|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 19:19 schreef Loetje het volgende:[..] Jij mag de scheidsrechter prima vinden, maar respecteer ook als een ander hem slecht vind. Over de rest van het seizoen durf ik na vanavond te oordelen. Dit is namelijk eigenlijk pas onze eerste test in mijn ogen. Tot op heden goed gedaan, maar zelden echt op de proef gesteld. Ja zeker.
En ja dat mag jij zo beoordelen. Maar je hebt europees bij een knockout fase moeten overleven en hebben europees ook prima gestaan. Dus ik zie inderdaad dat het verdedigend en in taakverdelingen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat doet Rensch daar dan? Op dit soort momenten heb je gewoon een Brobbey nodig.
Wel knap met hoeveel man Ajax verdedigd. Alleen wel blijven voetballen waar kan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Waarom blijf je achterin zo opbouwen? Dat tijdrekening snap ik, al moet je oppassen dat je die straks niet met 7/8 minuten terug krijgt, zeker als die 1-2 wel gaat vallen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Feyenoord wordt helemaal afgetroefd. Op alle vlakken. Verdedigend staat Ajax goed op de momenten dat het goed moet staan. Nu komt er ruimte en gaat Ajax weer wat dingen doen.
Wat een geweldige actie van een trainer om zo’n instelling erin te krijgen in zo’n korte tijd. Met deze spelers |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 19:38 schreef Loetje het volgende:Waarom blijf je achterin zo opbouwen? Dat tijdrekening snap ik, al moet je oppassen dat je die straks niet met 7/8 minuten terug krijgt, zeker als die 1-2 wel gaat vallen. Dat is toch het hele idee de hele wedstrijd al? Feyenoord lekker hoog druk laten zetten. En vallen nu om met bosjes. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Haal onderhand Weghorst of Akpom er eens af. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Eerste grote kans voor Feyenoord |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Echt een hele mooie overwinning. Fijn dat we ook eens mee kunnen doen in een topwedstrijd.
Op naar PSV. Dat zal qua weerstand nog iets hoger zijn. En natuurlijk minder hersteltijd dan PSV. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Wat een klotevoetbal van Ajax, maar toch knap hoe Farioli het tactisch over de streep heeft getrokken. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Wat een stabiel verdedigend gezien, elftal heeft Farioli er van gemaakt. Aanvallend is het tegen eredivisie gewoon niet goed. Maar echt alles wordt uit deze selectie gehaald. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:01 schreef Loetje het volgende:Echt een hele mooie overwinning. Fijn dat we ook eens mee kunnen doen in een topwedstrijd. Op naar PSV. Dat zal qua weerstand nog iets hoger zijn. En natuurlijk minder hersteltijd dan PSV. Zou toch mooi zijn om Psv hun eerste verliespot in te luiden |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:01 schreef Scout2 het volgende:Wat een klotevoetbal van Ajax, maar toch knap hoe Farioli het tactisch over de streep heeft getrokken. Je kan gewoon niet anders. Ajax heeft verdedigend best prima elftal. Aanvallend is het matig, dus kan Ajax dat prima zo oplossen. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:04 schreef freakie het volgende:[..] Je kan gewoon niet anders. Ajax heeft verdedigend best prima elftal. Aanvallend is het matig, dus kan Ajax dat prima zo oplossen. Juist |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Aanvallend is PSV natuurlijk veel beter, en Farioli zal een andere manier van voetballen moeten gaan gebruiken. PSV gaat dit prima kunnen ontcijferen. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:09 schreef freakie het volgende:[..] Aanvallend is PSV natuurlijk veel beter, en Farioli zal een andere manier van voetballen moeten gaan gebruiken. PSV gaat dit prima kunnen ontcijferen. Onze vleugels worden kapot gemaakt door hun aanval vrees ik, maargoed we gaan uit van een eerste verliespot voor Psv :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 oktober 2024 door Scout2 -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Gefeliciteerd allemaal!! Nooit verwacht dit...wauw!!! Dit zullen niet veel ploegen ons nadoen in een volle Kuip. Echt toppie dit!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:11 schreef Scout2 het volgende:[..] Onze vleugels worden kapot gemaakt door hun aanval vrees ik, maargoed we gaan uit van een eerste verliespot voor Psv :) Weet ik niet, Hato is niet zomaar weg. Rensch misschien wel dus gaat Farioli dat nu denk ik wat anders doorvoeren. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:16 schreef freakie het volgende:[..] Weet ik niet, Hato is niet zomaar weg. Rensch misschien wel dus gaat Farioli dat nu denk ik wat anders doorvoeren. hato werd opgevreten door Osman ware het niet dat Hato back up had. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:15 schreef bertus bikkel het volgende:Gefeliciteerd allemaal!! Nooit verwacht dit...wauw!!! Dit zullen niet veel ploegen ons nadoen in een volle Kuip. Echt toppie dit!! Ja gefeliciteerd allemaal, zo trots op onze jongens!!! En wat een strateeg onze Italiaan |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Opgevreten? Feyenoord heeft 1 grote kans gehad. Dan kan osman er soms langs komen maar denk dan niet dat je kan zeggen dat, dat slecht was. Hij had hem ook heel vaak wel van Osman. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:09 schreef freakie het volgende:[..] Aanvallend is PSV natuurlijk veel beter, en Farioli zal een andere manier van voetballen moeten gaan gebruiken. PSV gaat dit prima kunnen ontcijferen. Als Ajax dezelfde intensiteit op de mat leggen en ze boven op de huid zitten zoals vanavond dan kunnen ze het PSV heel moeilijk maken
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 oktober 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ja gefeliciteerd allemaal, zo trots op onze jongens!!! En wat een strateeg onze Italiaan Italiaan is zeker een strateeg die Ajax op dit moment heel erg nodig heeft. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Alle credits naar hem |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Als Ajax dezelfde intensiteit op de mat leggen en ze boven op de huid zitten zoals vanavond dan kunnen we het PSV heel moeilijk maken Zeker. PSV is verdedigend zwakker, middenveld is flink anders. Dus zou je als je zo gaat voetballen, het PSV best moeilijk moeten maken. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:25 schreef freakie het volgende:[..] Zeker. PSV is verdedigend zwakker, middenveld is flink anders. Dus zou je als je zo gaat voetballen, het PSV best moeilijk moeten maken. Ja en hij zal weer wel een paar andere spelers uit zijn hoed toveren, dit deed hij tot nu toe alle wedstrijden |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:09 schreef freakie het volgende:[..] Aanvallend is PSV natuurlijk veel beter, en Farioli zal een andere manier van voetballen moeten gaan gebruiken. PSV gaat dit prima kunnen ontcijferen. Dat denk ik ook. Al blijkt het wel dat wanneer Ajax het spel niet hoeft te maken, het een stuk makkelijker speelt. En PSV zal zaterdag het initatief gaan nemen. En wil Bosz dat niet, zal Ajax hun er wel toe dwingen.
Tot Berghuis terug is, heeft Ajax te weinig spelers met tempo aan de bal om het helemaal vanuit de eigen opbouw te doen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:43 schreef Loetje het volgende:[..] Dat denk ik ook. Al blijkt het wel dat wanneer Ajax het spel niet hoeft te maken, het een stuk makkelijker speelt. En PSV zal zaterdag het initatief gaan nemen. En wil Bosz dat niet, zal Ajax hun er wel toe dwingen. Tot Berghuis terug is, heeft Ajax te weinig spelers met tempo aan de bal om het helemaal vanuit de eigen opbouw te doen. Ajax wil altijd het spel maken, hoog spelen, daar gaat Bosz van uit.
