BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling 2024/2025

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - maandag 29 juli 2024 - 12:56   quote  deeplink  
Ach soms worden bepaalde vragen meerdere keren gesteld door verschilende mensen en als je dan al bij iemand geantwoord hebt,dan doe je dat vaak bij een ander niet die bv 2 dagen later dezelfde vraag steld.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 juli 2024 - 17:54   quote  deeplink  
Laten we igg lekker vrolijk met elkaar doen ! Tenslotte mooi weer en hoop op een mooi seizoen waar we met elkaar weer vooruit kunnen kijken.. ik heb er oprecht veel vertrouwen in
remco k
 remco k - donderdag 01 augustus 2024 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2024 - 02:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En jij had hoger op gevoetbald ? đŸ¤£
Ah. Je blijft gewoon hetzelfde domme doen en roepen zoals altijd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 01 augustus 2024 - 21:00   quote  deeplink  
Hoe speelde Ajax in de 1e helft, ik zit far away in het buitenland
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 augustus 2024 - 21:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Hoe speelde Ajax in de 1e helft, ik zit far away in het buitenland
Niets bijzonders Ajax had voor kunnen staan, maar ook op een achterstand kunnen staan.
Moet in ieder geval beter.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 01 augustus 2024 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 augustus 2024 - 21:05 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Niets bijzonders Ajax had voor kunnen staan, maar ook op een achterstand kunnen staan.
Moet in ieder geval beter.
Klinkt moedeloos, ik hoop dat farioli de mannen aan het werk krijgt
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 augustus 2024 - 21:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klinkt moedeloos, ik hoop dat farioli de mannen aan het werk krijgt
Yupe, Sutalo en Fitz jim spelen wel aardig, Henderson stabiel. Voorhoede is niet veel, Taylor weet je ook niet wat je ermee moet, heeft geniale momenten die hij afwisselend met klungelen, Rensch zelfde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 augustus 2024 door Scout2 --
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:12   quote  deeplink  
Baas ook wel goed.
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:13   quote  deeplink  
Hato zie je nu niet veel.
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:19   quote  deeplink  
1-1 fout Hato
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:19   quote  deeplink  
1-0 was volgens mij Sutalo weet niet zeker.
remco k
 remco k - donderdag 01 augustus 2024 - 21:20   quote  deeplink  
Wat staat Hato toch te doen man.
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 augustus 2024 - 21:20 schreef remco k het volgende:
Wat staat Hato toch te doen man.
Precies staat lucht te dekken, zit er heel de wedstrijd al niet in.
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:35   quote  deeplink  
Hato is er met zijn hoofd niet bij, die denkt dat ie cv staat, Weer dezelfde fout.
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:37   quote  deeplink  
Voetbal is echt slecht nu
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:38   quote  deeplink  
Je merkt dat Fitz jim weg is van het middenveld.
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:46   quote  deeplink  
Doelpunt Hato, wissels Berghuis en Traoré hebben een positieve uitwerking.
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 21:52   quote  deeplink  
En klaar Traoré scoort, wat is dat lekker om Traoré in de spits te zien.
remco k
 remco k - donderdag 01 augustus 2024 - 22:04   quote  deeplink  
Het gaat voor de basis denk ik als volgt worden.

Bergwijn Brobbey Traore

berghuis op 10.
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 22:04   quote  deeplink  
Een echte (goede) lb erbij is geen overbodige luxe.
Scout2
 Scout2 - donderdag 01 augustus 2024 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 augustus 2024 - 22:04 schreef remco k het volgende:
Het gaat voor de basis denk ik als volgt worden.

Bergwijn Brobbey Traore

berghuis op 10.
Dat zou zomaar kunnen, zijn wel de beste namen. al moet ik Bergwijn nog zien meschien komt ie nu ook wel weer in zijn kracht onder Faroli.
p111
 p111 - vrijdag 02 augustus 2024 - 07:42   quote  deeplink  
cijfers.
Pasveer 6
Rensch 5
Sutalo 5.5
Baas 6
Hato 6
Tylor 4
Fritz/jim 6.5
Henderson 6
Forb 4
Acpon 4
Rasmussen 4
invallers
Boomen 6,5
Berghuis 7
Troure 7
Godz 6.5
Hylgerson 6.5
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 02 augustus 2024 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 augustus 2024 - 22:04 schreef remco k het volgende:
Het gaat voor de basis denk ik als volgt worden.

