BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ-Ajax; zondag 8-12-2024 om 14:30u. Uitslag = 2-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2024 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 19:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dan moet het toch haast wel vermoeidheid zijn zou je zeggen...of zou er meer aan de hand zijn ?
Iedere keer valt Ajax gaandeweg de wedstrijd verder uit elkaar. Alleen tegen PEC en NEC begon het vanaf het eerste moment altijd niet goed. Tegen Twente gebeurde het nadat Godts uit was gevallen, tegen Sociedad nadat Brobbey uitvalt. Vandaag valt het na die eerste kans van AZ uit elkaar. Dus ik neig en naar vermoeidheid en naar bepaalde spelers die niet in de discipline kunnen spelen. Ik vind Berghuis bijvoorbeeld een van de eersten die verzaakt in zijn taken als het niet loopt. 1 iemand verkeerd op het veld en je valt als ploeg uit elkaar.

Dus ik denk een kleine combinatie van. Maar grotendeels fitheid.
freakie
 freakie - zondag 08 december 2024 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 16:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nou, dat. En je kan ook spelers de opdracht geven om diepgang te creëren he. Weghorst moet dat kunnen, Klaassen kan het vanuit het middenveld. Berghuis kon het in zijn AZ tijd wel bijvoorbeeld.

Dat jij tegen een AZ wat altijd prima is tegen Ajax je belangrijkste positie, namelijk de 6 gaat vullen met Van der Boomen, is echt heel ernstig. Daar hoort Hendo in een wedstrijd als deze te staan.
Weghorst kan dat prima inderdaad, maar niet op de manier die brobbey heeft en al helemaal niet dat hij over het hele veld helpt. Het probleem is ook dat bijvoorbeeld Brobbey de bal wat langer bij zich houdt en zo spelers weg kan sturen. JA IK WEET HET, normaal gesproken heb je 2 buitenspelers, die komen de spits helpen. Maar je was nu lam omdat echt niemand onverwachts kon gaan rennen. Als brobbey de bal heeft moet je hem aan de kant duwen. Anders komen er 2/3 man overheen van Ajax en geeft hij hem meestal wel goed mee.

Weghorst zou dat ook moeten kunnen maar weghorst is nooit zo’n speler geweest. Hij moet 2 goede buitenspelers hebben die hem gewoon in de 16 ergens aanspelen en hij kopt/schiet ze er dan wel in.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2024 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 19:51 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat is wel waar, maar doordat er 2 echte buitenspelers staan, krijgt de verdediging minder te doen. Godts en Traore zorgen er in ieder geval voor dat Ajax niet constant onder druk staat.

Fits jim doet dit ook prima. Meestal. De verdediging was echt niet slecht tot de 60ste minuut. Je krijgt 1 echte kans tegen. Die andere op de lat is gewoon erg goed geschoten. En die kans was door het dom verliezen van een bal net midden in een tegenstoot.

En die 2e goal is pasveer die daar de fout in gaat. Al was het na 50/55 minuten wel een heel stuk minder. Alleen krijgt Ajax dan te maken met vermoeidheid denk ik. En dan lopen spelers minder en dus gaat AZ erover. Het is toch jammer.
Van Bommel 2x op de lat, Poku 1 op 1, 2e helft nog een hoop ballen gevaarlijk de 16 in. Ajax kreeg na die eerste kans toch aardig wat tegen.

Maar inderdaad, Traore en Godts (met name Godts), verzaakt niet en zorgt dat de back achter hem aan moet.

Maar die vermoeidheid was echt gaandeweg de eerste helft al weer zichtbaar. Ook al begint het min of meer met Ajax dat onder gaat in de eigen irritaties. Met name Weghorst en Gaaei halen zichzelf compleet uit de wedstrijd.
freakie
 freakie - zondag 08 december 2024 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 18:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eens. Maar Ajax kan niet zonder de loopacties van Klaassen als je de voorhoede van vandaag hebt. Klaassen was niet goed hoor, maar dat is dan wel iets wat je nog als wapen hebt.
Maar als je nooit in of rond de 16 de bal hebt, kan je moeilijk gaan lopen. Probleem is, 2 spelers die niet goed waren op de flanken en een spits die het moet hebben van de flanken.

