BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sparta Rotterdam-Ajax; zondag 22 december 2024 om 12:15u; Uitslag = 0-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:34   quote  deeplink  
Hebben we überhaupt een schot op doel? Alles wat er gebeurd is bij Sparta.
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 13:39   quote  deeplink  
En nu kunnen al die spelers met pijntjes plotseling wèl spelen?! Farioli, Farioli toch...
freakie
 freakie - zondag 22 december 2024 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:33 schreef Loetje het volgende:
Weghorst moet je gewoon als invaller laten spelen. Dan is hij op zijn best en Ajax ook.

We hebben na rust gewoon niets te vertellen. Puntverlies tegen de nummer 16, het is gewoon reëel. Dan ben je niet veel beter meer dan vorig jaar.

Maak me echt zorgen om dit hele Ajax. Het is ook gewoon echt vermoeiend. Vraag me ook af of Kroes Farioli er wel eens van langs geeft of dat hij dit allemaal maar oké vindt.
Je staat 2e en doet het eigenlijk overal prima. Het voetbal is niet goed, zeker. Maar het is vooral heel berekenend. Dit team is ook echt helemaal niet goed.
freakie
 freakie - zondag 22 december 2024 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:39 schreef Pietje het volgende:
En nu kunnen al die spelers met pijntjes plotseling wèl spelen?! Farioli, Farioli toch...
Nee, er is hier al heel veel gezegd dat je beter spelers de 2e helft kan inzetten omdat ze dan meer kunnen doen.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:40 schreef freakie het volgende:

[..]

Je staat 2e en doet het eigenlijk overal prima. Het voetbal is niet goed, zeker. Maar het is vooral heel berekenend. Dit team is ook echt helemaal niet goed.
Vooralsnog zijn we de laatste maand in ieder geval verreweg de minste van de top 6. Als je dit gaat voortzetten, gaat het einde seizoen net zo'n drama zijn. Sinds de interlandbreak is het echt net zo slecht als vorig seizoen.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:41 schreef freakie het volgende:

[..]

Nee, er is hier al heel veel gezegd dat je beter spelers de 2e helft kan inzetten omdat ze dan meer kunnen doen.
En waarom zijn hun als invaller vaak niet goed?
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:41 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik vind dat je ze moet laten beginnen en zo een basis kunt leggen.
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 13:45   quote  deeplink  
Jezus, tegen de nummer 16...
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:46   quote  deeplink  
0 schoten op goal tegen de nummer 16 he. 75 minuten gespeeld ofzo.
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:42 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vooralsnog zijn we de laatste maand in ieder geval verreweg de minste van de top 6. Als je dit gaat voortzetten, gaat het einde seizoen net zo'n drama zijn. Sinds de interlandbreak is het echt net zo slecht als vorig seizoen.
Zo zie ik dat ook. Te triest voor woorden.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:47   quote  deeplink  
Het is ook niet echt voetbal dat je je tegenstander kapot speelt he.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:48   quote  deeplink  
Pingel... Lijkt in eerste instantie wel heel licht. Vooral slim gedaan
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:49   quote  deeplink  
Wie moet deze gaan nemen dan? Traore zeker?
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:50   quote  deeplink  
Goal! Zwaar tegen de verhouding, maar 0-1!
freakie
 freakie - zondag 22 december 2024 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vind dat je ze moet laten beginnen en zo een basis kunt leggen.
Ja dat kan natuurlijk. Ik snap ergens wel als de staf zegt dat deze spelers niet 60/70 minuten kunnen spelen, ze dan later wisselen. Begin wedstrijd zijn alle spelers fit. 2e helft niet.
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 13:52   quote  deeplink  
Pffff niet verdiend, maar smaakt prima
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:51 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja dat kan natuurlijk. Ik snap ergens wel als de staf zegt dat deze spelers niet 60/70 minuten kunnen spelen, ze dan later wisselen. Begin wedstrijd zijn alle spelers fit. 2e helft niet.
Maar je bent dan toch met me eens dat waar we nu steeds mee spelen, het gewoon tegen iedereen moeilijk heeft?
freakie
 freakie - zondag 22 december 2024 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar je bent dan toch met me eens dat waar we nu steeds mee spelen, het gewoon tegen iedereen moeilijk heeft?
Ja maar wie wil je dan? Ajax heeft 6 middelmatige spelers. En 15 slechte.
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 13:55   quote  deeplink  
Laat de scheidsrechter maar affluiten voor het 1-1 wordt... 😛
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:54 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog wel meevalt.

