|
|
Pietje
|
|
|
De laatste competitieronde voor de winterstop.
Sparta valt dit seizoen behoorlijk tegen met plaatsnummer 16 in de eredivisie. Hun trainer, die ook onze ex-trainer is, zou wel eens voor "vuurwerk" kunnen gaan zorgen. Ik kan mij goed voorstellen dat Maurice Steijn wel degelijk gevoelens van wraak heeft. Dat zou Ajax de kop kunnen kosten of juist motiverend kunnen gaan werken. En nu maar hopen dat Farioli, onze Italiaan, stopt met zijn rare fratsen ten aanzien van opstellingen en zijn wisselbeleid.
Mijn voorspelling is 1-3.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Een mooie Pietje, Ik hoop dat Farioli een antwoord weet zoals tegen Feijenoord als ook tegen PSV, toen stond zijn elftal zoals het altijd zou moeten.
Steyn zal zeker gebrand zijn, ik hoop dat onze spelers dit ook zullen zijn richting hem Ik ga met je mee met 1-3 |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Klopt helemaal Pietje! Toch vrees ik weer een rare opstelling vandaag en een lastige wedstrijd voor ons cluppie op dit vreemde tijdstip. Ik hou het helaas op 1-1. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Omg. Die opstelling. Aanval met Gaaei, Akpom en Weghorst. Draag me maar weg. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Is toch niet meer serieus te nemen dit gehussel.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Met deze voorhoede gaat Ajax pertinent niet winnen. Ik ga steeds meer twijfelen aan de competentie en verstandelijke vermogens van Farioli. Zijn voorhoede vandaag is compleet lachwekkend. Wellicht wil hij heel graag ontslagen worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Wat te denken van de rest van de opstelling... Volgens mij gewoon een bingomolen gepakt met alle namen erin en er 11 namen uit getoverd.... Dit gaat 'm niet worden vandaag met deze opstelling en daarmee ook meteen de instelling die je op deze manier uitstraalt. Zo maak je een tegenstander beter dan ze zijn en geloven ze erin. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Het belang vandaag is gigantisch. Twente verliest, Feyenoord of PSV laten sowieso punten liggen dus je kan ofwel afstand nemen van de nummers 4 tot 6, of inlopen op de nummer 1.
Maar dan krijg je weer zo'n fantasieopstelling. Het is al maanden stroef dat ik denk, laat dan je elftal een keer staan. Niets is zeker op deze manier. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 12:15 schreef Loetje het volgende:Het belang vandaag is gigantisch. Twente verliest, Feyenoord of PSV laten sowieso punten liggen dus je kan ofwel afstand nemen van de nummers 4 tot 6, of inlopen op de nummer 1. Maar dan krijg je weer zo'n fantasieopstelling. Het is al maanden stroef dat ik denk, laat dan je elftal een keer staan. Niets is zeker op deze manier. Tsja hij legt uit dat alle buitenspelers pijntjes hebben en niet te lang kunnen spelen.
Maar waarom met nu ineens een ander systeem is me echt een raadsel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 11:56 schreef Pietje het volgende:Met deze voorhoede gaat Ajax pertinent niet winnen. Ik ga steeds meer twijfelen aan de competentie en verstandelijke vermogens van Farioli. Zijn voorhoede vandaag is compleet lachwekkend. Wellicht wil hij heel graag ontslagen worden. Alle vleugelspelers die hij heeft hebben pijntjes en zijn niet 100% fit.
Je moet dan iets toch. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Waar zitten we naar te kijken man. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 12:23 schreef remco k het volgende:[..] Tsja hij legt uit dat alle buitenspelers pijntjes hebben en niet te lang kunnen spelen. Maar waarom met nu ineens een ander systeem is me echt een raadsel. Ik blijf het bizar vinden dat zo veel buitenspelers, zo relatief weinig minuten kunnen spelen. Ik geloof echt dat de agenda te vol is en spelers soms rust moeten krijgen. Maar dit joh... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Iedere club heeft gevoelsmatig gewoon nog altijd kans tegen ons. Je speelt tegen de nummer 16 he... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Het is niet te geloven. Ik snap ook de keuze voor de spits niet. Dan ga je met de rug naar de goal spelen en zet je Weghorst in. Ik snap gewoon niet dat je dit niet ziet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
O wat is die Weghorst verschrikkelijk zeg. Wissel die gast aub voor een onder 15 speler ofzo. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
En dan klagen over het liggen van Brobbey hier. Daar zijn in ieder geval duels. Weghorst gaat zelfs liggen als er niks aan de hand is. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 12:36 schreef remco k het volgende:O wat is die Weghorst verschrikkelijk zeg. Wissel die gast aub voor een onder 15 speler ofzo. Helemaal eens |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 12:30 schreef freakie het volgende:Het is niet te geloven. Ik snap ook de keuze voor de spits niet. Dan ga je met de rug naar de goal spelen en zet je Weghorst in. Ik snap gewoon niet dat je dit niet ziet. Ajax wil niet met de rug tegen de goal spelen. De bedoeling is echt druk zetten en goed voetballen.
