|
|
MMM
|
|
|
Girona - Feyenoord (woensdag 2 oktober 2024, 18:45 uur)
Datum & tijdstip: Woensdag 2 oktober 2024, 18:45 uur Locatie: Estadi Montilivi, Girona Scheidsrechter: nnb
Laatste ontmoetingen: /
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 september 2024 door MMM -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Girona draait ook ni..
1-1 dan maar |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
1-3 moet je niet wakker van leggen van Girona nu. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Girona is dit CL toernooi echt de dwerg der dwergen. Na hun eenmalige seizoensstunt van afgelopen jaar is alles wat kon ballen verkocht, daarop afgelopen zondag twee blessures opgelopen van de basis. Feyenoord moet hier uithalen, niet tevreden zijn met een overwinning,maar blijven gaan, omdat elke goal telt in deze opzet. Ik verwacht dus een 1-5 van Feyenoord, en niets minder. Die goal tegen is niet te voorkomen met Welly. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Mooi wedstrijdje verwacht ik,, ik hoop op knappe overwinning 1-2, maar denk 1-1 wat al erg goed is |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
La Liga ietswat onderschat hoor ik al bij sommigen |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
1-1. Twee kelderkandidaten. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op maandag 30 september 2024 - 17:18 schreef van geil het volgende:Girona is dit CL toernooi echt de dwerg der dwergen. Na hun eenmalige seizoensstunt van afgelopen jaar is alles wat kon ballen verkocht, daarop afgelopen zondag twee blessures opgelopen van de basis. Feyenoord moet hier uithalen, niet tevreden zijn met een overwinning,maar blijven gaan, omdat elke goal telt in deze opzet. Ik verwacht dus een 1-5 van Feyenoord, en niets minder. Die goal tegen is niet te voorkomen met Welly. 🤣 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Hun 2de Europese wedstrijd ooit. Alles weggekocht afgelopen zomer. En speelde twee jaar geleden nog Liga 2. Won dit jaar 2 wedstrijden, drie gelijk, drie verloren. 11 goals tegen. Daarop nu nog twee basisspelers kwijt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Plaats 200 op de ranking, wij op 25. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Alles geven, spugen schoppen slaan en scoren |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Wat zou een NEC daar op de ranking staan?! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Met vrijwel gelijke coëfficiënt. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op maandag 30 september 2024 - 19:10 schreef van geil het volgende:[..] Hun 2de Europese wedstrijd ooit. Alles weggekocht afgelopen zomer. En speelde twee jaar geleden nog Liga 2. Won dit jaar 2 wedstrijden, drie gelijk, drie verloren. 11 goals tegen. Daarop nu nog twee basisspelers kwijt. Wij zijn dus de ideale tegenstander voor hun om wat vertrouwen te tanken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik snap wat je bedoelt, maar dat zou een ongekende schande zijn. Dan mogen er koppen rollen bij het technisch beleid. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Er liggen kansen, maar die 200ste plek is niet helemaal representatief natuurlijk, die hebben alleen zo'n lage ranking omdat ze geen Europees voetbal hebben gespeeld. Dat gezegd hebbende, je hebt tegen een club of 3-4 een echte kans. Praag en Salzburg thuis en Girona uit (omdat die duidelijk niet zo sterk zijn als vorig jaar). Lille en Benfica uit misschien. Maar zoals gezegd, je moet waarschijnlijk 9 punten halen. Misschien 10 als we nog een paar keer een pak slaag krijgen.
De meest voor de hand liggende weg naar overwintering loopt via Girona woensdag. Betere kansen ga je echt niet krijgen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Je zegt dus T, niet representatief omdat ze nooit Europees speelden. Das best koekoek, want dat geeft juist een indicatie van het niveau. Lik me vestje. En ze zijn helemaal terug bij af, volledig leeg gekocht en blessures. 2de liga niveau, waar ze altijd speelden, en nog lager.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 september 2024 door van geil -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Een kans tegen Benfica geloof ik ook niet . Ja een kans op een pittige afstraffing. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 30 september 2024 - 22:20 schreef van geil het volgende:Je zegt dus T, niet representatief omdat ze nooit Europees speelden. Das best koekoek, want dat geeft juist een indicatie van het niveau. Lik me vestje. En ze zijn helemaal terug bij af, volledig leeg gekocht en blessures. 2de liga niveau, waar ze altijd speelden, en nog lager. Ja okay, het geeft aan dat het een club is die zelden Europees voetbal haalt, dus in die zin is het een indicatie van het niveau. Maar goed, het zegt minder over clubs in opkomst, zoals Girona omdat ze een paar jaar terug onderdeel van de City Group werden. En vorig jaar lang meededen om het kampioenschap.
