|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord heeft met Jordan Lotomba de opvolger van Lutsharel Geertruida binnen. Dat meldt 1908.nl. De rechtsback van OGC reist binnenkort naar Rotterdam af om zich medisch te laten keuren, nadat de clubs een akkoord bereikten.
Nadat 1908 eerder op de dag al meldde dat Feyenoord zich bij OGC Nice gemeld heeft voor Lotomba, ligt er nu al een akkoord op tafel. De Zwitserse rechtsback reist binnen afzienbare tijd af naar Rotterdam om zich medisch te laten keuren. Wordt ook die laatste plooi gladgestreken, dan heeft Feyenoord zijn gewenste opvolger voor Geertruida binnen.
Geertruida vertrok voor 25 miljoen euro inclusief bonussen naar RB Leipzig. Feyenoord is daarom naarstig op zoek naar een rechtsback. De Rotterdammers hadden met Bart Nieuwkoop en de minder ervaren Givairo Read nog maar twee opties voor die positie. Eerder zag Dennis te Kloese Marcus Pedersen en Neraysho Kasanwirjo al vertrekken.
Eén wat verouderd filmpje..
https://youtu.be/j-KbCvgmJnA?si=QWLEJrJHeOFOrCce
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 september 2024 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mooi zo…Dennis is op dreef.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Het begint op het legioen te lijken....... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Deze jongen moet verschrikkelijk goed zijn in verdedigen want met 2 doelpunten en 1 assist in 4 jaar is niet om over naar huis te schrijven.
Maar welkom! |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Ja maar dat doe ik al snel. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2024 - 16:01 schreef Leon FR1908 het volgende:Deze jongen moet verschrikkelijk goed zijn in verdedigen want met 2 doelpunten en 1 assist in 4 jaar is niet om over naar huis te schrijven. Maar welkom! Daarom heeft ie daarna 4 jaar op de bank gezeten, Leon. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Zullen zien in de praktijk |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hij heeft meer dan 120 wedstrijden gespeeld de laatste 4 jaar |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2024 - 16:01 schreef Leon FR1908 het volgende:Deze jongen moet verschrikkelijk goed zijn in verdedigen want met 2 doelpunten en 1 assist in 4 jaar is niet om over naar huis te schrijven. Maar welkom! Tja de omgeturnde spits die hij opvolgt was inderdaad een stuk doelgerichter 🤪 |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2024 - 16:01 schreef Leon FR1908 het volgende:Deze jongen moet verschrikkelijk goed zijn in verdedigen want met 2 doelpunten en 1 assist in 4 jaar is niet om over naar huis te schrijven. Maar welkom! In de eredivisie sowieso kansrijk 👍😁 Maar heb liever dat hij achterin de baas is |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ja maar Hartman heeft in 1 seizoen ook dubbele stats dan hem in 4 seizoenen. Maar we gaan het zien ik kan hem verders niet 😅 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik heb liever dat een back primair goed kan verdedigen |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Dat past niet in het systeem denk ik. Kijk eens hoever Bueno naar voren kwam, ik geloof ook niet dat Trauner zo ver naar voren gaat komen. Vindt dat wel eng als je zulke gaten laat vangen, zie de wedstrijd tegen Sparta |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Een verdediger zal toch primair moeten kunnen verdedigen |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Niet zoals wij proberen te spelen de laatste jaren. Of we gaan naar iets anders , ook al gezien de andere aankoop. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Nou ok Dan zetten we wellie wel midmid |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Je kan ook een hoop compenseren met snelheid en loopvermogen. Maar goed, goede moderne backs zijn heel allround. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Goed plan, dicht bij de scheids. Aanvoerder. Bijlow en de Bulgaar samen op goal. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Wie is Jordan Lotomba? Jordan Mvula Lotomba werd geboren op 29 september 1998 in Yverdon-les-Bains, Zwitserland. Hij groeide op met een passie voor voetbal en begon zijn professionele carrière in de jeugdacademie van Lausanne-Sport. Zijn debuut in het eerste elftal volgde in 2015, waar hij al snel liet zien over bijzondere kwaliteiten te beschikken. Zijn eerste doelpunt viel in 2016, tijdens een competitiewedstrijd tegen FC Le Mont. Met zijn talent leverde hij een belangrijke bijdrage aan de promotie van Lausanne-Sport naar de Zwitserse Super League.
Succes bij BSC Young Boys In de zomer van 2017 maakte Lotomba de overstap naar BSC Young Boys, een van de topclubs in Zwitserland. Hier groeide hij uit tot een vaste waarde in de verdediging. Tijdens zijn tijd bij Young Boys won hij drie opeenvolgende Zwitserse Super League-titels. Vooral zijn bijdrage in Europese wedstrijden, zoals het scoren van een cruciaal doelpunt tegen Dynamo Kiev in de Champions League, bracht hem in de schijnwerpers. Lotomba bewees dat hij een speler is die in belangrijke wedstrijden het verschil kan maken.