Er is wel degelijk getoond dat het beter kan. En een stuk ook.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:55 schreef Pietje het volgende:
Laat de scheidsrechter maar affluiten voor het 1-1 wordt... 😛
Zou ook verdiend zijn.
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:54 schreef freakie het volgende:

[..]

Maar waarom lukt het dan wel tegen Feyenoord en tegen PSV??
Het zijn toch dezelfde spelers??
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zou ook verdiend zijn.
Absoluut.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 14:01   quote  deeplink  
Fraaie goal. 0-2! Prima gedaan van Brobbey en Traore maakt 'm wel fraai af.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2024 door Loetje --
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 14:01   quote  deeplink  
Maar net als Atletica Madrid gisteren tegen Barcelona
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 14:01   quote  deeplink  
Yes...
freakie
 freakie - zondag 22 december 2024 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog wel meevalt.

Er is wel degelijk getoond dat het beter kan. En een stuk ook.
Het valt niet mee. Elk elftal heeft slechte en in Ajax geval hele goede momenten. Tegen PSV en Feyenoord had Ajax het heel goed. Maar je kan toch van geen enkele speler zeggen dat hij goed is? Echt geen enkele. Baas is oke. Hato is oke. Godts is oke. Maar Ajax is gewoon niet goed. Spelers zijn echt niet best.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 14:03 schreef freakie het volgende:

[..]

Het valt niet mee. Elk elftal heeft slechte en in Ajax geval hele goede momenten. Tegen PSV en Feyenoord had Ajax het heel goed. Maar je kan toch van geen enkele speler zeggen dat hij goed is? Echt geen enkele. Baas is oke. Hato is oke. Godts is oke. Maar Ajax is gewoon niet goed. Spelers zijn echt niet best.
Ajax heeft tegen Besiktas, MTA, PSV, Feyenoord en Twente echt laten zien dat het gewoon prima kan ballen. Zowel met als zonder bal.

Alleen buiten die wedstrijden deot Farioli de meest gekke dingen en daarom gaat alles ook zo stroef. We hebben geen wereldploeg, maar we kunnen echt fors beter dan nu.

En ik denk dat sommige jongens wel goed zijn. Godts en Brobbey kunnen beiden echt heel goed zijn. Taylor kan het ook en Traore ook.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2024 door Loetje --
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 14:07   quote  deeplink  
Ach, wij maken ons druk om een voetbalwedstrijd terwijl er honderden mensen in Maagdenburg vechten voor hun leven na die krankzinnige aanslag met een auto.
Onder de doden een kindje van 9 jaar...
freakie
 freakie - zondag 22 december 2024 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 14:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ajax heeft tegen Besiktas, MTA, PSV, Feyenoord en Twente echt laten zien dat het gewoon prima kan ballen. Zowel met als zonder bal.

Alleen buiten die wedstrijden deot Farioli de meest gekke dingen en daarom gaat alles ook zo stroef. We hebben geen wereldploeg, maar we kunnen echt fors beter dan nu.
Daar ben ik het dan wel eens mee. Als je ziet wat Ajax nu met de iets betere spelers kan, is er met meer basis er beter voetbal te zien. Denk ook dat Farioli echt niet altijd kan.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 14:09   quote  deeplink  
Klaar. Iedereen fijne feestdagen en geniet er meer van dan van deze ellende vandaag.
remco k
 remco k - zondag 22 december 2024 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:39 schreef Pietje het volgende:
Even serieus. Dit heeft hij van tevoren toch netjes verteld dat deze jongens niet lang genoeg kunnen spelen vandaag voor een basis plek.

En geen enkele trainer zal een speler die 45 minuten kan spelen in de basis laten starten.

Echt volkomen logisch.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 14:07 schreef Pietje het volgende:
Ach, wij maken ons druk om een voetbalwedstrijd terwijl er honderden mensen in Maagdenburg vechten voor hun leven na die krankzinnige aanslag met een auto.
Onder de doden een kindje van 9 jaar...
Ik zie oprecht even de meerwaarde van deze post niet, sorry.

