|
|
Loetje
|
|
|
Nou, 1-1. Kan een belangrijk punt zijn. Maar dan moet PSV verliezen in Rotterdam. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Zeker nog 2 minuten erbij |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Jezus nu gelijk. Wat is dit zonde zeg |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Je raakt 4x de paal of lat en hebt 60 minuten de angst en zweet uitgestraald. Dat breekt gewoon op. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
SCHAAAAAM JE HELEMAAL KAPOT! SCHAAM JE HELEMAAL KAPOT!!
Echt een complete schande dit. Echt een complete schande. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Nog 1 keer verliezen meer dan dat zijn we gewoon tweede |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Is niet de eerste keer dat ajax plots vol op de aanval gaat en direct scoort. Dus conclusie het kan als het moet maar er wordt teveel angsthazen voetbal gespeeld!!! Verdomme zo onnodig! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:28 schreef Loetje het volgende:SCHAAAAAM JE HELEMAAL KAPOT! SCHAAM JE HELEMAAL KAPOT!! Echt een complete schande dit. Echt een complete schande. Ja zegt dat wel, en dit alles door 60 minuten kut voetbal |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Groningen en nec moet Ajax beide winnen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Farioli ook wel verloren vandaag he. Door gewoon Mokio niet op te stellen en je totale restverdediging te vergeten. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Gewoon een foute opstelling. Mokio was een logische om mee te starten. Toen kreeg Ajax ook grip.
Poh en nu 2 weken wachten. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:26 schreef Loetje het volgende:Je raakt 4x de paal of lat en hebt 60 minuten de angst en zweet uitgestraald. Dat breekt gewoon op. Het was schijt voetbal |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Dan staat er geen druk op de wedstrijd twente, mocht het op die wedstrijd aankomen verspelen we het kampioenschap.
Maargoed plek twee heb ik ook vrede mee. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:31 schreef Loetje het volgende:[..] Gewoon een foute opstelling. Mokio was een logische om mee te starten. Toen kreeg Ajax ook grip. Poh en nu 2 weken wachten. Doet hij al heel het seizoen, mindere spelers in de basis vandaar dat de meeste treffers voor de invallers zijn |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Ajax krijgt nu zijn inkak momentje PSV is er net op tijd bovenop ik denk dat we gewoon tweede worden. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Nou, gelukkig pakken ze er nog 1. Nu is er in punten eigenlijk niks veranderd. Wel zonde, want je moet hier gewoon winnen natuurlijk. Dit elftal geeft geen toppers. 2e plek kan je niet meer weggeven. Dus je hebt het dit seizoen met dit materiaal heel goed gedaan. Het is dan wel zuur dat Ajax de wedstrijden nu niet over de streep trekt.
Ajax en wij als fans moeten toch ook ergens blij zijn dat we nog mee kunnen doen. Alle spelers die Ajax heeft(bij uitzondering Hato en Taylor misschien?) zijn middelmatige spelers. Geen top. Taylor is het beste wat Ajax heeft, denk niet dat hij de potentie Eriksen heeft. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Doet hij al heel het seizoen, mindere spelers in de basis vandaar dat de meeste treffers voor de invallers zijn Die invallers oke. Maar vandaag start je sowieso met een verkeerde opstelling.
En wisselt Godts, prima. Maar ik denk dat er eerder al jongens waren dit seizoen die rijp voor de bank waren.
Mokio brengt de hele balans terug. Dit Ajax moet met power op 6 spelen.
7/8 spelers konden de druk vandaag gewoon niet aan. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:32 schreef Scout2 het volgende:Dan staat er geen druk op de wedstrijd twente, mocht het op die wedstrijd aankomen verspelen we het kampioenschap. Maargoed plek twee heb ik ook vrede mee. Nee heb ik totaal geen vrede mee, je hebt de kans om kampioen te worden, die kans moet je pakken, niet meer en niet minder
Je moet de laatste wedstrijden juist laten zien dat wij de juiste kampioen zijn.
Ze moeten ophouden met zo angstig te zijn, zoals de lastste 30nminuten volle bak er op! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:32 schreef Scout2 het volgende:Dan staat er geen druk op de wedstrijd twente, mocht het op die wedstrijd aankomen verspelen we het kampioenschap. Maargoed plek twee heb ik ook vrede mee. Eens, en na 2 seizoenen kloten mogen we ergens ook wel blij zijn met 1 of 2. Maakt in beleving heel veel uit natuurlijk maar in resultaat voor dit seizoen niet. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:37 schreef Loetje het volgende:[..] Die invallers oke. Maar vandaag start je sowieso met een verkeerde opstelling. En wisselt Godts, prima. Maar ik denk dat er eerder al jongens waren dit seizoen die rijp voor de bank waren. Mokio brengt de hele balans terug. Dit Ajax moet met power op 6 spelen. 7/8 spelers konden de druk vandaag gewoon niet aan. Mokio is op dit moment beter dan Henderson, ik zou met Henderson en Mokio spelen. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Nee heb ik totaal geen vrede mee, je hebt de kans om kampioen te worden, die kans moet je pakken, niet meer en niet minder Je moet de laatste wedstrijden juist laten zien dat wij de juiste kampioen zijn. Ze moeten ophouden met zo angstig te zijn, zoals de lastste 30nminuten volle bak er op! Aan het eind van de rit staat iedereen waar die hoort, ik denk niet dat dit Ajax met de drul om kan gaan en ze op tijd dit dalletje uitkomen.
