|
|
Loetje
|
|
|
Hoe kan het dat spelers nog geen anderhalve wedstrijd per week kunnen spelen? Waarom hebben we weer de ene na de andere blessure of niet fit geval? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Klopt maar PSV wint eenvoudig van dit Utrecht en ze lopen verder uit, ik heb het helemaal gehad wat een verdomd slechte 2e helft, voetbal als onder Steyn |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:07 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nou.... centraal staat het echt niet goed. Baas en Satulo allebei erg slecht in de opbouw. De laatste wedstrijden zeker |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:06 schreef Loetje het volgende:[..] Omdat het hele elftal geen druk zet en niet als elftal verdedigd, zoals we eerst wel deden. Ik denk echt dat dit door het constante rouleren komt. Dit verval is zo groot Ik denk niet dat het met rouleren te maken heeft Loetje. Er zijn bepaalde spelers teruggekeerd die dat druk zetten normaal niet deden. Ik zie ook weer structureel dezelfde fouten terugkeren bij Ajax die ons vorig seizoen heel vaak parten speelden. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:08 schreef Loetje het volgende:Hoe kan het dat spelers nog geen anderhalve wedstrijd per week kunnen spelen? Waarom hebben we weer de ene na de andere blessure of niet fit geval? Omdat we toch al aardig wat potten hebben gespeeld tot nog toe. En ja, we zeggen allemaal wel dat ze maar 2 wedstrijden per week spelen, maar buiten dat doen ze meer. Ik denk dat de winterstop als geroepen komt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ze zorgen er beiden gewoon voor dat er meerdere grote kansen ontstaan. Satulo zelfs bij zijn eerste inspeelpas. Af en toe denk ik dat het vooral laks gedrag is. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:11 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Omdat we toch al aardig wat potten hebben gespeeld tot nog toe. En ja, we zeggen allemaal wel dat ze maar 2 wedstrijden per week spelen, maar buiten dat doen ze meer. Ik denk dat de winterstop als geroepen komt. Vermoeidheid zou heel goed kunnen, met name omdat elke speler en mensen binnen Ajax zeggen hoe hoog de intensiteit is wat de trainer en staff vraagt... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Overigens lijkt het er gewoon op dat bepaalde spelers echt niet gemist kunnen worden. Berghuis en Akpom mogen wat mij betreft voorin vertrekken. Stoorzender Berghuis is terug en het loopt niet meer. Akpom is, ja wat is hij eigenlijk. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Welke spelers waren in vorm vanavond, geen enkele gezien!
Berghuis en Klaassen vielen ook niet best in.
Weghorst kan je het best het laatste half uur in brengen
Fitz Jim en Taylor brachten ook niks
Akpom is geen linksbuiten, gaat zo maar door |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:Welke spelers waren in vorm vanavond, geen enkele gezien! Berghuis en Klaassen vielen ook niet best in. Weghorst kan je het best het laatste half uur in brengen Fitz Jim en Taylor brachten ook niks Akpom is geen linksbuiten, gaat zo maar door Zondag beginnen met Godts, Brobbey en Traore voorin. Middenveld met Taylor, Klaassen en Henderson. Verdediging met Rensch, Satulo, Hato en een normale linksback. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Wat waren wij nog niet zo lang geleden blij met onze Italiaanse trainer, maar van die blijdschap is niet veel meer over. Van zijn wisselbeleid begrijp ik in toenemende mate helemaal niets. Ook zijn opstelling roept zo nu en dan vragen op. Toegegeven, een aantal spelers zijn opnieuw danig door de mand gevallen. Niet Ajax-waardig. Maar dat wisten we allemaal al. En nu maar hopen dat wij in de winterstop toch wat financiële ruimte hebben om wat kwaliteit te halen en wat brandhout kunnen kwijtraken. En tot de winterstop maar hopen dat we niet teveel punten gaan verliezen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:22 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Zondag beginnen met Godts, Brobbey en Traore voorin. Middenveld met Taylor, Klaassen en Henderson. Verdediging met Rensch, Satulo, Hato en een normale linksback. Is Godts al zo ver dat hij kan spelen? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:22 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Zondag beginnen met Godts, Brobbey en Traore voorin. Middenveld met Taylor, Klaassen en Henderson. Verdediging met Rensch, Satulo, Hato en een normale linksback. Eens! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ja stomen ze klaar voor aanstaande zondag |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat is een mooi bericht, Jack |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zeker weten Pietje, heeft een mooie toekomst |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Laten we hem maar geen 90 minuten spelen. Spierblessure (hamstrings) zijn heel vervelend. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Idd niet te veel minuten geven |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:26 schreef Pietje het volgende:Wat waren wij nog niet zo lang geleden blij met onze Italiaanse trainer, maar van die blijdschap is niet veel meer over. Van zijn wisselbeleid begrijp ik in toenemende mate helemaal niets. Ook zijn opstelling roept zo nu en dan vragen op. Toegegeven, een aantal spelers zijn opnieuw danig door de mand gevallen. Niet Ajax-waardig. Maar dat wisten we allemaal al. En nu maar hopen dat wij in de winterstop toch wat financiële ruimte hebben om wat kwaliteit te halen en wat brandhout kunnen kwijtraken. En tot de winterstop maar hopen dat we niet teveel punten gaan verliezen. Ow maar ik ben nog steeds tevreden met Farioli hoor. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:13 schreef nummer10 het volgende:[..] Vermoeidheid zou heel goed kunnen, met name omdat elke speler en mensen binnen Ajax zeggen hoe hoog de intensiteit is wat de trainer en staff vraagt... Goedkoop excuus, Utrecht ging wat hoger en agressiever de 2e helft in, ze hadden hier geen antwoord op |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nee joh, als we na 25 minuten 6-0 voor staan even wisselen voor Akpom. Kan het nog 6-5 worden maar had je in ieder geval marge. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Goedkoop excuus, Utrecht ging wat hoger en agressiever de 2e helft in, ze hadden hier geen antwoord op Omdat ze de hele tijd achteruit bleven lopen en geen druk zetten. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Onder een andere trainer hadden we niet 2e gestaan met deze spelersgroep |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:51 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nee joh, als we na 25 minuten 6-0 voor staan even wisselen voor Akpom. Kan het nog 6-5 worden maar had je in ieder geval marge. Hahahaha inderdaad, dan hadden we het nog gered |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ach tevreden, tevreden... ik snap hem zo nu en dan niet meer. Bijvoorbeeld dan weer Brobbey, dan weer Weghorst. En dat in alle linies. Zo krijg je er moeilijker automstismen in. Maar dat is maar een mening hoor. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:51 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nee joh, als we na 25 minuten 6-0 voor staan even wisselen voor Akpom. Kan het nog 6-5 worden maar had je in ieder geval marge. Haha. grapjas. Misschien zelfs nog 6-6? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:56 schreef Pietje het volgende:[..] Ach tevreden, tevreden... ik snap hem zo nu en dan niet meer. Bijvoorbeeld dan weer Brobbey, dan weer Weghorst. En dat in alle linies. Zo krijg je er moeilijker automstismen in. Maar dat is maar een mening hoor. Misschien op langere termijn dat het dan juist wel werkt omdat ook die spelers weer automatismen krijgen ? Geen idee of dit de achter liggende gedachte is overigens |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 23:12 schreef nummer10 het volgende:[..] Misschien op langere termijn dat het dan juist wel werkt omdat ook die spelers weer automatismen krijgen ? Geen idee of dit de achter liggende gedachte is overigens Wie weet nummer10. Ik ben geen sportstrateeg 😛 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Weghorst kreeg geen enkele bal toe gespeeld, zo kan hij nooit scoren, ieder gaat voor zich, geef een fatsoenlijke voorzet en hij kopt hem binnen.