Bergwijn Brobbey Traore

berghuis op 10.
Zoals wij het zien wel maar onder die Italiaan weet ik het niet, het lijkt als of hij zijn beste spelers tegen het einde wil inbrengen om zo eerst die anderen te zien
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 02 augustus 2024 - 13:18   quote  deeplink  
Het is echt allemaal nog niet best en dat wordt het ook niet zolang je nog steeds niet weet met welke selectie je het moet gaan doen.
Vanaf 1 september zullen we zien waarmee we het dit seizoen moeten zien te rooien. Er is tot die tijd weinig over te zeggen...
Op dit moment zie ik n middenmoter in de Eredivisie als ik naar ons team kijk....
p111
 p111 - vrijdag 02 augustus 2024 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2024 - 13:18 schreef bertus bikkel het volgende:
Het is echt allemaal nog niet best en dat wordt het ook niet zolang je nog steeds niet weet met welke selectie je het moet gaan doen.
Vanaf 1 september zullen we zien waarmee we het dit seizoen moeten zien te rooien. Er is tot die tijd weinig over te zeggen...
Op dit moment zie ik n middenmoter in de Eredivisie als ik naar ons team kijk....
Nou ik zie ze wel als top 5ze hebben ook in de voorbereiding veel gewonnen met zeker niet het sterkste team.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 02 augustus 2024 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2024 - 10:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zoals wij het zien wel maar onder die Italiaan weet ik het niet, het lijkt als of hij zijn beste spelers tegen het einde wil inbrengen om zo eerst die anderen te zien
Starters en finishers... Opzich zit daar wel wat in natuurlijk, al helemaal omdat je een bal elftal mag wisselen en hierdoor ten alle tijden van systeem/tactiek kan wisselen.. hierdoor moet de tegenpartij altijd wat verzinnen wat lastig is..

Maar ik denk dat dit tijdelijk is hoor tot iedereen 100 procent fit is
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 02 augustus 2024 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2024 - 16:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Starters en finishers... Opzich zit daar wel wat in natuurlijk, al helemaal omdat je een bal elftal mag wisselen en hierdoor ten alle tijden van systeem/tactiek kan wisselen.. hierdoor moet de tegenpartij altijd wat verzinnen wat lastig is..

Maar ik denk dat dit tijdelijk is hoor tot iedereen 100 procent fit is
Ik denk eerlijk gezegd het laatste, gezien de vele wissels wil hij iedereen aan het werk zien, hij neemt dan wel risico's

Berghuis en Traore waren conditioneel niet zo ver, met Taylor weet je het nooit en dus kan hij altijd van den Boomen brengen

Het wordt dat we het een en ander verkopen anders voorzie ik een herhaling van vorig seizoen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 augustus 2024 door Jack Huntelaar --
JOOD
 JOOD - zaterdag 03 augustus 2024 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juni 2024 - 18:19 schreef JOOD het volgende:
Wat denken jullie? Ik heb de basis als 1e, invallers als 2e. Waar aankoop staat, is dat direct voor de basis.

Ramaj/Rulli

Rensch/Gaai - Sutalo/jeugd? - Hato/jeugd? - Sosa/aankoop

Kaplan/Vos/vd Boomen

Henderson/ Hlynsson- Taylor/Mannsverk

Godts/Berghuis - Brobbey/Akpom - Bergwijn/Forbs

Kaplan kan ook als verdediger, verder kunnen er aardig wat spelers op meerdere posities uit de voeten.

Met de juiste tactiek en een goede linksback zijn we al redelijk sterk…
Zo, paar weken verder.. met een paar transfers in de pen en een paar hoopvolle transfers zie ik het zo wel gebeuren:

Rulli/Pasveer

Sergi Roberto/Rensch - Sutalo/Kaplan - Rugani/Baas - Hato/jeugd?

