hele rechterkant op de schop gooien.
Het lijkt bij schip wel een beetje alsof hij wil bewijzen dat de jeugd goed genoeg is. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 21 januari 2024 - 16:06 schreef remco k het volgende:Weer een bijzondere opstelling. Medic viel defensief prima in afgelopen week, dan is Sutalo niet fit en ga je de hele rechterkant op de schop gooien. Het lijkt bij schip wel een beetje alsof hij wil bewijzen dat de jeugd goed genoeg is. Daar ben ik het volledig mee eens. Het is nu geen tijd om te experimenteren met je spelers op onwennige posities, wetende dat FC Twente heeft verloren en AZ heeft gelijkgespeeld. Om de derde plaats dichterbij te laten komen, mag Ajax pertinent geen punten laten liggen dit weekeinde. Ik begrijp dan ook geen ene sikkepit wat Van 't Schip bezielt. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik vermoed dan ook dat RKC-spits "kroketje" Kramer zich zomaar zou kunnen uitleven. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 21 januari 2024 - 16:06 schreef remco k het volgende:Weer een bijzondere opstelling. Medic viel defensief prima in afgelopen week, dan is Sutalo niet fit en ga je de hele rechterkant op de schop gooien. Het lijkt bij schip wel een beetje alsof hij wil bewijzen dat de jeugd goed genoeg is. Zeker weten vreemd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nou. 100% van het schip goal dit. Rensch wat sta je daar weer te doen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Tja, je kon er op wachten. Ajax geeft zo ontzettend veel ruimte weg. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Dit is toch gewoon een pingel? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ja heel bijzonder. Op iedere andere plek op het veld is het een overtreding. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Een ronduit zeer matig Ajax. Het lijkt er wel op of Ajax bang is voor RKC |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Serieus, die kramer knijpt zowat tahirovic zijn strot dicht en die kutscheifs maakt er een lolletje over met Kramer. Dat meen je toch niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Eerste twintig minuten gewoon goed gevoetbald op twee tegenstoten na waaronder die lullige goal.
Als je gewoon blijft voetballen ga je die goal wel maken. Niet ongeduldig worden nu. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Alleen die kop van Kramer al |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 21 januari 2024 - 17:16 schreef remco k het volgende:Eerste twintig minuten gewoon goed gevoetbald op twee tegenstoten na waaronder die lullige goal. Als je gewoon blijft voetballen ga je die goal wel maken. Niet ongeduldig worden nu. Klopt, komt goed |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Het is ook al weer erg lang geleden dat ajax wel flitsend speelde.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Geweldig doelpunt van Brobbey |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
JAAAAAAAAAA En als we Brobbey toch niet hadden!! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Brobbey, fantastische goal
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 januari 2024 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik vind het zo slecht niet |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En de scheidsrechter heeft zijn eigen show. Pfff wat een uilebal |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik vind ze eigenlijk best goed spelen, Gooijer doet het niet verkeerd op rechtsback, en Rensch centraal |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
de combinaties mogen wat sneller alleen hebben we geen goede linksback in de selectie |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Berghuis mag wel meer gaan oefenen op voorzetten, man man |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Iedere keer over iedereen heen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nee, slecht is het zeker ook niet. Maar het is allemaal zo modaal, zo matig en geen gochme. Er zit volgens mij een hoop angst in de ploeg. Maar ja, dat is ook maar een mening natuurlijk. Een observatie. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Klopt. Zonder dreiging en zonder gevaar |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En waar is de "swingende" Bergwijn gebleven zoals die bij PSV speelde en zo zijn transfer naar Tottenham verdiende. En waar is de trefzekerheid van de Berghuis van Feyenoord gebleven? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 21 januari 2024 - 17:48 schreef Pietje het volgende:En waar is de "swingende" Bergwijn gebleven zoals die bij PSV speelde en zo zijn transfer naar Tottenham verdiende. En waar is de trefzekerheid van de Berghuis van Feyenoord gebleven? Bij het eerste doelpunt belangrijk, verder niet meer gezien |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat is toch echt te weinig |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Inderdaad veel te weinig |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik hou m'n hart vast als de tegenstander rond onze 16' komt elke keer.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
3-1 een pracht goal van onze IJslander |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Berghuis heeft ook helemaal geen geluk ook |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Toch maar Bergwijn de strafschoppen laten nemen... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooie overwinning, we hebben een niet te best doelpunten gemiddelde , dan is het fijn dat we 4x gescoord hebben.