Wordt hier wel aangewerkt vraag ik me dan af
Het is ook niet zomaar dat Brobbey niet scoort,onze spitsen worden niet in stelling gebracht |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2024 - 09:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:Weghorst kreeg geen enkele bal toe gespeeld, zo kan hij nooit scoren, ieder gaat voor zich, geef een fatsoenlijke voorzet en hij kopt hem binnen. Wordt hier wel aangewerkt vraag ik me dan af Het is ook niet zomaar dat Brobbey niet scoort,onze spitsen worden niet in stelling gebracht Dat ben ik helemaal met je eens, Jack. Ik had hetzelfde in gedachte op het moment dat Weghorst werd gewisseld. "Hoeveel (hoe weinig) fatsoenlijke ballen heeft hij gehad" kwam bij mij op toen hij werd gewisseld. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Eigenlijk kunnen we Farioli niets kwalijk nemen. Het Ajax bestuur enz. heeft bewust gekozen voor hem en zijn werkwijze. Dan kunnen we nu wel zeggen dat bijvoorbeeld Ron Jans veel beter zou zijn maar daar is niet voor gekozen. Dan kies je dus voor deze werkwijze met in het begin de nadruk op verdedigen en ook rouleren. Hij krijgt deze selectie en moet daar het maximale uithalen....dat doet hij volgens mij met een plek in de top 3. Dan is het voetbal niet altijd om even trots op te zijn maar dat was het afgelopen jaren ook niet en toen ook nog zonder punten.... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2024 - 11:18 schreef bertus bikkel het volgende:Eigenlijk kunnen we Farioli niets kwalijk nemen. Het Ajax bestuur enz. heeft bewust gekozen voor hem en zijn werkwijze. Dan kunnen we nu wel zeggen dat bijvoorbeeld Ron Jans veel beter zou zijn maar daar is niet voor gekozen. Dan kies je dus voor deze werkwijze met in het begin de nadruk op verdedigen en ook rouleren. Hij krijgt deze selectie en moet daar het maximale uithalen....dat doet hij volgens mij met een plek in de top 3. Dan is het voetbal niet altijd om even trots op te zijn maar dat was het afgelopen jaren ook niet en toen ook nog zonder punten.... Ik denk oprecht dat er iets groters ook achter zit... Hij zegt ook telkens ik zie het grotere plaatje, wellicht dat dit een manier is om na de winterstop als vaak de rest in kakt toe te kunnen slaan ? En alsnog, wie had verwacht 2de te staan en 6de in de EL vooralsnog... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:Welke spelers waren in vorm vanavond, geen enkele gezien! Berghuis en Klaassen vielen ook niet best in. Weghorst kan je het best het laatste half uur in brengen Fitz Jim en Taylor brachten ook niks Akpom is geen linksbuiten, gaat zo maar door Kan het niet anders dan eens zijn. Was gewoon niet goed genoeg allemaal. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:22 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Zondag beginnen met Godts, Brobbey en Traore voorin. Middenveld met Taylor, Klaassen en Henderson. Verdediging met Rensch, Satulo, Hato en een normale linksback. Baas moet je er echt niet uithalen, ik zie dat je ergens Baas geen goede voetballer vindt maar hij is juist iemand die Sutalo opties geeft en daarna door gaat voetballen. Nu na een aantal wedstrijden de verdediging omgooien is niet een goed idee lijkt me. Baas banken omdat Sutalo fouten maakt is ook niet heel slim toch? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:26 schreef Pietje het volgende:Wat waren wij nog niet zo lang geleden blij met onze Italiaanse trainer, maar van die blijdschap is niet veel meer over. Van zijn wisselbeleid begrijp ik in toenemende mate helemaal niets. Ook zijn opstelling roept zo nu en dan vragen op. Toegegeven, een aantal spelers zijn opnieuw danig door de mand gevallen. Niet Ajax-waardig. Maar dat wisten we allemaal al. En nu maar hopen dat wij in de winterstop toch wat financiële ruimte hebben om wat kwaliteit te halen en wat brandhout kunnen kwijtraken. En tot de winterstop maar hopen dat we niet teveel punten gaan verliezen. Ik ben zeker nog tevreden over Farioli. Ik hoop ook dat je kan inzien dat dit Ajax echt helemaal niks “bijzonders” heeft. En dat Farioli vooral niet kan toveren. Je kan van een Akpom niet verwachten dat hij aan de linkerkant iedereen voorbij rent en een goede voorzet geeft. Hij speelt daar uit nood.