Henderson/vd Boomen/Kaplan

Berghuis/Hlynsson- Taylor/Mannsverk

Traoré/Rasmussen - Brobbey/Weghorst - Godts/Forbs

Dan heb ik Berwijn verkocht voor 30. Hoop ook nog een paar anderen te slijten zoals: Medic, Sosa, Wijndal, Vos, Akpom
nummer10
 nummer10 - zaterdag 03 augustus 2024 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2024 - 19:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd het laatste, gezien de vele wissels wil hij iedereen aan het werk zien, hij neemt dan wel risico's

Berghuis en Traore waren conditioneel niet zo ver, met Taylor weet je het nooit en dus kan hij altijd van den Boomen brengen

Het wordt dat we het een en ander verkopen anders voorzie ik een herhaling van vorig seizoen
Als de spelers 100 procent fit zijn en je hebt een herkenbare speelstijl die iedereen uitvoerd zoals ze kunnen, dan zie ik het beter in dan afgelopen seizoen toen ze en geen conditie hadden en Steijn en ook vh schip maar wat aanmodderde...
remco k
 remco k - zondag 11 augustus 2024 - 17:12   quote  deeplink  
Pff. Wat is het slecht vandaag.

Akpom kan gewoon niet voetballen. Start dan met een rijkhoff. Akpom heeft geen bal geraak in drie wedstrijden.
remco k
 remco k - zondag 11 augustus 2024 - 17:20   quote  deeplink  
De traagheid bij sutalo en met name Pasveer in de opbouw. Geen enkel risico en eigenlijk gewoon niks goeds.

Het wordt zo een heel heel lang en zwaar seizoen.
Scout2
 Scout2 - zondag 11 augustus 2024 - 17:23   quote  deeplink  
Snap er niks van jansen lb zetten, en dan wijndal em sosa je selectie uitgooien.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 11 augustus 2024 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2024 - 17:12 schreef remco k het volgende:
Pff. Wat is het slecht vandaag.

Akpom kan gewoon niet voetballen. Start dan met een rijkhoff. Akpom heeft geen bal geraak in drie wedstrijden.
Ik kan het jammer genoeg niet zien, ik kijk het morgen wel terug.

Ik lees wel dat Farioli 6 andere spelers heeft opgesteld dan afgelopen donderdag.

Hij zet een aantal van dit elftal in de etalage, waarschijnlijk opgezadeld door hogerhand zodat ze nog wat verkopen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 augustus 2024 door Jack Huntelaar --
Scout2
 Scout2 - zondag 11 augustus 2024 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2024 - 17:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik kan het jammer genoeg niet zien, ik kijk het morgen wel terug.

Ik lees wel dat Farioli 6 andere spelers heeft opgesteld dan afgelopen donderdag.

Hij zet een aantal van dit elftal in de etalage, waarschijnlijk opgezadeld door hogerhand zodat ze nog wat verkopen
Door ze uit de selectie te gooien druk je de prijs is dat dan slim?
Scout2
 Scout2 - zondag 11 augustus 2024 - 17:26   quote  deeplink  
Ze moeten wel erg wanhopig zijn dan, anderen clubs ruiken dat ook.
Scout2
 Scout2 - zondag 11 augustus 2024 - 17:28   quote  deeplink  
Godst kan ook niet op doel schieten vandaag, die heeft zeker een weddenschap lopen of ie hem uit het stadion kan krijgen. :)
Scout2
 Scout2 - zondag 11 augustus 2024 - 17:33   quote  deeplink  
Slimme zet van godst om hem aan hylsen te geven.
remco k
 remco k - zondag 11 augustus 2024 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2024 - 17:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik kan het jammer genoeg niet zien, ik kijk het morgen wel terug.

Ik lees wel dat Farioli 6 andere spelers heeft opgesteld dan afgelopen donderdag.

Hij zet een aantal van dit elftal in de etalage, waarschijnlijk opgezadeld door hogerhand zodat ze nog wat verkopen
Nee hij spaart een hoop spelers omdat Europees voetbal halen belangrijker is dan de eerste wedstrijden van dit seizoen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 11 augustus 2024 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2024 - 17:26 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Door ze uit de selectie te gooien druk je de prijs is dat dan slim?
Lijkt me van niet, maar wie zegt dat ze hier van af willen, de media roept dit.