Stap naar de Franse Ligue 1 In 2020 maakte Jordan Lotomba de overstap naar OGC Nice in de Franse Ligue 1 voor een transfersom van zeven miljoen euro. In Nice speelde hij gemiddeld dertig wedstrijden per seizoen en bewees hij zich als een betrouwbare en dynamische rechtsback. Hij scoorde zijn eerste doelpunt voor de club in een 2-2 gelijkspel tegen Lorient. Zijn tijd bij Nice werd gekenmerkt door zijn consistentie en vermogen om zowel aanvallend als verdedigend bij te dragen.
Dus toch ook aanvallend veel bijdragend |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ziet er goed uit ,duidelijk verhaal ook van wat we kunnen verwachten. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Krijg bij deze naam z'n klote gevoel boven mijn neus, kan er niets aan doen. |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
Nog niet veel Zwitsers bij Feyenoord in het verleden. Kan hij de eerste zijn? Alles uit de land is wel ok, hij zeker. Sterk, slim en technisch ok. Gaat een succes worden denk ik. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Mooi, welkom en succes gozer |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord en OGC Nice zijn het eens geworden over de transfer van Jordan Lotomba. De 24-jarige Zwitser, die de afgelopen vier seizoenen vrijwel structureel basisspeler was bij de Franse topclub OGC Nice, tekent bij Feyenoord tot medio 2027. ‘Ik ben erg blij om hier te zijn en heb veel zin om de kleuren van deze mooie club te gaan verdedigen,’ aldus Lotomba. ‘Ik ken Feyenoord natuurlijk van de Europa League-wedstrijd in 2019, toen ik met Young Boys in De Kuip speelde. Het publiek ging toen tekeer alsof het een WK-finale was, heel indrukwekkend. Mijn oud-ploeggenoot Calvin Stengs heeft me daarnaast ook veel positieve dingen over de club verteld. Ik kan daarom niet wachten om met Feyenoord te strijden om de prijzen en actief te zijn in de Champions League.’
Lotomba, die in Yverdon-les-Bains in Zwitserland werd geboren, begon zijn opleiding als voetballer bij FC Champagne alvorens te worden gescout door de jeugdopleiding van de Zwitserse profclub Yverdon-Sport FC in zijn geboorteplaats. Lausanne-Sport nam de snelle verdediger in 2013 over en in de zomer van 2016 maakte Lotomba op 17-jarige leeftijd zijn debuut voor de hoofdmacht op het hoogste Zwitserse voetbalniveau. In het daaropvolgende seizoen 2016-2017 groeide hij bij Lausanne-Sport ondanks zijn jeugdige leeftijd uit tot een vaste basisspeler.
Na zijn overstap medio 2017 naar Young Boys veroverde hij drie keer op rij de landstitel in Zwitserland. Mede daardoor was de club elk seizoen actief op Europees niveau, en kwam Lotomba in het najaar van 2019 zodoende in De Kuip terecht met Young Boys voor een groepsduel in de UEFA Europa League.
Zijn gedegen spel in dienst van de Zwitserse kampioen leverde hem niet alleen zijn eerste selectie op voor het Zwitserse nationale elftal, maar ook een transfer naar OGC Nice. Voor de Franse club was hij vier seizoenen lang overwegend als rechtsback actief en speelde hij in totaal 143 duels. In seizoen 2021-2022 speelde hij in Zuid-Frankrijk samen met Calvin Stengs, die hij in De Kuip opnieuw treft als ploeggenoot.
Bij Feyenoord gaat Lotomba spelen met rugnummer 30. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Mooi Ziet er op voorhand goed uit. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
zou ook de commentaren uit Frankrijk op deze speler niet lezen 😅 |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Eerlijke kans geven (en vervolgens genadeloos afbranden) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Welkom!
Werkelijk geen idee. Goals/assists teleurstellend voor een back. Maar wie weet in de Eredivisie. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Had ook een goede rol in Oz. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
Deze kerel denkt dat ie naar psv gaat met z’n “jullie zijn vorig jaar kampioen geworden en spelen daarom CL” 🤪 |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
Lijkt me trouwens een nette en sympathieke gast. Teamspeler. Blij mee! |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 02 september 2024 - 20:04 schreef Alexmem het volgende:Deze kerel denkt dat ie naar psv gaat met z’n “jullie zijn vorig jaar kampioen geworden en spelen daarom CL” 🤪 Klopt toch ! 2023 |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
Ja letterlijk klopt t. In combi met de CL niet ;) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hadden ze toen ook niet zoveel punten gehaald waardoor vorig en dit seizoen 2 Nederlandse clubs CL spelen?🤔 |
|
|
|
|
coenjo
|
|
|
quote: ja en aan het interview te horen de nieuwe beul achterin die je niet voorbij komt deze man maar ff dicht op noa lang zetten tegen psv |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
quote:Op maandag 02 september 2024 - 20:28 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Hadden ze toen ook niet zoveel punten gehaald waardoor vorig en dit seizoen 2 Nederlandse clubs CL spelen?🤔 Dat was in het conference league seizoen toch? Who cares ook ;) |
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
Ik gun je een mooie tijd bij Feyenoord! Welkom! |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Welkom, en hulde voor onze scout Stengs :-) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Assist en twee keer volledig afwezig . |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Vond hem wat conservatief spelen. Of dat zijn speelstijl is, of dat het vanwege zijn debuut was of dat het een vrij doorsnee voetballer is, geen idee. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|