|
|
Scout2
|
|
|
quote: Vooralsnog valt alles net de goede kant op voor Farioli. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Lekker, Lekker, Lekker!! Heerlijk gewoon dit. En het mooiste is dat die pleuris kakkerlak de beslissende mist voor Pana! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Brobbey en Bergwijn weg en je hebt 75 a 80 miljoen binnen |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 - 23:31 schreef Ajax Warrior het volgende:Lekker, Lekker, Lekker!! Heerlijk gewoon dit. En het mooiste is dat die pleuris kakkerlak de beslissende mist voor Pana! Ik kan er niet van genieten, ben me rot geschrokken van het niveau. Als het niet rap beter wordt liggen we er de volgende ronde uit. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote: En toen was het sprookje uit, XD ga weg man krijg je er niet voor. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 - 23:31 schreef Ajax Warrior het volgende:Lekker, Lekker, Lekker!! Heerlijk gewoon dit. En het mooiste is dat die pleuris kakkerlak de beslissende mist voor Pana! Whahahaha geweldig!
Maar ook dat die overjarige hippie 5 penalties stopt |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 - 23:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Die twee moeten nog flink wat in lopen op de rest Op het middenveld op de 6 en 10 positie hebben we te weinig kwaliteit brabo, daar hebben we een kwaliteits injectie nodig In de hele opbouw missen we technisch gewoon heel veel.
Maar dat ze in moeten lopen, is prima. Brobbey was zelfs geblesseerd. Maar dit, hoezo kan een Brobbey pas in de verlenging komen? Bergwijn speelde alsof hij überhaupt nog nooit een bal had aangeraakt.
Ik hoop echt op de nodige transfers. Maar ik voor vooral ervaring en weinig voor het middenveld. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Als je 50-60 voor hun krijgt mag je de handen stevig dicht knijpen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Wat Traore op een gegeven moment deed bij Gaaei, dat was wel symbolisch voor hem op dit moment. Poh, dat was best heel sneu. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 - 23:33 schreef Scout2 het volgende:[..] Ik kan er niet van genieten, ben me rot geschrokken van het niveau. Als het niet rap beter wordt liggen we er de volgende ronde uit. Dit wisten we toch, dit is geen nieuws na vorig seizoen
We hebben goede aankopen nodig |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 - 23:33 schreef Scout2 het volgende:[..] Ik kan er niet van genieten, ben me rot geschrokken van het niveau. Als het niet rap beter wordt liggen we er de volgende ronde uit. Bla bla bla, altijd dat negatieve gelul! Het is simpel, er is nog amper een wijziging geweest ten opzichte van vorig seizoen. Een aantal spelers zijn pas net terug na het EK. Het team doet zijn best. Geniet eens, je bent door. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ja maar sommigen hebben blijkbaar onder een steen geleefd. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 - 23:34 schreef Loetje het volgende:[..] In de hele opbouw missen we technisch gewoon heel veel. Maar dat ze in moeten lopen, is prima. Brobbey was zelfs geblesseerd. Maar dit, hoezo kan een Brobbey pas in de verlenging komen? Bergwijn speelde alsof hij überhaupt nog nooit een bal had aangeraakt. Ik hoop echt op de nodige transfers. Maar ik voor vooral ervaring en weinig voor het middenveld. Ervaring en creativiteit op het middenveld miste ik vorig seizoen al.
Henderson heeft die ervaring maar is geen Ajax speler |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Juist die blijven in herhaling vallen |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Henderson is ook gewoon versleten/ te langzaam. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote: Ik lijk kale en kokkie wel XD |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 - 23:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Bla bla bla, altijd dat negatieve gelul! Het is simpel, er is nog amper een wijziging geweest ten opzichte van vorig seizoen. Een aantal spelers zijn pas net terug na het EK. Het team doet zijn best. Geniet eens, je bent door. Inderdaad dit geeft een boost, vorig seizoen verloren we dit soort wedstrijden hopeloos, nu hadden we de pech vlak voor tijd.
