|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Voorveschouwing
Ajax
Ajax heeft een wisselvallige periode achter de rug, waarin ze slechts één van hun laatste vier wedstrijden wisten te winnen. Afgelopen weekend verloren ze met 2-1 van AZ in de Eredivisie. Ondanks een sterk eerste helft, moesten de Amsterdammers twee doelpunten incasseren voordat ze laat in de wedstrijd tegen scoorden.
In de Europa League laat Ajax een ander gezicht zien. Ze hebben zes van hun laatste zeven wedstrijden ongeslagen afgesloten en zijn vooral thuis sterk. De ploeg heeft vijf van hun laatste zes thuiswedstrijden in de Europa League gewonnen en hield daarbij vier keer de nul.
Een belangrijke statistiek is dat Ajax in hun laatste 13 Europa League-wedstrijden op rij ongeslagen is gebleven bij rust. Dit toont aan dat de ploeg goed aan wedstrijden begint, hoewel afmaken een aandachtspunt blijft.
Lazio
Lazio daarentegen verkeert in uitstekende vorm en staat bovenaan in de poule. Ze boekten afgelopen zondag een knappe 1-0 overwinning op Napoli in de Serie A, wat hun vertrouwen alleen maar versterkt zal hebben.
De ploeg van Maurizio Sarri is ongeslagen in 10 van hun laatste 11 wedstrijden in alle competities. In de Europa League zijn ze al vijf wedstrijden op rij ongeslagen en wisten ze op bezoek bij Twente en Porto belangrijke punten te pakken. Bovendien heeft Lazio in hun laatste vier uitwedstrijden in de Europa League slechts één doelpunt tegen gekregen.
Onderlinge Statistieken Hoewel Ajax en Lazio zelden tegenover elkaar hebben gestaan, zullen beide teams weten dat dit duel cruciaal is. De recente vorm van Lazio suggereert dat ze in staat zijn om resultaat te boeken in Amsterdam, terwijl Ajax hoopt op hun sterke thuis prestaties in Europa |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Laat het een positieve avond worden 2-1 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Laten we het hopen. Eigenlijk is de opstelling prima. Ik had alleen Fits in gezet voor berghius. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Opstelling Ajax: Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Berghuis, Henderson, Taylor; Traoré, Brobbey, Godts. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
0-2. Ik denk dat Lazio in de huidige vorm en in de vorm van Ajax te sterk is.
Wel wat meer voetbal in de ploeg. Benieuwd of Berghuis op 10 wel zijn arbeid doet in defensief opzicht.
Weten we in ieder geval weer dat we zondag Akpom en Weghorst krijgen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 december 2024 door Loetje -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 20:18 schreef Loetje het volgende:0-2. Ik denk dat Lazio in de huidige vorm en in de vorm van Ajax te sterk is. Wel wat meer voetbal in de ploeg. Benieuwd of Berghuis op 10 wel zijn arbeid doet in defensief opzicht. Weten we in ieder geval weer dat we zondag Akpom en Weghorst krijgen. Ow shit ja.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik denk dat dit de beste 11 zijn, Fitz zou kunnen invallen wanneer Berghuis tegen valt. Wanneer Brobbey niet scoort dan zal Weghorst de laatste 20 minuten invallen. Ik hoop dat onze verdediging stand houdt en dat Pasveer de ballen tegen houdt, dan ben ik al geruster
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 december 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Man man, daar gaan we al weer |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax speelde echt prima tot de goal. Jammer |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax toch al een aantal goede aanvallen en mogelijkheden. Godts en Traore zijn echt de enige spelers die iets brengen van de vleugels. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ajax staat hier als een stel gehandicapten te voetballen, dat meen ik echt.
In alles is Lazio 3 stappen sneller. Constant dat eindeloze getik tussen Pasveer, Sutalo en Baas. Dat levert alleen maar dom balverlies in het midden op. Bizar ook hoe snel zo'n Lazio dan ook tot een goal komt.
En iets zegt mij dat Brobbey en Godts helemaal niet fit zijn. Maar nog altijd wel de enige met Traore met wat dreiging.
Echt in alles te langzaam dit Ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 december 2024 door Loetje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Valt niets op af te dingen, volledig mee eens |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik vind het echt bizar hoeveel dit Ajax tekort komt.
Lazio bepaalt echt wat het gaat worden vanavond. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat berghuis uberhaubt speelt is echt een raadsel. Je speelt gewoon daardoor overal met een man minder. Hij doet niet mee in je opbouw omdat hij niet aanspeelbaar komt. Als hij de bal heeft levert hij alles in en verliest letterlijk ieder duel.
Die man lijkt wel profvoetballer af mensen. Echt bizar dat hij uberhaubt in de selectie zit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik ben waanzinnig fan van Godts en ondanks die dreiging heeft vandaag, is die gewoon niet fit. Vind het raar dat je van 10 minuten naar de basis gaat. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 21:29 schreef remco k het volgende:Dat berghuis uberhaubt speelt is echt een raadsel. Je speelt gewoon daardoor overal met een man minder. Hij doet niet mee in je opbouw omdat hij niet aanspeelbaar komt. Als hij de bal heeft levert hij alles in en verliest letterlijk ieder duel. Die man lijkt wel profvoetballer af mensen. Echt bizar dat hij uberhaubt in de selectie zit. Echt he, Berghuis is een totale schande. Die doet gewoon helemaal niet mee |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Alles gaat veel te traag, achterin spelen ze als een stel wijven..
