|
|
Pietje
|
|
|
FC Utrecht is een ware angstgegner voor Ajax geworden. En al helemaal omdat de Utrechtenaren het dit jaar verrassend goed doen. Weliswaar hebben zij een forse oorwassing gekregen van PSV, maar het zou zomaar kunnen zijn dat zij tegen Ajax iets willen rechtzetten. Ik ben er bepaald niet gerust op, met de zeer, zeer matige wedstrijd van afgelopen zondag tegen NEC Nijmegen nog in gedachte. Ik zou graag wat positiever willen zijn, maar de realiteit overwint het van de emotie. Daarom:
mijn voorspelling is 2-3
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 december 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2024 - 17:14 schreef Pietje het volgende:FC Utrecht is een ware angstgegner voor Ajax geworden. En al helemaal omdat de Utrechtenaren het dit jaar verrassend goed doen. Weliswaar hebben zij een forse oorwassing gekregen van PSV, maar het zou zomaar kunnen zijn dat zij tegen Ajax iets willen rechtzetten. Ik ben er bepaald niet gerust op, met de zeer, zeer matige wedstrijd van afgelopen zondag tegen NEC Nijmegen nog in gedachte. Ik zou graag wat positiever willen zijn, maar de realiteit overwint het van de emotie. Daarom: mijn voorspelling is 2-3 Mooi topic Pietje, Utrecht doet het heel goed dit seizoen maar de overwinningen zijn zo maar met 1 doelpunt verschil, het zat ze dan ook heel erg mee. Ook zoals het bij ons mee zat tegen NEC
Ik denk dat we deze wedstrijd thuis gewoon moeten winnen in de sterkste opstelling. 3-1
1x Klaassen, 1x Traore, 1x Weghorst |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2024 - 23:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mooi topic Pietje, Utrecht doet het heel goed dit seizoen maar de overwinningen zijn zo maar met 1 doelpunt verschil, het zat ze dan ook heel erg mee. Ook zoals het bij ons mee zat tegen NEC Ik denk dat we deze wedstrijd thuis gewoon moeten winnen in de sterkste opstelling. 3-1 1x Klaassen, 1x Traore, 1x Weghorst Ik bewonder je optimisme Jack. Het gestuntel afgelopen zondag tegen NEC ben ik nog niet vergeten. Wat Loetje schreef: Ajax kwam heel dichtbij het niveau van het vorige seizoen. |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
ja, lastig te voorspellen deze pot. als Ajax fel in de duels is en blijft, dan geef ik ons wel meer kans om te winnen. Jans heeft Utrecht qua opstelling sterker laten spelen, maar daar zou Ajax toch de vrije man moeten vinden om onder hun druk uit te komen. Gaaij vind ik nu een betere oplossing dan Rensch want Rensch was de laatste wedstrijden toch steeds betrokken bij een tegendoelpunt omdat hij halfslachtig verdedigde... Ik wil in ieder geval beter voetbal en vooral een feller Ajax zien vanavond! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 10:16 schreef Pietje het volgende:[..] Ik bewonder je optimisme Jack. Het gestuntel afgelopen zondag tegen NEC ben ik nog niet vergeten. Wat Loetje schreef: Ajax kwam heel dichtbij het niveau van het vorige seizoen. Klopt helemaal Pietje maar kijk even terug naar de wedstrijd tegen Willem2, die was vreselijk slecht, een week later tegen Feijenoord klapte ze er boven op.
Daarom denk(hoop)ik dat ze tegen Utrecht er ook meer vechtlust, intensiteit zal zijn |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Mooi omschreven Pietje! Ik ben het volledig met je eens nu we duidelijk in een mindere fase zitten. Normaal hebben we het moeilijk tegen ze en nu ze het zo goed doen helemaal. Toch ga ik mijn vertrouwde 2-2 weer eens uit de kast halen 😅 dat zou ik al n goede prestatie vinden en daarmee blijven we ze 1 puntje voor.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
🤣🤣🤣 2-2... het komt mij bekend voor Bertus! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Ik weet het niet... Ik gok 3-2 dan maar... |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Je hebt gelijk Pietje dat Utrecht een angstgegner voor ons is. De wedstrijden tegen ons zijn voor hen de wedstrijden van het jaar. Ze geven tegen ons altijd iets meer dan tegen wie dan ook. Ik doe niet aan het voorspellen van een uitslag. Als wij het niveau benaderen zoals we niet zo lang geleden tegen Feijenoord, PSV, Besiktas en Maccabbi Tel Aviv speelden, dan moeten we Utrecht zeker kunnen verslaan. Het behaalde niveau van de 4 genoemde wedstrijden moeten voor dit seizoen de norm worden. Dan zie ik een 2e plaats aan de horizon gloren. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Vermoedelijke opstelling Ajax: Pasveer; Gaaei, Baas, Sutalo, Hato; Henderson, Klaassen, Taylor; Traoré, Weghorst, Akpom. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 10:16 schreef Pietje het volgende:[..] Ik bewonder je optimisme Jack. Het gestuntel afgelopen zondag tegen NEC ben ik nog niet vergeten. Wat Loetje schreef: Ajax kwam heel dichtbij het niveau van het vorige seizoen. We moeten echt niet vergeten dat we maar 11/12 echt goede spelers hebben. En dat Farioli jammer genoeg niet kan toveren. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Als ik elftal zo zie is het ook puur het sparen geweest van spelers tegen NEC. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Opstelling Ajax: Pasveer, Gaaei, Haato, Henderson, Taylor, Akpom, Baas, Traore, Weghorst, Fitz-Jim, Sutalo |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Bedankt Gaaei, man man zo raak je een bal toch niet |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik neem mijn woorden terug, hahahaha wat een goal!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ajax weer veel beter voetballend trouwens |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Slechte start maar hey... 2-1 ! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Slecht was Ajax niet, maar wel slordig. In die kleine ruimte is weghorst niet goed genoeg nu. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Fitz Jim laat niet veel zien tot nu toe, speelt ongelukkig |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Heeft in de 16 weinig ballen gekregen, staat er ook om af te ronden |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Juist gewisseld door Farioli, het ging bergafwaarts |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het meest wordt Godts gemist, er zit te weinig creatie, gevaar in de ploeg |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja klopt, is ook omdat hij zich ook niet kort komt melden. Kan hij inderdaad niet heel veel aan doen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ja, als je dit de hele 2e helft al toelaat zal hij vanzelf een keer vallen.
