BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Gijs Smal topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - woensdag 12 februari 2025 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 februari 2025 - 23:15 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Vond hem een hele aardige eerste helft spelen. Aantal hele goede openingen.
Ja inderdaad, doet ie vaak goed
bijft007
 bijft007 - woensdag 12 februari 2025 - 23:17   quote  deeplink  
Werd hier vrolijk van,, komt als twente speler toch dicht bij niveau we verlangen,, nu dit volhouden wat lastiger is.
MMM
 MMM - woensdag 12 februari 2025 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 februari 2025 - 23:15 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Vond hem een hele aardige eerste helft spelen. Aantal hele goede openingen.
Eens
MightyAce
 MightyAce - woensdag 12 februari 2025 - 23:27   quote  deeplink  
Speelt solide, verrast me wel
piet de paler
 piet de paler - donderdag 13 februari 2025 - 13:34   quote  deeplink  
Aankoop teKloes
van geil
 van geil - donderdag 13 februari 2025 - 14:53   quote  deeplink  
Ik snapte zijn wissel niet echt.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 13 februari 2025 - 15:15   quote  deeplink  
Frisse benen denk ik. Idem voor Read. Ook omdat we op het middenveld weinig opties op de bank hadden, waar je normaal ook vaak verse krachten wil brengen in een relatief zware wedstrijd.
van geil
 van geil - donderdag 13 februari 2025 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 februari 2025 - 15:15 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Frisse benen denk ik. Idem voor Read. Ook omdat we op het middenveld weinig opties op de bank hadden, waar je normaal ook vaak verse krachten wil brengen in een relatief zware wedstrijd.
Klopt.
Maar ondanks dat,Had ik toch echt Timber na n minuut of 50 gewisseld.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 maart 2025 - 08:03   quote  deeplink  
Smal baalt: "We spelen ze helemaal zoek tot aan het strafschopgebied"

IMG-0126.webp

Het is niks nieuws, maar Feyenoord heeft zaterdagavond niet geprofiteerd van fouten bij de concurrentie. PSV verloor namelijk op bezoek bij Go Ahead Eagles, terwijl de drie punten enorm belangrijk waren om op gelijke hoogte te blijven met FC Utrecht. In Rotterdam zal men gefrustreerd zijn, maar de focus moet al snel op de wedstrijd tegen Internazionale.

"Tuurlijk voelt het als een gemiste kans, maar tegelijkertijd hebben we het nu al zo vaak gehad", baalt Smal na afloop voor de camera van ESPN. "Je moet op dit moment lekker op jezelf gaan focussen. We moeten die punten gaan pakken en dan is het een ultieme kans als de concurrentie punten laat liggen, maar we hebben het vandaag niet gedaan."

Waar het aan heeft gelegen tegen NEC? "Dat weten we natuurlijk allemaal, want we spelen ze helemaal zoek tot aan het strafschopgebied. Natuurlijk spelen zij ook met elf man op hun eigen zestien, dat hebben we al vaker meegemaakt dit seizoen. Ik denk dat we heel dominant waren en er veel energie in de ploeg zat. Je moet jezelf gaan belonen en dat hebben we vandaag niet gedaan."

Smal begon zaterdagavond zelf als middenvelder. "Er zijn heel veel geblesseerden, maar op linksback is de concurrentie moordend. Ik hou er ook wel van om naar binnen te gaan, maar het is wel anders als je er al staat. Ik heb er deze week ook de hele tijd getraind, want we hebben daar zeven geblesseerde spelers. Af en toe is het een beetje zoeken, want met Oussama is het ook wel lekker spelen."

"Ik wil het niet eens echt een rare week noemen", vertelt Smal over de komst van Van Persie. "We wisten vorige week natuurlijk al dat hij de trainer zou worden. Hij heeft al wat veranderingen doorgebracht en qua tactiek vind ik dat we het vandaag best goed hebben uitgevoerd. We hadden ze aardig bij de strot, maar we hebben geblaft en niet gebeten."

Het interview met Smal is zeer vermakelijk te noemen, want vervolgens gaat het over de meetings van de trainer, waarbij de verdediger moet lachen. "Je moet gefocust blijven en af en toe je notitieblok erbij houden, want het was heel veel informatie deze week. Als je het een beetje relativeert is het ook niet allemaal nieuw. Zoals ik de wedstrijd heb ervaren vond ik het van onze kant vrij goed, tot aan de laatste fase. Daar moeten we toch eerder afdrukken. Bij de echte ploegen zie je dat die bal net wel goed is, dus daar moeten we aan gaan werken."

https://youtu.be/r_VEMcgitsw?si=yhKN_QlE1xXLHV16

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 maart 2025 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 maart 2025 - 21:47   quote  deeplink  
De eerste Europese wedstrijd van Robin van Persie als hoofdtrainer van Feyenoord eindigde in een nederlaag tegen Internazionale. Ondanks een sterke start en een aantal goede momenten, moest de ploeg de wet van de sterkere ondergaan. De Italiaanse ploeg was zeer efficiënt en benutte de beperkte kansen uitstekend.

"Het is inderdaad roeien met de riemen die je hebt", vertelt Gijs Smal na afloop voor de camera van Ziggo Sport. "Vandaag was het ook weer een puzzel wie er zou gaan spelen. Ik denk dat we best aardig voor de dag kwamen. Vooral tijdens de eerste helft denk ik dat we er goed druk op kregen. We creëerden nog wel een paar mogelijkheden, maar het viel net niet onze kant op. Dan speel je tegen een topploeg en vliegt de eerste kans er meteen in."

