|
|
Pietje
|
|
|
Donderdagavond kan Ajax zich plaatsen voor de poulefase van de Europa League. Ik hoop dat onze club deze wedstrijd serieus neemt en niet denkt dat zij er al zijn na de mooie overwinning van vorige week in Polen. (1-4).
Opnieuw een mooie overwinning is goed voor het zelfvertrouwen en verhoogt de transferwaarde van sommige spelers waarschijnlijk. Of is dit "wishful thinking?"
Hoe dan ook, mijn voorspelling is 2-1
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 augustus 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Ik denk een monster score voor Ajax, die polen zijn zo goed niet en moeten komen. Dat betekent heel veel ruimte voor Ajax.
Of ze moeten besluiten om de bus te parkeren, dan zou ik als Ajax zijnde waken voor de counters een hele saaie wedstrijd wordt het dan. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Aangezien er dit weekend weer niet gespeeld wordt door onze club, hoeft er niemand gespaard te worden en dus kan er met de sterkste 11 worden gestart. De Polen zijn van het nivo fc Emmen en dat kan geen probleem zijn. Ik hou het op 3-0 met Wout Weghorst op de tribune....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 augustus 2024 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooi Pietje, zo kunnen we tenminste lekker sparren!
Ik zeg 3-2 |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Farioli (inmiddels) kennende (rouleren, rouleren, rouleren) zal hij morgen wat reservespelers een kans geven om zich te laten zien. Daarom verwacht ik een wat saaie wedstrijd omdat Ajax niet zonodig hoeft en de Polen rijgen de verliespartijen aaneen. Maar we gaan het zien. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Geen Berghuis morgen....niet fit wordt gezegd op persconferentie. Brobbey weer basis |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 - 13:34 schreef Pietje het volgende:Farioli (inmiddels) kennende (rouleren, rouleren, rouleren) zal hij morgen wat reservespelers een kans geven om zich te laten zien. Daarom verwacht ik een wat saaie wedstrijd omdat Ajax niet zonodig hoeft en de Polen rijgen de verliespartijen aaneen. Maar we gaan het zien. Hij gaat heus niet rouleren als EL gehaald moet worden en er geen wedstrijd van het weekend is. Mogelijk wat spelers die zich nog in de kijker moeten spelen.
Bergwijn zal om die reden wel spelen.
Pasveer Rensch-Satulo- Baas(rugani) - Hato Henderson--Manssverk--Taylor(Akpom op 10?) Traore(Forbs)--Brobbey--Bergwijn(Godts)
Zoiets zal het wel worden |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik hoop dat het geen Mannsverk (drama) wordt maar vd Boomen. En dan na rust Akpom voor Brobbey. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Een aderlating: Steven Berghuis is niet beschikbaar morgen. Hij heeft teveel last van een (lichte) blessure, opgelopen op de training. Lekker is dat... ook hij is nogal blessuregevoelig! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 - 15:38 schreef bertus bikkel het volgende:Ik hoop dat het geen Mannsverk (drama) wordt maar vd Boomen. En dan na rust Akpom voor Brobbey. Mannsverk krijg je aan de straatstenen niet kwijt, wat heeft die slak laten zien, ik sla Tahirovic hoger in In Vos zag ik een ruwe diamant maar goed die laten ze voor een appel en ei vertrekken naar Milan. Ik kan er geen touw aan vast knopen, volgens mij mag iedereen vertrekken op dit moment, het lijkt als of ze radeloos zijn
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 augustus 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 - 19:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mannsverk krijg je aan de straatstenen niet kwijt, wat heeft die slak laten zien, ik sla Tahirovic hoger in In Vos zag ik een ruwe diamant maar goed die laten ze voor een appel en ei vertrekken naar Milan. Ik kan er geen touw aan vast knopen, volgens mij mag iedereen vertrekken op dit moment, het lijkt als of ze radeloos zijn Ik volg de berichten hier regelmatig, maar ik denk dat Vos niet zomaar ook vorig jaar uit beeld is geraakt. Uit berichten lijkt het dat hij niet veel wil geven in trainingen enzo.
En laten we eerlijk zijn, dat kan je hem niet alleen verwijten. 2 jaar lang is er bijna niks gedaan. Maar soms kan het een mix zijn van spelers die je gewoon niet bij elkaar wil hebben. En ik heb Vos nooit echt heel goed gevonden. Niet extreem bijzonder in ieder geval.
Ik denk dat Ajax ook bloed ruikt, Feyenoord is oke, maar is ook niet het feyenoord van slot. PSV gaat kampioen worden, maar als je dit seizoen wel CL haalt dan is de periode van herstel niet zo heel lang. Dus wil je een weghorst, die stabieler is. Dan wil je wat oudere spelers die het niveau wel kunnen halen. Ik denk ook dat de helft van de spelers mag vertrekken inderdaad. Brobbey ook maar dat was een heel groot bedrag voor Ajax op het moment.
