|
|
Pietje
|
|
|
Voor Ajax was deze tegenstander de laatste twee jaar een lastige ploeg. Laten we hopen dat Ajax na de 5-0 winst op Fortuna Sittard in een soort winning mood is geraakt. Op zich zou dat wel moeten. Vooruit, laat ik weer eens positief zijn:
Mijn voorspelling is 1-3
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 september 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Go Ahead heb ik dit seizoen nog niet zien spelen.. beter of minder dan afgelopen seizoen? Maar ik heb vertrouwen ik ga met je mee pietje, 1-3 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Laten we hopen dat ze de lijn weer doorzetten: 8-0 Ajax hahaha. Grapje. Ik gok niet. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Weghorst in de spits. Dat zie je toch niet aankomen? Haha. Nou ja leuk wel. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Dan is Brobbey nog niet volledig fit lijkt me, nu mag Weghorst zich gaan bewijzen... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Kaplan in de basis, daar ben ik blij mee. Maar hij heeft gisteren toch een rode kaart gehad? Mag hij wel spelen vanavond? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 september 2024 - 19:42 schreef Pietje het volgende:Kaplan in de basis, daar ben ik blij mee. Maar hij heeft gisteren toch een rode kaart gehad? Mag hij wel spelen vanavond? Hoor net dat het wel mag.. vreemd eigenlijk, beker telt wel toch ?
Kaplan weet ik niet zo goed, en dat zal dan meer een communicatie ding zijn.. we gaan het zien ! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooi Pietje, altijd lastig daar zoals ook bij NAC, toch ben ik hoopvol gestemd zoals jij 1-3
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 september 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 september 2024 - 19:42 schreef Pietje het volgende:Kaplan in de basis, daar ben ik blij mee. Maar hij heeft gisteren toch een rode kaart gehad? Mag hij wel spelen vanavond? Moet nog in beraad bij de KNVB, gebeurd wel vaker |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Ook bij 2x geel ? Was ik niet van op de hoogte.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Niet heel lullig ofzo maar heeft Taylor uberhaubt een bal gehad ? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Toch echt verschrikkelijk hoe ploegen met 11 man achter de bal spelen tegen Ajax... En dan tegen de kampioen psv is het elke keer open huis.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Weghorst kan ze beter krijgen |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Natuurlijk, maar ik heb Taylor oprecht nog niet mee zien doen.. hopen op een betere 2de helft.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 september 2024 - 20:26 schreef nummer10 het volgende:Toch echt verschrikkelijk hoe ploegen met 11 man achter de bal spelen tegen Ajax... En dan tegen de kampioen psv is het elke keer open huis.. Dat is volgens mij altijd al geweest. Een drama om te zien. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Klaassen voor Taylor, als hij een bal krijgt doet hij er niets mee |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Vind ik wel mee vallen in deze wedstrijd, GoAhead heeft meer balbezit |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote: Eens, heeft weer zo'n dag. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Loopt ook echt op rare plekken en als de bal er dan indd is doet die net niks.. vraag me alleen ook af waarom Hato telkens weg is achterin terwijl die rb de gevaarlijkste snelle man is.. klaassen mag van mij indd voor Taylor |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Mmmmh Ajax volgens mij meer bal bezit maar minder kansen, ook door die mooie muur.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Had het dit seizoen minder verwacht en dat ploegen durfde te voetballen ipv counteren, wat go ahead prima doet overigens.. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Niet janken, moet gewoon beter. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Lijkt me duidelijk haha.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Wat een slaapverwekkend tempo. Ajax kan het niet en Go Ahead Eagles wil het niet. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Ik trek mijn woorden terug m.b.t de tweede plek. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Je kon er op wachten. Envweer een heel slap Ajax. Wachten op 2-0 |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote: Fout van farioli, Hato is al een tijdje niet in goede doen zet ie hem centraal. XD |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
DAVEY@!!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 september 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Wat speelt Ajax gelaten, alsof zij met 3-0 voorstaa. GAE is veel feller op de bal. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote: Er zitten een paar tussen die hun verstand er niet bij hebben idd. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dan zal de trainer die spelers daarop moeten aanspreken. Op dit niveau kun je dit niet tolereren. En volgende week niet opstellen. Ik dacht serieud dat Ajax het lek boven had, maar niet dus. Ik vond het een armzalig optreden van Ajax. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax mist gewoon kwaliteit op de vleugels, die een goede voorzet kunnen geven, ze kunnen leuk passeren en dan heb je het gehad
Daar schorte het vorig seizoen ook aan
Als je Weghorst in de spits hebt staan moet je hem door de lucht aan spelen.