Goh, je zou bijna denken dat de trainer dit ook had kunnen bedenken.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2024 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 19:58 schreef freakie het volgende:

[..]

Waarom, zou je na eigenlijk 5 mindere wedstrijden de enige echte basis weg halen? Alsof Hato beter kan opbouwen dan Baas. Baas deed het namelijk geweldig de eerste zeg 19/20 wedstrijden. Niks bij hem mis.

Het gaat vooral om het vrijlopen van spelers. Ajax heeft hele middelmatige spelers die allemaal oke zijn als ze heeel hard werken. En dat doen/kunnen ze nu niet. Dus valt het heel erg tegen.

Dan heb je met Farioli ook dat hij kiest voor een paar rare basisspelers(geen traore, geen henderson en geen Brobbey). Farioli doet heel veel goed. Maar vandaag snapte ik dat echt niet.
Baas doet het niet slecht, maar als je het hebt over een Ajax opbouw, dat is echt verre van wat Baas doet in mijn optiek hoor. Ajax stagneert echt al in de opbouw. Hato kan dat wel.

En in die eerste 19/20 wedstrijden is hij langzaam aan ook meer en meer fouten gaan maken hoor. Farioli heeft er nu lang genoeg aan vastgehouden, het wordt echt matig de laatste maand.
freakie
 freakie - zondag 08 december 2024 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Van Bommel 2x op de lat, Poku 1 op 1, 2e helft nog een hoop ballen gevaarlijk de 16 in. Ajax kreeg na die eerste kans toch aardig wat tegen.

Maar inderdaad, Traore en Godts (met name Godts), verzaakt niet en zorgt dat de back achter hem aan moet.

Maar die vermoeidheid was echt gaandeweg de eerste helft al weer zichtbaar. Ook al begint het min of meer met Ajax dat onder gaat in de eigen irritaties. Met name Weghorst en Gaaei halen zichzelf compleet uit de wedstrijd.
Van Bommel 2 keer op de lat? 1 keer toch? En 1 keer op de keeper. Iets anders dan die 2 waren voor mij echt niet te benoemen.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2024 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:04 schreef freakie het volgende:

[..]

Weghorst kan dat prima inderdaad, maar niet op de manier die brobbey heeft en al helemaal niet dat hij over het hele veld helpt. Het probleem is ook dat bijvoorbeeld Brobbey de bal wat langer bij zich houdt en zo spelers weg kan sturen. JA IK WEET HET, normaal gesproken heb je 2 buitenspelers, die komen de spits helpen. Maar je was nu lam omdat echt niemand onverwachts kon gaan rennen. Als brobbey de bal heeft moet je hem aan de kant duwen. Anders komen er 2/3 man overheen van Ajax en geeft hij hem meestal wel goed mee.

Weghorst zou dat ook moeten kunnen maar weghorst is nooit zo’n speler geweest. Hij moet 2 goede buitenspelers hebben die hem gewoon in de 16 ergens aanspelen en hij kopt/schiet ze er dan wel in.
Eens.
freakie
 freakie - zondag 08 december 2024 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Baas doet het niet slecht, maar als je het hebt over een Ajax opbouw, dat is echt verre van wat Baas doet in mijn optiek hoor. Ajax stagneert echt al in de opbouw. Hato kan dat wel.

En in die eerste 19/20 wedstrijden is hij langzaam aan ook meer en meer fouten gaan maken hoor. Farioli heeft er nu lang genoeg aan vastgehouden, het wordt echt matig de laatste maand.
Maar dan zou je daar moeten wisselen? Wat schiet je daar mee op dan? Baas doet het echt prima. Ik zie niet waarom je dan daar een wissel zou moeten doen.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2024 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:06 schreef freakie het volgende:

[..]

Maar als je nooit in of rond de 16 de bal hebt, kan je moeilijk gaan lopen. Probleem is, 2 spelers die niet goed waren op de flanken en een spits die het moet hebben van de flanken.

Goh, je zou bijna denken dat de trainer dit ook had kunnen bedenken.
Er lag voor rust echt veel ruimte achter hun laatste linie. Je kan altijd gaan lopen. Niemand doet dat ook en staat per definitie met het gezicht naar eigen doel.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2024 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:08 schreef freakie het volgende:

[..]