Geweldig dat we door zijn, ik drink er nog een paar op ouwe
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 augustus 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Hoop dat ze Kroes niet afrekenen op iets waar ie niets aan kan doen, is de enige waar ik een vertrouwen in heb. ( Ben er wel bang voor wrok van de hoge pief) |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Ik ga pas drinken bij het veilig stellen van EL niet eerder. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahahaha altijd al gedacht |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote: Nou nee, je hoopt dat de nieuwe trainer er 10-20% meer uit perst, alhoewel de organisatie veel beter staat, zet ik mijn vraagtekens bij zijn opstellingen/wissels.
Dat er een paar aankopen bij moeten is algemeen bekend. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
In iedergeval Kaplan terug in de achterhoede,en wat een strafschoppen nog nooit mee gemaakt |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Maar credit voor die Fafiola hij heeft er in iedergeval een systeem in gekregen. Als Ajax in de wedstrijd die kansen had benut hadden zoveel makkelijker gespeeld en had het helemaal hoezanna geweest,dit is gewoon een zeer terechte overwinning. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 - 23:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Bla bla bla, altijd dat negatieve gelul! Het is simpel, er is nog amper een wijziging geweest ten opzichte van vorig seizoen. Een aantal spelers zijn pas net terug na het EK. Het team doet zijn best. Geniet eens, je bent door. Eens.. soms zie je de bedoeling van de trainer en elke speler doet zijn stinkende best om zijn taken uit te voeren.. en ik moet zeggen soms ziet het er echt gewoon goed uit en soms ook totaal niet.. we zijn net begonnen en het idee is al zichtbaar, iets wat ik 2 jaar heb gemist onder de voorgangers... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 - 08:08 schreef p111 het volgende:Maar credit voor die Fafiola hij heeft er in iedergeval een systeem in gekregen. Als Ajax in de wedstrijd die kansen had benut hadden zoveel makkelijker gespeeld en had het helemaal hoezanna geweest,dit is gewoon een zeer terechte overwinning. Het is niet mijn beoogde spits maar Akpom is duidelijk verder dan Brobbey en traore samen. De doelpunten vielen niet maar hij stond meestal op de juiste plaats en er stond een hele goede keeper. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zeer zeker Kaplan terug in de basis, die is verdedigend verder dan Baas, hij behoudt ook de rust om goed in te spelen |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 - 10:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zeer zeker Kaplan terug in de basis, die is verdedigend verder dan Baas, hij behoudt ook de rust om goed in te spelen Vond baas niet eens zo heel verkeerd, net zoals de hele achterhoede.. denk ook dat deze trainer kijkt naar spelers die bij elkaar passen ipv individueel en communicatie onderling... Wij zien niet het gehele plaatje natuurlijk.. neemt niet weg dat ik persoonlijk kaplan een enorm talent vind.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 - 11:49 schreef nummer10 het volgende:[..] Vond baas niet eens zo heel verkeerd, net zoals de hele achterhoede.. denk ook dat deze trainer kijkt naar spelers die bij elkaar passen ipv individueel en communicatie onderling... Wij zien niet het gehele plaatje natuurlijk.. neemt niet weg dat ik persoonlijk kaplan een enorm talent vind.. Baas is daar weg gezet door Farioli, weet ook dat Kaplan verdedigend beter is.
Ik heb het idee dat Farioli die italiaan Rugani op die positie wil hebben, die zal waarschijnlijk beter zijn dan Baas maar niet veel beter dan Kaplan.
Organisatorisch staat het misschien beter onder onze Italiaan maar op sommige posities klopt het nog niet. Onderstaand laat ik niet mijn voorkeur weten maar kan het op sommige posities beter ?
Dit is de vraag aan jullie...