Zo wel Brobbey als ook Weghorst deden daardoor in het spel niet mee
Ik miste ook van den Boomen die altijd gevaarlijk is en een zeer goede pass heeft |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 september 2024 - 22:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ajax mist gewoon kwaliteit op de vleugels, die een goede voorzet kunnen geven, ze kunnen leuk passeren en dan heb je het gehad Daar schorte het vorig seizoen ook aan Als je Weghorst in de spits hebt staan moet je hem door de lucht aan spelen. Zo wel Brobbey als ook Weghorst deden daardoor in het spel niet mee Ik miste ook van den Boomen die altijd gevaarlijk is en een zeer goede pass heeft Volledig eens Jack! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 september 2024 - 22:03 schreef Pietje het volgende:[..] Dan zal de trainer die spelers daarop moeten aanspreken. Op dit niveau kun je dit niet tolereren. En volgende week niet opstellen. Ik dacht serieud dat Ajax het lek boven had, maar niet dus. Ik vond het een armzalig optreden van Ajax. Nou ja lek boven. Ik denk toch dat we allemaal weten dat dit elftal niet veel beter is dan vorig jaar. Zal toch nog een paar keer meer gebeuren dat er dit soort wedstrijden tussen zitten |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: We zijn ook allemaal veel te vroeg met afschrijven en dan weer prijzen. Vorige week speelde Ajax goed. Nu slecht. Maar vorig jaar hadden we kansloos verloren. Nu is het geluk er dat ze wel scoren. Dit seizoen zal niet allemaal ineens geweldig gaan. 2e worden kan gewoon, de rest is ook niet enorm sterk. AZ is prima, maar tsja. Normaal gesproken kom je die wel ergens tegen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Altijd Pietje š¤£ Ik vind het gewoon mager wat er van de zijkanten komt, ik zit me daar vreselijk aan te ergeren, geen enkele voorzet komt aan.
We hebben super spitsen staan maar worden niet aangespeeld.
Wordt hier niet op getraind??
Dan mis je Berghuis, die gooit ze voor het doel
En dan Taylor die geen bal krijgt, dit komt omdat hij zelf weg kruipt, die moet veel meer vrij lopen, zich zelf aandienen
Je hebt veel meer aan van den Boomen dan aan Taylor
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 september 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 september 2024 - 22:30 schreef freakie het volgende:[..] Nou ja lek boven. Ik denk toch dat we allemaal weten dat dit elftal niet veel beter is dan vorig jaar. Zal toch nog een paar keer meer gebeuren dat er dit soort wedstrijden tussen zitten Ik vond van wel hoor. Daar waar het vorige seizoen prakrisch elke week dramatisch was, hebben we dit seizoen ern aantal aardige wedstrijden gezien. Afgelopen donderdag tegen Fortuna Sittard en tegen Europese tegenstanders in voorrondes Europa League. Daarom viel het mij vanavond vies tegen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 september 2024 - 22:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Altijd Pietje š¤£ Ik vind het gewoon mager wat er van de zijkanten komt, ik zit me daar vreselijk aan te ergeren, geen enkele voorzet komt aan. We hebben super spitsen staan maar worden niet aangespeeld. Wordt hier niet op getraind?? Dan mis je Berghuis, die gooit ze voor het doel En dan Taylor die geen bal krijgt, dit komt omdat hij zelf weg kruipt, die moet veel meer vrij lopen, zich zelf aandienen Je hebt veel meer aan van den Boomen dan aan Taylor Kenneth Taylor vind ik zo langzamerhand een mislukt talent Jet kpmt er maar niet uit bij hem. Hij is veel te wisselvallig. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Net als Jack Huntelaar, miste ik van den Boomen met zijn geplaatste afstandsschoten. Juist tegen clubs die zowat 11 spelers achter de bal houden, kan een speler als van den Boomen een oplossing bieden. Maar helaas moest hij de bank 90 minuten warm houden. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Daarom zei ik vd week na Fortuna al dat dit een echte test zou worden vanavond. 1x gewonnen in de laatste 6 potjes tegen GAE. Nu dus 1 uit 7. Het was wel erg armoedig en slap hoor. En dan weer met een andere basis. Ook de wissels op Davy na waren niet best. Missen echt types als Berghuis en vd Boomen die n bal kunnen geven op maat. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 22 september 2024 - 00:45 schreef bertus bikkel het volgende:Daarom zei ik vd week na Fortuna al dat dit een echte test zou worden vanavond. 1x gewonnen in de laatste 6 potjes tegen GAE. Nu dus 1 uit 7. Het was wel erg armoedig en slap hoor. En dan weer met een andere basis. Ook de wissels op Davy na waren niet best. Missen echt types als Berghuis en vd Boomen die n bal kunnen geven op maat. Go Ahead Eagles is zo langzamerhand een ware angstgegner. Je hoopt dan maar dat dit een keertje verdwijnt, maar daar was vanavond geen sprake van. Er zat ook geen enkele logica in de opbouw, het was weg-is-weg voetbal. Dat kon je ook zien aan de vele hoekschappen van de Eagles. En het was wederom Ajsx-onwaardig! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 september 2024 - 22:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ajax mist gewoon kwaliteit op de vleugels, die een goede voorzet kunnen geven, ze kunnen leuk passeren en dan heb je het gehad Daar schorte het vorig seizoen ook aan Als je Weghorst in de spits hebt staan moet je hem door de lucht aan spelen. Zo wel Brobbey als ook Weghorst deden daardoor in het spel niet mee Ik miste ook van den Boomen die altijd gevaarlijk is en een zeer goede pass heeft Opzich werd het wel wat beter met Brobbey, over de vleugels heb je volledig gelijk en vond ik godts echt tegenvallen vandaag.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 22 september 2024 - 00:58 schreef nummer10 het volgende:[..] Opzich werd het wel wat beter met Brobbey, over de vleugels heb je volledig gelijk en vond ik godts echt tegenvallen vandaag.. Als je Wout in de spits zet moeten er voorzetten komen. Godts dribbelde alles over de achterlijn en Traore ook niet gezien. Jim, Rensch, Hato, Taylor 0x fatsoenlijk voor gegeven.
Er waren er teveel slecht en je hebt geluk dat je geen penalty tegenkrachten. We hebben gewoon een zwak wisselvallig team.
Gaaei Rechtsbuiten is wel echt het toppunt van armoede. Hato linksback ook niet goed. Taylor, Rensch, Jim, Godts veel te licht. Leuk tegen Fortuna met 10 man maar creƫeren niks.
Vrees dat het weer een lang seizoen wordt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 september 2024 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 22 september 2024 - 10:19 schreef Hummel10 het volgende:[..] Als je Wout in de spits zet moeten er voorzetten komen. Godts dribbelde alles over de achterlijn en Traore ook niet gezien. Jim, Rensch, Hato, Taylor 0x fatsoenlijk voor gegeven. Er waren er teveel slecht en je hebt geluk dat je geen penalty tegenkrachten. We hebben gewoon een zwak wisselvallig team. Gaaei Rechtsbuiten is wel echt het toppunt van armoede. Hato linksback ook niet goed. Taylor, Rensch, Jim, Godts veel te licht. Leuk tegen Fortuna met 10 man maar creƫeren niks. Vrees dat het weer een lang seizoen wordt. En ik vrees dat je gelijk hebt. Van den Boomen en Berghuis leveren een goede voorzet af, en soms Gaaei maar dan heb je het wel gehad.