Van Bommel 2 keer op de lat? 1 keer toch? En 1 keer op de keeper. Iets anders dan die 2 waren voor mij echt niet te benoemen.
Van Bommel schiet op de kruising na de bal van Parott en inderdaad de paal omdat er geen druk op de bal is. Poku 1 op 1 omdat Klaassen een bal op eigen helft verliest. En dan na rust de vele ballen die al dreigend waren, wat dan net geen kans werd.
freakie
 freakie - zondag 08 december 2024 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Er lag voor rust echt veel ruimte achter hun laatste linie. Je kan altijd gaan lopen. Niemand doet dat ook en staat per definitie met het gezicht naar eigen doel.
Ja dat klopt zeker. Maar niemand heeft de techniek en inzicht in die ruimtes. Behalve Fits, die kan nog wel eens iets creeeren. Alleen als je nauwelijks bij de 16 komt is het voor loopacties waar Klaassen dan “goed” in is vrij lastig.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2024 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:09 schreef freakie het volgende:

[..]

Maar dan zou je daar moeten wisselen? Wat schiet je daar mee op dan? Baas doet het echt prima. Ik zie niet waarom je dan daar een wissel zou moeten doen.
Voor de opbouw, want Ajax komt gewoon bijna niet in de volgende linie van achteruit. Je bouwt gewoon meer voetbal in je ploeg, daar waar het enorm tekort schiet.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2024 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:11 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja dat klopt zeker. Maar niemand heeft de techniek en inzicht in die ruimtes. Behalve Fits, die kan nog wel eens iets creeeren. Alleen als je nauwelijks bij de 16 komt is het voor loopacties waar Klaassen dan “goed” in is vrij lastig.
Er zijn in het eerste half uur 5/6 momenten dat Ajax wel onder die druk uit speelt en een overal van 2 man in het middenveld heeft. En dan kiest men voor een bal terug, breed of houdt men in. Er zijn op die momenten geen van de 3 aanvallers die diep gaan. Dat is voor mij echt onverklaarbaar. Ze zouden dat toch gewoon moeten kunnen.
freakie
 freakie - zondag 08 december 2024 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Voor de opbouw, want Ajax komt gewoon bijna niet in de volgende linie van achteruit. Je bouwt gewoon meer voetbal in je ploeg, daar waar het enorm tekort schiet.
Dus dan haal je baas weg, en zet je Hato in het centrum, creeert een nieuw koppel en hoopt dan maar dat Hato niet zoals vorig jaar net zoals Sutalo fouten gaat maken? Trouwens wel leuk als het verdedigend minder gaat, we hato terug willen zetten. Zo goed vond ik dat voetballen van Hato niet vorig seizoen.

Als er vanuit het middenveld niemand zich kan aanbieden of aanbied. Of als er op het middenveld geen goede spelers zijn die kunnen wegdraaien. Dan kan je de bal wel willen geven onder druk, maar het middenveld verliest de bal dan toch wel. Brobbey op 6 dan maar. @huntelaar nog betere oplossing gevonden. Brobbey verdedigend op het middenveld
freakie
 freakie - zondag 08 december 2024 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:13 schreef Loetje het volgende:

[..]

Er zijn in het eerste half uur 5/6 momenten dat Ajax wel onder die druk uit speelt en een overal van 2 man in het middenveld heeft. En dan kiest men voor een bal terug, breed of houdt men in. Er zijn op die momenten geen van de 3 aanvallers die diep gaan. Dat is voor mij echt onverklaarbaar. Ze zouden dat toch gewoon moeten kunnen.
Nee klopt, ach heb bij Berghius en Akpom ook nooit heel veel echte diepte gezien. En dan krijg je een uitbraak, gaat Akpom inplaats van over de zijlijn, naat het centrum.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2024 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:16 schreef freakie het volgende:

[..]

Dus dan haal je baas weg, en zet je Hato in het centrum, creeert een nieuw koppel en hoopt dan maar dat Hato niet zoals vorig jaar net zoals Sutalo fouten gaat maken? Trouwens wel leuk als het verdedigend minder gaat, we hato terug willen zetten. Zo goed vond ik dat voetballen van Hato niet vorig seizoen.