Even een zijstraatje. Wat als we het negative even aan de kant zetten, heeft deze gekke transferperiode ook niet heel veel te maken met de rechtspraken over het kunnen ontbinden van contracten door spelers zelf? Dat kan betekenen dat alle waarde van ieder speler zometeen totaal anders berekend moet worden.
We moeten ook een beetje vertrouwen hebben in wat Ajax op dit moment doet. Alles is slecht geweest. Het kan niet nog een keer helemaal niks zijn. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 - 15:38 schreef bertus bikkel het volgende:Ik hoop dat het geen Mannsverk (drama) wordt maar vd Boomen. En dan na rust Akpom voor Brobbey. Las indd dat het waarschijnlijk vd Boomen wordt. Ook geen Traore, Akpom en Bergwijn voorin.
Vreemd omdat Akpom en Bergwijn zich nog mooi in de kijker kunnen spelen.
Vermoedelijke opstelling:
Pasveer Rensch, Satulo, Baas, Hato Henderson, vd Boomen, Taylor Forbs, Brobbey, Godts |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Het wordt tijd dat Bergwijn ook speeltijd krijgt |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 - 15:15 schreef Hummel10 het volgende:[..] Hij gaat heus niet rouleren als EL gehaald moet worden en er geen wedstrijd van het weekend is. Mogelijk wat spelers die zich nog in de kijker moeten spelen. Bergwijn zal om die reden wel spelen. Pasveer Rensch-Satulo- Baas(rugani) - Hato Henderson--Manssverk--Taylor(Akpom op 10?) Traore(Forbs)--Brobbey--Bergwijn(Godts) Zoiets zal het wel worden Zat redelijk goed met deze voorspelling. Alleen Fitz-Jim ipv Manssverk. Prettige wedstrijd |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Mooie goal Fitz, zelf opgezet en afgemaakt.
Bergwijn koos voor Fitz in plaats can Brobbey zegt ook wel wat. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 20:58 schreef Scout2 het volgende:Mooie goal Fitz, zelf opgezet en afgemaakt. Bergwijn koos voor Fitz in plaats can Brobbey zegt ook wel wat. Ze hadden even de ruimte, ze moeten de tegenstander een beetje laten komen anders worden de ruimtes te klein.
Je ziet Fitz groeien, laten we hopen dat ze wat creatiever worden in de 2e helft Want de tegenstander stelt niet veel voor |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Haal Brobbey er maar uit , die heeft zijn vorm nog lang niet
En Bergwijn laat te weinig zien |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Bergwijn. Wat een grapjas van een voetballer is dat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Daarom laat je Brobbey juist staan. Je gaat sowieso door en zo pakt hij minuten en meer kans op het pakken van z’n vorm. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 21:21 schreef remco k het volgende:[..] Daarom laat je Brobbey juist staan. Je gaat sowieso door en zo pakt hij minuten en meer kans op het pakken van z’n vorm. Mooie aanval, nu laat Brobbey eindelijk zien dat hij een goed aanspeelpunt is. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Fitz Jim beste man vh veld, werkt zich een slag in de rondte.
Sutalo en Baas ook goed |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 21:21 schreef remco k het volgende:[..] Daarom laat je Brobbey juist staan. Je gaat sowieso door en zo pakt hij minuten en meer kans op het pakken van z’n vorm. Het heeft wel gewerkt om hem te laten staan, wie weet krijgt hij nu meer zelfvertrouwen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Lang geleden de geweldige mooie sfeer in de Johan Cruijff ArenA |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote: Ja man heerlijk sfeertje. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 21:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ze hadden even de ruimte, ze moeten de tegenstander een beetje laten komen anders worden de ruimtes te klein. Je ziet Fitz groeien, laten we hopen dat ze wat creatiever worden in de 2e helft Want de tegenstander stelt niet veel voor Klopt. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Traore-Brobbey- Bergwijn stellen niet veel voor op dit moment.
