BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Real Sociedad-Ajax (EL), donderdag 28-11-2024 om 21:00u; Uitslag = 2-0

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Pietje
 Pietje - donderdag 28 november 2024 - 17:33   quote  deeplink  
Laten we hopen dat Ajax er weer zin in heeft om er een mooie en succesvolle wedstrijd van te maken tegen de huidige nummer 10 in de de Spaanse competitie en zo de wedstrijd qua niveau van afgelopen zondag tegen PEC Zwolle te doen vergeten. Ajax moet het hoe dan ook doen zonder Mika Godts (geblesseerd), Kenneth Taylor (geschorst), Davy Klaassen (niet ingeschreven voor de Europa League) en Wout Weghorst (ziek).

Mijn voorspelling is 1-2

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2024 door Pietje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 20:33   quote  deeplink  
Mooie voorspelling Pietje, ik ga met jou mee
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2024 - 21:00   quote  deeplink  
Succes mannen ! Ik ga voor 1-4 :o
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 21:38   quote  deeplink  
Wat laat Ajax het hier liggen om afstand te nemen van Sociedad zeg. Je geeft hun echt onnodig hoop en vaak breekt dat in Europa op.

Alweer mis ik voorin gewoon de rust en het overzicht voor er geschoten of afgespeeld wordt. Met name Akpom is daar een groot voorbeeld van. Wordt er niet blij van dat we nu met Rasmussen spelen. Brobbey zat er goed in.
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2024 - 21:40   quote  deeplink  
Wel goede vrijetrappen vandaag..

met je eens overigens loetje
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:22   quote  deeplink  
Ajax is het sinds de wissel van Brobbey steeds meer aan het kwijtraken. Weinig rust voorin meer om de bal vast te houden en voorste en middelste linie vallen steeds verder uit elkaar. Ook het druk zetten klopt niet.

Zo is het wachten op de 1-0. Terwijl ik dit zeg, schiet Fitz-Jim uit het niets op de paal. Maar het mag wel wat beter nu en daarbij zou ik serieus overwegen 4-4-2 te gaan spelen en je backs wat hoger te zetten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:22 schreef Loetje het volgende:
Ajax is het sinds de wissel van Brobbey steeds meer aan het kwijtraken. Weinig rust voorin meer om de bal vast te houden en voorste en middelste linie vallen steeds verder uit elkaar. Ook het druk zetten klopt niet.

Zo is het wachten op de 1-0. Terwijl ik dit zeg, schiet Fitz-Jim uit het niets op de paal. Maar het mag wel wat beter nu en daarbij zou ik serieus overwegen 4-4-2 te gaan spelen en je backs wat hoger te zetten.
Dit lijkt me een beter concept, anders gaat het mis
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:24   quote  deeplink  
Pfoeh...
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit lijkt me een beter concept, anders gaat het mis
Rasmussen eruit. Hlynsson in de Klaassen rol achter Akpom en Berghuis. Die laatste 2 laten zwerven. Middenveld terug in handen krijgen, hun buitenspelers laten lopen en gaan.

En ook nu, terwijl ik dit schrijf gaat Berghuis eruit. Akpom, Rasmussen en Banel... Daar win je geen wedstrijden meer mee he.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2024 door Loetje --
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2024 - 22:25   quote  deeplink  
Als je banel op de bank hebt ga je toch Rasmussen niet brengen. Die jongen kan nog niet mee met fc bal op het dak 4 man.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:25 schreef remco k het volgende:
Als je banel op de bank hebt ga je toch Rasmussen niet brengen. Die jongen kan nog niet mee met fc bal op het dak 4 man.
Zo, maar echt. Ik heb oprecht nog nooit een druppel potentie in Rasmussen gezien.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:28   quote  deeplink  
Daar krijg je de deksel op je neus. Zelf de kansen verneukt en hele andere dingen gaan doen.

Gewoon hoe Fitz-Jim en Rasmussen daar het duel in gaan...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2024 door Loetje --
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2024 - 22:28   quote  deeplink  
Tsja. Dit roep je over jezelf af. Zelf je grote kansen niet maken. En nu al de hele tweede helft gewoon veruit de mindere.
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2024 - 22:29   quote  deeplink  
Rasmussen die niet meeloopt. Direct wisselen en uit de selectie zetten.

Bagger speler die een minder goede motoriek heeft dan de Chinese muur.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 22:30   quote  deeplink  
Fitz Jim met z'n slap schotje, ramt die bal er in man
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:29 schreef remco k het volgende:
Rasmussen die niet meeloopt. Direct wisselen en uit de selectie zetten.

Bagger speler die een minder goede motoriek heeft dan de Chinese muur.
Tja snap niet dat die in de selectie zit
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:34   quote  deeplink  
Maar hoe the fuck kun je bij deze voorhoede uitkomen... Banel, Akpom en Rasmussen...
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:35   quote  deeplink  
Accepteer je met deze wissels nou nu al een nederlaag?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:34 schreef Loetje het volgende:
Maar hoe the fuck kun je bij deze voorhoede uitkomen... Banel, Akpom en Rasmussen...
Waarom Traore er uit?
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Waarom Traore er uit?
Niet fit meer of helemaal verslaafd aan dat rouleren...
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:42   quote  deeplink  
Maar kijk even wat er in komt vandaag... Wijndal valt als een verdwaalde gek in.