Fitz Jim, Taylor, Godts, Traore kunnen leuk pielen met de bal maar een goede voorzet ho maar... Van Henderson komt ook geen fatsoenlijke bal aan.
Echte aankopen waar je wat aan heeft, zijn niet gekomen. Gelukkig hebben we Klaassen terug gehaald, die loopt zich nog vrij tussen de linies, de rest is vrij statisch
Het is wel zo dat er geen "kleinere" clubs meer zijn, een avondje NAC, Groningen, Go-ahead worden steeds lastiger, ook daar lopen steeds meer buitenlandse spelers rond die kunnen ballen Ajax wordt daar terug geduwd, laten zich als een stel kleuters overrompelen.
Alleen thuis kunnen we de tegenstander onze wil opleggen al wordt dit ook al minder. Echte tegenstanders moeten we nog krijgen, ik hou mijn hart vast |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
M.i heeft de manager gefaald met de opstelling, en wissels. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 september 2024 - 00:32 schreef Pietje het volgende:[..] Ik vond van wel hoor. Daar waar het vorige seizoen prakrisch elke week dramatisch was, hebben we dit seizoen ern aantal aardige wedstrijden gezien. Afgelopen donderdag tegen Fortuna Sittard en tegen Europese tegenstanders in voorrondes Europa League. Daarom viel het mij vanavond vies tegen. Ja dat klopt wel. Maar het elftal is er niet beter op geworden. Zegt ook wel wat over de trainer, dat het nu wel beter gaat. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 september 2024 - 10:19 schreef Hummel10 het volgende:[..] Als je Wout in de spits zet moeten er voorzetten komen. Godts dribbelde alles over de achterlijn en Traore ook niet gezien. Jim, Rensch, Hato, Taylor 0x fatsoenlijk voor gegeven. Er waren er teveel slecht en je hebt geluk dat je geen penalty tegenkrachten. We hebben gewoon een zwak wisselvallig team. Gaaei Rechtsbuiten is wel echt het toppunt van armoede. Hato linksback ook niet goed. Taylor, Rensch, Jim, Godts veel te licht. Leuk tegen Fortuna met 10 man maar creƫeren niks. Vrees dat het weer een lang seizoen wordt. Dat het een lang seizoen ging worden wisten we natuurlijk al. Kroes moest opruimen. Kan van de winter misschien wat extras doen. Maar voor Ajax is het vooral proberen niet helemaal achter te lopen. Wisselvallig team na een paar wedstrijden vind ik echt heel moeilijk om te zeggen.
We vergeten dat ajax nu na een maand weer 2 wedstrijden speelt. En dat ajaxdaarvoor ook niet heel veel wedstrijden heeft gehad. Dus kan je niet verwachten dat Ajax gelijk een stijgende lijn inzet. Na 2 jaar het niveau omlaag brengen(schreuder de verantwoording bij spelers neerleggen en dat seizoen erop Steijn die gewoon hardop zeggen dat hij spelers had die er niks van konden en schip die tactisch gewoon heel zwak was). Je kan dan ook niet tegen Fortuna altijd een winst verwachten. Zal nog wel een hoop wedstrijden soms minder gaan. En dan moet je nu maar blij zijn dat ze niet verliezen(dat zouden ze vorig seizoen wel doen) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 september 2024 - 10:19 schreef Hummel10 het volgende:[..] Als je Wout in de spits zet moeten er voorzetten komen. Godts dribbelde alles over de achterlijn en Traore ook niet gezien. Jim, Rensch, Hato, Taylor 0x fatsoenlijk voor gegeven. Er waren er teveel slecht en je hebt geluk dat je geen penalty tegenkrachten. We hebben gewoon een zwak wisselvallig team. Gaaei Rechtsbuiten is wel echt het toppunt van armoede. Hato linksback ook niet goed. Taylor, Rensch, Jim, Godts veel te licht. Leuk tegen Fortuna met 10 man maar creƫeren niks. Vrees dat het weer een lang seizoen wordt. Traore was de enige met een dribbel en een pass op wout. |
|
|
|