Het enige echte probleem had ik met Berghuis. Berghuis kan het niet opbrengen om heel hard te rennen. Of is op een of andere manier totaal afwezig. Hij haalt dus Traore eraf en je haalt dan alle dreiging weg. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2024 - 12:11 schreef freakie het volgende:[..] Ik ben zeker nog tevreden over Farioli. Ik hoop ook dat je kan inzien dat dit Ajax echt helemaal niks “bijzonders” heeft. En dat Farioli vooral niet kan toveren. Je kan van een Akpom niet verwachten dat hij aan de linkerkant iedereen voorbij rent en een goede voorzet geeft. Hij speelt daar uit nood. Het enige echte probleem had ik met Berghuis. Berghuis kan het niet opbrengen om heel hard te rennen. Of is op een of andere manier totaal afwezig. Hij haalt dus Traore eraf en je haalt dan alle dreiging weg. Wat betreft jouw laatste punt schreef ik ook over Farioli's ondoorgrondelijke wisselbeleid.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 december 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
de eerste helft was nog wel aardig. met name de spirit na de 0-1 en daarmee de aanvalsdrift naar voren en de beloning met de twee goals. na de rust heb ik een ajax gezien dat veel te veel en veel te lang gericht was op achterin opbouwen en vooral veel keer de bal overspelen en terugspelen...ze vergaten naar voren te voetballen en te gaan voor die 3e goal. nu was het wachten op een uitbraak van Utrecht en de 2-2 is achteraf niet eens onterecht, door die laffe spelopvatting in de 2e helft |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
en ik ben het eens over inbrengen van Berghuis. Dan moet de bal ook vaker naar hem toe, voor de pass naar voren. nu dekte Utrecht wat dichter op hem, en durfden ze de bal niet naar hem te passen...want verdedigend laat hij echt een fors gat vallen en daarmee verlies je wel het overwicht op het middenveld bij druk zetten als je de bal niet hebt |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja klopt ook. Alleen moeten we verwachten dat onze spelers dit kunnen opbrengen? Kijk Ajax probleem is dat onze spelers 2 jaar hebben zitten kutten. Nou zie je conditioneel echt wel veranderingen maar ook een Traore moet conditie opbouwen en dan in het jaar waar echt elke speler bijna 2 wedstrijden zouden moeten spelen en het uit hun tenen moet komen. Het is ook niet zo dat Ajax wereldspelers heeft die weinig fouten maken.
Daar kan Farioli niks aan doen. Traore was de vorige wedstrijd belangrijk maar de wedstrijd daarvoor gewoon geblesseerd. Dus kan hij niet anders dan wisselen. Ik had dan, ja klinkt gek. Liever rasmussen daar zien spelen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2024 - 12:11 schreef freakie het volgende:[..] Ik ben zeker nog tevreden over Farioli. Ik hoop ook dat je kan inzien dat dit Ajax echt helemaal niks “bijzonders” heeft. En dat Farioli vooral niet kan toveren. Je kan van een Akpom niet verwachten dat hij aan de linkerkant iedereen voorbij rent en een goede voorzet geeft. Hij speelt daar uit nood. Het enige echte probleem had ik met Berghuis. Berghuis kan het niet opbrengen om heel hard te rennen. Of is op een of andere manier totaal afwezig. Hij haalt dus Traore eraf en je haalt dan alle dreiging weg. Hier ben ik het volledig mee eens! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2024 - 22:56 schreef Pietje het volgende:[..] Ach tevreden, tevreden... ik snap hem zo nu en dan niet meer. Bijvoorbeeld dan weer Brobbey, dan weer Weghorst. En dat in alle linies. Zo krijg je er moeilijker automstismen in. Maar dat is maar een mening hoor. Ik snap 99% van Nederland zo nu en dan niet meer. Maar ik snap zeker wat je bedoelt, maar hij perst eruit wat er in zit. Dus mijn zegen heeft hij nog. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 22:22 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik snap 99% van Nederland zo nu en dan niet meer. Maar ik snap zeker wat je bedoelt, maar hij perst eruit wat er in zit. Dus mijn zegen heeft hij nog. Eens. Hij staat niet eens ter discussie in mijn beleving.