Ik hoop echt dat ze Vos behouden, liever dan bijvoorbeeld Mannsverk, Akpom of Forbs
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 11 augustus 2024 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2024 - 17:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hij spaart een hoop spelers omdat Europees voetbal halen belangrijker is dan de eerste wedstrijden van dit seizoen.
Dit zeker ook
Scout2
 Scout2 - zondag 11 augustus 2024 - 17:55   quote  deeplink  
Maargoed we hadden al met 2-0 voor moeten staan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 11 augustus 2024 - 17:57   quote  deeplink  
Farioli licht vele wisselingen bij Ajax toe: 'De kracht van dit team is de groep'
Vandaag om 16:35
Francesco Farioli heeft toegelicht waarom Dies Janse zijn debuut voor Ajax maakt als linksback. Voorafgaand aan het duel tegen SC Heerenveen benadrukt Farioli dat hij het centrale duo, Youri Baas en Josip Å utalo, intact wil houden. Volgens de trainer is het cruciaal om de kern van de verdediging samen minuten te laten maken en vertrouwen op te bouwen.

Ajax begint de wedstrijd tegen Heerenveen met maar liefst zes veranderingen in de basisopstelling. Farioli licht deze keuze toe: "De kracht van dit team is de groep. We zullen op fysiek en mentaal vlak energie moeten hebben tot het einde. Ik geloof dat de basisspelers van vandaag de best mogelijke opstelling zullen vormen om het duel te winnen. Dat is de reden van mijn beslissing. Met de vermoeidheid in acht genomen, is dit de sterkst mogelijke opstelling."

Janse krijgt de kans als linksback, een positie waar hij volgens Farioli de capaciteiten voor heeft. "Hij is een intelligente speler met een specifiek profiel. Hij is geen traditionele back, maar hij heeft de snelheid en mentale vaardigheden om deze rol goed in te vullen. Ik ben ervan overtuigd dat hij goed zal debuteren."

Daarnaast benadrukt Farioli dat hij alle vriendschappelijke wedstrijden van Heerenveen heeft geanalyseerd en ook wedstrijden van Robin van Persie als jeugdtrainer van Feyenoord heeft bekeken. "Ze zijn goed georganiseerd en spelen vaak op balbezit. We moeten de wedstrijd controleren en agressief zijn bij balverlies."
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 11 augustus 2024 - 17:58   quote  deeplink  
Of deze uitleg de waarheid is betwijfel ik
remco k
 remco k - zondag 11 augustus 2024 - 18:45   quote  deeplink  
Dom dat er al 5 keer gewisseld is.

En traore is zo traag en niet fit.
remco k
 remco k - zondag 11 augustus 2024 - 18:47   quote  deeplink  
Hele defensie sterk. Mansverk sterk. Gaay en Godts de twee beste vandaag.
Loetje
 Loetje - zondag 11 augustus 2024 - 18:54   quote  deeplink  
Nou, seizoen is 4 wedstrijden onderweg en er vallen best een aantal dingen op.

Wat Farioli echt uitstekend voor elkaar heeft, is dat hij het collectief verkozen heeft boven de kwaliteit. Want wat iedereen kan zien, kwaliteit is er maar heel beperkt.

Thuis tegen Vojvodina kon echt niet, maar Ajax zit organisatorisch wekelijks goed in elkaar. Geven niet veel kansen weg en strijd zit er in. Dan zie je in ieder geval als die basis er is, dat wel iets is waar je nog best wat mee kan bereiken.

Als het het over het voetballende vermogen hebt, is het zorgwekkend. Ik heb Ajax in alle wedstrijden wel een paar leuke fases zien hebben, maar grotendeels is het gewoon kwaliteit dat je mist. Forbs en Akpom spelen met het hoofd naar beneden en daar speel je bijna met 2 man minder. Vanuit het middenveld komt heel weinig. Daardoor ben je totaal afhankelijk van Berghuis en Godts nu en met name die laatste heeft dreiging.

Het is natuurlijk volkomen kut dat je door zo'n EK Brobbey en Bergwijn mist, want dat zijn wel goals, maar het is niet anders. Ik hoop dat Ajax nog wat buitenkansjes gevonden krijgt en dan zien we het wel.

Er zit in ieder geval een duidelijke manier van spelen in.
hjf
 hjf - maandag 12 augustus 2024 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2024 - 18:54 schreef Loetje het volgende:
Nou, seizoen is 4 wedstrijden onderweg en er vallen best een aantal dingen op.