Als er vanuit het middenveld niemand zich kan aanbieden of aanbied. Of als er op het middenveld geen goede spelers zijn die kunnen wegdraaien. Dan kan je de bal wel willen geven onder druk, maar het middenveld verliest de bal dan toch wel. Brobbey op 6 dan maar. @huntelaar nog betere oplossing gevonden. Brobbey verdedigend op het middenveld
Hato mocht van mij als 17 jarig ventje in de verdediging fouten maken. De grootste onrust zat echt bij Sutalo en ook daar kwamen de meeste fouten voort uit dat het middenveld voor geen meter aansluit bij het aanvallen.

Baas hoeft van mij ook niet perse degene te zijn die moet banken overigens, al vind ik hem al weken niet goed. Maar Hato achterin brengt wel veel meer wat er nu schort. Die heeft een lange bal, die heeft een dribbel, die kan een man meer op het middenveld zetten, kan een linie overslaan en kan met wat ruimte in de rug spelen. En dat laatste kunnen Baas en Sutalo voorgsen meter. En dat is precies wat we nu wel regelmatig nodig hebben.

Dus het zit hem voor mij niet eens zozeer in dat ik Baas niet wil zien, ik wil vanuit achterin iets meer voetbal hebben.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2024 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 20:20 schreef freakie het volgende:

[..]

Nee klopt, ach heb bij Berghius en Akpom ook nooit heel veel echte diepte gezien. En dan krijg je een uitbraak, gaat Akpom inplaats van over de zijlijn, naat het centrum.
Akpom kan het wel en liet dat vorig jaar in zijn eerste wedsteijden ook wel zien, maar Akpom mist echt alles in het overzicht. En dus ook vaak waar die moet lopen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 december 2024 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 17:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik bewierook hem ook niet.

Wat ik me wel afvraag, zijn sommige spelers gewoon niet in staat om dit te worden om structureel 90 minuten te spelen.
Dat begin ik ook steeds meer te vermoeden Remco. 90 minuten scherpte.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 december 2024 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 18:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daar zou je de vruchten van moeten plukken gap.
Dat zou je denken, maar misschien is de pijp leeg. Laten we hopen dat het pijpje gauw weer opgeladen is, want er zijn genoeg wedstrijden waarvan ik tot nog toe genoten heb.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 december 2024 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 21:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Akpom kan het wel en liet dat vorig jaar in zijn eerste wedsteijden ook wel zien, maar Akpom mist echt alles in het overzicht. En dus ook vaak waar die moet lopen.
Akpom is voor mij aan de bal echt een blind paard. Begint te rennen, struikelt over de bal en heeft er 0.0 controle over.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 december 2024 - 09:13   quote  deeplink  
Wat mij betreft beginnen we de komende wedstrijden voorin gewoon met Godts, Brobbey en Traore. Dit zijn gewoon de beste 3. Opzouten met die Berggeit en Akpom.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 december 2024 - 09:21   quote  deeplink  
Ik mis de juiste intensiteit, pas nadat Godts had gescoord gingen ze er voor, te laat dus.
Tussen de oren zit er structureel iets niet juist.

Tegen Feijenoord en PSV konden ze wel 90 minuten lang gas geven, ik zie het meer als gemakzucht, het komt wel goed zoals ook tegen Utrecht
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 09 december 2024 - 10:07   quote  deeplink  
Eigenlijk kunnen we Farioli niets kwalijk nemen. Het Ajax bestuur enz. heeft bewust gekozen voor hem en zijn werkwijze.
Dan kunnen we nu wel zeggen dat bijvoorbeeld Ron Jans veel beter zou zijn maar daar is niet voor gekozen. Dan kies je dus voor deze werkwijze met in het begin de nadruk op verdedigen en ook rouleren. Hij krijgt deze selectie en moet daar het maximale uithalen....dat doet hij volgens mij met een plek in de top 3. Dan is het voetbal niet altijd om even trots op te zijn maar dat was het afgelopen jaren ook niet en toen ook nog zonder punten....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 december 2024 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 10:07 schreef bertus bikkel het volgende:
Eigenlijk kunnen we Farioli niets kwalijk nemen. Het Ajax bestuur enz. heeft bewust gekozen voor hem en zijn werkwijze.
Dan kunnen we nu wel zeggen dat bijvoorbeeld Ron Jans veel beter zou zijn maar daar is niet voor gekozen. Dan kies je dus voor deze werkwijze met in het begin de nadruk op verdedigen en ook rouleren. Hij krijgt deze selectie en moet daar het maximale uithalen....dat doet hij volgens mij met een plek in de top 3. Dan is het voetbal niet altijd om even trots op te zijn maar dat was het afgelopen jaren ook niet en toen ook nog zonder punten....
Zo is het zeker, dit is zijn manier van werken en dit was bekend bij de heren.

