|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ook alleen maar goed wanneer hij alle ruimte heeft Verdedigend een vlo. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Van hoe ver weg hij aldoor moet komen om druk op de man te zetten Bizar slecht |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| Beste man op het veld samen met Zechiël |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Credits aan wie de credits verdient . En ja hij was super |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
| Is gewoon een goede speler. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
| Heeft ook wel eens een mindere dag, maar over het algemeen ruim voldoende zekers.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Bruikbare speler inderdaad. Jammere is wel dat hij niet wat meer fysiek heeft. Dat verschil merk je wel als je het afzet tegen de betere spelers die we de afgelopen pakweg 10 jaar op die positie gehad hebben, bijvoorbeeld El Ahmadi en Wieffer.
Maar zeker als hij wat meer initiatief durft te nemen zoals eerste helft tweemaal (waar ook de goal uit viel) is hij een fijne speler om erbij te hebben. En dus zelfs beslissend vandaag. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
In een fase waarin Feyenoord vooral zoekt naar houvast, stabiliteit en karakter, staat er ineens een middenvelder op die precies dat belichaamt. Targhalline wordt met de week belangrijker voor dit Feyenoord, en afgelopen weekend werd dat opnieuw duidelijk voor iedereen die nog twijfelde.
Waar niet iedereen zijn beste vorm te pakken had, stak hij er met kop en schouders bovenuit. Acht balveroveringen. 87 procent nauwkeurige passes. Meer dan de helft van zijn duels gewonnen. En dan het moment dat er écht toe deed: een loepzuiver schot, goed voor het enige doelpunt van de wedstrijd. Drie punten mee naar Rotterdam-Zuid, persoonlijk afgedwongen door de 23-jarige middenvelder.
Eerder dit seizoen schreef ik al over zijn elegantie en klasse. Over hoe hij ogenschijnlijk moeiteloos het spel leest en rust brengt in een elftal dat soms te gehaast oogt. Dat Feyenoord hem voor ‘slechts’ een half miljoen euro overnam van Le Havre, begint steeds meer op een meesterzet te lijken.
De enige échte nummer zes
Wat Targhalline extra waardevol maakt, is zijn profiel. Hij is de enige échte nummer zes in deze selectie. Een speler die niet alleen kan voetballen, maar ook denkt als controleur. Dat zag je terug tegen Utrecht: balveroveringen, positioneel sterk, altijd in de zone.
Maar hij brengt meer dan alleen defensieve zekerheid. Zijn strakke inspeelpasses versnellen het spel. Zijn indribbels breken linies open. Ook bij zijn doelpunt zag je dat terug: durven indribbelen, ruimte creëren en zelf afronden. Dat is moderne controle, verdedigen én het spel maken.
Ook Marokko ziet zijn waarde
Zijn ontwikkeling blijft niet beperkt tot De Kuip. Targhalline werd opgeroepen voor Marokko, nota bene het gastland van de Afrika Cup. In december en januari maakte hij deel uit van de selectie en kwam hij vooral als invaller in actie. In totaal speelde hij 88 minuten, waarvan 41 minuten in de verloren finale tegen Senegal. Toch maakte hij indruk. Marokkaanse fans waren positief over zijn optredens en zien in hem een middenvelder voor de toekomst.
Basisplaats of discussie?
De vraag is nu simpel: verdient hij een vaste basisplaats? Met concurrentie van Moder, Valente en Hwang is het middenveld druk bezet. Maar eerlijk is eerlijk: Targhalline heeft de laatste vier wedstrijden volledig gespeeld en oogt fysiek ijzersterk. Hij brengt balans, rust en rendement.
Misschien is het geen vraag meer óf hij moet starten, maar wie er naast hém moet spelen.
Hij ligt vast tot medio 2028. Feyenoord mag hopen dat dit nog maar het begin is. Want in de jacht op plek twee en dat felbegeerde Champions League-ticket, heb je spelers nodig die verantwoordelijkheid nemen. Die kalm blijven. Die vechten voor het team.
Targhalline laat zien dat hij zo’n speler is. En het zou zomaar kunnen dat hij dit seizoen uitgroeit tot dé sleutel in de strijd om Europees topvoetbal in De Kuip. Ongeacht welke directie er zit, welke trainer voor de groep staat of welk elftal er op het veld staat. Eén ding is zeker: deze jongen is er klaar voor. Alleen de vraag blijft: wordt dat door middel van een basisplaats, of moet hij het toch doen met invalbeurten?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 februari 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Targhalline staat niet in de schijnwerpers, maar dat verdient hij wel
Feyenoord staat nog altijd tweede in de Eredivisie en heeft met twee ogenschijnlijk makkelijkere wedstrijden een kans om de lijn door te trekken. Toch was ook tegen FC Utrecht het spel niet van hoog niveau. Dankzij Oussama Targhalline gingen de drie punten mee naar Rotterdam, en dat is geen toeval meer. Juist de Marokkaanse middenvelder presteert al langere tijd opvallend constant.