Dit is echt waardeloos gemanaged van Farioli vandaag.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:46   quote  deeplink  
Kan Rasmussen überhaupt wat anders dan ieder duel uit de weg gaan, sjokken en inhouden?
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 22:47   quote  deeplink  
Echt een schandalige tegengoal dit. Echt schandalig

De blessures oké, maar wat heeft Farioli deze pot en vooral de tactiek compleet kapot gewisseld.

Deze goal is er trouwens een uit het vorige seizoen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 22:47   quote  deeplink  
Waardeloze reactie van Pasveer, zo hard was die bal niet...man man
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2024 - 22:48   quote  deeplink  
Wijndal kan niet voetballen.

Farioli kan hier niet zoveel aan doen.

Hij heeft letterlijk niets beter tot zijn beschikking en de rest liep al met pijntjes. Dan kan je geen risico nemen met die spelers.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:42 schreef Loetje het volgende:
Maar kijk even wat er in komt vandaag... Wijndal valt als een verdwaalde gek in.

Dit is echt waardeloos gemanaged van Farioli vandaag.
Farioli heeft het verkloot met zijn wiseels
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:48 schreef remco k het volgende:
Wijndal kan niet voetballen.

Farioli kan hier niet zoveel aan doen.

Hij heeft letterlijk niets beter tot zijn beschikking en de rest liep al met pijntjes. Dan kan je geen risico nemen met die spelers.
Waarom wisselt hij Hato voor Wijndal?
Pietje
 Pietje - donderdag 28 november 2024 - 22:51   quote  deeplink  
Tjonge, wat laat Ajax zich in de tweede helft de kaas van het brood eten Ajax-onwaardig.
Al met al een terechte nederlaag. De kansen in de eerste helft niet benutten tja dan krijg je dit.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 28 november 2024 - 22:53   quote  deeplink  
Tis nie best en hou mijn hart echt vast voor dit blok zoals ze dat noemen.
Vorige blok zat heel erg mee en ging boven verwachting maar nu komen oa nec uit, lazio en Utrecht thuis en az uit eraan.
Ik heb sinds zondag n slecht gevoel over de aankomende weken....
Pietje
 Pietje - donderdag 28 november 2024 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Helemaal eens.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 22:53   quote  deeplink  
Ajax speelt gewoon heel de wedstrijd al heel slecht.
Pietje
 Pietje - donderdag 28 november 2024 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:53 schreef bertus bikkel het volgende:
Vorige blok zat heel erg mee en ging boven verwachting maar nu komen oa nec uit, lazio en Utrecht thuis en az uit eraan.
Ik vrees ook dat we de komende weken tegen heel wat puntverlies zullen aanlopen.
Ik snap werkelijk niets van het wisselbeleid van onze trainer.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 23:06   quote  deeplink  
Veel te slap gespeeld, kijkend naar Feijenoord en PSV zijn we niet echt een knokploeg, met een Pasveer die rijp is voor het bejaarden tehuis.

Natuurlijk mistte we een paar spelers maar dit mag geen excuus zijn

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2024 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik deel de mening van Remco dat er niet veel opties waren. Maar tactisch had hij het totaal anders moeten neerzetten in zijn wissels. En Rasmussen de voorkeur geven voor Banel slaat nergens op.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2024 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 23:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Veel te slap gespeeld, kijkend naar Feijenoord en PSV zijn we niet echt een knokploeg, met een Pasveer die rijp is voor het bejaarden tehuis.

Natuurlijk mistte we een paar spelers maar dit mag geen excuus zijn
Vechtlust zat. Maar je eindigt gewoon met een C-ploeg.

Herpakken en er zondag weer staan, voor het chagrijn terug gaat keren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2024 - 22:53 schreef bertus bikkel het volgende:
Inderdaad heb ik voor de komende wedstrijden ook geen goed gevoel, vandaag gaven we het heel amateuristisch weg.
Ik weet dat we geen beste bank hebben maar wisselt dan niet
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2024 - 23:20   quote  deeplink  
Kijk wie er met Kubo mee liepen bij het 2e doelpunt, de twee wisselspelers die totaal niet ingrepen, Hlynsson en Wijndal
hjf
 hjf - vrijdag 29 november 2024 - 09:27   quote  deeplink  
We hebben hooguit 13 a 14 goede basis spelers. Dat betekent door selecteren zoals een Rasmussen en een Hlynsson die niet Ajax niveau zijn. Verkopen die handel en gaan voor een buitenkansje. In de winterstop Jan Faberski toevoegen aan de selectie. Mijns inziens op rechtsvoor een optie.
Loetje
 Loetje - vrijdag 29 november 2024 - 13:22   quote  deeplink  
De wedstrijd kantelde gister in mijn inziens echt na het uitvallen van Brobbey. Die was een keer niet bezig met alleen maar hangen en liggen, maar was gewoon het goede aanspeelpunt waar de rest omheen kon spelen. Ajax had Sociedad dan ook compleet onder controle. Ook in het druk zetten, was Brobbey steeds de eerste en kreeg de rest daarin mee.