Wat ze laten zien is echter iets anders. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 12:37 schreef remco k het volgende:[..] Ajax wil niet met de rug tegen de goal spelen. De bedoeling is echt druk zetten en goed voetballen. Wat ze laten zien is echter iets anders. Ja klopt. Heel veel balverlies en weghorst waardeloos. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat wil je toch met Weghorst joh... Leuk als pinchitter, voor de rest heeft hij de mimiek van een schildpad. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Pasveer kan ook echt niet meer hoor. Vertragen en alleen maar inleveren. Veroorzaakt veel onrust.
En dan maar te zwijgen over al die blinde voorzetten vanuit de vleugels.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2024 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik ben oprecht weer Ajax moe. Het is echt weer hetzelfde gezeik als vorig jaar. Zo ontiegelijk slecht. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Man man. Ik kan het niet meer zien. Wat is die weghorst toch allemaal aan het doen. Het zijn er meer, maar hij is echt heel heel slecht |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat is dit voor voetbal joh. De nummer 16 is niet eens minder dan wij. Kansen wederom nauwelijks.
Puntverlies hier is gewoon weer reëel. Echt, dit is al zo lang slecht. Ben er echt klaar mee. Dit moet je gewoon niet accepteren, want dit is echt slechter dan we zouden moeten kunnen. Er zit echt wel meer in deze ploeg als dit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat is Weghorst allemaal aan het doen joh... Brobbey verneuken of wat? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Akpom... De motoriek van een komkommer |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Farioli in de rust, hou het compact want we geven niets weg. Misschien zit er wel een 0-0 in. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja het is echt ongelofelijk. Waarde brobbey naar beneden, maar vooral helemaal niks doen wedstrijden lang. Dan kan Brobbey wel kansen missen maar hij is voetballend 100 keer beter dan Weghorst en Brobbey gaat in ieder geval het duel aan met zijn tegenstander.
Laten we hopen dat andere nu ook Weghorst bekritiseren op het vallen? Ik denk dat hij vandaag 6/7 keer is gaan liggen. 1 keer een scheids mee gehad. En dat vond ik ook licht. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
En dan over pijntjes. Je haalt al het voetbal uit je elftal. Brobbey, Fits, Godts en ja zelfs Traore. Enige die enigszins overeind blijft staan is Taylor. Hij is overal aan het werk. Verdedigend heel vaak goed. Maar dat slaat toch ook nergens op? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
We staan potentieel 2e, met vorig seizoen een 5e plaats. Maar inmiddels spelen we in mijn optiek alweer langere tijd voetbal dat minder is als de 5 ploegen om ons heen. De stand verbloemd heel veel, maar dit is echt zorgwekkend, vind ik. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 13:03 schreef Loetje het volgende:Farioli in de rust, hou het compact want we geven niets weg. Misschien zit er wel een 0-0 in. Ik snap trouwens nog steeds Farioli wel hoor en ergens snap ik dat hij zo begint. Hij weet dat Brobbey, Fits, Traore en Godts geen hele wedstrijd kunnen. Hij weet ook dat de laatste 30 minuten deze spelers meer kans maken op de wedstrijd open te breken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 13:05 schreef freakie het volgende:[..] Ja het is echt ongelofelijk. Waarde brobbey naar beneden, maar vooral helemaal niks doen wedstrijden lang. Dan kan Brobbey wel kansen missen maar hij is voetballend 100 keer beter dan Weghorst en Brobbey gaat in ieder geval het duel aan met zijn tegenstander. Laten we hopen dat andere nu ook Weghorst bekritiseren op het vallen? Ik denk dat hij vandaag 6/7 keer is gaan liggen. 1 keer een scheids mee gehad. En dat vond ik ook licht. Brobbey laat de rest vrijwel altijd beter spelen, vanuit de basis. Als invaller is het een bol frustratie en dat moet Farioli ook weten.
Op deze manier ga je gewoon 5e of 6e worden. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 13:11 schreef freakie het volgende:[..] Ik snap trouwens nog steeds Farioli wel hoor en ergens snap ik dat hij zo begint. Hij weet dat Brobbey, Fits, Traore en Godts geen hele wedstrijd kunnen. Hij weet ook dat de laatste 30 minuten deze spelers meer kans maken op de wedstrijd open te breken. Ik zie liever die 3 65 minuten knallen dan dat ze je schade mogen repareren op het moment als de tegenstander alsmaar verder inzakt.