Zelfde als altijd. Spelers die achteruit lopen in plaats van vooruit verdedigen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 21:40 schreef Ajax Warrior het volgende:Ja, als je dit de hele 2e helft al toelaat zal hij vanzelf een keer vallen. Zelfde als altijd. Spelers die achteruit lopen in plaats van vooruit verdedigen. Gewoon kut met peren, er wordt waardeloos gespeeld, eigenlijk heel de wedstrijd al |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: De verdediging is af en toe echt lachwekkend. Dit terwijl het aan het begin van het seizoen echt rust gaf. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Utrecht heeft meer creatieve spelers dan Ajax! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 21:43 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] De verdediging is af en toe echt lachwekkend. Dit terwijl het aan het begin van het seizoen echt rust gaf. Ze zijn het idd helemaal kwijt achter in |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Het was echt de 2e helft totaal onbegrijpelijk. Jammer dit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Het is sinds de interlandbreak gewoon weer helemaal terug bij af.
Krijgen kans op kans tegen. Alle patronen zijn er uit en dit heeft voor een deel gewoon te maken met het kapot rouleren van Farioli. Hij is daar heel lang steeds net mee weggekomen, maar de meeste tegenstanders heersen gewoon tegen Ajax.
Spelers krijgen ook weer langzaam het oude gezicht thuis. Gaaei kan niet verdedigen, Baas was niet eens basis bij NEC, Sutalo stapelt weer fout op fout, Hato is geen back, middenveld verzuipt al weken, druk zetten klopt niet meer. Fitz-Jim... oh, oh. Die 2-2 is een schoolvoorbeeld van vorig seizoen. Niemand druk op de bal.
Voor mij onbegrijpelijk dat we dit voetbal zijn gaan accepteren. Maar ik vind het oprecht niet kunnen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 december 2024 door Loetje -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ach ja, en Utrecht legt ook ineens voetbal op het veld wat ze zondag niet deden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
RodrÃguez van Utrecht liep Hato voorbij alsof hij er niet stond |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ach, hou op. Die hebben op een kwartier na helemaal niets laten zien. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Iedereen loopt Hato voorbij. Die wordt verneukt als back |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Omdat onze voorhoede niets liet zien, totaal geen creativiteit |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax een prima eerste helft en Utrecht veel meer kansen in de tweede helft.
Met name het weggeven van de kansen begint weer langzaam structuur in te komen. Uiteindelijk vrijwel altijd en allemaal omdat sommige jongens hun man niet aanpakken of niet meelopen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Die moet centraal staan maar goed Baas doet het niet verkeerd |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 12:40 schreef bertus bikkel het volgende:Mooi omschreven Pietje! Ik ben het volledig met je eens nu we duidelijk in een mindere fase zitten. Normaal hebben we het moeilijk tegen ze en nu ze het zo goed doen helemaal. Toch ga ik mijn vertrouwde 2-2 weer eens uit de kast halen 😅 dat zou ik al n goede prestatie vinden en daarmee blijven we ze 1 puntje voor.... Haha!! En weer heeft je glazen bol en je vertrouwen goed gewerkt. Mijn complimenten Bertus. Maar alweer een draak van een wedstrijd van Ajax. Zo nu en dan was het niet om aan te gluren. Ineens, na de interland-onderbreking, kunnen zij er niks meer van. Tikkie breed, tikkie terug en omgekeerd ... BAH!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Heel de verdediging werd voorbij gelopen. Of althans de verdediging van Ajax zette geen druk waardoor ze gewoon rustig 8 keer in de 2e helft konden uithalen. Het is een wonder dat het maar bij 1 doelpunt bleef. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote: Jaja, Pietje!! De Meestervoorspeller slaat weer toe😅👌 Puntje is mooi meegenomen gezien het spel laatste wedstrijden. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: P$V is niet onze zorg. Onze zorg is de structurele fouten. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:05 schreef bertus bikkel het volgende:[..] Jaja, Pietje!! De Meestervoorspeller slaat weer toe😅👌 Puntje is mooi meegenomen gezien het spel laatste wedstrijden. 🤣🤣🤣 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Omdat het hele elftal geen druk zet en niet als elftal verdedigd, zoals we eerst wel deden.
Ik denk echt dat dit door het constante rouleren komt. Dit verval is zo groot |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nou.... centraal staat het echt niet goed. Baas en Satulo allebei erg slecht in de opbouw. |
|
|
|