Denk dat ik deze voorhoede op het moment het beste vind; Godst- Weghorst- Bergwijn, en dan Berghuis daarachter. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 21:57 schreef Scout2 het volgende:Traore-Brobbey- Bergwijn stellen niet veel voor op dit moment. Denk dat ik deze voorhoede op het moment het beste vind; Godst- Weghorst- Bergwijn, en dan Berghuis daarachter. Zo zie ik het op dit moment ook, met daarnaast Fitz Jim die ook een goede pot speelde |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 - 10:46 schreef bertus bikkel het volgende:Aangezien er dit weekend weer niet gespeeld wordt door onze club, hoeft er niemand gespaard te worden en dus kan er met de sterkste 11 worden gestart. De Polen zijn van het nivo fc Emmen en dat kan geen probleem zijn. Ik hou het op 3-0 met Wout Weghorst op de tribune.... Bam. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 - 10:46 schreef bertus bikkel het volgende:Aangezien er dit weekend weer niet gespeeld wordt door onze club, hoeft er niemand gespaard te worden en dus kan er met de sterkste 11 worden gestart. De Polen zijn van het nivo fc Emmen en dat kan geen probleem zijn. Ik hou het op 3-0 met Wout Weghorst op de tribune.... De uitslag heb je goed voorspeld, Bertus. Overigens, ik heb een heel gretig Ajax gezien en prima combinerend. Zou het dan toch goed komen met mijn cluppie? En wat superfijn dat Sutalo eindelijk zijn draai heeft gevonden. Hij was vanavond een van de uitblinkers, net als Fitz-Jim. Wat is die nog jong. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 21:57 schreef Scout2 het volgende:Traore-Brobbey- Bergwijn stellen niet veel voor op dit moment. Denk dat ik deze voorhoede op het moment het beste vind; Godst- Weghorst- Bergwijn, en dan Berghuis daarachter. In welke wereld Bergwijn.
Was inclusief de tegenstander toch gewoon de aller slechtste van het veld. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 22:16 schreef remco k het volgende:[..] In welke wereld Bergwijn. Was inclusief de tegenstander toch gewoon de aller slechtste van het veld. Bergwijn rv kan voorzetten leveren op Weghorst, ik vind Traore nog slechter dan Bergwijn op het moment.
Het is dat er geen betere rondloopt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 22:21 schreef Scout2 het volgende:[..] Bergwijn rv kan voorzetten leveren op Weghorst, ik vind Traore nog slechter dan Bergwijn op het moment. Het is dat er geen betere rondloopt. Godts is alleen goed vanaf links en is gewoon de beste speler in de voorhoede momenteel.
In mijn beleving geen enkele plek voor Bergwijn. Zelfs niet in de selectie zoals ie nu speelt en de afgelopen twee seizoenen heeft gespeeld.
Traore is gewoon nog niet 100% fit. Maar die jongen creëerde in het eerste kwartier meer aan mogelijkheden dan Bergwijn in het afgelopen seizoen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 augustus 2024 door remco k -- |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 22:22 schreef remco k het volgende:[..] Godts is alleen goed vanaf links en is gewoon de beste speler in de voorhoede momenteel. In mijn beleving geen enkele plek voor Bergwijn. Zelfs niet in de selectie zoals ie nu speelt en de afgelopen twee seizoenen heeft gespeeld. Heb godts ook op links, Bergwijn dan op rechts. Vindt jij Traore zo goed dan? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Echt veel beter dan Bergwijn. Die kan namelijk ook gewoon niet vanaf rechts spelen. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Meschien heb je wel gelijk, in dat geval Traore op rechts ik geloof dat die jongen nog wel beter wordt. Bij Bergwijn heb ik dat gevoel niet meer. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 22:16 schreef remco k het volgende:[..] In welke wereld Bergwijn. Was inclusief de tegenstander toch gewoon de aller slechtste van het veld. Is wat overdreven gesteld, hij is niet in vorm zoals ook Brobbey niet, hij was vanavond niet de aller slechtste, al had hij vanavond wel moeten scoren maar goed ook Brobbey had meer moeten scoren.
Overigens had hij wel een assist.
Weet je ook hij moet meer speeltijd geven.
Ik denk dat hij automatisch beter wordt naarmate het hele team kwalitatief meer laat zien want dat hij kwaliteit heeft hij in het verleden laten zien |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 22:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Is wat overdreven gesteld, hij is niet in vorm zoals ook Brobbey niet, hij was vanavond niet de aller slechtste, al had hij vanavond wel moeten scoren maar goed ook Brobbey had meer moeten scoren. Overigens had hij wel een assist. Weet je ook hij moet meer speeltijd geven. Ik denk dat hij automatisch beter wordt naarmate het hele team kwalitatief meer laat zien want dat hij kwaliteit heeft hij in het verleden laten zien Bergwijn heeft toch tijd genoeg gekregen om zich te bewijzen? Die heeft veel te weinig gebracht. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Maar ik sluit niet uit dat Farioli hem nog aan de praat krijgt, dan xal ie met zijn houding en mentaliteit moeten beginnen.
We zullen wel moeten als ie niet verkocht wordt. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Godts is ook nog een jonkie die zal ook niet alles kunnen spelen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ging vorig seizoen met heel het elftal slecht spelen, moet tussen kwalitatief goede spelers staan dan gaat hij mee in de flow.
Hij wil dolgraag terug in de Premier League spelen, werd vorig seizoen regelmatig agressief omdat hij het elftal beneden niveau vond.
