BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ED 24-25 #14: Feyenoord - Fortuna Sittard (zaterdag 30 november 2024, 20.00 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
piet de paler
 piet de paler - zondag 01 december 2024 - 09:56   quote  deeplink  
Gewoon pech gehad, spel was redelijk
Maar 4x paal in de weg,
piet de paler
 piet de paler - zondag 01 december 2024 - 09:56   quote  deeplink  
Maar 4x paal in de weg,
piet de paler
 piet de paler - zondag 01 december 2024 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 09:56 schreef piet de paler het volgende
En gewoon doorgaan
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 december 2024 - 10:16   quote  deeplink  
Zo is het ook. Dit soort wedstrijden zitten er tussen over een heel seizoen. Thuis tegen Willem II was ook zo'n wedstrijd. Niets aan de hand, een stuk beter en 1 rare fout kost je 2 punten. Hadden we onder Slot ook een paar keer per seizoen.

Het probleem is natuurlijk dat we al in veel andere wedstrijden puntverlies hebben opgelopen. Ook in wedstrijden waarin we de mindere waren.

We hebben trouwens recent ook wel wat extra punten gepakt in wedstrijden waarin we niet goed waren. Maar waarin het scoreverloop meezat.

Dit was een wedstrijd die je, met de verhoudingen op het veld, 8/9 van de 10 keer wint. Dit was die ene andere keer. Dat hou je nooit helemaal tegen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het een goede wedstrijd van onze kant was. Maar niet door de ondergrens, als team dan.
de kromme2
 de kromme2 - zondag 01 december 2024 - 10:59   quote  deeplink  

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2024 door de kromme2 --
de kromme2
 de kromme2 - zondag 01 december 2024 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 09:51 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
xG wordt vastgesteld op basis van het simuleren van de schoten van een club. Eenvoudig gezegd wordt via een algoritme op basis van historische data een waarde toekend aan een schot. Hoe waarschijnlijk is het dat een schot van een bepaalde positie een doelpunt wordt? Dat geeft een waarde tussen 0.00 tot 1.00. Ik geloof dat een penalty bijvoorbeeld 0.70 is ongeveer. Oftewel 70% kans op een doelpunt.

Ik neem trouwens aan dat meer factoren worden meegenomen, zoals positie van tegenstanders, maar dat weet ik niet zeker.

Onder meer afhankelijk van hoeveel factoren je meeneemt, kunnen de uiteindelijke waardes sterk afwijken. Ik heb elders bijvoorbeeld een groter verschil gezien tussen de xG van Feyenoord en die van Fortuna.

xG neemt ook heel veel dingen niet mee. Als Hadj-Moussa die bal breed legt op Redmond komt er een vrije hoog xG uit. Maar dat doet ie niet en dus blijft het laag. Terwijl het menselijk oog dat als een grote kans ziet. Of althans een goede mogelijkheid op een grote kans.

Neem het dus niet al te serieus. Het is een aardige statistiek, maar het zegt lang niet alles.

Dankje!
de kromme2
 de kromme2 - zondag 01 december 2024 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 10:16 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Zo is het ook. Dit soort wedstrijden zitten er tussen over een heel seizoen. Thuis tegen Willem II was ook zo'n wedstrijd. Niets aan de hand, een stuk beter en 1 rare fout kost je 2 punten. Hadden we onder Slot ook een paar keer per seizoen.

Het probleem is natuurlijk dat we al in veel andere wedstrijden puntverlies hebben opgelopen. Ook in wedstrijden waarin we de mindere waren.

We hebben trouwens recent ook wel wat extra punten gepakt in wedstrijden waarin we niet goed waren. Maar waarin het scoreverloop meezat.

Dit was een wedstrijd die je, met de verhoudingen op het veld, 8/9 van de 10 keer wint. Dit was die ene andere keer. Dat hou je nooit helemaal tegen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het een goede wedstrijd van onze kant was. Maar niet door de ondergrens, als team dan.
Heb wel echt het gevoel dat er bij ons meer van dit soort wedstrijden bijzitten dan bij ajakkes en psv. Zie alleen al de wedstrijd van Ajax van vorige week.
Ik heb ook wedstrijden van psv gezien met een handvol echt goede kansen voor de tegenstander waarvan er dan geeneen in gaat. Bij Feyenoord lijkt zowat elke kans van de tegenstander een goal. Vorig seizoen ook.