Waarom Baas centraal ipv Kaplan of Hato? Waarom Hato op lb ipv Baas Waarom Forbs op lbuiten ipv Godts? Waarom Berghuis op rb ipv Traore? Waarom Fitz Jim op 10 ipv Berghuis? Waarom Taylor ipv van den Boomen |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ik zet mijn faforite opstelling neer. .Doel Ramay RB/Gaaey/Rensch RC Kaplan/Sutelo LC Baas/Jansen LB Hato/Jansen MV Henderson/Vamsverk/ MV Berghuis LS Godt S/Brobbey RS/ Troure |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 - 12:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Baas is daar weg gezet door Farioli, weet ook dat Kaplan verdedigend beter is. Ik heb het idee dat Farioli die italiaan Rugani op die positie wil hebben, die zal waarschijnlijk beter zijn dan Baas maar niet veel beter dan Kaplan. Organisatorisch staat het misschien beter onder onze Italiaan maar op sommige posities klopt het nog niet. Onderstaand laat ik niet mijn voorkeur weten maar kan het op sommige posities beter ? Dit is de vraag aan jullie... Waarom Baas centraal ipv Kaplan of Hato? Waarom Hato op lb ipv Baas Waarom Forbs op lbuiten ipv Godts? Waarom Berghuis op rb ipv Traore? Waarom Fitz Jim op 10 ipv Berghuis? Waarom Taylor ipv van den Boomen Zeer legitieme vragen Jack. Kaplan gaat zijn kans nog zeker krijgen, maar dan gaat Hato naar LB positie. Als Sutalo blijft (en ik vind hem groeien) dan hebben we Rugani niet direct nodig. Forbs mag voor mij verkocht worden. Mika Godts is voor mij de nummer 1 linksbuiten en niet Steven Bergwijn, die ik onprofessioneel vind, omdat hij met behoorlijk overgewicht is binnengekomen. Berghuis kan op 1 plaats tegelijk spelen. Of op 10 of rechtsbuiten. Ik prefereer rechtsbuiten en laat Fitz Jim 10 wedstrijden staan op 10 om te kijken of hij zich door gaat ontwikkelen. Hij heeft mij in ieder geval positief verrast. Moet alleen elke dag de gym in om sterker te worden. Van den Boomen heeft momenteel mijn voorkeur boven Taylor. Alleen al vanwege zijn passing en traptechniek. Moet wel wat dynamischer gaan worden. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Overigens ben ik 1 ding wijzer geworden gisteren. Laat Henderson die band om houden. Die gozer is 1000000x meer aanvoerder dan Bergwijn ooit zal wezen. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Juist, Bergwijn is het tegenovergestelde van een aanvoerder. xD |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ongelooflijk ook hoe blij we allemaal zijn met een voorronde doorkomen in de EL.... Wie had ooit gedacht dat bijvoorbeeld Gaaei de Arena zou laten kolken.... Dit is helaas wel de nieuwe realiteit. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 - 17:13 schreef bertus bikkel het volgende:Ongelooflijk ook hoe blij we allemaal zijn met een voorronde doorkomen in de EL.... Wie had ooit gedacht dat bijvoorbeeld Gaaei de Arena zou laten kolken.... Dit is helaas wel de nieuwe realiteit. Is toch mooi voor die jongen, met Kroes gaat Ajax de goede weg omhoog weer in. Helaas is het eerst puinruimen nu. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 - 17:13 schreef bertus bikkel het volgende:Ongelooflijk ook hoe blij we allemaal zijn met een voorronde doorkomen in de EL.... Wie had ooit gedacht dat bijvoorbeeld Gaaei de Arena zou laten kolken.... Dit is helaas wel de nieuwe realiteit. Ik heb gaaei altijd verdedigd en meerdere aankopen omdat we kut trainers hadden...
En wat betreft bepaalde spelers op bepaalde plekken, omdat die het breder bekijkt... Communicatie, taken uitvoeren, conditioneel etc etc.. allemaal helemaal zo gek nog niet..
Maar waarom vinden de tenhag loverboys dit nu allemaal zo gek en was tenhag een genie die spelers op andere plekken zette ? 🤔 Zoals ik al zei, kijk wat deze trainer neerzet en bekijk jullie geliefde van het schip met het zelfde materiaal... Aardig verschil toch ?