Heeft gewoon een hele slechte selectie tot zijn beschikking. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 22:22 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik snap 99% van Nederland zo nu en dan niet meer. Maar ik snap zeker wat je bedoelt, maar hij perst eruit wat er in zit. Dus mijn zegen heeft hij nog. Inhoudelijk helemaal eens👍 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hij moet met een vast elftal beginnen, dat mankeert er nog aan.
O en Rasmussen nooit meer opstellen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 23:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:Hij moet met een vast elftal beginnen, dat mankeert er nog aan. O en Rasmussen nooit meer opstellen Dus even. Als ik het zo lees:
Pasveer en Rasmussen sowieso |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Heeft pasveer nog restwaarde |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: 0.. maar willen we zoals vorig jaar met ramaj dat de verdediging totaal niet gestuurd word ? En ook ramaj had echt dikke ketsers...talent, niet meer dan dat.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 23:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:Hij moet met een vast elftal beginnen, dat mankeert er nog aan. O en Rasmussen nooit meer opstellen Dat kan blijkbaar niet gezien de blessures |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 december 2024 - 02:04 schreef nummer10 het volgende:[..] 0.. maar willen we zoals vorig jaar met ramaj dat de verdediging totaal niet gestuurd word ? En ook ramaj had echt dikke ketsers...talent, niet meer dan dat.. Je doet net alsof hij de ene na de andere blunder maakte. Heeft amper wat fout gedaan en was volgens velen juist het enige lichtpuntje vorig jaar.
Pasveer is dat nu iig niet meer en beweegt gewoon te langzaam. Prachtige carrière gehad, voor hem het maximale eruit gehaald en een echte prof. Maar nu is het wel een beetje klaar.
En wat kan iemand van ons horen over zijn aansturen? Weet jij wat ze aan z’n taal en coaching hebben gedaan? Weet jij wat er anders is daarin doordat Baas er bij staat en Sutalo als mandekker zich flink verbeterd heeft.
En zeker maar een talent, heb je helemaal gelijk in. Maar hoe wordt je van talent meer ervaren? Door te spelen.
Wordt in Duitsland niet voor niets gezien als een van de meest talentvolle keepers in Europa. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 december 2024 - 07:00 schreef remco k het volgende:[..] Je doet net alsof hij de ene na de andere blunder maakte. Heeft amper wat fout gedaan en was volgens velen juist het enige lichtpuntje vorig jaar. Pasveer is dat nu iig niet meer en beweegt gewoon te langzaam. Prachtige carrière gehad, voor hem het maximale eruit gehaald en een echte prof. Maar nu is het wel een beetje klaar. En wat kan iemand van ons horen over zijn aansturen? Weet jij wat ze aan z’n taal en coaching hebben gedaan? Weet jij wat er anders is daarin doordat Baas er bij staat en Sutalo als mandekker zich flink verbeterd heeft. En zeker maar een talent, heb je helemaal gelijk in. Maar hoe wordt je van talent meer ervaren? Door te spelen. Wordt in Duitsland niet voor niets gezien als een van de meest talentvolle keepers in Europa. Niet blunder na blunder maar echt te vaak vreemde dingen afwisselend met wereld reddingen en oogte vaak heel onrustig...
En wat betreft de sturing achterin hoef je enkel maar op pasveer te letten en de interviews te lezen van zijn medespelers die dit beamen...
Nogmaals mij boeit het niet wie er keept hoor maar tot voor 3 weken terug sprak hier oprecht niemand over, misschien een enkeling |
|
|
|