Ik denk namelijk dat iedereen gezondheid belangrijk vindt. Maar hier is het forum toch voor, om ons allemaal te irriteren of te genieten van/aan ons aller Ajax.

En ja, het is verschrikkelijk hoor. Begrijp me niet verkeerd.

Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 14:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Even serieus. Dit heeft hij van tevoren toch netjes verteld dat deze jongens niet lang genoeg kunnen spelen vandaag voor een basis plek.

En geen enkele trainer zal een speler die 45 minuten kan spelen in de basis laten starten.

Echt volkomen logisch.
Maar hoe kunnen die 3 voorin dan maar constant 45 minuten kunnen spelen? Je moet op een gegeven moment toch fit worden?
remco k
 remco k - zondag 22 december 2024 - 14:11   quote  deeplink  
Tweede plek rond de feestdagen. Daar had niemand op gerekend vooraf.

Fijne dagen allemaal.
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 14:11   quote  deeplink  
Een zwaar geflatteerde overwinning, maar die smaakte prima.
Ik wens mijn mede-Ajacieden plezierige kerstdagen.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 14:11 schreef remco k het volgende:
Tweede plek rond de feestdagen. Daar had niemand op gerekend vooraf.

Fijne dagen allemaal.
De versterken en na de winterstop proberen Feyenoord op een marge te zetten.
freakie
 freakie - zondag 22 december 2024 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 14:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

En ik denk dat sommige jongens wel goed zijn. Godts en Brobbey kunnen beiden echt heel goed zijn. Taylor kan het ook en Traore ook.
Taylor is al middelmaat. En dan is de rest ook al niet best. Jij hebt het over hoe slecht Ajax speelt. Maar ik heb het vooral over het aantal middelmatige spelers. Daar kan Ajax nu niet veel aan doen.

Deze wedstrijden waren inderdaad heel goed, maar dan kan ook toeval zijn. Goede momenten.

Traore, Klaassen, Fits, Baas en Henderson. Zijn toch allemaal transfervrij/teruggehaald en waren al niet goed bevonden door Ajax(verhuurd) of niet goed genoeg door de vorige ploeg. Brobbey kan niet scoren. Weghorst kan niet voetballen, Akpom kan alleen koppen en Gaaei. Tsja. Rensch staat al jaren stil. Sutalo… Rugani… Van den Boomen….. BERGHUIS….
Pietje
 Pietje - zondag 22 december 2024 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 14:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Echt volkomen logisch.
Vooropgesteld Remco, ik ben geen voetbalstrateeg, maar ik denk dat je altijd met je sterkste elftal moet beginnen. Doe je dat niet, dan loop je de kans om bij de rust op achterstand gezet te zijn. Dan komen na de rust wèl die betere spelers als invaller het veld op, maar dan moet je maar wachten of het lukt om e.e.a. te herstellen. Farioli neemt hiermee in mijn ogen een fors risico.
Het is zomaar een mening hoor.
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - zondag 22 december 2024 - 14:28   quote  deeplink  
ik vind ook dat Ajax zijn sterkste spelers moet opstellen, en dan invallers als de vaste 11 moe of geblesseerd is...
1e helft was echt bar slecht, tweede gelukkig een beetje beter. Met dank aan de penalty want als Sparta als eerste scoorde, dan pas was Ajax in versnelling gekomen qua spelen.
Meer druk naar voren en durven aanvallen. voetbal betekent gewoon dat je naar het doel van de tegenstander wil om te kunnen scoren. Dus minder dam-spel achterin en sneller naar voren,
Mooi 2e nu, en dat had ik vantevoren niet verwacht.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 14:44   quote  deeplink  
Maargoed, nu dus PSV - Feyenoord. Wat hopen jullie?

Ik had niet verwacht het uit mijn strot te krijgen, maar ik hoop dat Pisvee wint. In mijn optiek is Ajax, ook als het 3 punten zou zijn, kansloos voor de titel. PSV speelt logischerwijs gewoon gemakkelijker als ons.

Bij winst van hun, staan we 4 punten los van Feyenoord, 7 van AZ en 8 op Twente. Snel na de winterstop is het Ajax - Feyenoord. Dan is er mogelijk wat marge, want met dit niveau win je zo niet. Champions League Inkomsten zijn wel echt belangrijk nu.