Psv ruikt nu bloed, Ajax heeft nu de druk. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Nee heb ik totaal geen vrede mee, je hebt de kans om kampioen te worden, die kans moet je pakken, niet meer en niet minder Je moet de laatste wedstrijden juist laten zien dat wij de juiste kampioen zijn. Ze moeten ophouden met zo angstig te zijn, zoals de lastste 30nminuten volle bak er op! Ja dat is inderdaad het gevoel maar Ajax kan nu niet totaal anders gaan voetballen. Je hebt daar niet de spelers voor en ineens anders doen is al helemaal niet goed voor de resultaten.
Ajax heeft juist dit seizoen laten zien dat ze met wissels winnen. Lijkt bijna om tactische redenen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Het verschil met PSV is trouwens gewoon nog 1 wedstrijd(verliezen) even bedenken dat PSV zijn inhaal wedstrijd “gewoon” wint. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:41 schreef freakie het volgende:[..] Ja dat is inderdaad het gevoel maar Ajax kan nu niet totaal anders gaan voetballen. Je hebt daar niet de spelers voor en ineens anders doen is al helemaal niet goed voor de resultaten. Ajax heeft juist dit seizoen laten zien dat ze met wissels winnen. Lijkt bijna om tactische redenen. Ajax ging juist heel andere dingen doen. Door ineens niet met een 6 met power te spelen wat Ajax altijd tegen ploeg met snelle buitenspelers doet.
Pas nadat Mokio kwam, had Ajax balans. Tot die tijd doet trainer en spelers alles wat men normaal niet doet. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:44 schreef freakie het volgende:Het verschil met PSV is trouwens gewoon nog 1 wedstrijd(verliezen) even bedenken dat PSV zijn inhaal wedstrijd “gewoon” wint. Fortuna thuis zal wel gewonnen worden gok ik.
Het zal Feyenoord uit moeten gebeuren. Maar met de vorm van PSV... Feyenoord rust nog veel op toeval. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:32 schreef Scout2 het volgende:Dan staat er geen druk op de wedstrijd twente, mocht het op die wedstrijd aankomen verspelen we het kampioenschap. Maargoed plek twee heb ik ook vrede mee. Maar die week ervoor is 3 wedstrijden in een week en die spelen 4 dagen later de Play-offs. Dus daar ben ik niet eens bang voor.
Wel voor het mentale aspect van Ajax. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:45 schreef Loetje het volgende:[..] Ajax ging juist heel andere dingen doen. Door ineens niet met een 6 met power te spelen wat Ajax altijd tegen ploeg met snelle buitenspelers doet. Pas nadat Mokio kwam, had Ajax balans. Tot die tijd doet trainer en spelers alles wat men normaal niet doet. Ja daar ben ik het niet mee eens. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik zie nu de herhaling van die bal van Taylor op de paal. Hoe kan dat met zoveel tijd en rust. En erna Regeer, die goed in viel. Maar die moet toch hangen? Waarom ga je hangend schieten, totaal niet nodig. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:45 schreef Loetje het volgende:[..] Fortuna thuis zal wel gewonnen worden gok ik. Het zal Feyenoord uit moeten gebeuren. Maar met de vorm van PSV... Feyenoord rust nog veel op toeval. Ow ja maakt mij ook niet zoveel uit, ging me er om dat er niet zoveel was veranderd. PSV moet er 2 meer winnen dan Ajax. Was hiervoor ook |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:47 schreef Loetje het volgende:[..] Maar die week ervoor is 3 wedstrijden in een week en die spelen 4 dagen later de Play-offs. Dus daar ben ik niet eens bang voor. Wel voor het mentale aspect van Ajax. Die spelen tegen Ajax vrijwel altijd boven hun kunnen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik denk dat we hem weggeven vandaag. Over 2 weken, want je moet dus ook nog lang wachten nu, moet die speelronde onze kant op vallen. Anders gaat het klaar zijn, dat denk ik echt. En dan wil ik die kranten en media niet zien. Kijken of het dan nog een gewonnen 2e plek is. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Wordt wel weer spannend nu. 2 vd 3 potjes moeten we winnen. Farioli heeft 2 weken om de spirit er weer in te krijgen en te komen met een masterplan. Wat missen we Youri Baas ontzettend achterin... Wel blij dat de andere Youri terug is. Op het moment van spelen op 11 mei tegen nec is PSV normaal gesproken tot op 1punt genaderd en pas dan is er sprake van echte druk!!! Ben heel benieuwd of Farioli de ploeg daarop kan voorbereiden. Hij wist dit uiteraard al en spreekt niet voor niets nooit het woord kampioenschap uit om deze reden.Met Baas, Pasveer en Henderson erbij zouden we 2x moeten kunnen winnen. Trainen op afwerken lijkt me niet overbodig de komende 2 weken!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat mij betreft over 2 hele lange weken,