Tegen City zat het een keer echt mee wat dat betreft, zeker.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 01 december 2024 - 11:24   quote  deeplink  
Wedstrijd later gekeken, veel pech dit keer.
Mis in dat collectief ook die speler die het team opzweept.
En Wordt Priske wel eens boos? Hij komt zo vlak over.
piet de paler
 piet de paler - zondag 01 december 2024 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 11:24 schreef FR-Henk het volgende:
Wedstrijd later gekeken, veel pech dit keer.
Mis in dat collectief ook die speler die het team opzweept.
En Wordt Priske wel eens boos? Hij komt zo vlak over.
Ik zie hetzelde wat pech in de afwerking
Ben blij met de gretigheid van Santi,
Musa prima, paxao herboren.
Vindt alleen Trauner steeds ouder tonen in zijn spel
Nu dadelijk kijken naar Fc U en lampjes, hoop op overwinning U
Deze hebben een smalle selectie en kunnen gaan afhaken in de strijd om plaats 2, maar het is lekker als Bosz een beetje klappen gast krijgen
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 december 2024 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 11:13 schreef de kromme2 het volgende:

[..]

Heb wel echt het gevoel dat er bij ons meer van dit soort wedstrijden bijzitten dan bij ajakkes en psv. Zie alleen al de wedstrijd van Ajax van vorige week.
Ik heb ook wedstrijden van psv gezien met een handvol echt goede kansen voor de tegenstander waarvan er dan geeneen in gaat. Bij Feyenoord lijkt zowat elke kans van de tegenstander een goal. Vorig seizoen ook.

Tegen City zat het een keer echt mee wat dat betreft, zeker.
Denk dat de wedstrijden van je eigen club, positief of negatief, ook wat meer blijven hangen dan die van andere clubs. En wat betreft PSV, die laten anderhalf jaar bijna niets liggen ja, zelfs in de wedstrijden dat de tegenstanders kansen krijgen, maar uiteindelijk is dat ook vrij uniek. Vroeg of laat zal dat ook wat meer terug naar het normale gaan.

Maar het is wel gekmakend ja. Ook lastig om je vinger er helemaal achter te krijgen waar het nu precies vandaan komt. Het wel altijd een stukje kwaliteit. Maar dat is zelden het hele antwoord.
MightyAce
 MightyAce - zondag 01 december 2024 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 11:36 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Ik zie hetzelde wat pech in de afwerking
Ben blij met de gretigheid van Santi,
Musa prima, paxao herboren.
Vindt alleen Trauner steeds ouder tonen in zijn spel
Nu dadelijk kijken naar Fc U en lampjes, hoop op overwinning U
Deze hebben een smalle selectie en kunnen gaan afhaken in de strijd om plaats 2, maar het is lekker als Bosz een beetje klappen gast krijgen
Ik snap niet dat je na gisteren vandaag andere wedstrijden gaat kijken. Heb daar zelf echt nul zin in, gaat voor ons toch nergens meer over in de eredivisie
piet de paler
 piet de paler - zondag 01 december 2024 - 11:41   quote  deeplink  
Op via play manch city/ Liverpool
MightyAce
 MightyAce - zondag 01 december 2024 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 11:41 schreef piet de paler het volgende:
Op via play manch city/ Liverpool
Man United everton staat er.
piet de paler
 piet de paler - zondag 01 december 2024 - 11:52   quote  deeplink  
Bedankt heb even in een flits gekeken dus fcu pisvee kijken
MightyAce
 MightyAce - zondag 01 december 2024 - 12:09   quote  deeplink  
Niemand in de media die de situatie met de rode kaart benoemd, opvallend.
bijft007
 bijft007 - zondag 01 december 2024 - 12:51   quote  deeplink  
Heb voor het eerst dit seizoen bijna gehele wedstrijd niet kunnen zien, ik denk dat je dus wel kunt concluderen dat je vooral moeite hebt (thuis) verdedigende teams kapot te spelen, en zijn een team dat stuk beter rendeert eerste seizoenshelft in omschakeling waar tegenstanders wat meer van eigen helft (16,) staan, daar dus goed evalueren en kijken je op creatief vlak wat kunt doen en middenveld breedte invulling wat het spel moet dan sneller gaan en sneller diepte kunnen zoeken,, zerrouki is dus absoluut geen speler je veel aan de bal bent en team snel zien kapot te spelen want vertraagd enorm veeel en is zon voorbeeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2024 door bijft007 --
piet de paler
 piet de paler - zondag 01 december 2024 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 12:51 schreef bijft007 het volgende:
Heb voor het eerst dit seizoen bijna gehele wedstrijd niet kunnen zien, ik denk dat je dus wel kunt concluderen dat je vooral moeite hebt (thuis) verdedigende teams kapot te spelen, en zijn een team dat stuk beter rendeert eerste seizoenshelft in omschakeling waar tegenstanders wat meer van eigen helft (16,) staan, daar dus goed evalueren en kijken je op creatief vlak wat kunt doen en middenveld breedte invulling wat het spel moet dan sneller gaan en sneller diepte kunnen zoeken,, zerrouki is dus absoluut geen speler je veel aan de bal bent en team moet kapot spelen is wel zon voorbeeld.
Je hebt gelijk, echter je speelde de verdediging stuk.echter je maakte het niet af
bijft007
 bijft007 - zondag 01 december 2024 - 12:55   quote  deeplink  
Tja vaak is dat ook een een kwaliteit,, mede omdat het de zoveelste keer is tegen zon team, want je kunt niet elke keer naar excuses zoeken eigenlijk.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 december 2024 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 12:55 schreef bijft007 het volgende:
Tja vaak is dat ook een een kwaliteit,, mede omdat het de zoveelste keer is tegen zon team, want je kunt niet elke keer naar excuses zoeken eigenlijk.
Als het bovengemiddeld vaak gebeurd, dan is het uiteindelijk kwaliteit ja.

