Feyenoord gaat zich op de laatste dag van de winterse transferperiode nog versterken met Oussama Targhalline, zo meldt 1908.nl. De middenvelder, die één A-interland voor Marokko achter zijn naam heeft, moet overkomen van het Franse Le Havre en zou dinsdagmiddag in Rotterdam moeten landen om zijn overstap af te ronden.
Targhalline (22) is geboren in het Marokkaanse Sidi Belyout en werd in 2020 door Olympique Marseille naar Frankrijk gehaald. De verdedigende middenvelder zou uiteindelijk drie officiële wedstrijden voor L'OM spelen en werd door de topclub tussentijds uitgeleend aan het Turkse Alanyaspor, alvorens Targhalline in de winterstop van het seizoen 2022/23 transfervrij de overstap naar Le Havre maakte.
Bij de club uit Normandië Targhalline regelmatig speeltijd. Dit seizoen kwam hij veertien competitieduels binnen de lijnen bij Le Havre, dat na twintig speelronden onderaan bungelt in de Ligue 1. Het contract van de Targhalline bij Le Havre loopt komende zomer af, waardoor de club alleen deze winter nog een transfersom aan hem kan verdienen. Bij Feyenoord zou Targhalline in aanmerking kunnen komen voor de positie van verdedigende óf centrale middenvelder.
Targhalline werd in de zomer van 2024 voor het eerst opgeroepen voor de nationale ploeg van Marokko, maar van een debuut kwam het pas in september van het vorige jaar. In het uitduel bij Lesotho, in de kwalificatiereeks voor de Afrika Cup, mocht de middenvelder 90 minuten blijven staan en wisten de Atlasleeuwen met 0-1 te zegevieren. Bondscoach Wahid Regragui heeft Targhalline sindsdien iedere interlandperiode opnieuw uitgenodigd, maar van een tweede A-interland kwam het vooralsnog niet.
Mompel mompel mompel noord Afrikaan mompel mompel ?????? Welkom Ousama ;) Volgens mensen die ik ken, was het geen slechte spelert We zien het wel Feyenoord begint een beetje op het LEGIOEN te lijken
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 februari 2025 door piet de paler --
Op dinsdag 04 februari 2025 - 17:26 schreef ar het volgende: Als dit een soort El Ahmadi achtige speler is,dan wordt ik daar ovb wel blij van. Een baas op het middenveld is broodnodig.
Op woensdag 05 februari 2025 - 12:48 schreef Leuv het volgende: Het is een beetje als gebak halen bij de Hema 2 minuten voor sluitingstijd. Wat ligt er nog en hoe lang ligt het er al. Echt vers is het niet meer.
Feyenoord heeft Oussama Targhalline gecontracteerd. De 22-jarige middenvelder wordt per direct overgenomen van de Franse Ligue 1-club Le Havre AC en tekent in De Kuip een verbintenis tot medio 2028.
‘Ik ben heel trots om hier te zijn en te gaan spelen voor zo’n grote club met zo’n rijke historie en veel behaalde successen,’ aldus Targhalline. ‘Afgelopen zomer toonde Feyenoord al interesse, na de Olympische spelen van Parijs. Daar spreekt voor mij veel vertrouwen uit. In de afgelopen dagen is alles in een stroomversnelling geraakt en is het er daadwerkelijk van gekomen. En nu ik hier ben ga ik er alles aan doen om zo snel mogelijk het elftal te kunnen helpen.‘
Targhalline, die afgelopen najaar debuteerde voor het Marokkaanse nationale elftal, werd in 2020 gescout door de Franse topclub Olympique Marseille. Via Alanyaspor kwam de defensieve middenvelder terecht bij Le Havre AC, waarmee hij kampioen werd in de Franse tweede divisie en promotie afdwong naar de Ligue 1. Bij Feyenoord zal Targhalline, die deze week nog zal aansluiten bij de selectie, rugnummer 28 gaan dragen.
komen toch wel goede verhalen over hem naar buiten al blijft het afwachten , daarbij een goede 6 is wel hard nodig , zerrouki kan niet meer en moet je lozen