Ik neem het vooral de spelers kwalijk, ze klappen er toch niet op zodra het fluitsignaal klinkt, het is direct balletje op zij of terug.

Ik mis passie vanaf minuut 1
nummer10
 nummer10 - maandag 09 december 2024 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 12:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zo is het zeker, dit is zijn manier van werken en dit was bekend bij de heren.

Ik neem het vooral de spelers kwalijk, ze klappen er toch niet op zodra het fluitsignaal klinkt, het is direct balletje op zij of terug.

Ik mis passie vanaf minuut 1
Dit mis ik eigenlijk al jaren... Ook onder tenhag en ook onder Bosz had je zulke potten, geen idee wat dat is man... En dan doel ik op het lakse dan he wat ervan afdruipt.. ik zou indd zeggen zoals jou vanaf minuut 1 echt alles geven, maar misschien is dat wel te makkelijk denken.. geen idee..
Pietje
 Pietje - maandag 09 december 2024 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 10:07 schreef bertus bikkel het volgende:
Mooi verwoord Bertus. Ik had het niet mooier kunnen zeggen.
Om Ajax weer op de rails te krijgen is een ontzettende klus. Echter wat raar is, en wat ik ook echt niet begrijp, is het feit dat veel spelers zich wel kunnen opladen tegen gerenommeerde tegenstanders als Feyenoord, PSV, Beşiktsas, et cetera, maar tegen mindere goden spelen zij als brandhout. Die mentaliteit moet Farioli echt hard aanpakken en proberen te elimineren. Op dit moment zie ook ik weer het dramatische Ajax van het vorige seizoen en dat is niet om aan te gluren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 december 2024 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 14:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dit mis ik eigenlijk al jaren... Ook onder tenhag en ook onder Bosz had je zulke potten, geen idee wat dat is man... En dan doel ik op het lakse dan he wat ervan afdruipt.. ik zou indd zeggen zoals jou vanaf minuut 1 echt alles geven, maar misschien is dat wel te makkelijk denken.. geen idee..
Ja mis ik ook, wat betreft conditie moet het goed zitten, het lijkt me sterk dat ze bij Utrecht of AZ een betere conditie hebben.

Vermoeidheid allemaal bullshit, kijk hoe ze gingen stormen nadat Godts de 2-1 had gescoord, kijk ook de partijen tegen Feijenoord en PSV.

Het is gewoon gemakzucht, denken het komt wel goed, ze moeten een keer f
Goed op hun flikker krijgen.

Je ziet het al hoe ze aan de wedstrijd beginnen..

Let maar op donderdag voor een volle ArenA, dan gaan ze als de brandweer..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 december 2024 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 14:39 schreef Pietje het volgende:

[..]

Mooi verwoord Bertus. Ik had het niet mooier kunnen zeggen.
Om Ajax weer op de rails te krijgen is een ontzettende klus. Echter wat raar is, en wat ik ook echt niet begrijp, is het feit dat veel spelers zich wel kunnen opladen tegen gerenommeerde tegenstanders als Feyenoord, PSV, Beşiktsas, et cetera, maar tegen mindere goden spelen zij als brandhout. Die mentaliteit moet Farioli echt hard aanpakken en proberen te elimineren. Op dit moment zie ook ik weer het dramatische Ajax van het vorige seizoen en dat is niet om aan te gluren.
Laat ze maar een uur eerder opdraven voor de training, met als doel een extra looptraining.

Daarna gezamenlijk de wedstrijden tegen Utrecht en AZ bekijken, analyseren en verbeterpunten aangeven
Pietje
 Pietje - maandag 09 december 2024 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 15:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Laat ze maar een uur eerder opdraven voor de training, met als doel een extra looptraining.