Leicester City was opeens ook een paar seizoenen goed. Al vielen die daarna weer terug.
Of in andere woorden, clubranking zegt wat over Europese prestaties van de afgelopen 5 jaar. Niets over de huidige stand van zaken. En dan is de realiteit dat Girona niet van hetzelfde niveau is van vorig jaar. Net als wij overigens. Maar dat valt beide niet direct af te lezen aan de clubranking. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Ik bedoel maar te zeggen, hun club ranking is laag en ze lijken niet zo sterk te zijn als vorig jaar. Beide waar, maar het ene is geen gevolg van het andere. Correlatie is geen causaliteit hier. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
0-1 Bueno
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 oktober 2024 door piet de paler -- |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Gehele La liga is alleen veel sterkere competitie,, middenmoot of degradatie clubs zouden goed Europese toernooien mee kunnen hoor, op sterkere Champions league duels na dan natuurlijk. Dat wij als Nederland zijnde veel punten hebben behaald in conferentie league ed geeft natuurlijk niet altijd goed beeld hoe de gehele competitie sterkte is. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Eigen doelpunt dan nog... |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Girona hun eerste met 1-0 van psg verloren zag ik, ook alles aan gelegen te winnen thuis helaas dus,, maar goed, ik denk wel dat je lekker tegen ze kunt ballen,, als je maar redelijk safe speelt en compact weet te houden, en via 1a2 snelle mannen voorin ze pijn kunt doen in momenten zou mooi zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 oktober 2024 door bijft007 -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Net even La Liga samenvattingen zitten kijken en lekker hoe Barca een pak slaag van Osasuna heeft gekregen, ghèhè!
Ook Girona nog zien spelen, vielen er 2 uit waaronder Scholletje. Nou die zou je echt moeten kunnen pakken hoor, maar zitten zelf natuurlijk net zo in een dalletje.
Als het ff mee zit gaat het wel de broodnodige vertrouwen weer wat op peil brengen, echt hard nodig. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Onze Spaanstalige spelers, zullen zich willen laten zien. En als ik op Feyenoord nieuws het stukje van Priske lees ( wat is waar?) gaat hij het oude systeem spelen. En ik denk ( heb niets tegen Wellie) zou het inbrengen van Bijlow een inpuls kunnen zijn voor nieuw bloed, en vernieuwing.
Feyenoord laat ons Juichen ( en hoolies laat de stad met rust) |
|
|
|
|
ras
|
|
|
Wat lees ik nu: Goed nieuws voor Feyenoord, Blind lang uit de roulatie ". Wat is dit toch voor flauwekul net of Feyenoord bang moet zijn voor Daley Blind zeg. Hij is helemaal geen topspeler en de meest overschatte voetballer die er is.Elke snelle rechtsbuiten loopt hem er zo uit. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ja elke snelle rechtsbuiten haha |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 30 september 2024 - 23:25 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Ja okay, het geeft aan dat het een club is die zelden Europees voetbal haalt, dus in die zin is het een indicatie van het niveau. Maar goed, het zegt minder over clubs in opkomst, zoals Girona omdat ze een paar jaar terug onderdeel van de City Group werden. En vorig jaar lang meededen om het kampioenschap. Leicester City was opeens ook een paar seizoenen goed. Al vielen die daarna weer terug. Of in andere woorden, clubranking zegt wat over Europese prestaties van de afgelopen 5 jaar. Niets over de huidige stand van zaken. En dan is de realiteit dat Girona niet van hetzelfde niveau is van vorig jaar. Net als wij overigens. Maar dat valt beide niet direct af te lezen aan de clubranking. Die City groep is ter ziel,de UEFA heeft ingegrepen. Al die spelers moesten terug, Girona is een totaal ander elftal dan vorig seizoen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 oktober 2024 - 14:59 schreef ras het volgende:Wat lees ik nu: Goed nieuws voor Feyenoord, Blind lang uit de roulatie ". Wat is dit toch voor flauwekul net of Feyenoord bang moet zijn voor Daley Blind zeg. Hij is helemaal geen topspeler en de meest overschatte voetballer die er is.Elke snelle rechtsbuiten loopt hem er zo uit. Das hun vedette. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 oktober 2024 - 16:34 schreef van geil het volgende:[..] Die City groep is ter ziel,de UEFA heeft ingegrepen. Al die spelers moesten terug, Girona is een totaal ander elftal dan vorig seizoen. Het is misschien van korte duur geweest hun opleving ja. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Die van ons Nieuwkoop :) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Rent nog z'n engnek rond Donny van de Beek 🤮 |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Brrr, voel een schoonmaakbeurt van de plee aankomen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 oktober 2024 - 16:34 schreef van geil het volgende:[..] Die City groep is ter ziel,de UEFA heeft ingegrepen. Al die spelers moesten terug, Girona is een totaal ander elftal dan vorig seizoen. Telt het voor elke club dan dat onder de City groep valt? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Beetje het voetbalpiramide verhaal in het groot. Grote clubs die met geld reguliere clubs ontwrichten op elk niveau. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Denk t niet,UEFA, dus Europa. Volgens mij morgen nog 1 of twee van de basis afgelopen seizoen. De rest verkocht, moest terug, of geblesseerd. Sowieso 4 verkocht, 2 die terug moesten, 2 geblesseerd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 oktober 2024 door van geil -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 oktober 2024 - 16:34 schreef van geil het volgende:[..] Die City groep is ter ziel,de UEFA heeft ingegrepen. Al die spelers moesten terug, Girona is een totaal ander elftal dan vorig seizoen. City group an sich bestaat nog. Kennelijk wat maatregelen moeten nemen om in zelfde Europese competitie te mogen spelen. Ook qua aandelen verhouding.
Manchester City (100%) Melbourne City (100%) Montevideo City Torque (100%) Troyes AC (100%) Lommel SK (99%) EC Bahia (90%) New York City (80%) Palermo (80%) Mumbai City (65%) Girona (47%) Sichuan Jiuniu FC (29,7%) Yokohama F. Marinos (20%) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Had t sec over Girona. Dus ja klopt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 oktober 2024 door van geil -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Is ook weer gesjoemel van uefa uit zo te lezen:
Om Girona naast City in Europese competities te laten spelen, moest de City Football Group óf voldoende aandelen in Girona verkopen aan een onafhankelijke derde partij om het belang onder de 30% te brengen , óf de aandelen overdragen aan een blind trust die onder toezicht staat van een door de UEFA aangestelde commissie.
De City Football Group koos voor de laatste route en onthulde dat hun " aandeel in Girona FC is ondergebracht in een onafhankelijk blind trustfonds om naleving van de UEFA-regels en -voorschriften te garanderen" van 1 juli 2024 tot 30 juni 2025. Dat betekent dat ze in eerste instantie voor dit seizoen gedekt zijn, maar dat ze de situatie volgende zomer opnieuw moeten bekijken als beide clubs zich opnieuw kwalificeren voor Europese competities. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ja, alles draait om geld, meer geld. Maar mij boeit t nu alleen omdat Girona gewoon weer de dwerg is,die het was. Ze hebben 1 seizoen mogen dromen. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 oktober 2024 - 18:56 schreef van geil het volgende:Ja, alles draait om geld, meer geld. Maar mij boeit t nu alleen omdat Girona gewoon weer de dwerg is,die het was. Ze hebben 1 seizoen mogen dromen. Zo is dat idd |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 oktober 2024 - 18:34 schreef VVout het volgende:Beetje het voetbalpiramide verhaal in het groot. Grote clubs die met geld reguliere clubs ontwrichten op elk niveau. Jup ,zeker waar |
|
|
|