Na zijn wissel wordt het druk zetten ineens niet meer massaal gedaan, wat al zorgt voor meer gaten op het veld die onbemand zijn. Daardoor schoof Sociedad uiteindelijk verder op. De voorste linie en het middenveld stonden echt zo ongelooflijk ver uit elkaar, dat het daar gaandeweg gewoon een speeltuin werd, helemaal aan onze linkerkant. Rasmussen deed defensief zijn werk niet, Hato was kwetsbaar en ook Fitz-Jim had het daar lastig.

Dat Ajax de 2e tegen kreeg, was logisch met de kwaliteit die toen op het veld stond. Maar dit was wel even het verschil met een goede Brian Brobbey en wat dat meer kan doen met een hele ploeg, dan wanneer je Akpom en Rasmussen krijgt.
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - vrijdag 29 november 2024 - 17:06   quote  deeplink  
Wat een verschil tussen de 1e helft en de 2e helft...het wegvallen van Brobbey hielp ook niet. De invallers waren stuk voor stuk lichter en dat zag je in t veld. Berghuis kan goede voorzetten geven maar je mis daarmee wel een mannetje op het middenveld bij het samen druk zetten en mee verdedigen. En waarom Akpom niet gewoon in de spits...Nu bleef ie aan de zijlijn en dat is niet zijn sterkte...kortom verloren van een niet zo beste ploeg die meer passie liet zien en ook harder werkten om te storen en de 2e bal te veroveren...Zondag moet dit echt veel beter!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2024 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2024 - 13:22 schreef Loetje het volgende:
De wedstrijd kantelde gister in mijn inziens echt na het uitvallen van Brobbey. Die was een keer niet bezig met alleen maar hangen en liggen, maar was gewoon het goede aanspeelpunt waar de rest omheen kon spelen. Ajax had Sociedad dan ook compleet onder controle. Ook in het druk zetten, was Brobbey steeds de eerste en kreeg de rest daarin mee.

Na zijn wissel wordt het druk zetten ineens niet meer massaal gedaan, wat al zorgt voor meer gaten op het veld die onbemand zijn. Daardoor schoof Sociedad uiteindelijk verder op. De voorste linie en het middenveld stonden echt zo ongelooflijk ver uit elkaar, dat het daar gaandeweg gewoon een speeltuin werd, helemaal aan onze linkerkant. Rasmussen deed defensief zijn werk niet, Hato was kwetsbaar en ook Fitz-Jim had het daar lastig.

Dat Ajax de 2e tegen kreeg, was logisch met de kwaliteit die toen op het veld stond. Maar dit was wel even het verschil met een goede Brian Brobbey en wat dat meer kan doen met een hele ploeg, dan wanneer je Akpom en Rasmussen krijgt.
Helemaal eens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 november 2024 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2024 - 13:22 schreef Loetje het volgende:

Dit krijg je als je Rasmussen die niet Ajax 1 waardig is daarnaast geen spits is in de spits zet en Akpom op links laat staan,
Dus eens..
Jammer is wel dat Brobbey best vaak geblesseerd raakt en een week later weer is opgeknapt
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 november 2024 - 08:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2024 - 09:27 schreef hjf het volgende:
We hebben hooguit 13 a 14 goede basis spelers. Dat betekent door selecteren zoals een Rasmussen en een Hlynsson die niet Ajax niveau zijn. Verkopen die handel en gaan voor een buitenkansje. In de winterstop Jan Faberski toevoegen aan de selectie. Mijns inziens op rechtsvoor een optie.
Die hadden ze al veel eerder moeten toevoegen, snapte ik toen al niet, is veel beter dan Rasmussen
Hlynsson kan soms een uitschieter zijn maar komt over het algemeen te kort, is veel te lief in het mee verdedigen
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 november 2024 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 november 2024 - 08:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit krijg je als je Rasmussen die niet Ajax 1 waardig is daarnaast geen spits is in de spits zet en Akpom op links laat staan,
Dus eens..
Jammer is wel dat Brobbey best vaak geblesseerd raakt en een week later weer is opgeknapt
In dit geval uit voorzorg natuurlijk ivm het hoofd, wat logisch is.. maar ik snap je punt
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 november 2024 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 november 2024 - 08:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Die hadden ze al veel eerder moeten toevoegen, snapte ik toen al niet, is veel beter dan Rasmussen
Hlynsson kan soms een uitschieter zijn maar komt over het algemeen te kort, is veel te lief in het mee verdedigen
Traint die eigenlijk mee met Ajax 1 op dit moment ? Ik volg jong niet echt maar heb wel een paar filmpjes van die jongen gezien, die waren veelbelovend vind ik..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Real Sociedad-Ajax (EL), donderdag 28-11-2024 om 21:00u; Uitslag = 2-0

0.0066249