Daarna gezamenlijk de wedstrijden tegen Utrecht en AZ bekijken, analyseren en verbeterpunten aangeven
Zo is dat Jack.
Co Adriaanse wist daar wel raad mee.
remco k
 remco k - maandag 09 december 2024 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 18:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Er komen gewoon veel jongens überhaupt technisch tekort voor dit Ajax. Of het dan 5 of 90 minuten zijn. Je bent met bijvoorbeeld Weghorst en Akpom voorin wel bijvoorbeeld technisch mank he. Kijk soms wat Godts, Traore, Brobbey, Klaassen en Taylor daar soms kunnen met ieder op zijn eigen manier van waarde.
Eens. Maar goed. Je hebt met wat blessures en pijntjes ff niet anders en dat is het manko van dit Ajax.
remco k
 remco k - maandag 09 december 2024 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 18:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Diezelfde selectie is 15 wedstrijden in staat geweest om compact te staan, als team druk te zetten en als team te verdedigen. Ze kunnen het dus wel en daar hebben we ook menig keer veel spelers gemist.

En inderdaad, de selectie is nog steeds matig en in complete disbalans.
Klopt, alleen toen zonder blessures van de belangrijkere spelers. Nu mis je gewoon net te veel.
remco k
 remco k - maandag 09 december 2024 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2024 - 16:53 schreef Loetje het volgende:
Ik vroeg me trouwens nog iets af he. Achterin is het tikkie breed en terug omdat je gewoon bijna niet anders kunt, gezien de kwaliteit.

Zou je Hato terug centraal kunnen zetten (die kan opbouwen) en Taylor op linksback? En dan Hendo en Fitz-Jim naast elkaar. Zodat je iets meer voetbal vanuit achteruit kunt gaan brengen?

Dan kun je in de ED met Klaassen op 10 spelen en Europees desnoods met Berghuis. Maar dan benut je wel overal je voetbal.
Probleem in je opbouw zit niet centraal, je middenvelders op deze manier en deze mannen komen gewoon niet vrij. Ik heb gisteren vrijwel niks gezien dat ik dacht dat de ruimte er wel was. En als zij de as zo dicht houden, moeten de flanken beter gebruikt worden en moet er sneller gekanteld worden. Dat ligt niet aan Baas of Sutalo dat dit niet gebeurt.
nummer10
 nummer10 - maandag 09 december 2024 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 16:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zo is dat Jack.
Co Adriaanse wist daar wel raad mee.
Cotje !! Verplicht in pak, verplicht Nederlandse lessen etc etc.. heerlijk haha
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 december 2024 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 19:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Probleem in je opbouw zit niet centraal, je middenvelders op deze manier en deze mannen komen gewoon niet vrij. Ik heb gisteren vrijwel niks gezien dat ik dacht dat de ruimte er wel was. En als zij de as zo dicht houden, moeten de flanken beter gebruikt worden en moet er sneller gekanteld worden. Dat ligt niet aan Baas of Sutalo dat dit niet gebeurt.
Er werd totaal niet bewogen op het middenveld, niemand die zich aan diende daardoor wordt het veel te statisch.

Vrij lopen, naar de bal toe komen, niemand nam het initiatief.

Bij PSV doen ze dit wel
Loetje
 Loetje - maandag 09 december 2024 - 21:03   quote  deeplink  
Wel bijzonder, Driessen probeert weer haat te zaaien met dat de selectie tegen Farioli keert.

Driessen, die Ajax niets anders dan afkraakt. Of er zit er weer een binnen de kleedkamer te lekken en dan hoef je mij niet te vragen wie dat is.

Wel ergens benieuwd of er enige kern van waarheid in zit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 december 2024 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 21:03 schreef Loetje het volgende:
Wel bijzonder, Driessen probeert weer haat te zaaien met dat de selectie tegen Farioli keert.

Driessen, die Ajax niets anders dan afkraakt. Of er zit er weer een binnen de kleedkamer te lekken en dan hoef je mij niet te vragen wie dat is.