Daarbij deze man is net bezig, het kan niet allemaal gelijk 300 procent zijn toch ? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 - 14:04 schreef p111 het volgende:Ik zet mijn faforite opstelling neer. .Doel Ramay RB/Gaaey/Rensch RC Kaplan/Sutelo LC Baas/Jansen LB Hato/Jansen MV Henderson/Vamsverk/ MV Berghuis LS Godt S/Brobbey RS/ Troure Toetsenbord kapot kerel ? |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 - 02:15 schreef nummer10 het volgende:[..] Ik heb gaaei altijd verdedigd en meerdere aankopen omdat we kut trainers hadden... En wat betreft bepaalde spelers op bepaalde plekken, omdat die het breder bekijkt... Communicatie, taken uitvoeren, conditioneel etc etc.. allemaal helemaal zo gek nog niet.. Maar waarom vinden de tenhag loverboys dit nu allemaal zo gek en was tenhag een genie die spelers op andere plekken zette ? 🤔 Zoals ik al zei, kijk wat deze trainer neerzet en bekijk jullie geliefde van het schip met het zelfde materiaal... Aardig verschil toch ? Daarbij deze man is net bezig, het kan niet allemaal gelijk 300 procent zijn toch ? Daar heb je gelijk in, na de invalbeurten van Brobbey, Bergwijn enz.. begrijp ik Farioli helemaal.
Farioli presteert tot nu toe gewoon goed. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Akpom is helaas je beste spits op dit moment, droevig is het wel de mentaliteit van bepaalde spelers. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 - 02:15 schreef nummer10 het volgende:[..] Ik heb gaaei altijd verdedigd en meerdere aankopen omdat we kut trainers hadden... En wat betreft bepaalde spelers op bepaalde plekken, omdat die het breder bekijkt... Communicatie, taken uitvoeren, conditioneel etc etc.. allemaal helemaal zo gek nog niet.. Maar waarom vinden de tenhag loverboys dit nu allemaal zo gek en was tenhag een genie die spelers op andere plekken zette ? 🤔 Zoals ik al zei, kijk wat deze trainer neerzet en bekijk jullie geliefde van het schip met het zelfde materiaal... Aardig verschil toch ? Daarbij deze man is net bezig, het kan niet allemaal gelijk 300 procent zijn toch ? Klopt helemaal, we beginnen pas en de resultaten zijn er tot nu toe wel maar maak me zorgen over het scorende vermogen van onze ploeg. Weinig kansen worden benut en dat is echt gebrek aan kwaliteit voorin. Ook Brobbey en Bergwijn gaan daar niet veel aan veranderen in de huidige vorm vrees ik....Forbs, Traore, Rijkhoff, Akpom, Godts scoren ook bijna nooit en dan heb je dus een groot probleem. Ook middenveld scoort nauwelijks, Henderson, Taylor, Fitz Jim zijn verdedigend prima op zich maar scoren nooit. Alleen Berghuis kan ze dus maken....armoedig hoor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 augustus 2024 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Je creeert voldoende kansen dus dat is wel heel belangrijk Brobbey en Akpon gaan vanzelf weer scoren. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 - 11:53 schreef Scout2 het volgende:Akpom is helaas je beste spits op dit moment, droevig is het wel de mentaliteit van bepaalde spelers. Als Akpon je beste spits is dan ziet het er wel treurig uit voor ons. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 - 11:53 schreef Scout2 het volgende:Akpom is helaas je beste spits op dit moment, droevig is het wel de mentaliteit van bepaalde spelers. Mee eens, Brobbey is nu weer te zwaar of hij is maar weer eens geblesseerd, is koppend zwak.
Niet dat Akpom een super spits is maar mocht hij meer zelfvertrouwen krijgen gaat hij automatisch meer scoren |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 - 15:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mee eens, Brobbey is nu weer te zwaar of hij is maar weer eens geblesseerd, is koppend zwak. Niet dat Akpom een super spits is maar mocht hij meer zelfvertrouwen krijgen gaat hij automatisch meer scoren Te zwaar vond ik meevallen, na de pot had die zijn shirt uit en zit geen gram vet op... Probleem van Brobbey is op dit moment dat die echt elk duel op kracht aan wil gaan waar die vroeger juist ook veel deed in de diepte en snelheid.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Terugkomend op kaplan...