Wat Farioli echt uitstekend voor elkaar heeft, is dat hij het collectief verkozen heeft boven de kwaliteit. Want wat iedereen kan zien, kwaliteit is er maar heel beperkt.

Thuis tegen Vojvodina kon echt niet, maar Ajax zit organisatorisch wekelijks goed in elkaar. Geven niet veel kansen weg en strijd zit er in. Dan zie je in ieder geval als die basis er is, dat wel iets is waar je nog best wat mee kan bereiken.

Als het het over het voetballende vermogen hebt, is het zorgwekkend. Ik heb Ajax in alle wedstrijden wel een paar leuke fases zien hebben, maar grotendeels is het gewoon kwaliteit dat je mist. Forbs en Akpom spelen met het hoofd naar beneden en daar speel je bijna met 2 man minder. Vanuit het middenveld komt heel weinig. Daardoor ben je totaal afhankelijk van Berghuis en Godts nu en met name die laatste heeft dreiging.

Het is natuurlijk volkomen kut dat je door zo'n EK Brobbey en Bergwijn mist, want dat zijn wel goals, maar het is niet anders. Ik hoop dat Ajax nog wat buitenkansjes gevonden krijgt en dan zien we het wel.

Er zit in ieder geval een duidelijke manier van spelen in.
Uitstekende analyse Loetje. De kwaliteit, die je nodig hebt om bij de eerste 3 te eindigen is er momenteel niet. Wat is er met het eigen vermogen van € 235 mln. gebeurd? We moeten eerst spelers verkopen en er staan nog wat op de transferlijst. Je noemt met name Forbs en Akpom. En daar ben ik het volledig mee eens. Ik kan mij echter niet voorstellen, dat zij in de PL gaan spelen. Eerder een niveau daaronder (bijvoorbeeld Leeds United). Het heeft ook met de salarishuishouding te maken, die terug moet van € 41 mln. naar € 27 mln. Vraag: Henderson is de grootverdiener, maar moet hij wel blijven als we de helft van de bezuiniging kunnen realiseren?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 12 augustus 2024 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2024 - 18:54 schreef Loetje het volgende:
Nou, seizoen is 4 wedstrijden onderweg en er vallen best een aantal dingen op.

Wat Farioli echt uitstekend voor elkaar heeft, is dat hij het collectief verkozen heeft boven de kwaliteit. Want wat iedereen kan zien, kwaliteit is er maar heel beperkt.

Thuis tegen Vojvodina kon echt niet, maar Ajax zit organisatorisch wekelijks goed in elkaar. Geven niet veel kansen weg en strijd zit er in. Dan zie je in ieder geval als die basis er is, dat wel iets is waar je nog best wat mee kan bereiken.

Als het het over het voetballende vermogen hebt, is het zorgwekkend. Ik heb Ajax in alle wedstrijden wel een paar leuke fases zien hebben, maar grotendeels is het gewoon kwaliteit dat je mist. Forbs en Akpom spelen met het hoofd naar beneden en daar speel je bijna met 2 man minder. Vanuit het middenveld komt heel weinig. Daardoor ben je totaal afhankelijk van Berghuis en Godts nu en met name die laatste heeft dreiging.

Het is natuurlijk volkomen kut dat je door zo'n EK Brobbey en Bergwijn mist, want dat zijn wel goals, maar het is niet anders. Ik hoop dat Ajax nog wat buitenkansjes gevonden krijgt en dan zien we het wel.

Er zit in ieder geval een duidelijke manier van spelen in.
Ook al heb ik het gisteren niet gezien, ben ik het totaal met jou eens. Met name over Farioli die goed bezig is tav het collectief omdat de kwaliteit vd spelers te wensen over laat

Ik hoop dat er snel wat buitenkansjes aankomen
p111
 p111 - dinsdag 13 augustus 2024 - 13:17   quote  deeplink  
Weer een heerlijke wedstrijd van Kaplan gezien bij jong Ajax,deze jonge gast hoort toch echt in basis Ajax.
p111
 p111 - dinsdag 13 augustus 2024 - 13:18   quote  deeplink  
Ook een geweldige pool van 18 jaar als rechter spits,mag hij gerust wel is uit proberen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5950
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling 2024/2025









0.0066649