Ik ga er ergens nog steeds vanuit dat Utrecht een keer breekt.

Nou, kom maar op?
remco k
 remco k - zondag 22 december 2024 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 14:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Vooropgesteld Remco, ik ben geen voetbalstrateeg, maar ik denk dat je altijd met je sterkste elftal moet beginnen. Doe je dat niet, dan loop je de kans om bij de rust op achterstand gezet te zijn. Dan komen na de rust wèl die betere spelers als invaller het veld op, maar dan moet je maar wachten of het lukt om e.e.a. te herstellen. Farioli neemt hiermee in mijn ogen een fors risico.
Het is zomaar een mening hoor.
Ik snap wat je schrijft, maar dat zal geen trainer doen als spelers niet meer dan 45 minuten zouden kunnen spelen.

Als ze 60 minuten kunnen spelen snap ik dat je ze direct laat starten.

Anders ben je gewoon op voorhand al een flink aantal wissels kwijt waarvan je weet dat je er flink minder van wordt. Dat is toch nog een veel groter risico.
remco k
 remco k - zondag 22 december 2024 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 14:44 schreef Loetje het volgende:
Maargoed, nu dus PSV - Feyenoord. Wat hopen jullie?

Ik had niet verwacht het uit mijn strot te krijgen, maar ik hoop dat Pisvee wint. In mijn optiek is Ajax, ook als het 3 punten zou zijn, kansloos voor de titel. PSV speelt logischerwijs gewoon gemakkelijker als ons.

Bij winst van hun, staan we 4 punten los van Feyenoord, 7 van AZ en 8 op Twente. Snel na de winterstop is het Ajax - Feyenoord. Dan is er mogelijk wat marge, want met dit niveau win je zo niet. Champions League Inkomsten zijn wel echt belangrijk nu.

Ik ga er ergens nog steeds vanuit dat Utrecht een keer breekt.

Nou, kom maar op?
Eens. Tweede plek is het maximaal haalbare. Winst van pag is zelfs essentieel.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 16:15   quote  deeplink  
Uiteindelijk met een afschuwelijke pot een topweekend voor Ajax. Feyenoord en Twente verliezen, waarschijnlijk Utrecht ook.
remco k
 remco k - zondag 22 december 2024 - 16:16   quote  deeplink  
Utrecht 2-4 tegen Fortuna.

Een zeer goed geslaagd weekend voor Ajax.
freakie
 freakie - zondag 22 december 2024 - 16:21   quote  deeplink  
Wat een prima tijd. Het gaat heel moeizaam maar we doen het in punten heel goed.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2024 - 16:28   quote  deeplink  
Nou, als het kan versterken. Na de winterstop eigenlijk tot aan Feyenoord winnen, wat moeilijk gaat worden. In Riga winnen en je bent door in Europa. Beker spelen we weer eens uit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 december 2024 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:33 schreef Loetje het volgende:
Weghorst moet je gewoon als invaller laten spelen. Dan is hij op zijn best en Ajax ook.

We hebben na rust gewoon niets te vertellen. Puntverlies tegen de nummer 16, het is gewoon reëel. Dan ben je niet veel beter meer dan vorig jaar.

Maak me echt zorgen om dit hele Ajax. Het is ook gewoon echt vermoeiend. Vraag me ook af of Kroes Farioli er wel eens van langs geeft of dat hij dit allemaal maar oké vindt.
Volledig mee eens, Weghorst is een pinchhitter dan is hij op zijn sterkst

Het is droevig wat er op het veld gebeurd de laatste wedstrijden.

Ajax glijdt af als ook Farioli, het lijkt wel of hij Ajax expres met mindere spelers laat beginnen.
Zodat er goede aankopen gedaan worden

Ik snap heel die Italiaan niet meer
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 december 2024 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2024 - 13:27 schreef freakie het volgende:
Wat een drama die weghirst
Ja maar dat is Brobbey ook tot nu toe, al laat hij wel beter voetbal zien.

Weghorst is de kers op de taart voor de laatste 20 minuten, niet voor in de basis
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 december 2024 - 16:46   quote  deeplink  
Fijne feestdagen iedereen!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sparta Rotterdam-Ajax; zondag 22 december 2024 om 12:15u; Uitslag = 0-2

0.0072238