In de eerste seizoenshelft ging het bij Feyenoord vooral over Luciano Valente. Volledig terecht overigens, want de zomeraanwinst liet zien dat hij zijn ploeg bij de hand kon nemen, steeg flink in marktwaarde en is inmiddels direct betrokken bij negen doelpunten. De Groninger eiste de schijnwerpers op, maar Targhalline bewijst in alle stilte minstens zo waardevol te zijn op het niveau dat in de top van de Eredivisie wordt gevraagd.
Waar Valente geliefd is bij het grote publiek, mede door zijn nuchtere optredens voor de camera, blijft Targhalline liever buiten de spotlights. De middenvelder spreekt de taal van het voetbal, maar geeft er de voorkeur aan om interviews in het Arabisch of Frans te doen. De 23-jarige Marokkaan doorliep tussen 2012 en 2020 de Académie Mohammed VI in Salé, waar hij al op jonge leeftijd uit huis ging om zich volledig op zijn carrière te richten.
Die volledige toewijding wierp zijn vruchten af. Op 18-jarige leeftijd maakte hij voor een bescheiden bedrag de overstap naar Olympique Marseille. In Zuid-Frankrijk kwam hij tot drie optredens in de hoofdmacht, maar een echte doorbraak bleef uit. Na een verhuurperiode bij Alanyaspor vertrok hij transfervrij naar Le Havre.
Feyenoord had in die periode al interesse. De Rotterdammers waren onder de indruk geraakt van Targhalline tijdens de Olympische Spelen met Marokko. Door de financiële problemen bij Le Havre ontstond er alsnog een kans. In de winter van 2025 werd hij voor een relatief lage transfersom naar De Kuip gehaald. Met inmiddels 52 wedstrijden in het betaald voetbal achter zijn naam bleek het een buitenkans.
Dennis te Kloese gaf later zelf toe dat hij verrast was door de haalbaarheid van de transfer. "De club moest door alle problemen akkoord gaan met een lage transfersom voor echt een goede voetballer. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. We mailden dat bod met het idee: we zien wel wat er gebeurt. Maar ze gingen meteen akkoord."
Invloed van trainerswissels Hoewel Targhalline inmiddels stevig in zijn schoenen staat in Rotterdam, kende zijn loopbaan een hobbelige start. In Marseille en tijdens zijn periode bij Alanyaspor speelde hij weinig, mede door meerdere trainerswissels. Ook bij Feyenoord begon het niet eenvoudig. Hij arriveerde onder Brian Priske, maar maakte zijn eerste indruk onder Pascal Bosschaart.
"Dat was niet makkelijk," vertelde Targhalline onlangs. "In Frankrijk heb ik in twee jaar tijd ook met verschillende trainers gewerkt. Dat zorgt voor onrust. Bij iedere nieuwe trainer moet je wennen aan andere ideeën en een andere strategie. Je moet je telkens aanpassen aan een nieuw systeem."
Onder Robin van Persie liet hij tegen NEC (0-0) en FC Twente (2-6) opnieuw zien wat hij in huis heeft, maar een blessure wierp hem terug. Hij miste een belangrijk deel van het seizoen en keerde pas tegen het einde terug. Toch was voor veel supporters al duidelijk dat hier een speler met veel potentie rondliep.
Steeds bepalender Na een half jaar aanpassen en een sterke voorbereiding onder Van Persie was Targhalline in augustus klaar voor een vaste rol. In de seizoensopener stond hij direct in de basis en sindsdien groeide hij uit tot een vaste waarde. Dit seizoen miste hij slechts tien wedstrijden, onder meer door een hersenschudding en interlandverplichtingen tijdens de Afrika Cup.
In de overige 23 duels noteerde hij twee assists en twee doelpunten, waaronder de winnende treffer tegen FC Utrecht afgelopen zondag. Op basis van data, zoals geslaagde tackles, gecreëerde kansen en defensieve acties, ontvangt hij gemiddeld een 7.0. Extra knap, gezien het feit dat Feyenoord als ploeg de afgelopen maanden wisselvallig presteerde.
Voor Van Persie komt het niet als een verrassing dat Targhalline zich steeds vaker toont tot de grote uitblinker van Feyenoord. "Dat heeft hij helemaal zelf afgedwongen", vertelde de trainer in oktober. Ook buiten het veld maakt hij een sterke indruk. "Je ziet het aan hele kleine dingen: hoe hij bijvoorbeeld omgaat met jonge spelers en hoe behulpzaam hij is."