In het algemeen komen we kwaliteit te kort |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dit kan je Sutalo en Baas ook niet kwalijk nemen, je middenveld is gewoon niet in orde. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Lazio is aan de bal iets stabieler. Maar de betere mogelijkheden zijn voor Ajax geweest tot nu toe. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Berghuis is allang geen Berghuis meer, gooi Fitz Jim er maar in, die heeft meer snelheid en werkt harder |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Taylor loopt er bij als of hij nu al kapot is |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
En weer gewoon simpelweg voetbalinteligentie wat deze kans verneukt. Als je sneller tikt, sta je sneller voor de goal. Erna ziet Traore gewoon niet dat Berghuis vrij staat. Ook die heeft geen enkel overzicht.
Wat een technisch inzicht en vermogen wordt hier gemist. Ik kan het echt niet positiever brengen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Je kan een bal ook sneller vooruit spelen en voor de 2e bal gaan Dat doet Ajax in zijn algemeenheid ook niet. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dit is zo ontiegelijk dom weer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 21:35 schreef Loetje het volgende:[..] Je kan een bal ook sneller vooruit spelen en voor de 2e bal gaan Dat doet Ajax in zijn algemeenheid ook niet. Daar heb je de spelers niet voor in het veld staan.
Maar zeker eens dat je een plan b moet hebben in je opbouw.
Ik denk zelf dat je gewoon sneller moet kantelen naar je backs of vleugel spelers. Daar ligt wel ruimte. Lazio staat overal 1 op 1.
Dat is heel lastig voetballen, maar Ajax zou dat moeten kunnen. Je ziet dat ook echt wel bij vlagen, je krijgt immers mogelijkheden zat. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Kan Berghuis niet gewoon stoppen met voetballen? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Kan iemand Traore gewoon een keer zo'n ontiegelijk harde rotschop geven dat hij een keer echt reden heeft om te gaan liggen? Wat een seniel teer ventje is dat joh.
Wordt schijt en schijtziek van die gozer. Gaat echt bij alles liggen. Wordt misschien net een keer licht geraakt, maar constant is er geen zak aan de hand.
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat een simpele tering UEFA scheidsrechter wederom |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ajax wel wat kansen, maar over het algemeen gewoon echt 2 tandjes langzamer als het er op aankomt.
Ik zie het niet winnen. Brobbey en Godts zullen er zo wel uit gaan.
Weet niet, maar het lukt mij echt verre van om te genieten van Ajax. Wat is dit allemaal onherkenbaar geworden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Godts is de enige die er boven uit steekt de rest is middelmaat |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 21:49 schreef Loetje het volgende:Ajax wel wat kansen, maar over het algemeen gewoon echt 2 tandjes langzamer als het er op aankomt. Ik zie het niet winnen. Brobbey en Godts zullen er zo wel uit gaan. Weet niet, maar het lukt mij echt verre van om te genieten van Ajax. Wat is dit allemaal onherkenbaar geworden. Ja maar je weet toch dat dit Ajax heel erg is vermindert toch? Je moet jezelf echt voorhouden dat we hier geen kans maken. En dan valt vandaag me echt mee. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 21:51 schreef freakie het volgende:[..] Ja maar je weet toch dat dit Ajax heel erg is vermindert toch? Je moet jezelf echt voorhouden dat we hier geen kans maken. En dan valt vandaag me echt mee. Waarom moet je jezelf voorhouden dat je geen kans hebt?
Je hebt aanvallend het betere van het spel, krijgt meer mogelijkheden dan je tegenstander en hebt kans voldoende om te winnen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Je bent wel om he? Haha. Met middelmaat😂😆 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 21:53 schreef remco k het volgende:[..] Waarom moet je jezelf voorhouden dat je geen kans hebt? Je hebt aanvallend het betere van het spel, krijgt meer mogelijkheden dan je tegenstander en hebt kans voldoende om te winnen. Nee ik bedoel vooraf weet je dat je dit heel moeilijk gaat winnen. Sorry moet het beter verwoorden. Dus kan je vooraf beter zeggen dat het geen swingend voetbal gaat worden.
Ik vind het namelijk net als jij niet zo heel slecht. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Huhh wat bedoel je ? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 22:01 schreef freakie het volgende:[..] Nee ik bedoel vooraf weet je dat je dit heel moeilijk gaat winnen. Sorry moet het beter verwoorden. Dus kan je vooraf beter zeggen dat het geen swingend voetbal gaat worden. Ik vind het namelijk net als jij niet zo heel slecht. Lazio heeft nog niet echt aan gezet, mochten ze net als AZ met meer druk naar voor spelen zie ik het somber in
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 december 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 21:29 schreef remco k het volgende:Dat berghuis uberhaubt speelt is echt een raadsel. Je speelt gewoon daardoor overal met een man minder. Hij doet niet mee in je opbouw omdat hij niet aanspeelbaar komt. Als hij de bal heeft levert hij alles in en verliest letterlijk ieder duel. Die man lijkt wel profvoetballer af mensen. Echt bizar dat hij uberhaubt in de selectie zit. Ik zei dit het weekend al. Heeft sinds zijn terugkeer alleen maar gezorgd voor de negatieve balans. Wisselen en uit de Arena trappen! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Bal is al lang weg hier he. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Hard en lomp kan Bertje wel, haha.
1-1.
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Dit hadden we nodig, prachtige goal!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 12 december 2024 - 21:51 schreef freakie het volgende:[..] Ja maar je weet toch dat dit Ajax heel erg is vermindert toch? Je moet jezelf echt voorhouden dat we hier geen kans maken. En dan valt vandaag me echt mee. Omdat Ajax al bewezen heeft dit echt beter te kunnen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Vind Ernie ook altijd!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Ajax voetbalt best prima tegen een toch wel sterke tegenstander.. mooi doelpunt |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
En weer is Berghuis aan het wandelen als zij komen of als Ajax druk zet.
Hoe kan Farioli dat accepteren? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Tsja. Pasveer weer.
Wat een kutkeeper. |
|