Jammer want hij had juist de kar moeten trekken, en daarom hoop ik dat Ajax 25 miljoen voor hem mag ontvangen, want dan strikt er om.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 augustus 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 22:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ging vorig seizoen met heel het elftal slecht spelen, moet tussen kwalitatief goede spelers staan dan gaat hij mee in de flow. Hij wil dolgraag terug in de Premier League spelen, werd vorig seizoen regelmatig agressief omdat hij het elftal beneden niveau vond. Jammer want hij had juist de kar moeten trekken, en daarom hoop ik dat Ajax 25 miljoen voor hem mag ontvangen, want dan strikt er om. Bij Spurs stond ie tussen goede spelers en kon ie ook niet overtuigen, meneer Bergwijn heeft het te hoog in zijn bol zitten, zo goed als hij denkt dat ie is, is ie niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 - 22:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Is wat overdreven gesteld, hij is niet in vorm zoals ook Brobbey niet, hij was vanavond niet de aller slechtste, al had hij vanavond wel moeten scoren maar goed ook Brobbey had meer moeten scoren. Overigens had hij wel een assist. Weet je ook hij moet meer speeltijd geven. Ik denk dat hij automatisch beter wordt naarmate het hele team kwalitatief meer laat zien want dat hij kwaliteit heeft hij in het verleden laten zien Ach kom op zeg. Godts is nu al veel dreigender en met assists en z’n goal ook meer effectiever.
Vanaf de dag dat hij bij Ajax tekende gaat het bergafwaarts en op zijn eerste paar potjes na nog geen moment gepresteerd in 2 seizoenen.
Nee joh. Uit de selectie zetten en door selecteren. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2024 - 10:03 schreef remco k het volgende:[..] Ach kom op zeg. Godts is nu al veel dreigender en met assists en z’n goal ook meer effectiever. Vanaf de dag dat hij bij Ajax tekende gaat het bergafwaarts en op zijn eerste paar potjes na nog geen moment gepresteerd in 2 seizoenen. Nee joh. Uit de selectie zetten en door selecteren. Met als gevolg 30 mln. naar de kloten. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2024 - 10:03 schreef remco k het volgende:[..] Ach kom op zeg. Godts is nu al veel dreigender en met assists en z’n goal ook meer effectiever. Vanaf de dag dat hij bij Ajax tekende gaat het bergafwaarts en op zijn eerste paar potjes na nog geen moment gepresteerd in 2 seizoenen. Nee joh. Uit de selectie zetten en door selecteren. Heb de vergelijking niet met Godts gemaakt, ben het met die vergelijking eens.
Het ging eerder over de rechterzijde omdat Traore nog in vorm moet raken, is Traore in vorm dan mag gaan zitten, ik vond hem bij het Nederlands Elftal niet verkeerd over rechts
Ik heb verder ook laten weten dat hij mee ging in het moeras vorig seizoen, terwijl hij de ploeg op sleeptouw had moeten nemen.
Hij werd zelfs op sommige momenten agressief volgens mij omdat hij het niet naar zijn zin had tussen de voor hem mindere spelers.
Van mij mag hij zeker vertrekken, Ajax heeft geld nodig om spelers aan te kunnen trekken die het gewenste intensiteit hebben.
Dat hij kan voetballen staat buiten kijf, alleen heeft hij niet de juiste motivatie
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 september 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik vind Mika Godts een heel fijne voetballer met heel veel dreiging. Hij doet mij een beetje denken aan Marc Overmars, toen die nog voetbalde: beetje pingelen, voorzet, doelpunt. Alleen was Marc Overmars (nog) wat effectiever. Daarin kan Mika nog wat stappen maken. Maar onze Belg is nog jong (19 jaar) en hij is heel leergierig volgens mij. Ik vermoed dat wij nog veel plezier aan hem kunnen beleven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 september 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2024 - 17:27 schreef Pietje het volgende:Ik vind Mika Godts een heel fijne voetballer met heel veel dreiging. Hij doet mij een beetje denken aan Marc Overmars, toen die nog voetbalde: beetje pingelen, voorzet, doelpunt. Alleen was Marc Overmars (nog) wat effectiever. Daarin kan Mika nog wat stappen maken. Maar onze Belg is nog jong (19 jaar) en hij is heel leergierig volgens mij. Ik vermoed dat wij nog veel plezier aan hem kunnen beleven. Zeker weten Pietje, komt goed met Godts, moeten we zuinig op zijn
De vergelijking met Overmars klopt aardig, ben ik met je eens.
Ook hij zoekt zijn tegenstander op, probeer zijn man te passeren met korte bewegingen links rechts, alleen had Overmars meer snelheid, ging vaker buiten om. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En op de andere vleugel (rechts) stond Finidi George. Wat was Ajax toen een swingende ploeg! |
|
|
|