Jammer dat we toch weer een doelpunt hebben weg gegeven |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 21 januari 2024 - 18:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:Mooie overwinning, we hebben een niet te best doelpunten gemiddelde , dan is het fijn dat we 4x gescoord hebben. Jammer dat we toch weer een doelpunt hebben weg gegeven Ja, de nul houden is lastig gebleken voor Ajax. Volgens mij is dat deze competitie slechts drie keer gelukt: Fortuna-Ajax (0-0), Ajax-volendam 2-0) en Ajax-Vitesse (5-0). Maar het belangrijkst is winnen van je tegenstander, gewoon één meer scoren dan die tegenstander! 😜 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 21 januari 2024 - 18:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:Mooie overwinning, we hebben een niet te best doelpunten gemiddelde , dan is het fijn dat we 4x gescoord hebben. Jammer dat we toch weer een doelpunt hebben weg gegeven Dubbele post
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 januari 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 21 januari 2024 - 23:48 schreef Pietje het volgende:[..] Maar het belangrijkst is winnen van je tegenstander, gewoon één meer scoren dan die tegenstander! 😜 Ha Pietje. Dat is een bekende uitspraak van de persoon waarom wij Ajacied zijn geworden. Maar we hebben gespeeld als een subtop ploeg, want RKC is nou niet een ploeg die je het moeilijk kan maken. De intensiteit moet echt omhoog als je nog voor de derde plaats wilt strijden. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: Ach dit is al heel lang,wanneer gaan ze is iemand bij de tweede paal zetten !!!!! het is ongelofelijk die hoekschoppen zijn goed ,alleen gaan al die Ajaxspelers naar de eerste paal. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 22 januari 2024 - 09:23 schreef hjf het volgende:[..] Ha Pietje. Dat is een bekende uitspraak van de persoon waarom wij Ajacied zijn geworden. Maar we hebben gespeeld als een subtop ploeg, want RKC is nou niet een ploeg die je het moeilijk kan maken. De intensiteit moet echt omhoog als je nog voor de derde plaats wilt strijden. Haha ik weet het hjf, ik citeer Johan Cruijff altijd met veel plezier. Het klinkt vaak zo logisch, en het klopt ook nog eens.
En wat betreft het spel van Ajax, ook weer tegen RKC, is bepaald niet om naar huis te schrijven. De aanval, met een wekelijks uitblinkende Brian Brobbey, is oké, maar verdedigende deel is constant billen knijpen. Ook het middenveld is niet echt geweldig, althans niet in evenwicht. Met de aankoop van Henderson zou dat probleem wel eens opgelost kunnen zijn. Laten we het hopen. 😏
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 januari 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 22 januari 2024 - 13:21 schreef p111 het volgende:[..] Ach dit is al heel lang,wanneer gaan ze is iemand bij de tweede paal zetten !!!!! het is ongelofelijk die hoekschoppen zijn goed ,alleen gaan al die Ajaxspelers naar de eerste paal. Viel mij ook op |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 21 januari 2024 - 16:06 schreef remco k het volgende:Weer een bijzondere opstelling. Medic viel defensief prima in afgelopen week, dan is Sutalo niet fit en ga je de hele rechterkant op de schop gooien. Het lijkt bij schip wel een beetje alsof hij wil bewijzen dat de jeugd goed genoeg is. Dat idee krijg ik de laatste tijd ook.. of is het om te testen of de jeugd daadwerkelijk te slecht is en er echt versterkingen moeten komen ?
Die nieuwe rechtsback bijv... Die is toch niet beter dan gaaei ? Rensch centraal echt gewoon iets beter dan Medic...
Soms snap ik vh schip niet |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Van het Schip is zoekende, al moet ik wel zeggen dat Gooijer het niet verkeerd doet.
Ik zou Medic centraal zetten wanneer Sutalo geblesseerd is
Rensch heeft wel eens meer linksback gespeeld dus waarom nu niet
Dus ja ook ik heb mijn twijfels, ook ik kan van het Schip niet altijd volgen, denk ergens toch dat we van de zomer een andere trainer voor deze groep moeten hebben, al kan het misschien langzaam beter gaan de komende tijd |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 28 januari 2024 - 11:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:Van het Schip is zoekende, al moet ik wel zeggen dat Gooijer het niet verkeerd doet. Ik zou Medic centraal zetten wanneer Sutalo geblesseerd is Rensch heeft wel eens meer linksback gespeeld dus waarom nu niet Dus ja ook ik heb mijn twijfels, ook ik kan van het Schip niet altijd volgen, denk ergens toch dat we van de zomer een andere trainer voor deze groep moeten hebben, al kan het misschien langzaam beter gaan de komende tijd Xavi Hernandez komt vrij! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Niet verkeerd maar komt niet naar Ajax |
|
|
|