|
|
MMM
|
|
|
"Bueno kampt al langer met pijn. Daarom speelde we ook niet met hem tegen Almere City FC." De Deen gaat verder: "Na de interland tegen Denemarken voelde hij het helaas weer, hij zal dus waarschijnlijk de komende wedstrijden niet beschikbaar zijn."
Waarom ga je toch interlands spelen als je al pijntjes heb.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Zelfde blessure ook die hij al had voor de interlandperiode. Dat is dus de volgende blessure (naast die van Timber) die er niet beter op is geworden. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Ja he, vette faal dan ook onze fitness of fysio toch als die met evenals timber geen advies geven of wat ook, want geloof niet dat alleen spelers dat beslissen, anders gaan er vrij vaak niet fitte spelers naar hun land want is wel een eer.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 november 2024 door bijft007 -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 november 2024 - 18:17 schreef MMM het volgende:"Bueno kampt al langer met pijn. Daarom speelde we ook niet met hem tegen Almere City FC." De Deen gaat verder: "Na de interland tegen Denemarken voelde hij het helaas weer, hij zal dus waarschijnlijk de komende wedstrijden niet beschikbaar zijn." Waarom ga je toch interlands spelen als je al pijntjes heb.. Zelfde reden als waarom ze bij ons blijven spelen met pijntjes. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Het waren oefenpotjes bij jong Spanje.
Dan roepen ze makkelijker een ander op |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Vanuit het perspectief van Spanje zeker. Maar dit komt voor een groot deel bij de speler zelf vandaan, net als bij Timber. Die willen alles spelen en hebben denk ik daardoor de neiging de ernst van hun blessure te bagatelliseren. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Is ook een factor ja. Je hebt het niet altijd in eigen hand. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Ik denk dus niet alleen speler, zeker als het bekend is bij eigen fysio en staff, spelers zien het zelden, desnoods met gebroken been aanwezig bij oranje😏 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 november 2024 - 18:33 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Vanuit het perspectief van Spanje zeker. Maar dit komt voor een groot deel bij de speler zelf vandaan, net als bij Timber. Die willen alles spelen en hebben denk ik daardoor de neiging de ernst van hun blessure te bagatelliseren. Ja eens. Egoïstisch, denken aan zichzelf en niet aan de club. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als je tegen de limit zit pak je rust, medische staf moet gewoon zeggen kan niet en punt. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 november 2024 - 18:35 schreef bijft007 het volgende:Ik denk dus niet alleen speler, zeker als het bekend is bij eigen fysio en staff, spelers zien het zelden, desnoods met gebroken been aanwezig bij oranje😏 hahaha, maar je ziet niet alles als medische staf denk ik. Je kan een deel zien en een deel is wat de speler voelt, wat je van buitenaf niet altijd makkelijk kan meten. Dus dan kan de stem van de speler doorslaggevend zijn.
Ja als er iets gescheurd, verrekt of gebroken is, natuurlijk. Dan is het duidelijk. Maar elke speler heeft wel wat pijntjes na een wedstrijd. Dan is het voor deel ook aan de speler zelf om de ernst ervan aan te geven.
En soms wordt ook bewust een risico genomen natuurlijk. Voor belangrijke wedstrijden of als er weinig alternatieven zijn. Dat heeft Priske ook aangeven.
Maar goed, er lijkt wel een stukje communicatie te moeten verbeteren, want dit gaat niet echt lekker. Sommige spelers keren te vroeg terug, anderen blijven te lang doorspelen. Terwijl Priske ook echt wel probeert bewust spelers op te bouwen en al veel meer rouleert dan Arne dat deed.
Maar goed, sommige spelers zijn ook een beetje brekebeentjes. Het is voor Bijlow, Nieuwkoop en Stengs bijvoorbeeld zeker niet nieuw. En als de breedte van de selectie (letterlijk en figuurlijk) smal is, hou je het ook niet allemaal tegen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Is deels ook ervaring denk ik. Leren hoe ver je je lichaam kan pushen. En dan heeft iemand als Timber ook nog eens een vrij groot verantwoordelijkheidsgevoel wat er nog minder voor zal zorgen dat hij een stapje opzij wil doen.
Ze overzien het op die leeftijd nog niet allemaal denk ik. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Plus t is gewoon een eer. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Niet te vergeten inderdaad. En sportief hebben Timber en Bueno ook nog geen vaste plaats afgedwongen in hun nationale selecties. Of ten minste een basisplaats dan. Een extra reden om minder snel nee te zeggen. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
quote: Denk dat de nationale staf daarover beslist als de speler zelf wil spelen. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Denk ik dus ook,, zou ook wel raar zijn anders in een topsport wereld waar clubs machtig veel salaris betalen hun spelers, was ook bekend wat er was met timber en bueno dus ja. |
|
|
|