"Helemaal omdat het vlak voor rust is, is dat dan heel erg balen", vervolgt de middenvelder van woensdagavond. "De tweede helft zijn zij gewoon een stuk beter. We kregen niet helemaal de juiste druk erop en dan maken zij nog de 0-2. Gelukkig pakt Timon die penalty nog, dus je leeft wel nog. Volgende week kunnen we nog stunten, want dat is wel wat moet. Inter heeft nog maar één goal tegen gekregen, dus het is aan ons volgende week."

Smal begint over de terugkeer van Givairo Read volgende week, maar zag ook dat Jeyland Mitchell het niet slecht deed als rechtsback. "Het is heel knap om je basisdebuut te maken in de achtste finale van de Champions League. Ik vind dat hij het aardig gedaan heeft. Dat hij kramp krijgt op het einde is ook allemaal niet raar. We zijn niet blij met het resultaat, maar volgende week moeten we er alles aan doen om het om te draaien"

Zelf speelde Smal ook weer op een andere positie dan hij van origine gewend is, maar daar kan hij zeker mee leven. "Dat was eigenlijk voor NEC al het geval. Het was ook zo dat we niks anders hebben, dus je moet maar gewoon je stinkende best doen. Je kijkt wat andere beelden dan je normaal doet. Op trainingen probeer je te kijken hoe ik vrij moet lopen."
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 16 maart 2025 - 17:06   quote  deeplink  
Smal: "Dat niveau tik ik nog niet aan, maar ik probeer er wel van te leren"

IMG-0139.webp

Na het lastige tweeluik tegen Internazionale heeft Robin van Persie eindelijk zijn eerste overwinning als hoofdtrainer van Feyenoord te pakken. De Rotterdamse ploeg won zeer overtuigend met 2-6 van FC Twente. Dankzij een hattrick van Igor Paixão, een goede wedstrijd van Ayase Ueda en drie assists van Givairo Read was het een erg vermakelijke middag in Enschede.

"Dit was voor ons een hele mooie middag. Je komt al vrij snel 0-3 voor", begint Gijs Smal na afloop in gesprek met ESPN. "Het is zonde dat we hem vlak voor rust nog tegen krijgen, maar daarna maak je al snel 1-4 en 1-5. Het is eindelijk weer een mooie middag voor Feyenoord in de Grolsch Veste, want dat was lang geleden. Ik heb van begin tot het einde genoten."

Vervolgens gaat het natuurlijk over de rol van Smal die hij zondagmiddag had. "In een heel ver verleden was ik een keer linksback", lacht hij. "De laatste drie of vier wedstrijden sta ik op het middenveld. Dat is even aanpassen, maar het gaat wel prima. Je komt in andere zones en hebt wat meer mensen om je heen. Ik moet wat bewuster zijn van de ruimtes die je hebt, maar als back speel ik ook wel veel aan de binnenkant. Het is alleen echt wel wat anders dan er al staan."

"Je kijkt wat videobeelden met hoe andere voetballers het doen. Ik ben persoonlijk groot fan van Joshua Kimmich. Hij kan ook als back spelen en ook als middenvelder. Ik heb dit seizoen tegen hem mogen spelen in de Champions League, maar dan merk je wel dat hij een hele goede speler is qua bewustzijn van de ruimtes. Dat niveau tik ik nog niet aan, maar ik probeer er wel van te leren", vertelt Smal.

Een vaste rol als middenvelder is voorlopig niet waar Smal zich op focust. "Ik focus me op de linksback-positie. We hebben heel veel blessures op het middenveld en een paar hele goede jongens die daar kunnen spelen. Van origine ben ik een linksback en ik denk dat dat mijn beste positie is. Als ik gevraagd word om op het middenveld te spelen, dan doe ik dat wel. Eigenlijk zouden Bueno en ik vandaag omgedraaid staan, maar we hebben toch besloten het om te draaien."

Ten slotte heeft Smal nog een boodschap voor de fans van FC Twente. "Toen ik gewisseld werd begonnen heel veel mensen te klappen voor mij. Dat doe mij wel heel veel na vier mooie jaren hier. Ik ben iedereen ontzettend dankbaar die dat heeft gedaan. Daarom sloeg ik ook op mijn hart, want Twente is een club die diep in mijn hart zit. Ik vond dat wel heel mooi."
van geil
 van geil - zondag 16 maart 2025 - 17:15   quote  deeplink  
Beter op het middenveld als back.
MightyAce
 MightyAce - maandag 24 maart 2025 - 08:54   quote  deeplink  
Leuk interview bij KeinGelul
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 30 maart 2025 - 19:01   quote  deeplink  
Liep geloof ik zelfs niet warm, beetje onverwacht aangezien hij recent veel speelde en meestal ook goed. Misschien een fysieke reden aan ten grondslag? Pure speculatie hoor.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 30 maart 2025 - 19:58   quote  deeplink  
Behoorlijk vreemd inderdaad.
MMM
 MMM - zondag 30 maart 2025 - 20:20   quote  deeplink  
Vermoed dat hier wel rekening gehouden is met woensdag en zaterdag
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 30 maart 2025 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2025 - 20:20 schreef MMM het volgende:
Vermoed dat hier wel rekening gehouden is met woensdag en zaterdag
Ja, volledig fit inzetbaar in ieder geval (zoals t nu is ;) )

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5880
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Gijs Smal topic

0.0122818