Wel ergens benieuwd of er enige kern van waarheid in zit.
Ik wordt doodziek van die knuppel, alles is negatief als het Ajax betreft

Mocht het zo zijn dan ben ik wel benieuwd wie er bij Ajax lekt...zelf vermoed ik Berghuis of Pasveer...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 december 2024 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 21:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik wordt doodziek van die knuppel, alles is negatief als het Ajax betreft

Mocht het zo zijn dan ben ik wel benieuwd wie er bij Ajax lekt...zelf vermoed ik Berghuis of Pasveer...
Nah Pasveer niet, die is blij met deze trainer lijkt mij.. Berghuis of Weghorst dan vermoed ik.. maar diezelfde verslaggevers riepen 3 weken terug nog dat het een masterplan van de trainer was..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 december 2024 - 23:21   quote  deeplink  
Stond Marco Bizot maar tussen de palen bij ons, hield knap de 0 tegen PSV, altijd al een goede keeper gevonden,
Pietje
 Pietje - woensdag 11 december 2024 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2024 - 11:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Nah Pasveer niet, die is blij met deze trainer lijkt mij.. Berghuis of Weghorst dan vermoed ik.. maar diezelfde verslaggevers riepen 3 weken terug nog dat het een masterplan van de trainer was..
Of simpelweg Diant Ramaj?
Pietje
 Pietje - woensdag 11 december 2024 - 11:59   quote  deeplink  
Mannen, ik ben er een weekje tussenuit. Mijn vrouw en ik zijn morgen 50 jaar getrouwd en dat gaan we vieren! 🥳🍰🍾🍷
Tot volgende week.
Loetje
 Loetje - woensdag 11 december 2024 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2024 - 23:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Stond Marco Bizot maar tussen de palen bij ons, hield knap de 0 tegen PSV, altijd al een goede keeper gevonden,
Inderdaad, altijd een goede keeper geweest.
Loetje
quote:
Op woensdag 11 december 2024 - 11:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Onrustzaaier is het. Vind dat ook echt niks.
Loetje
quote:
Op woensdag 11 december 2024 - 11:59 schreef Pietje het volgende:
Mannen, ik ben er een weekje tussenuit. Mijn vrouw en ik zijn morgen 50 jaar getrouwd en dat gaan we vieren! 🥳🍰🍾🍷
Tot volgende week.
Geniet ervan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 december 2024 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2024 - 15:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Inderdaad, altijd een goede keeper geweest.
Eigenlijk hebben we nu twee middelmatige tot slechte keepers en een bejaarde, daar zou ik als Kroes eerst iets aan doen met een extra rechtsbuiten
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 december 2024 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2024 - 11:59 schreef Pietje het volgende:
Tot volgende week.
Van harte proficiat Pietje, 50 jaar is niet niks, geniet er van!🥂🍾
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2024 - 10:12   quote  deeplink  
quote:

[..]

Geniet ervan en gefeliciteerd 🫶🏼
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2024 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2024 - 21:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben we nu twee middelmatige tot slechte keepers en een bejaarde, daar zou ik als Kroes eerst iets aan doen met een extra rechtsbuiten
Die bejaarde doet het natuurlijk behoren en vooralsnog 1 van de minst gepasseerde keepers dit seizoen.. ik zeg overigens niet dat hij niet vervangen moet worden..
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2024 - 10:15   quote  deeplink  
quote:

[..]

Zou ook zomaar kunnen.. als er uberhaubt al een lek is natuurlijk..
freakie
 freakie - donderdag 12 december 2024 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 14:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja mis ik ook, wat betreft conditie moet het goed zitten, het lijkt me sterk dat ze bij Utrecht of AZ een betere conditie hebben.

Vermoeidheid allemaal bullshit, kijk hoe ze gingen stormen nadat Godts de 2-1 had gescoord, kijk ook de partijen tegen Feijenoord en PSV.

Het is gewoon gemakzucht, denken het komt wel goed, ze moeten een keer f
Goed op hun flikker krijgen.

Je ziet het al hoe ze aan de wedstrijd beginnen..

Let maar op donderdag voor een volle ArenA, dan gaan ze als de brandweer..
Ging Ajax stormen? Of was het vooral Godts en Traore die voor dreiging zorgde? Ik denk eerder dat AZ door die wissels niet anders kon dan terug te lopen.
freakie
 freakie - donderdag 12 december 2024 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2024 - 19:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Precies. Zei ik hier boven ook al ja. Baas deed het de eerste zeg 15/16 wedstrijden prima. Vooral zijn inzicht was duidelijk. Nu vragen om dat te wisselen lijkt met echt onzin.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5939
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ-Ajax; zondag 8-12-2024 om 14:30u. Uitslag = 2-1

0.0079791