Pasveer, Gaaei, Sutalo, Baas, Hato Mokio, Taylor, Klaassen, Traore/Berghuis(allebei drama), Weghorst, Godts. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Prima opstelling alleen wellicht voor de ervaring Henderson ipv Klaassen , alhoewel Davy ook prima is. En Rosa ipv Gaaei. Rechtsvoor Faberski maar eens testen? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 17:39 schreef bertus bikkel het volgende:Prima opstelling alleen wellicht voor de ervaring Henderson ipv Klaassen , alhoewel Davy ook prima is. En Rosa ipv Gaaei. Rechtsvoor Faberski maar eens testen? In zo'n wedstrijd? Nee joh. Rosa is ook niks, dus daar niet veel keuze.
Als je met Hendo en Mokio speelt, is teveel. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:41 schreef Scout2 het volgende:[..] Aan het eind van de rit staat iedereen waar die hoort, ik denk niet dat dit Ajax met de drul om kan gaan en ze op tijd dit dalletje uitkomen. Psv ruikt nu bloed, Ajax heeft nu de druk. Druk of geen druk, ze moeten om kampioen te worden nog 2 wedstrijden winnen. Zo lastig moet dit niet zijn tegen NEC thuis en Groningen uit als he alle wedstrijden hebt gewonnen tegen Feijenoord en PSV.
Weghorst voor Brobbey |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:41 schreef freakie het volgende:[..] Ja dat is inderdaad het gevoel maar Ajax kan nu niet totaal anders gaan voetballen. Je hebt daar niet de spelers voor en ineens anders doen is al helemaal niet goed voor de resultaten. Ajax heeft juist dit seizoen laten zien dat ze met wissels winnen. Lijkt bijna om tactische redenen. Het lijkt idd bewust door Farioli |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:44 schreef freakie het volgende:Het verschil met PSV is trouwens gewoon nog 1 wedstrijd(verliezen) even bedenken dat PSV zijn inhaal wedstrijd “gewoon” wint. Laten we de eerste twee winnen dan zijn we binnen. beter voor mijn gemoedsrust |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 16:45 schreef Loetje het volgende:[..] Fortuna thuis zal wel gewonnen worden gok ik. Het zal Feyenoord uit moeten gebeuren. Maar met de vorm van PSV... Feyenoord rust nog veel op toeval. Met een volle Kuip moet het lukken, met andere woorden laten we het hopen |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Je zag gewoon aan alles dat die jongens enorm onder druk stonden. Er lukte zoveel de eerste helft niet. Echt niet normaal. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 17:41 schreef Loetje het volgende:[..] In zo'n wedstrijd? Nee joh. Rosa is ook niks, dus daar niet veel keuze. Als je met Hendo en Mokio speelt, is teveel. Rosa pakte wel Noa in...ik vond Gaaei dramatisch vandaag |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Over en uit... In verband met privé omstandigheden was ik niet in de gelegenheid tr kijken. Alleen de uitslag gezien. Eerst 9 punten voor op PSV en nu nog maar 4. Met alle respect, "Sparta thuis" MOET ne winnen Met NEC thuis en Twente thuis en Groningen uit zal het niet veel beter worden. Zelfs de derde plaats zou weleens gevaar lopen. Heel triest hoe alles wordt weggegeven. Zwaar teleurstellend. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 17:46 schreef Ajax Warrior het volgende:Je zag gewoon aan alles dat die jongens enorm onder druk stonden. Er lukte zoveel de eerste helft niet. Echt niet normaal. Zo was het idd, gooi Weghorst maar in de basis, die is wel wat gewend ook Henderson de komende wedstrijden |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Kan iemand mkj vertellen waarom Farioli blijf volharden met een basisplaats voor Brobbey?. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Rosa pakte Noa in met hulp van nog 2 spelers. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Youri Baas rest van het seizoen eruit.