Beter is dat Ajax exact het zelfde spelletje moet spelen, dus met dezelfde intensiteit, compact kort op de tegenstander zitten |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:01 schreef Loetje het volgende:Echt een hele mooie overwinning. Fijn dat we ook eens mee kunnen doen in een topwedstrijd. Op naar PSV. Dat zal qua weerstand nog iets hoger zijn. En natuurlijk minder hersteltijd dan PSV. De komende weken, maanden een goed gevoel ongeacht de wedstrijd tegen PSV al zou een gelijkspel of overwinning geweldig zijn.
Wat is er mooier dan winnen in de Kuip 💪💪💪 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:43 schreef Loetje het volgende:[..] Dat denk ik ook. Al blijkt het wel dat wanneer Ajax het spel niet hoeft te maken, het een stuk makkelijker speelt. En PSV zal zaterdag het initatief gaan nemen. En wil Bosz dat niet, zal Ajax hun er wel toe dwingen. Tot Berghuis terug is, heeft Ajax te weinig spelers met tempo aan de bal om het helemaal vanuit de eigen opbouw te doen. Eens, het spel is matig. Maar ja het maakt mij dit seizoen eigenlijk helemaal niks uit. Winnen en minimaal 3e worden is een stijgende lijn inzetten, spelers stijgen in waarde en dan kan je gericht weer gaan bouwen. Daarom ben ik al blij dat er verdedigend er niet heel veel hoeft te gebeuren. Dat blijft nog wel even goed. Nu het hele seizoen dit blijven doen en je gaat niet heel veel verliezen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Een perfecte eerste helft,kijk effe naar een jaar geleden toen stonden we onder aan.tweede helft 010 laten komen en 1 kans weg gegeven prima pot |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 22:06 schreef p111 het volgende:Een perfecte eerste helft,kijk effe naar een jaar geleden toen stonden we onder aan.tweede helft 010 laten komen en 1 kans weg gegeven prima pot Ik had eerlijk gezegd deze uitslag en de manier van spelen waar bij we maar 1 grote kans weg gaven niet verwacht.
Vorig seizoen werden we zowel uit als ook thuis afgedroogd. WZAWZDB |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Bijna goed gegokt... Heel eerlijk, onze Italiaan is tactisch wel erg sterk... En ik lees het spel matig, maar opbouw van achteruit deden ze echt heel goed, rest komt wel.. het kan niet allemaal in 1x |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:01 schreef Loetje het volgende:Echt een hele mooie overwinning. Fijn dat we ook eens mee kunnen doen in een topwedstrijd. Op naar PSV. Dat zal qua weerstand nog iets hoger zijn. En natuurlijk minder hersteltijd dan PSV. Mee eens...maarreh...eerst ongelofelijk genieten van deze knappe overwinning. het heeft lang geduurd maar dit was echt super en ik ben bereblij:)...Op naar zaterdag! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Gelukkig niet. Hoog tijd hem van de hand te doen en naast Weghorst gewoon een goede spits te kopen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 18:53 schreef freakie het volgende:[..] Beetje vaag dat jij nu beetje aanvallend gaat reageren. Ja hij fluit prima, Ajax is heel hard aan het voetballen, dat is een prima instelling. Nee je kan niet klakkeloos denken dat je dan met 1 doelpunt kan winnen. Beetje negatief doen en zeggen dat we makkelijk kunnen verliezen en je dan geen rekening houdt met dat we dit seizoen nog niet 1 keer totaal zijn overlopen is wel een misser. Ajax heeft het hele seizoen precies genoeg, hoe het kan weet ik niet. Loetje for president! Al die kutscheidsrechters heb je geen reet aan in Nederland. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 19:08 schreef Loetje het volgende:[..] Nee gozer, dat vind jij. Ik vind wat ik vind, jij wat jij vind. Dat is wat anders dan aanvallen. Je bent overigens echt een ontzettende moraalridder, want een kritische mening vind je lastog. Oh, dat is trouwens wel aanvallend. Precies door jankerdjes als jou is dit hele Ajax forum hartstikke dood. En dit was ook aanvallend. Mag je nu weer mauwen over negatief gezever, goed? Welkom vriend! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 - 20:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ja gefeliciteerd allemaal, zo trots op onze jongens!!! En wat een strateeg onze Italiaan Vanaf minuut 1 vertrouwen in hem gehad. En al zo lang gezegd dat Ajax voor een buitenlandse trainer moet gaan. Die pussy trainers in Nederland heb je geen reet aan! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2024 - 12:55 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Gelukkig niet. Hoog tijd hem van de hand te doen en naast Weghorst gewoon een goede spits te kopen. En dan nieuwe spelers halen om ze vervolgens weer af te zeiken? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Enkel een nieuwe spits is voldoende. Heb het terugkopen van Brobbey nooit gesnapt. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2024 - 16:16 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Enkel een nieuwe spits is voldoende. Heb het terugkopen van Brobbey nooit gesnapt. Toch een behoorlijk aandeel gehad in de laatste titel... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2024 - 16:16 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Enkel een nieuwe spits is voldoende. Heb het terugkopen van Brobbey nooit gesnapt. En toch is het spel van Ajax met Brobbey 100% beter dan zonder. Tsja je wil m verkopen😂 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Heerlijk wel, nieuwe spits en dan heb je er nog 2 meer lopen. Maar ja gewoon je beste spits verkopen en dan iets nieuws halen. Ja het is onze beste spits. Hij scoort moeilijk maar hij is voor het aanvalsspel zo belangrijk |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2024 - 22:36 schreef freakie het volgende:[..] Heerlijk wel, nieuwe spits en dan heb je er nog 2 meer lopen. Maar ja gewoon je beste spits verkopen en dan iets nieuws halen. Ja het is onze beste spits. Hij scoort moeilijk maar hij is voor het aanvalsspel zo belangrijk Meende dat Ronald de Boer dit ook had in het Ajax van van gaal in het begin, kan het is opzoeken.. niet scoren maar enorm belangrijk zijn als spits.. Kan er naast zitten
Edit het klopt indd 93/94
In het seizoen 1993/1994 was De Boer een vaste waarde in een Ajax dat landskampioen werd. De aanvaller toonde zich met name als aangever van clubtopscorer Jari Litmanen. De Boer werd dat jaar tot Nederlands Voetballer van het Jaar verkozen. Hij kreeg echter van trainer Van Gaal het verwijt te weinig te scoren voor een diepe spits (vijf goals). Zelf gaf hij aan zich beter te voelen op het middenveld.
5 goals, maar wat was hij belangrijk voor dat Ajax zodat de rest beter werd...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 november 2024 door nummer10 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2024 - 23:15 schreef nummer10 het volgende:[..] Meende dat Ronald de Boer dit ook had in het Ajax van van gaal in het begin, kan het is opzoeken.. niet scoren maar enorm belangrijk zijn als spits.. Kan er naast zitten Edit het klopt indd 93/94 In het seizoen 1993/1994 was De Boer een vaste waarde in een Ajax dat landskampioen werd. De aanvaller toonde zich met name als aangever van clubtopscorer Jari Litmanen. De Boer werd dat jaar tot Nederlands Voetballer van het Jaar verkozen. Hij kreeg echter van trainer Van Gaal het verwijt te weinig te scoren voor een diepe spits (vijf goals). Zelf gaf hij aan zich beter te voelen op het middenveld. 5 goals, maar wat was hij belangrijk voor dat Ajax zodat de rest beter werd... Uiteindelijk is ook dat waarom Brobbey voor dit Ajax zo belangrijk is. Heb je haller op de spits positie staan ga je vast scores zien van hem. Maar beter voetbal? Ja dat zou dan moeten komen van Traore of Godts. Maar die voetballen vooral voor zichzelf. Dan had je de andere seizoenen met haller enzo ook gewoon hele goede buitenspelers die hem zo de bal gaven dat hij ze alleen maar hoefde binnen te tikken. Ook dat is natuurlijk een kwaliteit, maar bedoel daar mee te zeggen dat onze buitenspelers die tijd gewoon 3/4x beter waren. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2024 - 12:57 schreef freakie het volgende:[..] Uiteindelijk is ook dat waarom Brobbey voor dit Ajax zo belangrijk is. Heb je haller op de spits positie staan ga je vast scores zien van hem. Maar beter voetbal? Ja dat zou dan moeten komen van Traore of Godts. Maar die voetballen vooral voor zichzelf. Dan had je de andere seizoenen met haller enzo ook gewoon hele goede buitenspelers die hem zo de bal gaven dat hij ze alleen maar hoefde binnen te tikken. Ook dat is natuurlijk een kwaliteit, maar bedoel daar mee te zeggen dat onze buitenspelers die tijd gewoon 3/4x beter waren. Ik vind Traore en Godts goede buitenspelers, niks mis mee alleen nu nog betere voorzetten afleveren.