"Hij verdient echt alle minuten die hij speelt in het eerste elftal", stelde Van Persie. "Er was een moment met een jeugdspeler die in een shirt naar buiten ging, maar het werd snel koud. Targhalline is dan de eerste speler die zijn jasje geeft. Hij is veel bezig met anderen helpen, en daar reageert iedereen heel positief op. Hij is duidelijk iemand die vooropgaat in de strijd en technisch ook begaafd is."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 februari 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Frans sportblad, geeft in een collum aan dat Olm of Nice hem wil hebben. Willen 25 milj bieden ...... |
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
quote: Dat is ook vaak een diredt gevolg van de linie die voor hem staat. Veelal niet op zijn conto. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Zit inmiddels wel op een zesje. Maar potentie is er nog steeds. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
| Nog niet overtuigd van een stabiele inbreng van deze speler. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 - 13:51 schreef piet de paler het volgende:Frans sportblad, geeft in een collum aan dat Olm of Nice hem wil hebben. Willen 25 milj bieden ...... Dat zijn aardige bedragen Piet,maar hij moet nog 2 jaar bij ons blijven als dat kan. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nou ik snap t wel. De potentie is er. Maar nog veel te leren en erg licht. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Nou mij overtuig je niet hoor . Ik vind hem al een topper maat |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Haha, hoop dat je het juist ziet. Beter voor ons allen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik vind hem al goed Henk . Zou mooi zijn als hij nog meer gaat groeien. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ja, het is meten met 2 maten. Valente wordt als de verlosser gezien en Targh moet het allemaal nog maar eens bewijzen. Ik vind dat Targh ondergewaardeerd wordt en Valente overgewaardeerd. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2026 - 10:13 schreef CobusIII het volgende:Ja, het is meten met 2 maten. Valente wordt als de verlosser gezien en Targh moet het allemaal nog maar eens bewijzen. Ik vind dat Targh ondergewaardeerd wordt en Valente overgewaardeerd. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ben het absoluut met je eens |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik ook Al vind ik ze beiden top ,maar Valente is echt ver weggezakt. Dat kan niemand ontkennen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 februari 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2026 - 10:32 schreef Leon FR1908 het volgende:Ik ook Al vind ik ze beiden top ,maar Valente is echt ver weggezakt. Dat kan niemand ontkennen Dat kan ik heel makkelijk ontkennen. Dus spreek lekker voor jezelf en niet voor anderen. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
quote: Dat zegt dan toch vooral iets over jou denk ik. Maar goed, verder is “dat kan niemand ontkennen vooral een uitdrukking, en laat je dat nou niet per se letterlijk moeten nemen ;)
Ik ben niet overtuigd van Targ, maar dat komt allicht ook omdat het mijn type speler niet is. Wel zie ik hem liever dan zo’n ongeleid projectiel als Hwang. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2026 - 10:13 schreef CobusIII het volgende:Ja, het is meten met 2 maten. Valente wordt als de verlosser gezien en Targh moet het allemaal nog maar eens bewijzen. Ik vind dat Targh ondergewaardeerd wordt en Valente overgewaardeerd. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Valente is net als Targ nog geen stabiel kracht. Dat kan nog komen. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Die staat er dus voorlopig weer naast. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Tot volgend seizoen Targ. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 06 februari 2025 - 12:08 schreef MightyAce het volgende:16.12.2024 11.01.2025 Ziek 23.11.2024 06.12.2024 Dijblessure 23.08.2024 27.09.2024 Blessure 29.01.2024 09.03.2024 Blessure 21.08.2023 09.12.2023 Spierblessure 17.09.2022 17.09.2022 Blessure 25.08.2022 26.08.2022 Blessure Dit begint aardig uit te breiden bij ons |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Vandaag kan je m niet kwalijk nemen natuurlijk
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 februari 2026 door MMM -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
| Staat zijn WK op het spel ? |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| ik hoop dat het meevalt , een middenveld met targ - moder - valente is niet verkeerd |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Zijn vorige blessure was die aan het hoofd tegen PSV. Was ook pure pech. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nee. Maar die nuance maken we bij andere blessures ook niet als we zo’n lijstje zien toch? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2026 - 17:23 schreef Stylzz het volgende:[..] Nee. Maar die nuance maken we bij andere blessures ook niet als we zo’n lijstje zien toch? Lijkt mij wel . Heb nooit iemand gehoord over de blessure van Lotombo bijvoorbeeld. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nee die niet. Maar als Feyenoord geïnteresseerd is in een speler is de eerste dingen die men tegenwoordig napluist de blessure historie zonder de nuance te kennen, dat bedoel ik meer 😉 |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| Schandalige lage straf 2 wedstrijden |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Hoe klote dan ook, vond het meer een ongelukkige samenloop van handelingen. T's in mijn ogen hoe je het ziet een ongeval zonder winnaars en Targ zwaar de klos. Afwachten wat er voor nieuws er nog naar buiten komt. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2026 - 15:24 schreef VVout het volgende:Hoe klote dan ook, vond het meer een ongelukkige samenloop van handelingen. T's in mijn ogen hoe je het ziet een ongeval zonder winnaars en Targ zwaar de klos. Afwachten wat er voor nieuws er nog naar buiten komt. Ik vind van niet VV,niemand is zo blind en voor mij is dit een bewuste overtreding . |
|
|
|