Francesco Farioli maakte de keuze om Remko Pasveer onder de lat te zetten vanwege zijn goede coaching en ook centraal achterin lijkt dat een argument te zijn om nu voor Baas te kiezen. "Kaplan kan na twee jaar bij Ajax nog altijd niet vloeiend Engels en dat is niet ideaal als je Sutalo daar naast hebt staan die ook niet veel praat. Hij is nog niet afgeschreven, maar als daar een goed bod voor binnenkomt, kan hij vertrekken", aldus Goodijk.
Communicatie dus, wat ik al zei deze trainer bekijkt het breder en dus echt in het team belang.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 - 18:51 schreef nummer10 het volgende:[..] Te zwaar vond ik meevallen, na de pot had die zijn shirt uit en zit geen gram vet op... Probleem van Brobbey is op dit moment dat die echt elk duel op kracht aan wil gaan waar die vroeger juist ook veel deed in de diepte en snelheid.. Duidelijk te zwaar, je zag het aan zijn lopen, hij speelt niet voor niets maar een paar minuten. Weet je wat het is met Brobbey, vroeger bij de junioren was hij opgewassen tegen die jongetjes, nu speelt hij tegen kerels, hij onderscheidt zich nu veel minder
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 augustus 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 - 18:56 schreef nummer10 het volgende:Terugkomend op kaplan... Francesco Farioli maakte de keuze om Remko Pasveer onder de lat te zetten vanwege zijn goede coaching en ook centraal achterin lijkt dat een argument te zijn om nu voor Baas te kiezen. "Kaplan kan na twee jaar bij Ajax nog altijd niet vloeiend Engels en dat is niet ideaal als je Sutalo daar naast hebt staan die ook niet veel praat. Hij is nog niet afgeschreven, maar als daar een goed bod voor binnenkomt, kan hij vertrekken", aldus Goodijk. Communicatie dus, wat ik al zei deze trainer bekijkt het breder en dus echt in het team belang.. Dit heb je uit de media, toevallig kwam ik dit bericht ook tegen vanmorgen. Dit zijn niet de argumenten van farioli |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 - 19:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Duidelijk te zwaar, je zag het aan zijn lopen, hij speelt niet voor niets maar een paar minuten. Weet je wat het is met Brobbey, vroeger bij de junioren was hij opgewassen tegen die jongetjes, nu speelt hij tegen kerels, hij onderscheidt zich nu veel minder Ik denk eerder dat dit het conditionele deel is want hij was alles behalve te zwaar gezien zijn postuur.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 - 19:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dit heb je uit de media, toevallig kwam ik dit bericht ook tegen vanmorgen. Dit zijn niet de argumenten van farioli Heb je hem gesproken ? Als je met 2 jaar nog amper Engels kan wat dus de communicatie lastig maakt en al helemaal als satulo dat ook heeft... En dan ook nog een Duitse ramaj zou hebben word het er niet makkelijker van.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 18 augustus 2024 - 10:15 schreef nummer10 het volgende:[..] Heb je hem gesproken ? Als je met 2 jaar nog amper Engels kan wat dus de communicatie lastig maakt en al helemaal als satulo dat ook heeft... En dan ook nog een Duitse ramaj zou hebben word het er niet makkelijker van.. Nee naar Nederlands is dan makkelijker t.a.v. Sutalo
Schei toch uit, jij gelooft werkelijk alles wat ze schrijven daarnaast vul je alles zelf in |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 18 augustus 2024 - 10:15 schreef nummer10 het volgende:[..] Heb je hem gesproken ? Als je met 2 jaar nog amper Engels kan wat dus de communicatie lastig maakt en al helemaal als satulo dat ook heeft... En dan ook nog een Duitse ramaj zou hebben word het er niet makkelijker van.. Van die 2 jaar is hij 1.5 jaar geblesserd geweest,waarschijnlijk veel in Turkije gezeten voor te revalideren.Hij is gewoon de beste LC verdediger van Ajax,deze man gaat alleen maar beter worden,en is ook in de lucht sterk en dat is ook een groot voordeel voor Ajax die buiten Sutelo geen beste koppers in het team hebben. |
|
|
|