Ik vind Ajax met Kaplan en Rugani echt minder. Ook al snap ik dat Rugani het in de lucht goed deed tegen Lauritsen. Maar aan de bal is dat echt vreselijk slecht. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Sinds Baas bij PSV uit uitviel, is het opbouwend van achteruit echt minder geworden. Elke wedstrijd daarna kwamen we 1-0 achter. Nu Baas niet fit is de rest van het seizoen, kan Pasveer wellicht een belangrijke rol gaan vervullen in de coaching achterin ? Gaaei, Traore en Brobbey maar even banken lijkt me. Laat maar eens zien dat er nog 3 battles te gaan zijn.... 2 daarvan winnen en we zijn kampioen, hoe ongelooflijk is dat! Echter is CL plaatsing ons doel en daar is nog 1 puntje voor nodig.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 april 2025 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 20:05 schreef bertus bikkel het volgende:Sinds Baas bij PSV uit uitviel, is het opbouwend van achteruit echt minder geworden. Elke wedstrijd daarna kwamen we 1-0 achter. Nu Baas niet fit is de rest van het seizoen, kan Pasveer wellicht een belangrijke rol gaan vervullen in de coaching achterin ? Gaaei, Traore en Brobbey maar even banken lijkt me. Laat maar eens zien dat er nog 3 battles te gaan zijn.... 2 daarvan winnen en we zijn kampioen, hoe ongelooflijk is dat! Echter is CL plaatsing ons doel en daar is nog 1 puntje voor nodig. Dat laatste he, ik ben daar dus serieus al anderhalve week over aan het nadenken.
Iets in mij zegt dat we het helemaal weg gaan geven, omdat alles wat eeuwig mee zat, nu aan het ophouden is. Je ziet ook de stress in de ploeg.
Dan zou je 2e gaan worden. Voorafgaand top he. Maar ik ben er 100% van overtuigd dat 99% het never nooit gaat accepteren dat Ajax met nog slechts 5 wedstrijden te gaan, dan als eerste ploeg ooit met nog zo'n aantal wedstrijden te gaan, de titel weggeeft. Het betekent ook dat je het dan waarschijnlijk op de een na laatste of laatste speeldag weg zou geven. Zie je de media al?
En dan gaan die supporters geen Farioli meer zingen hoor, dat zweer ik je. Dat was anders geweest als we gewoon steeds achter PSV aan hadden gelopen.
Niet met 9 punten voor met nog 5 wedstrijden te gaan. Toen moest je nog 7 punten, nu 2 wedstrijden verder nog 6 en die tyfushonden uit Lampengat zijn ineens weer in vorm.
En dan heb je nog die laatste week met 3 wedstrijden. Dan krijgen we de roulerende Farioli namelijk ook weer.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 april 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 20:47 schreef Loetje het volgende:[..] Dat laatste he, ik ben daar dus serieus al anderhalve week over aan het nadenken. Iets in mij zegt dat we het helemaal weg gaan geven, omdat alles wat eeuwig mee zat, nu aan het ophouden is. Je ziet ook de stress in de ploeg. Dan zou je 2e gaan worden. Voorafgaand top he. Maar ik ben er 100% van overtuigd dat 99% het never nooit gaat accepteren dat Ajax met nog slechts 5 wedstrijden te gaan, dan als eerste ploeg ooit met nog zo'n aantal wedstrijden te gaan, de titel weggeeft. Het betekent ook dat je het dan waarschijnlijk op de een na laatste of laatste speeldag weg zou geven. Zie je de media al? En dan gaan die supporters geen Farioli meer zingen hoor, dat zweer ik je. Dat was anders geweest als we gewoon steeds achter PSV aan hadden gelopen. Niet met 9 punten voor met nog 5 wedstrijden te gaan. Toen moest je nog 7 punten, nu 2 wedstrijden verder nog 6 en die tyfushonden uit Lampengat zijn ineens weer in vorm. En dan heb je nog die laatste week met 3 wedstrijden. Dan krijgen we de roulerende Farioli namelijk ook weer. Is dat zo? Ik lees en hoor heel veel ajax fans zeggen dat de 2e plek voorafgaand ook prima was, en dus de doelstelling gehaald is. Jij maakt het echt heel dramatisch.
Ergens klopt het dat het kut is als je dit weggeeft en al helemaal als je alweer een negatieve statistiek moet neerzetten in de historie. Maar ergens is dit toch een ongelofelijk goed seizoen met een team dat minder is dan PSV, Feyenoord en AZ(ja ik vind dat deze in kwaliteit beter zijn. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 27 april 2025 - 18:20 schreef Loetje het volgende:Youri Baas rest van het seizoen eruit. Ik vind Ajax met Kaplan en Rugani echt minder. Ook al snap ik dat Rugani het in de lucht goed deed tegen Lauritsen. Maar aan de bal is dat echt vreselijk slecht. Eens hier. Je mist baas. |
|
|
|