Maar dit seizoen is het in mijn herinnering 'pas' de tweede keer. Dat je veel beter bent, maar niet weet te winnen. Tegen Willem II en Fortuna.

Tegen Groningen, Sparta en NEC speelden we ook gelijk en gaven we de goals wat makkelijk weg, uit weinig kansen, maar dat waren geen dominante wedstrijden van ons. Zeker die wedstrijd tegen Groningen. Toen kwamen we zelf ook makkelijk aan de goals en gaven we het nog weg. Tegen Sparta ook een half uur met een man minder. En tegen Ajax en Salzburg verloren we terecht. En City was een geval apart natuurlijk.
Stylzz
 Stylzz - zondag 01 december 2024 - 13:11   quote  deeplink  
Pech is t niet. Kwaliteit dat is t
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 december 2024 - 13:13   quote  deeplink  
Oh en tegen Leverkussen was ook kansloos natuurlijk. Al vloog elke kans erin. PSV voor de Johan Cruijffschaal was ook een wedstrijd op zich, zo vroeg in het seizoen. Kwamen nog behoorlijk wat mutaties daarna.
piet de paler
 piet de paler - zondag 01 december 2024 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 13:11 schreef Stylzz het volgende:
Pech is t niet. Kwaliteit dat is t
Flanken redelijk, Santi ( hopelijk) oude vorm
Middenveld ?
Verdediging ?
Er loopt zat kwaliteit , leg uit wie en wat bedoel je ;)
bijft007
 bijft007 - zondag 01 december 2024 - 13:28   quote  deeplink  
Nu waren het dan wel echt veel goeie kansen als ik het zo lees,, maar normaliter valt het wel mee en 70-75 balbezit waar er amper goeie kansen uit kwamen,, of in ieder geval niet de kansen uit goeie posities want dat maakt ook nogal een verschil vind ik,, het spel aanzich is bij vlagen gewoon wel echt prima maar vaak ook bezetting voor de goal kan ook vaak beter als je uiteindelijk doorheen komt verdedigend blok,, vooral dus de redelijke kleine teams waar je machtig veel punten en te veel hebt verspeeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2024 door bijft007 --
VVout
 VVout - zondag 01 december 2024 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 09:56 schreef piet de paler het volgende:
Maar 4x paal in de weg,
Gewoon verloren Piet (gelijkspel zie ik als verlies in deze) en of je op of tussen de palen schiet is aan jezelf.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2024 door VVout --
piet de paler
 piet de paler - zondag 01 december 2024 - 13:48   quote  deeplink  
Dat is zo......maar voor de rest op het scoren na, tegen een zwaar verdedigende ploeg
Acceptabel
Stylzz
 Stylzz - zondag 01 december 2024 - 13:54   quote  deeplink  
Fortuna
piet de paler
 piet de paler - zondag 01 december 2024 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 13:54 schreef Stylzz het volgende:
Fortuna
Was niet aan onze zijde
tomson
 tomson - zondag 01 december 2024 - 14:04   quote  deeplink  
Een echte bananenschil ploeg voor ons. Kan me in de jaren 90 nog een keer 4-4 in de Kuip herinneren waar ik bij was.
Sindsdien denk ik altijd weer even aan die pot als we tegen hun spelen..
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 01 december 2024 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 14:04 schreef tomson het volgende:
Een echte bananenschil ploeg voor ons. Kan me in de jaren 90 nog een keer 4-4 in de Kuip herinneren waar ik bij was.
Sindsdien denk ik altijd weer even aan die pot als we tegen hun spelen..
Zelf nog eind jaren 80, denk 89, zelfs de complete veldbestorming van de Noordzijde meegemaakt tegen Fortuna. Was nog in de oude Kuip zonder de gracht tussen het veld.