Beter voetballen was ook met Haller, die kon ook een bal goed terug of op zij leggen, heeft niet voor niets Ajax 35 miljoen op gebracht.
Voor Brobbey was en is op dit moment totaal geen interesse, dit zegt ook genoeg, nogmaals een spits wordt op doelpunten afgerekend, met of zonder goede buitenspelers
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 november 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2024 - 15:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik vind Traore en Godts goede buitenspelers, niks mis mee alleen nu nog betere voorzetten afleveren. Beter voetballen was ook met Haller, die kon ook een bal goed terug of op zij leggen, heeft niet voor niets Ajax 35 miljoen op gebracht. Voor Brobbey was en is op dit moment totaal geen interesse, dit zegt ook genoeg, nogmaals een spits wordt op doelpunten afgerekend, met of zonder goede buitenspelers Nee Haller was voetballend veel en veel minder. Haller had gewoon heel goede buitenspelers om zich heen. Hele goede spits. Geen goede voetballer. Zelfde als huntelaar of bijvoorbeeld Luuk. Je moet dan wel ondersteuning hebben. Brobbey is zo sterk dat hij het aanspeelpunt is waardoor andere kunnen doorspelen.
Zeker, Traore is eindelijk goed aan het spelen en Godts heeft denk ik veel Talent. Maar het zijn geen echte toppers. Ze zijn toppers voor het Ajax op dit moment en spelen echt naar behoren hoor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 november 2024 door freakie -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2024 - 22:41 schreef freakie het volgende:[..] Nee Haller was voetballend veel en veel minder. Haller had gewoon heel goede buitenspelers om zich heen. Hele goede spits. Geen goede voetballer. Zelfde als huntelaar of bijvoorbeeld Luuk. Je moet dan wel ondersteuning hebben. Brobbey is zo sterk dat hij het aanspeelpunt is waardoor andere kunnen doorspelen. Zeker, Traore is eindelijk goed aan het spelen en Godts heeft denk ik veel Talent. Maar het zijn geen echte toppers. Ze zijn toppers voor het Ajax op dit moment en spelen echt naar behoren hoor. Je weet hoe ik er over denk, ik blijf het niet herhalen dus hou ik het hier bij |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Puur en enkel kijken naar het scoreboard hoeveel doelpunten een spits maakt.. maar niet kijken wat die voor de rest van het team betekend... Dit gebeurde ook toen Haller er was, scoorde genoeg, maar uiteindelijk was Brobbey nodig voor het kampioenschap omdat de rest beter ging spelen, Haller kon nog geen bal vast houden wat Brobbey wel kon ...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 november 2024 door nummer10 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 november 2024 - 02:00 schreef nummer10 het volgende:Puur en enkel kijken naar het scoreboard hoeveel doelpunten een spits maakt.. maar niet kijken wat die voor de rest van het team betekend... Dit gebeurde ook toen Haller er was, scoorde genoeg, maar uiteindelijk was Brobbey nodig voor het kampioenschap omdat de rest beter ging spelen, Haller kon nog geen bal vast houden wat Brobbey wel kon ... Dit is precies zo. Haller is fantastisch hoor., gewoon een hele goede spits. Alleen Brobbey is in de spits voetballend gewoon te belangrijk. |
|
|
|