Speel verdomme gewoon eens 3 wedstrijden met je beste 11. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 13:11 schreef Loetje het volgende:[..] Brobbey laat de rest vrijwel altijd beter spelen, vanuit de basis. Als invaller is het een bol frustratie en dat moet Farioli ook weten. Op deze manier ga je gewoon 5e of 6e worden. Nah ik denk dat Farioli heel erg berekend is. Je gaat hiermee niet 5/6e worden. Farioli heeft ons wel vaker laten zien dat hij weet wat hij doet. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 13:12 schreef Loetje het volgende:[..] Ik zie liever die 3 65 minuten knallen dan dat ze je schade mogen repareren op het moment als de tegenstander alsmaar verder inzakt. Speel verdomme gewoon eens 3 wedstrijden met je beste 11. Ja ik ook, alleen er is geen schade nu. Dus moeten ze gewoon scoren en als ze geen 60/70 minuten kunnen. Is dit de beste oplossing. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 12:15 schreef Loetje het volgende:Het belang vandaag is gigantisch. Twente verliest, Feyenoord of PSV laten sowieso punten liggen dus je kan ofwel afstand nemen van de nummers 4 tot 6, of inlopen op de nummer 1. Maar dan krijg je weer zo'n fantasieopstelling. Het is al maanden stroef dat ik denk, laat dan je elftal een keer staan. Niets is zeker op deze manier. Ik ben het volledig met je eens Loetje. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 13:12 schreef Loetje het volgende:[..] Ik zie liever die 3 65 minuten knallen dan dat ze je schade mogen repareren op het moment als de tegenstander alsmaar verder inzakt. Speel verdomme gewoon eens 3 wedstrijden met je beste 11. Ik verwacht dat ze geen 60 minuten kunnen spelen, anders hadden er twee van deze jongens wel gestaan.
Fitz Jim. Brobbey, Traore, Berghuis Godts Klaassen en Taylor zijn je creatieve spelers.
Daar staan er nu slechts 2 van, dat kan niks anders betekenen dan lichte blessures.
Minuut 50. Gaai, Weghorst, Klaassen en Akpom eraf. Traore Brobbey Godts en Fitz Jim erin. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 13:12 schreef Loetje het volgende:[..] Ik zie liever die 3 65 minuten knallen dan dat ze je schade mogen repareren op het moment als de tegenstander alsmaar verder inzakt. Speel verdomme gewoon eens 3 wedstrijden met je beste 11. Dat kan dus niet.
Deze jongens kunnen misschien wel niet fit genoeg worden om 3 wedstrijden in de week te spelen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 13:17 schreef remco k het volgende:[..] Ik verwacht dat ze geen 60 minuten kunnen spelen, anders hadden er twee van deze jongens wel gestaan. Fitz Jim. Brobbey, Traore, Berghuis Godts Klaassen en Taylor zijn je creatieve spelers. Daar staan er nu slechts 2 van, dat kan niks anders betekenen dan lichte blessures. Minuut 50. Gaai, Weghorst, Klaassen en Akpom eraf. Traore Brobbey Godts en Fitz Jim erin. Dat denk ik ook, en dat is wedstrijd gezien een goed idee. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nou hij grijpt in ieder geval snel in. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 12:24 schreef remco k het volgende:[..] Alle vleugelspelers die hij heeft hebben pijntjes en zijn niet 100% fit. Je moet dan iets toch. Dat is natuurlijk helemaal waar, maar wij weten allemaal dat Farioli een kwartier voor tijd toch gaat wisselen net de inbreng van die spelers met pijntjes. En dat is veel te laat. Begin eens met je sterkste team, leg een basis en wissel dan de spelers met pijntjes voor de mindere goden. Dus omgekeerd. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 12:36 schreef remco k het volgende:O wat is die Weghorst verschrikkelijk zeg. Wissel die gast aub voor een onder 15 speler ofzo. Volledig eens. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 13:19 schreef Pietje het volgende:[..] Dat is natuurlijk helemaal waar, maar wij weten allemaal dat Farioli een kwartier voor tijd toch gaat wisselen net de inbreng van die spelers met pijntjes. En dat is veel te laat. Begin eens met je sterkste team, leg een basis en wissel dan de spelers met pijntjes voor de mindere goden. Dus omgekeerd. Omgekeerd heb je veel meer kans dat je creatieve spelers meer kunnen. Vermoeidheid bij de tegenstander. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2024 - 13:17 schreef remco k het volgende:[..] Dat kan dus niet. Deze jongens kunnen misschien wel niet fit genoeg worden om 3 wedstrijden in de week te spelen. Dat laatste geloof ik best. Maar je kan ook 3x 60 minuten spelen of 2x 90. Maar je speelt vaker met niet je sterkste 11 dan wel. En dat vind ik echt compleet krankzinnig. Er zit voor deze gasten zo ook geen patroon in he |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Het is ook bizar hoevaak hij echt al in de rust moet ingrijpen. Dat zegt gewoon veel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Lekker man. Zwaar onder druk de eerste 10 minuten. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Wat een drama die weghirst |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Weghorst moet je gewoon als invaller laten spelen. Dan is hij op zijn best en Ajax ook.
We hebben na rust gewoon niets te vertellen. Puntverlies tegen de nummer 16, het is gewoon reëel. Dan ben je niet veel beter meer dan vorig jaar.
Maak me echt zorgen om dit hele Ajax. Het is ook gewoon echt vermoeiend. Vraag me ook af of Kroes Farioli er wel eens van langs geeft of dat hij dit allemaal maar oké vindt. |
|
|
|