Leidde toen wel onrechtstreeks tot de totale ommekeer iets later onder Van den Herik, Wimpie Jansen en Willem van Hanegem.

Maar nu was het ook wel gewoon dikke pech natuurlijk dit keer, 3 keer op de paal ed...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2024 door Cruzcontrol --
VVout
 VVout - maandag 02 december 2024 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2024 - 22:12 schreef Cruzcontrol het volgende:

[..]

Zelf nog eind jaren 80, denk 89, zelfs de complete veldbestorming van de Noordzijde meegemaakt tegen Fortuna. Was nog in de oude Kuip zonder de gracht tussen het veld.

Leidde toen wel onrechtstreeks tot de totale ommekeer iets later onder Van den Herik, Wimpie Jansen en Willem van Hanegem.

Maar nu was het ook wel gewoon dikke pech natuurlijk dit keer, 3 keer op de paal ed...
Pfff, stond onder aan S tegen het hek. Ik zag een horde volk op me af komen en voor ik kon kijken lag het hek om en stonden we op het veld.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - maandag 02 december 2024 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2024 - 12:51 schreef VVout het volgende:

[..]

Pfff, stond onder aan S tegen het hek. Ik zag een horde volk op me af komen en voor ik kon kijken lag het hek om en stonden we op het veld.
Stonden we niet ver van elkaar 😎
VVout
 VVout - maandag 02 december 2024 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2024 - 13:24 schreef Cruzcontrol het volgende:

[..]

Stonden we niet ver van elkaar 😎
Maat van mij ging de catacombe nog naar binnen en nog harder er weer uit omdat er een pelotonnetje te gemoed kwam 🤣
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - maandag 02 december 2024 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2024 - 13:27 schreef VVout het volgende:

[..]

Maat van mij ging de catacombe nog naar binnen en nog harder er weer uit omdat er een pelotonnetje te gemoed kwam 🤣
Ja dáár heb ik me toen niet begeven, beetje voetballen op t veld..

Rare situatie iig, en onvergetelijk, al ben ik bepaalde details ook wel kwijt, door bepaalde middelen 😵‍💫🤩
VVout
 VVout - maandag 02 december 2024 - 15:28   quote  deeplink  
🤣🤣🤣 lekker nachillen met een tsjaap voor mij. na een zwaar weekendde...
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - maandag 02 december 2024 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2024 - 15:28 schreef VVout het volgende:
🤣🤣🤣 lekker nachillen met een tsjaap voor mij. na een zwaar weekendde...
😎😎
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 02 december 2024 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2024 - 12:51 schreef VVout het volgende:

[..]

Waren jullie er ook bij in het Olympisch stadion, toen dat hek uit het beton getrokken werd?
VVout
 VVout - maandag 02 december 2024 - 17:38   quote  deeplink  
Nee daar ben ik nooit geweest.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ED 24-25 #14: Feyenoord - Fortuna Sittard (zaterdag 30 november 2024, 20.00 uur)

0.0085511